Dračák podle staré školy
Moderátor: York
Dračák podle staré školy
Pravidla (pdf).
Souhrn pravidel (pdf).
Bestiář (pdf).
Discord
Webové stránky
Přednáška na Gameconu 2022: Jak vzniká Dračák.
Souhrn pravidel (pdf).
Bestiář (pdf).
Discord
Webové stránky
Přednáška na Gameconu 2022: Jak vzniká Dračák.
Re: Dračák podle staré školy
Poslední zpětnou vazbu, kterou jsem měl ke svým textům, bylo z Kam a tam to prošlo docela dobře, já sám jsem byl s mírou textů spokojen, před vydáním jsem to testoval na lidech, co RPG nikdy nehráli a prošlo to. Nicméně na to, abych mohl udělat nějaký podložený závěr bych potřeboval mnohem více zpětné vazby; je pravdou, že to vnímám svým prizmatem, kdy akcentuju stručnost a adoruju pravidla, co se vejdou na 2 A4 včetně settingu a minidobrodružstvíYork píše: ↑11. 8. 2019, 12:28
Jsi si jistej, že máš ten feedback od hráčů, kteří si tvoji hru opravdu chtěli zahrát a podle těch pravidel se ji naučit? Není to náhodou komentář od lidí, jako jsme my, kteří hry jen komentují, ale hrát je neplánují?
Dokážu si představit, že jsou pravidla napsaná nezáživně, a proto se hráčům nečtou moc dobře. Moc se mi ale nezdá, že by hráč odmítl číst text, který je napsaný přiměřeně čtivě a pomáhá mu pochopit hru, kterou chce hrát.
Tuhle otázku, jestli psát hodně vysvětlujícího textu nebo stručný text s tím, že si hráči budou muset většinu věcí domyslet (včetně toho, jak se vlastně takovéhle RPGčko hraje), bych si dovolil ukázat na příkladu Fate Core vs Fate Accelerated.
Obojí jsou pravidla pro tu samou hru, mechanicky se to liší pouze tím, že v Core jsou dovednosti a ve FAE přístupy. Zásadní rozdíl mezi těmi příručkami ale je, že Fate Core má navíc přes 200 stran vysvětlujícího textu a příkladů.
Zrovna nedávno někdo psal tuším na Kostce, že mu vlastně Fate Accelerated nepřijde ani tak jako verze pro začátečníky, ale spíš jako "stručné shrnutí pravidel" pro ty, kdo už četli Fate Core. A že hráči, kteří se tu hru učí podle Fate Accelerated, to budou mít dost těžké.
K tomuhle závěru jsem po přečtení obou verzí došel taky a byl to asi hlavní důvod, proč jsem se rozhodl psát to spíš jako Fate Core než jako Fate Accelerated.
Pozor, tohle jsou slova hráčů, ne moje. Tahle pravidla ve srovnání třeba se Hrou bez přípravy rozhodně nejsou jednoduchá (ale taky poskytují mnohem větší taktickou hloubku).
Tak z toho co jsem hrál mi ta pravidla taky přišla docela jednoduchá, ale zase jsme nezabředli do nějakých složitějších scén. Osobně bych ocenil, kdyby to trochu více odsýpalo, ale jak říkám, z toho, co jsem měl možnost ozkoušet, bych vysvětlení boje nešacoval na 50 stránek
Já osobně mám pocit, že testování, srovnávání s dalšími systémy a zapracovávání feedbacku má za následek spíše kynutí než zeštíhlení pravidlových textů. Navíc do již napsaných pasáží se těžko řeže a člověk musí mít náladu a odvahu na to, aby mazal klidně po stránkách, je-li to zapotřebí... Každopádně držím palce, ať se dílo vydaří. Nedávno jsem tě adoroval na discordu Dračí Hlídky, protože si myslím, že důstojné pokračování "starého dobrého dračáku" by mělo vypadat mnohem více jako tvoje hra a mnohem méně jako DHskaven píše: ↑11. 8. 2019, 11:58 A samozřejmě, jak psal Marky, stávající verze textu je pořád pracovní. Teď se ji sice pokusím po zapracování přípomínek na nějaký čas uzavřít, protože potřebuju pohnout taky s dalšími částmi hry, ale určitě ji budu dál testovat a pracovat na ní. Zjednodušování, a to jak pravidel, tak textu, je pro mě důležitý.
