Teoretizování ohledně remaku

Oficiální diskuze věnované Dračímu doupěti, nejstarší české hře na hrdiny.

Moderátor: Bouchi

Odpovědět
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4591
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od ShadoWWW »

Kdybych to měl znovu klíčovat, tak bych zvolil dělení na božskou/tajemnou, nebo česky možná líp znějící božskou/záhadnou.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 6651
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od boubaque »

Co čarodějnou? To mi dává největší smysl, ale pravda nekoukal jsem do příručky, jak moc to sedí.
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17479
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od York »

Tak zrovna Dračák s tímhle problém nemá, tam je to prostě kouzelnická magie a kněžská magie.

"Tajemná magie" je divné spojení, každá magie je tajemná.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od eerieBaatezu »

York píše: 31. 3. 2018, 21:46 Tak zrovna Dračák s tímhle problém nemá, tam je to prostě kouzelnická magie a kněžská magie.

"Tajemná magie" je divné spojení, každá magie je tajemná.
Kouzelnická a hraničářská, ne? :D
Obrázek
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17479
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od York »

eerieBaatezu píše: 31. 3. 2018, 22:11 Kouzelnická a hraničářská, ne? :D
Jo, ta taky :-)
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4591
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od ShadoWWW »

Co čarodějnou?
To se nehodí. Příliš to implikuje čaroděje, což je jen jedno z mnoha povolání, co kouzlí arcane magic.
"Tajemná magie" je divné spojení, každá magie je tajemná.
Ono v podstatě i božská magie je v konečném důsledku stejná magie jako ta arcane. Rozdíl je jen v přístupu k Tkanivu. Zatímco při sesílání arcane magic přistupuješ k Tkanivu přímo, tak u božské magie přistupuješ k Tkanivu přes prostředníka (zpravidla božstvo). Ale i to božstvo přistupuje ke stejnému Tkanivu, díky čemuž můžeš seslat dané kouzlo.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 2694
Registrován: 20. 7. 2017, 14:06

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od Log 1=0 »

Okultní. Božská a okultní, to je ono.

Jinak na wiki k tomu je zajímavý text
https://cs.wikipedia.org/wiki/Magie#Roz ... 3%AD_magie
Tomu DnD dělení vcelku odpovídají Teurgie a Psychurgie (dle praktikantů) a Náboženská a Progresivní (dle antropologie). Do některých settingů by se ty pojmy mohly hodit.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od eerieBaatezu »

Proč vlastně v Pluskách nebyl alcháč?
Obrázek
Uživatelský avatar
Bouchi
Příspěvky: 3619
Registrován: 10. 12. 2004, 16:36
Bydliště: Havířov

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od Bouchi »

eerieBaatezu píše: 9. 4. 2018, 15:46 Proč vlastně v Pluskách nebyl alcháč?
Předpokládalo se, že bude v "kombinovaných" povoláních (tedy jednu hlavní vlastnost fyzickou a jednu duševní, pravděpodobně Zrč a Int), ketrá ale nakonec nevznikla. Ale vývojem byl AFAIK asi nejdál.
Obrázek
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od eerieBaatezu »

Bouchi píše: 10. 4. 2018, 09:01Předpokládalo se, že bude v "kombinovaných" povoláních (tedy jednu hlavní vlastnost fyzickou a jednu duševní, pravděpodobně Zrč a Int), ketrá ale nakonec nevznikla. Ale vývojem byl AFAIK asi nejdál.
Aha, dík za info. A měl nějaké zajímavé věci?


Ten Alcháč je obecně problematickej.
Má předměty, které úplně suplují kouzelníka, pže jde skrz ně sesílat jeho kouzla. A to neberu v potaz démony sfér, které to celé vlastně dovršují. Tam už není třeba konkrétní předmět z nabídky, prostě si sešlu útočného démona, a dám mu kouzla a magy.
Za další třeba DnD 5e posunula výrobu předmětů hodně do pozadí, protože předměty mají být to, pro co jde družina do podzemí, ne něco, co si vyrobí postavy. Na tom taky něco je, vlastně docela dost.
Potom ty elementálové a bhutové. Když jsem koukal na videa o druidech, tak si elementály každý asociuje právě s nimi, protože jsou to poslové přírodních živlů. V DrD je to jinak hlavně kvůli Druidově silnému zaměření na Hvozd.
A další věc spojená s Kouzelníkem je, že mu Alcháč bere možnost dělat magické předměty, takže Kouzelník umí jen sesílat kouzla.

Nakonec mi teda přijde nejlepší Pyrofor, protože ten dělá pasti a výbušniny a rachejtle, což je taková vlastní sféra věcí, co Kouzelníkovi nebo Druidovi do zelí neleze.

Jsem teď četl toho Druida, tyjo ta pravidla pro Hvozd v PPE působí tak, že by bylo dobré z toho udělat celou vlastní hru o druidech ve hvozdu. $D Celé je to takové, že je to spíš něco pro NPC, všechno to starání se o hvozd, kdo z hráčů při tažení má čas na to, starat se o nějaký hvozd?
Obrázek
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17479
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od York »

eerieBaatezu píše: 20. 4. 2018, 12:09předměty mají být to, pro co jde družina do podzemí, ne něco, co si vyrobí postavy.
To je sice pravda, ale úplně se to nevylučuje. Z hlediska lootu je jedno, jestli najdeš kouzelný meč, nebo jestli najdeš suroviny a svitek na očarování meče - výsledkem je ten samý kouzelný meč. Naopak ta druhá varianta může být pro hráče zajímavější.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od eerieBaatezu »

Jasný, tady je problém spíš v tom, že magenergie je jen kvantitativní a ne kvalitatní. Možná by bylo zajímavé, kdyby magy měly kvalitu, aby postavy nemohly jen sbírat kdejaké magy a postupně je přidávat k sobě, ale aby musely na specifická místa, zabíjet specifické potvory, aby dostaly lepší magy.
Aby nebylo možný jen chodit do lesa na houby. $D
Obrázek
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17479
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od York »

eerieBaatezu píše: 20. 4. 2018, 12:25 Jasný, tady je problém spíš v tom, že magenergie je jen kvantitativní a ne kvalitatní. Možná by bylo zajímavé, kdyby magy měly kvalitu, aby postavy nemohly jen sbírat kdejaké magy a postupně je přidávat k sobě, ale aby musely na specifická místa, zabíjet specifické potvory, aby dostaly lepší magy.
Aby nebylo možný jen chodit do lesa na houby. $D
Já na to mám svitky s recepty. Ale i tak už mi hráči pokukujou po tom, jak by se mohli naučit vyrábět si vlastní svitky s kouzly a tak ;)

Ani to ale není až takovej problém, protože i to můžu omezit něčím, co se musí někde nalootovat. Problém je jen s konceptem alchymisty coby classy, která neumí nic jiného než vyrábět loot.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od eerieBaatezu »

York píše: 20. 4. 2018, 12:29Ani to ale není až takovej problém, protože i to můžu omezit něčím, co se musí někde nalootovat. Problém je jen s konceptem alchymisty coby classy, která neumí nic jiného než vyrábět loot.
No právě.....
Obrázek
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32329
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od Vallun »

Problém je jen s konceptem alchymisty coby classy, která neumí nic jiného než vyrábět loot.
To ale není problém Dračáku:)

Alcháč toho umí dost na to, aby to byla užitečná a zajímavá postava. Krom toho, že jako theurg je skrze sféry zdaleka nejmocnější, tak třeba díky kombinaci zákaldních vlasntostí Odolnost a Obratnost se docela uplatní i v boji. Navíc má obrovský potenciál v oblasti infogatheringu...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti