Obrana a Nechráněné útoky v DrD II
Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles
-
- Příspěvky: 19
- Registrován: 31. 7. 2019, 22:15
Obrana a Nechráněné útoky v DrD II
Zdravím,
po dlouhé době se vracím k tomuto systému a narazil jsem na jeden problém. Předem se omlouvám jestli jsem to jenom špatně pochopil z pravidel a nebo něco přehlédl.
Když bude postava 1 útočit na postavu 2... a P2 se nebrání tak musí P1 přehodit 9 že?
Když se ale P2 bude bránit, tak P1 musí přehodit to co hodila P2. Jenomže na to aby P2 hodila více jak 9 (především když není válečník) tak má jen asi 25% šanci, že hodí alespoň 9
Z toho tak nějak vyplývá... že v mnoha případech má P2 (především pokud není válečník) menší šanci na to že bude zasáhnuta, když se vůbec nebrání, než když se brání?
Díky za odpověď/sdílení zkušeností.
po dlouhé době se vracím k tomuto systému a narazil jsem na jeden problém. Předem se omlouvám jestli jsem to jenom špatně pochopil z pravidel a nebo něco přehlédl.
Když bude postava 1 útočit na postavu 2... a P2 se nebrání tak musí P1 přehodit 9 že?
Když se ale P2 bude bránit, tak P1 musí přehodit to co hodila P2. Jenomže na to aby P2 hodila více jak 9 (především když není válečník) tak má jen asi 25% šanci, že hodí alespoň 9
Z toho tak nějak vyplývá... že v mnoha případech má P2 (především pokud není válečník) menší šanci na to že bude zasáhnuta, když se vůbec nebrání, než když se brání?
Díky za odpověď/sdílení zkušeností.
-
- Příspěvky: 16480
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Obrana a Nechráněné útoky v DrD II
Nogrim: Ne úplně.
Co se týká čisté pravděpodobnosti hodů, máš pravdu - a trochu to vyjadřuje to, že P2 si může svou nešikovností také do rány naběhnout.
Nicméně navíc, krom čisté pravděpodobností, je tam ještě schovaná mechanika vyčerpaní a ta ty možné výsledky trochu mění :
Útočí-li P1 na P2 a P2 se rozhodně bránit protiakcí, mohou výsledky střetu být nasledující:
* P1 hodí více nebo rovno P2 a P2 se nevyčerpá. => Stane se přesně to, co chtěl P1.
* P1 hodí více nebo rovno P2 a P2 se vyčerpá. => Stane se přiblížně to, co chtěl P1, ale P2 z toho vyvázne za cenu trochu jiných trablů, než P1 zamýšlel.
* P1 hodí méně než P2 a P1 se nevyčerpá. => Stane se přesně to, co chtěl P2.
* P1 hodí méně než P2 a P1 se vyčerpá. => Stane se přiblížně to, co chtěl P2, ale P1 z toho vyvázne za cenu trochu jiných trablů, než P2 zamýšlel.
Oproti tomu když se P2 rozhodně nereagovat, výsledky zkoušky mohou být následující :
P1 hodí víc nebo rovno 9 => Stane se přesně to, co chtěl P1 a P2 s tím už nic neudělá.
P1 hodí méně než 9, ale vyčerpá se => Stane se přibližně to, co chtěl P1, za cenu nějakých komplikací pro P1. P2 s tím nic neudělá.
P1 hodí méně než 9 a nevyčerpá se => Stane se něco jiného, než zamýšlel P1 (podle situace to může, ale i nemusí určit P2)
Jak vidíš, pokud má P1 zdroje na vyčerpaní je výhodnější házet proti 9 na zkoušku, protože si háže jen o to, zda ho úspěch bude něco stát nebo ne - a P2 už na tom nic nezmění.
A i když ty zdroje nemá, pořád má šanci na vítězství, aniž by se P2 mohl vyčerpat, alespoň při té devitce a víc.
EDIT: Původně jsem to psal z mobilu a pomotaly se tam nějaká písmenka. Teď jsem to opravil.
Co se týká čisté pravděpodobnosti hodů, máš pravdu - a trochu to vyjadřuje to, že P2 si může svou nešikovností také do rány naběhnout.
Nicméně navíc, krom čisté pravděpodobností, je tam ještě schovaná mechanika vyčerpaní a ta ty možné výsledky trochu mění :
Útočí-li P1 na P2 a P2 se rozhodně bránit protiakcí, mohou výsledky střetu být nasledující:
* P1 hodí více nebo rovno P2 a P2 se nevyčerpá. => Stane se přesně to, co chtěl P1.
* P1 hodí více nebo rovno P2 a P2 se vyčerpá. => Stane se přiblížně to, co chtěl P1, ale P2 z toho vyvázne za cenu trochu jiných trablů, než P1 zamýšlel.
* P1 hodí méně než P2 a P1 se nevyčerpá. => Stane se přesně to, co chtěl P2.
* P1 hodí méně než P2 a P1 se vyčerpá. => Stane se přiblížně to, co chtěl P2, ale P1 z toho vyvázne za cenu trochu jiných trablů, než P2 zamýšlel.
Oproti tomu když se P2 rozhodně nereagovat, výsledky zkoušky mohou být následující :
P1 hodí víc nebo rovno 9 => Stane se přesně to, co chtěl P1 a P2 s tím už nic neudělá.
P1 hodí méně než 9, ale vyčerpá se => Stane se přibližně to, co chtěl P1, za cenu nějakých komplikací pro P1. P2 s tím nic neudělá.
P1 hodí méně než 9 a nevyčerpá se => Stane se něco jiného, než zamýšlel P1 (podle situace to může, ale i nemusí určit P2)
Jak vidíš, pokud má P1 zdroje na vyčerpaní je výhodnější házet proti 9 na zkoušku, protože si háže jen o to, zda ho úspěch bude něco stát nebo ne - a P2 už na tom nic nezmění.
A i když ty zdroje nemá, pořád má šanci na vítězství, aniž by se P2 mohl vyčerpat, alespoň při té devitce a víc.
EDIT: Původně jsem to psal z mobilu a pomotaly se tam nějaká písmenka. Teď jsem to opravil.
Naposledy upravil(a) MarkyParky dne 1. 8. 2019, 14:41, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 19
- Registrován: 31. 7. 2019, 22:15
Re: Obrana a Nechráněné útoky v DrD II
Děkuji za odpověď!
Takže pokud jsem to pochopil správně:
1) P2 zareaguje obranou
► Má šanci, že si do rány naběhne a sníží náročnost zásahu
► Přinejhorším vyčerpá nějaké zdroje (pokud nějaké má)
2) P2 nezaraguje obranuo
► De facto má větší šanci, že se vyhne
► Nemá možnost se vyčerpat aby zabránit fatální ráně
► P1 má možnost se vyčerpat pokud nepřehodí a může dát fatální ránu i tak
Sice mimo původní téma, ale částečně vyplývající z diskuze a nechci zbytečně tvořit další thread:
Jak mechanicky ošetřit aby hráči nemohli "instantně zabít v prvním kole" monstrum/NPC jen na základě toho, že ho přečíslí a monstru nezbydou Obrany aby zabránil Xtému hráči, který deklaroval "střelím jej těžkou kuší přímo do krku"?
Vždy jsem to řešil de facto výmluvou např "roztříštil jsi krční šupinu, ale dáš již neprolétla" a monstru jsem jen škrtnul další sudbu nebo zvýšil výrazně ohrožení. Tak se chci zeptat jestli jsem opět něco nepřehlédl v pravidlech.
Takže pokud jsem to pochopil správně:
1) P2 zareaguje obranou
► Má šanci, že si do rány naběhne a sníží náročnost zásahu
► Přinejhorším vyčerpá nějaké zdroje (pokud nějaké má)
2) P2 nezaraguje obranuo
► De facto má větší šanci, že se vyhne
► Nemá možnost se vyčerpat aby zabránit fatální ráně
► P1 má možnost se vyčerpat pokud nepřehodí a může dát fatální ránu i tak
Sice mimo původní téma, ale částečně vyplývající z diskuze a nechci zbytečně tvořit další thread:
Jak mechanicky ošetřit aby hráči nemohli "instantně zabít v prvním kole" monstrum/NPC jen na základě toho, že ho přečíslí a monstru nezbydou Obrany aby zabránil Xtému hráči, který deklaroval "střelím jej těžkou kuší přímo do krku"?
Vždy jsem to řešil de facto výmluvou např "roztříštil jsi krční šupinu, ale dáš již neprolétla" a monstru jsem jen škrtnul další sudbu nebo zvýšil výrazně ohrožení. Tak se chci zeptat jestli jsem opět něco nepřehlédl v pravidlech.
-
- Příspěvky: 16480
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Obrana a Nechráněné útoky v DrD II
V zásadě ano. A ještě k tomu připomenu jeden aspekt.Norgim píše:Takže pokud jsem to pochopil správně:
1) P2 zareaguje obranou
► Má šanci, že si do rány naběhne a sníží náročnost zásahu
► Přinejhorším vyčerpá nějaké zdroje (pokud nějaké má)
2) P2 nezaraguje obranuo
► De facto má větší šanci, že se vyhne
► Nemá možnost se vyčerpat aby zabránit fatální ráně
► P1 má možnost se vyčerpat pokud nepřehodí a může dát fatální ránu i tak
I v případě, že se P2 rozhodne reagovat protiakcí, může vymyslet takovou protiakci, aby to pro něj mechanicky bylo výhodné. Například:
P1 bude vlk s charakteristikou 2, skáče na P2 a chce ho srazit na zem.
P2 má bojovníka na 0, ale kejklíře na +3.
Kdyby se P2 rozhodl čelit vlkovi mečem, tak je to přesně jak píšeš - hrozí, že si naběhne do rány a vlastně tak vlkovi pomůže (i když si zároveň otevře šanci se vyčerpat).
P2 se ale také může rozhodnout raději vyšplhat na strom - i to je protiakce - na rychlý šplh už si bude házet kejklířem. Jistě, vlkovi neublíží ... ale střední hodnota takového hodu je 10 a tím pádem s takovou protiakcí už má i matematicky větší šanci, než kdyby jen nechal vlka jít zkoušku proti 9.
Nějaké nápady:Norgim píše:Jak mechanicky ošetřit aby hráči nemohli "instantně zabít v prvním kole" monstrum/NPC jen na základě toho, že ho přečíslí a monstru nezbydou Obrany aby zabránil Xtému hráči, který deklaroval "střelím jej těžkou kuší přímo do krku"?
1) Monstrum může mít obrany zdarma.
2) Monstrum může mít víc Sudby
3) Monstrum může mít Miniony, kteří ho budou bránit (i třeba za cenu vlastního obětování),
4) Monstrum může nechávat na zkoušku projít nesmrtící akce a naopak hodně agresivně reagovat na ty smrtící
5) Monstrum může mít ZS Oživlá hora (z bestiáře), které mu umožní se vyčerpat, i když nehrálo Obranu.
EDIT: A nezapomeň také na to, že když se monstrum vyčerpá proti smrtící akci, může popsat, že z toho:
* získá 1 Výhodu (a tedy má z čeho platit další obranu), nebo
* zvýší útočníkovi Ohrožení o 1 (a tedy mu vnese komplikace, které třeba hráč nemusí chtít a proto hlášení smrtících akcí po takové zkušenosti omezí)
-
- Příspěvky: 19
- Registrován: 31. 7. 2019, 22:15
-
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
Re: Obrana a Nechráněné útoky v DrD II
Marky, to se opravdu dá proti útoku vlka "bránit" vylezením na strom, aniž by dotyčná postava musela napřed nějak zvládnout samotný útok? Protože mě to připadá jako nemožná akce.
A pokud spolu budou bojovat dvě vyčerpané postavy, nebo dvě postavy s vyšším ohrožením, že kterého se nemůžou vykoupit, tak pořád platí to, že napadená postava může říct, že se nebude bránit a bude na tom lépe, než když by se o obranu pokoušela(?)
A pokud spolu budou bojovat dvě vyčerpané postavy, nebo dvě postavy s vyšším ohrožením, že kterého se nemůžou vykoupit, tak pořád platí to, že napadená postava může říct, že se nebude bránit a bude na tom lépe, než když by se o obranu pokoušela(?)
hraju: Ω Projekt Omega
-
- Příspěvky: 16480
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Obrana a Nechráněné útoky v DrD II
https://youtu.be/VSP4oJgySc0?t=94
Co přesně v tom tvém hypotetickém příkladu znamená "dvě vyčerpané postavy"?
Bavíme se o NPC vs NPC?
Hrdinovi vs NPC?
PvP mezi Hrdiny?
-
- Příspěvky: 1052
- Registrován: 1. 6. 2015, 22:11
-
- Příspěvky: 182
- Registrován: 28. 4. 2005, 16:06
Re: Obrana a Nechráněné útoky v DrD II
@MarkyParky: Omlouvám se, že se do toho montuju, ale mě tvé vysvětlení v té první odpovědi přijde nesrozumitelné, respektive si myslím, že se ti v odpovědi dost pomíchali p1, p2 p1 2 , p2 1 a tak nějak, že mi to nedává smysl. Tak nějak asi chápu, kam odpověď měla směřovat, protože pravidla jsem četl. Možná jsem jenom "vyčerpaný na Duši a nepadlo mi to", ale bylo by fajn, kdybys ten příspěvek zeditoval a vyjasnil, aby tomu rozuměli i další náhodný kolemjdoucí :)
Konkrétněji:
Konkrétněji:
To je jasné - rozumím, ale hned další řádek "co to?" (co znamenají ta čísla - přišlo mi, že se ti pomíchali P1 s P2 při úpravě text po ^C+^V):MarkyParky píše: ↑31. 7. 2019, 23:01 ...
Útočí-li P1 na P2 a P2 se rozhodně bránit protiakcí, mohou výsledky střetu být nasledující:
...
* P1 hodí více nebo rovno P2 a P2 se nevyčerpá. => Stane se přesně to, co chtěl P1.
* P1 hodí více nebo rovno P2 a P2 se vyčerpá. => Stane se přiblížně to, co chtěl P1, ale P2 z toho vyvázne za cenu trochu jiných trablů, než P1 zamýšlel.
* P1 hodí méně než P2 a P1 se nevyčerpá. => Stane se přesně to, co chtěl P2.
* P1 hodí méně než P2 a P1 se vyčerpá. => Stane se přiblížně to, co chtěl P1
A další fragment:MarkyParky píše: ↑31. 7. 2019, 23:01 2, ale P2
1 z toho vyvázne za cenu trochu jiných trablů, než P2 zamýšlel.
To je jasné - rozumím, ale hned další řádek - proč najednou hází P2, když se rozhodl nereagovat?:MarkyParky píše: ↑31. 7. 2019, 23:01 Oproti tomu když se P2 rozhodně nereagovat, výsledky zkoušky mohou být následující:
P1 hodí víc nebo rovno 9 => Stane se přesně to, co chtěl P1 a P2 s tím už nic neudělá.
DěkujiMarkyParky píše: ↑31. 7. 2019, 23:01 P2 hodí méně než 9, ale vyčerpá se => Stane se přibližně to, co chtěl P1, za cenu nějakých komplikací pro P1. P2 s tím nic neudělá.
P2 hodí méně než 9 a nevyčerpá se => Stane se něco jiného, než zamýšlel P1 (podle situace to může, ale i nemusí určit P2)
-
- Příspěvky: 16480
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Obrana a Nechráněné útoky v DrD II
Peca, máš naprstou pravdu, někde se mi tam pomotala písmenka. Opravím to v původním postu, ok?
EDIT: Je to opraveno. Teď už je to (snad) dobře
EDIT: Je to opraveno. Teď už je to (snad) dobře
-
- Příspěvky: 182
- Registrován: 28. 4. 2005, 16:06