Souboják

Sekce zabývající se tvorbou RPG produktů a souvisejícími tématy.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Souboják

Příspěvek od eerieBaatezu »

Nechce se mi zakládat nové téma, ale udělal jsem to. Je to spíš na random myšlenky.

:arrow? Přemýšlel jsem, jak se má Obratnost k obrannému číslu. Tak zaprvé je jasné, že je to dost zjednodušující, v souboji na blízko má často převahu ten mohutnější, silnější, nebo ten, kdo má delší ruce. Čili shrnout obranu pod bonus za Obratnost (plus brnění) je takové... je to tradice no.

Ale hlavně jsem přemýšlel nad útoky z dálky. Koukal jsem na videa, mythbusters, potom maník, co se snaží uhnout vystřelenému šípu a to navíc tak, že mu ten druhý odpočítává vystřelení a je to z cca docela dosti metrů daleko, a ta šance je velmi nízká. Natož kdyby někdo střílel bez upozornění, a navíc na borce, co je zaměstnán jinou činností, apod.
Čili mi z toho vychází, že pro útoky na dálku by asi bylo lepší házet proti DC, než obraně borce. Útok do pár metrů je easy, do dál je medium, do hafo dálky je hard.

:arrow? Líbí se mi to z Yorkova systému, kde přehození o X znamená, že člověk může udělat věc navíc.
Viděl bych to tak, že si útočící maník řekne, zda chce zraňovat, nebo dělat nějaký manévr, a když mu to padne dobře, tak může udělat to druhé navíc. Žejo, někdy chci prostě sekat a když to dobře padne, můžu nepříteli vyrazit zbraň, někdy chci někoho někam zatlačit a když to dobře padne, tak mu ještě nandám damage.
Líbí se mi to proto, že tenhle systém zbytečně netlačí na to vymýšlel blbosti prostě že můžu, ale přestože to někdo hraje stylem "útočím", tak nakonec udělá něco zajímavého, protože mu padne, že něco takového může udělat a určitě toho využije.

Co by taková výhoda za přehození měla být u potvor, které těžko někam zatlačíte, není možné je odzbrojit, apod.? Třeba bonus na příští akci nebo tak? Ale aby to zase nespadlo do toho, že při přehození i normálních soupeřů budou lidi brát bonusy místo dělání zajímavých věcí a tím to bude hasnout.

Výsledek manévru se může projit projevit, a) fikčně, např. borce zatlačím tak, že už nemůže někoho ohrožovat, b) mechanicky, např. když někoho povalím na zem, tak bude mít postihy. (Nebo ten bonus sobě, to je ale asi ta nejméně zajímavá alternativa.)
Teď otázka. Je si obojí rovno? Navíc se to dá kombinovat. A navíc to můžu eskalovat tak, že pouhé zatlačení někoho někam znamená, že ho shodím z římsy hradu a je po něm. Nemá to znamenat další hod na to, zda se něco takového vůbec stane ještě po tom, co jsem si dobře hodil na útok tak, že mohu provést manévr?
Obrázek
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32275
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Souboják

Příspěvek od Vallun »

ad Obratnost v obraně, ano, je to tradiční a samozřejmě je to zjednodušení. Leckdy reálně nemáš šanci přímo reagovat na střelu o které nevíš, ale z gamistického hlediska je podle mne dobře, že se můžeš bránit. Ano, trochu to zdržuje, ale zase nejsi jen pasivní cíl.
U střelby si to zle představit, že obratnost vyjadřuje jak jsi dynamický a tím těžší cíl. A hod pak může vyjadřovat Tvůj díl náhody...přeci jen hraješ za hrdinu, někoho, kdo má o tu trochu štěstí....:)
Viděl bych to tak, že si útočící maník řekne, zda chce zraňovat, nebo dělat nějaký manévr,
s tímhle mám pocitový problém, pořijde mi to, jako kdybys chtěl vyhrát fotbalový zápas bez vstřelení gólu tím,že si řekneš, že se počítají rohové kopy nebo estetický dojem. Vnímám souboj jako dice-sport. Když chceš někoho porazit v souboji, tak to prostě dokaž na kostkách, ostatní jsou jen kecy...
Z tohoto hlediska mi nevadí "máš to za 7" ... Je to pro mne stejné jako v basketu, že padl koš za tři body....:)
Přesah, resp. veliksot zranění ale má/může mít taky význam, resp. bude mít význam v mé novelizaci DrD - zranění-10 = veliksot pasti na odolnost na ztrátu akce...
Tzn. příklad: barbar válečník Hrun se střetne se skřetem Bejbišem. Udělí mu zranění za 15 životů. Skřet hází proti pasti 5 na ztrátu akce, má odolnost 2, hodí 2 a přechází tak o jednu příští akci.
O pár let později se barbar Hrun opět utká se skřetem... Že by Bejbiš, ještě žil? Ne, to opravdu ne. ...Zemákem. Hrunovi mezitím narostlo ÚČ, a navíc investoval 4 body do schopnosti Průraznost (je tedy minimálně na 8. úrovni). Dá skřetovi ránu za 20 životů, Zemák pak čelí pasti 16 (20 - (10-4 za průraznost), má odolnost 3 hodí 5, neúspěch o 8 pak znamená,že přichází o 2 akce (8/6 = více než 1).
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Souboják

Příspěvek od eerieBaatezu »

Dík, ale moc nevím, jak mi to odpovídá na systém, na který se ptám.
Obrázek
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32275
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Souboják

Příspěvek od Vallun »

Řešíš mj. význam přesahu, tak Ti popisuji, jak to řeším já ve svém novém DrD:)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Souboják

Příspěvek od eerieBaatezu »

Aha, no, ztrácet akce není moc zábava...
Obrázek
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32275
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Souboják

Příspěvek od Vallun »

Ale je to rozumný/uvěřitelný následek akce, navíc ve velké větišně případů budou akce ztrácet enemíci...

Nehledě k tomu, že souboj je boj, ne zábava...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Souboják

Příspěvek od Jerson »

Přejde mi to zbytečně složité. Pokud už nějaký přesah je, tak ať funguje přímo podle toho, co chtěl hráč udělat. Pokud chci někoho seknout, tak ho seknu. Pokud ho chci srazit na zem, tak ho srazím na zem. Útočník si jednou hodí, obránce si hodí, pokud ho řídí hráč, kdo má víc, ten popisuje efekty u protivníka.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Souboják

Příspěvek od eerieBaatezu »

A co střelba?
Obrázek
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Souboják

Příspěvek od Jerson »

To samé, jen obránce nemůže ohrozit útočníka, pokud na něj sám nestřílí.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Souboják

Příspěvek od eerieBaatezu »

Já myslím to, že se místo obrany bude počítat DC...
Ale hlavně jsem přemýšlel nad útoky z dálky. Koukal jsem na videa, mythbusters, potom maník, co se snaží uhnout vystřelenému šípu a to navíc tak, že mu ten druhý odpočítává vystřelení a je to z cca docela dosti metrů daleko, a ta šance je velmi nízká. Natož kdyby někdo střílel bez upozornění, a navíc na borce, co je zaměstnán jinou činností, apod.
Čili mi z toho vychází, že pro útoky na dálku by asi bylo lepší házet proti DC, než obraně borce. Útok do pár metrů je easy, do dál je medium, do hafo dálky je hard.
Obrázek
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Souboják

Příspěvek od Jerson »

To už je celkem jedno. Když obranu postavíš na obratnosti, tak ji budou zvyšovat všichni. Když ji uděláš na obratnosti nezávislou, tak na zvyšování obratnosti nebude takový tlak.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Souboják

Příspěvek od eerieBaatezu »

Jerson píše: 28. 10. 2018, 14:20 Přejde mi to zbytečně složité. Pokud už nějaký přesah je, tak ať funguje přímo podle toho, co chtěl hráč udělat. Pokud chci někoho seknout, tak ho seknu. Pokud ho chci srazit na zem, tak ho srazím na zem. Útočník si jednou hodí, obránce si hodí, pokud ho řídí hráč, kdo má víc, ten popisuje efekty u protivníka.
Jenže kolik lidí dá ve hrách typu DxD přednost manévru před tím nasolit damage? Tohle pravidlo tam vnáší dělání zajímavých věcí bez toho, aniž by to hráč plánoval.

Taky jsem uvažoval o tom, že pokud by HP byly abstraktní, tak by obojí dávalo dmg, akorát útok víc. Tady by odpadla ta složitost, ale pořád by tam bylo nějaké zranění. (13th Age má třeba dokonce "damage on miss", což ladí s tím abstraktním pojetím HP, kdy i vyhnout se něčemu v souboji stojí síly.)
Obrázek
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Souboják

Příspěvek od Jerson »

Takto se rozhodne asi stejný počet lidí jako ve skutečnosti - skoro nikdo, jen ti, kteří nechtějí protivníka zabít nebo zmlátit, ale třeba ho jednou ranou složit, aby zastrašili celou skupinu (bez ohledu na to, že se dotyčný třeba za minutu zvedne. Nebo chtějí někoho dostat na zem, aby ho mohli kopat do hlavy. Ale ve většině případů na takové věci není čas ani potřeba je dělat.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Souboják

Příspěvek od eerieBaatezu »

Čili starej dračák to dělal správně, super. Zase o starost méně. $::lol:
Obrázek
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Souboják

Příspěvek od York »

eerieBaatezu píše: 28. 10. 2018, 21:14Čili starej dračák to dělal správně, super.
Pokud od soubojáku chceš "realistickou" simulaci a nezajímá tě, jak to bude zábavný a zajímavý hrát... tak Pluska určitě máš ;-)
Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot], tochalius a 7 hostů