Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání
Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles
Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání
Narazil jsem na problem. Kdyz chci zacit konverzaci s nejakou osobou za ucelem zjistit, co je osoba zac, ceho je schopna a jake ma hranice, pokud uspeju, pridam si vyhodu.
Pokud ale kecam s partou lidi, mel bych zaplatit manevr rozsahle, abych mohl zjistit charakter vice osob najednou, ale pokud vyhraju, tak vyhodu dostanu jen jednu, je to tak? Ale pokud se jeden z party vycerpa a vycerpanim popise, jak zabranil zhodnoceni sve a pouze sve povahy, mel bych stale dostat tu jednu vyhodu? Takze bych mel tu jednu vyhodu stratit pouze, pokud se vsichni vycerpaji, abych tedy neziskal vubec zadne informace>
A nebo snad dostanu vyhodu za kazdeho, proti komu jsem vyhral? To se mi nezda...
A nebo snad nepotrebuju manevr rozsahle a akce je plosne rozsahla? To se mi taky nezda...
(Edit: Za predpokladu, ze pro me neni dulezite zjistit informace o vsech osobach, pouze staci zjistit co nejvice.)
Pokud ale kecam s partou lidi, mel bych zaplatit manevr rozsahle, abych mohl zjistit charakter vice osob najednou, ale pokud vyhraju, tak vyhodu dostanu jen jednu, je to tak? Ale pokud se jeden z party vycerpa a vycerpanim popise, jak zabranil zhodnoceni sve a pouze sve povahy, mel bych stale dostat tu jednu vyhodu? Takze bych mel tu jednu vyhodu stratit pouze, pokud se vsichni vycerpaji, abych tedy neziskal vubec zadne informace>
A nebo snad dostanu vyhodu za kazdeho, proti komu jsem vyhral? To se mi nezda...
A nebo snad nepotrebuju manevr rozsahle a akce je plosne rozsahla? To se mi taky nezda...
(Edit: Za predpokladu, ze pro me neni dulezite zjistit informace o vsech osobach, pouze staci zjistit co nejvice.)
Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání
Mno, krátce.
Čistě mechanicky, pokud se ti jeden vyčerpá, tak Výhodu nedostaneš, ale zjistíš informace o každém, za kterého se nevyčerpal.
Delší odpověď by mohla být, že v závislosti na popisu vyčerpání Výhodu dostaneš nebo ne, podle úvahy, jestli se ti podařilo dosáhnout zamýšlené výhody v příběhu, přičemž předchozí věta o mechanice platí.
Dlouhá odpověď by měla uvážit, jestli cíle vůbec jsou bytosti, nebo jen pozadí, jestli nejsou dohromady jedna entita (hejno, oddíl do velikosti hrstky) a jestli tedy zamýšlená akce proti nim není přirozeně rozsáhlá a tudíž není potřeba rozsáhle platit, nebo pokud jsou jedna entita, tak si na protiakci hází jen jednou, nebo jestli se takové akci vůbec budou bránit a nebude to jen Zkouška. Ale tvůj příklad vše tohle již stanovil, že cílíš rozsáhle, že jsou to oddělené osoby, a že alespoň někteří si háží protiakci.
U protiakce je třeba zvážit, jestli je konstruována tak, aby protiaktér ochránil jen sebe, nebo celý hlouček, nebo naopak tvou akci přerušil a znemožnil. (Pozná se to podle mechanického následku protiakce a podle toho protiaktér bude nebo nebude platit rozsáhle.)
Tvůj příklad však už předpokládá, že bez ohledu na to, kolik lidí hlásilo protiakci, všichni byly asi přehozeni a nyní se rozhodují, jestli se vyčerpají.
A jak jsem uvedl výše, Vyčerpávající se může vyčerpat za libovolný počet cílů, přičemž za každého platí vyčerpání ve výši Ohrožení (+- mocně a ochranné předměty) a po vyčerpání si ohrožení zvedne. Vyčerpáním za jeden cíl vyčerpávající vždy dosáhne ochránění toho kterého cíle před následkem (aktér zjistí o cíli XY) a zrušení mechanického následku (získání Výhody), pokud ještě je jaký.
(Problém vzniká disociací mezi fikčním a mechanickým cílem - fikčně cílím lidi v houfu, o kterých chci něco zjistit, mechanicky cílím sebe a přidávám si výhodu. Nemám v ruce pravidla, abych hledal, jestli se to někde řeší.)
Čistě mechanicky, pokud se ti jeden vyčerpá, tak Výhodu nedostaneš, ale zjistíš informace o každém, za kterého se nevyčerpal.
Delší odpověď by mohla být, že v závislosti na popisu vyčerpání Výhodu dostaneš nebo ne, podle úvahy, jestli se ti podařilo dosáhnout zamýšlené výhody v příběhu, přičemž předchozí věta o mechanice platí.
Dlouhá odpověď by měla uvážit, jestli cíle vůbec jsou bytosti, nebo jen pozadí, jestli nejsou dohromady jedna entita (hejno, oddíl do velikosti hrstky) a jestli tedy zamýšlená akce proti nim není přirozeně rozsáhlá a tudíž není potřeba rozsáhle platit, nebo pokud jsou jedna entita, tak si na protiakci hází jen jednou, nebo jestli se takové akci vůbec budou bránit a nebude to jen Zkouška. Ale tvůj příklad vše tohle již stanovil, že cílíš rozsáhle, že jsou to oddělené osoby, a že alespoň někteří si háží protiakci.
U protiakce je třeba zvážit, jestli je konstruována tak, aby protiaktér ochránil jen sebe, nebo celý hlouček, nebo naopak tvou akci přerušil a znemožnil. (Pozná se to podle mechanického následku protiakce a podle toho protiaktér bude nebo nebude platit rozsáhle.)
Tvůj příklad však už předpokládá, že bez ohledu na to, kolik lidí hlásilo protiakci, všichni byly asi přehozeni a nyní se rozhodují, jestli se vyčerpají.
A jak jsem uvedl výše, Vyčerpávající se může vyčerpat za libovolný počet cílů, přičemž za každého platí vyčerpání ve výši Ohrožení (+- mocně a ochranné předměty) a po vyčerpání si ohrožení zvedne. Vyčerpáním za jeden cíl vyčerpávající vždy dosáhne ochránění toho kterého cíle před následkem (aktér zjistí o cíli XY) a zrušení mechanického následku (získání Výhody), pokud ještě je jaký.
(Problém vzniká disociací mezi fikčním a mechanickým cílem - fikčně cílím lidi v houfu, o kterých chci něco zjistit, mechanicky cílím sebe a přidávám si výhodu. Nemám v ruce pravidla, abych hledal, jestli se to někde řeší.)
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16466
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání
Zkusím taky odpovědět, v zásadě si myslím, že říkám to samé co Fafrin, ale trochu od lesa.
Teprve ve chvíli, kdy by se vyčerpali všichni (nebo se někteří vyčerpali i za své kamarády = zaplatili víc zdrojů), tak bys Výhodu nezískal.
Poznámka bokem:
To, zda je akce plošná nebo není nerozhoduje o jejím efektu. Tahle vlastnost nám jen říká, zda zasáhla všechny cíle, nebo ne zda ses vybíral. A některé dovednosti/zvláštní schopnosti dávají pak plošným akcím nějaké zvýhodnění (například možnost buďto neplatit, nebo dokonce vůbec nepoužívat manévr rozsáhle).
V pravidlech žádné zvýhodnění za plošné odhady nemáme, chceš-li odhadnout víc entit naráz, je to klasické rozsáhle, vyjadřuje to, že se na každou z nich musíš alespoň chvíli soustředit.
Ano.Pokud ale kecam s partou lidi, mel bych zaplatit manevr rozsahle, abych mohl zjistit charakter vice osob najednou, ale pokud vyhraju, tak vyhodu dostanu jen jednu, je to tak?
Pokud se vyčerpá (mechanicky i fikčně) jen za sebe, tak mechanicky stále získáváš svou 1 Výhodu (dozvěděl jsi se něco o ostatních), ale ve fikci ses nedozvěděl všechno o tom, kdo se vyčerpal.Ale pokud se jeden z party vycerpa a vycerpanim popise, jak zabranil zhodnoceni sve a pouze sve povahy, mel bych stale dostat tu jednu vyhodu?
Teprve ve chvíli, kdy by se vyčerpali všichni (nebo se někteří vyčerpali i za své kamarády = zaplatili víc zdrojů), tak bys Výhodu nezískal.
Tak je to správně.Takze bych mel tu jednu vyhodu stratit pouze, pokud se vsichni vycerpaji, abych tedy neziskal vubec zadne informace
Poznámka bokem:
To, zda je akce plošná nebo není nerozhoduje o jejím efektu. Tahle vlastnost nám jen říká, zda zasáhla všechny cíle, nebo ne zda ses vybíral. A některé dovednosti/zvláštní schopnosti dávají pak plošným akcím nějaké zvýhodnění (například možnost buďto neplatit, nebo dokonce vůbec nepoužívat manévr rozsáhle).
V pravidlech žádné zvýhodnění za plošné odhady nemáme, chceš-li odhadnout víc entit naráz, je to klasické rozsáhle, vyjadřuje to, že se na každou z nich musíš alespoň chvíli soustředit.
Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání
Poprosím jen o krátkou radu a ověření, zda vyhodnocujeme situaci správně.
Útočník Topivec hlásí akci s manévrem plošně na tři cíle. Chce jim nahnat strach svým skřekem, tedy akce cílí na vliv?
Obránci 1,2 i 3 již nemají iniciativu, takže si platí obranu a teď jaký zdroj zaplatí když:
Útočník Topivec hlásí akci s manévrem plošně na tři cíle. Chce jim nahnat strach svým skřekem, tedy akce cílí na vliv?
Obránci 1,2 i 3 již nemají iniciativu, takže si platí obranu a teď jaký zdroj zaplatí když:
- Obránce 1 a 2 hlásí dovednost zaříkávače Vůle ( síla vůle, psychická odolnost, nezlomnost a ne
poddajnost) je možné to uznat jako legitimní akci?
- Obránce 3 hlásí akci Sebedůvěru od bojovníka a chce nahnat strach topivci
Herní pub Mystica - Facebooková stránka čajovny/pubu Mystica v Brně. Skvělé místo pro deskovky a RPG
Společenstvo kulaté kostky - Facebooková skupina RPG hráčů nejen z Brna
Společenstvo kulaté kostky - Facebooková skupina RPG hráčů nejen z Brna
- MarkyParky
- Příspěvky: 16466
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání
Vůle je dovednost spadající pod Duši. Obranu tedy zaplatí 1 Duší.Obránce 1 a 2 hlásí dovednost zaříkávače Vůle ( síla vůle, psychická odolnost, nezlomnost a ne
poddajnost) je možné to uznat jako legitimní akci?
* Je to legitimní protiakce, bez Ohledu na to, co je Topivec zač. Nejspíš ale nebude mít následek v pravidlech (viz strana 169) a v příběhu bude znamenat pouze to, že to vydrželi.
* Kdyby náhodou někdo z nich dvou přehodil Topivce, ochrání jen sám sebe, ne ostatní.
Sebedůvěra je dovědnost spadající pod Vliv. Obranu tedy zaplatí 1 Vlivem.Obránce 3 hlásí akci Sebedůvěru od bojovníka a chce nahnat strach topivci
* Pokud je topivec člověk nebo je v daný moment uvěřitelné, že jeho lidské já se nechá zastrašit, pak je to legitimní protiakce. Kdyby byl třeba nemrtvý a hrozba na něj v danou chvíli neměla důvod zapůsobit, je to nemožná akce a tedy to není legitimní protiakce.
* Pokud topivce přehodí, přerušil ho a tedy ochránil i své spolubojovníky.
* Protože vyhrál ten, který topivce přerušoval, tak ostatní se nemusí vyčerpávat, byť ničeho sami nedosáhli. Topivec se vyčerpat může (pokud množství Sudby, které má zaplatit, je nižší nebo rovno jeho hranici Vlivu - akce útočila na Vliv).Konflikt vyhrává Obránce 3 a zastraší topivce během jeho skřehotání.
* Kdyby topivec býval přeci jen nevyhrál a ostatní se byli chtěli vyčerpávat, potom by to bylo Vlivem (protože jeho akce útočila na Vliv).
Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání
Díky, tak nějak jsme to i vydedukovali...pokud hodí nejvíc obránce 1, poté útočník, pak obránce 2 a 3, tak pouze obránce 1 vyhrál a nemění ohrožení, pak útočník je úspěšný proti 2 a 3, kteří se mohou vyčerpat. Vyčerpání v takovém případu bývá hrozně těžké vymyslet fikčně.
Herní pub Mystica - Facebooková stránka čajovny/pubu Mystica v Brně. Skvělé místo pro deskovky a RPG
Společenstvo kulaté kostky - Facebooková skupina RPG hráčů nejen z Brna
Společenstvo kulaté kostky - Facebooková skupina RPG hráčů nejen z Brna
- MarkyParky
- Příspěvky: 16466
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání
Jako zbabělec (vyčerpání Vlivem) jsem ustoupil o několik kroků vzad, abych si udržel odstup (proto se tolik nebojím), ale jak jsem couval, tak jsem ... (doplň nevhodné místo, kam jsem se dostal, aby mi to zhoršilo situaci)....Vyčerpání v takovém případu bývá hrozně těžké vymyslet fikčně.
Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání
A má vůbec nějaký význam se v takových případech vyčerpávat? To by útočník musel hlásit jizvu na vlivu nebo zastrašením nahnat třeba cíle k sobě nebo do nevýhodné pozice, aby to za to stálo se vyčerpat.
Herní pub Mystica - Facebooková stránka čajovny/pubu Mystica v Brně. Skvělé místo pro deskovky a RPG
Společenstvo kulaté kostky - Facebooková skupina RPG hráčů nejen z Brna
Společenstvo kulaté kostky - Facebooková skupina RPG hráčů nejen z Brna
Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání
Proti běžným akcím na zvýšení Ohrožení se většinou vyčerpávat nevyplatí, pokud nemají nějaký fikční projev, který tě dostane do výrazně nevýhodné pozice (odzbrojí, sváže, zažene tě do vody, kde se budeš moct stát terčem vodních kouzel, ...) nebo pokud se nebojíš, že útočník má v rukávu (velmi) lstivě, kterým ti dokáže pořádně zatopit.
nebo třeba "zavřu oči, padnu na kolena a zacpu si uši, takže na mě sice jeho děsivý řev tolik nepůsobí, ale nevím, co se děje kolem mě"MarkyParky píše: ↑25. 6. 2018, 09:31Jako zbabělec (vyčerpání Vlivem) jsem ustoupil o několik kroků vzad, abych si udržel odstup (proto se tolik nebojím), ale jak jsem couval, tak jsem ... (doplň nevhodné místo, kam jsem se dostal, aby mi to zhoršilo situaci)....Vyčerpání v takovém případu bývá hrozně těžké vymyslet fikčně.
v některých konfliktech v podobných situacích, obzvlášť když je to na začátku a máš nízké Ohrožení, jako vyčerpání docela stačí, že dáš svůj strach najevo - soupeři vidí, že jsi zbabělec a nemají z tebe respekt
- MarkyParky
- Příspěvky: 16466
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání
No, tahle otázka je přece pointa celé hry - hrdina někdy přijme bezvýznamný neúspěch, aby ušetřil síly na později. Nevyčerpávat se vždy, ale jen tam, kde to má význam.A má vůbec nějaký význam se v takových případech vyčerpávat? To by útočník musel hlásit jizvu na vlivu nebo zastrašením nahnat třeba cíle k sobě nebo do nevýhodné pozice, aby to za to stálo se vyčerpat.
Například:
Pokud mi na začátku nějakého běžného konfliktu protivník zvedá ohrožení na 3 rozsáhlou akcí, dá se očekávat že nemá nadání a nevpálí lstivě a jediný důsledek, který popisuje, je že budeme mít nahnáno, když s ním budeme bojovat, tak asi nemá smysl se vyčerpávat.
Aby to mělo smysl, musí to být důležité buďto mechaniky nebo přiběhově, např.:
* Pokud je v jiné situaci zastrašení vyřazující akcí, která mě má obrátit na úprk, pak naopak dává smysl se vyčerpat (můžu-li), otočit takovou akci proti oponentovi a popsat, jak se mu zvedlo Ohrožení, protože už si myslel, jak mě zahnal a nechal se předstíraným útěkem vlákat do léčky.
* Pokud je nemít strach důležité pro příběh - třeba jde o zkoušku odvahy a vítězství protivníka by třeba znamenalo, že na mě kmen, jehož zkoušku podstupuji, bude hledět přes prsty. Potom mi příběhový důsledek (vyčerpám se Vlivem - začnu nahlas zpívat bojovou píseň, která sice může nalákat další protivníky - zvednout mi Ohrožení - ale v tuhle chvíli mi pomůže překonat strach) stojí za vyčerpání, i když mechanicky tím ztratím.
Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání
Pokusil se někdo přeložit Rozšířený přehled pravidel, nebo pirátskou verzi do angličtiny? Jestli ano, kde bych to mohl najít?
EDIT: Rozšířený přehled by úplně stačil.
EDIT: Rozšířený přehled by úplně stačil.
Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání
Mám pocit, že se překládávávala pirátská verze. Já to nemám.
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání
Taky mám ten pocit, ale nemůžu to najít a určitě to byly pravidla před revizí. Po revizi afaik nikdo nic nepřekládal. Ale kdyby to někdo udělal, tak by to určitě bylo fajn:)
Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání
Do němčiny, ne do angličtiny.
Nová pirátská verze je v práci. Ale taky jen do němčiny. (Pokud někdo překládá do jiného jazyka, tak o tom nevím.)
Nová pirátská verze je v práci. Ale taky jen do němčiny. (Pokud někdo překládá do jiného jazyka, tak o tom nevím.)
Jsem poslední výkřik evoluce. Když mě stvořila, tak zoufale zařvala: "Proboha, co jsem to udělala?!"
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů