Co s pasivními hráči?

Obecné diskuze nezávislé na herním systému či světě.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20841
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Co s pasivními hráči?

Příspěvek od Markus »

Na žádost anonymního udavatele jsem tohle téma oddělil od vypravěčských technik, protože je to spíš samostatná věc.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22580
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Co s pasivními hráči?

Příspěvek od Jerson »

Stejně tu už nikdo neodpoví.
Argonantus
.
Příspěvky: 18085
Registrován: 31. 10. 2006, 17:35

Re: Co s pasivními hráči?

Příspěvek od Argonantus »

Opravdova tragédie jsou hráči kteří hrát vlastně nechtějí.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22580
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Co s pasivními hráči?

Příspěvek od Jerson »

To je právě ono - oni hrát chtějí, ale nemají vnitřní disciplínu a očekávají, že tyhle věci společně že zaujetím hrou přijdou zvnějšku, že je přinese GM. A někteří se mě snaží přesvědčit, že hru vědu špatně, když hru nedělám tak bombasticky zajímavou, že tyhle hráče od začátku nevtáhnu do děje.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Co s pasivními hráči?

Příspěvek od Quentin »

Co nějaké hmatatelné rekvizity? Postavit před ně třeba mapu základny, kterou mají dobít, podat figurky a začít: "Tak z které strany přicházíte?"

(už se opakuju; jen plácám, čím se dají rychle zaujmout děti :D )
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12357
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: Co s pasivními hráči?

Příspěvek od Ecthelion »

Obecně vzato myslím, že hráči mají tendence být pasivní ze čtyř důvodů:

a) jsou pasivní jako osoby - Při otevřeném hraní se nám často stane, že jeden ze skupiny (pěti, šesti) je prostě a jednoduše stydlivý a pasivní... a ať děláme co děláme, prostě jen reaguje. Veškerá snaha o vytažení těchto lidí z ulity selhává, protože jim se v té ulitě líbí. Vyptáváním po hře jsme zjistili, že ti lidi si tu hru užívali a líbila se jim. Ne všichni musí být aktivní, aby měli pěkný zážitek.

b) real life issues - Jsou unavení, neumí se na to soustředit, myslí na něco jiného a hledají na mobilu něco co potřebují na zítra. Tady je pomoc obtížná (když je někdo vyžvejkanej po šichtě, tak je prostě vyžvejkanej... s tím se nedá nic moc dělat, jedno sezení bude pasivní), ale v zásadě je to o tom udělat jim podmínky, aby se mohli na hraní soustředit - každý dostane sklenku vody, nějaké furtžerky na stůl, odstínit ruch zvenku zavřenými dveřmi a třeba pustit nějakou atmosférickou hudbu.

c) hraní je jim u prdele - Když je svět, hraní nebo dobrodružství nezajímá, nebo mají pocit, že jim GM zatrhne všechny jejich nápady a snahu o hraní... budou dělat blbosti, snažit se zabíjet questgivery a prostě dělat bordel, protože to je to poslední co jim zůstává.

d) netuší co mají dělat - Lidi začínají upadat do pasivního stavu, když nemají ani tucha, co by tak jako mohli dělat. Nerad bych dělal na základě tvého popisu nějaké závěry, ale přemýšlím, jestli nemůže ležet problém tady. Podle toho co píšeš, reagovali hráči dobře na konkrétní hrozbu, u které věděli co dělat (pár chlapů se samopaly, tady víc každý jak na to reagovat), ale byli pasivní, když jsi před ně hodil svět a řekl jim, aby byli aktivní. Ty máš o svém světě encyklopedické znalosti a nemáš nejmenší problém si ho představit a házet zápletky na počkání, protože jsi to dělal stokrát. Většina lidí netuší, co by se ve tvém světě dalo dělat, jsou zastrašení tím, že je to skutečné prostředí (a plácnou nějakou blbost) a když po nich budeš chtít aktivitu, budou tápat. Ne protože nebudou chtít být aktivní, ale protože nebudou vědět jak.

V posledním případě je základ dát jim pevná vodítka ke hraní a mít v záloze hromadu bangů (jako týpky se samopalem, nebo jak by řekl pieta: "Do místnosti skočili tři nindžové!!"). Pevnými vodítky ke hraní myslím na postavu třeba tři nápady, co by mohli dělat:

- Tvého bratra drží gestapo v domácím vězení v Rue de la Marseilles 42, než ho přesunou do koncentračního tábora!
- Agentura chce, abys někdy prozkoumal skladiště u řeky v Nantes (vlak tam jede z Paříže dvakrát za den, jízda celkem 4 hodiny), bojí se, že se tam děje něco nekalého.
- Marie-Claire se na tebe stále zlobí, že jsi ji podvedl. Možná by to spravila kytka a víno? N'est-ce pas?

Ono je často stačí nasměrovat a oni to odtamtud vezmou. Když budou alespoň tušit, jakým směrem se dát a budou si moci vybrat co by je zajímalo, spousta lidí se odpíchne a dál to funguje. A když se hra bude zadrhávat... tak prostě mrsknout do hry nějaký bang, co to zase rozhýbe. :wink:
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22580
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Co s pasivními hráči?

Příspěvek od Jerson »

Mám na stránce složku s názvem "úkoly", kde jsou napsané věci, které mají agenti udělat. Na začátku hry jim aktivní spoluhráč řekl, že agent z druhé sekce je nejspíše držen v ústavu, odkud už jednoho z těch dvou zachraňovali. Nechal jsem je všechny vybrat zbraně, protože začali mít dojem, že už je vážně potřebujou, takže tentokrát se mohli do ústavu dostat více způsoby, třeba se i prostřílet (což by byla ta akce, po které touží.)

A když ten aktivní hráč začal řešit nápady, jak by to mohli udělat, zda tam přijet hlavním vchodem nebo zezadu, tak oni dva začali kravnout.
Pokud je řešením vzít jejich postavy za límec na postavit je k jednomu z vchodů bez plánu, tak je to věc, kterou se mi úplně nechce dělat, protože to už bych jim mohl naplánovat úplně celý průběh hry, a tomu aktivnímu hráči by se to asi moc nelíbilo.

Takže příště to zkusím udělat tak, že od hráčů budu chtít nějaké soukromé cíle, v případě, že se nebudou chtít zapojit do hry, nechám aktivní hráče řešit jejich vlastní agendu a ostatní dostanou Dva týpky se samopaly v nějaké modifikaci.

Mimochodem, ty bangy s pasivními hráči moc nefungují - pokud to není bang namířený přímo na ně, tak se nezapojují (vidí jak dva ranaři mlátí slabšího, tak to vyfotí a jdou pryč.) Pokud to je bang namířený na ně, tak začnou zdrhat "někam pryč". Zdrhají tak dlouho, dokud mají za sebou nepřátele, pak se zastaví a jsme zase tam, kde jsme byli, jen o nějaké spálené zdroje a možná i nějaké zranění později.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16255
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Co s pasivními hráči?

Příspěvek od MarkyParky »

Jerson:
Už to tu napsali jiní, tak jen vyjádřím souhlas a dám jeden nápad.
Protože IMHO neřešíš RPG-teoretický problém, nýbrž vychovatelský problém.

Odpovědí tedy není návod, jak vtáhnout hráče do hry, ale jak aktivizovat děcka na kroužku.

Co to vzít tak, že s s nimi prostě s nimi na férovku - z titulu vedoucího kroužku - udělat v první části sezení nějaké aktivizační rozcvičky, sehrát si nějakou etudu nebo tak něco (stejně jako se sportovní kroužek nejdřív rozcvičí, než jde hrát vybiku, nebo jako si na kroužku hudebního nástroje dáš nejdřív pár stupnic, než se dostaneš k hraní muziky) a teprve když ti reagují, pustit se do vlastní hry?
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22580
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Co s pasivními hráči?

Příspěvek od Jerson »

Marky, ano, vím o tom, že to není problém ve hře, ale problém s hráči.
Druhý problém je v tom, že se scházíme ve čtyři, je třeba se převléknout, připravit stoly a židle, a v šest musíme skončit. Na nějaké rozcvičky není moc čas - a to jsem si kroužek natáhl z původní hodiny a půl na dvě.
Arten_CZ
Příspěvky: 822
Registrován: 23. 7. 2009, 09:30

Re: Co s pasivními hráči?

Příspěvek od Arten_CZ »

Jerson píše:Mám na stránce složku s názvem "úkoly", kde jsou napsané věci, které mají agenti udělat.
Já si pořád myslím, že je to spíš otázka náplně hry. Když přijdou hrát na dvě hodiny a začínáte tím, že se mají rozhodovat, co mají dělat a následně plánovat, tak se nedivím, že se jim do toho nechce. Ideální je, pokud je hráčům jasné, co mají dělat a ještě lépe, pokud je to něco, na co se skutečně těší.

Jaký mají k úkolům osobní vztah jako hráči? Pominu to, že bych si musel doma číst zprávy a zadání úkolů, to bych ve třinácti na kroužku dělal jen v případě, že bych se mistrovsky bavil, což počítám, že nemají, když řešíš, co řešíš. Co ti o těch úkolech říkají, těší se na některý z nich?
Jerson píše:že agent z druhé sekce je nejspíše držen v ústavu, odkud už jednoho z těch dvou zachraňovali
A jak se bavili, když šli do ústavu poprvé? Zase kravili, když měli plánovat? Někdo je tam musel dovést a říct jim, co dělat? Pokud to je až doposud průšvih, proč je posíláš někam, kde už to jednou nefungovalo?

Pochopil jsem, že jeden z hráčů chtěl do hry vtáhnout Cthulhu. Proč ho na ně nepošleš? Mohou s ním bojovat ve snech, může jim unést někoho z rodiny, může jim přepadnout základnu, může je posednout, takových možností a přitom bys do hry přesně vnesl to, co tam hráč chtěl.

Opravdu si myslím, že primárně bys měl řešit náplň hry. Když se podívám na úkoly na stránkách Omegy
Omega píše: * Získat vzorek WOTE coly distribuované na Světové výstavě
* Ověřit teorii: Probuzení/Vědoucí jsou lidé používající alternativní komunikační kanál - instalovaný přijímač na mozku. Jinak zcela při vlastním vědomí.
* Kdo distribuuje přijímače?
* Získat vzorek Probuzeného - Morsbach, Německo. Oblast (polo)vojensky hlídána Ahnenerbe.
* Infiltrace ústavu ve Fahrlandu. Odhalení, kdo za využitím ústavu stojí.
* Zpracovat svodku k WOTE
* Ověřit vztah organizace Zlaté kolo s vládami SSSR a Německé říše
Já se prostě nedivím, že nevědí, co dělat. Já bych to také nevěděl. Pro mě není jediný z těch úkolů zajímavý, nějak osobní pro hráče a pro postavy, nijak je nereflektuje.

Zamyslel bych se nad tím udělat opravdu něco přímo pro ně, něco bombastického, něco, co je skutečně vtáhne a kde jim nejen bude jasné, co mají dělat a jak, ale kde to budou chtít dělat i sami. Něco, co bude osobní pro hráče i pro postavy.

Mě se třeba osvědčilo, když jsem nechal hráče hrát sami sebe, v okamžiku, kdy hrajeme, a nechat místo přepadnout mimozemšťany. Vše si dokázali představit, všechny rekvizity měli po ruce a hlavně, šlo o věc, která pro ně byla osobní.

Vím, že to nechceš slyšet, ale opravdu bych se zaměřil na příběhy, které hrají. Je jim třináct.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22580
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Co s pasivními hráči?

Příspěvek od Jerson »

Arten_CZ píše: 4. 4. 2019, 07:39 Jaký mají k úkolům osobní vztah jako hráči? Pominu to, že bych si musel doma číst zprávy a zadání úkolů, to bych ve třinácti na kroužku dělal jen v případě, že bych se mistrovsky bavil, což počítám, že nemají, když řešíš, co řešíš. Co ti o těch úkolech říkají, těší se na některý z nich?
Těm hráčům o které jde jsou úkoly vesměs ukradené - jen u některých neví, jak je řešit, takže ty jim nezadávám. Navíc si zadání čtou na začátku hry - chtít to po nich před hrou, to jsem už vzdal (i když ten pasivní přichází o půl hodiny dřív, čeká, a čte si na mobilu.
A jak se bavili, když šli do ústavu poprvé? Zase kravili, když měli plánovat? Někdo je tam musel dovést a říct jim, co dělat? Pokud to je až doposud průšvih, proč je posíláš někam, kde už to jednou nefungovalo?
To se bavili velmi (včetně toho pasivního, který jen seděl v autě a psal hlášení - jako postava i jako hráč), ale taky to bylo dané tím, že hráli v pěti, tedy měl jsem dva aktivní hráče, k tomu pasivního, který seděl v autě, zamlklá holka měla celkem dobrou náladu a dobře vyjednávala, a hráč dělající nejvíc kraviny byl zachraňován, takže u něj jsem rozváděl jeho Cthulhu poznámky ("teď mě odvezou do podzemí, kde vyvolávají nějakého prastarého") cestou na operační sál a popisoval přípravy na operaci mozku. A taky si při hře kreslil na tabuli Yog-Shothotha.

Posledně jsem na ně poslal chlapíky se samopaly, to se jim jako akce taky líbilo, jen byli mizerně ozbrojení a pořád toužili po zbraních, takže v poslední hře jsem je vybavil a dal jim možnost se fakticky do ústavu prostřílet, protože takové náznaky měli. A zaměstnanci ústavu nebyli nijak zvlášť ozbrojení, takže by to bylo i s nízkým rizikem.
Pochopil jsem, že jeden z hráčů chtěl do hry vtáhnout Cthulhu. Proč ho na ně nepošleš? Mohou s ním bojovat ve snech, může jim unést někoho z rodiny, může jim přepadnout základnu, může je posednout, takových možností a přitom bys do hry přesně vnesl to, co tam hráč chtěl.
Viz výše - poslal jsem. Ostatně v té poslední hře jsem kravnoucímu hráči dal mimotělní zážitek, nicméně to je zase téma, které chce řešit jen on, a nikoliv třeba ten aktivní hráč. A ani ostatní se do těch jeho šílených vizí už nechtějí nechat moc zatahovat, navíc to byla náplň několika předchozích misí.

Zamyslel bych se nad tím udělat opravdu ... o postavy.
Měl by ses podíval i na vyřešené úkoly, protože to jsou ty, u kterých se bavili. Téma pro kravnoucího hráče mám, totiž ti jeho Prastaří, ale nechci z toho dělat téma celé skupiny, protože ostatní to řešit nechtějí. Téma pro pasivního hráče nemám - zkoušel jsem z něj mnohými způsoby dostat, co by ho bavilo, a na všechno je odpověď "nevím". Jediné co sleduje sjou nějaké anime seriály, které neznám a o kterých mi není schopen nic říct, takže mu ani nemůžu nabídnout nic z toho, co sleduje. Ten prostě jde s ostatními a dělá to co oni.
Vím, že to nechceš slyšet, ale opravdu bych se zaměřil na příběhy, které hrají. Je jim třináct.
Třináct je té nejmladší aktivní holce. Těm třem je 15 - 16, přičemž jejich stav se pohybuje od naprosté pasivity k aktivní hře (i když v zadaném rámci) až po navrhování celkem zajímavých šíleností. Zamlklé hráčce je 18. Takže o věku to není.

Jen bych měl dodat, že tři nich (pasivní, kravnoucí a zamlklá) hráli DrD, ve kterém byli pořád někam vláčeni, rozdělováni, útočili i na sebe a jeden (kravnoucí) byl jako nekromant i zabit. Jejich PJ další rok už kroužek vést nechtěl, zčásti kvůli času, zčásti kvůli hernímu vyhoření. (ještě jsem s ním nemluvil, jen zprostředkovaná informace). Snažil jsem se z nich vydolovat, co vlastně hráli v Dračáku a co je na tom bavilo, ale to jsem taky pohořel.

Nicméně, posledně jsem navrhnul, zda si nechtějí zkusit vést hru, kravnoucí hráč se chytil, včera se měl ptal, jak to tedy dneska bude. Sice si nevěří, že to bud dobré, ale hodlám ho to nechat zkusit. Když nic jiného, tak získá představu, jak těžké je vést takovou nesourodou skupinu.
Uživatelský avatar
kostrivec
Příspěvky: 298
Registrován: 9. 8. 2017, 18:09
Kontaktovat uživatele:

Re: Co s pasivními hráči?

Příspěvek od kostrivec »

Klobouk dolů před tvou snahou, já bych už asi některý hráče poslal jinam.

My kravíně často, protože se scházíme jednou za uherskej rok a hned se hnát do vážné hry po dlouhé době je (v našem případě) sofistikovaný druh rituální sebevraždy.
Pravda, spálíme na tom tak hodinu, než někdo plácne do charakterníku a zahuláká něco ze hry, čímž to začne, ale zas jsme vyblbnutí předem.

Jelikož ty ten čas na hovadiny před hrou nemáš, tak co tam propašovat sem tam nějakou hovadinku při hře? Panzerfaust, zmrzlinář s průjmem, ráčkující papoušek, pěkná baba v nesnázích v pravdě neválečných, nádrž sirovodíku... A ten nápad s rozcvičkou se mi taky líbil, žádnej hod kostkou, ale kolik dáš dřepů s výskokem za deset sekund, tak dobře jsi šplhal ve hře přes zeď za potlesku kulometu.
Držím palce.
Argonantus
.
Příspěvky: 18085
Registrován: 31. 10. 2006, 17:35

Re: Co s pasivními hráči?

Příspěvek od Argonantus »

Já jsem na to narazil vícekrát jako na "vychovatelský problém", jak píše Marky, ale prováděli mi to i daleko starší hráči, kteří se zřejmě nechali ke hraní dotlačit ze společenských důvodů - aby nekazili partu, aby byli s dětmi, atd. - a hraní je vlastně nebavilo vůbec a sabotovali to, jak se postupně začalo ukazovat.
Příčiny byly zcela mimo hru, ale dokázaly hru pěkně otrávit všem ostatním.
Lidé dělají v životě docela hodně věcí, co dělat nechtějí a nebaví je to, a kupodivu mezi to může patřit i hraní.

Návod na řešení nemám dodnes, jenom snad, že když člověk odhalí náznaky tohoto stavu věcí včas, tak rychle pryč a nehrát, a zejména, netlačit do hraní váhající jedince.
A pokud se problém projevuje jen tím, že je hráč pasivní a nechá se tahat ostatními, tak to zdaleka není to nejhorší, co tě může potkat.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22580
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Co s pasivními hráči?

Příspěvek od Jerson »

Hráli jsme včera, čtyři lidi, aktivní hráč, akční hráčka, pasivní, a "kravnoucí" hráč (dávám do uvozovek, kravne mimo hru, když vypadne), dál mu budu říkat "nekrohráč" kvůli jeho zaměření.
Před začátkem hry jsem se ptal pasivního hráče na Dračák - hrál chodce, bavil se při boji, protože tam mohl házet a počítat čísla (a vlastně nehrát RPG). Nicméně se prý baví hrou tím, že hrajou ostatní, takže možná je to takový ten hráč pozorovatel.
Nekrohráče jsem se zeptal,zda tedy povede hru, ale prý nemá nic vymyšleného, nicméně bude dva týdny v USA, tak něco zkusí připravit (to zatím vždycky znamenalo, že se na to vykašle, ale třeba překvapí). Včera jsem se nechal vykecat se déle - na začátku přešli do angličtiny kvůli nějaké cool hlášce a už v ní zůstali, asi 20 minut. Další problém byl, že vedoucí DDM v té místnosti řešila něco s nějakou kolegyní, sice polohlasem, ale prostě byly tam. Jo, a taky bych měl doplnit, že je to hudební salónek, z jedné strany mám taneční kroužek, a z druhé strany pěvecký. Na herní atmosféru fakt blbé místo, a čistý čas za včerejšek jen hodinu a půl.

Pak jsem po nich chtěl vlastní cíle. Nekrohráč si celkem rychle vzal cíl "porazit smrt", tedy přijít na způsob, jak neumírat, třeba spojením se starými bohy. Pasivní hráč napsal "IDN" - I don't know. Prostě vůbec, ani nápad, ani čárka, nic. Toho tedy čekají jen bangy odemně.
Akční hráčka napřed chtěla "zlepšit střelbu" - cíl naprd, toho se dá dosáhnout normálním získáváním nových aspektů během hry. Tak tedy chce vyrobit/ nechat si vyrobit skládací luk. Ativní hráč s tím měl taky problém - napřed že se chce naučit "něco okultního", pak že tedy okultní nenápadnost, a když jsem mu vysvětlil, že okultní schopnosti musí být aktivní, nikoliv pasivní, tak nakonec jsme se dostali k předvídání budoucnosti, že se chce naučit.

Pak jsem jim předložil seznam možností, co hrát. Aktivní hráč navrhoval záchranu kolegy z ústavu, ostatní nechtěli. Nechtěli hrát ani nic jiného z předložených společných možností (tedy, nekrohráč byl aktivně proti, pasivnímu to bylo jedno, akční hráčka byla nerozhodná.) Takže vlastní cíle. Aktivní hráč si vymyslel, že jde hledat nějaký kult, kde by se věštění naučil. Akční hráčka šla za svým známým - výrobcem luků se poradit. Nekrohráč netušil - chtěl by koupit grimoáry, ale postava nemá peníze (protože nepíše hlášení a od vytažení z ústavu nemá ani žádné osobní věci). I když jsem mu naznačil, že grimoáry se stejně neplatí penězi, tak nevěděl co dělat, takže postava sedí a jen kouká do zrcadla. A pasivní hráč popsal, že jen sedí v pokoji a kouká na postavu nekrohráče.

Poznámka - je fakt zajímavé, že dva hráči schopní aktivního přístupu ke hře mají problémy vymyslet cíl, zatímco hráč, který má jasný cíl a i tuší, co by chtěl, prostě sám od sebe neudělá nic, pokud mu nenalinkuju něco, čím se přesně trefím do jeho vkusu, jako byl v jedné z předchozích misí pokus o umrtvení a znovuoživení člověka na světové vystavě (mimochodem články i ten člověk jsou převzaté z reality bez úprav.)

Aktivní hráče nebudu řešit, jejich linky jsem průběžně řešil, celkem to šlo až na to, že jsem musel rozdělovat spotlight a na scéně byla vždycky jen jedna postava, takže ostatní ztráceli koncentraci (nekrohráč to zdůvodnil, že poslouchat vysloveně nechce, protože by získal metainformace, které jeho postava neví, a to nechce, čemuž věřím). Takže pasivníhohráče a nekrohráče jsem nechal táhnout karty, vytáhli komplikace, tak jsem popisoval divné chování odrazů v zrcadle, a policejní auto zastavující před hotelem, kroky před vchodem, a tak. Další tažená karta nekrohráče byla opět komplikace, a na té kartě byl obrázek Hoovera s Thompsonem
Obrázek
Takže jsem ho nechal popsal, koho by za dveřmi čekal, a když mi to popsal a otevřel, koukal do hlavně samopalu drženého nějakým cizím mužem. (Ty losovací karty s motivačními obrázky občas fungují skvěle, ale o tom jinde).

Dál jsem rozvíjel dvě linky - tenhle agent tam byl kvůli pasivnímu hráči, chvíli ho vyslýchal ve stylu "Tak vyklop, jak ti to jde", na což se hráč vůbec nechytal (i když mají za sebou docela dost akcí a napadení), k ničemu se nepřiznal, tak jsem ho zatknul a odvedl do auta. Nekrohráči jsem zatím popisoval vzdouvající se prostěradlo, které přehodil přes zrcadlo, a jak místo rukojeti pistole cítí hada, ale během výslechu jen stál a čekal, jak se věci vyvinou.
V autě pasivnímu hráči odemkli pouta a nějaký zpravodajec se ho přátelsky ptal, jak jdou jeho akce, a co tajný úkol - tady se hráč nechytal a ani nemohl, vymyslel jsem to na místě. Takže když pořád tvrdil, že je jen herec a nikoliv tajný agent s krycí identitou herce, který měl splnit speciální úkol, odvezl jsem ho na vyšetření k psychiatrovi. A prostě jeho osobní cíl (vnucený) bude zjišťování, kým je doopravdy a kdo ho chce zabít, a budu na něj házet náhodné nepřátele a problémy, které mě zrovna napadnou.

K nekrohráči, který zůstal v pokoji (a pořád nic nedělal), nakonec přišel deus ex kultista a řekl mu, ať přijde na setkání.

Po hře všichni řekli, že se jim to takhle líbilo. Příště nepřijde nekrohráč a pasivní hráč, takže uvidím, co budou hrát ti dva, zda pokračovat ve vlastních cílech, nebo něco společného ve dvou.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22580
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Co s pasivními hráči?

Příspěvek od Jerson »

Na D20 řeším otázku pasivních, reaktivních a proaktivních postav v RPG - zajímá to tady někoho?
Odpovědět

Zpět na „O hraní obecně“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot], Vaarsuvis a 7 hostů