Crowdfunding (kickstarter etc.)
Re: Crowdfunding (kickstarter etc.)
To jsme hráli na minulé Slezině a moc se mi to líbilo Jsem rád, že se to dotáhlo až do vydatelné podoby
Jenom prostě jméno "Age of Cities" mi k tomu sedí tak nějak lépe než "Urbánie". Osobně bych hru pojmenoval třeba "Věk měst" nebo "Urbanie" s krátkým "a".
Každopádně držím tomu všemu palce
Jenom prostě jméno "Age of Cities" mi k tomu sedí tak nějak lépe než "Urbánie". Osobně bych hru pojmenoval třeba "Věk měst" nebo "Urbanie" s krátkým "a".
Každopádně držím tomu všemu palce
Re: Crowdfunding (kickstarter etc.)
Dík za koment. "Age of Cities" byl jen pracovní název, nebylo mým cílem parazitovat na "Age of XYZ" franšíze. Navíc jsem chtěl něco buď rovnou v češtině, nebo univerzálního (anglické vydání nechystáme). Název Urbánie vznikl z brainstormingu a následného hlasování v rámci testerského týmu, a myslím, že to byla dobrá volba. Ve hře byli ještě Městotvorci, Stavitelé měst, MěstaX, Citeez a další ještě šílenější věci.
Protože "Urbania" už je zabraná, tak jsem použil počeštěnou variantu.
Protože "Urbania" už je zabraná, tak jsem použil počeštěnou variantu.
Re: Crowdfunding (kickstarter etc.)
Český rybník nesleduji, ale co se týče KS a stolních RPG ve světě, není to žádná sláva.
1) Musíte mít jméno. Jako neználek nemáte šanci vydělat ani na základní vytyčený cíl.
2) Když vezmu velké hráče, jako Kobold Press, který vydělává zhruba 200 tisíc dolců/kampaň, nebo Evil Hat, který vydělal na Fate Core KS přes 400 tisíc dolců, tak oba tito velcí hráči se shodují na následujícím:
- Už v době vyhlášení kampaně měli utacené velké procento z nakonec vybrané částky. Nejde jen o propagační ilustrace a videa, ale že RPGčka se píší dlouho a už ve chvíli, kdy kampaň vyhlašujete, musíte mít sepsanou vetšinu, včetně komise na ilustrace.
- Ač vybrané částky se zdají snové, ve skutečnosti téměř vše padlo na pokrytí výsledných nákladů. Žádný z těch projektů si nevydělal peníze "na spokojenou rentu". Třeba Fred plánoval po vydání Core zafinancovat několik dalších Fate produktů, ale už mu na to nezbyly peníze.
- Podobně mluví i Wolfgang Baur. Že KS je dobrý na zviditelnění, nebo když chcete vydat nějaký velký projekt, ale nestačí na pokrývání pravidelných životních nákladů. A přidává ještě jednu věc: KS vám nezaplatí zdravotní/sociální pojištění. Mnozí nezávislí RPGčkoví autoři kvůli tomu končí v pokročilém věku na mizině. Dobře se mají akorát zaměstnanci WotC a Paiza, kteří mají docela slušný pravidelný příjem a tyto firmy jim platí i nadstandardní pojištění.
1) Musíte mít jméno. Jako neználek nemáte šanci vydělat ani na základní vytyčený cíl.
2) Když vezmu velké hráče, jako Kobold Press, který vydělává zhruba 200 tisíc dolců/kampaň, nebo Evil Hat, který vydělal na Fate Core KS přes 400 tisíc dolců, tak oba tito velcí hráči se shodují na následujícím:
- Už v době vyhlášení kampaně měli utacené velké procento z nakonec vybrané částky. Nejde jen o propagační ilustrace a videa, ale že RPGčka se píší dlouho a už ve chvíli, kdy kampaň vyhlašujete, musíte mít sepsanou vetšinu, včetně komise na ilustrace.
- Ač vybrané částky se zdají snové, ve skutečnosti téměř vše padlo na pokrytí výsledných nákladů. Žádný z těch projektů si nevydělal peníze "na spokojenou rentu". Třeba Fred plánoval po vydání Core zafinancovat několik dalších Fate produktů, ale už mu na to nezbyly peníze.
- Podobně mluví i Wolfgang Baur. Že KS je dobrý na zviditelnění, nebo když chcete vydat nějaký velký projekt, ale nestačí na pokrývání pravidelných životních nákladů. A přidává ještě jednu věc: KS vám nezaplatí zdravotní/sociální pojištění. Mnozí nezávislí RPGčkoví autoři kvůli tomu končí v pokročilém věku na mizině. Dobře se mají akorát zaměstnanci WotC a Paiza, kteří mají docela slušný pravidelný příjem a tyto firmy jim platí i nadstandardní pojištění.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Re: Crowdfunding (kickstarter etc.)
Zvláštní že zrovna Paizo.
Nedodali co slibovali (vybalancovanou 3,5E bez caster dominance) a dodávají nanejvýš průměrný produkt.
Co je tajemstvím jejich úspěchu? Jediné co mě napadá je, že všichni ostatní mají za šéfy idioty, jenom v Paizu a WoTC sedí průměrně dobrý profesionální manager.
Nedodali co slibovali (vybalancovanou 3,5E bez caster dominance) a dodávají nanejvýš průměrný produkt.
Co je tajemstvím jejich úspěchu? Jediné co mě napadá je, že všichni ostatní mají za šéfy idioty, jenom v Paizu a WoTC sedí průměrně dobrý profesionální manager.
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
- Ecthelion
- Moderátor
- Příspěvky: 12359
- Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
- Bydliště: Brno/Rezno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Crowdfunding (kickstarter etc.)
Mám stejný dojem/sesbírané postřehy - ve chvíli, kdy jde hra na Kickstarter, tak musí být prakticky hotová, aby bylo co ukázat a lidi se měli na co těšit. Kickstarter pak jen zpětně zamázne část nákladů a dovolí vývojářům hru vydat. Systém "máme super nápad a když nám dáte peníze, tak na něm začneme pracovat" nefunguje. Lidi neradi vrážejí peníze do něčeho, co nevidí a co vyjde až za dva roky. Tady nemají šanci ani slavná jména.
Pokud ale lidé nabídnou zajímavou a téměř hotovou hru, kterou by mohli do pár měsíců držet v ruce... tam se můžeme bavit a ta hra má šanci peníze nasbírat.
Re: Crowdfunding (kickstarter etc.)
Fritz: Protože vydávali časopisy Dungeon a Dragon a řadu dobrodružství Adventure Path a fanoušci DnD 3.5 je za to milovali. Pathfinder vznikl jen proto, aby Paizo mohlo dál vydávat svou AP (přejmenovanou na Pathfinder Path). Plus měli přímo ukázkový vztah ke své fanouškovské základně. Otevřeně s nimi diskutovali a psali pro ně produkty na míru. Současný tým WotC se v oblasti komunikace s fanoušky hodně učil právě od Paiza. Teď se snaží upnout své úsilí na Sci-Fi hru Starfinder. Tak jsem zvědavý, jak se jim to povede.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Re: Crowdfunding (kickstarter etc.)
Koukam, ze ti neni uplne jasny rozdil mezi trzbou a vydelkem. To ma pak clovek trochu pochybnosti o tom, jak fundovane se vyjadrujes k financnim vecem.ShadoWWW píše: ↑13. 6. 2017, 15:25 Český rybník nesleduji, ale co se týče KS a stolních RPG ve světě, není to žádná sláva.
1) Musíte mít jméno. Jako neználek nemáte šanci vydělat ani na základní vytyčený cíl.
2) Když vezmu velké hráče, jako Kobold Press, který vydělává zhruba 200 tisíc dolců/kampaň, nebo Evil Hat, který vydělal na Fate Core KS přes 400 tisíc dolců, tak oba tito velcí hráči se shodují na následujícím:
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
Re: Crowdfunding (kickstarter etc.)
Nedělej machra a neztrapňuj se. Myslím, že to každý pochopil, i když "vydělat" je hovorový pojem. Ekonomické pojmy jsou tržby, obrat, výnosy, příjmy a zisk. Ale toto je RPG fórum, ne zasedání Světové banky, brouku.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Crowdfunding (kickstarter etc.)
Lol, tywe, Matt Colville udělal kickstarter, kterej má za cíl vydat příručku k downtime DnD 5e activities a zafinancovat streamování hraní. Za jeden den vybral skoro 800,000 dolarů a zbývá mu ještě měsíc do konce fundování. Tak to je masakr. https://www.kickstarter.com/projects/25 ... -streaming
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15030
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Crowdfunding (kickstarter etc.)
Já jsem od něj viděl asi video a půl, o 5e mám přibližně nulovej zájem, a když ho poslouchám, stejně bych to šel hrát. Takže se vůbec nedivím. (:eerieBaatezu píše: ↑11. 2. 2018, 11:03Lol, tywe, Matt Colville udělal kickstarter, kterej má za cíl vydat příručku k downtime DnD 5e activities a zafinancovat streamování hraní. Za jeden den vybral skoro 800,000 dolarů a zbývá mu ještě měsíc do konce fundování. Tak to je masakr. https://www.kickstarter.com/projects/25 ... -streaming
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Crowdfunding (kickstarter etc.)
Však jo, tohle je záležitost fandomu. On je taková osobnost, že ho spousta lidí děsně žere, díky YT má spoustu fanoušků, co mu podpoří cokoliv, co udělá. Kdyby tu samou knížku vydával někdo jinej, tak bude nejspíš rád, že za ten měsíc udělá základní goal 50,000 doláčů.
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Crowdfunding (kickstarter etc.)
Já taky
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Semrush [Bot] a 5 hostů