Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World - původní sběrná diskuze

PbtA a od něj odvozené FitD jsou asi nejpopulárnější skupiny současných „příběhových“ her.

Moderátor: MarkyParky

Zamčeno
Sosacek
Příspěvky: 25732
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World

Příspěvek od Sosacek »

Co je to scaluje? V DW se přece nic nescaluje - HPčka nerostou, dmg roste jenom fighterovi za tah, nejsilnejší poškozující kouzlo je fireball na levelu 3, ranger dostane multistřelbu na levelu 2, atd? A pak konec, postavy dostávají cool drobnůstky, žádné velké upgrady.

Co se na tom scaluje? V dnd5 (beru ukázkové postavy, co jsem někde našel) má wizard na levelu 1 7 HP, a má dvě kouzla na den - magic missile dělají 3d4+3 a aw-will firebolt co dělá 1d10. Namemorovaná kouzla má 4. Level 1 fighter má 12 HP a dělá 1d8+3, pokud trefí. Umí chytit second wind za 1d10+1 léčení.

Na levelu 5 má wizard 27 HP, 7 kouzel za den nejrůznějších levelů, včetně dvou fireballů co dělají 8d6, kouzel umí teoreticky třeba 20, připravených jich může mít 9. Fighter má 44 HP, dva útoky dělající 1d10+4, a spoustu dalších věcí jako action surge, improved critical, ochranu kolegů, lepší second wind, atd.

To je scaling. To je high fantasy - nepratele, co byli pro postavy strasidelna vyzva na levelu 1 umrou na jeden fireball. Vlastne taky sam wizard muze snadno umrit na jeden fireball. Jeho kamos fighter muze umrit na jeden fireball, kdyz si wizard neda pozor.

V DW nic takového není. Postavy jsou ploché a rostou spíš do šířky. Jedina výjimka je fighter a jeho extra dmg, které je mu ale relativne k hovnu, protože s ním může tak akorát rychleji odbavovat běžné enemíky - ale protože nemá cleave, tak o zranění nad rámec přijde.

...

Co to je, že mechaniky neodpovídají fikci? Že level 10 fighter je Kratos (akorát bez regenerace)? Že paladin požádá boha o imunitu vůči ohni aby mohl bojovat s drakem a pak se ho oheň fakt nedotkne? Že wizard umí fireball?

Co na tom proboha neodpovídá fikci?
But nobody came.
Sosacek
Příspěvky: 25732
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World

Příspěvek od Sosacek »

But nobody came.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World

Příspěvek od Quentin »

Hmm, zkusím se nějak dohrabat, kde jsem ten dojem nabral :)

Možná mám vážně problém jenom s tím fighterem a paladinem(?), i když i ten bard je divnej. Irituje mě, že fighter a paladin odpovídají tomu, co říkáš - jsou jako Kratos nebo Tyrael - zatímco ostatní postavy se víc drží té staré dnd předlohy a tak drsně nepůsobé. Pokaždé mi to přišlo nefér, zejména když se hodně bojuje.

U té fikce, jak jsem říkal; třeba paladin, co ustojí očividně neuvěřitelná zranění (vypravěč samozřejmě může říct, že takhle velký kyj už je smrt, ne damage, ale je to rozhodování navíc). Nebo to, že když se v boji dostane čaroděj s halapartnou dozad ogrovi, tak mu udělá 1k4 damage, zatímco fighter by ve stejných podmínkách udělal 1k10+1k8. That really grinds my gears :)

Ta nová verze působí od pohledu funkčněji, nemůžu si pomoct. Otestujeme to při hře.

Ten damage podle zbraní teda nechceme?
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Sosacek
Příspěvky: 25732
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World

Příspěvek od Sosacek »

Přijde mi divný, že Rudiger a Thaddeus rukama mají menší dmg než Ys mečem. Jako jo, holka umí někoho probodnout, ale týpci dokažou rozmlátit někomu hlavu na kaši holejma rukama a ani se nad tím nepozastavit.

Kosmetické zbraně znamenají, že lidi jdou za cool, a ne za bonusy (říkám s dueling rapierem v ruce).

V Sixth Worldu to tak ale mám, protože v Shadowrunu by bylo divný, kdyby kulomet nedělal víc, než pistole.

EDIT: mě teda za wizarda mnohem víc vadí, že má trapně málo kouzel, než že má malé dmg halapartnou. Jedno z toho by měla být jeho cool specialita.
Naposledy upravil(a) Sosacek dne 12. 8. 2018, 21:12, celkem upraveno 1 x.
But nobody came.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World

Příspěvek od Quentin »

Sosacek píše: 12. 8. 2018, 20:40Přijde mi divný, že Rudiger a Thaddeus rukama mají menší dmg než Ys mečem. Jako jo, holka umí někoho probodnout, ale týpci dokažou rozmlátit někomu hlavu na kaši holejma rukama a ani se nad tím nepozastavit.
Oni budou pořád o dost lepší než ona kvůli síle, tím bych se tak nezatěžoval. Navíc pravděpodobně budou místo H&S dělat nějaké defy dangery, odkopávat, odzbrojovat etc. Málokdy se doopravdy bojuje na pěsti.
Kosmetické zbraně znamenají, že lidi jdou za cool, a ne za bonusy (říkám s dueling rapierem v ruce).
Ony jsou pořád kosmetické. Všechny light weapons jsou d6, všechny jednoručky jsou d6+1, všechny obouručky jsou d6+2. Beztak žádné bojové povolání nebude používat třeba dýky, protože to vesměs vypadá silly. A volbu mezi jednoručkou a obouručkou mají už teď, takhle bude jen o jeden damage těžší, jinak je to hlavně buff pro castery a thiefy.
Sosacek píše: 12. 8. 2018, 20:40V Sixth Worldu to tak ale mám, protože v Shadowrunu by bylo divný, kdyby kulomet nedělal víc, než pistole.
S boxerem a halapartnou, třeba proti ogrovi, to není o tolik jiné :D



Ale nemusíme, jen se mi to zamlouvá.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Sosacek
Příspěvky: 25732
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World

Příspěvek od Sosacek »

Undertake a Perilous Journey has been revised

Nepoužíval jsem, používat nebudu, neřeším.

New Basic Move: Hexcrawl

Používat nebudu, neřeším.

New Basic Move: Tavern Tales

Docela hezký. Hráči generují obsah, a move řekne jakého typu.

New Basic Move: Raid

Tohle bych radši řešil detailněji nebo adhoc dohodami, než tímhle movem, připadá mi takový suchý. Palec dolů.

New Mechanic: Followers

Používat nebudu, neřeším.

The Barbarian
Skoro beze změn.

Je tu ale vidět velká změna pravidel - DW i DWU mají HPčka, ale zatímco DW funguje z popisu na "meat pointech", tady je první move co funguje na HPčkách co znamenají únavu a štěstí, atd. jak v dnd4. U fightera pak objevíme možnost léčit spolubojovníky tím, že zvolá "nebojte přátelé, ještě zvítězíme!" a funguje jak warlord v dnd4.

Velká změna, neřekl bych, že k lepšímu - atmosféricky mi do tohohle žánru sedí víc meat pointy.

Všechna povolání mají nějakou specialitku - to nahrazuje rasu. To se mi obecně líbí, i když ne vždycky to funguje. Specialitky jsou skoro vždycky získané z dnd5, kde povolání mají taky tohle - skoro slovo od slova.

The Bard

Masivní zesložitění magické hudby. Spousta cool drobností, které měl bar je teď pokročilý move, ale samy o sobě nejsou lepší, než +1 ke statu.

The Cleric

Nemá s původním klerikem nebo dnd klerikem obecně nic společného. Ta náhrada magie mi připadá tak omezená, že to nemá smysl používat. Místo magického léčení HP (které má Bard stejně lepší) má ritual-like léčení debilit a jiných fikčních těžkých zranění.

Jo a může házet HnS pomocí wisdomu, když bojuje s nepřáteli svého boha. Narozdíl od AW mi substituce tady přijdou bizarní.

The Druid

Shapeshifting má velkou změnu - místo té práce s "monster moves" které si pak hráč spouštěl za hold, tady GM má hold, který mu umožní mindcontrolovat postavu.

Jako fakt mindcontrolovat postavu. Postava může odolat hodem, ale ... wtf? Co má tohle co dělat v moderním rpg?

The Fighter

Tak tady si týpci solidně nasrali do bot. Už to nemá nic společného s PbtA, je to nějaký pokus o Pathfinder, nebo co.

Fighter ztratil "svou zbraň" a místo toho má Focus. Získá ho přípravou na boj - ale nikde není napsáno, jestli je to pár sekund taktizování před bojem, nebo hodiny meditace, což masivně ovlivňuje použitelnost fightera.

Za Focus si pak kupuje různé low-level efekty - zbraň snáz prochází zbrojí, zavolá na kamarády a ti se uzdraví (opět změna žánru ze skutečného zranění na HP reprezentující abstraktní věci), odzbrojení ... má omezený repertoár a max 3 focusu.

Tohle je obrovská změna žánru. Už nejsme v PbtA, kde by fighter popisoval co dělá a manévroval fiction first. Jsme v nějakém middleschool hybridu, kde fighter má na stole žetonky a za ty si spouští powery.

Tohle je úplně jiná hra postavená na úplně jiných principech, než DW.

Jo a Fighter už nemá možnost zvětšit si dmg nebo armor.

The Paladin
Stejný problém jako Fighter. Má žetonky Zealu, které získává při modlení za omezené, která si stanoví - omezení jsou vykradená z Questu, a dají se měnit na levelupu. Za žetonky si paladin může koupit nějaké drobné výhody.

Většina cool schopností se posunula do advanced movu. Paladin taky může ignorovat armor "bytosti zla nebo chaosu" takže má pěkne nakročeno k tomu oneshotovat ty draky.

The Ranger
Ranger už defaultně nemá zvířátko a je lepší fighter než Fighter.

Místo Focusu a Zealu má Ranger Readiness. Nemusí se připravovat nebo dodržovat podmínky, nějakou dostane vždycky, i když příprava pomáhá.

Porovnejme si podobné schopnosti.

Fighter: "Parry: The next damage roll made against you has disadvantage."
Paladin: "Stand fast, keeping your position, stance, and course despite what befalls you." "Act despite pain, fear, or doubt."
Ranger: "Disengage from melee range of an enemy, avoiding any retaliation." "Evade a hazard on the battlefield without Defying Danger."

nebo

Fighter: "Run Through: Your damage roll gets +3 piercing"
Paladin: "Act suddenly and with conviction, catching your foe off-guard"
Ranger: "Close the distance between you and an enemy before they can react"

Každé povolání má jinou úroveň abstrakce. Fighter umí drobné triky, Paladin husté věci, a Ranger je pán bojiště. Fighterovi se doplňuje nevím kdy, Paladinovi při modlení, Rangerovi na začátku každé bitvy.

Tenhle move už je napsaný, jako že jsme v PbtA a ne v dnd3 - je konec konců vykradený od Touchstone z AW a oslabený - ale nedává mi moc smysl, proč je Ranger mistr bitvy, zatímci Fighter je nějaký trapný duelista?

Rangerovi zůstala schopnost spálit víc ammo za střelbu na víc lidí najednou. Je mimochodem jedinný, kdo má v DWU tuhle schopnost - Wizard přišel o plošná kouzla nebo extra v Empoweru, může jenom dát polovinu do druhého, zatímco Ranger může proškrtat 3 ammo a střílet jedním hodem na 4 cíle.

Taky má hromadu fakt silných infiltračních movů.

Přijde mi, že se Ranger trochu zatoulal. Kde se zbytek hry snaží stát Pathfinderem nebo dnd5 (a ne moc dobře), Ranger se připletl z "pojďme udělat Rangera hustýho a víc jak v AW" světa, a moc se sem nehodí.

The Thief
Thiefovi moc nerozumím, přijde mi skoro beze zmeny, jenom do Backstabu přibyla možnost někoho okrást, zatímco ho bodám do zad. Zvláštní.

The Wizard
Původní DW Wizard má svoje problémy - proti svému dnd vzoru má málo kouzel. Taky má nejhorší HnS dmg ve hře. Tyto dvě věci z něj dělají solidní one trick pony, co pořád dokola kouzlí magickou střelu a neviditelnost, a později fireball, nebo to jiné jedno dobré kouzlo, co má.

Tahle předělávka je nicméně naprosto nepoužitelná.

V prvná řadě si Wizard musí vybrat nevýhodu. Buďto nemůže kouzlit, pokud nemá volné ruce a hlas a pokud má něco kovového (zapomeňte na meče). Nebo má 1/6 šanci, že dostane 1d6 dmg. Nebo má 2/6 šanci, že se stane tain or corruption - rozhodně k jeho nevýhodě. Nebo má magii jen půjčenou, a musí poslouchat půjčitele.

Uh.

Wizard si místo kouzel vybírá domény. Doména typicky odpovídá jednomu nebo víc kouzlům - třeba Evocation umí jenom udělat bolt co trefí jednoho nepřítele (a může dát polovinu do druhého). Conjuration umí summon, což je jedno DW kouzlo. Divination je takové Discern Realities na dálku. Naopak nekromancie a proměny umí i nějaké užitečné věci. Postava začne se dvěma doménami - vlastně jednou, protože pokud postava nechce mít k dispozici jen HnS a Volley s d6-1 dmg, tak si musí vzít evokaci. Další dostává po třech levelech.

Ostatní movy nejsou dobré - Empower dřív uměl maximalizovat kouzlo (jako maximální hod, nebo víc informací, nebo jinak větší efekt, atd) ale teď dělá jeden efekt navíc - ten ale za tu 7-9 nevýhodu nestojí. Dispell byl dřív kouzlo a teď je move. Zkoumání magických předmětů se předtím dělalo Discernem a Spout Lore, ale teď je na to speciální move, který řekne méně.

Wizard taky přišel o nejvíc HP a magický štít. Nechápu proč.
Naposledy upravil(a) Sosacek dne 12. 8. 2018, 23:16, celkem upraveno 1 x.
But nobody came.
Sosacek
Příspěvky: 25732
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World

Příspěvek od Sosacek »

Můj celkový dojem je, že ta hra je nehratelně rozbita - Ranger je lepší Fighter než Fighter, Fighter a Paladin si hrají s tokeny, místo aby pracovali ve fikci, Wizard a Cleric nejde hrát, atd atd. Hromada těch mechanik ukazuje, že

1) autor nepochopil pointu a základní fungování PbtA a chtěl z toho udělat dnd,
2) autor splácal bez ladu a skladu houseruly co někde našel.

Výsledek je pejsek s kočičkou vařili dort.

...

Původně jsem si říkal, "třeba by z toho šlo použít aspoň to dmg a staty, s původními playbooky" ale teď to vypadá, že i to je totálně broken.

Legrační je, že jsem našel původní houserule na odstranění dnd statů, a je lepší než tahle verze. Jakože jak to týpek obšlehl, tak to zkurvil. Hádám, že takhle potunil všechno, a proto to nefunguje.
But nobody came.
Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 2692
Registrován: 20. 7. 2017, 14:06

Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World

Příspěvek od Log 1=0 »

V prvná řadě si Wizard musí vybrat nevýhodu. Buďto nemůže kouzlit, pokud nemá volné ruce a hlas a pokud má něco kovového (zapomeňte na meče). Nebo má 1/6 šanci, že dostane 1d6 dmg. Nebo má 2/6 šanci, že se stane tain or corruption - rozhodně k jeho nevýhodě. Nebo má magii jen půjčenou, a musí poslouchat půjčitele.
To ostatní nekomentuju, protože o PbtA vím stěží víc než že existuje, ale tohle mě zaujalo. (Celou dobu beru DW jako "DnD na PbtA systému", či něco, co se o to snaží).
Ale tohle mi připadá jako snaha rozlišit Wizarda, Warlocka a Sorcerara.
Ne moc dobrá tedy.
Ale zrovna Warlock má ve hře, která počítá s tím, že je dělaná postavám na míru, slušný potenciál. V DnD se totiž často (dobře, skoro pořád) stává, že jeho hlavní stylizační rys vyšumí do ztracena kvůli nedostatečné kooperaci hráč-vypravěč. Nějaké narativní mechaniky (kterých je předpokládám ten systém plný) by to mohly dost vylepšit.
A Wizard vs Sorcerer je taková klasika, že se bez něj neobešlo DnD a tady ho asi taky dost lidí čekalo, i když si nejsem jist, jestli je PbtA na vystihnutí rozdílu lepší, horší, nebo stejný jako DnD.
Jestli vám tu píšu hovadiny, klidně mi to dejte najevo.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World

Příspěvek od York »

Log 1=0 píše: 13. 8. 2018, 00:38A Wizard vs Sorcerer je taková klasika, že se bez něj neobešlo DnD
What?

Klasika je wizzard, když už. Sorcerer je nějakej divnej novej vynález, v ADnD nic takovýho nebylo ;p
Pracující logaritmus
Příspěvky: 791
Registrován: 10. 5. 2018, 07:17

Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World

Příspěvek od Pracující logaritmus »

York píše: 13. 8. 2018, 01:00
Log 1=0 píše: 13. 8. 2018, 00:38A Wizard vs Sorcerer je taková klasika, že se bez něj neobešlo DnD
What?

Klasika je wizzard, když už. Sorcerer je nějakej divnej novej vynález, v ADnD nic takovýho nebylo ;p
Tak touhle logikou je klasika magic-user. Který byl v počátcích, protože GG sesilatele flákal, a nechtěl zabředávat do jejich stylizace, která už tehdy měla několik klasických variant vyladěných léty hádek fantasy nerdů.
Klasika jsem myslel ne z pohledu samotného DnD ale celého žánru.
Jsem Log 1=0, jen jsem v práci a nedostanu se k normálnímu účtu.
Sosacek
Příspěvky: 25732
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World

Příspěvek od Sosacek »

Log 1=0 píše: 13. 8. 2018, 00:38 Ale tohle mi připadá jako snaha rozlišit Wizarda, Warlocka a Sorcerara.
Ne moc dobrá tedy.
Souhlas.

Pokud tomu rozumim dobre, warlock by mel mit fakt vztah ke svemu patronovi. Vim ze dnd5 o tom pise.

Ekvivalent v DW co by mi daval smysl by bylo ze GM udela patrona jako frontu, ale hra mu vybere dulezite vlastnosti, nebo jako je v AW tohle v tvorbe jedne postavy:
THE WOLVES OF THE MAELSTROM

The maelstrom’s wolves are hunting you.

Under their disguises, they look like (choose 1):
  • people
  • birds
  • beasts
  • insects
  • angels
  • shadows
  • machines
But (choose 2):
  • they have no faces
  • they don’t stand on the ground
  • they have human faces
  • they make terrible grinding noises
  • they have wolves’ faces
  • they are made of metal and plastic
  • they have empty holes for eyes
  • they have awful voices
  • they have no expression
  • they come and go impossibly
  • they’re dripping gore
  • they’re invisible
  • they only howl
Tell the MC the above, and that they’re perversions of birth. She’ll know what you mean.
But nobody came.
Sosacek
Příspěvky: 25732
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World

Příspěvek od Sosacek »

Dijon World (Sosáčkova houserules k DW)

TL;DR:
- hra může mít klidnější pasáže
- přečtěte si i AW jako inspiraci (to není rule, jenom rada)
- Wizard se může užit kouzla ze svitů a od jiných magických týpků
- Wizard a Cleric si připravují X kouzel bez ohledu na level kouzla

.....


1) Spirála chaosu

DW jede na "spirále chaosu". GM musí udělat soft move pokaždé, když se na něj podívate.

Postava si jde koupit koláče a ptá se známých, co je nového -> soft move. Postava se pak ještě zeptá na tu druhou věc. -> soft move. Postavy chodí po městě a povídají si o minulosti -> soft move. Postava zkoumá tajemnou věc -> soft move.

V boji to platí taky. Postava uspěje a trefí za 8 dmg a zabije jednoho orka? Hráč se pořád podíval na GMa co se stalo, a ten by měl říct "ale ti ostatní tě obkličují a týpek nahoře křičí ať přiběhne šaman, co děláš?"

Postavy jsou v neustále se utahující se smyčce, v neustále se valící lavině, ve zrychlující spirále chaosu.

Nemusí to tak být.

Zkušenosti z jiných her ukazují, že klidné momenty RPG pomáhají. Že postavy sedící u ohně pod nebem nejsou jenom výzva k tomu, aby je někdo přepadl. Že postavy procházející se městem a povídající si o minulosti nepotřebují potkat gang. Že týpci v hospodě se můžou jenom bavit.

Chvíle oddechu taky pomáhá hráčům, kteří chtějí být aktivní, aby svým postavám vymysleli vlastní cíle a motivace, a šli po nich, což se do klasicky spirálního DW těžko vejde a pro aktivní týpky je to často frustrující - "chtěl jsem udělat xyz, ale museli jsme furt někomu utíkat a furt řešit náhodné encountery".

Alternativně se na to můžeme koukat jako "dělejte ty nejněžnější soft moves", ale přemýšlet o tom jako o vypnutí soft moves mi v hlavě funguje líp.

2) Věci z AW

Z AW se dá spousta věcí vykrást. Fungování NPC, trojúhelníky, návod jak hrát za různé hrozby (jak být správný warlord nebo grotesque perversion of birth nebo divný kult), takové věci. Pokud jste odvážní, můžete i hackovat a výkrást movy - moji kandidáti by byli Manipulate a Read a ....

Vincent taky píše o tom, jak stříhat a rámovat scény, aby hra byla správně divná, jak někdy zoomovat na detail a někdy ukončit boj v půlce a říct "... and they kept you pinned down until the sundown, when you got away. What do you do next?"

Vlastně se to hodí každému GMovi.

Nebo použijte jako hlavní záporáky THE WOLVES OF THE PSYCHIC MAELSTROM, co já vím.

3) Úpravy wizarda a clerika

Mají málo kouzel. Chybí jim ta variabilita z DnD.

- Wizard se nově může učit kouzla ze svitků a od jiných uživatelů magie - pozor, většina z nich si svoje tajemství střeží.
- Každé kouzlo zabere jeden "slot", tj. Wizard na levelu 4 si může připravit 5 kouzel bez ohledu na jejich level.

To jim dá trochu štávy.
But nobody came.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World

Příspěvek od Quentin »

Sosacek píše: 13. 8. 2018, 19:37Postavy jsou v neustále se utahující se smyčce, v neustále se valící lavině, ve zrychlující spirále chaosu.

Nemusí to tak být.
+1, ale už to nebude storygame, přece bys nechtěl hrát QuentinWorld? :D
Sosacek píše: 13. 8. 2018, 19:37- Wizard se nově může učit kouzla ze svitků a od jiných uživatelů magie - pozor, většina z nich si svoje tajemství střeží.
+1
Sosacek píše: 13. 8. 2018, 19:37- Každé kouzlo zabere jeden "slot", tj. Wizard na levelu 4 si může připravit 5 kouzel bez ohledu na jejich level.
Nezapomínáš na to, že to nejsou kouzla na den, ale že si můžeš během hodiny přeházet nová? (tzn. dnd5e short rest, ne long rest)

Tenhle straight-up buff zní vcelku OP. Co něco omezenějšího jako třeba nějaký wizard orb/staff/wand move. Krom svých kouzel můžeš schovat jedno up-to lvl 5* kouzlo do předmětu. Kouzlo se sesílá stejně, akorát na 7-9 je předmět vybitý.

*summon monster, cage, polymorph... cool shit :)
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Sosacek
Příspěvky: 25732
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World

Příspěvek od Sosacek »

Sosacek píše: 13. 8. 2018, 19:37Postavy jsou v neustále se utahující se smyčce, v neustále se valící lavině, ve zrychlující spirále chaosu.

Nemusí to tak být.
Quentin píše: 13. 8. 2018, 20:59 +1, ale už to nebude storygame, přece bys nechtěl hrát QuentinWorld? :D
WTF?
But nobody came.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World

Příspěvek od Quentin »

Sosacek píše: 13. 8. 2018, 21:01WTF?
Tak přeruší to ten PbtA gameplay loop a bude se to chvilku hrát "klasicky." Nedávno jsi tu kéroval do pokusů mít ty pravidla trošku simulačnější, že z toho dělám QuentinWorld :)

A vůbec, je to jen konverzační 4/10 joke, proč se chytíš dycky té míň zajímavé části příspěvku?
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Zamčeno

Zpět na „Powered by the Apocalypse (PbtA) a Forged in the Dark (FitD)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti