[Brainstorming] Středověké prostředí

Sekce zabývající se tvorbou RPG produktů a souvisejícími tématy.
Golden Dragon
Příspěvky: 198
Registrován: 20. 10. 2006, 13:59

Re: [Brainstorming] Středověké prostředí

Příspěvek od Golden Dragon »

Pokud rozumím tvému dotazu tak pravidla teď nejsou to hlavní, primárně ladíš prostředí.
Nevím co je CB 7 s 5e ale pokud jde o pravidla tak je to vlastně jedno.

Řekl bych asi tak u středověkého fantasy - kde se chce vyšší forma reálna. jsou asi tři základní otázky:

1) existuje již střelný prach a jeho rozšíření ve světě?
2) Chci jiné rasy než lidi? A jak je zakomponovat to reálií světa? (Např. Tolkienovi vlčí jezdci - skřeti ve mě evokují dle evropských kronik tatarské (mongolské) nájezdy na evropskou civilizaci.)
3) Jak velké projevy/sílu magických praktik v tomto světě chceme mít?

Po zodpovězení těchto otázek se hodně ovlivní celé fungovaní světa.

Nebo k tomu přistup tak, že je to vcelku jedno a chceš mít v lesích elfy, v bažinách skřety, na horách a tundrách orky a mezi tím přemnožené lidi. s tím že se všichni potkávají ve městech ( na trhu a pak v krčmě). Pak je opravdu jedno jaké je to časové období středověku (pokud za tuto dobu považujeme řekněme ca 500-1500 po Kr.).

Nebo ještě jinak:
Chceš spíš světa ala: Pán Prstenů; Hobit; Hra o Trůny; Starý TV seriál Robin Hood; Návštěvnící (fr. film s Jean Reno) nebo Exculiber?
Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 1371
Registrován: 31. 8. 2017, 11:19
Kontaktovat uživatele:

Re: [Brainstorming] Středověké prostředí

Příspěvek od Paul »

Nevím co je CB 7 s 5e ale pokud jde o pravidla tak je to vlastně jedno.
CB 7 je britská společnost dělající hry. 5e je nejnovější edice Dungeons and Dragons. Vzali základ hry, který je pod volnou licencí a něco k němu dodělali, ať se v tom dá hrát ve Středozemi.
1) existuje již střelný prach a jeho rozšíření ve světě?
Existuje, ale jeho použití je na hranici kouzel.
2) Chci jiné rasy než lidi? A jak je zakomponovat to reálií světa? (Např. Tolkienovi vlčí jezdci - skřeti ve mě evokují dle evropských kronik tatarské (mongolské) nájezdy na evropskou civilizaci.)
Asi ne. Nebo ne v klasickém pojetí.
Nebo ještě jinak:
Chceš spíš světa ala: Pán Prstenů; Hobit; Hra o Trůny; Starý TV seriál Robin Hood; Návštěvnící (fr. film s Jean Reno) nebo Exculiber?
Pán Prstenů je trochu mimo časovou výseč, Hra o Trůny je trochu mimo s věrností, ze starého Robina Hooda si moc nepamatuju, Návštěvníci se odehrávají dneska, ne?, a Excalibur jsem tuším neviděl.

Takže chci něco jako Husitskou trilogii. :-)=
Slovanologie 25. 5.

Wunder warten bis zuletzt.
Golden Dragon
Příspěvky: 198
Registrován: 20. 10. 2006, 13:59

Re: [Brainstorming] Středověké prostředí

Příspěvek od Golden Dragon »

No a vidíš a je hotovo! Husity uděláš z voleje. Hurá do nich. :clap:
Golden Dragon
Příspěvky: 198
Registrován: 20. 10. 2006, 13:59

Re: [Brainstorming] Středověké prostředí

Příspěvek od Golden Dragon »

Svým způsobem to jsou takové středověké StarWars nej se domluv s hráči Kdo je temná a světlá strana Víry.
Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 1371
Registrován: 31. 8. 2017, 11:19
Kontaktovat uživatele:

Re: [Brainstorming] Středověké prostředí

Příspěvek od Paul »

:think:

Jsem spíš za to, že zlí a dobří nejsou. Ale jo, někdo to tak může brát a hra se okolo toho může točit.
Slovanologie 25. 5.

Wunder warten bis zuletzt.
jjelen
Příspěvky: 2512
Registrován: 27. 7. 2010, 16:23

Re: [Brainstorming] Středověké prostředí

Příspěvek od jjelen »

Tak ono s temností/světlostí jediů a sithů to taky může být všeljaké...
Husiti zní dobře (tedy časově spíš zač. 15. století?)
Stran ras: pokud ano, jaké pojetí by sis představoval?
Vzhledem k tomu že se bavíme asi spíš o "Čechách" někdy ve "vrcholném" nebo spíš "pozdním" středověku, vyrazil bych hobity, kuduky a podobnou verbež, zrovna tak skřety a orky. Elfy taky, zato bych klidně přidal nějaké víly, rusalky nebo něco podobnýho. Trpaslíci by dle mého být problém neměli, vč. někteých "základních atributů".
A klidně bych přidal nějaké potvory z pohádek a pověstí (obr, vodník... fext? i když na toho je brzo, ale jinak by s "nemrtvými" být problémy neměli) anebo středověkých cestopisů a vůbec "odborné literatury" (různí ti psohlavci, monopodi a podobné záležitosti z Marca Pola, Mandevilly a tak)
Vykašlat se na to a vystačit si s lidmi je též možnost.
Anebo udělat kompromis: mít jen lidi ale rozdělené na více kmenů, národů, ras... (teda nevím jak velké máš ambice, kdybys to někdy chtěl třeba vydávat tak na tohle asi radši bacha... ale zas kontroverze dělá reklamu :D)
Golden Dragon
Příspěvky: 198
Registrován: 20. 10. 2006, 13:59

Re: [Brainstorming] Středověké prostředí

Příspěvek od Golden Dragon »

Však právě souboj Jediů a Sithů je vlastně přenesený souboj o čistotu ryzost křesťanské nauky takový ten pohled jednoho Boha skrze gnostický dualismus a z toho vyplývající souboj protikladných aspektů z jednoho Zdroje. A s tím se dá skvěle hrát. Však historie ukázala, že dobro/zlo nebyli husité nebo křižáci. Samozřejmě potoky krve tekly všude.

S rasami je otázka naprosto jiná. Je to o vejci a slepici co bylo dříve? Chci dělat fantasy svět zasazení co nejvěrněji do reálií 15. století střední Evropy, nebo chci udělat historické sezení v 15.stol ve střední Evropě s fantasy prvky?
To pak přece záleží na GM a hráčích jak a co by rádi.
Já bych s elfy a hobity neměl problém v husitských reáliích. Proč, ne. Jako rozdělovací element bych použil se svého světa Prachu a Rtuti (reálie cca 2.pol. 16.stol.) střelný prach. Vynalezli jej trpaslíci jako tzv. dračí prach; jim jej ukradli lidé a orkové se jej bojí a elfové jej zavrhují (jakož to stará rasa se silnou mystikou tímto opovrhují)... třeba např. Ale s tím si může GM hrát do nekonečna.

Nadpřirozené/snové bytosti jako vodníci, skřítci čerti, raraši, víly, bludičky apod. to je přirozená věc. V tyto tvory ještě nedávno věřila minimálně vesnická společnost. To že mi v ně teď nevěříme, ještě neznamená že nejsou, přeci...

Ale tohle je vlastně archetypální debata. Jde použít na jakékoliv prostředí a světy. Když se bavíme např. o fantasy. Já to ve svých světech docela dlouho ladil.
Uživatelský avatar
Lorwyn
Příspěvky: 783
Registrován: 30. 8. 2011, 13:17
Bydliště: Krajina snů

Re: [Brainstorming] Středověké prostředí

Příspěvek od Lorwyn »

jjelen píše: 16. 7. 2019, 16:52 Hmm, střelci... jak moc rozšířená byla v Čechách taková kuše v téhle době (abychom nebyli tolik offtopic)?
To se tak jednou zapojím do diskuze a shoří mi notebook. Frfly. Omlouvám se za prodlevu...ad kuše, pokud vím byly používané téměř výhradně, luky se používaly v téhle době ještě tak k lovu, ale na českých bojištích dominovala kuše. Jedna z výrazných věcí, co má KCD opravdu špatně mimochodem.
Paul píše: 17. 7. 2019, 16:28
1) existuje již střelný prach a jeho rozšíření ve světě?
Existuje, ale jeho použití je na hranici kouzel.
Husiti jsou super, ale tohle s nimi dohromady nepůjde...ono celkově přítomnost palných zbraní by se měla hodně promítat i do vyhodnocvaích mechanik, sřílet z hákovnice je prostě úplně jiné, než z jakkoli těžké kuše nebo silného luku.

Ale jako období jsou moc zajímaví a lákaví, to zase ano.
Ne, nezemřelo to, co věčně odpočívá,
a dlouhý věků běh i smrtí smrti bývá.
Golden Dragon
Příspěvky: 198
Registrován: 20. 10. 2006, 13:59

Re: [Brainstorming] Středověké prostředí

Příspěvek od Golden Dragon »

Mechaniku setkání střelných a palných zbraní skvěle řeší právě GURPS 4e. Pořizovací cena není až tak závratná, ale celé kouzlo je v parametrech zbraní (pro příklad beru lehce trénovaného člověka se silou 11):
Střelné zbraně.jpg

Tak jen pro představu a to nemluvím o možnosti kuše střílet ze sedla vč. u kozí nožky i nabíjení kuše v sedle.

A je tu i vidět logika tak rychlého přijetí palných zbraní - nízká pořizovací cena + služné účinky. Krátký dostřel nikoho netrápí protože to často mají v ruce dřeva a vše je vystřel a uteč/zahoď/schovej se.
Uživatelský avatar
ilgir
pěšák
Příspěvky: 10174
Registrován: 22. 1. 2007, 13:48
Bydliště: nejkrásnější město světa

Re: [Brainstorming] Středověké prostředí

Příspěvek od ilgir »

15. století je určitě super z hlediska množství materiálů pro inspiraci.

6.-8. století by bylo zase super v tom, že by sis mohl víc vymýšlet (rasy, bytosti, magie, náboženství) a netlouklo by to tolik do očí.
A "doba temna" před zakotvením církve a vznikem nevolnictví dává větší prostor toulavým dobrodruhům a ženám.
Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů