Ω Projekt Omega

Diskuze k Jersonovým projektům, především o Projektu Omega - RPG o alternativním předválečném světě roku 1939, ve kterém fungují různé technické vynálezy a okultní praktiky. Ale taky o jeho starší hře Čas pro hrdiny.

Moderátor: Jerson

Odpovědět
Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3747
Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
Kontaktovat uživatele:

Re: Projekt Omega - práce na nové verzi 2.0

Příspěvek od crowen »

MarkyParky píše: 23. 8. 2019, 15:04 Můžeš ještě upřesnit ten klíč?

Co znamená Y, N a pomlčka?

Máte mě třeba počet postav, které mají rády zombie... :)
Ved to tam mas - stlpce AK,AL
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22578
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Projekt Omega - práce na nové verzi 2.0

Příspěvek od Jerson »

Jo, preference postav mě taky překvapují, zvlášť určité nekonzistence - včetně postav, které dobrovolně podstoupily pokus (na lidech) s neobvyklou technologií. Ale o to budou výsledky zajímavější. Hlavně jsem zvědav na ty nejvíce rozporné výsledky, zda budou fungovat očekávaným způsobem.
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32254
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Projekt Omega - práce na nové verzi 2.0

Příspěvek od Vallun »

Upozorňuji, že jsem vyplnil dle toho, co bych chtěl,a by bylo ve hře, ne to, co se mi obecně líbí:)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22578
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Projekt Omega - práce na nové verzi 2.0

Příspěvek od Jerson »

Protože se mě někteří ptali, k čemu ta tabulka bude, zde je vysvětlení:

Teď používám jako náhodný generátor karty, žolíkové. Důležitý parametr z nich je jen barva červená / černá, zbytek informací na kartách je mi teď k ničemu. Nicméně mám alespoň tématické karty jako technika WW2, dobové filmy, špioni, atd - lepší než nic.

Přemýšlel jsem, jak ty losovací karty využít víc. Napřed mě napadlo, že bych mohl na každou kartu vybavení dát černou/červenou značku, takže by se na losování daly použít nepoužité karty vybavení. Blbé je, že by se to ale mohl plést s vybavením agentů.

A když si jednou hráč vytáhl kartičku komplikace na scénu "kdo je za dveřmi", a na té kartě byla fotka Edgara Hoovera s Tommygunem

Obrázek

kterou jsem interpretoval tak, že za dveřmi je ozbrojený agent FBI, tak mě napadlo, že bych na ty karty mohl dát věci související s životem, charakterem a preferencemi jednotlivých agentů. Takže současní hráči dostanou karty podle toho, jací jejich agenti jsou, co zažili a jaký mají vztah k jednotlivým věcem - s tím, že občas mi karta může připomenout nějaký detail z agentova života, který bych mohl v dané scéně vytáhnout.

A když už jsem to dělal takto, tak jsem si řekl, že noví/příležitostní hráči by si mohli skládat balíček pro své postavy a přitom tím profilovat minulost, charakter a preference svého agenta. Třeba nějakého hráče zajmou karty Psychiatrie, Okultismus, Halucinogeny, Magie, Pokusy na lidech, Německo, které si označí (pozitivním) symbolem úspěchu, a dál si vezme karty Nacismus, SSSR, Fyzika, Křesťanství, Strojové vědomí, Duch ve stroji, které označí (negativním) symbolem komplikací. A tyhle karty může hráč interpretovat třeba tak, že jde o Němce, psychiatra, který se zabývá - a možná používá - magii pro různé experimenty s lidmi, i s pomocí různých drog. Nicméně nesnáší nácky, ke Katolické církvi má rezervovaný vztah, a vadí mu sovětský materialismus, tvrdé vědy jako fyzika, které se pokouší spoutat lidskou duši a nacpat ji do nějaké mašiny.

Ve hře se při každém losování nějaké z těchto karet dostanou do hry, přičemž budou hráči připomínat charakter jeho postavy, budou jemu i Vypravěči dávat háčky, jak by se dal interpretovat úspěch či komplikace, a také ukazovat ostatním hráčů nějaký obecný postoj téhle postavy, který se může projevovat a případně generovat zajímavé situace. A samozřejmě ty karty pořád určují výsledek scény, jak bylo původně v plánu.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Projekt Omega - práce na nové verzi 2.0

Příspěvek od eerieBaatezu »

Ty Jersone, jak řešíš to, že postavy stojí proti samopalům a dalším zbraním, co z nich můžou za vteřinu udělat řešeto?
Obrázek
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22578
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Projekt Omega - práce na nové verzi 2.0

Příspěvek od Jerson »

Já? já to neřeším, to řeší hráči. Třeba tím, že bez odpovídající výzbroje s takovými lidmi nebojují a místo toho se ukrývají za zdi a případně zdrhají. Nebo se nechají zatknout/zajmout. Případně zkouší nějaké protiakce a pak dochází na zranění, ale takových případů moc nebývá.
On je to předválečný svět, nikoliv válečný, a postavy nejsou na bitevním poli, samopaly nejsou tak moc rozšířené, a dost situací je s jednostrannou převahou (agentů či protivníků), kdy ti slabší prostě ustoupí, dokud můžou.

Navíc tahat samopal není jen tak, v té době to jsou pořád docela velké a neskladné krávy, a jak si hráči dělají v poslední době spíše civilní postavy, tak zpočátku ani nenosí žádnou pistoli, takže se bojům vyhýbají. A protivníci mívají také nejčastěji pistole - když popíšu, že ochranka elektrárny má Browning Auto Rifle, tak mají hráči v kalhotách a fakt se snaží konfrontaci s takovou ochrankou vyhnout za každou cenu. Vlastně se snaží vyhnout i tomu, aby je jen zahlédla.

Pokud narážíš na klasický bang "Do místnosti vrazí dva týpci se samopaly a začnou střílet", tak ten používám jako potenciální, když hráči odmítají vylézt z hotelového pokoje a podnikat nějakou akci. To jsem jim představit tenhle doporučovaný bang a zeptal se, zda chtějí čekat, až ho kvůli rozpohybování hry budu nucen použít. Nechtěli. :-)=
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16249
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Projekt Omega - práce na nové verzi 2.0

Příspěvek od MarkyParky »

Jesrone, četl jsi někdy Everway od Tweeta?
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22578
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Projekt Omega - práce na nové verzi 2.0

Příspěvek od Jerson »

Nečetl, proč?
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16249
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Projekt Omega - práce na nové verzi 2.0

Příspěvek od MarkyParky »

Everway (mimochodem hra, která vlastně dala základ pozdějšímu Drama/Karma/Fortune dělení mechanik) také pracuje s tím, že karta má nějaké barvy a symboly (používá 4 živly, ne jen červenou a černou), a také používá jednu a tu samou kartu k tomu, aby si pomohla s interpretací událostí.

Ty tvoje nápady mě připomínají některé prvky, které ta hra má, když se v ní začne používat vícesložkové hodnocení - třeba že srovnání prostých hodnot statů určí výsledek ve smyslu úspěch/neúspěch akce, symbol na tažené kartě vymezí fikční podobu a použitý živel tomu třeba dodá flavour nebo rozhodne o způsobu naplnění záměru ....


Zkrátka chtěl jsem tě na Everway upozornit, protože i když je proti Omeze hodně formalizovaná a možná to s tím D/F/K strukturovaným dělením až přehání, tak v zásadě je v ní hodně zajímavých nápadů ohledně toho, jak se dají karty s obrázky pro vedení hry a hlavně generování obsahu využít.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22578
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Projekt Omega - práce na nové verzi 2.0

Příspěvek od Jerson »

Už jsem si o tom něco přečetl, vypadá to neobvykle, i když popis na netu moc nezabíhá do podrobností, tak nevím zda bych z toho dokázal něco vytěžit.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22578
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Projekt Omega - práce na nové verzi 2.0

Příspěvek od Jerson »

Takhle vypadá postava včetně aspektů v nové verzi Omegy.
Přílohy
Karty Omega - A78 David Davidson.pdf
(1.17 MiB) Staženo 37 x
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32254
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Projekt Omega - práce na nové verzi 2.0

Příspěvek od Vallun »

Jerson píše: 4. 9. 2019, 14:21 Takhle vypadá postava včetně aspektů v nové verzi Omegy.
Herně zajímavé, ale potkat v reálu bych ho nemusel:)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22578
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Projekt Omega - práce na nové verzi 2.0

Příspěvek od Jerson »

A proč? Je to celkem sympatický pán.
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32254
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Projekt Omega - práce na nové verzi 2.0

Příspěvek od Vallun »

Radikálně pobožný nemusím...od doby působení Mariana Jurečky máme několik bigotů na baráku...:) na některé by to docela sedělo (až na toho pistolníka...)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22578
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Projekt Omega - práce na nové verzi 2.0

Příspěvek od Jerson »

On není radikální. Navíc ve hře je věřící jedinec oživením, vedle zástupu ateistů a agnostiků :-)
Odpovědět

Zpět na „Projekt Omega (a CPH)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů