Jakou míru popisů nebo „tlachání“ v roli postavy preferujete?

Obecné diskuze nezávislé na herním systému či světě.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3812
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: Jakou míru popisů nebo „tlachání“ v roli postavy preferujete?

Příspěvek od Selhan »

I proto tíhnu ke stále menším družinám.
Ještě tak o tom uvažuji - ono tady jde docela dost i o ty hráče, žejo. O "player skill" ne v tom oldschoolovém ohledu "vím jak požívat 10ft pole", ale ve smyslu "umím hrát zajímavé scény". My to tady často řešíme jen ze strany gamemastera, který se snaží zabavit ostatní, ale, jak píše Quentin - já se taky chci bavit. Koneckonců, k té Yorkově námitce (o které nechci říct, že je úplně mimo, je to dobrý postřeh) - když se dostanu do hry, která je nudná, tak ji přece taky hrát nebudu. Jistě, udělám to asi nějak společensky přijatelněji než že řeknu "to je nuda, jdu domů", ale nebudu do toho investovat hodiny a hodiny času.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Uživatelský avatar
Vitus
Příspěvky: 2664
Registrován: 21. 7. 2006, 09:03
Bydliště: Kladno

Re: Jakou míru popisů nebo „tlachání“ v roli postavy preferujete?

Příspěvek od Vitus »

Sparkle píše: 27. 10. 2020, 08:19
Quentin píše: 27. 10. 2020, 01:03 Já jsem osobně dost pro podobné tlachání, ale...

...musím to utnout, pokud se alespoň jeden hráč nebaví*, což je bohužel skoro vždycky.
This. 1000x this. A to morální dilema, když na jednu stranu vidím jednoho hráče, který si to tlachání fakt užívá, svítí mu očíčka nadšením, a toho druhého, který si to neužívá a chce to utnout, je na prd :(
Proto třeba ta parta kolem Monte Cooka radí při začátku nové kampaně přistupovat k prvnímu sezení spíše jako k pilotu nějakého seriálu:
- nesedí postava ? přepište ji (a nijak neřešte, že v pilotu byla jiná)
- nesedí vybavení ? změňte ho (a nijak neřešte, že v pilotu bylo jiné)
- nesedí styl ? změňte ho (a nijak neřešte, že v pilotu byl jiný)
...
ale hlavně:
- nesedí hráči ? vyměňte je (než aby se pak nudili či dokonce byli frustrováni)

Zní to dost krutě, ale je to vlastně tak - když jsem před mnoha lety zkoušel novou kampaň a vlastně do ní nabíral lidi většinou tady z fóra a (z blízkého okolí), tak navzdory delší komunikaci, vyjasňování nejen kde a kdy (kvůli těmto přízemním dotazům odpadl tehdy Jerson, ale hlavně co a jak (kvůli tomu odpadla další část zájemců) budeme chtít hrát s každým z potenciálních hráčů, ta první seance dopadla tak, že z pěti hráčů dva řekli, že by je tenhle styl nebavil, protože by chtěli více epické akce. Takže jsme opět rozjeli nábor. A pak po čase s námi zkoušelo hrát ještě pár dalších lidí asi tak s úspěchem 50/50 (tedy půlce se to líbilo a půlku by to nebavilo).

EDIT: Samozřejmě i tak v každé skupině asi nastane situace, kdy některý z hráčů prostě bude muset jen chvilku sedět v koutě a čekat, než se odehraje něco, k čemu toho jeho postava moc asi nemá co dodat. Ale podobné palmy se stávají i v životě - tak si člověk prostě tu půl hodinku či i více odsedí potichu se svým pivkem v ruce :D .
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 6644
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: [články] Jak jsem se učil hrát old-schoolově

Příspěvek od boubaque »

Já mám vykecávání v roli docela rád, i když o něco víc jako vypravěč, než jako hráč. Ale za splnění jedné ze dvou podmínek:

1. Když vidím, že to má nějaký směr a obsah, že se někdo tím roleplayem snaží něco dosáhnout. V tomhle je zřejmě jádro problému, co mám s My Life with Master, potože naprostá většina scén je o tom, že si s někým máš jít povídat a budovat vztahy. Ale žádný konkrétní cíl vlastně jako postava nemáš. Umocněné je to pak tím, že v MLwM je to často ještě "round robin", kdy si scénu sám zarámuju, sám odehraju, sám vyhodnotím a sám popíšu důsledky. Prostě moje noční můra.

Anebo...

2. Když jako vypravěč improvizuju a roleplay hráčů mezi sebou mi dává chvíli na rozmyšlenou (nejčastěji při vedení Příběhů Impéria). Ale tady si dávám hodně bacha, aby to netrvalo dlouho a aby se někdo nezačal opravdu nudit (včetně mě). Pak buď přidám nějakou okolnost, které by se postavy měly začít věnovat, nebo to utnu nějak více či méně metaherně. Pokud někdo začne s tímhle typem roleplaye vůči mně jako vypravěči, tak to převádím na první podmínku.

...to znamená, že pokud nevidím, kam to má vést, zastavím hráče a zeptám se ho: "Čeho se teď snažíš dosáhnout?" A podle odpovědi buď pokračujeme ve směru k danému cíli, nebo přesunu pohled či situaci někam jinam. Podobně jako Quentin, jen mě asi většinou nenapadne přímo nabízet 2–4 varianty možných cílů – to si musím zapamatovat ;)

Jinak já mám třeba vyjednávání v roli docela rád a vyžaduju nějaký argument nebo snahu přesvědčovat fikčně, i když vím, že se to dá vyřešit čistě mechanicky (třeba hodem na přesvědčování apod.). Ale zase věřím, že nejsem takový extrém, jako třeba Charles, který vyloženě sklouzává k tomu, že abys postavu přesvědčil, musíš přesvědčit jeho, ale je to o to těžší, o co umanutější je osobnost daného NPC :D

skaven píše: 26. 10. 2020, 23:03 Na druhou stranu ten Bifiho příklad s kibicováním mi přišel v pohodě, jednak proto, že se to nijak extra nerozbíhalo do slepé uličky a druhak pro to, že to pěkně vykreslilo tu postavu hobita.
Vidím to stejně. Ono je asi škoda, že ta situace nastala v online hraní a já (jako příjemce pomoci) i ShadoWWW (jako vypravěč) jsme byli zabraní do mechanik/kostek, navíc k tomu tuším Markus dával nějaké poznámky, takže to prošlo bez adekvátná reakce (čímž nemyslím další roleplayovou interakci delší než jednu rozvitou větu).

Celkově to bylo dost nesehraností skupiny (snad žádná dvojice hráčů spolu nehraje pravidelně), takže třeba na začátku bylo vidět, že část skupiny by chtěla postavu představit spíš v pohledu zvenku, zatímco třeba Jarik byl nastavený na to, že začíná svou postavu charakterizovat v roli. Což jsem třeba já ještě nečekal, trochu vytrhlo z dění a měl jsem problém se se svým představením postavy vhodně zapojit. Ale třeba později bych ocenil trošku víc prokreslování fikce a charakterizace postav, protože třeba celou tu část s propadlem jsme řešili hodně metaherně a charakterizace postav jinak než jejich mechanickými možnostmi moc neprobíhala (aspoň já jsem měl ten dojem). Což nemusí být špatně, ale taky si to ta skupina musí nejdřív nějak vyřešit, i když to prostě bude "jen" několika společnými hrami. Ale nechci tady řešit konkrétně tohle hraní.
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Lyncz
Příspěvky: 379
Registrován: 29. 5. 2020, 11:23

Re: Jakou míru popisů nebo „tlachání“ v roli postavy preferujete?

Příspěvek od Lyncz »

Vitus píše: 26. 10. 2020, 21:06 Nejlépe to asi ilustruje fakt, že při poslední dlouhé kampani nám "in game" uběhnul třeba jen rok, ale v reálu jsme ho hráli let několik :D.
Jako hráč máme s družinou 60 dní na Ostrově a hrajeme už rok a měsíc. Příběhově jsme našli asi 5 nějakých kamenů a pořád nevíme, jak se z něj dostaneme $D z části je to tím, že některé sezení vypadají: 30 minut ve vesnici pro zásoby a vyspat se, vyjít ven a pak souboj 2,5 hodiny 7 hráčů proti 8 ptákům v drd1.6

Na druhou stranu, "zbytečné povídání" nám plodí scénky, kdy se lidi baví "o ničem" a u toho se zasmějou, jako třeba včera:
Spoiler
PJ: ok, najdete v pralesním podrostu velkou bílou věc. Vypadá to jako jedna jedlá houba, co tu roste. Taková velká pýchavka.
Hraničář: cajk, jdeme pro ni, máme co jíst
Alchymista (bojí se všeho): kámo stůj, tenhle ostrov je jako Austrálie, tu se prostě nebude válet jídlo po zemi
Hraničářka: pravda, vytáhnu si obouručák a budu to sledovat
Hraničář: hodím na to kámen
PJ: nic se nestalo
Alchymista (podporuje paranoiu): jen to vyčkává! Hodím na to kus masa
PJ: žádný pohyb, žádné začichání
Hraničářka: hele a není možné, že je to jen houba?
Alchymista: to není možné, vytahuju luk a šíp...

Spoiler alert: nakonec jsme tu houbu po testu krvácení a protimimických opatřeních odřízli a snědli.
Někdy naopak, když vedu hru, mám pocit, že mě hráči "tlačí" do povídání si. Jak jsem ale řekl, mají tendence zjišťovat všechno o světě a vyhýbat se konfliktům. Spousta jejich zájmu je dost v manipulaci s okolím a následným zahlazováním toho, co posrali. Většinu soubojů mají jen když fakt už nemají na vybranou. Uznávám, někdy mě znejisťovalo, když si hráči seděli u svého kontaktu a ptali se ho na dění ve světě a co prožil a na informace, ke kterým se jinak nedostanou...
...asi by to chtělo tajné tlačítko "skip", které by nudící se hráč zmáčknul a vyslal signál, než se s tím naučím pořádně pracovat a zjistit, co se mi tím snaží říct nebo sdělit nebo získat...
We dreamed only the greatest dreams, Malachai and I.
Uživatelský avatar
Vitus
Příspěvky: 2664
Registrován: 21. 7. 2006, 09:03
Bydliště: Kladno

Re: Jakou míru popisů nebo „tlachání“ v roli postavy preferujete?

Příspěvek od Vitus »

Lyncz píše: 27. 10. 2020, 10:08 Někdy naopak, když vedu hru, mám pocit, že mě hráči "tlačí" do povídání si. Jak jsem ale řekl, mají tendence zjišťovat všechno o světě a vyhýbat se konfliktům. Spousta jejich zájmu je dost v manipulaci s okolím a následným zahlazováním toho, co posrali. Většinu soubojů mají jen když fakt už nemají na vybranou.
Tohle mně připadá jako dobře, nejen cizí postavy, ale i hráčské postavy by měly mít nějaký pud sebezáchovy a sociální cítění :D .
Lyncz píše: 27. 10. 2020, 10:08 ...asi by to chtělo tajné tlačítko "skip", které by nudící se hráč zmáčknul a vyslal signál, než se s tím naučím pořádně pracovat a zjistit, co se mi tím snaží říct nebo sdělit nebo získat...
O tomhle jsem taky přemýšlel, parta kolem Monte Cooka (sakra už na ně tady odkazuji potřetí) doporučuje nejen pro nudná, ale hlavně pro citlivá témata (někdo se může nezapojit, protože to téma jej nikoliv nudí, ale třeba děsí, což je horší) používat signalizační značku, třeba ve formě červené karty (více viz v https://www.montecookgames.com/consent-in-gaming/).
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 6644
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Jakou míru popisů nebo „tlachání“ v roli postavy preferujete?

Příspěvek od boubaque »

Lyncz píše: 27. 10. 2020, 10:08 ...asi by to chtělo tajné tlačítko "skip", které by nudící se hráč zmáčknul a vyslal signál, než se s tím naučím pořádně pracovat a zjistit, co se mi tím snaží říct nebo sdělit nebo získat...
Pokud tu dovednost nemají sami hráči, pak doporučuju to, co píše výš Quentin. Když si uvědomíš, že nevíš, co po tobě hráč svým "tlacháním" chce, zeptej se ho mimo roli, čeho bych chtěl v téhle situaci dosáhnout a jestli je to třeba získání konkrétních informací, získání důvěry, odvedení pozornosti (aby někdo jiný mohl něco nepozorovaně dělat) nebo nabídka nějakého obchodu nebo výměny...

Mně teda většinou stačilo se zeptat, o co hráči jde, ale možná jsem občas zabil nějakou situaci proto, že to hráč nedokázal sám formulovat.
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Jakou míru popisů nebo „tlachání“ v roli postavy preferujete?

Příspěvek od Quentin »

York píše: 27. 10. 2020, 01:21Mně na tom zaujalo, že to jsou všechno možnosti pro PJe, žádná pro hráče. Což je teda tradiční přístup k hraní RPGček, ale z pozice PJe bych uvítal, kdyby tohle nebylo jen na mě a hráči se aktivně podíleli taky.
Já jsem chronický vypravěč, tak moc neumím radit hráčům. Tipl bych (in this order):

1) Co nejrychleji (implicitně nebo explicitně) naznačte svůj záměr. Sotva ostatní vědí, o čem scéna je, mohou se zapojit, budovat, a časem ji posunout k naplnění (hodu, třeba).

2) Zapojte ostatní. Nemluvte jen na hostinského, mluvte i na ostatní hráčské postavy. A pokud nejsou na scéně, ptejte se na jejich rady a názory.

3) Pokud to jde, tak interagujte primárně s obsahem vloženým ostatními hráči. Místo hostinského se bavte se sluhou jiné hráčské postavy. Místo náhodného šlechtice se bavte s tím, kterého DM zmínil jménem.

4) git gud (viz Selhan). Když je váš roleplay (resp. herectví) zajímavé, zábavné nebo vtipné, tak ho nikdo nebude považovat za tlachání.

Asi bych se to spíš snažil nějak adresovat, ideálně si s hráčema promluvit, co by s tím šlo udělat. Možností je spousta - dá se přidat nějakej kus historie, kterej udělá vztahy mezi postavama zajímavější, dá se vymyset událost, která tu postavu dá do dramatický situace a podobně.

A když přijde na lámání chleba - co ti brání to hráči navrhnout? Zvlášť pokud postavy netvoříte detailně a ještě nemá moc odehráno, tak změna nebejvá až tak problematická. Navíc už hráč něco ví o ostatních postavách, takže se může s tou svojí líp trefit, než když to musel dělat naslepo. Přinejhorším to odmítne.
Tohle nějak neumím. Někdo další má na tohle tipy?
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 6644
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Jakou míru popisů nebo „tlachání“ v roli postavy preferujete?

Příspěvek od boubaque »

Quentin píše: 27. 10. 2020, 10:24 Tohle nějak neumím. Někdo další má na tohle tipy?
Já s tím mám spíš špatnou zkušenost (resp. nic se nezměnilo), jak přímou (GM), tak nepřímou (spoluhráč). Ono je to totiž dané často buď osobností, nebo dlouhodobým přesvědčením hráče...

(A doufám, že teď reaguju na to, na co si myslím, že reaguju :oops: )
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Lyncz
Příspěvky: 379
Registrován: 29. 5. 2020, 11:23

Re: Jakou míru popisů nebo „tlachání“ v roli postavy preferujete?

Příspěvek od Lyncz »

boubaque píše: 27. 10. 2020, 10:21 Pokud tu dovednost nemají sami hráči, pak doporučuju to, co píše výš Quentin.
Jup. Snažím se při vedení hry myslet na všechno "co bych měl dělat", ale nedělám to zatím natolik, abych s tím byl spokojený.
Je to jako s řízením, já se snažím sledovat značky podél cesty, kam jedou auta a na co mám sahat, abych nás nezabil. Přítelkyně, když řídí, řídí perfektně, baví se se mnou o čemkoliv a do toho ještě zahlásí "hej ta měla hnusné boty" :D

Tak třeba časem, napíšu si to na papír jako MC tahy v AW
We dreamed only the greatest dreams, Malachai and I.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Jakou míru popisů nebo „tlachání“ v roli postavy preferujete?

Příspěvek od Jerson »

Po shlédnutí Zapovězeného streamu musím říct, že jsem si opět potvrdil nutnost domluvy, zda se bude hrát v první nebo třetí osobě. Když každý hraje jinak, vypadá hra hodně roztříštěná.

A pokud jde o to, kdy se hráči baví a nebaví, pokud se při sledování něco hry vyloženě nebaví jen jeden hráč a ostatní to zajímá, tak je opravdu nekompatibilní a těžko vyladit hru, aby mohl hrát s ostatními. Třeba všichni hráči v pohodě sledují, jak nás Tai-či mnich mluví se svým drakem. Polovina z nich by si s tím drakem taky chtěla promluvit, i když se záměrně snažím, aby drak neodpověděl žádnou otázku na smysl života a správnou cestu, takže z fesetiminutového rozhovoru jdou opravdu přímo užitečné třeba jen dvě věty. Zbytek je vata. Cukrová. S žiletkami.
A třeba Jarika sledování tohoto rozhovoru vůbec nebaví. Řešení nemám, protože Tomáš si s drakem právě takto povídat chce, tak jednou za sezení.

Ještě jsem zavedl přesýpací hodiny, když na scéně nejsou všichni, tak je spouštím s tím, že je nastavím na pět minut za každou postavu na scéně, a po přespání se zeptám ostatních, zda chtějí jednat nebo ještě můžu scénu řešit. Tedy když se jedná postava z šesti oddělí, tak se za 25 minut dostane na řadu alespoň na 5 minut. Nemám to ještě úplně zažité a hráči mimo scénu mi i tak docela často řeknou, že je baví poslouchat a nemusím řešit jejich postavu hned, ale pro pocit spravedlnosti je to lepší. Věřím, že pět minut by mohl každý zvládnout nenudit se moc okatě, ale i tak se takovému stavu snažím vyhnout.
Uživatelský avatar
Vitus
Příspěvky: 2664
Registrován: 21. 7. 2006, 09:03
Bydliště: Kladno

Re: Jakou míru popisů nebo „tlachání“ v roli postavy preferujete?

Příspěvek od Vitus »

Jerson píše: 27. 10. 2020, 10:45 Po shlédnutí Zapovězeného streamu musím říct, že jsem si opět potvrdil nutnost domluvy, zda se bude hrát v první nebo třetí osobě. Když každý hraje jinak, vypadá hra hodně roztříštěná.
Zajímavý postřeh, samozřejmě je asi i důležité se nějak dohodnout, jak vypadá (čím se liší) komunikace ve hře (v osobě postavy) a mimo hru (například dotazy na PJ nebo kolegy hráče).

EDIT:
Jerson píše: 27. 10. 2020, 10:45 Ještě jsem zavedl přesýpací hodiny, když na scéně nejsou všichni, tak je spouštím s tím, že je nastavím na pět minut za každou postavu na scéně, a po přespání se zeptám ostatních, zda chtějí jednat nebo ještě můžu scénu řešit. Tedy když se jedná postava z šesti oddělí, tak se za 25 minut dostane na řadu alespoň na 5 minut.
Dobrý nápad.
Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 4138
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: Jakou míru popisů nebo „tlachání“ v roli postavy preferujete?

Příspěvek od Sparkle »

Vitus píše: 27. 10. 2020, 09:24
- nesedí hráči ? vyměňte je (než aby se pak nudili či dokonce byli frustrováni)
Ono to ale není tak, že by tam byl jeden grumpy hráč, který se nebaví u většiny kecacích scén. Takového bych taky vyměnila. Jde spíš o to, že u rozkecaných scén je fakt podstatné, jestli těm hráčům klikne chemie s danou scénou nebo jak to nazvat, a když máš těch hráčů pět, tak ta šance, že jednomu z nich to neklikne, je prostě velká.
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Uživatelský avatar
Vitus
Příspěvky: 2664
Registrován: 21. 7. 2006, 09:03
Bydliště: Kladno

Re: Jakou míru popisů nebo „tlachání“ v roli postavy preferujete?

Příspěvek od Vitus »

Sparkle píše: 27. 10. 2020, 12:40
Vitus píše: 27. 10. 2020, 09:24
- nesedí hráči ? vyměňte je (než aby se pak nudili či dokonce byli frustrováni)
Ono to ale není tak, že by tam byl jeden grumpy hráč, který se nebaví u většiny kecacích scén. Takového bych taky vyměnila. Jde spíš o to, že u rozkecaných scén je fakt podstatné, jestli těm hráčům klikne chemie s danou scénou nebo jak to nazvat, a když máš těch hráčů pět, tak ta šance, že jednomu z nich to neklikne, je prostě velká.
Rozumím ti, samozřejmě taky závisí na tom, zda je to zcela náhodné (jednou ten a jednou onen) či se to stále děje jen s tím jedním.

Ovšem pokud je to náhodné, pak je to trochu i o sebedisciplině toho hráče (nudící se lidi mají tendenci vyrušovat a tím pak tu palmu často ještě víc natáhnou), ale to je zase zcela jiné diskusní téma ("Jsou Češi dostatečně disciplinovaní, aby si skutečně uměli užít pořádný roleplaying ?" :D :D :D ).
Sosacek
Příspěvky: 25735
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: Jakou míru popisů nebo „tlachání“ v roli postavy preferujete?

Příspěvek od Sosacek »

Ja bych jenom do protokolu zaznamenal ze jsem musel Bifiho hrozne nepochopit, protoze mi prijde ze ty "akceptovatelne pripady" vubec nesedi k tomu, co psal pred tim. Hm.

Co je teda to inkonsekventni hlasovani a tlachani?
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 4138
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: Jakou míru popisů nebo „tlachání“ v roli postavy preferujete?

Příspěvek od Sparkle »

Jako hráče by mě asi docela demotivovalo, kdybych věděla, že můj GM je nějaký snob, co evaluuje moje tlachání a část z něj považuje za neakceptovatelné. Radši budu hrát s "horším" GMem a "horšími" hráči, kteří nemají laťku na tyhle věci nastavenou tak vysoko, a já si můžu to tlachání prostě užívat a nekalkulovat furt, jak moc koho obohatím.
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Odpovědět

Zpět na „O hraní obecně“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 8 hostů