Dračí Hlídka – Obecná diskuze
Dračí Hlídka – Obecná diskuze
( anotace v Databázi RPG)
Tohle je obecná diskuze k dračí hlídce. Máme ještě jednu diskuzi, kde se babráme v detailech a čísílkách:Dračí Hlídka je komunitou vypilovaná hra mocných válečníků velících spojencům v boji, obětavých kouzelníků chránící vesničany poutem života a trhlých alchymistů metajících blesky pomocí svého prstenu. Hlídka je duchovním nástupcem Dračího Doupěte, je ale mnohem víc než to, neboť postavám dodává velmi široký rozsah schopností i dovedností, ze kterého je možné vybírat. Používá seznam logických dovedností, které se mohou naučit všichni hráči a kromě několika moderních mechanik (výhoda / nevýhoda k hodu) si zachovává své kouzlo a charakter středověkého/fantasy RPG pomocí mnoha skvělých ilustrací a drsných pravidel, jako je velmi pomalé léčení spánkem.
Dračí Hlídka – Kritická analýza
Odkazy:
Domovská stránka
Skavenova recenze betaverze
Jersonova recenze na Kostce
Youtube kampaně klanu Zephyra
Recenze na Games Tiscali
Re: Dračí Hlídka
Rozkaz zněl jasně, musí to být co nejvíce Dračí Doupě, zachování hodů tak byla jasná volba.... akorát procenta jsou takový bullshit*, že se pro jeho obhajobu blbě hledaly argumenty i mezi těmi nejkonzervativnějšími. Teď se na úspěch hází jako hod na past k10+ atribut(oprava) + úroveň dovednosti, IMHO určitě posun vpřed, akorát je ten potenciál dost nevytěžený, s hodnotou pasti, nebo nějakými opravami lze trochu pracovat, ale jen minimálně, přitom debata okolo "pro PJ na Gameconu je možná zábavné, když padne fatální neúspěch, ale ve skutečnosti hráči neúspěch u dovednosti pro kterou mají minimum zdrojů spíše nenávidí, než že by to brali jako 'zpestření' ", ale nikam dál se to neposunulo.eerieBaatezu píše: ↑26. 7. 2019, 22:57 Jak došli k tomu nechat tam všechno kromě procent by mě zajímalo.
*je potřeba mít a pamatovat si tabulky, kde hod buď škáluje naprosto kosmeticky, že to nemá cenu z hlediska pravděpodobnosti nějak řešit a nebo to škáluje stejně jako k10,0 což je taky nadbytečné.
Re: Dračí Hlídka
Kdybych já chtěl spojit hody k10 a k6 - respektive 2k6, jak píše Jerson - udělal bych 1k10 jako základní hod proti binárnímu výsledku a následně 2k6 na zjištění míry úspěchu. K obému by se mohla přičítat určitá oprava (bonus nebo postih), pochopitelně k oběma hodům by mohla být jiná. Bylo by to přehlednější a variabilnější. Zároveň by tam šlo lehce nasadit pravidlo kritického úspěchu a neúspěchu (při hodu 1 na 1k10 se hází jen 1k6, při hodu 10 na 1k10 se naopak hází 3k6).
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Dračí Hlídka
V čem je ten potenciál nevytěžený?Slaane$h píše: ↑28. 7. 2019, 08:25Rozkaz zněl jasně, musí to být co nejvíce Dračí Doupě, zachování hodů tak byla jasná volba.... akorát procenta jsou takový bullshit*, že se pro jeho obhajobu blbě hledaly argumenty i mezi těmi nejkonzervativnějšími. Teď se na úspěch hází jako hod na past k10+ atribut(oprava) + úroveň dovednosti, IMHO určitě posun vpřed, akorát je ten potenciál dost nevytěžený, s hodnotou pasti, nebo nějakými opravami lze trochu pracovat, ale jen minimálně, přitom debata okolo "pro PJ na Gameconu je možná zábavné, když padne fatální neúspěch, ale ve skutečnosti hráči neúspěch u dovednosti pro kterou mají minimum zdrojů spíše nenávidí, než že by to brali jako 'zpestření' ", ale nikam dál se to neposunulo.
*je potřeba mít a pamatovat si tabulky, kde hod buď škáluje naprosto kosmeticky, že to nemá cenu z hlediska pravděpodobnosti nějak řešit a nebo to škáluje stejně jako k10,0 což je taky nadbytečné.
Proč je fatální neúspěch pro PJ zábavný?
Že hráče neúspěch nebaví dává smysl, jak se k tomu má to minimum zdrojů a co to znamená?
Když to jsou právě krkolomnosti, co se moc lidem nechtějí řešit. DnD mají lidi rádi taky proto, že si hodí, připočtou bonus a tím to hasne.ShadoWWW píše: ↑28. 7. 2019, 08:36 Kdybych já chtěl spojit hody k10 a k6 - respektive 2k6, jak píše Jerson - udělal bych 1k10 jako základní hod proti binárnímu výsledku a následně 2k6 na zjištění míry úspěchu. K obému by se mohla přičítat určitá oprava (bonus nebo postih), pochopitelně k oběma hodům by mohla být jiná. Bylo by to přehlednější a variabilnější. Zároveň by tam šlo lehce nasadit pravidlo kritického úspěchu a neúspěchu (při hodu 1 na 1k10 se hází jen 1k6, při hodu 10 na 1k10 se naopak hází 3k6).
Představ si házet 1k10 + bonus, porovnat to s DC, potom koukat co padlo na součtu 2k6 + jiný bonus a porovnat to s DC, navíc najednou to, jak dobře to padlo na 1k10 nemá vliv na to, jak dobře se daná věc povedla (leda by padl critical), což může působit kontra-intuitivně (kolik lidí už jsem si viděl stěžovat, že jim padlo hustě na d20 a málo na damage kostce...).
Věc, co se mi líbí na složitějším vyhodnocování je, že to lidi odrazuje házet na každou blbost. Taková negativní motivace k lepšímu hraní. I když někdy může PJ mít rád házet na všechno, protože mu to může pomáhat generovat obsah.
Re: Dračí Hlídka
1. IMHO by s tím šlo lépe pracovat, kdyby byl umožněn nějaký volnější převod mezi pastí, manou a některými parametry kouzla...eerieBaatezu píše: ↑28. 7. 2019, 13:47 1. V čem je ten potenciál nevytěžený?
2. Proč je fatální neúspěch pro PJ zábavný?
3. Že hráče neúspěch nebaví dává smysl, jak se k tomu má to minimum zdrojů a co to znamená?
2. sám netuším
3. pokud neuspěješ v hodu na útok, můžeš snadněji pokus opakovat, pokud neuspěješ v seslání kouzla, které stojí nějakou magenergii nebo tak něco a máš jí málo na celý den, tak tě to rychle omrzí..
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Dračí Hlídka
Aha, mluvíš konkrétně o kouzlech. Jak magie funguje v DrH nevím, tam je nějaký převod mezi těmahle věcma?
Mechaniku neúspěchu při sesílání kouzla celkově nějak nechápu. Myslím, že ve 100% remakerů jsme se shodli, že to patří vyhodit.
Nejenže to nedělá magii zajímavější (prostě se ti nepovede kouzlo, potřebuju vysvětlit logiku za tímhle pravidlem), ale naopak je to frustrující a opruz. Magie se dá udělat zajímavější nebo nevyzpytatelnější jinýho a zajímavými způsoby.
Re: Dračí Hlídka
BTW, kdyby chtěl někdo kouknout do bety, tak jsem tu svoji hodil do placu na ZH https://www.zatrolene-hry.cz/bazar/96990/
Pro mě je to pasé, nakonec jsem se rozhodl pro DrD II.
Pro mě je to pasé, nakonec jsem se rozhodl pro DrD II.
Naposledy upravil(a) peca dne 26. 8. 2019, 22:42, celkem upraveno 1 x.
- Jarxes
- Příspěvky: 425
- Registrován: 28. 3. 2010, 16:50
- Bydliště: Praha 10 Křeslice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dračí Hlídka
Pokud by někdo stál o vypůjčení či koupi bety v Praze, můžem se dohodnout... Podmínkou je pouze, že se stavíte až v Uhříněvsi nebo na Hájích za mým líným zadkem...
Kdysi jsem měl nick: Jakub88
Stále tvořím:
- Mythos, Slovanský Fantasy Svět
- Fantasy Univerzum Mezisféry, inspirovaný Planescapem a WFRP
- Transcendenci, Pokračovatele Mezisfér překlenující do Sci-fi, stále silně ovlivněné Planescapem (a Sagou, SW, a dost umírající Coorabií)
- Metropolis, Postapo Setting, zakončující éru Mezisfér pádem do prachu a popelu hvězdných civilizací
Vyvíjím: Modus & Dice Modulární Univerzální Systém pro hraní RPG
Založil jsme a Spravuji: komunitu Hry na Hrdiny Fb & Web
Jsem Freeform hráč, s tabulkama na mě nechoďte!
Stále tvořím:
- Mythos, Slovanský Fantasy Svět
- Fantasy Univerzum Mezisféry, inspirovaný Planescapem a WFRP
- Transcendenci, Pokračovatele Mezisfér překlenující do Sci-fi, stále silně ovlivněné Planescapem (a Sagou, SW, a dost umírající Coorabií)
- Metropolis, Postapo Setting, zakončující éru Mezisfér pádem do prachu a popelu hvězdných civilizací
Vyvíjím: Modus & Dice Modulární Univerzální Systém pro hraní RPG
Založil jsme a Spravuji: komunitu Hry na Hrdiny Fb & Web
Jsem Freeform hráč, s tabulkama na mě nechoďte!
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15032
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dračí Hlídka
Můžu se zeptat těch, co už četli betu - jak se autoři poprali se zlodějem, hlavně nízkolevelovým? Co si pamatuju, tak v DrD byl zloděj realizovaný tak, že na nízkých úrovních dostal kupu schopností, kterými byl povětšinou nebezpečnější sobě, než svému okolí, a tím to víceméně haslo...
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
- Jarxes
- Příspěvky: 425
- Registrován: 28. 3. 2010, 16:50
- Bydliště: Praha 10 Křeslice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dračí Hlídka
Stejně už s křížkem po funuse, nedavno sem je předal Tronarovi, fanouškovi Yorkovi Drakary.
Kdysi jsem měl nick: Jakub88
Stále tvořím:
- Mythos, Slovanský Fantasy Svět
- Fantasy Univerzum Mezisféry, inspirovaný Planescapem a WFRP
- Transcendenci, Pokračovatele Mezisfér překlenující do Sci-fi, stále silně ovlivněné Planescapem (a Sagou, SW, a dost umírající Coorabií)
- Metropolis, Postapo Setting, zakončující éru Mezisfér pádem do prachu a popelu hvězdných civilizací
Vyvíjím: Modus & Dice Modulární Univerzální Systém pro hraní RPG
Založil jsme a Spravuji: komunitu Hry na Hrdiny Fb & Web
Jsem Freeform hráč, s tabulkama na mě nechoďte!
Stále tvořím:
- Mythos, Slovanský Fantasy Svět
- Fantasy Univerzum Mezisféry, inspirovaný Planescapem a WFRP
- Transcendenci, Pokračovatele Mezisfér překlenující do Sci-fi, stále silně ovlivněné Planescapem (a Sagou, SW, a dost umírající Coorabií)
- Metropolis, Postapo Setting, zakončující éru Mezisfér pádem do prachu a popelu hvězdných civilizací
Vyvíjím: Modus & Dice Modulární Univerzální Systém pro hraní RPG
Založil jsme a Spravuji: komunitu Hry na Hrdiny Fb & Web
Jsem Freeform hráč, s tabulkama na mě nechoďte!
Re: Dračí Hlídka
Skaven to na discordu spedifikoval takto "a já pak budu se zlodějem hrát ferbla, odhadovat cenu pasti na medvěda nebo vyjednávat lepší cenu na trhu..." což je celkem trefné, konkrétněji tedy ' zloděj má na 1. Úrovni: Boj beze zbraně, vybírání kapes, přesvědčování, odhad ceny a hazardní hry. ' + 3 dovednostní body, za něž si může přibrat další věci, např. Umění kočičího pohybu (OBR) = Lezení, Pád z výšky, Ohebnost (vymanění z pout)... takže každé "umění" = 3 zlodějské dovednosti (např ještě Umění šarmu = Odhad lidí, Získání důvěry, Odvedení pozornosti) + jsou i dovednosti, jako třeba "Vrhání dýk", což je 3 útoky za 2 kola vrhání malých věcí"... nebo třeba "Zákeřná kuše" což je paušální +2 bonus na kuše a podobné mechanické odpalovače... je tedy určitá míra svobody a zároveň si docela jde vybrat, IMHO to je hratelné. Chybí procenta, úspěch se ověřuje jako hod na past: stupeň dovednosti (vstupní je 3) + bonus za vlastnost + hod k10 proti obtížnosti dle PJ, takže by ta šance na úspěch měla vycházet smysluplněji, než v DrD, kde občas šly ty pravděpodobnosti snad i pod 10%, takže to nemělo žádnou váhu pro hru. V rámci téže debaty na discordu jsem se dozvěděl, že některým pravověrným hráčům DrD chybí možnost se alespoň s mizivou pravděpodobností o nějakou takovou zlodějskou schopnost (alespoň některou bude takto dovednostně pojatý zloděj oproti DrD na 1. úrovni vždy postrádat) pokusit, ačkoliv jsem se nedokázal dobrat toho, jaký to má smysl, když na tom nejde v rámci hry nijak stavět (válečník tam téměř jistě přiběhne a zabije skřeta, hraničář ho vyléčí, kouzelník se teleportuje a zloděj se pokusí odemknout zámek, ale téměř jistě to nevyjde takže... )
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15032
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dračí Hlídka
Uplatní se zloděj v boji? A jak, jako střelec, nebo má i jiné prakticky použitelné přístupy?Slaane$h píše: ↑27. 8. 2019, 15:18Skaven to na discordu spedifikoval takto "a já pak budu se zlodějem hrát ferbla, odhadovat cenu pasti na medvěda nebo vyjednávat lepší cenu na trhu..." což je celkem trefné, konkrétněji tedy ' zloděj má na 1. Úrovni: Boj beze zbraně, vybírání kapes, přesvědčování, odhad ceny a hazardní hry. ' + 3 dovednostní body, za něž si může přibrat další věci, např. Umění kočičího pohybu (OBR) = Lezení, Pád z výšky, Ohebnost (vymanění z pout)... takže každé "umění" = 3 zlodějské dovednosti (např ještě Umění šarmu = Odhad lidí, Získání důvěry, Odvedení pozornosti) + jsou i dovednosti, jako třeba "Vrhání dýk", což je 3 útoky za 2 kola vrhání malých věcí"... nebo třeba "Zákeřná kuše" což je paušální +2 bonus na kuše a podobné mechanické odpalovače... je tedy určitá míra svobody a zároveň si docela jde vybrat, IMHO to je hratelné. Chybí procenta, úspěch se ověřuje jako hod na past: stupeň dovednosti (vstupní je 3) + bonus za vlastnost + hod k10 proti obtížnosti dle PJ, takže by ta šance na úspěch měla vycházet smysluplněji, než v DrD, kde občas šly ty pravděpodobnosti snad i pod 10%, takže to nemělo žádnou váhu pro hru. V rámci téže debaty na discordu jsem se dozvěděl, že některým pravověrným hráčům DrD chybí možnost se alespoň s mizivou pravděpodobností o nějakou takovou zlodějskou schopnost (alespoň některou bude takto dovednostně pojatý zloděj oproti DrD na 1. úrovni vždy postrádat) pokusit, ačkoliv jsem se nedokázal dobrat toho, jaký to má smysl, když na tom nejde v rámci hry nijak stavět (válečník tam téměř jistě přiběhne a zabije skřeta, hraničář ho vyléčí, kouzelník se teleportuje a zloděj se pokusí odemknout zámek, ale téměř jistě to nevyjde takže... )
Když říkáš "proti obtížnosti dle PJ", jsou tam i nějaká vodítka? Dá se odhadnout, jak často třeba zloděj spadne při lezení nebo bude odhalený při vybírání kapes?
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Re: Dračí Hlídka
V hráč vs prostředí abych pravdu řekl, tak vlastně netuším, zkusím zjistit, v hráč vs NPC/jiný hráč tam jak koukám, tak to není moc vysvětleno ( ) a tváří se to jako hráč vs prostředí, což mi moc nedává smysl (například čekal bych, že vybírání kapes bude zloděj a jeho dovednost vs cíl a jeho postřeh)
V boji se uplatní asi jako každý jiný neválečník.... má teda ty 3 útoky za 2 kola s vrháním a bonus +2 na kuše (pokud si tyto dovednosti přibere) a boj beze zbraně, který dává +3 do do útoku i obrany v případě prázdných rukou, což je celkem praktické - je to jako mít imaginární 3/0/0 zbraň, což je zároveň to zvláštní... (proč je s dýkou horší?)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Gimli a 0 hostů