Ω Projekt Omega
Moderátor: Jerson
- crowen
- Administrátor
- Příspěvky: 3747
- Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
- Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
- Kontaktovat uživatele:
Re: Projekt Omega - práce na nové verzi 2.0
Ved to tam mas - stlpce AK,ALMarkyParky píše: ↑23. 8. 2019, 15:04 Můžeš ještě upřesnit ten klíč?
Co znamená Y, N a pomlčka?
Máte mě třeba počet postav, které mají rády zombie...
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22578
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Projekt Omega - práce na nové verzi 2.0
Jo, preference postav mě taky překvapují, zvlášť určité nekonzistence - včetně postav, které dobrovolně podstoupily pokus (na lidech) s neobvyklou technologií. Ale o to budou výsledky zajímavější. Hlavně jsem zvědav na ty nejvíce rozporné výsledky, zda budou fungovat očekávaným způsobem.
hraju: Ω Projekt Omega
- Vallun
- Příspěvky: 32254
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Projekt Omega - práce na nové verzi 2.0
Upozorňuji, že jsem vyplnil dle toho, co bych chtěl,a by bylo ve hře, ne to, co se mi obecně líbí:)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22578
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Projekt Omega - práce na nové verzi 2.0
Protože se mě někteří ptali, k čemu ta tabulka bude, zde je vysvětlení:
Teď používám jako náhodný generátor karty, žolíkové. Důležitý parametr z nich je jen barva červená / černá, zbytek informací na kartách je mi teď k ničemu. Nicméně mám alespoň tématické karty jako technika WW2, dobové filmy, špioni, atd - lepší než nic.
Přemýšlel jsem, jak ty losovací karty využít víc. Napřed mě napadlo, že bych mohl na každou kartu vybavení dát černou/červenou značku, takže by se na losování daly použít nepoužité karty vybavení. Blbé je, že by se to ale mohl plést s vybavením agentů.
A když si jednou hráč vytáhl kartičku komplikace na scénu "kdo je za dveřmi", a na té kartě byla fotka Edgara Hoovera s Tommygunem
kterou jsem interpretoval tak, že za dveřmi je ozbrojený agent FBI, tak mě napadlo, že bych na ty karty mohl dát věci související s životem, charakterem a preferencemi jednotlivých agentů. Takže současní hráči dostanou karty podle toho, jací jejich agenti jsou, co zažili a jaký mají vztah k jednotlivým věcem - s tím, že občas mi karta může připomenout nějaký detail z agentova života, který bych mohl v dané scéně vytáhnout.
A když už jsem to dělal takto, tak jsem si řekl, že noví/příležitostní hráči by si mohli skládat balíček pro své postavy a přitom tím profilovat minulost, charakter a preference svého agenta. Třeba nějakého hráče zajmou karty Psychiatrie, Okultismus, Halucinogeny, Magie, Pokusy na lidech, Německo, které si označí (pozitivním) symbolem úspěchu, a dál si vezme karty Nacismus, SSSR, Fyzika, Křesťanství, Strojové vědomí, Duch ve stroji, které označí (negativním) symbolem komplikací. A tyhle karty může hráč interpretovat třeba tak, že jde o Němce, psychiatra, který se zabývá - a možná používá - magii pro různé experimenty s lidmi, i s pomocí různých drog. Nicméně nesnáší nácky, ke Katolické církvi má rezervovaný vztah, a vadí mu sovětský materialismus, tvrdé vědy jako fyzika, které se pokouší spoutat lidskou duši a nacpat ji do nějaké mašiny.
Ve hře se při každém losování nějaké z těchto karet dostanou do hry, přičemž budou hráči připomínat charakter jeho postavy, budou jemu i Vypravěči dávat háčky, jak by se dal interpretovat úspěch či komplikace, a také ukazovat ostatním hráčů nějaký obecný postoj téhle postavy, který se může projevovat a případně generovat zajímavé situace. A samozřejmě ty karty pořád určují výsledek scény, jak bylo původně v plánu.
Teď používám jako náhodný generátor karty, žolíkové. Důležitý parametr z nich je jen barva červená / černá, zbytek informací na kartách je mi teď k ničemu. Nicméně mám alespoň tématické karty jako technika WW2, dobové filmy, špioni, atd - lepší než nic.
Přemýšlel jsem, jak ty losovací karty využít víc. Napřed mě napadlo, že bych mohl na každou kartu vybavení dát černou/červenou značku, takže by se na losování daly použít nepoužité karty vybavení. Blbé je, že by se to ale mohl plést s vybavením agentů.
A když si jednou hráč vytáhl kartičku komplikace na scénu "kdo je za dveřmi", a na té kartě byla fotka Edgara Hoovera s Tommygunem
kterou jsem interpretoval tak, že za dveřmi je ozbrojený agent FBI, tak mě napadlo, že bych na ty karty mohl dát věci související s životem, charakterem a preferencemi jednotlivých agentů. Takže současní hráči dostanou karty podle toho, jací jejich agenti jsou, co zažili a jaký mají vztah k jednotlivým věcem - s tím, že občas mi karta může připomenout nějaký detail z agentova života, který bych mohl v dané scéně vytáhnout.
A když už jsem to dělal takto, tak jsem si řekl, že noví/příležitostní hráči by si mohli skládat balíček pro své postavy a přitom tím profilovat minulost, charakter a preference svého agenta. Třeba nějakého hráče zajmou karty Psychiatrie, Okultismus, Halucinogeny, Magie, Pokusy na lidech, Německo, které si označí (pozitivním) symbolem úspěchu, a dál si vezme karty Nacismus, SSSR, Fyzika, Křesťanství, Strojové vědomí, Duch ve stroji, které označí (negativním) symbolem komplikací. A tyhle karty může hráč interpretovat třeba tak, že jde o Němce, psychiatra, který se zabývá - a možná používá - magii pro různé experimenty s lidmi, i s pomocí různých drog. Nicméně nesnáší nácky, ke Katolické církvi má rezervovaný vztah, a vadí mu sovětský materialismus, tvrdé vědy jako fyzika, které se pokouší spoutat lidskou duši a nacpat ji do nějaké mašiny.
Ve hře se při každém losování nějaké z těchto karet dostanou do hry, přičemž budou hráči připomínat charakter jeho postavy, budou jemu i Vypravěči dávat háčky, jak by se dal interpretovat úspěch či komplikace, a také ukazovat ostatním hráčů nějaký obecný postoj téhle postavy, který se může projevovat a případně generovat zajímavé situace. A samozřejmě ty karty pořád určují výsledek scény, jak bylo původně v plánu.
hraju: Ω Projekt Omega
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Projekt Omega - práce na nové verzi 2.0
Ty Jersone, jak řešíš to, že postavy stojí proti samopalům a dalším zbraním, co z nich můžou za vteřinu udělat řešeto?
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22578
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Projekt Omega - práce na nové verzi 2.0
Já? já to neřeším, to řeší hráči. Třeba tím, že bez odpovídající výzbroje s takovými lidmi nebojují a místo toho se ukrývají za zdi a případně zdrhají. Nebo se nechají zatknout/zajmout. Případně zkouší nějaké protiakce a pak dochází na zranění, ale takových případů moc nebývá.
On je to předválečný svět, nikoliv válečný, a postavy nejsou na bitevním poli, samopaly nejsou tak moc rozšířené, a dost situací je s jednostrannou převahou (agentů či protivníků), kdy ti slabší prostě ustoupí, dokud můžou.
Navíc tahat samopal není jen tak, v té době to jsou pořád docela velké a neskladné krávy, a jak si hráči dělají v poslední době spíše civilní postavy, tak zpočátku ani nenosí žádnou pistoli, takže se bojům vyhýbají. A protivníci mívají také nejčastěji pistole - když popíšu, že ochranka elektrárny má Browning Auto Rifle, tak mají hráči v kalhotách a fakt se snaží konfrontaci s takovou ochrankou vyhnout za každou cenu. Vlastně se snaží vyhnout i tomu, aby je jen zahlédla.
Pokud narážíš na klasický bang "Do místnosti vrazí dva týpci se samopaly a začnou střílet", tak ten používám jako potenciální, když hráči odmítají vylézt z hotelového pokoje a podnikat nějakou akci. To jsem jim představit tenhle doporučovaný bang a zeptal se, zda chtějí čekat, až ho kvůli rozpohybování hry budu nucen použít. Nechtěli.
On je to předválečný svět, nikoliv válečný, a postavy nejsou na bitevním poli, samopaly nejsou tak moc rozšířené, a dost situací je s jednostrannou převahou (agentů či protivníků), kdy ti slabší prostě ustoupí, dokud můžou.
Navíc tahat samopal není jen tak, v té době to jsou pořád docela velké a neskladné krávy, a jak si hráči dělají v poslední době spíše civilní postavy, tak zpočátku ani nenosí žádnou pistoli, takže se bojům vyhýbají. A protivníci mívají také nejčastěji pistole - když popíšu, že ochranka elektrárny má Browning Auto Rifle, tak mají hráči v kalhotách a fakt se snaží konfrontaci s takovou ochrankou vyhnout za každou cenu. Vlastně se snaží vyhnout i tomu, aby je jen zahlédla.
Pokud narážíš na klasický bang "Do místnosti vrazí dva týpci se samopaly a začnou střílet", tak ten používám jako potenciální, když hráči odmítají vylézt z hotelového pokoje a podnikat nějakou akci. To jsem jim představit tenhle doporučovaný bang a zeptal se, zda chtějí čekat, až ho kvůli rozpohybování hry budu nucen použít. Nechtěli.
hraju: Ω Projekt Omega
- MarkyParky
- Příspěvky: 16248
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
- MarkyParky
- Příspěvky: 16248
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Projekt Omega - práce na nové verzi 2.0
Everway (mimochodem hra, která vlastně dala základ pozdějšímu Drama/Karma/Fortune dělení mechanik) také pracuje s tím, že karta má nějaké barvy a symboly (používá 4 živly, ne jen červenou a černou), a také používá jednu a tu samou kartu k tomu, aby si pomohla s interpretací událostí.
Ty tvoje nápady mě připomínají některé prvky, které ta hra má, když se v ní začne používat vícesložkové hodnocení - třeba že srovnání prostých hodnot statů určí výsledek ve smyslu úspěch/neúspěch akce, symbol na tažené kartě vymezí fikční podobu a použitý živel tomu třeba dodá flavour nebo rozhodne o způsobu naplnění záměru ....
Zkrátka chtěl jsem tě na Everway upozornit, protože i když je proti Omeze hodně formalizovaná a možná to s tím D/F/K strukturovaným dělením až přehání, tak v zásadě je v ní hodně zajímavých nápadů ohledně toho, jak se dají karty s obrázky pro vedení hry a hlavně generování obsahu využít.
Ty tvoje nápady mě připomínají některé prvky, které ta hra má, když se v ní začne používat vícesložkové hodnocení - třeba že srovnání prostých hodnot statů určí výsledek ve smyslu úspěch/neúspěch akce, symbol na tažené kartě vymezí fikční podobu a použitý živel tomu třeba dodá flavour nebo rozhodne o způsobu naplnění záměru ....
Zkrátka chtěl jsem tě na Everway upozornit, protože i když je proti Omeze hodně formalizovaná a možná to s tím D/F/K strukturovaným dělením až přehání, tak v zásadě je v ní hodně zajímavých nápadů ohledně toho, jak se dají karty s obrázky pro vedení hry a hlavně generování obsahu využít.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22578
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Projekt Omega - práce na nové verzi 2.0
Už jsem si o tom něco přečetl, vypadá to neobvykle, i když popis na netu moc nezabíhá do podrobností, tak nevím zda bych z toho dokázal něco vytěžit.
hraju: Ω Projekt Omega
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22578
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Projekt Omega - práce na nové verzi 2.0
Takhle vypadá postava včetně aspektů v nové verzi Omegy.
- Přílohy
-
- Karty Omega - A78 David Davidson.pdf
- (1.17 MiB) Staženo 37 x
hraju: Ω Projekt Omega
- Vallun
- Příspěvky: 32254
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Projekt Omega - práce na nové verzi 2.0
Herně zajímavé, ale potkat v reálu bych ho nemusel:)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22578
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Projekt Omega - práce na nové verzi 2.0
A proč? Je to celkem sympatický pán.
hraju: Ω Projekt Omega
- Vallun
- Příspěvky: 32254
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Projekt Omega - práce na nové verzi 2.0
Radikálně pobožný nemusím...od doby působení Mariana Jurečky máme několik bigotů na baráku... na některé by to docela sedělo (až na toho pistolníka...)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22578
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Projekt Omega - práce na nové verzi 2.0
On není radikální. Navíc ve hře je věřící jedinec oživením, vedle zástupu ateistů a agnostiků
hraju: Ω Projekt Omega
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host