Doporučení RPG her
Doporučení RPG her
Tohle téma je tu pro ty z vás, kteří si chtějí nechat doporučit nějaké RPG. Pokud hledáte hru, ptejte se tady. Čím podrobněji vylíčíte, co vás zajímá, tím větší šance, že vám někdo něco doporučí.
Téma vzniklo sloučením několika předešlých menších.
Téma vzniklo sloučením několika předešlých menších.
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: RPG na cesty
Kdybych to měl nastřelit něco na rychlou hru (třeba ve vlaku) jako Jerson, tak asi
Místo kostek ta aplikace. I kdyby byly kostky po ruce, telefony se hůř zakutálí pod sedadlo.
Jeden hráč je DM, protože v random partě ve vlaku nemusí vždy být perfektní buy-in a soustředění na kreativní hru jako je na RPG slezině u Polarisu
Startovní prostředí (a všechno ostatní, co pujde) nahodíme na blogu, protože od nikoho nemůžeme čekat přípravu a/nebo instatní kreativitu
Každá postava má tři hit pointy, respektive tři sloty na zranění, které musí při utržení popsat a zapojovat do hry. Zbroj je 2z6ti na vyhnutí zranění, ale dává nevýhodu při plížení, atletice i kouzlení.
Každá postava má tři "povolání/dovednosti" (šermíř, hraničář, kněz, nekromant...)
Kdykoli dojde na napínavou situaci, spor nebo místo, kde DM nechce rozhodovat, hodíme 1k6. 1-2 neúspěch, 3-4 částečný úspěch, 5-6 úspěch. Prakticky AW/DW.
Když máš nějakou výhodu (včetně toho, že je k akci relevantní tvoje povolání) nebo nevýhodu, tak házej 2x a ber vyšší/nižší. Když máš výhod víc, házej ještě více kostkama, stejně u nevýhod. Výhody a nevýhody se mezi sebou samozřejmě vyruší.
DM jako jediný nemusí na nic házet a místo toho má notýsek s tužkou, aby dokázal udržet alespoň základní poznámky. Tohle teda nevím, jak je běžné, ale já u sebe mám A6 notýsek vždy.
Místo kostek ta aplikace. I kdyby byly kostky po ruce, telefony se hůř zakutálí pod sedadlo.
Jeden hráč je DM, protože v random partě ve vlaku nemusí vždy být perfektní buy-in a soustředění na kreativní hru jako je na RPG slezině u Polarisu
Startovní prostředí (a všechno ostatní, co pujde) nahodíme na blogu, protože od nikoho nemůžeme čekat přípravu a/nebo instatní kreativitu
Každá postava má tři hit pointy, respektive tři sloty na zranění, které musí při utržení popsat a zapojovat do hry. Zbroj je 2z6ti na vyhnutí zranění, ale dává nevýhodu při plížení, atletice i kouzlení.
Každá postava má tři "povolání/dovednosti" (šermíř, hraničář, kněz, nekromant...)
Kdykoli dojde na napínavou situaci, spor nebo místo, kde DM nechce rozhodovat, hodíme 1k6. 1-2 neúspěch, 3-4 částečný úspěch, 5-6 úspěch. Prakticky AW/DW.
Když máš nějakou výhodu (včetně toho, že je k akci relevantní tvoje povolání) nebo nevýhodu, tak házej 2x a ber vyšší/nižší. Když máš výhod víc, házej ještě více kostkama, stejně u nevýhod. Výhody a nevýhody se mezi sebou samozřejmě vyruší.
DM jako jediný nemusí na nic házet a místo toho má notýsek s tužkou, aby dokázal udržet alespoň základní poznámky. Tohle teda nevím, jak je běžné, ale já u sebe mám A6 notýsek vždy.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: RPG na cesty
Víc jak tři kostky přestávají dávat statisticky smysl, respektive mezní užitek je limitně roven nule.Když máš výhod víc, házej ještě více kostkama, stejně u nevýhod.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: RPG na cesty
Lidé neznalí stolních RPG mají v mnoha případech potíže tento koncept pochopit mimo standardní fantasy, nebo naopak když chtějí hrát nějakou fantasy rasu, která pro nás běžně hratelná není - počínaje vlkodlaky a upíry (i když mi přijde, že obliba zrovna těchto svou ras klesla).
Nerozumím úplně, co myslíš tím nahozením startovního prostředí do blogu
A velmi nesouhlasím s tím, že když se v random partě hráči nechtějí soustředit na kreativní hru, tak jim dáš GMma, který tenhle problém bude řešit. Čím dál víc si uvědomuju, že tohle je spíše naše deformace ze stolních RPG, protože řada hráčů nápady má a GM je celkem spolehlivě zabije, a ta část hráčů, která má nápadů méně dokáže stejně dobře reagovat na návrhy a scény popsané spoluhráčem jako na scény popsané GMmem.
A notýsek kromě tebe s sebou skoro nikdo nenosí. Chytrý mobil a notýsek najednou?
hraju: Ω Projekt Omega
Re: RPG na cesty
Vypravěč nemá ani právo, ani povinnost vymýšlet všechno sám. A jestli něco je nebo není klasické, to nehraje roli.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: RPG na cesty
"Řekni mi tři věci, které tvoje postava umí. Dycky když na ně dojde, tak ti dáme větší šanci na úspěch," pochopí každý. "Upír, Lhář a Svůdník" nebo "Nenápadná, Vnímavá a drobná" dává smysl i holkám na FB.Jerson píše: ↑27. 6. 2018, 08:48Lidé neznalí stolních RPG mají v mnoha případech potíže tento koncept pochopit mimo standardní fantasy, nebo naopak když chtějí hrát nějakou fantasy rasu, která pro nás běžně hratelná není - počínaje vlkodlaky a upíry (i když mi přijde, že obliba zrovna těchto svou ras klesla).
Předpokládám, že to začalo třeba jako "Vlak nám pojede 3 hodiny, máme kupé pro sebe, dáme fantasy?" A abychom se nemuseli dlouho hádat, co budeme hrát, prostě bychom hodili třeba na tohle nebo tohle a přeskočili startovní brainstorm rovnou k vyplňování konkrétních detailů.Nerozumím úplně, co myslíš tím nahozením startovního prostředí do blogu
Nějaké nápady možná zabije v rámci gamismu (aby udržel nějaké překážky, obtížnost a napětí), ale převážně jen moderuje. Deformací bych to nenazýval, je to jen preference.A velmi nesouhlasím s tím, že když se v random partě hráči nechtějí soustředit na kreativní hru, tak jim dáš GMma, který tenhle problém bude řešit. Čím dál víc si uvědomuju, že tohle je spíše naše deformace ze stolních RPG, protože řada hráčů nápady má a GM je celkem spolehlivě zabije, a ta část hráčů, která má nápadů méně dokáže stejně dobře reagovat na návrhy a scény popsané spoluhráčem jako na scény popsané GMmem.
Říkám, kdybych "já" měl něco dělat na koleni. Telefon i notýsek nosím ve stejné kapse, všude, vždycky. A beztak důležitý je jen ten telefon. Poznámky na krátkou hru nepotřebuješ, jen je to snazší.A notýsek kromě tebe s sebou skoro nikdo nenosí. Chytrý mobil a notýsek najednou?
3 kostky mají pořád ještě 30% na partial. To za to stojí. U více výhod/nevýhod bych neházel, nechtěl jsem to rozepisovat
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: RPG na cesty
Tak já jsem si něco podobného zkusil a jakožto staromilci se mi oplatil koncept:
- začínat cca ve třetí místnosti duneonu
- dát tam kostlivce
- postavy nevědí co je tam přivedlo a všechno si to musí vymyslet hráči během hry
- DM vymýšlí místnosti ne dungeon. Stačí to popsat jako ve staré počítačové hře - nepřátelé, překážky, objekty a dveře dál. Jedny "hodné", druhé "zlé"...
- na úspěch se hází mincí, dva neúspěchy jedné postavy po sobě znamenají smrt (tím se rozprostíra spotlight)
- hráč má právo použít slovní frázi tohle přece umím, no a pak to jeho postava prostě umí.
- užívat si a podporovat interakci mezi hráči
- většinou dohráno do 40-ti minut páč se nám to zvrhne v absurdity, ale zase při cestě do beskyd nám to vydrželo i tři hodiny.
- všichni v partě prostě máme rádi staré počítačové hry ala doom, hexen, heretic tak z nich vykrádáme co to jde.
- začínat cca ve třetí místnosti duneonu
- dát tam kostlivce
- postavy nevědí co je tam přivedlo a všechno si to musí vymyslet hráči během hry
- DM vymýšlí místnosti ne dungeon. Stačí to popsat jako ve staré počítačové hře - nepřátelé, překážky, objekty a dveře dál. Jedny "hodné", druhé "zlé"...
- na úspěch se hází mincí, dva neúspěchy jedné postavy po sobě znamenají smrt (tím se rozprostíra spotlight)
- hráč má právo použít slovní frázi tohle přece umím, no a pak to jeho postava prostě umí.
- užívat si a podporovat interakci mezi hráči
- většinou dohráno do 40-ti minut páč se nám to zvrhne v absurdity, ale zase při cestě do beskyd nám to vydrželo i tři hodiny.
- všichni v partě prostě máme rádi staré počítačové hry ala doom, hexen, heretic tak z nich vykrádáme co to jde.
"An army of one man, but the right man for the job!"
―Clone trooper rallying call
―Clone trooper rallying call
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: RPG na cesty
Vím že jsi to s nimi zkoušel, tak se ptám, jak se ti to osvědčilo? Protože zrovna tučnou část nechápou lidé mimo RPG dost často, vyjadřovat schopnosti pomocí šance na úspěch není vůbec tak samozřejmé, jak se všichni tváříme. A je sice super říct Nenápadná, Vnímavá a drobná, když to hráči poradíš, ale pak musíš jako GM myslet na to, aby se tyhle schopnosti ve hře mohly projevit, a naopak řešit situace, kdy by dotyčná chtěla říct taky "Chytrá" místo "Drobná", ale už nemůže, protože se hraje. Obecně určování potřebných schopností před jednorázovou hrou se mi dlouhodobě moc neosvědčuje.
Jak ti to funguje s reálnými lidmi? Protože když pominu lidi říkající "budu hrát cokoliv" (což ve skutečnosti znamená "cokoliv mimo témata a styly, které hrát nechci, vlastně jen tahle malá množina"), tak o prostředí a zejména o postavách mají hráči docela dobrou představu. U tvého seznamu bych v polovině věcí nevěděl ani já.
I tohle chci vidět v praxi. Protože část hráčů to bude brzdit a další část bude čekat, co zábavného jim jako GM předložíš. Nehledě na to, že to zase vyžaduje schopného GMma.Nějaké nápady možná zabije v rámci gamismu (aby udržel nějaké překážky, obtížnost a napětí), ale převážně jen moderuje. Deformací bych to nenazýval, je to jen preference.
hraju: Ω Projekt Omega
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: RPG na cesty
Zas tak moc jsem to neozkoušel Každopádně jsem vlezl do diskuze s tím, že se bavíme o cestovních hrách pro gamery a hned jsem si představil svoje hráče. Pokud bych uvažoval spíš nad holkama na FB, asi bych to oprostil těch herních termínů a podal jako generátor na drama. MístoJerson píše: ↑27. 6. 2018, 11:28Vím že jsi to s nimi zkoušel, tak se ptám, jak se ti to osvědčilo? Protože zrovna tučnou část nechápou lidé mimo RPG dost často, vyjadřovat schopnosti pomocí šance na úspěch není vůbec tak samozřejmé, jak se všichni tváříme. A je sice super říct Nenápadná, Vnímavá a drobná, když to hráči poradíš, ale pak musíš jako GM myslet na to, aby se tyhle schopnosti ve hře mohly projevit, a naopak řešit situace, kdy by dotyčná chtěla říct taky "Chytrá" místo "Drobná", ale už nemůže, protože se hraje. Obecně určování potřebných schopností před jednorázovou hrou se mi dlouhodobě moc neosvědčuje.
5-6 úspěch,
3-4 částečný úspěch,
1-2 neúspěch,
bych to zadefinoval jako
5-6 Ano, a...
3-4 Ano, ale...
1-2 Ne, ale...
A dovednosti nebo povolání bych přidal postupně, jen pokud by byly potřeba.
Asi nedokážu odpovědět Pokud tabulky nepotřebuješ, tak je nepoužívej. Jsou to jen nástroje pro inspiraci.Jerson píše: ↑27. 6. 2018, 11:28Jak ti to funguje s reálnými lidmi? Protože když pominu lidi říkající "budu hrát cokoliv" (což ve skutečnosti znamená "cokoliv mimo témata a styly, které hrát nechci, vlastně jen tahle malá množina"), tak o prostředí a zejména o postavách mají hráči docela dobrou představu. U tvého seznamu bych v polovině věcí nevěděl ani já.
Tučné zní jako happy middle. A kurzíva není bug, ale feature. Gmové a gmování jsou superJerson píše: ↑27. 6. 2018, 11:28I tohle chci vidět v praxi. Protože část hráčů to bude brzdit a další část bude čekat, co zábavného jim jako GM předložíš. Nehledě na to, že to zase vyžaduje schopného GMma.Nějaké nápady možná zabije v rámci gamismu (aby udržel nějaké překážky, obtížnost a napětí), ale převážně jen moderuje. Deformací bych to nenazýval, je to jen preference.
Naposledy upravil(a) Quentin dne 27. 6. 2018, 13:44, celkem upraveno 2 x.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: RPG na cesty
Pak je otázka, o čem se bavíme. Gameři s tím neměli problém, a v těch pár hodinách dokázali hrát scény z běžné kampaně, ke kterým hody nebyly potřeba a naopak v běžné hře by to trochu zdržovalo. Já uvažuju o obecném hraní v takových podmínkách, tedy hráči různých zkušeností (i bez nich) dohromady.
Mně to tak nezní. Nerad hráče brzdím, zvlášť když můžou táhnout ostatní místo GMma. Ne že by GM byl špatný, ale pořád narážím na to, že GMMování je pro hodně lidí práce a chce to dělat méně lidí, než je potenciálních herních skupin.
hraju: Ω Projekt Omega
- MarkyParky
- Příspěvky: 16381
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: RPG na cesty
Já pořád narážím na nedostatek času (vlastního i ostatních hráčů) na heavy rules RPGčka
Vymyslet jak hrát light-rules RPG ve vlaku pro mě nějak není oříšek.
1) Vzít jádro libovolné hry, která má jednoduché vyhodnocování (abych nemusel přemýšlet o rozsazích a hodnotách, asi bych volil AW a jeho 10+ Úspěch, 7-9 Úspěch za cenu, 6- Příběhový zvrat)
2) Jako výstupy vyhodnocení bych vzal jednoduché příběhové sázky
3) Hru bych rozjel improvizačné některou technikou tady z fóra nebo z Yorkovy "Hry bez přípravy"
4) Od hráčů bych chtěl znát jen hrubý koncept jejich postavy s ohledem na žánr.
5) Místo dovedností bych řekl: "Pokud to spadá do tvého konceptu, máš +2. Pokud máš pocit, že by o tom koncept mohl okrajově vědět, máš +1. Pokud to je mimo tvůj obor máš 0 a pokud je to něco, co bys neměl vědět, máš -1."
A pak už hrajem.
Mnohem zajímavější by pro mě bylo získat zkušenosti jak hrát nějakou formalizovanější, pravidlovou hru a přitom si vystačit třeba s těmi telefony. Třeba který telefonní tabulkový kalkulátor/online editor dokumentů je dobrý na vedení deníku, pže Google Drive je robustní, ale dost neobratný. Nebo jak vést rozumně poznámky, aby se udržela konzistence. Nebo jak pomáhat s hraním (nebo vedením hry?) řidiči, který nemůže čumět do deníků...
Vymyslet jak hrát light-rules RPG ve vlaku pro mě nějak není oříšek.
1) Vzít jádro libovolné hry, která má jednoduché vyhodnocování (abych nemusel přemýšlet o rozsazích a hodnotách, asi bych volil AW a jeho 10+ Úspěch, 7-9 Úspěch za cenu, 6- Příběhový zvrat)
2) Jako výstupy vyhodnocení bych vzal jednoduché příběhové sázky
3) Hru bych rozjel improvizačné některou technikou tady z fóra nebo z Yorkovy "Hry bez přípravy"
4) Od hráčů bych chtěl znát jen hrubý koncept jejich postavy s ohledem na žánr.
5) Místo dovedností bych řekl: "Pokud to spadá do tvého konceptu, máš +2. Pokud máš pocit, že by o tom koncept mohl okrajově vědět, máš +1. Pokud to je mimo tvůj obor máš 0 a pokud je to něco, co bys neměl vědět, máš -1."
A pak už hrajem.
Mnohem zajímavější by pro mě bylo získat zkušenosti jak hrát nějakou formalizovanější, pravidlovou hru a přitom si vystačit třeba s těmi telefony. Třeba který telefonní tabulkový kalkulátor/online editor dokumentů je dobrý na vedení deníku, pže Google Drive je robustní, ale dost neobratný. Nebo jak vést rozumně poznámky, aby se udržela konzistence. Nebo jak pomáhat s hraním (nebo vedením hry?) řidiči, který nemůže čumět do deníků...
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: RPG na cesty
Teď nevím, jestli jsem pochopil správně, ale během řízení auta bys určitě, určitě, určitě neměl vést hru.Marky píše:Nebo jak pomáhat s hraním (nebo vedením hry?) řidiči, který nemůže čumět do deníků...
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- MarkyParky
- Příspěvky: 16381
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: RPG na cesty
Jo, to byla taky první moje reakce, když jsem o tom tématu začal přemýšlet.Teď nevím, jestli jsem pochopil správně, ale během řízení auta bys určitě, určitě, určitě neměl vést hru.
A pak mi začaly hlodat hlavou následující myšlenky:
* na dlouhých štrekách typu "sedmihodinová cesta do Alp" a "devítihodinová cesta do Holandska" a "dvakrát pětihodinová cesta do Chorvatska" jako řidič spíš potřebuju udržet vzhůru a konverzace se spolujezdci je celkem dobrý prostředek - a co se týká mé pozornosti, tak už se moc neliší, jestli vedeme hospodské kecy o politice, vyprávíme si "zápisy" z posledního hraní RPG nebo smyšlené fantastické příběhy
* situace u herního stolu je v zásadě asymetrická - hráči mají jiné podmínky, než GM. Podobně jako v tom autě. Řidič má jiné podmínky než spolujezdci
* některé systémy tuhle asymetrii posouvají až tak daleko, že celé vyhodnocování i značnou část rozhodování nechávají plně na bedrech hráčů a GM přebírá do značné míry reaktivní roli
* a zároveň některé věci z Agendy GMa, které za běžných okolností vyžadují psaní si poznámek a podobně, se dají rozdistribuovat mezi hráče.
Takže když jsem si představil nějaké hodně asymetrické systémy, jako třeba PbtA nebo Chuubo nebo Střepy snů, tak mi okamžitě bylo jasné, že kdybych je chtěl hrát v autě, tak právě kvůli tomu, že většina zásadních informací se u nich as-written trackuje (nebo s mírným house-rule dá trackovat) v deníkách hráčů, tak je to právě řidič, kdo by měl v takové hře dělat GameMastera.
A ještě cesta s ním v tu chvíli bude bezpečnější, protože nejspíš neusne.
Samozřejmě právě za onoho předpokladu, že nebude muset čumět do poznámek, ale vše potřebné se bude dozvídat od spoluhráčů hlasově, že nebude muset házet kostkami, nebo trackovat nějaké žetonky .. zkrátka že tohle všechno si případně zbytek auta obslouží sám.
Re: RPG na cesty
No, já se musím přiznat, že jako řidič při delší jízdě hrávám RPGčka s dětma v autě, aby neremcaly že se nudí. Podobně na výletech se nechávám k tomu občas překecat, aby si nevšimly, že je začínají bolet nožičky. "Systém" zcela hloupoučký - ve dvou věcech je postava dobrá. Hážou si korunou (nebo placatým kamínkem, kde jdou odlišit strany, prostě co je po ruce). Normálně 2x panna =velký úspěch, panna + orel =malý úspěch, dvakrát orel = průšvih. Když je postava v něčem dobrá, tak se to posunuje, že všechno je velký úspěch kromě dvou orlů, kdy se pak dohazuje třetí hod o to, jestli to bude malý úspěch nebo průšvih.
Na prázdné silnici mi to přijde v pohodě hrát, jak se ale provoz zahustí, tak vždycky po chvíli zjistím, že mě unavuje/rozčiluje soustředit se současně na jízdu i na hru a většinou toho nechám. Nedokážu odhadnout, jestli s dospělýma lidma by mi to žralo víc pozornosti nebo naopak míň.
Na prázdné silnici mi to přijde v pohodě hrát, jak se ale provoz zahustí, tak vždycky po chvíli zjistím, že mě unavuje/rozčiluje soustředit se současně na jízdu i na hru a většinou toho nechám. Nedokážu odhadnout, jestli s dospělýma lidma by mi to žralo víc pozornosti nebo naopak míň.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů