Hraní v sandboxové kampani + hexcrawl

Obecné diskuze nezávislé na herním systému či světě. Metody hraní, tvorba příběhů a postav, ale třeba i náhodné nápady pro fantasy a všelijaká jiná obecná témata.
Odpovědět
Uživatelský avatar
RPG Fórum
Příspěvky: 54
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00

Hraní v sandboxové kampani + hexcrawl

Příspěvek od RPG Fórum » 17. 4. 2019, 00:18

Obecná diskuze o volných kampaních, které se odehrávají v otevřených světech.

Sandbox = Volná hra, kdy hráči prozkoumávají otevřený svět nebo dobrodružství, sami si vybírají, kam se budou ubírat a co tam budou dělat, a svět kolem nich žije vlastním životem. Není žádná „hlavní příběhová linie“ daná předem. Prostě se hraje a ono se to nějak vyvrbí.

Hexcrawl = Metoda pro strukturování otevřeného světa pomocí hexové mapy, do které je umístěn obsah, který hráči v libovolném pořadí prozkoumávají. Existují i jiné „crawly“, které můžou dělat něco podobného, aniž by k tomu používaly hexy.

Oba pojmy souvisí a jsou různě propletené, proto je máme v jedné diskuzi.

Uživatelský avatar
Selhan
Příspěvky: 456
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Jižák

Re: Hraní v sandboxové kampani + hexcrawl

Příspěvek od Selhan » 16. 9. 2020, 21:21

Sparkle píše:
14. 9. 2020, 14:45
Furt s tím ale nejsem úplně spokojená, protože mám strach, že hráči se i tak budou cítit manipulováni do toho, aby tu danou hrozbu řešili "protože to PJ chce".
Není nejjednodušší se jich prostě zeptat? Jestli chtějí tohle řešit? (A ono popravdě podle mne není úplně nutný se ptát, stačí to prostě sdělit, normální hráč se s tím v pohodě vyrovná, když to nepřijde jako překvapení, které chutná jako ojeb.)

Prakticky pak doporučuju mrknout na fronts z DW, to je přesně nástroj k tomuto určený, a myslím, že i dosti univerzálně použitelný.

Sparkle píše:
14. 9. 2020, 14:45
Četla jsem si teď nedávno Strádovo prokletí a Descent into Avernus a v obou případech mám pocit, že tam ta hrozba pro postavy je taky na můj vkus až příliš "forced" (ale nehrála jsem to, vycházím jen z toho, jak na mě působí text).
DiA je v tomhle úplně příšerný. Ale jestli jsi to pročetla pro inspiraci, tak doporučuju mrknout i na remix, co právě dělá Alexandrian. Pročíst, co a jak tam řeší podle mě určitě stojí za to.
Správný sandbox vyžaduje hlavně velký model tatrovky.

Odpovědět

Zpět na „O hraní obecně“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Majestic-12 [Bot] a 4 hosti