Dračí Hlídka – Kritická analýza
Dračí Hlídka – Kritická analýza
( anotace v Databázi RPG)
Tohle je kriticko-analytická diskuze k Dračí hlídce. Pro míň hard-core analýzu se prosím přesuňte do:Dračí Hlídka je komunitou vypilovaná hra mocných válečníků velících spojencům v boji, obětavých kouzelníků chránící vesničany poutem života a trhlých alchymistů metajících blesky pomocí svého prstenu. Hlídka je duchovním nástupcem Dračího Doupěte, je ale mnohem víc než to, neboť postavám dodává velmi široký rozsah schopností i dovedností, ze kterého je možné vybírat. Používá seznam logických dovedností, které se mohou naučit všichni hráči a kromě několika moderních mechanik (výhoda / nevýhoda k hodu) si zachovává své kouzlo a charakter středověkého/fantasy RPG pomocí mnoha skvělých ilustrací a drsných pravidel, jako je velmi pomalé léčení spánkem.
Dračí Hlídka – Obecná diskuze
Re: Dračí Hlídka
Tady se musím Jersona zastat, to jeho CPH je pro "dračákovité" fantasy hraní v pohodě a funkční (Stejně jako je Fate, i když spousta lidí tvrdí, že ne.). A to, že nebyl ochotný do produkce CPH vrazit ze své kapsy šestimístnou cifru, která by se mu nikdy nevrátila, není důvod pro to, že teď musí držet hubu.York píše: ↑6. 10. 2020, 11:30Můžeme si za to sami. Není až takovej problém dohledat, jak dlouho už se tady a na Kostce bavíme o remaku DrD, případně o vydání DnD 5e v Češtině. Kdyby něco z toho už bylo na trhu, byla by mnohem menší motivace resuscitovat 30 let stará pravidla. Místo toho, zatímco my tady jen mlátíme prázdnou slámu a kritizujeme, se někdo jinej sebral, poskládal tým a dotáhl to k vydání. A naše reakce? Budeme se mu v tom samozřejmě s radostí šťourat, kritizovat, jak je to strašně špatný a dál mlátit prázdnou slámu
Tady se musím zase zastat DrH, oni od začátku říkali, že to bude prakticky DrD 1.6. Už na první přednášce v Hradci Králové, kde jsem je poprvé potkala, to popisovali a bylo vidět, že fakt budou dělat prakticky DrD 1.6 v bledě modrém i včetně všech těch věcí, které část komunity považuje za překonané. Dema DrH se konala posledních několik let na conech, i tam se dalo ověřit, že jde prakticky o DrD 1.6. Takže tvá očekávání byla mylná od začátku a nepřijde mi úplně fér jim to teď nandávat, jako že tě strašně zklamali.
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dračí Hlídka
Sparkle:
V roce 1997 ani později jsem na sumu nutnou pro vydání nemohl pomýšlet. Teď mi to s Mytagem či Startovačem přijde schůdnější.
Jinak mi nevadí, že tam nechali nějaké "překonané" věci, jako dvoje kostky a hodnoty i s bonusy. Ale doufal jsem, že půjde o nějaou vyladěnou domácí verzi, která funguje i "mimo auru autorů", zejména když měli takový betatesting. A když některé věci dokázali skutečně hezky předělat. Navíc si myslím, že z DH by se ten funkční Dračák dal udělat, možná. Jen místo toho ještě víc věcí hodili na hrb PJjovi, takže sám opravdu nevím, jak bych podle toho dokázal vést hru.
V roce 1997 ani později jsem na sumu nutnou pro vydání nemohl pomýšlet. Teď mi to s Mytagem či Startovačem přijde schůdnější.
Jinak mi nevadí, že tam nechali nějaké "překonané" věci, jako dvoje kostky a hodnoty i s bonusy. Ale doufal jsem, že půjde o nějaou vyladěnou domácí verzi, která funguje i "mimo auru autorů", zejména když měli takový betatesting. A když některé věci dokázali skutečně hezky předělat. Navíc si myslím, že z DH by se ten funkční Dračák dal udělat, možná. Jen místo toho ještě víc věcí hodili na hrb PJjovi, takže sám opravdu nevím, jak bych podle toho dokázal vést hru.
hraju: Ω Projekt Omega
Re: Dračí Hlídka
To ale bohužel nestačí. Není na pultech obchodů, nemá aktivní hráčskou komunitu, nevznikají pro něj dobrodružství a doplňky, ví o něm jen pár geeků. A vývoj se už dávno zastavil, autor hraje a tvoří něco jinýho. Takhle fakt živá hra nevypadá.
Re: Dračí Hlídka
Pořád nechápu. Od začátku vývoje to má být funkčnější 1.6, pravidlově uhlazenější, bez nutnosti pamatovat si milion tabulek.
A přesně to to je. To, že to nechalo nějaké věci z 1.6, které jsou wtf, je holt cena za to, pro koho je ta hra stavěná.
Hádám, že si tým autorů neřekla že udělají hru, na které budou všichni lidi přecházet z dnd5e a podobných. IMHO je to hra dělaná pro fanoušky a hráče 1.6, aby nemuseli hrát 1.6
A přesně to to je. To, že to nechalo nějaké věci z 1.6, které jsou wtf, je holt cena za to, pro koho je ta hra stavěná.
Hádám, že si tým autorů neřekla že udělají hru, na které budou všichni lidi přecházet z dnd5e a podobných. IMHO je to hra dělaná pro fanoušky a hráče 1.6, aby nemuseli hrát 1.6
We dreamed only the greatest dreams, Malachai and I.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dračí Hlídka
Jo, to jsem už taky slyšel - vyhodili tabulky, aby jich tam nebylo moc. Takže v příručce pro hráče je asi stovka odkazů ve stylu "obtížnost určí PJ", a PJ má ve svých pravidlech přesně dvě tabulky určování náročnosti. Jedna je na vyrážení dveří, asi je to důležité (nebo tam zůstala při vyhazování tabulek). Druhá ... je zvláštní. Nevím jak ji použít, protože vůbec nic neříká.
hraju: Ω Projekt Omega
Re: Dračí Hlídka
Tak já nabyl dojmu, že to má i vyšší ambice, než jen dát Dračákystům Dračák, když jim ho nechce dát Altar. Buduje si to záladnu i s nováčků, vymezuje se to proti DnD... Jasně, některé hloupé svaté krávy odpravit nemohli, ale pár těch věcí, co tu zazněly, jsem čekal, že budou mít vychytané.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
Re: Dračí Hlídka
Já si myslím, že ani CPH ani FATE nemůže konkurovat DrD a naopak.
Ty hry jsou stavěný jinak. Lidi, kteří si oblíbili DrD, to hrát nebudou.
A je jedno jak DH udělali, jediná rozumná věc jak dát najevo, že je to nah...., je nekoupit to. Může to být sebehorší, když to všechno prodaj, byl to dobrý nápad. Když k tomu budou vydávat dodatky udrží komunitu. Obecně se lidi ve hrách, tak jako Jerson, nešťouraj a v klidu to u píva, či kofoly odehrajou. Průměrně inteligentní puberťák všechny nedostatky odstraní během pár měsíců. S funkční podporou ještě rychleji.
Ty hry jsou stavěný jinak. Lidi, kteří si oblíbili DrD, to hrát nebudou.
A je jedno jak DH udělali, jediná rozumná věc jak dát najevo, že je to nah...., je nekoupit to. Může to být sebehorší, když to všechno prodaj, byl to dobrý nápad. Když k tomu budou vydávat dodatky udrží komunitu. Obecně se lidi ve hrách, tak jako Jerson, nešťouraj a v klidu to u píva, či kofoly odehrajou. Průměrně inteligentní puberťák všechny nedostatky odstraní během pár měsíců. S funkční podporou ještě rychleji.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dračí Hlídka
Lidi, kteří se k CPH dostali, se k DrD nikdy nevrátili (alespoň co vím). Problém byl spíše s těmi, kteří to odmítli i jen zkusit.
A obecně se hráči ve hrách nešťourají, ale část z nich se snaží nabrat každou myslitelnou výhodu, tedy "postavit build", či jak tomu říkají. Nahnat DPSka. Exploitovat pravidla. Za našich mladších let munchkinovat.
A ty průměrně inteligentní puberťáky odstraňující problémy bych docela rád viděl. I tu funkční podporu (pro DH).
A obecně se hráči ve hrách nešťourají, ale část z nich se snaží nabrat každou myslitelnou výhodu, tedy "postavit build", či jak tomu říkají. Nahnat DPSka. Exploitovat pravidla. Za našich mladších let munchkinovat.
A ty průměrně inteligentní puberťáky odstraňující problémy bych docela rád viděl. I tu funkční podporu (pro DH).
hraju: Ω Projekt Omega
Re: Dračí Hlídka
Jerson: myslím si, že moc promítáš své zkušenosti do obecné roviny. Podle mých zkušeností bych musel DrD považovat za fajn hru. Před těmi (týjo vono je to už 28 29 let) mnoha lety jsme začali zabíjet svázané bez hodů, protože nám přišlo nesmyslné podříznout někoho a netrefit se. Dávali jsme zkušenosti za likvidaci překážky, ne zabití překážky - tzn. když jsi ukecal draka, že tu princeznu má pustit dávali jsme i víc zk. apod.
I to hledání maximální výhody kvůli díře v pravidlech jsme omezili na logiku situace.
A proto si myslím, že - testovat systém v jeho maximálních výkyvech je správný přístup (od raket, přes fyziku až k deskovkám) s jedinou výjimkou -> a to je RPG. Žádný pravidla nejsou realistický a vždy narazíš na něco špatně, co je potřeba vyřešit s "citem pro situaci", hlavně při krocení munchkinů, kdy je potřeba rázný PJ. A já narazil na samé dobré PJ, kteří nikdy nehráli proti hráčům, ale vytvářeli svět.
I to hledání maximální výhody kvůli díře v pravidlech jsme omezili na logiku situace.
A proto si myslím, že - testovat systém v jeho maximálních výkyvech je správný přístup (od raket, přes fyziku až k deskovkám) s jedinou výjimkou -> a to je RPG. Žádný pravidla nejsou realistický a vždy narazíš na něco špatně, co je potřeba vyřešit s "citem pro situaci", hlavně při krocení munchkinů, kdy je potřeba rázný PJ. A já narazil na samé dobré PJ, kteří nikdy nehráli proti hráčům, ale vytvářeli svět.
Re: Dračí Hlídka
P.S.: Tvoje výtky k DH jsou logické a i kvůli nim si DH asi nekoupím.
Jestli podpora bude, bude to pro hráče sexy. To jestli bude nevím. Když nebude zanikne to.
Jestli podpora bude, bude to pro hráče sexy. To jestli bude nevím. Když nebude zanikne to.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dračí Hlídka
O moje zkušenosti moc nejde. Naposledy jsem se s hledáním co nejvýhodnější kombinace pro boj setkal minulý týden.
Neříkám, že RPG systém musí snést úplně všechno, ale když některé věci nefungují pořádně ani v první hře, tak je to dost blbé.
Neříkám, že RPG systém musí snést úplně všechno, ale když některé věci nefungují pořádně ani v první hře, tak je to dost blbé.
hraju: Ω Projekt Omega
Re: Dračí Hlídka
V první hře většinou pořádně nefunguje žádný systém, protože nikdo pořádně neví, jak se k tomu postavit.
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dračí Hlídka
Já myslel, že nefunguje první dobrodružství. Klidně se může stát, že se postavy nedokážou ani dostat do věže, stačí nemít teleport a neuspět v testu na šplhání (třeba vzorový zloděj ho nemá) a neuspět na vyrážení dveří, což má taky docela vysokou náročnost. A pravidla říkají, že opakované pokusy budou stejně neúspěšné.
hraju: Ω Projekt Omega
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů