D&D je jen o boji!
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
D&D je jen o boji!
Naposledy upravil(a) Quentin dne 20. 9. 2013, 23:06, celkem upraveno 1 x.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Proč má dnd hafo pravidel pro boj
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: D&D je jen o boji!
Neco mi rika, ze "kdo nehraje oldschool je debil" bude dalsim krokem valky proti teoretickym svinim na ceskem internetu.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: D&D je jen o boji!
To sis jenom vylozil z nasich diskuzi na irc. Ja proti ostatnim stylum nic nemam
Jen mi vadi pomlouvání dnd.
Jen mi vadi pomlouvání dnd.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: D&D je jen o boji!
Souhrn toho prvního článku:
Pravidla pro boj v DnD 1e slouží hlavně k tomu, aby byl boj extrémně nebezpečnej a to nebezpečí bylo vyhodnoceno "nestranně". Samy o sobě nedělají boj zajímavým, to z něj dělá až GM přidáním zajímavých prvků.
-- imho to je pravda jen na nízkých levlech, ale jinak vcelku souhlas.
Pravidla pro boj v DnD 4e slouží hlavně k tomu, aby byl boj zábavnej. Nahrává tomu spousta možností co mechanicky v boji dělat, a taky systémově podchycená vysoká odolnost postav proti "náhodné smrti" a systémové nástroje pro GMa k vytvoření encounteru, který bude výzvou a přitom fakticky nebude hrozit riziko smrti. Pravidla 4e tedy podporují hru focusující na boj, a to až do té míry, že bojovat může být i bezpečnější než nebojovat.
-- za mě souhlas
Pravidla pro boj v DnD3e jsou podle autora někde mezi. Umí boj udělat sám o sobě zajímavým, ale nemají ty pojistky proti "náhlé smrti" a nástroje na správné vyladění combatu z 4e. Výsledek: Boj může být dost nebezpečný, což může vést k frustraci hráčů, přitom je ale boj mechanicky zajímavý a pravidla pro boj tvoří podstatnou část příručky, takže to vede k tomu, aby se bojovalo hodně, na druhou stranu se v něm ovšem snadno něco zvrtne.
-- asi bych to řekl nějak podobně.
A takový nějaký ne zcela na závěr vyslovený autorův závěr: To, že má hra komplexní pravidla pro boj, ještě nutně neznamená, že je úplně dobrý nápad v této hře trávit bojem většinu času (viz ta 3e).
Pravidla pro boj v DnD 1e slouží hlavně k tomu, aby byl boj extrémně nebezpečnej a to nebezpečí bylo vyhodnoceno "nestranně". Samy o sobě nedělají boj zajímavým, to z něj dělá až GM přidáním zajímavých prvků.
-- imho to je pravda jen na nízkých levlech, ale jinak vcelku souhlas.
Pravidla pro boj v DnD 4e slouží hlavně k tomu, aby byl boj zábavnej. Nahrává tomu spousta možností co mechanicky v boji dělat, a taky systémově podchycená vysoká odolnost postav proti "náhodné smrti" a systémové nástroje pro GMa k vytvoření encounteru, který bude výzvou a přitom fakticky nebude hrozit riziko smrti. Pravidla 4e tedy podporují hru focusující na boj, a to až do té míry, že bojovat může být i bezpečnější než nebojovat.
-- za mě souhlas
Pravidla pro boj v DnD3e jsou podle autora někde mezi. Umí boj udělat sám o sobě zajímavým, ale nemají ty pojistky proti "náhlé smrti" a nástroje na správné vyladění combatu z 4e. Výsledek: Boj může být dost nebezpečný, což může vést k frustraci hráčů, přitom je ale boj mechanicky zajímavý a pravidla pro boj tvoří podstatnou část příručky, takže to vede k tomu, aby se bojovalo hodně, na druhou stranu se v něm ovšem snadno něco zvrtne.
-- asi bych to řekl nějak podobně.
A takový nějaký ne zcela na závěr vyslovený autorův závěr: To, že má hra komplexní pravidla pro boj, ještě nutně neznamená, že je úplně dobrý nápad v této hře trávit bojem většinu času (viz ta 3e).
Re: D&D je jen o boji!
Souhrn druhého článku:
Pravidla DnD říkají, že má GM dávat expy za všechno možné, nejen combat*.
* Nechybí zdůraznění, že k získání expů za potvoru a její loot není třeba potvoru zabít, jakákoliv metoda "překonání" se počítá.
Pravidla DnD říkají, že má GM dávat expy za všechno možné, nejen combat*.
* Nechybí zdůraznění, že k získání expů za potvoru a její loot není třeba potvoru zabít, jakákoliv metoda "překonání" se počítá.
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15030
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: D&D je jen o boji!
D&D je jen o boji a to se mi na něm líbí!
Sice okrajově, ale velmi trefně se dotýká i toho, proč spoustě lidí má D&D tendenci sklouzávat do disfunkčna.
Celkem pěkné shrnutí rozdílu mezi old, middle a new school D&D, co se boje týče.
Sice okrajově, ale velmi trefně se dotýká i toho, proč spoustě lidí má D&D tendenci sklouzávat do disfunkčna.
Meh. Začne tím, že si formuluje vhodného slaměného panáka, kterého téměř nikdo nezastává, načež začne argumentovat proti ještě extrémnější formě, než si sám formuloval. Necítil jsem potřebu dočítat.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Re: D&D je jen o boji!
Heh, já tady z toho v potu vlastní krve udělám výcuc a on si stejně přečte originál!
BTW ač ten první článek neříká v podstatě nic nového, tak to dává do zajímavých souvislostí. Určitě to stojí za zamyšlení.
BTW ač ten první článek neříká v podstatě nic nového, tak to dává do zajímavých souvislostí. Určitě to stojí za zamyšlení.
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15030
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: D&D je jen o boji!
Já si o souhrn neříkal, já souhrnům nevěřím. (:York píše:Heh, já tady z toho v potu vlastní krve udělám výcuc a on si stejně přečte originál!
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: D&D je jen o boji!
Hele, když o tom přemýšlím, je DnD hodně o boji proto, že maníci, co to dělali, byli velcí wargameři, a vlastně ta pravidla pro DnD ohromně vycházela z těch wargaming her, které hráli a tím se určil celej ten kurz těhle fantasy stolních rpgéček a nebo prostě obecně by to k tomuhle kydlení potvor tíhlo samo od sebe?
Re: D&D je jen o boji!
Mike Shea oslovil celkem 6600 Dungeon Masterů a nechal je vyplnit důkladný dotazník. Jak to dopadlo? Zjistilo se, že DnD není jen o boji.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: D&D je jen o boji!
ShadoWWW: Netvrdil bych, že DnD je jenom o boji, ale nikdo tomu neodpáře fakt, že minimálně 1/3 příručky se boje přímo či nepřímo týká, přičemž pravidla pro mnoho jiných užitečných činností (třeba vládnutí) docela chybí.
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: D&D je jen o boji!
Další věc je, že v 5e:
• vyhodili morale checky a reaction rolly
• dali tam ultra-rychlý healení
• udělali monstra tak, že jsou to hlavně pytle životů bez toho, aniž by byly nějak extra děsivá (takovej level drain je sice brutus a vzhledem k své drsnosti asi dost nepopulární věc, ale přináší to do setkání s nemrtvou potvorou zatraceně děsivé napětí, žádní kids friendly undeadi )
Dohromady to podporuje mlácení víc, než staré edice.
• vyhodili morale checky a reaction rolly
• dali tam ultra-rychlý healení
• udělali monstra tak, že jsou to hlavně pytle životů bez toho, aniž by byly nějak extra děsivá (takovej level drain je sice brutus a vzhledem k své drsnosti asi dost nepopulární věc, ale přináší to do setkání s nemrtvou potvorou zatraceně děsivé napětí, žádní kids friendly undeadi )
Dohromady to podporuje mlácení víc, než staré edice.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host