Dice-fudging a jiné podvádění

Obecné diskuze nezávislé na herním systému či světě. Metody hraní, tvorba příběhů a postav, ale třeba i náhodné nápady pro fantasy a všelijaká jiná obecná témata.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 13300
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Dice-fudging a jiné podvádění

Příspěvek od Pieta » 25. 7. 2018, 14:26

Sparkle: +1 na všechno, co tu píšeš, stopro souhlasím.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 11803
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dice-fudging a jiné podvádění

Příspěvek od York » 25. 7. 2018, 14:36

Pieta píše:
25. 7. 2018, 14:24
když v práci něco zvorám, tak to buď okamžitě jdu opravit a rovnou píšu do historie, že to byla moje chyba, aby nikdo další nemusel řešit, proč se to stalo, a pokud opravit neumím, tak jdu okamžitě za šéfem, aby o tom taky věděl a mohl říct, co s tím dál.
V tom případně fakt nechápu, proč s tím máš při hře problém.

Ono to je teda asi fuk. Jen bych nerad, aby se zas nějakej nováček v pravidlech dočetl, že má na tajňačku dudgovat hody, měnit za běhu staty potvor, hrát si na boha a takové věci. Jeden Dračák nám, doufám, stačil.

Pieta píše:
25. 7. 2018, 14:24
Jak už jsem psal, tak posledních pár let hraju prakticky jen samé úplně otevřené hry, takže prakticky tohle řešit nemusím.
Tak. Skoro bych se nebál říct, že pokud hraješ hru s tvrdou mechanickou smrtí, tak bys ji měl hrát otevřeně (minimálně po mechanické stránce). Když chceš hrát uzavřenou hru, tak to je imho celkem jasný signál, že bys měl hledat jiná pravidla.

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 13300
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Dice-fudging a jiné podvádění

Příspěvek od Pieta » 25. 7. 2018, 15:18

York píše:
25. 7. 2018, 14:36
V tom případně fakt nechápu, proč s tím máš při hře problém.
Spoluhráči mě neplatí dost. (:
York píše:
25. 7. 2018, 14:36
Ono to je teda asi fuk. Jen bych nerad, aby se zas nějakej nováček v pravidlech dočetl, že má na tajňačku dudgovat hody, měnit za běhu staty potvor, hrát si na boha a takové věci. Jeden Dračák nám, doufám, stačil.
Taky bych nerad, aby se dočetl, že je systém posvátný a na nic se nesmí sáhnout, jinak to bude zrada na spoluhráčích, autorech systému a velkém Gygaxovi. (:
Pieta píše:
25. 7. 2018, 14:24
Tak. Skoro bych se nebál říct, že pokud hraješ hru s tvrdou mechanickou smrtí, tak bys ji měl hrát otevřeně (minimálně po mechanické stránce). Když chceš hrát uzavřenou hru, tak to je imho celkem jasný signál, že bys měl hledat jiná pravidla.
Miliony lidí to nějak zvládaly v době, kdy D&D s GM za zástěnou byl standard, takže to asi zas tak tragické není.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 25950
Registrován: 14. 5. 2008, 09:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Dice-fudging a jiné podvádění

Příspěvek od Vallun » 25. 7. 2018, 15:28

Já pořád přemýšlím, co k tomuto zajímavému tématu říct:)

Hod kostkou jsem v souladu s dohodou hráčů parkrát upravil, tak aby postava nezemřela na přílišnou náhodu...staty prakticky upravovat nemusím, když hráči rozmáznou dobrou prípravou silného protivníka, tak mam spís radost....akorát se občas neudrzím a popísu jim, o co se ochudili....:)

Pokud jde o vyjadřování síly protivníků, tak nám dobře slouží systém hodností z arény:)

Rozdíl mezi combat as sport a as war asi nechápu:/

Silně preferuji řešit to v rámck herní roviny....metaherní prvky obecně nemusím...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

Black Adder
Příspěvky: 53
Registrován: 3. 2. 2018, 16:35

Re: Dice-fudging a jiné podvádění

Příspěvek od Black Adder » 25. 7. 2018, 15:34

to Sparkle: já si myslím, že to hraješ dobře ;-)

My (několik skupin) hrajeme tak, že hráči neznají staty protivníků (to, že goblin má tolik a tolik odpadá, jelikož i goblin může být nařachlej) a GM hráče zásadně nesvačí. V první řadě jde o, již zmíněné, drama.
Když neodhadnu sílu potvory, tak ji uberu životy, či nějakou dovednost a možná častěji řeknu, že mi nepadl zásah. Hráči jsou spokojeni a vo tom to je ;-) Samozřejmě nemám problém zabít truhlika co se bezhlavě vrhá do zcela zjevně beznadějných soubojů.

Můj názor je, že hra s tvrdými mechanikami je deskovka se všemi klady i zápory. RPG je hraní rolí (samozřejmě Vás tu nechci nikterak poučovat ;-) ) a v tom jde o příběh. A příběh by měl bavit, proto nechám přežít hráče s nádherně připraveným plánem, na kterém pracovali od minulé sehrávky, byť jim to fakt nepadalo, ale nesmí se to dozvědět ;-)

A celá diskuze se, podle mne, točí o nastavení poměru deskovka/RPG

Pracující logaritmus
Příspěvky: 605
Registrován: 10. 5. 2018, 06:17

Re: Dice-fudging a jiné podvádění

Příspěvek od Pracující logaritmus » 25. 7. 2018, 15:43

Vallun píše:
25. 7. 2018, 15:28
Rozdíl mezi combat as sport a as war asi nechápu:/
http://www.d20.cz/diskuze/odborne-diskuze/51588.html
Black Adder píše:ale nesmí se to dozvědět
Proč?
Jsem Log 1=0, jen jsem v práci a nedostanu se k normálnímu účtu.

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 7283
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Dice-fudging a jiné podvádění

Příspěvek od Quentin » 25. 7. 2018, 15:44

Black Adder píše:
25. 7. 2018, 15:34
A celá diskuze se, podle mne, točí o nastavení poměru deskovka/RPG
To by nebyla diskuze na RPGf, kdyby někdo nezačal přirovnávat druhou stranu k deskovkám. Takový místní Godwyn.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/

Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Black Adder
Příspěvky: 53
Registrován: 3. 2. 2018, 16:35

Re: Dice-fudging a jiné podvádění

Příspěvek od Black Adder » 25. 7. 2018, 15:59

to Pracující l.: no tak můžou, ale ze zkušeností vím, že mají větší radost, když vyhrají "férově". A o tu radost ze hry mi jde. A ano, zábavě jsem ochoten obětovat "férovost".

to Quentin: v tom případě na tom asi něco bude, když je to tak často :-)

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 10467
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Dice-fudging a jiné podvádění

Příspěvek od OnGe » 25. 7. 2018, 16:00

Co je za problém s deskovkama?
Nežít je jediná životní prohra

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:?: Horní progressbar - to se budete divit... možná
:?: Dolní progressbar - dávám tomu rok... maximálně dva

Black Adder
Příspěvky: 53
Registrován: 3. 2. 2018, 16:35

Re: Dice-fudging a jiné podvádění

Příspěvek od Black Adder » 25. 7. 2018, 16:20

to OnGe: s deskovkama vůbec žádnej problém není. Podle mě je v každém RPG nějak nastaven tento poměr. A je jen na hráčích aby si vybrali to co preferují. A čím více her/produktů tím lépe. Světová scéna obsahuje super věci z celého spektra tohoto nastavení.

Drobný problém vidím u nás, s ..., ale to je asi na jinou diskuzi.
:-)

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 13300
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Dice-fudging a jiné podvádění

Příspěvek od Pieta » 25. 7. 2018, 16:21

Vallun píše:
25. 7. 2018, 15:28
Rozdíl mezi combat as sport a as war asi nechápu:/
Pokud nevíš, tak hraješ spíš combat as war.

Jsou to dva extrémy na stupnici, většina lidí je někde mezi, a ty nejzazší póly jsou:
Sport - Do boje nastupují relativně vyrovnané strany, které se snaží lepší taktikou a chytřejším využitím svých bojových a v boji použitelných schopností vyhrát. Pokud je soupeř moc slabý, je to chyba vypravěře, protože to není výzva. Pokud je soupeř moc silný, je to chyba vypravěče, protože hráči ani s nejlepší taktikou nemají šanci uspět, a to jde přímo proti domluvenému stylu hry.
War - Účastníci boje mají tak silné pozice, jak si dokážou před bojem zajistit, bez jakékoliv záruky vyrovnanosti. Zásadní je před bojem si strategicky zařídit, aby byl co nejvíc nakloněný tobě. Pokud je nepřítel strašně slabý, je to dobře, protože tvoje vítězství je jasné. Pokud je nepřítel strašně silný, je to chyba hráčů, protože do takového boje se vůbec neměli pouštět.

Podle toho se potom liší očekávaná chování hráčů i vypravěče a obecně přístup k řešení problémů. Například v čistém combat as war, pokud nepřátelům podstrčíte otrávené jídlo, tak pomřou a žádný boj není, nebo jsou tak oslabení, že je postavy prostě zmasakrují. V čistém combat as sport, pokud nepřátelům podstrčíte otrávené jídlo, tak to pořád bude docela vyrovnaný boj, ale nepřátelé mají od začátku jasnou slabinu a je na postavách, jak ji během boje dokáží využít, aby si zajistili výhru.

A pro jistotu ještě zopakuju, že to prakticky nikdo nehraje v úplně čisté formě, ale přiklání se k tomu nebo onomu.
Naposledy upravil(a) Pieta dne 25. 7. 2018, 16:52, celkem upraveno 1 x.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 13300
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Dice-fudging a jiné podvádění

Příspěvek od Pieta » 25. 7. 2018, 16:26

OnGe píše:
25. 7. 2018, 16:00
Co je za problém s deskovkama?
Běžně se to používá jako zkratkovité odsouzení něčího herního stylu, takové to "to, co hraješ, to není žádné RPG, ale deskovka," podobně jako "to není roleplaying, ale rollplaying" nebo "systém X není pořádné RPG, ale spíš [diablo/mmo/jiná počítačová hra]".
Naposledy upravil(a) Pieta dne 25. 7. 2018, 16:55, celkem upraveno 1 x.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Uživatelský avatar
PardGalen
Příspěvky: 1614
Registrován: 26. 2. 2006, 21:28

Re: Dice-fudging a jiné podvádění

Příspěvek od PardGalen » 25. 7. 2018, 16:28

Neříká se dnes spíš, že to není RPG, ale storygame?
Always bring a gun to a puppet fight

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 13300
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Dice-fudging a jiné podvádění

Příspěvek od Pieta » 25. 7. 2018, 16:30

PardGalen píše:
25. 7. 2018, 16:28
Neříká se dnes spíš, že to není RPG, ale storygame?
To je jiný směr. (:
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

MarkyParky
Příspěvky: 8342
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: Dice-fudging a jiné podvádění

Příspěvek od MarkyParky » 25. 7. 2018, 16:45

Pracující logaritmus píše:
25. 7. 2018, 15:43
Vallun píše:
25. 7. 2018, 15:28
Rozdíl mezi combat as sport a as war asi nechápu:/
http://www.d20.cz/diskuze/odborne-diskuze/51588.html
Uf, this is so wrong on so many levels.


Jednodušeji:

Combat-as-sport = Hrajete proti oponentům vyrovnané "zápasy". Encountery (jednotlivé nebo jejich sady) jsou balancované na míru vašeho levelu a schopností a vy víte, že vítězství či prohra závisí zejména na tom, jak dobře tenhle připravený zápas hrajete.

Combat-as-war = Hrajete v divokém a nevybalancovaném prostředí "války", která není fér. Encountery jsou stavěné tak, jak dávají smysl v pomyslném "válečném" světě a při špatném odhadu "válečných" okolností se může stát, že vlítnete do situace, kdy nehrajete o to, zda vyhrajete, ale třeba o to ustoupit a přežít při tom. Nebo naopak vyhmátnete slabé místo protivníka a najednou nehrajete o to, zda vyhrajete, ale o to, čeho všeho vítězstvím dosáhnete.


EDIT: Já snad udělám nějaký slovníček pojmů nebo tak :D

EDIT2: Pieta trochu jinými slovy a s vypíchnutím trochu jiných vlastností, ale v zásadě s ním souhlas.

Odpovědět

Zpět na „O hraní obecně“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 0 hostů