[Dungeon] (Z)propadený trpaslík

Sekce zabývající se tvorbou RPG produktů a souvisejícími tématy.
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 6644
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

[Dungeon] (Z)propadený trpaslík

Příspěvek od boubaque »

V Drakkaru #81 vyšel dungeon (Z)propadený trpaslík pro klasiccké fantasy hry na hrdiny. Je to přepracování dungeonu původně nazvaného Věž trpasličího alchymisty.

Obrázek
(Z)propadný trpaslík je dungeon v lehce oldschoolovém stylu, využitelný v jakékoli dobrodružné fantasy hře. Hráči se v něm vypraví do nově objeveného podzemí městského domu, kde zmizel chlapec a je potřeba ho najít. Dobrodružství je určené pro postavy na první, případně jiné nízké úrovni a postavené převážně na průzkumu; příležitostí k vyjednávání je málo. Vystačí asi na 4–6 hodin hraní – zvýšená zvědavost a opatrnost hráčů může hru ještě o něco protáhnout.
:arrow? Stahujte tady


Původní příspěvek: ======================
Pokud dokončím novou verzi, v tomhle příspěvku bude na ni odkaz (možná ji dám do Drakkaru).

Někteří z vás věž znají ze Sleziny, postupně po chvilkách jsem překreslil mapu a sepsal poznámky. Je to prakticky v té podobě, v jaké jsem to odehrál na Slezině. Jsou v tom ale nějaké problémy, na které jsme narazili jak na Slezině, tak při mém playtestu předtím, tak bych to rád trochu upravil, aby to fungovalo líp a nakonec tomu i udělal nějakou přehlednou strukturu.

Neváhejte komentovat, hledat zádrhele, nejasnosti, navrhovat zlepšení...
Přílohy
Z-propadeny_trpaslik-v095_str.pdf
(6.92 MiB) Staženo 129 x
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [k úpravě] Věž trpasličího alchymisty - dungeon

Příspěvek od York »

Ještě si něco přihodím do wishlistu ;-)


:arrow? Alchymistická laboratoř si vyloženě říká o možnost vyrobit něco zajímavýho.

Pro příklad, co tím myslím:

Z krve zlobra:

Obrázek

může alchymista na místě vyrobit tohle:

Obrázek

Čerstvá zlobří krev je natolik silná magická surovina, že alchymista nemusí umět tuhle konkrétní věc vyrábět.


V té tvé věži by se dalo vyrobit třeba něco z těch různých oozů a jiných slizů (možná nějaký lepidlo, rozpouštědlo, nebo tak něco?), případně by na polici v laboratoři mohly být lahvičky s něčím hodně exotickým. Nebo by tam třeba mohl být na stole rozdělaný experiment s tím, že ho alchymista může dokončit (což klidně může dopadnout špatně).

:arrow? Asi by tam mohly být i nějaké už vyrobené alchymistické výrobky.

Prolézt alchymistovu věž a neodnést si z ní ani jeden lektvar, by byla každopádně škoda.
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 6644
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: [k úpravě] Věž trpasličího alchymisty - dungeon

Příspěvek od boubaque »

Včera jsem odehrál playtest nové verze, který bude snad brzy i na Youtube. Nová mapa se mi v zásadě osvědčila, ale bude potřebovat ještě doplnit obsah a vyplnit dungeon dalšími hrozbami, protože minimálně já jako "hodný GM" jsem nevytvářel na postavy žádoucí tlak :)

S přepracováním taky přijde nové jméno, protože si hráči postěžovali, že ten alchymista v názvu už vytvářel moc jasný kontext pro nálezy zejména v první části hry.

Do přílohy dávám nové mapy, ať se aspoň zatím podíváte, i když to není popsané :P Na popisky si počkejte na dubnový Drakkar ;)
Přílohy
VTA_8_straznice.jpg
VTA_7_luxus.jpg
VTA_6_leisure.jpg
VTA_5_zazemi.jpg
VTA_4_hala_vršek.jpg
VTA_3_hala_spodek.jpg
VTA_2_sklep.jpg
VTA_1_krypta.jpg
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [k úpravě] Věž trpasličího alchymisty - dungeon

Příspěvek od York »

Tenhle dungeon mě zajímá, sedne mi stylizací. Na upravenou verzi se určitě podívám.
Uživatelský avatar
Vitus
Příspěvky: 2664
Registrován: 21. 7. 2006, 09:03
Bydliště: Kladno

Re: [k úpravě] Věž trpasličího alchymisty - dungeon

Příspěvek od Vitus »

Bubáku - třetí mapa odspoda, levá část, chybí tam propojení s chodbou směrem dolů a tapisérie (important piece of art :)).
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [k úpravě] Věž trpasličího alchymisty - dungeon

Příspěvek od Markus »

Když si v tom přidávání nových prvků, zkus ty prvky víc rozpohybovat, aby vznikaly nečekané vazby mezi místnostmi: co někde najdu, může se hodit jinde - ne nutně v lineárním pořadí, ale třeba zpětně. Co někde způsobím, může mít důsledky jinde. A samozřejmě pohybující se příšery jsou vždycky fajn, třeba jako impulz schovat se a vzít to jinudy.

Ale to jsou jen takové štěky, to určitě víš.
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 6644
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: [k úpravě] Věž trpasličího alchymisty - dungeon

Příspěvek od boubaque »

Dungeon vyšel přepracovaný v Drakkaru #81 jako (Z)propadeny trpaslik.

Do týdne plánuju udělat ještě PDF pro tisk.
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Uživatelský avatar
Vitus
Příspěvky: 2664
Registrován: 21. 7. 2006, 09:03
Bydliště: Kladno

Re: [k úpravě] Věž trpasličího alchymisty - dungeon

Příspěvek od Vitus »

Bubáku, za mne skvělá volba názvu <thumb up>
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 6644
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: [k úpravě] Věž trpasličího alchymisty - dungeon

Příspěvek od boubaque »

Díky :) Až udělám PDFko, tak to i tady přejmenuju. (A možná pak ještě bude verze 1.1, až doplním systémovou aplikaci, ale ta bude až sepíšu Fossu do nějaké rozumně publikovatelné podoby, protože pro nic jiného to asi sám dělat nebudu. I když možná DnD 5e bych možná zvládl...)

Jo a všem, co sem přispěli: Moc díky za komentáře, myslím, že se snad všechny jsem při přepracovávání nějak využil.
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 6644
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: [Dungeon] (Z)propadený trpaslík

Příspěvek od boubaque »

Jak už jsem avizoval, Věž trpasličího alchymisty jsem přepracoval do (Z)propadeného trpaslíka, který nedávno vyšel v Drakkaru (#81).

Dal jsem dohromady PDFko s textem, který je momentálně na webu Drakkaru. To je v předběžné verzi (v0.95) v příloze tohohle příspěvku. Chybi tam ještě heslovité orientační popisky v okrajích a možná plánky v lepší kvalitě (ale hapruje mi skener, tak nevim nevim). Budu vděčný za jakékoli připomínky - komentare k PDF zapracuju do "finální" verze 1.0 a hodím do prvního příspěvku a na web Drakkaru.

Komentáře k obsahu můžu zapracovat do dalších verzí - třeba jsem nezvládl Yorkem navrhovanou možnost výroby alchymických předmětů v laboratoři, ani Markusem žádanou systémovou aplikaci. Navíc jsem zapomněl/nestihl popsat nekteré prvky a hrozby, co jsem měl vymyšlené, ale nezapsal si je do pracovních poznámek.
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [Dungeon] (Z)propadený trpaslík

Příspěvek od York »

Výhledově to plánuju zapojit do naší domácí kampaně v Trossu, ale počítej, že se k tomu dostaneme spíš až v příštím kalendářním roce.

Ty nový mapy mi přijdou dost nepřehledný, není z nich moc dobře poznat, jak jsou rozložený místnosti. V tomhle je fakt dobrej Quentinův styl (je to z Trossu, takže to dávám do spoiler tagu):
Spoiler
Obrázek
edit: Zkusim to říct líp: Představ si, že jsi na Gameconu, mapa leží uprostřed stolu a hráči by se v ní měli v pohodě orientovat, aniž by si ji každej musej vzít do ruky. Ta Quentinova to umí, ta tvoje imho ne.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Dungeon] (Z)propadený trpaslík

Příspěvek od Markus »

Jenom jsem to projel očima a vypadá to přehledně,* na první pohled mě nic nezarazilo. Těším se na finální PDF. ;)

*Teda na že by se v tom nedalo škrtat. Dalo. Ale vesměs je to fajn.

Čistě pro zajímavost, možnosti škrtání:
F0

Zcela na jihu se 3 m vysoká chodba dvakrát stáčí zpět o 180 °, nejprve doprava, potom doleva. V první otočce je pověšená ještě jedna tapiserie (y) zobrazující trpaslické sympózium nad
nedokončeným frankensteinovským monstrem (variace na Rembrandtovu Anatomii dr. Tulpa), v duhé otáčce visí přes celou stěnu dřevěný reliéf (z) zobrazující boj trpaslíků a lidí uvnitř městkých hradeb proti velikému drakovi. Lidé jsou ozbrojeni pouze luky, trpaslíci pouze kušemi
Všechno modré vyčtu z mapy, textem popisuješ už jednou popsané - text se dá beze ztráty informace smazat.

Ale to jsou detaily. Text je spíš hutnější, ale se zvýrazňovačem bych se tím prokousal. A já jsem na používání zvýrazňovače zvyklý. :)
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Dungeon] (Z)propadený trpaslík

Příspěvek od Markus »

Průzkum: Stroj za bránou je podivný třímetrový osminohý (!) brouk vyvržený a přestavěný na kabinu výtahu. Nohama s ostrými čapelemi je zaseknutý do stěn široké šachty. S trochou obratnosti je možné vlézt do šachty pod broukem či nad ním, ale nahoře je potřeba se neporanit o ostrá, jedovatá kusadla. V kabině, tedy v břiše brouka, je polička se třemi sklenicemi uzavřenými víkem s kapátkem, sklenice obsahují různé tekutiny – červenou, žlutou a fialovou; červená a žlutá jsou poloprázdné, fialová je už téměř vyschlá a do kapátka se nenasaje. Pod poličkou je nálevka, která vede do útrob brouka. V kabině je místo max. pro 3 postavy. (Výtah neprojde do patra H, protože dno šachty je zasypané sutí a úlomky ze stěn šachty.)
S tímhle už teď nic neuděláš, a se zvýraznovačem se s tím poperu, ale pro příště svaž použití nějakého systému odrážek, zvýraznění, vnořených informací atd. Popisuješ tu strašně moc informací ve wall-of-text.

Horší je, že já hráčům, jakmile přijdou, potřebuju předat nějaké první dojmy. Povrchní, bez detailů, musím je vyjmenovat. A s tím mi vůbec nepomáháš.

Tady bych potřeboval říct něco jako: „Je tady (a) výtah/brouk; (2) mezery v šachtě; (3) polička se sklenicemi; (4) nálevka.

Chybí ti tu nějaký přehledný souhrn prvotních vjemů, abych je mohl jednoduše vyjmenovat. Místo toho je máš pohřbené v odstavci mezi podrobnými informacemi, odkud to budu fakt pracně lovit.

Někde se ti stává, že popis místnosti má takhle celou stránku bez jakéhokoli zvýraznění toho důležitého, co je patrné na první pohled. A to už se dostáváme do pekelných situací.
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 6644
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: [Dungeon] (Z)propadený trpaslík

Příspěvek od boubaque »

Markusi, díky moc za komentáře (Yorku, tobě taky, s mapou se pokusím ještě něco udělat, by působila přehledněji, ale 5ft stěny si už dovolit nemůžu), zatím jen stručně:

Pokud přijde další verze, tak se dá pracovat i s odrážkami, to není problém.

Ale u toho odstavce Průzkum přehlížíš to, že je před ním odstavec Zvenku/Uvnitř, který má plnit přesně tu funkci, kterou hledáš. Neříkám, že to mám (všude) dobře, to je i otázka dalších případných úprav, ale v odstavci Průzkum už ten rychlý přehled být nemá, protože má být v odstavci Zvenku/Uvnitř.

EDIT: ... a proto není ani potřeb vytučňování.
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Dungeon] (Z)propadený trpaslík

Příspěvek od Markus »

boubaque píše: 27. 7. 2021, 20:13 Ale u toho odstavce Průzkum přehlížíš to, že je před ním odstavec Zvenku/Uvnitř, který má plnit přesně tu funkci, kterou hledáš.
Přesněji tomu předchází tohle:
Uvnitř: Tato místnost a celé patro už jsou nejen zaprášené, ale i poměrně vlhké. Malá místnost ústí na severu ve větvící se chodbu s ně­ kolika dveřmi. Na jižní stěně jsou dřevěné dveře, na západní stěně je zatahovací kovová brána, za ní je nějaký velký lesknoucí se stroj či mechanismus.
Jenomže tohle tu funkci souhrnu neplní. Je to strašně odzoomované. Chybí tam důležité věci, které musí být vidět na první pohled. Konkrétně:

(a) výtah/brouk; (2) mezery v šachtě; (3) polička se sklenicemi; (4) nálevka.

Tohle tam chci vidět a nevidím.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Dungeon] (Z)propadený trpaslík

Příspěvek od Markus »

Tahle nějak.

Originál:
Průzkum: Stroj za bránou je podivný třímetrový osminohý (!) brouk vyvržený a přestavěný na kabinu výtahu. Nohama s ostrými čapelemi je zaseknutý do stěn široké šachty. S trochou obratnosti je možné vlézt do šachty pod broukem či nad ním, ale nahoře je potřeba se neporanit o ostrá, jedovatá kusadla. V kabině, tedy v břiše brouka, je polička se třemi sklenicemi uzavřenými víkem s kapátkem, sklenice obsahují různé tekutiny – červenou, žlutou a fialovou; červená a žlutá jsou poloprázdné, fialová je už téměř vyschlá a do kapátka se nenasaje. Pod poličkou je nálevka, která vede do útrob brouka. V kabině je místo max. pro 3 postavy. (Výtah neprojde do patra H, protože dno šachty je zasypané sutí a úlomky ze stěn šachty.)
Dekonstrukce:
Za bránou je kabinka výtahu, ze které nahoru a dolů trčí hmyzí nohy a tykadla, takže celá vypadá jako podivný obří brouk. V kabince – vlastně v břiše brouka – je polička se třemi sklenicemi a pod ní nálevka vedoucí do stěny kabiny. Místa je v kabince max. pro 3 postavy.

Broučí kabinka: Třímetrový osminohý (!) brouk vyvržený a přestavěný na kabinku. Nohama s ostrými čapelemi je zaseknutý do stěn široké šachty. S trochou obratnosti je možné vlézt do šachty pod broukem či nad ním.

Lezení šachtami: Průlez dolů je bezpečný, při průlezu nahoru hrozí poranění o ostrá, jedovatá kusadla.

Použití výtahu: Výtah neprojde do patra H, protože dno šachty je zasypané sutí a úlomky ze stěn šachty

Sklenice na poličce: Obsahují tekutiny. Uzavřené víkem s kapátkem.
:arrow? Červená: poloprázdná. + efekt
:arrow? Žlutá: poloprázná + efekt
:arrow? Fialová: téměř vyschlá, do kapátka se nenasaje + efekt.

Nálevka: Vede do útrob brouka. + význam
Máš tam ještě další text vysvětlující další podrobnosti, ten bych rozfrcal do těchhle tématických odstavců. Ale hlavní pointa sdělení je, abys měl na začátku nějaký souhrn toho, co mám okamžitě a bez vyzvání předat hráčům. Podrobné odstavce budu číst až ve chvíli, kdy se hráči začnou zajímat o danou věc.
Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů