Výhodnost zasazování Jizev

Oficiální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16382
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Výhodnost zasazování Jizev

Příspěvek od MarkyParky »

Jezus píše:Ten příklad s tou Jizvou mi připomněl jednu takovou věc, o které jsem přemýšlel. Není to tak úplně dotaz, spíš námět ke (krátké) diskuzi, tak snad nevadí...

Jde o to, že se podle mě v boji skoro vždy vyplatí snažit se cíli udělit Jizvu, která ho omezí v jeho hlavní bojové činnosti (Boji zblíska, případně u lovce ve Střelbě). Náročnost pak způsobí, že bude muset platit každé kolo Zdroj (nebo změnit činnost, což není vždy rozumné/možné).
Vcelku logicky se bude cíl bránit Vyčerpáním, což mu ale krom úbytku Zdrojů zvýší Ohrožení. (Tahle mechanika je zcela ok, opravdu výrazně zrychluje souboje a dělá je dramatičtější). Jeho protivník pak prostě nahlásí stejnou akci v dalším kole...

Jde mi o to, že "hrozba Jizvou" (často dokonce závažnosti 2) mi příjde dost silná:
- "nevyplatí" se pak hlásit obyčejné akce zvyšující Ohrožení
- cíl se "musí" skoro vždy Vyčerpat a přichází tak o velké množství Zdrojů
/nebo Jizvu příjme a o Zdroje příjde během následujících kol kvůli náročnosti (nehledě na Zdroje "ztracené" Jizvou)
Neplatí to vždy. Platí to pro některé bojové situace, resp. bude to platit, pokud budeš hrát nějaký hack'n'slash, kde účelem většiny protivníků je být pobito, ty chceš protivníkům vážně ubližovat a máš celkem jistotu, že budeš mít navrch a nejde ti o nic jiného. Pak máš svým způsobem pravdu.

Když hlásíš Jizvu a uspěješ, protivník řeší následující volbu:
= Buďto nepřítel přijme neúspěch, vážně mu ublížíš jak chceš ty, zůstane mu nízké Ohrožení, ale přijde o Zdroje v budoucích kolech, kvůli náročnosti.
= Nebo se nepřítel Jizvy zalekne, vyčerpá se, sice si zvedne Ohrožení a zaplatí zdroje, ale místo toho, abys mu vážně ublížil se stane něco trochu jiného, než přesně to, co jsi chtěl ty


Pokud ti ale jde o něco jiného (zajmout zajatce bez zranění, strhnout náčelníkovi skřetů z krku vzácný talisman, shodit piráta z paluby lodi do vody), nebo když nemáš jasnou převahu, tak najednou není Jizvení nejlepší cestou, protože úspěšná akce sice znamená, že proti tobě bude stát zraněný protivník, pro kterého akce budou náročné, ale nijak ses neposunul v tom, čeho jsi chtěl dosáhnout. Čekají tě další kola boje, kdy budeš znovu riskovat kostky a jemu sice budou odtékat zdroje, ale pomalu.

Když hlásíš zvýšení Ohrožení a uspěješ, protivník řeší následující volbu:
= Buďto nepřítel přijme neúspěch, zvýší se mu Ohrožení a stane se přesně to, co chceš ty.
= Nebo se nepřítel Vyčerpá, zvýší se mu Ohrožení a zaplatí zdroje, ale stane se něco trochu jiného, než přesně to, co jsi chtěl ty. Jasně, pořád jsi vyhrál skoro to, co chceš, ale není to úplně ono.

To, že s pomocí zvýšení Ohrožení je pro protivníka mechanicky nejvýhodnější nechat ti tvé vítězství v plné parádě je hrozně výhodné pro záměry tvé postavy. Kdykoliv chceš dělat něco, co není vyloženě ubližování, je lepší hrát to přes Ohrožení, protože tím mu ho nutíš se rozhodnout, zda tvé vítězství je pro něj natolik významné, aby kvůli němu utrácel cenné Zdroje.

Ještě silněji to platí, pokud někomu nebo sám sobě pomáháš. Pokud hlásíš akci "prokličkuji mezi nepřáteli a proběhnu kolem nich na mostku" a přehodíš je, tak jejich volba bude:
=Přijmou neúspěch a ty budeš na mostku, za nimi - a snížíš si Ohrožení nebo získáš Výhodu.
=Nebo se vyčerpají a poběží na mostek za tebou, aby tě mohli později zastavit, ale sami si zvednou Ohrožení a přijdou o Zdroje. To už si někdo rozmyslí, jestli mu tvoje štěstí stojí za zhoršení vlastní situace. Takže tě pravděpodobně nechá vyhrát, pokud to není opravdu důležité.

Zatímco kdybys na něj vytáhl mečák a chtěl o ukudlat přes Jizvy, tak ti to bude trvat třeba 2-3 kola. A po tuhle dobu budete dělat hluk, přitahovat pozornost .....


Situace v příběhu má leckdy vyšší význam než čísla.
Jezus
Příspěvky: 2601
Registrován: 26. 1. 2018, 10:35
Bydliště: Brno

Re: Výhodnost zasazování Jizev

Příspěvek od Jezus »

Díky za založení vlákna :-) Nepředpokládám, že se to roztáhne na moc příspěvků, ale jeden nikdy neví...
MarkyParky píše: 12. 2. 2018, 15:47 Neplatí to vždy. Platí to pro některé bojové situace, resp. bude to platit, pokud budeš hrát nějaký hack'n'slash, kde účelem většiny protivníků je být pobito, ty chceš protivníkům vážně ubližovat a máš celkem jistotu, že budeš mít navrch a nejde ti o nic jiného. Pak máš svým způsobem pravdu.
(...)
Situace v příběhu má leckdy vyšší význam než čísla.
Ano, to je fakt. Použitý výraz "vždy" je příliš silný, bude se jednat cca o 50 % bojových situací.
I tak ale hrajeme DrD2 převážně jako akční dobrodružství, takže v těch 50 % bojových situací (kterých je zase přes 30 % konfliktů :-) ) chce postavy opravdu něco sežrat, zabít, okrás případně zajmout a na nějaké to zranění se nehledí.
Opačně i postavy nemusí chtít někoho primárně zabít, ale netvoři a zvířata obzvláště se zahání snáze, jsou-li zraněná, se zbitými a krvácejícími bandity se zase lépe vyjednává.
MarkyParky píše: 12. 2. 2018, 15:47 Pokud ti ale jde o něco jiného (zajmout zajatce bez zranění, strhnout náčelníkovi skřetů z krku vzácný talisman, shodit piráta z paluby lodi do vody), nebo když nemáš jasnou převahu, tak najednou není Jizvení nejlepší cestou, protože úspěšná akce sice znamená, že proti tobě bude stát zraněný protivník, pro kterého akce budou náročné, ale nijak ses neposunul v tom, čeho jsi chtěl dosáhnout. Čekají tě další kola boje, kdy budeš znovu riskovat kostky a jemu sice budou odtékat zdroje, ale pomalu.
S tím tak úplně nesouhlasím. Většinou není třeba, aby to bylo "bez zranění". A i v naplnění nápaditějších akcí pomůže, má-li po několika kolech s Jizvou protivník málo zdrojů, protože se obvykle brání Bojem... (myslím piráta i skřeta z příkladu, čest vyjímkám).
Ani převahu mít nemusím, naopak mi jeho Jizva pomůže, když bych byl tlačen do defenzivy (vyšší počet kol nahrává mě). Právě ve vyrovnaných konfliktech má Jizva čas se projevit a zdroje utracené za to, aby nebyla, extrémně chybí. Naopak postavy s jasnou převahou se snaží konflikt rychle ukončit přes zvyšování Ohrožení, protože je to pro ně výhodnější.
MarkyParky píše: 12. 2. 2018, 15:47 To, že s pomocí zvýšení Ohrožení je pro protivníka mechanicky nejvýhodnější nechat ti tvé vítězství v plné parádě je hrozně výhodné pro záměry tvé postavy. Kdykoliv chceš dělat něco, co není vyloženě ubližování, je lepší hrát to přes Ohrožení, protože tím mu ho nutíš se rozhodnout, zda tvé vítězství je pro něj natolik významné, aby kvůli němu utrácel cenné Zdroje.
To chápu a to se mi právě na mechanice Ohrožení a vyčerpání líbí. Jde mi právě o to, že i tak se mi často "pravidlově" vyplatí ho na začátku zjizvit (nebo prakticky donutit k vyčerpání) a až pak se pokoušet o své záměry, protože je pak větší šance, že mi nebude bránit (má méně zdrojů nebo to nevydrží dlouho).

Pokud sobě nebo někomu jinému pomáhám, jde už o něco jiného. Buď o jinou taktickou situaci nebo o těch zbylých 50 % "bojových situací".
Jezus
Příspěvky: 2601
Registrován: 26. 1. 2018, 10:35
Bydliště: Brno

Re: Výhodnost zasazování Jizev

Příspěvek od Jezus »

Ještě dodatek, abych lépe vyjádřil svoji hlavní myšlenku:

Pokud chci v bojové situaci dosáhnout prakticky čehokoli, bývá na začátku nejlepší hlásit Jizvu.
-pokud bych hlásil zvýšení Ohrožení, protivník to příjme a má Ohrožení o 1 vyšší
-pokud hlásím Jizvu a on ji nepříjme, má Ohrožení o 1 vyšší a ztratil zdroje
-pokud hlásím Jizvu a protivník ji příjme, má náročnost na Boj..., kterým se bude často bránit mým akcím v dalších kolech, což ho bude v budoucnu stát více zdrojů než pouhé zvýšení Ohožení o 1

(v dalších kolech pak mohu dle potřeby hlásit zvýšení Ohrožení a akce s efektem, který jsem původně zamýšlel)
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16382
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Výhodnost zasazování Jizev

Příspěvek od MarkyParky »

Jezus:
Zamysli se ještě třeba nad tím, zda je výhodnější protivníka zranit nebo odzbrojit.

Pokud se vyčerpá, vyjdou oba dva případy na stejno - zvedne se mu Ohrožení a přijde o Zdroje.

Pokud ale přijme porážku, tak:
- dostane-li Jizvu způsobující naročný boj, mechanický efekt bude, že za každou další akci zaplatí 1 Zdrojem. Ohrožení mu zůstane, manévry zdarma mu zůstanou a nemá jak se Jizvy zbavit (tedy se o to nebude ani pokoušet)
- když ho odzbrojíš, mechanický efekt bude, že - buďto bude dál hrát manévry, ale každou další akci zaplatí 1 Zdrojem, anebo přijde o manévry. Ohrožení mu stoupne. A protože je tam potenciál toho, se znovu ozbrojit tak:
== Je pravděpodobnější, že tu porážku přijme.
== Je pravděpodobné, že v budoucnu spálí nějakou budoucí akci na snahu se znovu ozbrojit - a tuhle akci nebude moct použít proti tobě.

V celkovém součtu mi odzbrojení vede nad Jizvením.
Jezus
Příspěvky: 2601
Registrován: 26. 1. 2018, 10:35
Bydliště: Brno

Re: Výhodnost zasazování Jizev

Příspěvek od Jezus »

Ano, odzbrojení je taky docela dobrý způsob, jak po stránce mechanik tvrdě zasáhnout postavu - lepší než prosté zvýšení Ohrožení. Myslím, že se z toho může brzy taky stát velmi často hraná akce...

Ale mě šlo i o to, že prakticky chci, aby se postava vyčerpala (tím, že jí hrozím Jizvou). Jizva je pro ni dost nevýhodná a nemůže se jí zbavit, proto se vyčerpá. A já stejnou akci zahlásím znovu. Protivník tak rychle ztrácí Zdroje a roste mu Ohrožení, takže ho brzy utahám. Mnohem rychleji než prostým zvýšením Ohrožení.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16382
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Výhodnost zasazování Jizev

Příspěvek od MarkyParky »

Pořád mi to nějak nesedí. Nicméně nechci tu točit pořád dokola tytéž argumenty, takže pojďme na to trochu od lesa.


Čistě pro zajímavost, jak vypadá u vás takový běžný konflikt, ve kterém se ti vyplatí pořád Jizvit?
Erevan
Příspěvky: 154
Registrován: 25. 6. 2013, 13:24

Re: Výhodnost zasazování Jizev

Příspěvek od Erevan »

Přidám svoji vlastní zkušenost, že naše konflikty trvají maximálně tak 4-5 kol. Takže u nás by se dávat jizvy moc nevyplatilo. A vzhledem k tomu, že naše postavy mají lvl 20, tak například postava je schopná za 2 kola vyřadit středně silného protivníka, neboť má přístup k bravurním manévrům. Tj. zahlásí zvýšení ohrožení, které nemá zásadní dopad na nepřítele a pak dá velmi lstivě a v dalším kole zahlásí vyřazovací akci velmi mocně. Tj. pokud nepřítel začínal s ohrožením 2, tak se musí vyčerpat za 7 sudby a to většinou nedokáže.

BTW: Většina protivníků má víc možností, jak útočit, takže i když například způsobím nepříteli jizvu na Boj s..., tak mě může začít zastrašovat přes vliv. A budu na tom hůř, než když bych mu jen zvýšil ohrožení.
Erevan
Příspěvky: 154
Registrován: 25. 6. 2013, 13:24

Re: Výhodnost zasazování Jizev

Příspěvek od Erevan »

A když už jsme u těch jizev, dává jizva náročnost jen na jednu dovednost nebo na několik dovedností? Tj. např. jizva "prostřelená ruka" dává náročnost jen na Boj z blízka nebo i na Vrh, Střelbu, Plavání, Šplhání atd.?
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16382
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Výhodnost zasazování Jizev

Příspěvek od MarkyParky »

A když už jsme u těch jizev, dává jizva náročnost jen na jednu dovednost nebo na několik dovedností? Tj. např. jizva "prostřelená ruka" dává náročnost jen na Boj z blízka nebo i na Vrh, Střelbu, Plavání, Šplhání atd.?
Úplně přesně litera pravidel říká "akce, které Jizva omezuje, jsou náročné". Tzn. vycházejte z příběhové podoby jizvy, není tam přímo formální vazba na dovednost (generovalo by to WTF momenty). Zároveň ale buďte rozumní - hrajete hrdinské postavy, ne simulátor nemocnice. Je OK, když ve své hře budete omezovat ty akce, kde je náročnost způsobená jizvou zjevná.


Co se týká vazby na dovednost, nevím, zda nedošlo k záměně s postihem. Postihy jsou důsledkem magie, nikoliv zranění a ty opravdu omezují jednu dovednost, nebo skupinu činností rozsahem odpovídající zhruba jedné dovednosti. U magie není divné, že se chová divně ;o)
Jezus
Příspěvky: 2601
Registrován: 26. 1. 2018, 10:35
Bydliště: Brno

Re: Výhodnost zasazování Jizev

Příspěvek od Jezus »

MarkyParky píše: 12. 2. 2018, 22:47 Pořád mi to nějak nesedí. Nicméně nechci tu točit pořád dokola tytéž argumenty, takže pojďme na to trochu od lesa.
Ok, ale částečně jsi mě přesvědčil :-) Tlačit na omezující Jizvu se nevyplatí ve všech bojových konfliktech a i tak existují podobně silné alternativy (například odzbrojení). Takže Jizva není "ultimátní trik".
MarkyParky píše: 12. 2. 2018, 22:47 Čistě pro zajímavost, jak vypadá u vás takový běžný konflikt, ve kterém se ti vyplatí pořád Jizvit?
Nejde o to "pořád". Stačí jednou (druhá Jizva stejné úrovně na Boj s... už nedává smysl). Respektive hlásit to dvakrát třikrát po sobě, pokud se postava vyčerpává, což já vlastně chci...
Jezus
Příspěvky: 2601
Registrován: 26. 1. 2018, 10:35
Bydliště: Brno

Re: Výhodnost zasazování Jizev

Příspěvek od Jezus »

Erevan píše: 13. 2. 2018, 07:48 BTW: Většina protivníků má víc možností, jak útočit, takže i když například způsobím nepříteli jizvu na Boj s..., tak mě může začít zastrašovat přes vliv. A budu na tom hůř, než když bych mu jen zvýšil ohrožení.
Pravda, i tyhle možnosti snižují výhodnost udělení Jizvy. Sice to dost postavu omezí v možnostech (respektivy "výhodných" možnostech), ale kreativní hráč si s tím poradí. V případě Střelby asi hůř (Lovci moc zastrašovat neumí), ale něco se vždycky najde. Jen ten bonus už nemusí být co býval, případně může postava přijít o Zběhlost, když nemá dost ZS.
Erevan píše: 13. 2. 2018, 07:48 Přidám svoji vlastní zkušenost, že naše konflikty trvají maximálně tak 4-5 kol. Takže u nás by se dávat jizvy moc nevyplatilo. A vzhledem k tomu, že naše postavy mají lvl 20, tak například postava je schopná za 2 kola vyřadit středně silného protivníka, neboť má přístup k bravurním manévrům. Tj. zahlásí zvýšení ohrožení, které nemá zásadní dopad na nepřítele a pak dá velmi lstivě a v dalším kole zahlásí vyřazovací akci velmi mocně. Tj. pokud nepřítel začínal s ohrožením 2, tak se musí vyčerpat za 7 sudby a to většinou nedokáže.
Díky, o to mi primárně šlo. Jak jsem psal, v nové revizi jsem zatím skoro nic neodehrál; pořádné hraní mě teprve čeká (a furt se odsouvá :-( ), tak mě zajímalo, jestli je to potenciálně velký problém nebo ne.

S bravurou se dynamika docela mění, hráli jste po revizi i na nižších levelech?

BTW - ve tvém příkladu mi příjde logické se tu a tam (u některých "nepřátel") vyčerpávat i na zdánlivě zanedbatelnou změnu ohrožení, pokud právě mohli vytušit (viděli to), že jejich protivník "umí" bravurně lstivě. I tak docela rychle dojdou zdroje, ale to je myslím proti takto zkušeným dobrodruhům v pořádku.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16382
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Výhodnost zasazování Jizev

Příspěvek od MarkyParky »

Těch faktorů ovlivňujících mechanickou výhodnost toho či onoho přístupu je tam i mnohem víc, mezitím mě napadla třeba iniciativa:

Třeba když mám nízkou inicativu a soupeři už mají odehráno, je mechanicky mnohem výhodnější:
* zahlásit nějakou akci na kterou soupeři nemohou reagovat (defenzivní) - nagenerovat tak spoluhráčům Výhody nebo snižovat Ohrožení
* zahlásit nějakou mírnou akci proti soupeři, na kterou se mu nevyplatí reagovat akcí z obrany, protože by musel platit manévr a zároveň si uvědomuje, že pokud mi nechá zkoušku, tak když ji já nehodím, budu se muset Vyčerpat, abych dosáhl svého a třeba mi to za to nebude stát.

Naopak ohlásit úmysl dát Jizvu znamená, že soupeř má právo reagovat a nejspíš ho využije. Tím pádem půjde o střet a hrozí, že ublíží mě nebo že já se budu muset Vyčerpat a přijdu o zdroje.

Respektive hlásit to dvakrát třikrát po sobě, pokud se postava vyčerpává, což já vlastně chci...
Já vím, že to chceš. Nechápu proč to chceš ... proto jsem navrhoval, abys ukázal typický konflikt, který hráváte, že se ti to zdá výhodné, abychom se bavili nad konkrétním příkladem a nevedli jen obecný potlach, kde už se dost cyklíme.
Jezus
Příspěvky: 2601
Registrován: 26. 1. 2018, 10:35
Bydliště: Brno

Re: Výhodnost zasazování Jizev

Příspěvek od Jezus »

Nebyl jsem si právě jistý, jestli jsi můj hlavní záměr úplně pochopil :-) Chci to prostě proto, že vyčerpaná postava těžko zabrání jakémukoli mému záměru a je to tak rychlejší, než přes zvyšování Ohrožení.

Už jsem zmiňoval, že pořádná hra v nové edici mě teprve čeká, takže si na příklad z praxe budeš muset (doslova) nějaký ten pátek počkat...
Šlo mi mimo jiné o to, jestli to na postavy vůbec vytahovat. Kdyby to bylo moc ultimátní, raději bych to do hry sám nezapojoval a čekal, že na to hráči třeba pár sezení vůbec nepříjdou :-) (Ono vůči postavám je to stejně o něco silnější než vůči protivníkům hraným PJem).
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16382
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Výhodnost zasazování Jizev

Příspěvek od MarkyParky »

Chci to prostě proto, že vyčerpaná postava těžko zabrání jakémukoli mému záměru a je to tak rychlejší, než přes zvyšování Ohrožení.
A já se ptám, zda když máš na výběr mezi:
I. zkusit prosadit svůj záměr rovnou
II. nejprve zmlátit protivníka tak, že nebude schopen odporovat a potom prosadit svůj záměr

tak zda si:
a) myslíš si, že II. je vždy mechanicky opravdu rychlejší než I.
b) myslíš si, že II. je univerzálně použitelné s ohledem na důsledky akcí ve fikci


a) Podle mě platí jen pokud je naplněno hrozně moc nevyřčených předpokladů (máš v průměru vyšší úroveň/charakteristiku nebo přesilu, hraješ z vysoké iniciativy, obě strany konfliktu mají nízké Ohrožení a rovnou situaci, vybavení a talenty nehrají velkou roli atd...).

b) Podle mě neplatí vůbec - existuje mnoho situací, kdy dotažení II. do konce naopak přímo vede k tomu, že záměr nebude naplněn, protože už bude neslučitelný s tím, jak si soupeři dal přes hubu. Zkrátka pokud chceš vojenského posla okrást o (pro tebe důležitý, pro něj nedůležitý) dokument a podaří se ti ho v temné uličce zatlačit do rohu a dát mu nůž na krk, aniž bys ho ve skutečnosti škrábnul, je celkem pravděpodobné, že se tě bude hrozně bát, dokument ti nechá a dá ti pokoj. Taky se možná bude bát předstoupit před velitele, kterému byl dopis určen, protože ten ho označí za zrádce, že dopis vydal bez boje. Takže možná dezertuje nebo alespoň bude oddalovat moment předání.
Zatímco pokud ho ztlučeš do kulaté krychle a pak si ho z jeho zkrvaveného těla sám zvedneš, možná v něm probudíš semínko pomstychtivosti a budeš mít na krku problém, protože dotyčný bude moct svému veliteli ukázat, že bojoval, co to šlo - a rovnou ho zburcuje.

Domýšlení důsledků akcí v DrDII je hrozně důležitá součást hry. A mnohdy je hra zajímavá právě díky tomu, že mechanicky optimální řešení nejsou totožná s fikčně optimálními a hráči se musí rozhodovat, co je pro jejich postavu vlastně důležitější - zda to, že zvítězí, nebo způsob, kterým vítězství dosáhnou.
Jezus
Příspěvky: 2601
Registrován: 26. 1. 2018, 10:35
Bydliště: Brno

Re: Výhodnost zasazování Jizev

Příspěvek od Jezus »

a) Vždycky ne, ale velmi často. Těch nevyřčených předpokladů nemusí být "hrozně moc".
- pro vyšší úroveň je naopak asi vhodnější zvyšovat ohrožení. Pokud je protivník na stejné úrovni nebo dokonce výše - pak se vyplatí zasadit mu na začátku Jizvu nebo ho tím alespoň nutit rychleji se vyčerpat.
- z vysoké iniciativy - ta je každé kolo různá. Já netvrdím, že má smysl úplně každé kolo, ale že je dobré na začátku na to tlačit
- rovné podmínky se předpokládají, aby bylo situaci jednoduší uchopit a posoudit "vyrovnanost" s ostatní mechanikou. Samozřejmě podle podmínek nemusí být tato finta vždy výhodná, ale to jsou spíš specifické podmínky "kdy ne" než naopak.
- nakolik to ovlivní vybavení je také otázka. Dle mého zbraň mluví spíše pro Jizvu omezující Boj s... protože tím de facto vyřazuji (prodražuji) i manévry a schopnosti navázané na zbraň. Snad jedině plná zbroj může reálně působící Ohrožení stlačit natolik, že se vyplatí se proti Jizvě vyčerpávat, tudíž ji srovná s klasickým hlášením zvyšování Ohrožení nebo udělá například odzbrojení výhodnější (což je jedno, protože se protivník s dobou zbrojí pravděpodobně vyčerpá i v tomto případě).

b) souhlasil jsem, že je to tak 50 % bojových scén (v akčním dobrodružství). Primárně mi šlo o a)
Ovšem i zde to není tak jednoznačné. To, že způsobím na začátku souboje Jizvu úrovně 1 není "ztlučení do kulaté krychle" a to ani pokud mi v tom protivník brání tím, že se vyčerpává (to je spíš vyčerpání, námaha, možná pár modřin a šrámů). Já ho v tomto případě možná zraním (a tím mu znemožním další efektivní boj), ale rozhodně neobírám zkrvavené tělo.

Samozřejmě hodně záleží na tom, jak oběma stranám konfliktu záleží na tom, "o co se perou". Pokud ale jedné ze stran moc ne, není tolik důvodů k silovému řešení - prostě se nějak domluví nebo nechají přechytračit. Možná dojde i na menší potyčku, aby se ukázala silová převaha, ale já hovořím primárně o situacích, kdy jsou obě strany neústupné a proto dává smysl "ostrý" boj (nebo jiný náročný konflikt dle volby hráčů).
Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti