Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání
Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles
Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání
Ten příklad s tou Jizvou mi připomněl jednu takovou věc, o které jsem přemýšlel. Není to tak úplně dotaz, spíš námět ke (krátké) diskuzi, tak snad nevadí...
Jde o to, že se podle mě v boji skoro vždy vyplatí snažit se cíli udělit Jizvu, která ho omezí v jeho hlavní bojové činnosti (Boji zblíska, případně u lovce ve Střelbě). Náročnost pak způsobí, že bude muset platit každé kolo Zdroj (nebo změnit činnost, což není vždy rozumné/možné).
Vcelku logicky se bude cíl bránit Vyčerpáním, což mu ale krom úbytku Zdrojů zvýší Ohrožení. (Tahle mechanika je zcela ok, opravdu výrazně zrychluje souboje a dělá je dramatičtější). Jeho protivník pak prostě nahlásí stejnou akci v dalším kole...
Jde mi o to, že "hrozba Jizvou" (často dokonce závažnosti 2) mi příjde dost silná:
- "nevyplatí" se pak hlásit obyčejné akce zvyšující Ohrožení
- cíl se "musí" skoro vždy Vyčerpat a přichází tak o velké množství Zdrojů
/nebo Jizvu příjme a o Zdroje příjde během následujících kol kvůli náročnosti (nehledě na Zdroje "ztracené" Jizvou)
Osobně se mi líbí koncept (podle druhé edice jsem zatím hrál jen v létě na CONci, delší hraní s družinkou mě teprve čeká...) rostoucího Ohrožení, které představuje reálnou hrozbu Zdrojům a postavě (jakmile se začne vyčerpávat postava s vysokým Ohrožením, jde to rychle z kopce), přitom ale není pro dramatický efekt vždy nutné postavu reálně vyčerpat z příliš mnoha Zdrojů (stačí vysoké Ohrožení a hrozba, že se začnou hlásit vyřazovací akce).
Mám ale právě obavu, že podobné akce působící jako dobrá páka a nutící postavu se prakticky vyčerpávat "vždy", tento pěkný koncept naruší.
Co o tom soudíte vy? Možná jen zbytečně teoretizuju, třeba se ukáže že i s utrženou Jizvou se dá dobře (efektivně) bojovat... Máte nějakou relavantní zkušenost (či teorii ) ?
Jde o to, že se podle mě v boji skoro vždy vyplatí snažit se cíli udělit Jizvu, která ho omezí v jeho hlavní bojové činnosti (Boji zblíska, případně u lovce ve Střelbě). Náročnost pak způsobí, že bude muset platit každé kolo Zdroj (nebo změnit činnost, což není vždy rozumné/možné).
Vcelku logicky se bude cíl bránit Vyčerpáním, což mu ale krom úbytku Zdrojů zvýší Ohrožení. (Tahle mechanika je zcela ok, opravdu výrazně zrychluje souboje a dělá je dramatičtější). Jeho protivník pak prostě nahlásí stejnou akci v dalším kole...
Jde mi o to, že "hrozba Jizvou" (často dokonce závažnosti 2) mi příjde dost silná:
- "nevyplatí" se pak hlásit obyčejné akce zvyšující Ohrožení
- cíl se "musí" skoro vždy Vyčerpat a přichází tak o velké množství Zdrojů
/nebo Jizvu příjme a o Zdroje příjde během následujících kol kvůli náročnosti (nehledě na Zdroje "ztracené" Jizvou)
Osobně se mi líbí koncept (podle druhé edice jsem zatím hrál jen v létě na CONci, delší hraní s družinkou mě teprve čeká...) rostoucího Ohrožení, které představuje reálnou hrozbu Zdrojům a postavě (jakmile se začne vyčerpávat postava s vysokým Ohrožením, jde to rychle z kopce), přitom ale není pro dramatický efekt vždy nutné postavu reálně vyčerpat z příliš mnoha Zdrojů (stačí vysoké Ohrožení a hrozba, že se začnou hlásit vyřazovací akce).
Mám ale právě obavu, že podobné akce působící jako dobrá páka a nutící postavu se prakticky vyčerpávat "vždy", tento pěkný koncept naruší.
Co o tom soudíte vy? Možná jen zbytečně teoretizuju, třeba se ukáže že i s utrženou Jizvou se dá dobře (efektivně) bojovat... Máte nějakou relavantní zkušenost (či teorii ) ?
- MarkyParky
- Příspěvky: 16478
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání
Nevadí, ale založím pro tu diskusi separátní vlákno. EDIT: Tady https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?f=262&t=14888Jezus píše: Ten příklad s tou Jizvou mi připomněl jednu takovou věc, o které jsem přemýšlel. Není to tak úplně dotaz, spíš námět ke (krátké) diskuzi, tak snad nevadí...
Tohle má sloužit primárně k dotazům.
Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání
Ahoj,
s družinkou už hrajeme několikáté sezení DrD2. Nová pravidla jsou velice názorná a jsem rád že vznikla. Nicméně stále si nejsem jist tím, jak funguje Obrana. V rámci pravidel je řešeno, že obrana se chová jako protiakce (s tím rozdílem že musí škodit obránci a platí se manévrem).
Může tedy na akci Hráčské postavy z iniciativy "Chci orkovi seknou do ruky a způsobit mu jizvu" reagovat ork se slovy "Pomocí manévru obrany nechám jeho meč sjet po mé zbroji a svojí plátovou rukavicí mu jednu vrazím abych mu zvýšil ohrožení"?
s družinkou už hrajeme několikáté sezení DrD2. Nová pravidla jsou velice názorná a jsem rád že vznikla. Nicméně stále si nejsem jist tím, jak funguje Obrana. V rámci pravidel je řešeno, že obrana se chová jako protiakce (s tím rozdílem že musí škodit obránci a platí se manévrem).
Může tedy na akci Hráčské postavy z iniciativy "Chci orkovi seknou do ruky a způsobit mu jizvu" reagovat ork se slovy "Pomocí manévru obrany nechám jeho meč sjet po mé zbroji a svojí plátovou rukavicí mu jednu vrazím abych mu zvýšil ohrožení"?
Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání
Ano.
Někde v pravidlech je zmínka, že není třeba Obranu chápat doslova jako obranou (ochranou) akci, ale jako plnohodnotnou protiakci (jen s tím omezením, že s ní můžeš reagovat jen na akce vůči své postavě a sebere ti jeden manévr (jak jsi správně řekl výše)).
Může tedy hlásit i prosté "seknu ho dřív - platím obranu" nebo se bránit z Obrany například proti plánované ohnivé kouli lukostřelbou apod.
Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání
Jak se brání ohnivé kouli lukostřelbou?
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání
Asi se tím myslí "zasáhnu ho dřív, než jí sešle, tak, aby ji seslat nemohl".
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16478
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání
Ano.Kubasik píše:Pomocí manévru obrany nechám jeho meč sjet po mé zbroji a svojí plátovou rukavicí mu jednu vrazím abych mu zvýšil ohrožení"?
Ano.Jezus píše: seknu ho dřív - platím obranu
Ano.Log 1=0 píše:Asi se tím myslí "zasáhnu ho dřív, než jí sešle, tak, aby ji seslat nemohl".ShadoWWW píše:Jak se brání ohnivé kouli lukostřelbou?
Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání
My jsme tento přístup převzali i do Fate a funguje velice dobře.
Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání
Zvědova zvláštní schopnost Zbojník v nové verzi říká, že dává bravuru pro běžnou střelbu.
Flavor text je ale od minula nezměněný a říká "ať má v ruce luk, nebo vrhací nůž..."
Šotkova práce je tu zřejmá, ale kdo má tedy pravdu? Je úmyslem, aby Zbojníci nemohli vrhat? Předpokládáme, že ne, když třeba naopak Hraničář byl rozšířen, aby pokrýval boj z dálky libovolného typu.
A nebo jste přehlédli "a vrhání" z "pěší střelba a vrhání" v první verzi, protože bylo na novém řádku?
Flavor text je ale od minula nezměněný a říká "ať má v ruce luk, nebo vrhací nůž..."
Šotkova práce je tu zřejmá, ale kdo má tedy pravdu? Je úmyslem, aby Zbojníci nemohli vrhat? Předpokládáme, že ne, když třeba naopak Hraničář byl rozšířen, aby pokrýval boj z dálky libovolného typu.
A nebo jste přehlédli "a vrhání" z "pěší střelba a vrhání" v první verzi, protože bylo na novém řádku?
Léčení pomocí magie
Dobrý den,
již nějaký čas hrajeme dle pravidel DrD II, snažím se je důkladně studovat, ale stále nemohu najít odpověď na mojí otázku. Jak léčit jizvy pomocí magie? Za normálních okolností se jizva léčí něco kolem měsíce, ale jde to nějak urychlit? Nikde jsem nenašel, že by to vůbec někdo uměl.
Zvláštní je, že u Alchymisty jsem našel možnost výroby elixíru, který okamžitě vyléčí trvalou jizvu, jako je například useklá ruka. Ale ani u alchymisty jsem neobjevil okamžité vyléčení běžné dočasné jizvy, například zlomené nohy či otřesu mozku. Podle toho, že Alchymista umí léčit trvalé jizvy, odhadoval bych to buď také na Alchymistu nebo na jeho předchůdce, takže mastičkáře. Jelikož celou dobu mluvím o tělesných jizvách. Samozřejmě mě ale zajímají i duševní a vlivové, ale na tělesných se mi nelépe dávají konkrétní případy.
již nějaký čas hrajeme dle pravidel DrD II, snažím se je důkladně studovat, ale stále nemohu najít odpověď na mojí otázku. Jak léčit jizvy pomocí magie? Za normálních okolností se jizva léčí něco kolem měsíce, ale jde to nějak urychlit? Nikde jsem nenašel, že by to vůbec někdo uměl.
Zvláštní je, že u Alchymisty jsem našel možnost výroby elixíru, který okamžitě vyléčí trvalou jizvu, jako je například useklá ruka. Ale ani u alchymisty jsem neobjevil okamžité vyléčení běžné dočasné jizvy, například zlomené nohy či otřesu mozku. Podle toho, že Alchymista umí léčit trvalé jizvy, odhadoval bych to buď také na Alchymistu nebo na jeho předchůdce, takže mastičkáře. Jelikož celou dobu mluvím o tělesných jizvách. Samozřejmě mě ale zajímají i duševní a vlivové, ale na tělesných se mi nelépe dávají konkrétní případy.
Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání
Chyba byla v popisu dovednosti. V aktuální e-verzi už je opravená (ke stáhnutí na e-shopu altaru) a zní "Postava bravurně ovládá (pokročilé manévry) Běžnou střelbu a Běžný vrh."matejcik píše: ↑17. 2. 2018, 22:45 Zvědova zvláštní schopnost Zbojník v nové verzi říká, že dává bravuru pro běžnou střelbu.
Flavor text je ale od minula nezměněný a říká "ať má v ruce luk, nebo vrhací nůž..."
Šotkova práce je tu zřejmá, ale kdo má tedy pravdu? Je úmyslem, aby Zbojníci nemohli vrhat? Předpokládáme, že ne, když třeba naopak Hraničář byl rozšířen, aby pokrýval boj z dálky libovolného typu.
A nebo jste přehlédli "a vrhání" z "pěší střelba a vrhání" v první verzi, protože bylo na novém řádku? :)
Jizvy se je možné zbavit (jen) dvěma způsoby - buď se sama zahojí v době, kdy postava není "na výpravě" a hojení pak trvá dny až měsíce, podle toho, co dává smysl v příběhu. Nebo je jizva vyléčena ošetřovací akcí podle pravidel na straně 227 a dál. Takové léčení je možno považovat za zvláštní druh magie a má několik omezení - například že se odehrává vždy jen za magického okamžiku a že velikost vyléčené jizvy je silou okamžiku omezena. Různá povolání k tomu mohou používat své dovednosti nebo zvláštní schopnosti, ale nikdo neumí léčit jizvy mimo magický okamžik. Ani alchymistova ZS Živá neumí "instantně" vyléčit žádnou jizvu - pouze z nevyléčitelné jizvy udělá vyléčitelnou, její ošetření ale pak už musí proběhnout podle normálních pravidel se všemi omezeními. Žádný "lektvar Rudého kříže", který by do sebe hrdina kopl během boje a zacelily se mu rány v DrD2 nenajdete...Attylloe píše: ↑17. 2. 2018, 22:46 Dobrý den,
již nějaký čas hrajeme dle pravidel DrD II, snažím se je důkladně studovat, ale stále nemohu najít odpověď na mojí otázku. Jak léčit jizvy pomocí magie? Za normálních okolností se jizva léčí něco kolem měsíce, ale jde to nějak urychlit? Nikde jsem nenašel, že by to vůbec někdo uměl.
Zvláštní je, že u Alchymisty jsem našel možnost výroby elixíru, který okamžitě vyléčí trvalou jizvu, jako je například useklá ruka. Ale ani u alchymisty jsem neobjevil okamžité vyléčení běžné dočasné jizvy, například zlomené nohy či otřesu mozku. Podle toho, že Alchymista umí léčit trvalé jizvy, odhadoval bych to buď také na Alchymistu nebo na jeho předchůdce, takže mastičkáře. Jelikož celou dobu mluvím o tělesných jizvách. Samozřejmě mě ale zajímají i duševní a vlivové, ale na tělesných se mi nelépe dávají konkrétní případy.
Re: Léčení pomocí magie
To, co napsal bart, je zcela spravne, ale jsou to rady z nove verze pravidel, zatimco vy zrejme jeste hrajete podle te stare. Ve stare verzy se alchymistova zs ziva voda dala pouzit na JAKOUKOLIV jizvu, aby se vylecila okamzite + mohla lecit i nevylecitelne.Attylloe píše: ↑17. 2. 2018, 22:46 Dobrý den,
již nějaký čas hrajeme dle pravidel DrD II, snažím se je důkladně studovat, ale stále nemohu najít odpověď na mojí otázku. Jak léčit jizvy pomocí magie? Za normálních okolností se jizva léčí něco kolem měsíce, ale jde to nějak urychlit? Nikde jsem nenašel, že by to vůbec někdo uměl.
Zvláštní je, že u Alchymisty jsem našel možnost výroby elixíru, který okamžitě vyléčí trvalou jizvu, jako je například useklá ruka. Ale ani u alchymisty jsem neobjevil okamžité vyléčení běžné dočasné jizvy, například zlomené nohy či otřesu mozku. Podle toho, že Alchymista umí léčit trvalé jizvy, odhadoval bych to buď také na Alchymistu nebo na jeho předchůdce, takže mastičkáře. Jelikož celou dobu mluvím o tělesných jizvách. Samozřejmě mě ale zajímají i duševní a vlivové, ale na tělesných se mi nelépe dávají konkrétní případy.
Pokud mas ale na mysli neco magictejsiho, budes si to muset vymyslet v pribehu a vytvorit k tomu vlastni pravidla. Napriklad, ve stare verzy, se jizvy na dusi a vlivu nedokazali lecit magicky. A trvale jizvy na dusi a vlivu nemohl lecit uz vubec nikdo. To ale neznamena, ze si nemuzes do pribehu dat jezero s zivou vodou, ktera dela zazraky. Jen zkratka na to neexistuji pravidla...
Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání
super, díky
možná už to někde padlo, ale jsou / budou někde errata pro tištěnou verzi?
Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání
Pokud myslis seznam zmen oproti puvodni verzy, tak nevyjde.
Pokud myslis tistenou verzy bez chyb, tak vyjde az se vyprodaji vsechny vytisky, coz nebude vnpristich mesicich.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 hostů