Dračák podle staré školy

Dakara: diskuse ke hře v duchu Shadowrunu bez technologie ve středověce laděném fantasy prostředí

Moderátor: York

Odpovědět
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 11374
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od York » 8. 7. 2019, 17:12

Jerson píše:
8. 7. 2019, 16:49
Nelogičnost celé situace vzniká o jednu scénu dřív (nikoliv nutně předcházející scénu), kdy skupina sežene neporušenou pečeť kapitána a jen tak ji zkopírovat. Pokud to zvládne cestující skupina dobrodruhů, pak to zvládne kde kdo a pečeť nic neznamená.
Dobrodruzi rozhodně nejsou kde kdo. Jsou to hlavní postavy příběhu a zajímavé jsou právě proto, že umí a dělají věci, které jsou pro obyčejné lidi nemyslitelné.

Vzhledem k tomu, co dokáže třeba high-level lupič (zloděj), by naopak čórnutí nebo padělání dopisu s pečetí mělo bejt pro postavy denním chlebem.

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 16603
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od Jerson » 8. 7. 2019, 17:36

To je jedno. Prokazovat se dopisem, kterým jim měl zadat úkol a který má neporušenou pečeť, je pořád nesmysl.
A muset mít připravený předmět jen kvůli vyjednávání je dost zásadní omezení.

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 11374
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od York » 9. 7. 2019, 12:05

Ještě k tomu alchymistovi - v textu dungeonu je to takhle:

  • Alchymista může z krve mrtvého zlobra vytěžit 5 magů a vyrobit jeden lektvar regenerace (karta).
    • Na výrobu tohoto lektvaru nemusí znát recept.

Obrázek

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 11374
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od York » 10. 7. 2019, 11:32

Zrovna jsem odpovídal na dotaz, jaké postavy se dají hrát, a uvědomil jsem si, že díky nízké Finese odpadá trpaslík alchymista jako rozumná postava - což možná není dobře, protože trpaslík alchymista je celkem klasika...

Kód: Vybrat vše

           Síla   Finesa    Duše
člověk      1-3     1-3      1-3
barbar      2-3     1-3      1-3
elf         1-2     2-3      2-3
hobit       1-2     2-3      1-3
kudůk       1-2     2-3      1-3
trpaslík    2-3     1-2      1-3
kroll        3      1-2      1-2

Kombinace
Válečník (Síla 3): člověk, barbar, trpaslík, kroll
Hraničář, alchymista nebo zloděj (Finesa 3): člověk, barbar, elf, hobit, kudůk
Kouzelník (Duše 3): člověk, barbar, elf, hobit, kudůk, trpaslík


edit: A elfy jsem, koukám, odsoudil k tomu, aby měli Sílu 1 (protože třeba elf hraničář si dá Finesu 3, pak ale musí mít Duši 2 a na Sílu mu zbejvá 1), to taky není dobře...

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 11374
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od York » 11. 7. 2019, 02:22

:arrow? Možná mě konečně napadlo, jak to udělat, aby těžké zbraně mohly být od Síly a lehké od Finesy, místo těžké od Síly a lehké (Síla nebo Finesa).

Nejdřív proč je teď u lehkých možnost výběru:

• Když by totiž byly lehké zbraně striktně od Finesy, tak válečník se Silou 3 a Finesou 2 udělá líp, když bude bojovat beze zbraně (hází Silou 3 a má zranění 0), než dýkou (hází Finesou 2 a má zranění 1). 3/0 je prostě lepší než 2/1.

Ze stejného důvodu je teď boj beze zbraně výhradně od Síly - když by šel totiž házet Finesou, tak by zas bylo pro Finesové chary výhodnější bojovat beze zbraně než těžkou zbraní.

:idea: Nápad zní, že těžké zbraně budou od Síly a lehké od Finesy, ale můžeš použít i druhý stat s tím, že budeš mít o 1 nižší zranění (minimálně 0).

Tohle znamená, že válečník s dýkou si bude moct hodit Silou, přestože je dýka od Finesy, ale bude s ní mít zranění 0 místo 1. Takže bude házet 3/0 stejně jako beze zbraně. Což furt není úplně ideální, ale je to rozhodně lepší, než kdyby si tím uškodil (a samozřejmě dýkou se dají dělat jiné finkční věci než beze zbraně, takže to význam mít může). A se dvěma dýkama (nebo lehkou obouruční zbraní) už bude mít 3/1, což je výhodnější, než bojovat beze zbraně.

Obráceně to funguje stejně, takže hraničář s Finesou 3 může bojovat buď dýkou (lehká zbraň se zraněním 1) a mít 3/1, nebo třeba mečem (těžká zbraň se zraněním 2) a mít taky 3/1. Což je úplně super - nad tím, jak to udělat, aby pro hraničáře mělo smysl bojovat s mečem, jsem dlouho dumal (protože to určitě bude spousta hráčů chtít). Když na tom bude meč pro hraničáře statově stejně jako dýka, tak to bude na volbě hráče. Dýka je o fous výhodnější, protože se dá líp použít v zápase a ve stísněných prostorách (což dává výhodu), ale ve většině situací je to jedno a nic tomu hraničáři nebrání nosit za pasem i dýku a ve vhodné situaci použít ji. Tohle se mi fakt hodně líbí.

Zbroje by fungovaly pořád stejně - obléct těžkou zbroj prostě znamená, že si budu počítat Sílu nehledě na to, čím bojuju. Stejně tak by fungoval malý/velký štít (velký štít vynutí hod Silou, stejně jako těžká zbroj).

• Znamenalo by to taky, že beze zbraně by šlo bojovat jak Silou tak Finesou, což dává smysl.

• Zjednodušily by se tím deníky a staty potvor (technicky vzato bych tam ani teď nemusel psát (Síla nebo Finesa) a napsat jen, že to je lehká zbraň s tím, že si hráči musí najít v pravidlech, co to znamená, ale je pořád lepší mít tam explicitně napsánou vlastnost, kterou se s tou zbraní hází s tím, že když hráči to speciální pravidlo na -1 zranění s offstatem nepoužijou, tak hra jim bude fungovat i tak.


:arrow? Orbit nadhodil, že Síle by se mohlo říkat Fyzička.

+ Hoď si Fyzičkou zní docela dobře
+ Hodí se to k nebojovým významům Síly (výdrž, rychlost běhu, životy).
+ Zní to víc jako přístup nebo styl boje
+ Hodí se to k těžkým zbraním a boji v těžké zbroji nebo s velkým štítem (dokonce líp než Síla)
+ Nebude se to plést se Silou z DrD (když jiné vlastnosti s jiným významem, tak raději důsledně všechny)
+ Kroll bude moc mít normálnější rozsahy vlastností (protože kroll s relativně nízkou Fyzičkou dává celkem smysl, na rozdíl od slabého krolla)
+ Na rozdíl od Síly to nesvádí k představě, že protivník s velkou Silou a malou Finesou je pomalej a někdo s vyšší Finesou než on by se měl jeho ranám umět vyhnout (jinak řečeno, že Síla by se měla přičítat až ke zranění v případě zásahu)
- Začíná taky na 'F' (jako Finesa)
- Je to dost dlouhé slovo (oproti Síle určitě)
- Zlobr má vysokou Fyzičku nezní úplně dobře a intuitivně (ale zkousnout se to asi dá)

(Jestli jste to už někdo dřív navrhoval a nezdálo se mi to, tak se omlouvám :-))

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 16603
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od Jerson » 11. 7. 2019, 07:56

To je tak, když máš boj odvozený od dvou vlastností a ještě jinak se zbraní a jinak bez zbraně (ale se zbraní si můžeš vybrat).
Síla měla reálně největší vliv bez zbraně, kdo byl mohutnější a silnější, tak ten měl větší šanci v boji. Jakákoliv zbraň tenhle význam síly zmenšovala a dávala "slabým" možnost postavil se proti "silným" s lepší šancí. Síla sice pořád hrála roli, ale už nebyla zcela zásadní.
Když tenhle princip porušíš, tak ti začnou vycházet takové věci, jako že člověk s (ocelovou) dýkou udělá stejné zranění jako s pěstí, což není moc uvěřitelné. To samé, když ti podle pravidel vychází, že dýka je stejně účinná jako meč. Starý Dračák měl různé WTF prvky, ale žádný nebyl tak odporující intuitivnímu chápání boje. Pokud je dýka stejně účinná jako meč, volím vždycky dýku - je lehčí, skladnější, nenápadnější, levnější, dá se použít ve rvačce, dá se vrhnout ... k čemu jsou ve tvém settingu meče? Aby byly nejvýhodnější pro ty silné?
York píše:Tohle se mi fakt hodně líbí.
Pokud chceš těmi pravidly nahrazovat Dračák, musí se v první řadě líbit jiným hráčům. Ostatně jsem zvědav, jak to přijmou tví hráči, natož pak nějací jiní.

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 11374
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od York » 11. 7. 2019, 09:52

York píše:
11. 7. 2019, 02:22
Síle by se mohlo říkat Fyzička.
Tohle by mělo až překvapivě dalekosáhlé důsledky. Mohl bych například úplně zrušit rozsahy vlastností pro rasy. Protože kroll sice určitě nemůže být slabší než hobit, ale není až takovej problém představit si krolla povaleče, kterej bude mít horší fyzičku než vytrénovanej hobit. Stejně to platí i u dvojice Finesa/Obratnost. Hobit by asi měl bejt obratnější než kroll, ale krolla, který něco dělá s finesou, si představit dokážu. A platí to i u Duše - kroll možná není tak bystrej jako jako elf, ale není důvod, proč by nemohl mít rozvinuté duševní schopnosti - třeba kroll šaman by mi určitě dával smysl. Rozdíl ve velikosti (vzrůstu) by se asi projevil jen v počtu životů.

Znamenalo by to, že všechny kombinace rasy a povolání by byly srovnatelně použitelné a bylo by čistě na hráčích, jak jim jejich postava sedne.

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 7236
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od Quentin » 11. 7. 2019, 09:59

Mohl bych například úplně zrušit rozsahy vlastností pro rasy.
Obrázek
http://2k6goblinu.blogspot.cz/

Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 11374
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od York » 11. 7. 2019, 10:41

Jerson píše:
11. 7. 2019, 07:56
Když tenhle princip porušíš, tak ti začnou vycházet takové věci, jako že člověk s (ocelovou) dýkou udělá stejné zranění jako s pěstí, což není moc uvěřitelné.
Ne jako pěstí, jako bojem beze zbraně. To může bejt třeba zlomení vazu, vydloubnutí očí, prošlápnutí hrtanu, vykloubení ruky z ramene, atd.

Navíc to platí pro válečníka (nebo obecně pro postavu s vysokou Fyzičkou), který s největší pravděpodobností bude v těžké zbroji, takže má nejspíš okované rukavice.

Ve hře to nejspíš povede k tomu, že když s tebou bude zápasit hraničář, tak na tebe vytáhne dýku nebo tesák. Když válečník, tak se vykašle na dýku, chytí tě do chvalu a zlomí ti vaz (mohl by tě sice stejně dobře zabít i dýkou, ale nemá to zapotřebí).

Jako není to perfektní, ale nezní mi to ani jako něco nezkousnutelného. Tím, že to je mechanicky stejné, to vlastně přehazuje rozhodnutí na hráče. Přijde ti logičtější vzít si na to dýku? Vezmeš si na to dýku. Přijde ti stylovější ubít skřeta pěstma? Ubiješ ho pěstma.

Jerson píše:
11. 7. 2019, 07:56
To samé, když ti podle pravidel vychází, že dýka je stejně účinná jako meč.
Tohle zjevně není pravda. Dýka má zranění 1, meč 2.

S touhle změnou by to bylo tak, že zloděj nebo hraničář dokáže dýkou bojovat stejně účinně jako mečem. To by se ti ale mohlo stát klidně i ve skillovém systému. Máš například dovednost s mečem 2, s dýkou 3 a meč dává +2 k hodu, zatímco dýka +1 k hodu. S obojím součet 5, přestože meč je mechanicky účinnější než dýka.

Jerson píše:
11. 7. 2019, 07:56
Pokud chceš těmi pravidly nahrazovat Dračák, musí se v první řadě líbit jiným hráčům. Ostatně jsem zvědav, jak to přijmou tví hráči, natož pak nějací jiní.
Naprosto souhlasím a taky jsem na to zvědavej.

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 11374
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od York » 11. 7. 2019, 10:43

Quentin píše:
11. 7. 2019, 09:59
Finally.
Že to říkáš zrovna ty, kdo má rozsahy jak v DnD hacku, tak v Maze-Rats DrD klonu ;-)

(Technicky teda bonusy k vlastnostem, ale výsledek je stejnej.)

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 7236
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od Quentin » 11. 7. 2019, 10:50

York píše:
11. 7. 2019, 10:43
Quentin píše:
11. 7. 2019, 09:59
Finally.
Že to říkáš zrovna ty, kdo má rozsahy jak v DnD hacku, tak v Maze-Rats DrD klonu ;-)

(Technicky teda bonusy k vlastnostem, ale výsledek je stejnej.)
Blbé řeči :D

V "drd remaku" je to jen jako joke. V domácí variantě toho hacku ani rasy nemáme. A v odnd-hacku taky rasy nemáme. Vlastnosti jsou omezené pro všechny stejně, jak je potřeba pro mechaniky. I když jsme v odnd-hacku rasy měli, tak jsme jim nedělali rozdílné bonusy do vlastností, ale pouze rasové schopnosti navíc.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/

Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 11374
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od York » 11. 7. 2019, 10:59

Ještě k Fyzičce:

:arrow? Další zajímavej důsledek je, že se trochu rozmělní hranice stropu vlastností.

Se Silou to totiž bylo tak, že když měl poloobr sílu třeba 5, tak pokud se postava dostala na stejnou hodnotu, tak se evidentně vymykala lidským měřítkům - bylo to něco nadpřirozeného. Když se pak taková postava pustila do boje s elitní královskou stráží, tak pokud to měli být obyčejní lidé, tak nutně museli mít Sílu horší, a tudíž byli slabší v boji.

Provizorně jsem to řešil tak, že NPCčka měli kromě vlastností ještě jedno číslo - něco jako Profesionalitu, která vyjadřovala bojový výcvik. Elitní gardista pak měl sice Sílu jen 3 (maximální přirozenou lidskou), ale k tomu Profesionalitu 2, takže ve výsledku házel pětkou stejně jako postava s pětkovou Silou.

S Fyzičkou tenhle problém není. Elitní gardista klidně může mít lepší Fyzičku než poloobr (jen je výrazně menší, takže má míň životů), takže žádnej další stat nebude potřeba.


:arrow? Bude moci existovat lektvar obří síly.

To by se Silou jako vlastností dost dobře nešlo, protože bonus k hlavní vlastnosti by to úplně rozbil rovnováhu ve hře. Postava se silou 8 by proti ostatním byla jako polobůh. Když bude ale místo síly Fyzička, tak s lektvarem obří síly dokážeš třeba odhodit tunový balvan, ale nemusí to nutně znamenat brutální bonus v boji.



V pravidlech to zatím měnit nebudu, rozhodně ne před Gameconem (přepsat v celých pravidlech Sílu na Fyzičku bude dost práce, takže kdybych to náhodou chtěl vzít zpět, rád bych si ji ušetřil), ale tady zkusím odteď používat důsledně Fyzičku místo Síly. S hráči už jsem se na tom domluvil (ostatně byl to jejich nápad).

Jen je teda otázka, jestli to risknout a hrát to tak i na Gameconu. Deníky jsem ještě netisknul, takže je ještě můžu změnit. Ale asi jo, bude to zas na nějakou dobu zdaleka neintenzivnější playtest, takže je škoda toho nevyužít.

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 11374
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od York » 11. 7. 2019, 11:00

Quentin píše:
11. 7. 2019, 10:50
V "drd remaku" je to jen jako joke.
Takže nejsem sám, kdo má tendenci do pravidel psát věci, které reálně ve hře nepoužíváme... Good to know ;-)

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 7236
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od Quentin » 11. 7. 2019, 11:42

York píše:
11. 7. 2019, 11:00
Takže nejsem sám, kdo má tendenci do pravidel psát věci, které reálně ve hře nepoužíváme... Good to know ;-)
To ne, píšu to docela poctivě, ale ten drd remake opravdu začal jen pro zábavu. Drd rasy má, a různé vlastnosti taky, a proto to tam je.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/

Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 11374
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od York » 11. 7. 2019, 11:53

Zpět k tomu, jakou vlastností se hází:

:arrow? V boji na blízko se zjevně musí házet stejnou vlastností na úspěch i na obranu, takže zbývá jen možnost líp to vysvětlit (s tím, jak to je napsané teď, nejsem spokojenej).

Uvědomil jsem si, že v pravidlech to mám napsané jinak, než to většinou vysvětluju. Mám to tam rozdělené do dvou kapitol: Čím se hází na úspěch a Čím se hází na obranu (a ještě ani nejsou pojmenované takhle). Z toho ale moc dobře nevyzní, že útok a obrana jsou u zbraní spojené. Čili spíš bych to měl napsat nějak takhle (zatím je to jen hrubý nástřel, budu s tím textem dál pracovat):


Jakou vlastnost si k hodu přičteš v boji, závisí na tom, čím bojuješ, případně proti čemu se bráníš.

Při boji beze zbraně
Když bojuješ beze zbraně, můžeš vybrat mezi Fyzičkou a Finesou. Měl bys to ale pak náležitě popsat - při boji Fyzičkou můžeš například chtít protivníka zasypat tvrdými údery, zatímco při boji Finesou využiješ jeho sílu proti němu.


Při boji se zbraní na blízko
V boji na blízko si počítáš vlastnost podle toho, jakou zbraní bojuješ:

• S těžkými zbraněmi Fyzičku, s lehkými Finesu
• Volitelně si můžeš s lehkou zbraní počítat i Fyzičku nebo s těžkou Finesou, ale máš pak -1 ke zranění

Jelikož zbraněmi na blízko můžeš nejen útočit, ale také se s nimi krýt, tak stejnou vlastnost si počítáš jak jak v útoku (tedy při hodu na úspěch) tak v obraně (při hodu na obranu). Neplatí to pouze v případě, že se zbraní dost dobře krýt nemůžeš - třeba když tě nepřátelé obestoupí a někteří z nich ti útočí do zad.


Při útoku vrhací zbraní
Vrhací zbraně, stejně jako zbraně pro boj zblízka, se dělí na lehké a těžké, a podle toho si také počítáš vlastnost (Fyzičku s těžkými, Finesu s lehkými, případně obráceně, ale s postihem -1 ke zranění).


Při střelbě
Při střelbě si vždycky počítáš Finesu.


Při obraně před útokem na dálku
Pokud máš velký štít, můžeš s ním útok z dálky krýt a házet si proti nim na obranu Fyzičkou. Když velký štít nemáš, můžeš jen uhýbat a házíš si tedy na obranu Finesou (i když bojuješ v těžké zbroji).


Při boji s velkým štítem nebo v těžké zbroji
Když bojuješ s velkým štítem nebo v těžké zbroji, tak nehledě na to, jakou máš zbraň, si při hodu na úspěch počítáš Fyzičku a nemůžeš ani použít pravidlo na započítání Finesy výměnou za postih ke zranění. Při hodu na obranu si Finesu započítat můžeš (a při obraně proti střelbě bez velkého štítu dokonce musíš).


Při sesílání kouzel
Když sesíláš kouzlo, ať už sám, nebo pomocí kouzelného předmětu (hůlky, prstenu...), na úspěch si vždy házíš Duší.

Když je kouzlo určeno k obraně (třeba magický štít) nebo dává smysl, že se jeho sesláním ubráníš (třeba když tě kouzlo návrat přemístí někam jinam, takže útočníci zasáhnou jen prázdný prostor), tak si na obranu házíš také Duší. Pokud ale sesíláš útočné kouzlo (třeba modrý blesk) a musíš se bránit proti někomu dalšímu, můžeš jedině uhýbat a házíš si tedy na obranu Finesou. Jelikož při sesílání kouzla musíš gestikulovat, nemůžeš se bránit štítem a nemůžeš si tedy za štít snížit zranění, které dostaneš, ani si díky těžkému štítu počítat Fyzičku na obranu proti útoku z dálky.


Při obraně před kouzly
U každého kouzla je napsáno, jakou vlastností se proti němu hází na obranu. Obecný princip je následující:

• Pokud kouzlo vyčaruje něco, před čím jde uhýbat, třeba nějaký projektil, hází se proti němu na obranu Finesou.
• Když se před kouzlem nedá uhýbat, třeba proto, že ovlivňují přímo cíl, nebo na cíl přeskočí okamžitě (třeba modrý blesk), hází se proti němu na obranu Fyzičkou.
• Když kouzlo ovlivňuje mysl nebo útočí na duši, hází se proti němu na obranu Duší.

Když ale kouzelníka ohrožuješ, ať už na blízko nebo třeba lukem, neházíš si proti němu na obranu, ale na úspěch, a nepočítáš si tedy vlastnost uvedenou u kouzla, ale podle toho, čím a jak ho ohrožuješ (s lehkou zbraní Finesu, s těžkou Fyzičku a podobně).


Při odolávání jedům
Jakmile jsi jednou otrávený, jedu už neuhneš. Proti účinkům jedu se tedy vždy hází Fyzičkou.

/* Zvažoval jsem, že by mohly existovat jedy útočící na Duši, ale asi je to zbytečná komplikace. To, že jed způsobuje třeba halucinace, ještě neznamená, že by se nemělo odolávat Fyzičkou */


Když někoho škrtíš, nebo se do něj zakousneš a trháš
Když někoho chytíš pod krkem a začneš ho škrtit, nebo se do něj zakousneš a začneš trhat, házíš si Fyzičkou.


Když tě někdo škrtí, nebo je do tebe zakousnutý
Když tě někdo chytí pod krkem a začne tě škrtit, nebo když se do tebe zakousne šelma a začne trhat, tak pochopitelně nemůžeš uhnout, dokud se neuvolníš. Proti škrcení nebo trhání zakousnuté šelmy si tedy na obranu musíš házet Fyzičkou*.

Pokud se ale budeš pokoušet uvolnit, budeš si házet na úspěch a budeš si tedy počítat vlastnost podle toho, jak a čím to děláš - když se například budeš snažit vykroutit, nebo protivníka bodnout dýkou, aby tě pustil, budeš si házet Finesou. Když se mu pokusíš rozevřít čelisti, nebo mu třeba odtrhnout ruce z tvého krku, hodíš si Fyzičkou.

* Tohle je možná zbytečný pravidlo. Když se do tebe zakousne vlk, tak se stejně nejspíš budeš chtít vytrhnout, takže si hodíš proti němu. Takže si na tobě vlk obranu Fyzičkou stejně nevynutí, tudíž je to celkem zbytečný. Spíš by to ale mělo bejt obráceně: Když někoho škrtíš nebo trháš, tak pochopitelně házíš Fyzičkou a ne Finesou.

Zešedivěl jsem to jako kandidáta na zrušení.

Odpovědět

Zpět na „Dakara“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host