Plánované příručky

Oficiální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Odpovědět
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Plánované příručky

Příspěvek od eerieBaatezu »

MarkyParky píše: 24. 7. 2019, 23:39F4C/FAE (které sice mají super robustní mechaniku, ale jinak jsou polotovarem bez aplikační vrstvy).
MarkyParky píše: 24. 7. 2019, 23:39Kdybych měl rád DnD5E, tak se do toho snad i pustím. Problém je, že hraní té hry je pro mě festival frustrace :).
Prosím o osvětlení obého. :)
Obrázek
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4575
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Plánované příručky

Příspěvek od ShadoWWW »

MarkyParky: Proto nám se Sirienem přišlo cool, aby pro hráče, co mají rádi DrD 1/DnD-like styl hraní, existoval překlad DnD 5E, a pro hráče, co mají rádi DrD II/Fate styl hraní, existoval překlad Fate Core.

Později se ukázalo, že někteří chtějí něco systémově jednoduššího než FC, tak Sirien dodělal překlad FAE. Nakonec to završil ještě tvorbou Fate: Star Wars, aby si přišli na své i příznivci Sci-Fi.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16382
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Plánované příručky

Příspěvek od MarkyParky »

MarkyParky píše:F4C/FAE (které sice mají super robustní mechaniku, ale jinak jsou polotovarem bez aplikační vrstvy).
Fate čtvrté edice není hotová hra. Fate čtvrté edice (F4C/FAE/FST) jsou publikovaná jádra systému, doplněná o návody, jak si hráči sami mají aplikační vrstvu dodat.

Na jednu stranu je to super, protože v zásadě můžeš vzít libovolný setting a po nějakém čase přípravy, kterou tě příručka povede, budeš schopen si v tomhle setingu zahrát mechanicky robustní a fungující hru.

Na druhou stranu je to blbé, protože to mimo jiné znamená, že když čtyři skupiny hráčů vyjdou ze stejného základu se stejným zadáním, každá z nich si nakonec tu aplikční vrtsvu pro svou hru dodělá trochu jinak.

Připomenu třeba, že F4C/FAE nemá subsystém pro zbraně, pro kouzla (byť ve FST jsou nějaké ukázky a nápady, jak by se takový subsystém mohl udělat) a kouzelné předměty, případně má třeba rozvoj postavy pro dovednosti/přístupy (ale ty potřebuješ CnL postavené na vlastnostech a musíš si ho udělat), nebo má léčení následků vázané na dramatickou strukturu příběhu (ale ty chceš do hry Healera a musíš to předělat) a podobně.


ShadoWWW píše:Později se ukázalo, že někteří chtějí něco systémově jednoduššího než FC, tak Sirien dodělal překlad FAE.
Až na to, že FAE je ve skutečnosti systémově o chlup složitější než F4C :), třeba protože přístupy musíš podkládat definiční rolí aspektu.

To s jednoduchostí FAE je takový hodně rozšířený omyl.

Ta hra se nejmenuje "Fate Easy Edition" protože by snad byla jednodušší. Ta hra se jmenuje "Fate Accelerated Edition", protože se soustředí na to, aby lidé, co už Fate umí, mohli na hru naskočit hned, bez rozsáhlé přípravy. Za cenu mírného zkomplikování základní mechaniky :)

ShadoWWW píše:Nakonec to završil ještě tvorbou Fate: Star Wars, aby si přišli na své i příznivci Sci-Fi.
Tohle je naopak přesně to, o čem mluvím - byť Sirien to vzal hodně na pohodu a nedělal velké zásahy a změny, tohle je hra i s aplikací.

Tzn. pokud se eerieBaatezu ptal, co by bylo potřeba, aby se tu (přiměřeně jednotným způsobem) dal hrát Dračák ve Fate, tak přesně tohle:
* Sepsat jak je to s Vlastnostmi a převést je do FATE.
* Vymyslet a sepsat pro povolání nějakou sadu triků, které budou konverzí původních schopností z DrDO.
* Dodělat (nebo převést z jiné FATE hry) nějaký subsystém zbraní a zbrojí.
* Dodělat (nebo převést z jiné FATE hry) nějaký subsystém magie, se zachováním magenergie
* Zamyslit se co s Fate pointy - zda je nechat jako mechaniku navíc (protože Fate), nějak je propojit se settingem a třeba využít k té magii (jako to udělal Sirien s ForcePointy) nebo něco jiného?
* Zkonstruovat ukázkové DrDO potvory, napsat příklady, jak v aplikovaném FateDračáku vypadá DrDO základní potyčka v jeskyni a jak DrDO cestování pod širým nebem.
atd. atd.

DrDO není prcek, takže je to kopec práce.
MarkyParky píše: Kdybych měl rád DnD5E, tak se do toho snad i pustím. Problém je, že hraní té hry je pro mě festival frustrace :).
Zjistil jsem, že nesnáším ve hrách tři věci.
* freezetime, kdy se jen koukám, jak někdo jiný (zejména NPC) něco dělá (často mojí postavě) a já nemůžu nic dělat, než pasivně koukat jak mu padnou kostky.
* souboje zredukované na loutky, co se mlátí paličkami po hlavičkách a u toho křičí "máš to za dva"
* hody kostkou, kde neúspěch znamená "nikam jsme se neposunuli" (v lepším případě) nebo dokonce "nezískali jsme kritickou informaci pro pokračování v dobrodružství" (v horším případě).

Frustrují mě, protože už jsem ochutnal v jiných hrách, že to jde udělat líp.

DnD5E mi tyhle věci servíruje ve velkém, neustále a pořád dokola, takže je z toho celý festival frustrace :).
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Plánované příručky

Příspěvek od Jerson »

(šepot za uchem): Ale to je přeci duch starého Dračáku, hráči to tak chtějí.
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4575
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Plánované příručky

Příspěvek od ShadoWWW »

Jerson: To je taky důvod, proč Marky takovou hru nevytvoří. DrD 1/DnD hráčům zas přijde často frustrující napasovat mechaniky DrD II/Fate na konkrétní herní situace. Každému co jeho jest. Každý si může vybrat (a někdo si klidně vybere obojí).
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Plánované příručky

Příspěvek od eerieBaatezu »

MarkyParky píše: 26. 7. 2019, 08:39
MarkyParky píše: Kdybych měl rád DnD5E, tak se do toho snad i pustím. Problém je, že hraní té hry je pro mě festival frustrace :).
Zjistil jsem, že nesnáším ve hrách tři věci.
* freezetime, kdy se jen koukám, jak někdo jiný (zejména NPC) něco dělá (často mojí postavě) a já nemůžu nic dělat, než pasivně koukat jak mu padnou kostky.
* souboje zredukované na loutky, co se mlátí paličkami po hlavičkách a u toho křičí "máš to za dva"
* hody kostkou, kde neúspěch znamená "nikam jsme se neposunuli" (v lepším případě) nebo dokonce "nezískali jsme kritickou informaci pro pokračování v dobrodružství" (v horším případě).

Frustrují mě, protože už jsem ochutnal v jiných hrách, že to jde udělat líp.

DnD5E mi tyhle věci servíruje ve velkém, neustále a pořád dokola, takže je z toho celý festival frustrace :).
Hehe, no de facto všechny tyhle věci jsem se snažil řešit, když jsem ještě bádal nad tím, jak to zremakovat, tak, aby to pořád mělo feeling klasického DxD hraní, ale tyhle frustrace tam nebyly.

* Freezetime zůstává, ale postavy mají reakce, kdy mohou reagovat mimo svůj tah. (Má to klasický kolový feeling, ale najednou jen pasivně nekoukáš, co se okolo tebe děje.)
* Tohle přesně řeší York, spousta OSR her a já taky vymýšlel, jak vnést do kidlení víc invence od hráčů. Udělat se to dá (jen to správně nastavit) a hráči DxD her (dle mé zkušenosti) nejenže nemají problém s tím, že už to není jen o odpisování HP, ale naopak zajímavější souboje vítají.
* Popravdě mi "nikam jsme se neposunuli" moc nevadí, jsem zvyklý na to, že když se to stane, musím prostě vymyslet jiné řešení situace. "Nezískali jsme kritickou informaci pro pokračování v dobrodružství" podle mě dělají jen PJové dementi a není to problém DxD stylu hraní. $D
Jinak osobně jsem chtěl "nikam jsme se neposunuli" řešit tím, že by podle výsledku hodu byly částečné úspěchy/neúspěchy, ale někdy se mi to při hraní prostě nechtělo komplikovat a řešil jsem všechno úspěch/neúspěch a taky se nic nestalo. :D
Obrázek
Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2385
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Plánované příručky

Příspěvek od Fafrin »

Já jen přihodím, že DrD 2 hraju (když hraju) jako silně taktickou, poziční a mechanickou hru, Markyho Festivalu frustrace přesně rozumím (a z DrDO jsem si odnášel ještě další jako nesmyslnou ekonomiku, počítání naložení, řešení dosvitu, počítání zkušeností a mnoho dalšího, co frustruje PJ houskeepingem a bookkeepingem navíc co u DrD 2 odpadlo).
FATE/Příběhy jsou na mě už příliš vyprávěcí a otevírají příliš cestu syndromu "dobrého vypravěče" a "rule-of-coolnes", což pro mě, jako člověka co hledá v pravidlech "spravedlnost" a "simulaci" prostě už není. (Oneshot dobré, dlouhodobé nebo vlastní hraní ne.)

Na Gameconu jsem přisel k "betatestu restartu DrD+" a IMHO to má dobře nakročeno k tomu mainstreamu, když se zatlačí v tuhle chvíli hlavně na přehlednost a srozumitelnost pomůcek (nicméně 5 stránek A4 na deník je fakt moc.)
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Plánované příručky

Příspěvek od eerieBaatezu »

Fafrin píše: 26. 7. 2019, 15:29(nicméně 5 stránek A4 na deník je fakt moc.)
:eyecrazy:

A hrál nebo viděl jsi to? Můžeš povědět víc?
Obrázek
Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 1371
Registrován: 31. 8. 2017, 11:19
Kontaktovat uživatele:

Re: Plánované příručky

Příspěvek od Paul »

ShadoWWW: kdesi jsi tady psal něco o tom, že by Altar mohl vydat PF 2.

Jenže to už by přes rok nemohl běžet Bouchim povolený a schválený vývoj DrD+ 2.
Slovanologie 25. 5.

Wunder warten bis zuletzt.
Erevan
Příspěvky: 154
Registrován: 25. 6. 2013, 13:24

Re: Plánované příručky

Příspěvek od Erevan »

Bude ke koupi i elektronická verze 2. vydání Bestiáře?
Uživatelský avatar
Bouchi
Příspěvky: 3619
Registrován: 10. 12. 2004, 16:36
Bydliště: Havířov

Re: Plánované příručky

Příspěvek od Bouchi »

Vždyť je to v eshopu ALTARu u něj napsáno:
"Elektronická verze je krátkodobě nedostupná, připravujeme 2. vydání."
Obrázek
Uživatelský avatar
Aen Dh'aard
Příspěvky: 29
Registrován: 17. 8. 2011, 20:26

Re: Plánované příručky

Příspěvek od Aen Dh'aard »

Je někde dostupný seznam změn mezi verzemi Bestiáře?
Uživatelský avatar
peca
Příspěvky: 182
Registrován: 28. 4. 2005, 16:06

Re: Plánované příručky

Příspěvek od peca »

Bouchi píše: 4. 8. 2019, 07:33 Vždyť je to v eshopu ALTARu u něj napsáno:
"Elektronická verze je krátkodobě nedostupná, připravujeme 2. vydání."
Na rozdíl od kolegy jsem si všiml. Ono, nápis "vyprodáno" u e-Verze vždycky zarazí :)
K věci:
  • Bude také 2. vydání "Hry mocných", respektive v jakém časovém horizovntu?
  • Promítnou se změny do odkazů na e-Verze příruček, které mám k dříve zakoupeným knihám 1. vydání? Jestli se nepletu, tak u základní příručky tomu tak bylo.
Já si tedy nové vydání příruček stejně kupuju znovu, ale že bych výtisky koupil najednou Bestiář s Hrou mocných, ale e-Verze si natahal dopřednu, hned jak budou. Knihy jsou fajn do sbírky v poličce a pro mládež, ale pro pohodlí svého vetchého zraku si je tisknu zvětšené na A4 ;)

Děkuji za odpověď

PS: Někdo tu zmiňoval "PF 2" - to má být Pathfinder?
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16382
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Plánované příručky

Příspěvek od MarkyParky »

Peca píše: Bude také 2. vydání "Hry mocných", respektive v jakém časovém horizovntu?
Momentálně probíhá v autorském týmu diskuse na téma, kdo všechno se chce či může do vývoje zapojit, co je schopen dodat a podobně. Vypadá to překvapivě pozitivně :) /trochu jsme se báli, že spousta lidí nebude už mít čas se k vývoji vrátit/, ale i tak to bude spíš na té úrovni, že:

* letos se pokusíme dodat nějaký hot-fix, který zajistí kompatibilitu obecných mechanik s 2. vydáním základní příručky.
* kniha a oprava vešekrého obsahu (včetně ZS), to bude za hóóóóóódně dlóóóóóuho
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4575
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Plánované příručky

Příspěvek od ShadoWWW »

Někdo tu zmiňoval "PF 2" - to má být Pathfinder?
To je druhá edice Pathfinderu. Vyšla před pár dny na GenConu. Už má i svůj SRD.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů