Poprvé s modulem a hned Neklidný Tauril

Fantasy svět nejen pro Dračí doupě, zaměřený na silné příběhy, výrazné postavy a morální dilemata
Odpovědět
Uživatelský avatar
mal.kin
Příspěvky: 193
Registrován: 18. 3. 2016, 06:23
Bydliště: Brno

Re: Poprvé s modulem a hned Neklidný Tauril

Příspěvek od mal.kin » 11. 4. 2018, 13:07

Děkuji, tohle hodně pomůže. Prozatím jsem Rasny chápal jako národ, který funguje podobně jako nekromant z Diabla 2, tedy jejich řád stráží rovnováhu světa. Nelze je brát ani jako kladné ani jako záporné.
Je mi samozřejmě známo, že lze kouzlit a provádět rituály aniž by bylo třeba vzývat nějaké bohy nebo tak činit na základě víry. Jen jsem si při čtení pravidel u alchymisty všiml toho umělého života, do kterého spadá i oživení mrtvoly, ale osobně takto oživlou mrtvolu nechápu jako nemrtvého, kterého třeba zanechala armáda Rasnů na území Dakie, protože dle pravidel oživlá mrtvola za pomocí alchymistova šému se rozpadne ve chvíli, kdy je šém odstraněn a nebo není proveden rituál prodloužení. Navíc alchymista dokáže ovládat pouze jednu oživlou bytost.
Proto si říkám, že pokud si někdo zahrává s nekromancií, tak toho může fikčně docílit za pomocí magie Kosmu, ale klidně i nějakou jinou magií. Co mě však zajímá nejvíc, jak to pak vypadá v pravidlech DrD2, kdo vlastně dokáže takové nemrtvé vyvolat, jak vznikají ve světě Taurilu. Nechce se mi věřit, že Rasny jsou tak OP rasa.
Herní pub Mystica - Facebooková stránka čajovny/pubu Mystica v Brně. Skvělé místo pro deskovky a RPG
Společenstvo kulaté kostky - Facebooková skupina RPG hráčů nejen z Brna

trajda
Příspěvky: 616
Registrován: 1. 6. 2015, 21:11

Re: Poprvé s modulem a hned Neklidný Tauril

Příspěvek od trajda » 11. 4. 2018, 13:30

V pribehu jsou zminene ozivle sochy na moste, papirove letky dopisu a klubicka, co chytaj lidi a zabiji je. Tim chci rict, ze ozivovaci magie alchimistu se vyuziva po celem Taurilu. A ano, ozivene telo alchimistou neni to same, jako ozivit nemrtveho. Njelepsi bude, vyhnout se obojimu a problem je vyresen...

Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 3016
Registrován: 21. 8. 2007, 10:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Poprvé s modulem a hned Neklidný Tauril

Příspěvek od ShadoWWW » 11. 4. 2018, 15:36

Obrázek

Já si říkal, že mi to jméno něco říká... D&D má podobnýho hejhulu, co si shodou okolností říká Ras Nsi. A ten se zas snaží, aby se svět co nejdřív maximálně vychýlil z rovnováhy a nastal soudný den, aby přišel jeho hadí bůh.
:think:

Uživatelský avatar
mal.kin
Příspěvky: 193
Registrován: 18. 3. 2016, 06:23
Bydliště: Brno

Re: Poprvé s modulem a hned Neklidný Tauril

Příspěvek od mal.kin » 12. 4. 2018, 05:34

trajda píše:
11. 4. 2018, 13:30
V pribehu jsou zminene ozivle sochy na moste, papirove letky dopisu a klubicka, co chytaj lidi a zabiji je. Tim chci rict, ze ozivovaci magie alchimistu se vyuziva po celem Taurilu. A ano, ozivene telo alchimistou neni to same, jako ozivit nemrtveho. Njelepsi bude, vyhnout se obojimu a problem je vyresen...
To je dle mého určitě špatný způsob, jak se s tím vypořádat. Hráč svým výběrem budoucího pokročilého povolání dává vypravěči signál, že takto bude chtít hrát. Doslova vyhýbat se možnostem jeho povolání je uplně proti smyslu rpg.
Herní pub Mystica - Facebooková stránka čajovny/pubu Mystica v Brně. Skvělé místo pro deskovky a RPG
Společenstvo kulaté kostky - Facebooková skupina RPG hráčů nejen z Brna

trajda
Příspěvky: 616
Registrován: 1. 6. 2015, 21:11

Re: Poprvé s modulem a hned Neklidný Tauril

Příspěvek od trajda » 12. 4. 2018, 08:25

Nevim, kde se stala chyba, ale doslo k nedorozumneni. Nekromancie je o vezneni nejake zemrele duse v nejake schrance. Ta schranka muze a nemusi byt mrtve telo. Umely zivot je o vkladani mrtve duse do nejake schranky, ta schranka muze a nemusi byt mrtve telo. Pokud se vyhnes vkladani mrtve duse do jakekoliv schranky a vkladani jakekoliv duse do mrtve schranky, mas naprostou jistotu, ze nepouzivas zadnou zakazanou magii. Pokud jedno z toho chces porusis, musis zacit definovat, jaky je rozdil mezi umelym zivotem, nekromancii magie chaosu, nekromancii magie kosmu a nekromancii nebeskeho ducha...

A tomu bych se byt tebou radeji vyhnul...

Uživatelský avatar
mal.kin
Příspěvky: 193
Registrován: 18. 3. 2016, 06:23
Bydliště: Brno

Re: Poprvé s modulem a hned Neklidný Tauril

Příspěvek od mal.kin » 12. 4. 2018, 08:44

Umělý život dle revize:
Vrcholem alchymistického umění je schopnost
vdechnout život neživé hmotě, tedy vytvářet oživené
umělé bytosti. Tato dovednost je opředena velkým
tajemstvím. Někteří lidé tvrdí, že alchymisté vkládají
do mrtvé hmoty útržek snového světa, jiní, že jde
o zbloudilé duše, ale jen málokdo by to dokázal říci
s určitostí. Vyprávějí se i děsivé zkazky o alchymis­
tech, kteří zaklínají život do mrtvých těl, jež uloupí
z hřbitovů, nebo dokonce do bytostí sešitých z růz­
ných kusů nebožtíků. Ale nejspíš jsou to jen pově­
ry, protože na takové znesvěcení mrtvých těl by jen
málokdo měl povahu a žaludek.
Alchymisté jsou si každopádně velmi dobře vědo­
mi, že nedokážou zcela napodobit bohy a že jimi
stvořený život je nedokonalý. Jejich služebníci jsou
obvykle němí a dovedou opravdu dobře vykoná­
vat jen jednoduché úkoly, které nevyžadují mnoho
dovednosti. Přesto však mohou chodící sochy, těž­
kopádní golemové, létající kamenné chrliče nebo
oživlé figurky zvířat sloužit jako vhodní pomocníci,
nebo jsou alespoň pro alchymistu zdrojem výdělku,
když jimi ohromuje urozené a bohaté zákazníky.
Umělý život dle pravidlového dodatku pro Tauril:

Při obzvláště silných, početných či dlouho opakovaných rituálech může magická moc ožít v podobě kouzelné bytosti. Takto vyvolaná bytost bude z pohledu pravidel nějakým druhem neživého.
Přivedla-li kouzla zpět k životu tvora, který již jednou zemřel, bude se jednat o nemrtvého. A nakonec někteří alchymisté, provádí tyto obřady záměrně a tvoří tak oživené.
Nebo:
Alchymisté se svou dovedností Umělý život dokáží démona přivolat a jeho spoutáním do vhodné polohy z něj utvořit oživeného.
No a tady mi vzniká rozpor...dle pravidel drd2 je totiž pro umělý život potřeba šému, který však pravidlový dodatek neřeší. V dodatku se však zmiňuje, že do neživého je možné připoutat démona chaosu, tedy toho chaotického tentononcu ve formě energie.

Takže se nabízí, že alchymysta dokáže vytvořit v Taurilu neživého pomocí démona chaosu, ale i za pomoci rituálu ho dokáže oživit i jiným způsobem. Tohle už bude asi na naší domluvě. Přesto bych zachoval existenci šému a tím pádem bych oddělil nemrtvé (kostlivci, zombíci, duchové atd.), kteří se zjevují neznámo proč (neznámo podle pravidel, alespoň zatím z mého pohledu), od alchymistova uměle stvořeného života.
Herní pub Mystica - Facebooková stránka čajovny/pubu Mystica v Brně. Skvělé místo pro deskovky a RPG
Společenstvo kulaté kostky - Facebooková skupina RPG hráčů nejen z Brna

MarkyParky
Příspěvky: 8187
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: Poprvé s modulem a hned Neklidný Tauril

Příspěvek od MarkyParky » 12. 4. 2018, 17:53

Ještě bych k Sparkle dodal a upozornil, že ne vždy stejné slovo znamená totéž.

Slovo nemrtvý se může používat v textech hned trojím způsobem:

* jako pravidlová třída potvor (v základní příručce i aplikaci popisováno kurzívou) - což je jediný význam, který má nějaké mechanické dopady na hru

* jako obecný termín, kterým autor světa (tedy Sparkle) oznamuje hráči, že jde o "oživlou mrtvolu"
* jako in-character slovo, kterým jedna postava říká druhé postavě, že si myslí, že jde o "oživlou mrtvolu"

Tyhle tři významy nemusí vždy vypadat totéž. Když alchymista použije skutečné tělo živého člověka, které už je bez duše, vloží do něj šém a vyvolá jej jako oživeného, z pohledu vesničana nebo z pohledu kosmologie celého světa to může být nemrtvý, i když formálně v DrDII pravidlech to nebude nemrtvý, ale oživený.

A když postava zmateného sedláka z vesnice říká hráčské postavě, že na hřbitově straší nemrtví, je to to, co si ona v danou chvíli myslí a vůbec to nemusí být ani oživlá mrtvola (mohou to být třeba převlečení vykradači hrobů).


Když jsem pro Sparkle aplikaci psal a ona psala příručku, na pár místech se nám tyhle dvojjakosti podařilo odchytit tak, aby k podobným záměnám nedocházelo. Ale některá slova jsou natolik frekventovaná a jejich používání je natolik časté, že to prostě nejde, aniž by tím text nepůsobil příliš kostrbatě. A slovo nemrtvý je jedno z takových.

Uživatelský avatar
mal.kin
Příspěvky: 193
Registrován: 18. 3. 2016, 06:23
Bydliště: Brno

Re: Poprvé s modulem a hned Neklidný Tauril

Příspěvek od mal.kin » 13. 4. 2018, 05:55

Díky MarkyParky, tím si mi vysvětlil přesně co jsem potřeboval vědět.
Herní pub Mystica - Facebooková stránka čajovny/pubu Mystica v Brně. Skvělé místo pro deskovky a RPG
Společenstvo kulaté kostky - Facebooková skupina RPG hráčů nejen z Brna

Uživatelský avatar
mal.kin
Příspěvky: 193
Registrován: 18. 3. 2016, 06:23
Bydliště: Brno

Re: Poprvé s modulem a hned Neklidný Tauril

Příspěvek od mal.kin » 16. 4. 2018, 06:34

My snad nezačneme hrát…ale pokrok je, že dva hráči, kteří v reálu tvoří pár, vytvořili své postavy i s backgroundem a i v naší hře budou tvořit partnerskou dvojici. A tak náš budoucí alchymista a jeho budoucí zaklínačka stvořili příběh o tom, jak pochází oba z Roveny a přichází studovat na Thuren mlhu a chaos. Ke všemu si vybrali, že se vrhnou do služeb Carllysů.
Jelikož jsem Tauril půjčil třetí hráčce, která je tradičně brzda, tak se nemohu o své tvrzení nyní opřít, ale domnívám se, že v úvodní příručce není o Roveně žádná zmínka. Proto jsem se s oběma domluvil, že do Roveny zasahovat nebudeme a tudíž bude mít pro jejich postavy jen epizodní význam. Oba mi to potvrdili, tudíž jsem se snad vyhnul potenciálnímu problému s vytvářením reálií pro Rovenu.

S vládnoucím rodem královny Mathily to bude horší, protože jsem měl od začátku v plánu, že naši kampaň začneme u rodu Westenholtů nebo Dellamy. Naštěstí s tím oba počítají, takže první dobrodružství bude zřejmě o tom, jak dostat tuhle partu šprtů do služeb legendárních hrdinů Marcuse a Reginalda.
Herní pub Mystica - Facebooková stránka čajovny/pubu Mystica v Brně. Skvělé místo pro deskovky a RPG
Společenstvo kulaté kostky - Facebooková skupina RPG hráčů nejen z Brna

Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 3040
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: Poprvé s modulem a hned Neklidný Tauril

Příspěvek od Sparkle » 16. 4. 2018, 10:10

Rovenu chystáme do druhé knížky, kdybys k ní potřeboval nějaké akutní info, tak napiš.

Zaháčkovat do služeb Marcuse a Reginalda... hmmm... možná je tam bude chtít Mathila nastrčit, aby špehovali Luciana? Nabulíkuje jim něco o tom, že má o toho kluka strach, protože měla sny / vizi o tom, jak se mu snaží ublížit nějaké temné síly?

edit: a nebo můžou být nějak předáni do služeb Senaře... ta je taky Carlyssová...
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Otevřená hraní RPG v Praze všichni jste srdečně zváni
RPG pro děti ve vývoji

Uživatelský avatar
mal.kin
Příspěvky: 193
Registrován: 18. 3. 2016, 06:23
Bydliště: Brno

Re: Poprvé s modulem a hned Neklidný Tauril

Příspěvek od mal.kin » 16. 4. 2018, 10:25

Jelikož jsme se domluvili, že Rovenu necháme být, tak doufám, že nebude nic třeba. Vymysleli si, že studovali a pracovali v knihovně jistého pana Badena o historii světa, magii a alchymii. Pokud je reálné, že v Roveně existuje knihovna, tak mi to bude stačit. Netuším, zda je to sekulární městský stát nebo pouze město a do jaké míry je ovlivněno vírou či nějakým jiným vlivem a bude lepší, když družina bude využívat materiálu, který se nabízí v Thurenu.

Osobně preferuji, že by se oba nezdržovali dlouho v Terligtonu a nedostali se tak snadno k Mathile. Jejich hlavní motivací je studovat mlhu a chaos. První dobrodružství navíc povedu formou tutorialu, takže to musí být co nejvíc simple.
Do té vyšší politiky družinu rád nasměruji, ale zatím je budu chápat jako učně knihovníka, alchymisty, kováře a podobných řemesel. Tudíž zájem Westenholtů si budou muset něčím získat. První hru tedy budu cíleně vézt tímto směrem a nejlépe v nějakém uzavřeném podzemí, kde si vyzkouší mechaniku DrD 2 a využijí svých schopností postav.
Herní pub Mystica - Facebooková stránka čajovny/pubu Mystica v Brně. Skvělé místo pro deskovky a RPG
Společenstvo kulaté kostky - Facebooková skupina RPG hráčů nejen z Brna

Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 3040
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: Poprvé s modulem a hned Neklidný Tauril

Příspěvek od Sparkle » 16. 4. 2018, 10:34

V Roveně je určitě knihovna a spousta dalších věcí, je to bohatý a velký městský stát.

Těším se, až napíšeš, jak dopadlo dobrodružství!
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Otevřená hraní RPG v Praze všichni jste srdečně zváni
RPG pro děti ve vývoji

trajda
Příspěvky: 616
Registrován: 1. 6. 2015, 21:11

Re: Poprvé s modulem a hned Neklidný Tauril

Příspěvek od trajda » 16. 4. 2018, 18:26

Myslim, ze tvi pratele se stale drzi knihy. Rovena je sepsana pouze kratkym odstavcem na konci knihy, ale presto se tvym pratelum podarilo vyzdimat z toho odstavce to nejlepsi, a pritom zustat v mantinelech knihy.

Uživatelský avatar
mal.kin
Příspěvky: 193
Registrován: 18. 3. 2016, 06:23
Bydliště: Brno

Re: Poprvé s modulem a hned Neklidný Tauril

Příspěvek od mal.kin » 23. 4. 2018, 07:15

Máme za sebou první sezení. Družinu tvoří 2 cestovatelé z Roveny, kteří mají hlavní motivaci studovat mlhu a chaos v království. Třetí postava je panoš (panoška) lady Senary.
Naši cestovatelé si pronajali koně a vyrazili se podívat za hradby Terlingtonu, když na cestě potkali utíkajícího člověka směrem k městu…díky stopám se poté dostali na místo, kde našli trojici lapků a kočár lady Senary, která tou dobou seděla svázaná se svou panoškou zády k sobě. Senara upadala do své tradiční deprese, protože přišla o své oblíbené šperky. To způsobilo, že se provaz postupně rozpadl a obě ženy byly volné.
Následný konflikt byl spíše ukázka mechanik pro novou hráčku a připomínka pro nás falešné začátečníky. Jak už to však v mých hrách bývá zvykem, přestože mé NPC mají charakteristiku 1, tak kostky padají prostě lépe a hráči se dostávají do velkých trablů.
Nakonec konflikt i díky přispění zaříkávání mlhy lady Senarou dopadl relativně dobře. Vůdce lapků Fox popadl lup a jako lesní přízrak zmizel v lese spolu s tupým kolegou Buckedem. Lady Senara poděkovala za pomoc při záchraně a pozvala cizince na hrad Mayne. Třetího lapku se podařilo svázat a odvézt k výslechu na hrad.
Tím jsem si připravil hru na příště, kdy Reginald si rád poslechne vyprávění a Senara pošle novou družinu za loupežníky, aby získala zpět své oblíbené náušnice.
Herní pub Mystica - Facebooková stránka čajovny/pubu Mystica v Brně. Skvělé místo pro deskovky a RPG
Společenstvo kulaté kostky - Facebooková skupina RPG hráčů nejen z Brna

Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 3040
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: Poprvé s modulem a hned Neklidný Tauril

Příspěvek od Sparkle » 23. 4. 2018, 09:32

:clap: :clap: Boží! Hned jak jsi tam napsal, že Senaru někdo svázal, mi bylo jasný, že to nebude mít dlouhého trvání :)
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Otevřená hraní RPG v Praze všichni jste srdečně zváni
RPG pro děti ve vývoji

Odpovědět

Zpět na „Neviditelná kniha“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti