Vlivovy souboj v krolli vesnici
Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles
- MarkyParky
- Příspěvky: 16473
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Vlivovy souboj v krolli vesnici
Arten:
Jasně, ale ten už jsem zmiňoval v předchozím postu.
V posledním už řeším jen co dělat po hodu s vítězstvím, když k němu dojde.
Jasně, ale ten už jsem zmiňoval v předchozím postu.
V posledním už řeším jen co dělat po hodu s vítězstvím, když k němu dojde.
Re: Vlivovy souboj v krolli vesnici
Tak to nepochybně, ale když předpokládám, že všechny Vlivové konflikty odehrávám přes kostky a jednou mi řekne PJ, že si házet nemám, řeknu si... kde je chyba?* hráči někam jdou jednat, protistrana jednání přijme, hodí se kostkami, hráči jednání vyhrají a PJ následně nerespektuje vítězství hráčů, protože railroad.
- Sarsaparillos
- Příspěvky: 1169
- Registrován: 27. 8. 2011, 10:15
Re: Vlivovy souboj v krolli vesnici
On není konflikt jako konflikt. I pokud jsou hráči zvyklí všechny fyzické konflikty (souboje) odehrávat přes kostky a jednou mi hráč poví, že chce umlátit medvěda lžičkou, ve většině žánrů mu to neprojde. Kostkami se házet nebude a on se ani nebude moc divit, protože je to z principu nemožná akce.
Pokud stejně asymetricky nastavím i vlivový konflikt, mohu obdobně prohlásit, že určitý způsob jeho řešení je nemožná akce a házet se nebude. Jen oproti lžičce a medvědovi je u těch ukecávaček náročnější popsat situaci a obsazení tak, aby si i hráči sami řekli "jo, tohle fakt si argumentama nedáme" a necítili se ukřivdění.
Re: Vlivovy souboj v krolli vesnici
To je ono. Pro mě vy to byl jen další nepříjemný krollí typ. Nic moc extra. A pak náhle... to nedáte.
- boubaque
- bubák; Moderátor
- Příspěvky: 6651
- Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
- Bydliště: Brno/Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vlivovy souboj v krolli vesnici
Co to tak zběžně čtu, tak mi přijde, že je problém v tom že nastavení té scény jde hodně proti tomu, co je napsáno v "průvodcovské" části knihy. Dokonce je tam přímo napsané, že když už Průvodce potřebuje, aby se nějaká věc stala děj se co děj, nemůže to nechávat na kostkách, ale měl by to hráčům vysvětlit (pokud to nevyplyne samo snadno z příběhu).
Každopádně když už bych se do takové situace dostal, je potřeba konflikt, kterým mají postavy možnost náčelníka přesvědčovat, nepřipustit (ideálně právě s tím metaherním vysvětlením, že scéna je součást zápletky, ne řešení). Náčelník případně vznikající konflikt může utnout rozkazem válečníkům kmene: "Vyžeňte je z vesnice!" Pak už je to jen na hráčích, jestli se rozhodnou bojovat s celou vesnicí, nebo se podvolí a odejdou.
Každopádně když už bych se do takové situace dostal, je potřeba konflikt, kterým mají postavy možnost náčelníka přesvědčovat, nepřipustit (ideálně právě s tím metaherním vysvětlením, že scéna je součást zápletky, ne řešení). Náčelník případně vznikající konflikt může utnout rozkazem válečníkům kmene: "Vyžeňte je z vesnice!" Pak už je to jen na hráčích, jestli se rozhodnou bojovat s celou vesnicí, nebo se podvolí a odejdou.
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Re: Vlivovy souboj v krolli vesnici
Už to tu zaznělo, takže vypíchnu s čím rozhodně souhlasím:
Dle méno je "ideální" řešení onen vlivový souboj pojmout tak, že se vlastně hraje o to, jestli postavy náčelník úspěšně označí za podvodníky (nebo že mají na své straně temné síly...) a krollové je zkusí sežrat nebo násilně vyhnat a situací, kdy jsou sice nuceni odejít (náčelník je vyhání třeba za smylšnou urážku), ale kollové to dělají z povinnosti a je to spíš "raději běžte" než přímé hrozby od rozzuřených krollů...
Postavy se klidně mohou "hádat" o právo na obchod, ale pokud uspějí, jen to pomůže dokázat, že náčelník je od začátku podrazák, což mu sice ublíží (kmen si to bude pamatovat) a postavám pomůže (někteří krollové je mohou "vystrkávat" z vesnice s tím, že chápou jak to je, ale náčelník je náčelník - zatím), ale základní linku - budoucí boj to nezmění.
Postavy (hlavně teda hráči) by ale měly vědět, že vytěžily z dané situace maximum a předešly nepříjemnostem (s ostatními krolly). Ten závěr lze uplatnit i po prohraném konfliktu na obchod s tím, že argumentačně náčelníka dostali, on však přesto odmítl (protože to celou dobu plánoval a nikdy to nechtěl/ což postavy taky odhalí díky vítěztví), ale kvůli tomu ztratil tvář - Vlivová Jizva.
Nejdůležitější je tuhle Jizvu a hlavně význam celého (vyhraného) konfliktu pak zahrát tak, aby hráči měli pocit, že (oprávněně) něčeho dosáhly. Určitě to posílí "opozici" uvnitř kmene. Ta je zatím slabá, proto se nemohla (nebo prostě kvůli cizincům nechtěla riskovat) za postavy postavit, ale počet nespokojenců sílí ("tento kroll není můj náčelník" ).
Lze tohle sílící skupinu využít v nastávající bitvě? Nebo s nimi pak bude snadnější jednání, až postavy krollí útok odrazí? To je to "vítězství".
Dle méno je "ideální" řešení onen vlivový souboj pojmout tak, že se vlastně hraje o to, jestli postavy náčelník úspěšně označí za podvodníky (nebo že mají na své straně temné síly...) a krollové je zkusí sežrat nebo násilně vyhnat a situací, kdy jsou sice nuceni odejít (náčelník je vyhání třeba za smylšnou urážku), ale kollové to dělají z povinnosti a je to spíš "raději běžte" než přímé hrozby od rozzuřených krollů...
Postavy se klidně mohou "hádat" o právo na obchod, ale pokud uspějí, jen to pomůže dokázat, že náčelník je od začátku podrazák, což mu sice ublíží (kmen si to bude pamatovat) a postavám pomůže (někteří krollové je mohou "vystrkávat" z vesnice s tím, že chápou jak to je, ale náčelník je náčelník - zatím), ale základní linku - budoucí boj to nezmění.
Postavy (hlavně teda hráči) by ale měly vědět, že vytěžily z dané situace maximum a předešly nepříjemnostem (s ostatními krolly). Ten závěr lze uplatnit i po prohraném konfliktu na obchod s tím, že argumentačně náčelníka dostali, on však přesto odmítl (protože to celou dobu plánoval a nikdy to nechtěl/ což postavy taky odhalí díky vítěztví), ale kvůli tomu ztratil tvář - Vlivová Jizva.
Nejdůležitější je tuhle Jizvu a hlavně význam celého (vyhraného) konfliktu pak zahrát tak, aby hráči měli pocit, že (oprávněně) něčeho dosáhly. Určitě to posílí "opozici" uvnitř kmene. Ta je zatím slabá, proto se nemohla (nebo prostě kvůli cizincům nechtěla riskovat) za postavy postavit, ale počet nespokojenců sílí ("tento kroll není můj náčelník" ).
Lze tohle sílící skupinu využít v nastávající bitvě? Nebo s nimi pak bude snadnější jednání, až postavy krollí útok odrazí? To je to "vítězství".
Re: Vlivovy souboj v krolli vesnici
Co se nemožných akcí týče, tak prostě existují a je to nutná součást hry.
Když někdo půjde přeskočit něco, co nemůže, taky si taky házet nebude.
Když někdo chce udělat něco nemožného v uzavřené hře, nechám ho to udělat, pak ho nenechám hodit a oznámím výsledek. S tím, že to byla nemožná akce.
Když někdo půjde přeskočit něco, co nemůže, taky si taky házet nebude.
Když někdo chce udělat něco nemožného v uzavřené hře, nechám ho to udělat, pak ho nenechám hodit a oznámím výsledek. S tím, že to byla nemožná akce.
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Re: Vlivovy souboj v krolli vesnici
Jeste jednou bych chtel pripomenout, ze me jako pjovi absolutne neslo o vyvrcholeni konfliktu. Ale charakter byl napsanej tak, ze moc jinych moznosti nezbyvalo. Zalozil jsem tohle vlakno, abych se naucil za takovyhle charakter hrat, a s tim mi pomohli zhruba dva lidi. Pak jsem dostal spoustu rad okolo, jak resit situaci uplne jinak, a za nektere jsem opravdu vdecny, ale s charakterem postavy mi nepomohli.
ed uz ale vim, ze jsem nemel na hrace pusobit primo, ale akce nacelnika mela byt vedena na krolly, presvedcit je, ze muj nazor je ten spravny, a zbavit se druziny tim, ze samy krollove je vyvedou, protoze samy krollove to chteji. Takovy boj o prizen by skutecne mohl vyvrcholit v obchod, odchod, valku, ale stejne tak svrzeni nacelnika. A o takovy vlivovy souboj mi celou dobu slo.
ed uz ale vim, ze jsem nemel na hrace pusobit primo, ale akce nacelnika mela byt vedena na krolly, presvedcit je, ze muj nazor je ten spravny, a zbavit se druziny tim, ze samy krollove je vyvedou, protoze samy krollove to chteji. Takovy boj o prizen by skutecne mohl vyvrcholit v obchod, odchod, valku, ale stejne tak svrzeni nacelnika. A o takovy vlivovy souboj mi celou dobu slo.
Re: Vlivovy souboj v krolli vesnici
trajda: Jsem rád, že se ti nakonec dostalo odpovědí, které jsi hledal. To, že k tomu byla přidána i diskuse jen volně související, je obecná vlastnost jakéhokoli diskusního fóra.
Pokud ale dovolíš přátelské rýpnutí: sám jsi tomu šel hodně naproti. Původně ses totiž vážně ptal na něco jiného, než teď píšeš ve svém posledním přízpěvku. Chválně srovnej:
Teď vidím, že ti spíš vadilo, "jakým" způsobem k němu byl dotlačen (sám by nikdy nesouhlasil, muselo ho k tomu "dotlačit" veřejné mínění kmene), ale na to jsi se původně nezeptal
Je to podobné, jako Šamanovo Hadačství - fóra neodpovídají na otázky, které tě zajímají, ale na otázky, na které se ptáš
Pokud ale dovolíš přátelské rýpnutí: sám jsi tomu šel hodně naproti. Původně ses totiž vážně ptal na něco jiného, než teď píšeš ve svém posledním přízpěvku. Chválně srovnej:
Když ti "absolutně nešlo" o vyvrcholení konfliktu, proč se ptáš primárně na pravidlové řešení konfliktu?trajda píše: ↑25. 2. 2018, 16:12 JENZE nas hrdina souboj vyhral. (...) Mastickar nasi druziny chtel odporovat, apeloval na fakta, ze podminky byly splneny, a meli by se presunout k obchodu - A VYHRAL STRET.
Nejenom, ze jsem mel v poznamkach napsano, ze k obchodu dojit nemuze, pokud byl chogall porazen, ale navic i fikcne nedava smysl, aby nacelnik obchodoval s podvodniky. Takze jak byste ten konflikt pokracovali, aby k obchodu nedoslo? Nebo je chyba nekde pred tim?
Jenže na "hraní role" se ptáš až několik příspěvků dál - původně jsi evidentně řešil spíš to, že tě obecně pravidla dle tebe/hráčů tlačí do rozhodnutí, která cizí postava nechce, a jak tomu bránit. Proto ty odpovědi týkající se nemožných akci apod...trajda píše: ↑25. 2. 2018, 16:12 Jedno reseni by bylo nahlasit triumfalni prichod, to snizi pravdepodobnost, ze nekdo prehodi nacelnikovu akci. Ale stale tu je ta sance, ze by ho nekdo prehodil se stejnou akci - obchodovani. Pocatecni ohrozeni druziny mozna nemelo byt 3, ale 4. Ani to, by nepomohlo s mim konkretnim problemem. Takze jsem nasel dve chyby, kterych jsem si vedom, ale opravenim ani jedne z nich to muj problem neresi...
Nešlo Alespoň podle toho, co jsi psal v prvním příspěvku diskuze (viz mé citáty výše), jsi vyloženě s obchodem nechtěl souhlasit a vadilo ti, že byl náčelník k němu dotlačen.
Teď vidím, že ti spíš vadilo, "jakým" způsobem k němu byl dotlačen (sám by nikdy nesouhlasil, muselo ho k tomu "dotlačit" veřejné mínění kmene), ale na to jsi se původně nezeptal
Je to podobné, jako Šamanovo Hadačství - fóra neodpovídají na otázky, které tě zajímají, ale na otázky, na které se ptáš
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů