Otázky k pravidlům - původní verze

Oficiální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Zamčeno
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Otázky k pravidlům

Příspěvek od MarkyParky »

Díky trajdovi za vypíchnutí zapomenuté otázky.

Jo, je to tak. Živá voda znamená, že useknutá ruka doroste, ale ne instantně, mezi sekanci mečem, nýbrž po přiměřeném ošetření, obdobném jakémukoliv jinému léčení.
Petrish
Příspěvky: 172
Registrován: 15. 10. 2015, 09:55
Bydliště: Úpice

Re: Otázky k pravidlům

Příspěvek od Petrish »

trajdo, díky za reakci, úplně jsem zapomněl, že dané téma zůstalo "otevřené".

a teď když to obrátím stejně jako když atomovou energii proměnili v bombu (tedy původně dobrá věc vedla ke zlé)
...tak a teď ten dotaz:
mohu nechat nějak někomu přirůst třeba blány mezi prsty nebo další nohu za účelem nějakého postihu?? že by se mu ta noha navíc prostě pletla...normálně by to byla jizva, akorát místo o končetinu méně by měl jako jizvu o končetinu víc...

šlo by to?
Dračí doupě 2 (DrDII) hraji od roku 2013 jako vypravěč i hráč.
Hraji postavy, které jsou zaměřené na magii, lovení nebo kejkle -> žádný boj na blízko, to mi přijde moc lehké a nudné :P
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Otázky k pravidlům

Příspěvek od MarkyParky »

Petrish:
Odpověď na dvě části:

= Ne, neumíš vzít léčivé kouzlo a pomocí něj škodit. To magie neumí.

= Ano, umíš někomu "přičarovat" skrze substanci něco omezujícího - umí to jedy. Můžeš namíchat kouzelný jed, který (dočasně) spojí prsty na nohou blánami a dá tak cíli postih např. na běhání. Nebude to ale nic tak drastického, jako noha navíc. Mechanicky se nijak neliší od jedu, která dá stejný postih za křeče, jen to opíšeš jiným flufem.
Petrish
Příspěvky: 172
Registrován: 15. 10. 2015, 09:55
Bydliště: Úpice

Re: Otázky k pravidlům

Příspěvek od Petrish »

takže řešení je přes jedy?

lze tedy:
- nechat srůst rty k sobě (vlivová jizva)
- zarůst ušní bubínky
- nechat odpadnout oční víčka
- vypadat porost hlavy (vlasy)
- nebo nechat vyrůst vředy po těle
??

mohl by mi tu někdo prosím rozepsat jak by vypadala platba (v surovinách), když bych chtěl aby to byl dlouhodobý následek jedů a zároveň jizvící s tím, že něco by byli jedy kontaktní, něco dvousložkové a něco normálně do jídla s okamžitým účinkem?

docela se ztrácím v rozdílech v cenách...děkuji předem
Dračí doupě 2 (DrDII) hraji od roku 2013 jako vypravěč i hráč.
Hraji postavy, které jsou zaměřené na magii, lovení nebo kejkle -> žádný boj na blízko, to mi přijde moc lehké a nudné :P
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Otázky k pravidlům

Příspěvek od MarkyParky »

Ano, řešení je přes jedy (myšleno obecně, ne jen mastičkářské). Skoro všechny věci, co píšeš, do jisté míry jdou, ale zároveň vymýšlíš netriviální příklady. Trochu ze široka.

1) K cílovému Zdroji
Buďte při hře opatrní s tím, na co působíte. Pravidla sice říkají, že pokud si to ve fikci dostatečně odůvodníte, můžete útočit i na jiný cílový zdroj než defaultní, ale je dobré s tím šetřit. Je to dobrý sluha, ale špatný pán.

Fikce má jít s mechanikou ruku v ruce a pokud mícháte substanci, co působí na duši nebo vliv, tak to má z definice být omamná látka. Výjimečné, v odůvodněných případech, to dokáže i obyčejný jed, ale nedělal bych z toho obecné pravidlo.

Abych mluvil konkrétně:
i) Pokud si místo křečí v lýtkách popíšete, že postavě narostly blány (tzn. pořád jde o jed útočí na tělo, změnil se jen popis), ale v obou případech to byl postih na rychlý běh, je to pro hru dobré - mechanicky nic neměníte, jen přidáváte kreativní popis.

ii) Akceptovatelné a v pohodě je i to, když vezmeš opravdové tělesné působení, které běžný jed uvěřitelně způsobí (vypadávající vlasy, vředy) a je přirozeným uvěřitelným důsledkem, že takovéto působení útočí na vliv. To je ta výjimka, na kterou jsem upozorňoval výše - fikce má přednost a pokud čas od času z ní jednoznačné vyplývá, že důsledkem Jedu je útok na Vliv, tak nejspíš nikdo remcat nebude. Zároveň ale pořád platí, že jedy v těhle výjimečných případech nedokáží zasadit Vlivovou jizvu, nanejvýš změní Ohrožení + dají postih.

iii) Úplně něco jiného ale je, když místo ztráty řeči (útok na vliv, tedy věc spadající pod Omamné látky) natáhnete působení jedu (srostou rty => útočím jakoby na tělo, ale ve skutečnosti na vliv a chci to tím přesunout pod Jedy). To najednou není ani alternativní popis pro stejnou mechaniku, ale ani efekt, který by jedy nějak přirozeně dělaly. Použil jsem výjimku i) abych si vynutil výjimku ii) - a to už hru rozbíjí a spoluhráče může naštvat. Tomu se zkuste vyhnout.


2) K síle působení a její konsturkci.
Jedy a omamné látky v sobě kombinují tři možná působení, každé udělá něco jiného:
- samy o sobě dávají postihna dobu působení
- samy o sobě mohou dávat Jizvu velikosti 1 tomu Zdroji, na který jsou defaultně stavěné
-- za +1Surovinu je možné to zvýšit pomocí manévru lstivě na Jizvu velikosti 2 (velikosti 3, pokud splní nějakou podmínku na mistrovství a jed je velmi lstivý)
- za +1Surovinu je můžeš udělat vyřazovací na dobu působení (nebo smrtící)

Jak je vidět, tak trvale (Jizva) lze bez mistrovství zasadit jen slabší následky (způsobující Náročnost, nikoliv nemožnost akcí). Vyřazení (a tedy nemožnost akcí) dokáží dát jen dočasně.


Tak a teď to pojďme dát dohromady:

Srůst rty k sobě a Zarůst ušní bubínky
- omamná látka, způsobující zatuhnutí rtů / hluchotu. V základu dává postih na vyjednávání/poslouchání. Pokud připlatím vyřazení, tak v době působení je nemožné mluvit/poslouchat. Můžu říct, že jako následek zůstane vlivová jizva "špatně artikuluje"/ duševní jizva "je nahluchlý", která bude způsobovat náročnost.
- Cena: 3 Suroviny (základ) +1Surovina (omamná látka)
- Kdybych chtěl, aby na ten jeden půlden byla němota/hluchota úplná, tak +1Surovina (za vyřazení na dobu působení)
- Kdybych chtěl, aby Jizva, která zůstane, dávala dvojkovou náročnosti, tak +1Surovina (za vložení manévru lstivě).
- Kdybych chtěl, aby byla kontaktní, připlatím +1Surovinu
- Kdybych chtěl, aby působila hned, připlatím +1Surovinu
atd...

nechat odpadnout oční víčka
Nechápu moc, co to má jako následek dělat?

vypadat porost hlavy (vlasy) a nechat vyrůst vředy po těle
Varianta JED:
- Jed, způsobující hnusný zjev. V základu může způsobovat postih třeba na svádění. Pokud připlatím, tak v době působení budou boláky tak hnusně mokvat/vlasy padat v chuchvalcích, že pro postavu bude svádění nemožné (bude vyřezaná z takových konfliktů). Můžu říct, že jako následek zůstane tělesná Jizva "hnisavé boláky", která bude třeba ztěžovat postavě pohyb. Pokud ale jde o jed, neměl bych jako následek dávat vlivovou Jizvu (protože nijak neovlivním chování postavy => může zvesela zareagovat tím, že bude nosit klobouk a rukavice a boláky jí nijak dál v chování neovlivňují). Základní cena takového jedu je 3, příplatky už jsou stejné jako výše.

Varianta OMAMNÁ LÁTKA:
- Omamná látka, způsobující, že postava se chová divně a třeba si rve vlasy/škrábe ruce do boláků. V základu může způsobovat postih třeba na svádění. Pokud připlatím, tak v době působení budou boláky tak hnusně mokvat/vlasy padat v chuchvalcích, že pro postavu bude svádění nemožné (bude vyřezaná z takových konfliktů). Protože narozdíl od Jedu působí na Vliv, můžu říct, že udělí vlivovou Jizvu "rve si vlasy" / "pořád rozdrápaný do krve", která způsobí, že až do vyléčení bude svádění nemožné. Cena stejná jako u ostatních omamných látek.
trajda
Příspěvky: 1043
Registrován: 1. 6. 2015, 22:11

Re: Otázky k pravidlům

Příspěvek od trajda »

Mno a tělesná jizva "hnisavé boláky" nemůže způsobovat náročnost vlivových akcí?


Už jsem v minulosti taky narazil na podobné high-fantasy jedy, jako třeba dočasný nárůst třetí nohy, sloního chobotu, dočasný růst kytek z uší nebo dočasnou změnu očí v promítačku, která promítá vše, co má v hlavě. A očarované nohy - kam šlápne, tak 7 let tráva neroste (nebo alespoň do soumraku)...Nechce se mi věřit, že by takové high-fantasy jedy zvládl každý...jelikož každý na světě je mastičkář minimálně 0 (mastičkářské jedy nejsou vyhrazené), tak by to znamenalo, že by takový šílený jed zvládl každý. (ano, promítačka je spíše kombinace mastičkáře a šamana, ale zbytek by měl být čistý mastičkář.)

Rozhodl jsem se že takové jedy dovolím pouze menšímu povolání z mastičkáře a alchymisty. Alchymista dokáže vytvořit lektvar, který umí člověka naučit vyhrazenou dovednost. Takový high-fantasy jed se dá považovat za nevyžádanou vnucenou vyhrazenou dovednost. Ale přiznám se, že s takovým pravidlem je pak těžké zjistit, kde je ta hranice mezi "mastičkář" a "kombinace mastičkář, alchymista". Třeba takový jed, po kterém zezelená kůže. Vytvořil jsem pravidlo, díky kterému absolutně netuším, kam zelená kůže spadá. (Ačkoliv je to normální mastičkářský jed, dokonce přímo z pravidel.)
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Otázky k pravidlům

Příspěvek od MarkyParky »

Trajda píše:Mno a tělesná jizva "hnisavé boláky" nemůže způsobovat náročnost vlivových akcí?
Pozor na rozdíl mezi:
1) Tělesná jizva "hnisavé boláky" může vytvořit fikční situaci, ve které se některá vlivová akce stane náročnou.
2) Mechanickým následkem tělesné jizva "hnisavé boláky" je náročnost některých vlivových akcí.

To první je v pořádku a v souladu s pravidly (a odpovídá to bodu ii. výše).
To druhé je v rozporu s pravidly.
Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2384
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Otázky k pravidlům

Příspěvek od Fafrin »

Schopnost "Kam šlápne tam tráva 7 let neroste" je určitě vyhrazená dovednost a spadá to do zázračných elixírů.
Obdobně chobot, třetí noha (či ruka), růst kytek z uší nebo promítačka z očí.
To je něco co by mělo spadat nejméně pod alchymistu.

Poznámka:
Pokud se vám kouzlo(jed, elixír, obrazec, ...) jeví komplikované, složité, netriviální je zcela na místě jej označit za Náročné a požadovat zaplacení vyšší ceny(v Surovinách).
Poznámka 2:
Nevím, jestli marky omylem nebo úmyslně vynechal možnosti, kdy jed působí postih dlouhodobě(3 Suroviny)[ - do příštího slunovratu/rovnodennosti] nebo věčně(5 surovin?)[trvale do zrušení či nějaké podmínky; nějaká ZS u Divotvůrce, asi]
[Asi úmyslně, dlouhodobé jedy v pravidlech ještě nejsou, ale jako houserule je systém unese už teď.]
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Otázky k pravidlům

Příspěvek od MarkyParky »

Úmyslně :D ... to je (zatím) houserule ;o)
Petrish
Příspěvky: 172
Registrován: 15. 10. 2015, 09:55
Bydliště: Úpice

Re: Otázky k pravidlům

Příspěvek od Petrish »

pecka, díky za krásné shrnutí a objasnění vám všem.
Dračí doupě 2 (DrDII) hraji od roku 2013 jako vypravěč i hráč.
Hraji postavy, které jsou zaměřené na magii, lovení nebo kejkle -> žádný boj na blízko, to mi přijde moc lehké a nudné :P
trajda
Příspěvky: 1043
Registrován: 1. 6. 2015, 22:11

Re: Otázky k pravidlům

Příspěvek od trajda »

https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php ... 90#p500342
Trpělivost děti... ;o) chrlíte otázky na základě otázek o otázkách ....

... já se k tomu SS dostanu, ale chvíli to ještě potrvá....
Chci vetrnou magii zvednout mec a vyslat ho k boji proti nepriteli-vrahovi (humanoid). Mec k nemu prileti zezadu a nepritel si s nim bude chvilku sermovat. Nechci ho ani tak trefit, spis chci, aby se ke me otocil zady a venoval se meci. To je podle me takticky manevr, tudiz chci cilit na dusi. Zaroven chci, aby mec levitoval i bez meho soustredeni. Pro pripad, ze bych o soustredeni v dalsich kolech prisel, tak abych nemusel mec znovu zvedat ze zeme. Hazim na nizsi uroven z "pesi boj zblizka proti lidem a zviratum" a "vetrna magie."
Dovolil jsem si připomenout několik dotazů, které zůstaly nezodpovězené. Především ten druhý je pro mě důležitější. Stále totiž netuším, jak fungují mechaniky kombinovaných/komplikovanějších akcí. Pravidla nezakazují použít vícero různých dovedností během jedné akce. Důležité je, aby akce měla jediný záměr. Takové akce se obvykle skládají z dovednosti, která je nezbytná pro uskutečnění akce, a z dovednosti, která skutečně něco dělá, ale bez té první by k té druhé nikdy nedošlo. Příkladů můžu dát desítky, stačí říct.

Pokud dostanu odpověď: "Počkej si na revizi.", nemám problém počkat na revizi. Ale pokud takovou odpověď nedostanu, budu předpokládat, že nějaké řešení existuje.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Otázky k pravidlům

Příspěvek od MarkyParky »

Chci vetrnou magii zvednout mec a vyslat ho k boji proti nepriteli-vrahovi (humanoid). Mec k nemu prileti zezadu a nepritel si s nim bude chvilku sermovat. Nechci ho ani tak trefit, spis chci, aby se ke me otocil zady a venoval se meci. To je podle me takticky manevr, tudiz chci cilit na dusi. Zaroven chci, aby mec levitoval i bez meho soustredeni. Pro pripad, ze bych o soustredeni v dalsich kolech prisel, tak abych nemusel mec znovu zvedat ze zeme. Hazim na nizsi uroven z "pesi boj zblizka proti lidem a zviratum" a "vetrna magie."
Ano.
trajda
Příspěvky: 1043
Registrován: 1. 6. 2015, 22:11

Re: Otázky k pravidlům

Příspěvek od trajda »

Děkuji. Ještě poprosím ten zbytek.
1b) Predpokladam, ze manevry se plati podle te dovednosti, ktera je behem akce dulezitejsi. Predpokladam, ze dulezitejsi je ten serm, nez ta magie. Je to tak?
1c) Na zaklade 1b usuzuji, ze zalezi na mych zs, ktere maji neco spolecneho se sermem ci bojem zblizka proti lidem. Me zs, ktere zdokonaluji vetrnou magii zde nebudu brat v potaz, krome zminene dlouhodobe magie vetru, kterou jsem si priplatil. Je to tak?
1c) Predpokladam, ze veskere manevry se plati Dusi, ackoliv se jedna o serm. Je to tak?
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Otázky k pravidlům

Příspěvek od MarkyParky »

Obecná odpověď, že manévry se platí a ZS používají podle dovednosti, která je během akce důležitější, je správně.

Konkrétní odpověď, zda je důležitější šerm nebo magie nedostaneš, protože neexistuje. V různých skupinách, herních stylech, situacích to může být jinak.

Obecně nemá moc smysl takovéhle "dotazy dopředu" klást. Stačí to určit při hře. Pokud ostatním přijde navržené řešení v pohodé, tak se použije, je to v pohodě a hra jede dál. Teprve pokud by se to někomu (moc) nelíbilo, přijde spor a pravidlo rozhodování. A i potom se opět rozhodne ta daná konkrétní situace a jede se dál.

Hledání obecných odpovědí na konkrétní otázky akorát odpoutává pozornost od toho nejdůležitějšího - hry samotné.

EDIT: Pŕidávám ještě osobní preferenci:
= Platil bych Duší (taktika i kouzla jsou duševní zdroje)
= Nemám problém, aby hráč zapojil rozumná ZS z obou použitých dovedností.
Uživatelský avatar
Lord
Příspěvky: 55
Registrován: 23. 1. 2016, 18:51
Kontaktovat uživatele:

Re: Otázky k pravidlům

Příspěvek od Lord »

Zdravím, jakým způsobem dělá vědmák znamení? Nebo jak to prezentujete? Slovy? Pohyby rukou?
Zamčeno

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 hostů