Re: Dračák podle staré školy
Jasně, ale taková pravidla pak spoléhají na zkušenosti hráčů a to, že si v rámci té jednoduché konstrukce hru domyslí sami, včetně případných rullingů, které rozhodnou konkrétní situace.
Dělali jste věci, které přesně tahle pravidla ukazují na příkladech - sráželi jste určitě sochu na zem a podobně (hrál jsem to už mockrát, takže si nepamatuju, co dělala přesně vaše skupina, ale rozhodně jsem dával pozor, jestli využíváte možnosti, které vám pravidla nabízí).
To ale nebylo pravidly ale tím, že Eerie je brzda a pořád se nemohl rozhodnout, co udělá
Vysvětlení boje je výrazně kratší, těch 50 stránek je včetně příkladů, jak řešit různé typické situace (a ty jsou tam právě proto, abys nemusel dělat rullingy, pokud necheš). Zejtra snad dám dohromady výcuc pravidel boje bez vysvětlování a příkladů, tak uvidíme, jak to bude dlouhý.
Díky. Snad se to podaří.
Dračí hlídka ale určitě taky má své místo, protože dá spoustě lidí to, co dostat chtěli.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Dračák podle staré školy
Zvláštně působí, že ta hra má 3 staty, což dává dojem minimalismu, a pak najednou ultra-souboják. Něříkám, že je to špatně, jen takové překvapivé.
Jestli on nakonec nebude přehlednější ten DrD+2 souboják, kde je prostě cena věcí za BČ, je to freeze frame + reakce, a ne jakože real-time, to přehlednosti taky dost přidává, a navíc si člověk nemusí pamatovat zda a koho ohrožuje a kdy je to jiný typ interakce, protože prostě se to řeší klasicky. Rád bych si obojí zahrál, neumí to moc takhle z křesla posoudit.
Jestli on nakonec nebude přehlednější ten DrD+2 souboják, kde je prostě cena věcí za BČ, je to freeze frame + reakce, a ne jakože real-time, to přehlednosti taky dost přidává, a navíc si člověk nemusí pamatovat zda a koho ohrožuje a kdy je to jiný typ interakce, protože prostě se to řeší klasicky. Rád bych si obojí zahrál, neumí to moc takhle z křesla posoudit.
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15030
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dračák podle staré školy
Ona velká část toho soubojáku jsou kupy příkladů, a kodifikace nějakých často nastávajících situací (nepřítel nejde odstranit ze scény za jediný úspěch, atd), spíš než pravidlová složitost. Akorát to tak na pohled nevypadá. (:eerieBaatezu píše: ↑12. 8. 2019, 11:30 Zvláštně působí, že ta hra má 3 staty, což dává dojem minimalismu, a pak najednou ultra-souboják. $D Něříkám, že je to špatně, jen takové překvapivé.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Dračák podle staré školy
Shrnutí pravidel pro boj
Průběh boje
Pán jeskyně popíše situaci. Pak začínají bojová kola.
- Kolo představuje několik vteřin boje. Začíná vždy Pán jeskyně popisem toho, co dělají protivníci. Poté hráči říkají, co budou dělat jejich postavy. Úmysly lze libovolně měnit. Když už je nikdo měnit nechce, začne se házet.
- Hází se v pořadí, v jakém na sebe úmysly logicky navazují.
- Když se s někým ohrožujete vzájemně, házíte proti sobě na úspěch. Když ohrožuje jen on tebe, házíš si proti němu na obranu.
V jednom kole stihneš například
- Srazit nepřítele na zem, tasit dýku a bodnout ho
- Tasit jednoruční zbraň, uběhnout krátkou vzdálenost a zaútočit
- Sebrat ze země meč a rovnou jím někoho seknout
- Přimáčknout protivníka ke stěně štítem a bodnout ho zbraní
- Srazit jej na zem a zalehnout ho, aby nemohl vstát
- Nabít luk a vystřelit
- Vystřelit z nabité zbraně a začít utíkat
- Nabít kuši
- Sundat ze zad luk nebo jinou zbraň
- Opatrně něco položit na zem
- Sundat ze zad tornu
- Vyndat něco ze sundané torny
- Vypít připravený lektvar
- Udělat pár kroků a seslat kouzlo
- Pečlivě zamířit
- Dorazit vyřazeného protivníka
Vzdálenost
Kontaktní vzdálenost – pár kroků od tebe
- Protivníky v kontaktní vzdálenosti můžeš ohrozit zblízka, i když se od tebe v tomto kole snaží utéct
- Dá se uběhnout za 1 kolo
- Pokud je tedy od tebe protivník v krátké vzdálenosti a neustupuje ani neutíká, můžeš k němu v jednom kole doběhnout a rovnou na něj zaútočit zblízka. Když od tebe ustupuje, dostaneš se k němu až v příštím kole. Když utíká, musíš ho nejdřív dohonit (viz kapitola Pronásledování)
- Dá se uběhnout za 2-3 kola
- Dá se uběhnout za 4-9 kol
Rychlost
- Pokud z nějakého důvodu nemůžeš běhat, třeba když se soustředíš na nějakou schopnost či kouzlo nebo když máš vážně zraněnou nohu nebo břicho, pohybuješ se poloviční rychlostí, takže krátkou vzdálenost urazíš za dvě kola. To samé platí, když chceš dělat něco, při čem se dost dobře nedá běhat: třeba střílet, kouzlit, nabíjet luk, vytahovat věci z torny a podobně.
- Když jsi vyřazený z boje, můžeš se nanejvýš pomalu plazit.
- Když míříš, nabíjíš kuši a podobně, tak se nemůžeš přesouvat vůbec.
Hod na úspěch a na obranu
V obou případech se hází Vlastnost + k6 + postihy a bonusy.
Při hodu na úspěch:
- Když bojuješ bojuješ beze zbraně, s těžkou zbraní nebo v těžké zbroji (s libovolnou zbraní na blízko), házíš Fyzičkou. Platí to i pro těžké vrhací zbraně nebo když bojuješ se dvěma zbraněmi a jen jedna z nich je těžká. Fyzičkou také házíš, když se snažíš někam doběhnout rychleji než tvůj protivník a když se s někým přetlačuješ nebo přetahuješ.
- Když střílíš z libovolné zbraně, házíš Finesou (i když střílíš v těžké zbroji).
- Když sesíláš kouzlo, ať už sám nebo pomocí svitku či jiného magického předmětu, házíš Duší a počítáš si postih za zbroj (viz Kouzlení ve zbroji).
- V ostatních případech, tedy když nemáš těžkou zbroj a bojuješ lehkou zbraní, házíš lehkou vrhací zbraň, snažíš se někoho srazit na zem, nebo se chceš dostat z nevýhodné pozice a podobně, si můžeš na úspěch hodit Fyzičkou nebo Finesou podle toho, co je pro tebe lepší.
- Když se bráníš proti kouzlu nebo odoláváš nějaké schopnosti, házíš vlastností, která je uvedená v jeho nebo jejím popisu.
- Když se bráníš proti čemukoliv jinému a máš na sobě těžkou zbroj, házíš Fyzičkou. Když těžkou zbroj nemáš, házíš Finesou.
- Když odoláváš jedu, házíš Fyzičkou.
- Když se bráníš kouzlem, házíš Duší a počítáš si postih za zbroj (viz Kouzlení ve zbroji). Platí to i v případě, že se kouzlem bráníš před jiným kouzlem nebo před nějakou schopností (házíš si tedy Duší a ne vlastností uvedenou u toho, před čím se bráníš).
- Pokud se vůbec nemůžeš hýbat, třeba protože jsi vyřazený z boje, v bezvědomí, pevně svázaný, paralyzovaný kouzlem a podobně, tak si do hodu na obranu vlastnost vůbec nepočítáš (viz Útok na nehybného protivníka).
Pořadí házení
Na úspěch se hází v pořadí, v jakém jsou záměry zřetězené. Když více spojenců ohrožuje stejného protivníka, na pořadí házení se mohou domluvit.
Když pořadí není možné rozhodnout úvahou, rozhodují výsledky hodů na úspěch (od nejvyššího po nejnižší, v případě rovnosti se hází znova).
Útok na více protivníků
Na úspěch házíš jen jednou a výsledek použiješ proti každému cíli.
- Pokud útočíš něčím s plošným účinkem, házíš na úspěch bez postihu, jinak s postihem -1 za každý další cíl nad první.
Boj na dálku
Při boji na dálku, ať už střelnou zbraní, vrhací zbraní, kouzlem, nebo čímkoliv jiným si počítáš postih podle vzdálenosti cíle:
- Kontaktní nebo krátká: bez postihu
- Střední: postih -1
- Dlouhá: postih -2
Kouzlení ve zbroji
Když máš na sobě lehkou zbroj, k hodům Duší při sesílání kouzla si počítáš postih -1, s těžkou zbrojí dokonce -2. Týká se to hodů na úspěch i na obranu a platí to pro všechna kouzla, ať už je sesíláš sám nebo ze svitku či jiného kouzleného předmětu.
Přerušení soustředění
Přerušit někomu soustředění můžeš například tím, že do něj vrazíš, srazíš ho na zem a podobně. Soustředění také přeruší jakékoliv zranění. Když ránu zastaví zbroj, štít nebo odolnost proti zranění, soustředění nepřeruší.
Výhody a nevýhody
- Za každou výhodu máš +1 k hodu, za každou nevýhodu naopak -1.
- Výhody a nevýhody si počítáš, i když se do nich dostaneš v průběhu kola.
- Když se na tebe něco vztahuje stejně jako na tvého protivníka, výhodu za to nebude mít žádný z vás.
- Postihy a bonusy za výhody nebo nevýhody stejného druhu se nesčítají. Každá nevýhoda ale omezuje, co můžeš dělat.
- Počítáš si vždy jen výhody a nevýhody, které se vztahují k tomu, co se snažíš udělat.
- Na kouzlení se vztahují stejné výhody a nevýhody jako na střelbu.
- ztížení pohybu, ztížení viditelnosti, nevhodná zbraň, nadměrný náklad, kryt, dezorientace, strach, vyvedení z rovnováhy, překvapení, střelba na běžící cíl, útok do zad, vyčerpání
- Jednorázové výhody a nevýhody, jako třeba překvapení, vyvedení z rovnováhy nebo útok do zad trvají pouze jedno kolo.
- Situační výhody a nevýhody, jako třeba ztížení pohybu, tma, kryt, nevhodná zbraň, střelba na běžící cíl, střelba na útočníka zblízka a podobně trvají, dokud trvá příslušná situace.
- Když tě protivník drží v nevýhodné situaci, například tě zatlačil do rohu, nevýhoda trvá, dokud se z ní nedostaneš (viz kapitola Prolomení nevýhody). Automaticky také pomine, když tě v ní přestane držet – třeba protože se jde věnovat někomu jinému.
- Krátkodobá omezení, třeba když ti někdo hodí písek nebo bahno do očí, trvají, dokud se jich nezbavíš. To obvykle zabere jedno kolo.
- Výhody a nevýhody plynoucí z účinků kouzel trvají po dobu působení kouzla.
- Nevýhody plynoucí z působení jedů trvají po dobu působení jedu (viz kapitola Jedy).
- Nevýhody za vážné zranění trvají, dokud si nevyléčíš všechny ztracené životy (viz kapitola Léčení zranění).
Plná obrana
V tomto kole neházíš na úspěch a máš výhodu (+1) na všechny hody na obranu.
Prolomení nevýhody
Máš výhodu (+1) k hodu na úspěch (nikoliv na obranu), ale úspěchy můžeš použít jen na Únik z nevýhodné situace.
Klamný útok nebo jiná finta
V tomto kole neházíš na úspěch, v některém následujícím budeš mít výhodu (+1) na všechny hody, které budou z tvé přípravy těžit.
Míření
V tomto kole neházíš na úspěch, protože nikoho neohrožuješ, na následující výstřel (hod na úspěch) budeš mít výhodu (+1).
Výsledek hodu na úspěch
Při hodu na úspěch rozdíl hodů určuje počet úspěchů.
- Pokud jsi hodil stejně, nebo jsi ho přehodil o 1 či 2, máš proti němu jeden úspěch
- Jestliže jsi ho přehodil o 3-5, máš proti němu dva úspěchy
- Pokud jsi ho přehodil o 6 nebo víc, máš proti němu dokonce tři úspěchy. Více než tři úspěchy není možné získat
- Zranit ho (viz kapitola Zranění)
- V jednom kole můžeš protivníka zranit pouze jednou. I když tedy proti němu máš více úspěchů, jen jeden z nich může představovat zranění
- Za další úspěch můžeš ze zranění udělat vážné (pokud jsi ho zranil alespoň za 3 životy, viz Vážné zranění), zasáhnout část těla, která není krytá zbrojí (viz Zásah mimo zbroj), nebo obejít jeho štít (viz Obcházení štítu)
- Zasáhnout předmět, který drží, nebo ho má na sobě (viz Zásah předmětu)
- Chytit ho, srazit ho k zemi, přimáčknout ho ke zdi a podobně (viz Znevýhodnění protivníka)
- Někam ho zatlačit či odtáhnout (viz Zatlačení nebo odtáhnutí protivníka)
- Zastoupit mu cestu (viz Zastoupení cesty)
- Dostat se z nevýhody, ve které tě drží (viz Únik z nevýhodné situace)
- V něčem mu zabránit (viz Zabránění v akci nebo v útoku)
- Odzbrojit ho (viz Odzbrojení protivníka)
- Srazit ho do propasti nebo zatlačit do pasti (viz Srážení do pastí a propastí)
- Zabránit mu v mluvení (viz Zabránění v mluvení)
Výsledek musí odpovídat úmyslům a musí dávat smysl.
Zranění kouzlem
Zranění kouzla určíš tak, že hodíš příslušný počet kostek zranění (kz) a spočítáš ty, na kterých padlo 4 nebo víc.
Přidané zranění
Na přidané zranění házíš, když se rozhodneš ze jeden z úspěchů protivníka zranit.
- Každé přidané zranění si zasažený znovu sníží za Zbroj proti tomuto druhu zranění a štít.
Vyřazení z boje a bezvědomí
Když ti po odečtení zranění klesnou životy na nulu nebo méně, jsi vyřazený z boje. Nejsi schopen boje ani kouzlení, zvládneš jen šeptat a můžeš se nanejvýš pomalu plazit.
Životy mohou jít i do záporu. Budeš pak potřebovat více léčení, aby ses vrátil alespoň na 1 život a mohl opět bojovat.
Když tvoje životy klesnou na -6 nebo méně, upadneš do bezvědomí.
Dorážení protivníků
Dorážení zabere jedno kolo. Nemůžeš dorážet, když při tom na tebe někdo útočí, nebo tě jinak ohrožuje.
Re: Dračák podle staré školy
Aktuální verze soubojáku v pdfku se shrnutím pravidel na konci je tady.
Re: Dračák podle staré školy
Ještě k tomu komentář:
• Shrnutí obsahuje veškerá "hard rules" (pokud jsem teda na něco nezapomněl, ale snad ne).
• Má 10 stran A5 (ekvivalent normostrany). Stran formátu A4 by to bylo zhruba 5.
Výcuc by měl být součástí pravidel (asi jako poslední kapitola, aby se dal snadno nalistovat). Chtěl bych do něj ještě časem přidat víc odkazů na kapitoly, které jednotlivé body vysvětlují. V elektronické verzi budou klikatelné, takže ze shrnutí pravidel půjde snadno přejít na příslušné vysvětlení a příklady.
• Shrnutí obsahuje veškerá "hard rules" (pokud jsem teda na něco nezapomněl, ale snad ne).
• Má 10 stran A5 (ekvivalent normostrany). Stran formátu A4 by to bylo zhruba 5.
Výcuc by měl být součástí pravidel (asi jako poslední kapitola, aby se dal snadno nalistovat). Chtěl bych do něj ještě časem přidat víc odkazů na kapitoly, které jednotlivé body vysvětlují. V elektronické verzi budou klikatelné, takže ze shrnutí pravidel půjde snadno přejít na příslušné vysvětlení a příklady.
Re: Dračák podle staré školy
Než se pustím do schopností, tak se ještě vrátím k růstu vlastností, počtu úrovní a rozdělení úrovní na základní/pokročilé mistrovské.
Bude to takhle:
Základní úrovně: 1. a 2. (nejvyšší vlastnost 3)
Pokročilé úrovně: 3. až 8. (nejvyšší vlastnost 4)
Mistrovské úrovně: od 9. výš (nejvyšší vlastnost 5)
A zvedání vlastností bude takhle:
1. úroveň: Přiděl do vlastností hodnoty 3 2 1
3. úroveň: Zvedni nejvyšší vlastnost (4 2 1)
5. úroveň: Zvedni prostřední vlastnost (4 3 1)
7. úroveň: Zvedni nejnižší vlastnost (4 3 2)
9. úroveň: Zvedni nejvyšší vlastnost (5 3 2)
11. úroveň: Zvedni prostřední vlastnost (5 4 2)
13. úroveň: Zvedni nejnižší vlastnost (5 4 3)
Bude to takhle:
Základní úrovně: 1. a 2. (nejvyšší vlastnost 3)
Pokročilé úrovně: 3. až 8. (nejvyšší vlastnost 4)
Mistrovské úrovně: od 9. výš (nejvyšší vlastnost 5)
A zvedání vlastností bude takhle:
1. úroveň: Přiděl do vlastností hodnoty 3 2 1
3. úroveň: Zvedni nejvyšší vlastnost (4 2 1)
5. úroveň: Zvedni prostřední vlastnost (4 3 1)
7. úroveň: Zvedni nejnižší vlastnost (4 3 2)
9. úroveň: Zvedni nejvyšší vlastnost (5 3 2)
11. úroveň: Zvedni prostřední vlastnost (5 4 2)
13. úroveň: Zvedni nejnižší vlastnost (5 4 3)
Re: Dračák podle staré školy
Celkem jsou tedy 2 základní úrovně, 6 pokročilých a 7 mistrovských. V ideálním případě by si měl hráč na každé úrovni vybírat alespoň jednu novou schopnost. Aby to byl smysluplný výběr, tak by tedy schopností mělo být pro každé povolání nejméně dvakárt tolik, co úrovní.
Pro každé povolání tedy potřebuju celkem 30 schopností:
• 4 začátečnické
• 12 pokročilých
• 14 mistrovských
Kouzelník bude mít skoro učitě 2 kouzla na úroveň (na první možná víc), takže potřebuju celkem 60 kouzel:
• 8 začátečnických
• 24 pokročilých
• 28 mistrovských
Možná to nebude realistické (třeba 30 válečnických schopností si moc nedokážu představit), ale vezmu to zatím jako cíl.
Pro každé povolání tedy potřebuju celkem 30 schopností:
• 4 začátečnické
• 12 pokročilých
• 14 mistrovských
Kouzelník bude mít skoro učitě 2 kouzla na úroveň (na první možná víc), takže potřebuju celkem 60 kouzel:
• 8 začátečnických
• 24 pokročilých
• 28 mistrovských
Možná to nebude realistické (třeba 30 válečnických schopností si moc nedokážu představit), ale vezmu to zatím jako cíl.
Re: Dračák podle staré školy
Tady mi to nedává moc smysl - buď spolu dvě postavy bojují nebo ne.
je nepřehledné, když postavy stihnou za kolo více věcí, intuitivně se blbě odhaduje, které kombinace stihnou a které ne...
pravidla rychlosti na mě působí zbytečně složitě, protože u nich musím počítat...
zvážil bych to seřadit pod tři odrážky - kdy házíš finesou, kdy silou a kdy duší...
příjde mi jednoduší napsat, že na pořadí se hráči musí domluvit, to řetězení z toho vyplyne, ne? Nebo se tam řeší i protistrana a pokaždé se musí to pořadí určovat znovu?
Re: Dračák podle staré školy
Skaven: Odpovedi na podobné otázky najdeš samozřejmě v plném znění pravidel Tohle je jen tahák pro ty, kdo ji mají přečtenou a při hře si potřebují připomenout nějakou mechaniku. Odpovím jen na ostatní připomínky.
(Nebo úplná abstrakce, která se zase neslučuje s konceptem téhle hry.)
Jednodušší je, všechno odhadovat. V tom ti samozřejmě nikdo nebrání.
(Nebo úplná abstrakce, která se zase neslučuje s konceptem téhle hry.)
Tím si moc nepomůžu, protože v některých případech si můžeš vybrat (třeba když bojuješ lehkou zbraní). S tímhle jsem tu zápasil posledních několik dní a tohle je nejjednodušší a nejpřehlednější z několika variant, které jsem zkoušel. Má to vnitřní logiku, podle které se to dá celkem snadno zapamatovat.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů