[5e] D&D 5e - obecná diskuze
[5e] D&D 5e - obecná diskuze
Anotace v databázi
Seznam produktů pro D&D 5e (moc moc moc)
Hrdinové se vydávají na dobrodružství ve fantasy světě, která jsou plná nástrah, bitev a zapeklitých úkolů. D&D bylo první RPG hrou na trhu a po léta zůstává i hrou nejhranější. Letos oslavilo čtyřicáté výročí své existence vydáním nejnovější generace pravidel. Tato edice vzdává hold bohaté historii této hry a jde o skloubení tradičních herních principů a stylu hry, za použití moderních herních mechanismů. Je méně taktická než předchozí dvě edice a více se zaměřuje na děj, postavy a příběh.
Jak je u D&D zvykem, základní sada se skládá ze tří příruček. Tou hlavní je Player's Handbook, popisující všechna pravidla potřebná ke hře. V Dungeon Master Guide najdete další rady, nástroje a materiály pro Dungeon Mastera (Pána jeskyně). A Monster Manual je sborník nestvůr.
Naposledy upravil(a) ShadoWWW dne 20. 11. 2015, 15:23, celkem upraveno 1 x.
Re: DnD 5E
Nemusí ho schovávat.
Popravdě (neber špatně, každý občas něco neví), jak vás napadlo, že by ho měl schovávat?
Popravdě (neber špatně, každý občas něco neví), jak vás napadlo, že by ho měl schovávat?
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
Re: DnD 5E
Není to úplně pravda.
Tu volnou ruku musí mít u kouzel s pohybovou (P) složkou. Viz část Pohybové (P) v Příručce hráče na str. 203. Jediná možnost, jak mít Čepel uřknutí a používat současně zbraň i štít a u toho kouzlit, je vzít si odbornost Válečný sesilatel. Ideálně jako variantního člověka s odborností na 1. úrovni.
Tu volnou ruku musí mít u kouzel s pohybovou (P) složkou. Viz část Pohybové (P) v Příručce hráče na str. 203. Jediná možnost, jak mít Čepel uřknutí a používat současně zbraň i štít a u toho kouzlit, je vzít si odbornost Válečný sesilatel. Ideálně jako variantního člověka s odborností na 1. úrovni.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Re: DnD 5E
Díky za odpověď.
No protože většina kouzel má pohybovou složku a k
tomu je potřeba volná ruka.
No protože většina kouzel má pohybovou složku a k
tomu je potřeba volná ruka.
Re: DnD 5E
ShadoWWWe, já nesouhlasím.
U surovinové složky (kterou ohniskový předmět nahrazuje) je uvedeno, že
Správnost tohoto výkladu usuzuji z toho že:
-jinak by byl ohniskový předmět oproti brašničce dost nevýhodnou volbou, což mi nedává smysl.
-schopnosti (a magické předměty) umožňující používat jako ohniskový předmět zbraň nebo štít by byly naprosto k ničemu.
U surovinové složky (kterou ohniskový předmět nahrazuje) je uvedeno, že
Tudíž mám jednu ruku, ve které držím ohniskový předmět a tou provádím gesta.Sesilatel musí mít volnou ruku pro manipulaci s těmito surovinami, ale může to být ta stejná ruka, kterou používá na provádění pohybových složek.
Správnost tohoto výkladu usuzuji z toho že:
-jinak by byl ohniskový předmět oproti brašničce dost nevýhodnou volbou, což mi nedává smysl.
-schopnosti (a magické předměty) umožňující používat jako ohniskový předmět zbraň nebo štít by byly naprosto k ničemu.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
Re: DnD 5E
Máš pravdu, Logu.
Tu tebou citovanou formulaci tam dali v jedné z errat a má odpověď vycházela ještě z dob před těmi erraty. Takže správně je tvá formulace, tedy že ohniskový předmět (jakýkoliv) přebíjí nutnost mít volnou ruku pro pohybovou složku. (V novějších překladech je už ta nová formulace.)
Tu tebou citovanou formulaci tam dali v jedné z errat a má odpověď vycházela ještě z dob před těmi erraty. Takže správně je tvá formulace, tedy že ohniskový předmět (jakýkoliv) přebíjí nutnost mít volnou ruku pro pohybovou složku. (V novějších překladech je už ta nová formulace.)
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Re: DnD 5E
Teď jen doufejme, že si to přečte i Grunt.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
Re: DnD 5E
Tak teď jsem z toho trochu zmatený. A jak to je se surovinami, které se zničí během sesílání.. Ty mám mít teda kde?
Re: DnD 5E
To je v téhle situaci v pořádku.
Závěr je, že když držíš v jedné ruce ohniskový předmět, druhou ke kouzlení nepotřebuješ. Minimálně pro většinu kouzel.
Ale bojím se, že ty suroviny, co se zničí, do toho hodí vidle. Ale radši počkej, co napíše ShadoWWW.
Závěr je, že když držíš v jedné ruce ohniskový předmět, druhou ke kouzlení nepotřebuješ. Minimálně pro většinu kouzel.
Ale bojím se, že ty suroviny, co se zničí, do toho hodí vidle. Ale radši počkej, co napíše ShadoWWW.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
Re: DnD 5E
Postaral by ses mi o ta pravidla?ShadoWWW píše:Pokud mainstream, udělat něco ve stylu slovanské předělávky DnD 5e ... ?
Edit: a co si pod těmi pŕedělávkami přesněji představuješ?
Re: DnD 5E
Vypůjčím si citát od Markyho z vlákna Připravované příručky.
Obdobně bych to viděl tady. To by obnášelo:MarkyParky píše:Úplně jinou cestou je vykašlat se na systémové pojetí a řešit jen obsahové. Vzít hotové jádro nějakého specifického systém a říct "Tohle je Dračák ve Fate" nebo "Tohle je Dračák v PbtA" nebo "Tohle je Dračák v GUMSHOE" nebo "Tohle je Dračák v Chuubo".
- Udělat mapu (mapa je základem všeho už od Tolkienova Hobita. ).
- Zasadit do zmapovaného kraje "slovanský herní svět" formou fluffové příručky s popisy bohů, vesnic, významných postav, organizací, zvyků apod. Udělat to čistě fluffově, nezávisle na systému s tím, že kdo by chtěl, napsal by si pro to aplikace pro konkrétní fantasy RPG (DnD 5E, DrD 1.6, DrD II, DH, DrD World).
- Pokud se mohu přimluvit za DnD 5E, aby tam šlo napasovat rasy a povolání ze Základních pravidel (člověk, elf, hobit, trpaslík; bojovník, klerik, kouzelník, tulák) a zbraně/zbroje (případnou změnou názvu nebo re-fluffováním). Za 5E by taky pomohlo, kdyby tam byly nějaké návrhy na zázemí spjaté se slovanským prostředím (zázemí je v 5E podání nějaká záliba nebo dřívější civilní povolání, které dává dovednosti, jazyky či zdatnosti s pomůckami a nějakou schopnost nevyjádřenou herními mechanismy; viz zázemí v překladu PHB 5E).
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Re: DnD 5E
Trpaslík by ještě šel, elf možná, ale hobity si nedovedu představit (leda něco jako DrD II hordu).Pokud se mohu přimluvit za DnD 5E, aby tam šlo napasovat rasy a povolání ze Základních pravidel (člověk, elf, hobit, trpaslík; bojovník, klerik, kouzelník, tulák)
Bojovník je v pohodě (snad bez čaroknechta), klerik je vyžadován, tulák by potřeboval úpravu na svět bez zámků a kouzelník se bude muset obejít bez knihy (10 bodů tomu, kdo uhodne proč a 100 tomu, kdo vymyslí, jak to obejít).
Možná bych šel do toho AiME pojetí. Prostě udělat nová povolání.
Vynasnažím se.Udělat mapu (mapa je základem všeho už od Tolkienova Hobita. ).
Re: DnD 5E
Základní pravidla Čaroknechta neobsahují (obsahují jen jeden obor na povolání).
Co přefluffovat hobita jako permoníka či jiný druh trpaslíků (nějakého lesního/zahradního trpaslíka)? Zkrátka ho totálně přefluffovat, jen mu nechat ty schopnosti rasy. Kdyby nic, tak nic, feeling má přednost před pravidly.
Co přefluffovat hobita jako permoníka či jiný druh trpaslíků (nějakého lesního/zahradního trpaslíka)? Zkrátka ho totálně přefluffovat, jen mu nechat ty schopnosti rasy. Kdyby nic, tak nic, feeling má přednost před pravidly.
Wow. To jsem si neuvědomil, ale to je fakt zásadní změna. Jedině z něj použít jiný jeho obor (Vraha? nebo Šviháka z Xanathara?).tulák by potřeboval úpravu na svět bez zámků
Že by neměli ani pergameny? Ale obejít by to šlo. Mechanicky by to fungovalo podobně, ale fluffově jinak. Třeba že by byl víc náboženský. Nová kouzla/zázraky by vléval při meditaci/modlení do kamene/přívěšku (či jiného slovansky vhodného předmětu), který by musel nosit u sebe. Z něj by pak každé ráno vybíral, jaká kouzla/zázraky mu kámen/přívěšek daný den poskytne.kouzelník se bude muset obejít bez knihy (10 bodů tomu, kdo uhodne proč a 100 tomu, kdo vymyslí, jak to obejít).
Co použít přímo povolání z AiME? Tam sice není žádné magické povolání, ale je tam Poustevník, co umí léčit, a mohl by být šamanem/klerikem.Možná bych šel do toho AiME pojetí. Prostě udělat nová povolání.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Re: DnD 5E
Budu se na to muset podívat. Dlouho jsem je neotevřel.Čaroknechta neobsahují (obsahují jen jeden obor na povolání).
Trpaslík: žijí daleko na severu a na dračích lodích vozí své výrobky (což sice dost nabourává francké meče, ale to nějak vyřešíme).Co přefluffovat hobita jako permoníka či jiný druh trpaslíků (nějakého lesního/zahradního trpaslíka)? Zkrátka ho totálně přefluffovat, jen mu nechat ty schopnosti rasy. Kdyby nic, tak nic, feeling má přednost před pravidly.
Hobit: malý národ lovců a kočovníků?
Elf: co je nechat jako ty původní lidi z mohyl?
Šlo by, je už přeložený?Jedině z něj použít jiný jeho obor (Vraha? nebo Šviháka z Xanathara?).
Těsně. Zkus ještě.Že by neměli ani pergameny?
Tak to je za sto rovných.Třeba že by byl víc náboženský. Nová kouzla/zázraky by vléval při meditaci/modlení do kamene/přívěšku (či jiného slovansky vhodného předmětu), který by musel nosit u sebe. Z něj by pak každé ráno vybíral, jaká kouzla/zázraky mu kámen/přívěšek daný den poskytne.
To by bylo úplně nejlepší.Co použít přímo povolání z AiME?
Re: DnD 5E
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Re: DnD 5E
Když už jsem sem náhodou zbloudil...
Trpaslíci - zbraně neprodávají nikomu jinému než jinému trpaslíkovi (zakazuje to jejich tradice). Pouze výjimečně darují nějakou zbraň výjimečnému spojenci a ta se pak stane legendární... (historicky je to teda nesmysl, vikingské meče se ohýbali a kvalitní spíš dováželi, ale je to fantasy ).
Hobiti - na Cikány je ještě brzy, což? ale jako mrštní jezdci a kočovníci by byli taky moc fajn. Ostatně hlavním atributem bývá obratnost, k usedlím hobitům z Pána prstenů už mívá leckteré fantasy pojetí docela daleko...
Elfové - já bych loboval za nějaké lesní pojetí zbytku keltů.
Edit: V Johnatan Strange a pan Norel je magie "psána kmeny stromů oproti podzimní obloze", případně v Alchymistovi je na kameni mudrců jen několik tečkovaných linii - odpovídá to přímému "vhledu" do okolního světa, ekvivalent věštění z drah letu ptáků... Co zaznamenávat na březovou kůru tyto linie a pak je při kouzlení pálit?
Co třeba:
Trpaslíci - zbraně neprodávají nikomu jinému než jinému trpaslíkovi (zakazuje to jejich tradice). Pouze výjimečně darují nějakou zbraň výjimečnému spojenci a ta se pak stane legendární... (historicky je to teda nesmysl, vikingské meče se ohýbali a kvalitní spíš dováželi, ale je to fantasy ).
Hobiti - na Cikány je ještě brzy, což? ale jako mrštní jezdci a kočovníci by byli taky moc fajn. Ostatně hlavním atributem bývá obratnost, k usedlím hobitům z Pána prstenů už mívá leckteré fantasy pojetí docela daleko...
Elfové - já bych loboval za nějaké lesní pojetí zbytku keltů.
S tou absencí písma se nějak pořád nedokážu srovnat. Mluvíme o době, kdy už byl několik set let napsán Nový zákon, že? To fakt nebyly ani nějaký klínový značky nebo runy? (Čaroděj by taky mohl používat "trpasličí" runy. Případně nějaké "zjevené" čáry, které nemají význam slov, ale opravdu jen kouzel - případně "záznamů" gest rukou a formování magické energie...Těsně. Zkus ještě.
Edit: V Johnatan Strange a pan Norel je magie "psána kmeny stromů oproti podzimní obloze", případně v Alchymistovi je na kameni mudrců jen několik tečkovaných linii - odpovídá to přímému "vhledu" do okolního světa, ekvivalent věštění z drah letu ptáků... Co zaznamenávat na březovou kůru tyto linie a pak je při kouzlení pálit?
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů