Lancer RPG - Mechy, William Blake a sociálna kritika
Lancer RPG - Mechy, William Blake a sociálna kritika
( anotace v Databázi RPG)
Lancer se odehrává v daleké budoucnosti, kdy se lidstvo po ekologickém kolapsu Země rozšířilo mezi hvězdy. Ve světě zdevastovaném korporacemi a materialismem se lidé zorganizovali do Unie, která se snaží předejít dalším katastrofám. Hráči představují piloty mecha robotů bojujících buď za utopistickou Unii, nebo za vlastní peněženku ve službách korpostátů.
Pravidla jsou pomyslně rozdělená na rovinu „mimo mecha“ a „v mechovi“. Když se piloti nacházejí mimo mecha, nabízí hra jednoduchá, příběhově orientovaná pravidla na vyprávění toho, co se děje mimo boj. Když se nacházejí v mechovi, nabízí hra podrobná pravidla pro boj, týmovou spolupráci a výbušnou akci. Obojí se opírá o komplexní pravidla pro volný rozvoj hráčských postav a mechů, která promítají příběhové cíle do výzbroje a výstroje bojových robotů. Hra má taky systémy pro plynutí času, odpočinek a budování příběhového oblouku.
Hra je dostupná v běžné, placené verzi a taky ve zjednodušené verzi zdarma, která obsahuje pravidla pro hráčské postavy, ale už ne informace o herním světě a pokyny pro Pána hry.
Re: [Kickstarter] Mechy, William Blake a sociálna kritika - Lancer RPG
A moc za to Kapitánovi děkujeme. Byla to parádní jízda.
Always bring a gun to a puppet fight
Re: [Kickstarter] Mechy, William Blake a sociálna kritika - Lancer RPG
Jeste tsm chybi ta cast, kdyz to vypadalo, ze to London neda, pac byl od lode moc daleko, ale typek mel ve vybave pilota wingsuit a doplul tam
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
Re: [Kickstarter] Mechy, William Blake a sociálna kritika - Lancer RPG
Jo, to bylo zásadní.
Celkově mám dojem že jsem na několika místech věci trochu přerovnal a pár věcí zapoměl, ale dělo se tam toho tolik že si prostě všechno nepamatuju.
Ale akce wingsuit by se vynechávat neměla.
Celkově mám dojem že jsem na několika místech věci trochu přerovnal a pár věcí zapoměl, ale dělo se tam toho tolik že si prostě všechno nepamatuju.
Ale akce wingsuit by se vynechávat neměla.
"You are already playing WTF," Coriander, quite seriously, explained.
- Bifi
- Motivátor; Moderátor
- Příspěvky: 7484
- Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
- Bydliště: hanzové mesto Brémy
Re: [Kickstarter] Mechy, William Blake a sociálna kritika - Lancer RPG
Kelton, díky za parádny zápis!
Malá poznámka: Ramallah Germ Johnson a.k.a. Škorpión som bol ja. Operačný dôstojník sa zhodou náhod volal Martin Johnson.
A Kapitánovi za neuveriteľný obsah, ktorý výrazne prekročil to, čo človek od skúšobného one shotu očakáva. Toto bola regulérna (a dobrá) session v zohratej skupine. Klobúk dolu!
Tím London, Snake, Crazy Ivan, Spike a Scorpio by ešte radi videli ďalšiu akciu...
Malá poznámka: Ramallah Germ Johnson a.k.a. Škorpión som bol ja. Operačný dôstojník sa zhodou náhod volal Martin Johnson.
A Kapitánovi za neuveriteľný obsah, ktorý výrazne prekročil to, čo človek od skúšobného one shotu očakáva. Toto bola regulérna (a dobrá) session v zohratej skupine. Klobúk dolu!
Tím London, Snake, Crazy Ivan, Spike a Scorpio by ešte radi videli ďalšiu akciu...
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15030
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Kickstarter] Mechy, William Blake a sociálna kritika - Lancer RPG
Úplně jsem se tu zapomněl pochlubit, že jsme u Lyca hráli výbornou misi se zběsilým cílem - ukrást experimentální reaktor z kosmické lodi za plného chodu. (:
Celé se to odehrávalo na jednom plánku vesmírné lodi + okolního prostoru. Průnik dovnitř vytorpédovanou dírou, vypráskání ostrahy, udržení pozice, zatímco NPC engineer odmontovával reaktor, a potom jeho doprovod zpátky na mateřskou loď. Hodně různá prostředí - okolo lodi stíhačky a obranné drony, v pozdější části mise narychlo upravené protiasteroidová děla, uvnitř mechy bezpečnostních jednotek a krátké vzdálenosti. Vnitřní stěny lodi navíc často nebyly odolné proti zbraním na úrovni mechů, takže se nám terén během hry dynamicky měnil. Výborná hra.
Pro mě to byla možnost vyzkoušet si čistě hackovacího mecha - Goblina. Jediná zbraň byl Autopod (ta zbraň, co střílí jen jako reaction) a ani tu jsem často nepoužil, protože jsem se nevešel do limitů na reakce. Spousta rozdávání Lock Onů (ze Spotter 2 a Lesson of the Held Image). Tech akce jsem si připravil pro nejrůznější příležitosti - proti rychlým nepřátelům, zahřátým nepřátelům, hackerům, na blokování nepřátel, na vyrábění krytu, na ochranu spojenců - a moc mě těšilo, že z každé tech schopnosti jsem aspoň pro jednu volbu našel výbornou příležitost, jak ji uplatnit. Jednou se mi tam povedlo úspěšně použít i Last Argument of Kings (-; . A celkově jsem byl s výsledkem hodně spokojený, měl jsem dojem, že i bez zbraní jsem párkrát do průběhu děje hodně zasáhnul, a celou dobu že jsem byl týmu prospěšný.
Celé se to odehrávalo na jednom plánku vesmírné lodi + okolního prostoru. Průnik dovnitř vytorpédovanou dírou, vypráskání ostrahy, udržení pozice, zatímco NPC engineer odmontovával reaktor, a potom jeho doprovod zpátky na mateřskou loď. Hodně různá prostředí - okolo lodi stíhačky a obranné drony, v pozdější části mise narychlo upravené protiasteroidová děla, uvnitř mechy bezpečnostních jednotek a krátké vzdálenosti. Vnitřní stěny lodi navíc často nebyly odolné proti zbraním na úrovni mechů, takže se nám terén během hry dynamicky měnil. Výborná hra.
Pro mě to byla možnost vyzkoušet si čistě hackovacího mecha - Goblina. Jediná zbraň byl Autopod (ta zbraň, co střílí jen jako reaction) a ani tu jsem často nepoužil, protože jsem se nevešel do limitů na reakce. Spousta rozdávání Lock Onů (ze Spotter 2 a Lesson of the Held Image). Tech akce jsem si připravil pro nejrůznější příležitosti - proti rychlým nepřátelům, zahřátým nepřátelům, hackerům, na blokování nepřátel, na vyrábění krytu, na ochranu spojenců - a moc mě těšilo, že z každé tech schopnosti jsem aspoň pro jednu volbu našel výbornou příležitost, jak ji uplatnit. Jednou se mi tam povedlo úspěšně použít i Last Argument of Kings (-; . A celkově jsem byl s výsledkem hodně spokojený, měl jsem dojem, že i bez zbraní jsem párkrát do průběhu děje hodně zasáhnul, a celou dobu že jsem byl týmu prospěšný.
Naposledy upravil(a) Pieta dne 29. 9. 2019, 09:52, celkem upraveno 1 x.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
- Bifi
- Motivátor; Moderátor
- Příspěvky: 7484
- Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
- Bydliště: hanzové mesto Brémy
Re: [Kickstarter] Mechy, William Blake a sociálna kritika - Lancer RPG
Super! To ste hrali online?
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15030
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Kickstarter] Mechy, William Blake a sociálna kritika - Lancer RPG
Ne, naživo. Řeknu ti, že když jsem viděl ten narýsovaný (!) plán kosmické lodi, že mi spadla brada. (:
Re: [Kickstarter] Mechy, William Blake a sociálna kritika - Lancer RPG
Nemohu než ocenit, jak jsou autoři Lanceru odhodlaní mít prostě _divné_ mechy. V posledním dílu jsme zjistili, že i SSC má svou weird mechs division (a IPSN je poslední kdo chybí, boo). Nová White Witch sice není Pegasus, ale zato vidíme jak uvažuje marketingové oddělení které prodává parakauzální superzbraně. Což je svým způsobem ještě děsivější.
"You are already playing WTF," Coriander, quite seriously, explained.
Re: Lancer RPG - Mechy, William Blake a sociálna kritika
Vypadá to, že Lanceru vzniká poměrně zajímavý spinnoff. Protože co je lepší než bitka fyzikálně nepravděpodobných mechů? Vesmírná bitva fyzikálně nepravděpodobných lodí.
Lancer Battlegroup je připravovaná hra ze stejného settingu, místo mechů se tentokrát týká kosmických lodí, respektive vesmírných bitev. Schválně neříkám RPG, protože playtest zatím nic mimo bojových pavidel neobsahuje, a není úplně jasné jestli ta hra má někdy něco jiného umět. Což ale není něco co by mě zastavilo.
Každopádně playtest pravidla (v současné době verze 1.5) existují jak v divočině, tak na Pilot NET, což je Lanceří discord. Autoři žádali ať to lidi moc nesdílí mimo skupinu, tak je tu nechci odkázat v googlitelné podobě, ale fakt jsem neměl problém je najít.
Mé dojmy po přečtení jsou celkem nadšené. Pravidla vám umožní udělat si malou jednotku vesmírného námořnictva (0-1 battleship + 0-2 carrier + 0-3 fregaty + případý další potěr jako stíhačky nebo destroyery) a s nima se následně poprat a způsobit škody v miliardách a nesčetné ztráty na životech. Systém je na pohled o něco svižnější a zřetelně víc deadly než základní Lancer. Taky trochu abstraktnějí, zejména co se týče měření vzdáleností - s mapou se tu nepočítá.
Nutno dodat, že tahle verze vesmírných bitev zahrnuje netriviální podíl anime bullshit. Je to ten druh bitev, kde po sobě obě strany střílí kvanta raket zatímco se nabíjejí ty opravdové zbraně, provádějí abordáž (mechy), odhodlaný pilot starfighteru se může pokusit střelit nepřátelskou loď do špatně chráněného termálního průduchu, a na konci pravděpodobně někdo zavelí Ramming speed! a pokusí se taranovat nepřátelskou vlajkovou loď.
Což je ten nejlepší druh vesmírných bitev.
Pokud vás to někoho oslovilo jako mě, byl bych pro to někdy vyzkoušet. V současné situaci se sice moc na živo nepotkáme, ale ona ta izolace a kontakt jen přes obrazovku k vesmírným bitvám tak nějak sedí.
Lancer Battlegroup je připravovaná hra ze stejného settingu, místo mechů se tentokrát týká kosmických lodí, respektive vesmírných bitev. Schválně neříkám RPG, protože playtest zatím nic mimo bojových pavidel neobsahuje, a není úplně jasné jestli ta hra má někdy něco jiného umět. Což ale není něco co by mě zastavilo.
Každopádně playtest pravidla (v současné době verze 1.5) existují jak v divočině, tak na Pilot NET, což je Lanceří discord. Autoři žádali ať to lidi moc nesdílí mimo skupinu, tak je tu nechci odkázat v googlitelné podobě, ale fakt jsem neměl problém je najít.
Mé dojmy po přečtení jsou celkem nadšené. Pravidla vám umožní udělat si malou jednotku vesmírného námořnictva (0-1 battleship + 0-2 carrier + 0-3 fregaty + případý další potěr jako stíhačky nebo destroyery) a s nima se následně poprat a způsobit škody v miliardách a nesčetné ztráty na životech. Systém je na pohled o něco svižnější a zřetelně víc deadly než základní Lancer. Taky trochu abstraktnějí, zejména co se týče měření vzdáleností - s mapou se tu nepočítá.
Nutno dodat, že tahle verze vesmírných bitev zahrnuje netriviální podíl anime bullshit. Je to ten druh bitev, kde po sobě obě strany střílí kvanta raket zatímco se nabíjejí ty opravdové zbraně, provádějí abordáž (mechy), odhodlaný pilot starfighteru se může pokusit střelit nepřátelskou loď do špatně chráněného termálního průduchu, a na konci pravděpodobně někdo zavelí Ramming speed! a pokusí se taranovat nepřátelskou vlajkovou loď.
Což je ten nejlepší druh vesmírných bitev.
Pokud vás to někoho oslovilo jako mě, byl bych pro to někdy vyzkoušet. V současné situaci se sice moc na živo nepotkáme, ale ona ta izolace a kontakt jen přes obrazovku k vesmírným bitvám tak nějak sedí.
Naposledy upravil(a) Kelton dne 27. 10. 2020, 16:09, celkem upraveno 1 x.
"You are already playing WTF," Coriander, quite seriously, explained.
Re: Lancer RPG - Mechy, William Blake a sociálna kritika
OMG! OMG!
(a ten obrazek jsem cekal)
(a ten obrazek jsem cekal)
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
Re: Lancer RPG - Mechy, William Blake a sociálna kritika
Původně jsem chtěl dát tenhle, ale přece jen slíbil jsem anime bullshit.
"You are already playing WTF," Coriander, quite seriously, explained.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lancer RPG - Mechy, William Blake a sociálna kritika
Nechce se vám někomu napsat pro Lancer anotaci do databáze? Chybí tam.
Re: Lancer RPG - Mechy, William Blake a sociálna kritika
Mno takze Keltone kde a jak to organizujes?
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
Re: Lancer RPG - Mechy, William Blake a sociálna kritika
Můžu mít ve flotile ekvivalent tohodle. Je to můj oblíbenec.
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lancer RPG - Mechy, William Blake a sociálna kritika
Zorganizovala se tu místní skupina na hraní Lanceru, tak jsem vás na požádání přesunul do samostatné diskuze.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů