RPG trilogie Void

Diskuze k českým a slovenským hrám, které nemají samostatnou sekci.
Odpovědět
Ondra

Re: Void: Sci-Fantasy

Příspěvek od Ondra »

Gediman píše:
Což nesmím, protože na to nejsou extra pravidla a když na to nejsou extra pravidla, tak to nejde.
A tohle je přesně ten prvek wargamingu, o kterém mluvím. Neberu to jako něco negativního. Hráče to nutí taktizovat (používat ty správné nástroje ve správnou dobu), odbourává to dost problémů a dává jasně stanovené možnosti, co jde a co už ne.
Tohle vše zhrnuje. Už od dob prvního DnD neplatilo: "Pokud na to nejsou pravidla nejde to." Vlastně základem RPGeček je že jde všechno co dává logiku v daném settingu. Pravidlo u RPG jsou od toho aby to umožnila za pomocí nějákého univerzalního vzorce (hod na dovednost, hod na stat), ne aby na každou věc, která je providitelná existovalo své unikátní pravidlo.

K tvé druhé otázce. Upřímně nevím, možná bych odpustil od těch svazujícíh RPG prvků. Klidně si poneche souboje základní soubojový ala wargaming, akorát bez figurek a taky je pěkné používat ten systém misí.

Pokud obhajuješ pravidla jako "nikdo nemí lootit" pouze odpovědí: "Je to zajímavý Wargame prvek, který nutí hráče taktizovat." Tak v tu chvíli píšeš pravidla pro deskovku.

Pokud je pro tebe důležité mít RPG, překopej systém.
Pokud je pro tebe důležitý systém, který si vytvořil neříkej tomu RPG.
Uživatelský avatar
Gediman
Příspěvky: 1257
Registrován: 10. 3. 2010, 16:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Void: Sci-Fantasy

Příspěvek od Gediman »

Hm...

Na podobné téma jsem nedávno vedl debatu na d20.cz. Poslední 4 stránky. Uživatel LokiB to okomentoval vcelku stručně a pěkně. Cituji:
"když máš v nějaké wargame , že katapult tlačej 2 obři, tak ho tlačej holt dva obři a ne šedesát trpaslíků.
Že to není v RPG úplně zvykem, takováto tvrdá omezení, ještě neznamená, že to nějaký systém nemůže použít, ne?

Já bych asi Void nehrál, nebo mě to moc neláká, ale tak není to úplně zrovna kvůli tomuhle omezení :)
herní systém je abstrakce ... skoro ve všem. jestli někdo udělá systém, kde si vybavení vybereš na začátku mise a už ho nezměníš (nějaká XCOM-like hra), tak to apriori nemusí být lapsus :)"
(PS: vybavení během mise ve Voidu změnit lze a to v obchodech, v našich hrách k tomu ale moc často nedochází)

Plus má argumentace kolem toho... asi bych se musel opakovat.

Ale v zásadě, kdyby přišlo na nějakou významnou činnost, která nemá popsané pravidlo, stačilo by hodit proti příslušnému atributu, přesně jak říkáš. GM by to pak mohl modifikovat podle různých efektů, které tam popsané jsou (snížená viditelnost, únava, nízká gravitace...). Opravdu to není tak složité nebo wargame-omezené, jak to na první pohled vypadá, a určitě to není wargame s prvky RPG. Hráli jsme jednu misi (http://www.gediman.cz/seznamclanku.php? ... r-corvanuv), kde byla celkem dlouhá pasáž, kde jsme vůbec neházeli kostkama ani neřešili žádná pravidla. Nebylo to prostě nutné. K pořádnému boji došlo až na konci.
Uživatelský avatar
Gediman
Příspěvky: 1257
Registrován: 10. 3. 2010, 16:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Void: Sci-Fantasy

Příspěvek od Gediman »

Ok, bug, díky kterému na Fantasyobchodu nešlo přidat Void příručky do košíku a tudíž za ně zaplatit ani je získat zdarma, byl odstraněn. Snad už tam žádný další problém není... (akorát u základní příručky je asi omylem cena 39,-, ale jde zadat i méně).

Tak kdo chce přispět, může :)
Uživatelský avatar
Gediman
Příspěvky: 1257
Registrován: 10. 3. 2010, 16:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Void: Sci-Fantasy

Příspěvek od Gediman »

Void: Sci-Fantasy - páté výročí

9.4. Void oslavil pět let své existence. Nějak jsem to propásl, mám toho teď nějak hodně :) O letních prázdninách to bude určitě lepší. Jako první bude určitě dokončena příručka o bitvách a nových protivnících, na které průběžně pracuji - viz článek zde http://www.gediman.cz/seznamclanku.php? ... o-rok-2017

Co se týče Void: Fantasy, tam teď už řeším jen obrázky a nějaké drobnosti.
Uživatelský avatar
Gediman
Příspěvky: 1257
Registrován: 10. 3. 2010, 16:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Void: Sci-Fantasy

Příspěvek od Gediman »

Tak už uvažuji o grafickém upgradu příruček.

Máte nějaké rady a nápady, jak vylepšit layout, hlavně po stránce přehlednosti, praktičnosti?
Pokusím se to zapracovat už do Voidu: Fantasy.
Uživatelský avatar
Gediman
Příspěvky: 1257
Registrován: 10. 3. 2010, 16:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Void: Sci-Fantasy

Příspěvek od Gediman »

Je tu
Void: Sci-Fantasy 1.6

http://www.gediman.cz/seznamclanku.php? ... antasy-1-6

Poslední verze dělaná ve Wordu, další už bude v Publisheru - zatím se v něm musím pořádně naučit. Ono taky přehodit všechen ten text bude docela záhul. Při té příležitosti ho hodlám místy zestručnit a něco předělat.
Uživatelský avatar
Gediman
Příspěvky: 1257
Registrován: 10. 3. 2010, 16:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Void: Sci-Fantasy

Příspěvek od Gediman »

Potřebuji zase s něčím helfnout...

Hledám nějaký neobvyklý termín pro kouzelníka. Tedy ne takové věci jako mág, čaroděj, černokněžník... něco jiného. Klidně může pocházet z mytologie. Napadá vás něco?
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Void: Sci-Fantasy

Příspěvek od York »

Gediman píše: 19. 10. 2017, 19:10Hledám nějaký neobvyklý termín pro kouzelníka. Tedy ne takové věci jako mág, čaroděj, černokněžník... něco jiného. Klidně může pocházet z mytologie. Napadá vás něco?
Čím se má zabývat (jaký druh magie)?
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Void: Sci-Fantasy

Příspěvek od York »

Gediman píše: 19. 10. 2017, 20:43 Žádná specializace, prostě obecný.
Hmm.

Arkanista, thaumaturg, divotvůrce...
Odpovědět

Zpět na „České a slovenské hry“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti