[HRA] 2. patro - Tajemné komnaty

Moderátoři: MarkyParky, Halaster Černoplášť

Odpovědět
Uživatelský avatar
Cilapi Márameldon
Příspěvky: 789
Registrován: 28. 2. 2019, 20:48

Re: [HRA] 2. patro - Tajemné komnaty

Příspěvek od Cilapi Márameldon »

Zatnu zuby, dál vířím svým mečem a štěkám jako smečka útočících ohařů. Snažím se při tom nevnímat krvácející předloktí. Ještě malý kousek...

Zjišťuji, že je dost možná jedno, jestli na mě jdou drápy nebo ten hrozivý zoban. Důležité je nenechat sovodvěda pořádně rozmáchnout nebo získat pevnou pozici ke skutečné ráně. A zdá se, že má vlastní krev mi v tom pomáhá. Sovodvěd si olizuje spodek zobanu, ale s údery nespěchá. Raději si počká, až svoji oběť postupně potrhá a ona společně s krví ztratí sílu, než aby riskoval vlastní zranění v těžkém výpadu.
Skutečně je moudrý jako sova. Nebýt totiž mojí vlastní těžké zbroje, potrhán bych byl již dost.

Znovu zavrčím a pokusím se trochu prosmýknout kolem šelmy. Zaútočím jí na levou tlapu a přinutím mírně se stočit k jihu, přesně kolem rohu cely se sochou quagota. Sovodvěd doopravdy neustupuje, jen trochu couvá, aby získal prostor se lépe rozmachovat tlapami.

Snažím se ho ze všech sil přesvědčit, aby zacouval ještě kus dál a to dřív, než se na mě bude moci ze strany vrhnout sovodvědí samice. Naštěstí to není sehraná smečka a nejsou uvyklí lovit ve skupině. I tak couvá vcelku ochotně. Možná právě proto, aby dal prostor samici...

Stále využívá svůj tah Zvířata znám skrz naskrz a oslabuji útok vedený na mě o -1ZÁSAH.
Cilapi:2D6+2-1 → 8(5 +2 + 2 - 1)#OBR(Zteč) -1Stále(Přetížení)
Záměr: Dostat sovověda do kobky za quagotem.


Cilapi>Sovodvěd: +2ZÁSAH(elfí meč) -1ZÁSAH(pernatá kůže) -1ZÁSAH(šerm) => OK
Sovodvěd>Cilapi: +4ZÁSAH(tlapy) -2ZÁSAH(složená zbroj) -1ZÁSAH(znalost instinktů) => LZ


Nakonec už nevydržím s nervy a když mi ostré drápy zaskřípají o železné šupiny na hrudi, praštím sovodvěda do zobanu hruškou meče. Překvapeně zacouvá a převrhne při tom sochu quagota. Já odletím na druhou stranu a narazím do protější mříže. Úder tlapou byl silný, a i když drápy neprošly zbrojí, cítím svá křehká naražená žebra.

Na to teď ale není čas. Rychle udělám několik dlouhých kroků na východ a uhodím dlaní do jedné z run, sotva znovu zaplanou na stěně.
Naštěstí sovodvědí samice zkoušela vyrazit za mnou, takže samci na chvíli zahradila cestu ven.

Konečně mříž zapadne a samice se překvapeně ohlédne po uvězněném samci, který zuřivě zamrhučí.
Zkusím se zhluboka nadechnout skrze bolavá žebra a krvácejícím předloktím otřít pot z čela. Vrhnu unavený pohled na samici. Připadá mi, že mi ho oplácí.

Nepovažuje-li PJ za nutné do toho vstupovat, časem si navážu sám :-)
"Omlouvám se, ale nebylo by vhodnější místo 'tohoto' výrazu říkat raději třeba 'mocně'?"

Mladý elf s odhodlanou tváří, upřímným pohledem a srdcem na pravém místě.
Prostou šedivou šupinovou zbroj kryje působivě ušitý plášť ze sovodvěda.
Je stále slabě cítit po konvalinkách.
Uživatelský avatar
Hadešadah
Příspěvky: 463
Registrován: 20. 2. 2019, 18:25

Re: [HRA] 2. patro - Tajemné komnaty

Příspěvek od Hadešadah »

Když ucítím, že tlak na noze povolil, začnu se zběsile plazit dopředu, prostě pryč. Na mé rameno dopadne těžká ruka, přetočím se a snažím se jí vykroutit a dostat se od ní co nejdál, směr nerozhoduje.

Vidím jej, jak se ke mně sklání.

Zašeptám odevzdaným hlasem: "Jednou tě zabiju!"

Narovná se a stojí bez hnutí s napřaženou rukou. Začínám se pomalu vzpamatovávat. To byla ale pitomá výhružka, vždyť já jej už přece určitě zabila. Konečně pořádně zaostřím a uvědomím si, kdo nade mnou stojí a kde to vlastně jsem.

Hned zase sklopím oči.

"Promiň."

"Jo, jasně. Počkej na mě."

Sednu si k mému batohu a pomalu do něj třesoucíma rukama ukládám zpět to, co Rex vyndal při hledání výbušnin.

Já jsem ale koza uječená hysterická. V myšlenkách se vrátím znova o ten rok a kus zpět. Určitě musí být mrtvý, definitivně. Snažím se uklidnit. Byl to jen člověk, napoprvé jsem jej prostě uškrtila málo. Podruhé jsem už stejnou chybu neudělala. I když jsem musela být tichá a měla jen pár okamžiků, dala jsem si s ním tu práci, že ani červi jej pak beztak nemuseli moc žvýkat.

Hodím na sebe oblečení a vyrazím za Rexem. Než jsem u něj, on už bere za kliku.
Uživatelský avatar
Cilapi Márameldon
Příspěvky: 789
Registrován: 28. 2. 2019, 20:48

Re: [HRA] 2. patro - Tajemné komnaty

Příspěvek od Cilapi Márameldon »

.... ve skladišti zkamenělin ....

Žel Bohyně, v unavených očích šelmy se skrývá ještě jedna věc. Hlad.

Sovovědí samice je již příliš blízko, než abych mohl vymyslet něco, co by mi pomohlo se ubránit jejím hrozivým tlapám. A mé útlé elfí tělo již dostalo dost ran na to, aby pro něj každá další byla mnohem citelnější. Někdy závidím trpaslíkům tu jejich neohrabanou zavalitost, která jim umožňuje pochodovat i skrze probíhající důlní zával. Alespoň se to říká.

Samice sovověda se postaví na zadní a zařve. Plíce a hrdlo medvěda spolu s poloptačími hlasivkami a znělým zobanem udělají své. Chodbou zaduní šílený basový trylek.

"Skrííík!," přidám k němu svůj vlastní jestřábí výkřik a udělám to jediné, co myš zahnaná do kouta může. Vrhnu se vpřed.

Než šelma dopadne zpět na všechny čtyři, přiskočím k ní a seknu po těch hrozivých tlapách. Útočím ze spodu, na tepny a šlachy. Než mě zavalí mohutné tělo, uskočím do kobky plné kozích soch. Nesmyslnost sochání tolika exemplářů běžného domácího zvířete mi vrazí do mysli jedno hrozivé poznání, ale není čas mu věnovat pozornost.

Odrazím se od jedné kamenné kozy a převrhnu ji. Plnou vahou narazím do sovodvědice. Ucouvne, aby si získala prostor k rozmachu. Nehledím už na to, abych ji nutil bojovat opatrně. Tlačím se k ní a navzdory těm příšerným drápům i zobanu sekám po její druhé pracce. Snad v náhlém záchvatu paniky zacouvá do cely se zkamenělým krysodlakem. Ano, kouzlo živého kamenne je jediné smysluplné vysvětlení tohoto děsivého vězení.

Zvířata znám skrz naskrz - využívám znalosti zvířecí anatomie a posiluji svůj útok o +1ZÁSAH.
Cilapi:2D6+2-1 → 4(1 +2 + 2 - 1)#OBR(Zteč - Elegantní boj) -1Stále(Přetížení)
Potíže!
PJ?
"Omlouvám se, ale nebylo by vhodnější místo 'tohoto' výrazu říkat raději třeba 'mocně'?"

Mladý elf s odhodlanou tváří, upřímným pohledem a srdcem na pravém místě.
Prostou šedivou šupinovou zbroj kryje působivě ušitý plášť ze sovodvěda.
Je stále slabě cítit po konvalinkách.
Uživatelský avatar
Halaster Černoplášť
Příspěvky: 2943
Registrován: 3. 2. 2019, 19:36

Re: [HRA] 2. patro - Tajemné komnaty

Příspěvek od Halaster Černoplášť »

... pivnice ....

Hadešadah,
Rex otevře dveře a vaše světlo osvítí malou místnost.

V jejím prostředku je kulatý kamenný stůl, kolem něj do kruhu osm kamenných stoliček. Uprostřed stolu je pak podivný mosazný rošt a nad ním složitá konstrukce z měděných trubek, které se spojují v jednu širokou trubku, vedoucí ke stropu a pak pod stropem na západ.

Konstrukce má celkem šest různých vývodů, každý z nich je ovládán jinou pákou, jsou rozmístěné kolem dokola v různých výškách. Vypadá to jako překombinovaná složitá trpasličí pípa.

Pivnice
Pivnice

Místnost je kolem dokola zdobena reliéfy opilých tančících a zpívajících trpaslíků. Jsou znázorněni v mnoha různých polohách, ale každý jeden má vždy vytrčenou mírně jednu dlaň a rozevřené prsty. Ve třech takovýchto dlaních jsou zavěšeny měděné korbely, zbylé jsou prázdné, i tak má ale sada zdobených korbelů cenu 1-CENNOST.

"To je panečku poklad," zajásá Rex, bere jeden z korbelů a míří k měděné pípě si natočit.

Dveře na západ mají na sobě malou cedulku v trpasličtině:
NEVSTUPOVAT!
Co uděláš?
Postup Kobkami: Obrázek
Uživatelský avatar
Halaster Černoplášť
Příspěvky: 2943
Registrován: 3. 2. 2019, 19:36

Re: [HRA] 2. patro - Tajemné komnaty

Příspěvek od Halaster Černoplášť »

... ve skladišti zkamenělin ....

Cilapi>Sovodvěd: +2ZÁSAH(elfí meč) -1ZÁSAH(pernatá kůže) -1ZÁSAH(šerm) +1ZÁSAH(znalost anatomie)=> LZ
Sovodvěd>Cilapi: +4ZÁSAH(tlapy) -2ZÁSAH(složená zbroj) => TZ


Cilapi,
boj se samicí je urputný a několikrát se ti podařilo ji zasáhnout přes tlapy, její pernatá srst ale ztlumila každou ránu tvého meče. A pak se ti najednou podařil zásah do měkkého bříška na jedné z pacek. Samice zařvala bolestí a utržila ti strašlivou ránu, která tě odmrštila dozadu mezi zkamenělé kozy.

Ona sama dopadla zpět na všechny čtyři, připravená k zuřivému skoku, který ukončí tvůj život, jenže jak došlápla na zraněnou packu znovu vyjekla bolestí a prudce ji zvedla. Ztratila rovnováhu a padla na bok. Svou váhou zatížila dlaždici a jak se pokusila nezraněnou tlapou zachytit, přejela přes několik run.

Mříže přímo před tebou se otevřely, naopak několikero dalších mříží se otevřelo. Vyděšená samice, které spuštěná magie pročechrala brka, uskočila několik kroků dál do chodby.

Pak už ji slyšíš jen napůl nešťastně, napůl rozlobeně houkat.

Skladiště zkamenělin
Skladiště zkamenělin

Ty si oddechneš. Jistě, to že jsi zavřený v cele se zkamenělými kozami před nimiž jsou dva hladový sovodvědi je problém. Ale není tak akutní, jako když mezi tebou a jimi žádné mříže nebyly. Teď máš spoustu času promyslet, co dál.

Chceš se zvednout, aby ses podíval, ale ostrá bolest ti projede zády odzhora až dolů. Tvář se ti zkřiví bolestí. Úder, který ti samice dala, tě odmrštil na jednu z koz a ty ses nabodl zády přímo na její kamenný roh.

Zranění páteře bývají vážná, takže okamžitě zkusíš zahýbat nohama i rukama, aby ses přesvědčil, že jsi neochrnul. Nohy i ruce jsou v pořádku, hýbou se, takže to nebude páteř. Spíš sis pohmoždil nějakou šlachu nebo sval.

Na zemi ovšem svou situaci nevyřešíš. Musíš se podívat, co se sovovědům stalo, co zrovna dělají ... a na to nemůžeš ležet mezi kamennými kozami. Složíš si nohy pod sebe, a pak co nejrychleji vstaneš. Když se vyhneš zapojení zádových svalů a spolehneš se na svou obratnost, bolest se neozve.

Budeš si na to muset dát pozor.

Utržil jsi TZ a TRAUMA: -1SIL

Dojdeš opatrně k mřížím. Samice sedí před klecí, ve které je zavřený samec, má otevřený zobák a vystrčeným jazykem si olizuje packu. Nespokojeně hučí.

Samec chodí sem a tam, chvílemi tlapou bací do mříže, ale na to, aby ji otevřel, ani sovověd nemá dost sil.

Kód: Vybrat vše

Stav sovovědů:
Samec:  LZ [X] [ ] [ ] TZ [ ] [ ] KO [ ] - Hladový a vyzáblý
Samice: LZ [X] [X] [ ] TZ [ ] [ ] KO [ ] - Hladová a vyzáblá

Z západní místnosti se ozývá tiché klapání nohou té divné mechanické krabice, kolem které jsi předtím proběhl.

Co uděláš?
Postup Kobkami: Obrázek
Uživatelský avatar
Cilapi Márameldon
Příspěvky: 789
Registrován: 28. 2. 2019, 20:48

Re: [HRA] 2. patro - Tajemné komnaty

Příspěvek od Cilapi Márameldon »

.... ve skladišti zkamenělin ....

Opřu se o kamennou kozu a opět ztěžka dosednu na podlahu na zkřížené nohy. Dlouho ztěžka oddechuji a zvolna se smiřuji se skutečností, že jsem přežil.

Zdá se, že měl mistr lovčí pravdu. Kdybych býval sovodvědího samce zastřelil, bylo by to celé nejspíše mnohem snazší. Jedna moje část je ovšem ráda, že jsem minul. Učení o Velkém koloběhu nás sice učí, že není nic špatného na lovu zvířat, ani zabíjení v sebeobraně, na druhé straně zbytečné prolévání krve Měsíční bohyni rmoutí.
Podívám se na své mírně zakrvácené předloktí a syknu bolestí z naražených zad. V tomto ohledu s ní bezpodmínečně souhlasím.

Načrtnu před sebe na zem kruh a pošlu Bohyni děkovnou modlitbu. Za to, že mě zachránila před jedním z nejstrašlivějších z dravců, vlastně před dvěma. Požádám ji o moudrost a sílu, aby mi pomohla najít cestu, aniž bych při tom musel dále ubližovat sobě nebo jim. Jakkoli jsou strašliví, ve svých dlouhých plavných skocích jsou veskrze impozantní.
Zavzpomínám při tom na vlastních plavné skoky při tanečních vystoupeních. Tanec mi chybí. Doufám, že jednou se Světlu podaří vybudovat takový svět, v němž žádný elf nebude nucen vyměnit taneční střevíce za meč.

Cilapi:2D6+1 → 6(2 +3 + 1)#1MAG(Léčení)
Kouzlo stačilo jen na první PRVNÍ POMOC za cenu JIZVY. Zranění nevyléčila a ještě pacientovi zatížila organismus, takže je UNAVENÝ.


Požádal jsem Bohyni i o to, aby mi ulevila od bolesti. Naražená záda se trochu uvolnila, ale cítím se stále slabý jako moucha. A jak jsem konečně dopřál tělu trochu klidu, padla na mě únava.
Zdá se, že Bohyně chce, abych se ze svého boje poučil. A jak praví její sestra, jež střeží Propast - Bolest je nejsilnější zkušenost.

Chvíli dál rozjímám, ale cítím, že jsem si zatím nezasloužil další milost Měsíční bohyně. Ostatně i u elfů se říká, že bohové pomáhají těm, kteří si pomáhají sami. Přitáhnu si batoh, který jsem před tím shodil ze zad a začnu v něm hledat něco užitečného.
Majzlík a kladivo má bohužel ve svém batohu Glom, stejně jako lano s hákem. To druhé mi tak přišlo praktičtější, mohl jsem ho vzít, aniž bych shazoval ze zad vlastní batoh. Teď se zdá, že budu muset věci rozdělit praktičtěji...

Vyndám z batohu všechno jídlo a po kratším zaváhání i krabičku s elfím tajemstvím a lahvičku s parfémem. Opatrně vyjmu grimoár Mámení, svitek Kostěné hudby a Láascenë - prášek neviditelnosti. Kriticky si batoh prohlédnu. Kromě tanečních bod a namodralého oleje do lampy v něm nezbylo nic, co by mělo nějakou váhu.

Chvíli si prohlížím nedávno objevený blankytně modrý grimoár s elfími runami. Na jeho stránkách jsou kouzla vílí magie a ta mi připomínají část prastaré historie mého rodu. Moc rád bych tuto knihu vyměnil za tu rudou u svého boku, jenže právě tu budu ještě potřebovat.
Z těžkým srdcem vrátím Mámivou knihu zpět do batohu. Dám ji až na dno a doufám, že se jí nic nestane.

Opřu se o kamennou kozu a ztěžka vstanu. Zkontroluji samici sovodvěda, ale zdá se, že o mě ztratila zájem. Alespoň pro zatím. Určitě je také docela unavená, nedostatek stravy se na ní viditelně podepsal.

Natáhnu ruku skrze mříž, rozhoupám batoh a hodím jej na žlutou dlaždici. Snad bude jeho váha stačit.

PJ? Jakou JIZVU a ÚNAVU má za následek nepříliš úspěšné léčení? Objeví se na zdi runy?
"Omlouvám se, ale nebylo by vhodnější místo 'tohoto' výrazu říkat raději třeba 'mocně'?"

Mladý elf s odhodlanou tváří, upřímným pohledem a srdcem na pravém místě.
Prostou šedivou šupinovou zbroj kryje působivě ušitý plášť ze sovodvěda.
Je stále slabě cítit po konvalinkách.
Uživatelský avatar
Halaster Černoplášť
Příspěvky: 2943
Registrován: 3. 2. 2019, 19:36

Re: [HRA] 2. patro - Tajemné komnaty

Příspěvek od Halaster Černoplášť »

Cilapi,

Po seslaném kouzle bolest zmizí, ale záda ti zatuhnou.

JIZVA: - 1OBR

Neustále musíš přemýšlet, co jsi udělal špatně, že se Bohyně zlobí a proto jsi zachmuřený a nerudný.

ÚNAVA: - 1CHA

Když hodíš batoh, dopadne na dlaždici a runy se rozsvítí. Samice se zvedne a jde batoh prozkoumat. Na tlapu už našlapuje, byť opatrně. Strčí do něj zobák a když nenajde nic k jídlu, vrátí se zpět k samci. Pří tom jednou vztekle třískne zdravou tlapou do tvé mříže, ale jinak tě nechá být.

Co uděláš dál?
Postup Kobkami: Obrázek
Uživatelský avatar
Cilapi Márameldon
Příspěvky: 789
Registrován: 28. 2. 2019, 20:48

Re: [HRA] 2. patro - Tajemné komnaty

Příspěvek od Cilapi Márameldon »

Schroustám trochu oříšků, rozinek a ovesných vloček. Škoda, že jogurt není zrovna něco, co by zbytečně nezatěžovalo batoh a dobře se skladovalo. Alespoň se napiju vody z čutory.

Přesunu se ke mříži, rudou knihu rozevřu na zkřížených nohou. Dlouho si prohlížím několik stránek ze začátku knihy. Je zajímavé, jak rychle se v magických formulích a runách té knihy dokážu zorientovat. Nedělám si iluze, že by za to mohla má bystrá mysl, i když ta tomu jistě také pomáhá. Magie knihy mě prostě vede a pomáhá mi ji samotnou používat.

Vyberu zaklínadlo podobné tomu, kterým jsem poslal plamének k Brandině čele. Pošlu ho opatrně k jedné ze zářících run na zdi. Plamének o ni zhasne, zapraská magie a já slyším, jak se jedna z cel, které před tím otevřela medvědí tlapa, poslušně zavře. Kdybych nebyl tak rozlámaný a zachmuřený, snad bych i zatleskal.

Teď jen vezmu škvarkovou placku a ještě ji pořádně namažu kusem špeku. Zabalím do ní kousek slaniny a znovu se nemotorně postavím. Se ztuhlými zády a v těžké zbroji si připadám jako opravdový trpaslík. Možná proto jsou pořád tak nerudní...

Počkám, až si sovodvědice všimne mé natažené paže a pak hodím návnadu do stále otevřené klece se sochou krysího mužíka. Snažím se při tom nemyslet na to, že je to pravděpodobně zakletá živá bytost.

Cilapi:2D6+2 → 11(4 +5 + 2)#INT(Léčka)
10+:
Vlákal jsem sovodvědici až do pasti.
Nadšelma nic nepodezřívá a je neopatrná.


Samice sovodvěda se jen olízne a vyrazí za chutným soustem. Že by tomu napomáhala i ta trocha krve z mého předloktí? Před mříží do cely přeci jen podezřívavě očichá mříž a pak zkusí tlapou dosáhnout na placku. Ta ale zajela až k zadní stěně. Samice ještě chvíli nespokojeně mručí, nakonec se ale k soustu pomalu vydá. Ostatně hlad byl vždycky slabinou nenasytných sovědů.

Se zatajeným dechem se snažím planě soustředit na plamének, který rychle vyrazil za jejími zády. Sovodvědice rychle zhltne placku a už chce být z cely venku. Naštěstí není zvyklá couvat, takže se raději v malé cele nemotorně otočí. To už se ale moje plamínková bludička uhasí o tu správnou runu a mříže poslušně zajedou zpátky dolů.

Vydechnu úlevou.

Pokud nebude chtít PJ něco dodat, budu později pokračovat.
"Omlouvám se, ale nebylo by vhodnější místo 'tohoto' výrazu říkat raději třeba 'mocně'?"

Mladý elf s odhodlanou tváří, upřímným pohledem a srdcem na pravém místě.
Prostou šedivou šupinovou zbroj kryje působivě ušitý plášť ze sovodvěda.
Je stále slabě cítit po konvalinkách.
Uživatelský avatar
Cilapi Márameldon
Příspěvky: 789
Registrován: 28. 2. 2019, 20:48

Re: [HRA] 2. patro - Tajemné komnaty

Příspěvek od Cilapi Márameldon »

Poslouchám, jak sovovědice vztekle mlátí do mříží a smutně mručí, nejspíš ztrápená tím, že se stalo, čeho se kdesi v hloubi své polosoví hlavy obávala. Je mi z toho také docela smutno. A docela by mě zajímalo, co za bytost vytrhlo dvě divoká zvířata z jejich přirozeného prostředí a nechalo je trápit se hladem.

Já s tím však teď příliš neudělám, tak se soustředím na věci, které mohu změnit. Vyčaruji třetí ohníček a opatrně ho navedu na runu označující moji celu. Magie zapraská a já jsem volný!

Znovu vydechnu úlevou a rychle seberu všechny věci. Měl jsem strach, aby nešetrné zacházení a vzájemné působení magií celou soustavu nepoškodilo a já nezůstal uvězněn navždy. Nebo přinejmenším do nejbližšího kolemjdoucího dobrodruha, což by ale v případě, že jsou již všichni o patro níže, mohlo docela trvat.
Co se týká Glom… získala si mé uznání, když nám přivedla pomoc na boj s démonem... ale spoléhat se na goblinku prostě nejde...

Odtáhnu batoh z dlaždice a runy zhasnou. Naskládám do něj své věci a hodím si ho na bolavá záda. Zamířím pryč z chodby, která se mi málem stala hrobem, a nechám za sebou vyčítavé houkání.

PJ? Jak to vypadá v sále Příjemného oživení? Uvítá mě nějak Halastron?
"Omlouvám se, ale nebylo by vhodnější místo 'tohoto' výrazu říkat raději třeba 'mocně'?"

Mladý elf s odhodlanou tváří, upřímným pohledem a srdcem na pravém místě.
Prostou šedivou šupinovou zbroj kryje působivě ušitý plášť ze sovodvěda.
Je stále slabě cítit po konvalinkách.
Uživatelský avatar
Halaster Černoplášť
Příspěvky: 2943
Registrován: 3. 2. 2019, 19:36

Re: [HRA] 2. patro - Tajemné komnaty

Příspěvek od Halaster Černoplášť »

... v sále oživení ...

Cilapi,
vstoupíš do místnosti se sochami. Mechanická krychle na dlouhých nohách dál poctivě opisuje své kroužky kolem soch.

Obrázek

"Vítej podruhé. Já jmenuji Halastron. Jak jmenuješ ty?" zeptá se tě a zatímco čeká na tvou odpověď, pokračuje v chůzi kolem dokola.

Co uděláš dál?
Postup Kobkami: Obrázek
Uživatelský avatar
Cilapi Márameldon
Příspěvky: 789
Registrován: 28. 2. 2019, 20:48

Re: [HRA] 2. patro - Tajemné komnaty

Příspěvek od Cilapi Márameldon »

Kdybych sem před tím nevstoupil se dvěma sovodvědy v patách, ale normálně dveřmi na severu z chodby s chapadly, možná by mě ta podivná krychle, navíc v sále s náhlou elfí architekturou, i překvapila. Teď už jsi tak nějak na podobné výjevy pomalu zvykám a jsem ve svém stavu vděčný pouze za to, že mě vítá slovy a ne šípy.

Navíc jsem s konstrukty, či automatony, jak by krychlíka nejspíš nazval můj starší bratr, zběžně obeznámen. Je to právě díky mému bratrovi, který se vždy zajímal o mechanická udělátka a na elfa měl až příliš blízko ke gnómům.

"Buď zdráv... tedy, chci říci... děkuji," řeknu unaveně, ale pak má zvědavost převezme zvolna otěže "Mé jméno je Cilapi, někteří mi říkají též Márameldon. Halaston, pravíš? Tedy něco ve smyslu 'Halasterův hlas'? To on tě stvořil, že? Nebo některý z jeho učňů?

Řekni, jaký je tvůj úkol? Máš snad uvést nějakou z Halasterových hádanek? Týká se těch soch, že? A co ta nebohá stvoření zakletá do kamene. To je v podzemí tolik medúz a bazilišků? To mi nepřijde pravděpodobné... A proč je tu někdo shromáždil? Zlomit to kouzlo není tak těžké. Je třeba jen správných bylin, nejlépe ze starých hvozdů, a milost Bohyně..."

Na chvíli se odmlčím. Já přece nemám dost sil, abych všechna ta prokletí lámal! Příliš jsem se nedíval, kolik a jakých soch jsem míjel, ale několik rozumných tvorů mezi nimi určitě bylo.
Leda snad...

Pozorně si prohlédnu elfí sochy. Jedna z nich na mě shlíží tváří Měsíční bohyně.
"Órava," zajíknu se a padnu na jedno koleno až měděné chrániče zaduní. Skloním hlavu.
"Aspene, Herúni. Iquista órava."

Krychlík?
"Omlouvám se, ale nebylo by vhodnější místo 'tohoto' výrazu říkat raději třeba 'mocně'?"

Mladý elf s odhodlanou tváří, upřímným pohledem a srdcem na pravém místě.
Prostou šedivou šupinovou zbroj kryje působivě ušitý plášť ze sovodvěda.
Je stále slabě cítit po konvalinkách.
Uživatelský avatar
Halaster Černoplášť
Příspěvky: 2943
Registrován: 3. 2. 2019, 19:36

Re: [HRA] 2. patro - Tajemné komnaty

Příspěvek od Halaster Černoplášť »

Cilapi,

Halastron dokončí kolečko na moment se zastaví a skoro mechanickým hlasem ti odpoví:

"Ano, Halaster mě stvořil. Ale nejsem jeho hlas.

Mým učelem je, seřazeno podle důležitosti:

Chrániti elfí sochy před zničením a poškozením.
Chrániti sebe sama před zničením a poškozením.
Patrolovati kolem dokola elfích soch.
Pamatovati si, že jméno mé jest Halastron."

Potom opíše kolečko.

"Nedávám žádné hádanky. Dělám to, k čemu jsem byl stvořen. Ty sochy sem Halaster odkládá, aby je mohl později oživit. Elfky ho poslouchají, a sochy oživí, když k nim přijde a tiše zašeptá slova ELFÍ MAGIE. A nejen Halaster to dokáže. Byl tu před nedávnem barbar jménem Hiro a odvedl si odtud kozu. "

Zatímco se skláníš před sochami, Halastron se vrátí k pochodování. Tobě ale dochází, že Paní nestačí jen odprosit. Aby k tobě opět promluvila při rozjímání, musíš konat.

Cilapi,
nabízí se tu hned dva způsoby, jak obnovit přízeň Paní.

Můžeš se postarat o sovovědy. Nebo oživit alespoň některé ze zkamenělých bytostí.

Co uděláš?
Postup Kobkami: Obrázek
Uživatelský avatar
Cilapi Márameldon
Příspěvky: 789
Registrován: 28. 2. 2019, 20:48

Re: [HRA] 2. patro - Tajemné komnaty

Příspěvek od Cilapi Márameldon »

Vzhlédnu. Připadá mi, že tvář Bohyně na mě shlíží shovívavěji. Samozřejmě, kámen se nepohnul, ale pro lesní elfy jsou pocity a intuice stejně důležité, jako obecné skutečnosti a logika, ne-li důležitější.

Vstanu a po krátkém zamyšlení odložím svůj batoh do jihozápadního rohu. Chvíli přemýšlím o Halastronových slovech a začíná mi být zřejmé, co je třeba vykonat. A hlavně jak.

"Zašeptat slova elfí magie, pravíš?" řeknu spíše pro sebe. Nemůže to být složité zaklínání, když ho zvládl i ten roztržitý podivín Hiro.

Ovšem nápad s kozou je dobrý, takovéto věci je lépe nejprve vyzkoušet. Vzpomenu si na dlouhou chodbu a tvrdé kamenné rohy. Záda mě už sice tolik nebolí, ale ani tak se se sochou - doufám, že je alespoň z části dutá - nechci lopotit sám.
Vzpomenu si na několik věcí, které mi o golemech a umělých bytostech vyprávěl bratr a usměji se.

"Poslyš, Halastrone, jsi obeznámen s pojmem 'lži'? Jak přistupuješ k informacím, které ti případní dobrodruzi poskytnou? Považuješ je vždy za pravdivé... nebo ty byl možná lépe řekl vždy za platné?"

Poškrábu si špičku ucha.

"A lze se tě dotázat, jak se zachováš na základě nějakého podnětu, aniž by ses jím hned začal řídit? Jinými slovy, když se tě zeptám, jak se zachováš POKUD něco provedu, odpovíš mi, aniž by byla ta podmínka skutečně splněna?"

Formuli, která uvádí Halastrona v činnost považuji na základě jeho předchozích vět za dostatečně vyspělou, aby to druhé umožňovala. Tím předchozím si však nejsem zdaleka jist.

AI? :-)
"Omlouvám se, ale nebylo by vhodnější místo 'tohoto' výrazu říkat raději třeba 'mocně'?"

Mladý elf s odhodlanou tváří, upřímným pohledem a srdcem na pravém místě.
Prostou šedivou šupinovou zbroj kryje působivě ušitý plášť ze sovodvěda.
Je stále slabě cítit po konvalinkách.
Uživatelský avatar
Halaster Černoplášť
Příspěvky: 2943
Registrován: 3. 2. 2019, 19:36

Re: [HRA] 2. patro - Tajemné komnaty

Příspěvek od Halaster Černoplášť »

Cilapi,

odpovědi od Halastrona přicházejí vždycky, když ve svém okruhu dojde blíž k tobě.

"Informace od dobrodruhů si umím pamatovat a předat dál. Nebyl jsem ale stvořen tomu, abych s nimi sám nějak zacházel."

Kolečko.

"Můžeš se mě zeptat, sám nevím, co ti odpovím. Chovat se ale vždy budu v souladu se svým účelem a to, seřazeno podle důležitosti.

Chrániti elfí sochy před zničením a poškozením.
Chrániti sebe sama před zničením a poškozením.
Patrolovati kolem dokola elfích soch.
Pamatovati si, že jméno mé jest Halastron.

Pokud mi sdělíš, co se chystáš udělat, mohu se zamyslet a sdělit ti, zda je to v kolizi s mým účelem."

Co uděláš?
Postup Kobkami: Obrázek
Uživatelský avatar
Cilapi Márameldon
Příspěvky: 789
Registrován: 28. 2. 2019, 20:48

Re: [HRA] 2. patro - Tajemné komnaty

Příspěvek od Cilapi Márameldon »

Mírně si povzdechnu. Zdá se, sochu kozy budu muset táhnout přeci jen sám. Za pokus ale nic nedám, zvlášť, když je Halastron schopen vlastního rozboru.

"Pověz, Halastrone, co bys udělal, KDYBYCH ti řekl, že jedinou možností, jak ochránit elfí sochy před zničením, je pomoci mi sem dotáhnout jednu... nebo více soch z vedlejší místnosti?"

Ať už s pomocí Halstrona, nebo bez něj, dostrkám jednu z koz mezi sochy elfek. Před tím si odložím zbroj, protože chci alespoň na chvíli ulevit svému přetěžovanému tělu.

PJ?
"Omlouvám se, ale nebylo by vhodnější místo 'tohoto' výrazu říkat raději třeba 'mocně'?"

Mladý elf s odhodlanou tváří, upřímným pohledem a srdcem na pravém místě.
Prostou šedivou šupinovou zbroj kryje působivě ušitý plášť ze sovodvěda.
Je stále slabě cítit po konvalinkách.
Odpovědět

Zpět na „[SvětDračáku] {PbP} Kobky Šíleného mága“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti