Domácí pravidla (house rules)
Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles
Re: Domácí pravidla (house rules)
Tak mě napadlo jestli by šlo dát postavám možnost mít pro něco svůj bonus k hodu +6, jako mají Prastaří anebo ty nejsilnější potvory jako jsou například ti nejstarší draci. Nejsem si jistý, jestli by to pro postavy bylo přesílené nebo ne.
Kdyby měla postava na něco úroveň v povolání 6, tak by ve zkoušce neuspěla jenom v případě, že si hodí dvě jedničky, s pátou úrovní neuspěje ve zkoušce pokud hodí dvě jedničky nebo jedničku a dvojku. Takže v obou případech je šance na neúspěch už tak dost malá. Takže se to nejvíce projeví ve střetu.
Napadlo mě to pojmout podobně jako Rodovou Zbraň, což rasová zvláštní schopnost, kterou si může vzít kterákoliv postava, ať už je to Elf, Kroll nebo Trpaslík. Tedy mistrovská ZS, kterou si může vzít každý:
Kdyby měla postava na něco úroveň v povolání 6, tak by ve zkoušce neuspěla jenom v případě, že si hodí dvě jedničky, s pátou úrovní neuspěje ve zkoušce pokud hodí dvě jedničky nebo jedničku a dvojku. Takže v obou případech je šance na neúspěch už tak dost malá. Takže se to nejvíce projeví ve střetu.
Napadlo mě to pojmout podobně jako Rodovou Zbraň, což rasová zvláštní schopnost, kterou si může vzít kterákoliv postava, ať už je to Elf, Kroll nebo Trpaslík. Tedy mistrovská ZS, kterou si může vzít každý:
Tak co myslíte, má to své místo ve hře, nezpůsobí to moc velké problémy? Případně která varianta je lepší?Legendární hrdina
Již dávno překonal hranice lidských možností a existuje jen málo těch, kteří by se mu dokázali vyrovnat.
Hráč si vybere jedno základní nebo pokročilé povolání. Pro dovednosti tohoto povolání si při hodu počítá své povolání jako o 1 vyšší, než ve skutečnosti je, až do maxima 6, pokud jej má na 5. úrovni. V příslušném povolání musí mít postava alespoň 1. úroveň. Také musí vlastnit alespoň jednu zvláštní schopnost z mistrovského povolání, které má příslušné povolání uvedené jako podmiňující (v případě pokročilého povolání). V případě základního povolání musí být dotyčné základní povolání podmiňujícím alespoň pro jedno z podmiňujících pokročilých povolání daného mistrovského povolání. Například postava s mistrovským povoláním Paladina by si pro tuto schopnost mohla vybírat z povolání Válečník, Vědmák, Čaroděj, Bojovník, Kejklíř, Mastičkář, Zaříkávač, pokud by příslušné povolání měla alespoň na 1. úrovni. (bez aktivace, Duše)
Případně druhá varianta:
Legendární dovednost
Již dávno překonal hranice lidských možností a existuje jen málo těch, kteří by se mu dokázali vyrovnat.
Hráč si vybere jednu skupinu dovedností (např. Pěší boj zblízka proti lidem a zvířatům, Magie ohně, Akrobacie, Léčení lidského těla atd.). Pro tuto skupinu dovedností si při hodu počítá úroveň svého povolání jako o 1 vyšší, než ve skutečnosti je, až do maxima 6, pokud má příslušné povolání na 5. úrovni. Příslušná skupina dovedností musí patřit k povolání, ve kterém má postava alespoň jednu úroveň. Také musí vlastnit alespoň jednu zvláštní schopnost z mistrovského povolání, které má příslušné povolání uvedené jako podmiňující (v případě skupiny dovedností pokročilých povolání). V případě dovedností základních povolání musí být dotyčné základní povolání podmiňujícím alespoň pro jedno z podmiňujících pokročilých povolání daného mistrovského povolání. Například postava s mistrovským povoláním Paladina by si pro tuto schopnost mohla vybírat skupiny dovedností z povolání Válečník, Vědmák, Čaroděj, Bojovník, Kejklíř, Mastičkář, Zaříkávač, pokud by příslušné povolání měla alespoň na 1. úrovni.
Tuto zvláštní schopnost si postava může vzít vícekrát, pokaždé pro jinou skupinu dovedností. (bez aktivace, Duše)
Případně třetí varianta: Jako Legendární dovednost, jenom se vyškrtne možnost vzít si tu schopnost víckrát.
- Sarsaparillos
- Příspěvky: 1166
- Registrován: 27. 8. 2011, 10:15
Re: Domácí pravidla (house rules)
Meh, podle mne zbytečnost. Jak sám píšeš, ve zkoušce je už tak velká šance na úspěch, nic moc to nezmění. A většina postav, která má v nějakém povolání pátou úroveň, má i zběhlost a mistrovské manévry, kdy (velmi) přesně tu pravděpodobnost lepšího výsledku bez problémů vytahuje nahoru. Nevidím důvod, proč tímto komplikovat pravidla.
A ani se mi teď nechce přemýšlet nad tím, proč by si měl někdo místo úrovně v povolání brát ZS, která mu dá úroveň v povolání (tj. ještě není na pětce). Fakt v tom nevidím vůbec žádný přínos.
A ani se mi teď nechce přemýšlet nad tím, proč by si měl někdo místo úrovně v povolání brát ZS, která mu dá úroveň v povolání (tj. ještě není na pětce). Fakt v tom nevidím vůbec žádný přínos.
Re: Domácí pravidla (house rules)
Mě se to teda nelíbí hlavně z toho hlediska že kvůli nějaké dynamice hry je prostě 6 úroveň vyhrazena pro legendární monstra. A tak by to mělo zůstat.
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Re: Domácí pravidla (house rules)
Jediný důvod, proč si to brát je ten, aby jsi měl "úroveň povolání" na 6. Já bych si to rozhodně nevzal u povolání, kde nemá moje postava pátou úroveň.A ani se mi teď nechce přemýšlet nad tím, proč by si měl někdo místo úrovně v povolání brát ZS, která mu dá úroveň v povolání (tj. ještě není na pětce). Fakt v tom nevidím vůbec žádný přínos.
Souhlasím, že je to asi zbytečné a tak trochu i "nesetingové". Ono je to spíš asi otázka určité "prestiže". Začal jsem o tom přemýšlet poté, co se mě hráč, jehož postava je mistr meče (Ničitel) zeptal, jestli se někdy bude moct vyrovnat v boji zblízka třeba Kostěji Nesmrtelnému.Mě se to teda nelíbí hlavně z toho hlediska že kvůli nějaké dynamice hry je prostě 6 úroveň vyhrazena pro legendární monstra. A tak by to mělo zůstat.
Spíš než seriózní nápad na ZS je to spíš taková úvaha, jak by to asi mohlo fungovat.
Re: Domácí pravidla (house rules)
(Chce se vyrovnat Kostěji Nesmrtelnému? Ať se stane Kostějem Nesmrtelným!)
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Re: Domácí pravidla (house rules)
Přesně, brát si to dřív než na páté úrovni nedává smysl ani mechanicky (je výhodnější vzít si ZS + úroveň), ani fikčně. Systémově je navíc dost nepěkné pracovat s bonusem +1. Jestli na tom trváš, tak bych to zjednodušil a upravil tak, že když si postava vezme tuhle ZS, tak si může zvýšit úroveň jednoho povolání, které už má na 5, na 6. Bez dalších mechanických podmínek.Rodario píše:Jediný důvod, proč si to brát je ten, aby jsi měl "úroveň povolání" na 6. Já bych si to rozhodně nevzal u povolání, kde nemá moje postava pátou úroveň.A ani se mi teď nechce přemýšlet nad tím, proč by si měl někdo místo úrovně v povolání brát ZS, která mu dá úroveň v povolání (tj. ještě není na pětce). Fakt v tom nevidím vůbec žádný přínos.
Jestli to chceš udělat zajímavější, tak vymysli nějakou vtipnou fikční podmínku, za které se tahle "přídatná" šestá úroveň "aktivuje" - jaký rituál kvůli tomu musí postava vykonat, v jaké musí být situaci, co tomu musí obětovat...
Re: Domácí pravidla (house rules)
To mu asi neprojdeFafrin píše:(Chce se vyrovnat Kostěji Nesmrtelnému? Ať se stane Kostějem Nesmrtelným!)
Re: Domácí pravidla (house rules)
Vsiml sis, ze v celym bestiari je jen jeden prastary humanoid? A v mocnych dokonce zadny prastary humanoid neni. Jsem nazoru, ze humanoidi by nemeli mit charakteristiku 6, alespon ne pomoci zakladnich mechanik.Vsimni si, ze vsichni prastari jsou polobohove, ne li bohove. Az se hraci stanou polobohama, pak teprve jim dam charakteristiku 6.
Osobne se mi nelibi ani ukrutny manevry, kdyby nebyly napsany primo v pravidlech mocnych, nikdy bych je hracum nepovolil.
Dovolil bych jim je zase az pote, co se stali polobohy. Pak teprve si zaslouzi ukrutny manevry.
Osobne se mi nelibi ani ukrutny manevry, kdyby nebyly napsany primo v pravidlech mocnych, nikdy bych je hracum nepovolil.
Dovolil bych jim je zase az pote, co se stali polobohy. Pak teprve si zaslouzi ukrutny manevry.
Re: Domácí pravidla (house rules)
Charakteristiku 6 nemusí mít jen "polobohové", ale i bytosti s Drsností 4, jako například Drak, Mluvící Zubr nebo Lešij.trajda píše:Vsiml sis, ze v celym bestiari je jen jeden prastary humanoid? A v mocnych dokonce zadny prastary humanoid neni. Jsem nazoru, ze humanoidi by nemeli mit charakteristiku 6, alespon ne pomoci zakladnich mechanik.Vsimni si, ze vsichni prastari jsou polobohove, ne li bohove. Az se hraci stanou polobohama, pak teprve jim dam charakteristiku 6.
Osobne se mi nelibi ani ukrutny manevry, kdyby nebyly napsany primo v pravidlech mocnych, nikdy bych je hracum nepovolil.
Dovolil bych jim je zase az pote, co se stali polobohy. Pak teprve si zaslouzi ukrutny manevry.
Navíc ani někteří z prastarých rozhodně nesplňují tento požadavek. Dejme tomu, že Kostěj Nesmrtelný by se tak dal klasifikovat, ale Veleobr není polobůh, je to několik desítek metrů velký obr, který žije v těch nejvyšších horách. U něj mě tak napadá, jestli by místo Prastarého neměl mít spíš Drsnost 4. Jako Prastarého člověka bych si spíš představoval někoho jako Sauron nebo Saruman (ano, to technicky vzato nebyli "lidé", ale snad chápete, jak to myslím).
Musím přiznat, že původně jsem si myslel, že Veleobr je obr velký jako hora (hlavně kvůli té ilustraci), což by bylo o hodně vhodnější jako Prastará bytost, než obr vysoký dvacet metrů.
Jako chápu názor, že spíš ne (a z velké části ho zastávám i já), ale myslím, že to rozhodně není nic, co by bylo v rozporu s žánrem hry kdyby to už nějak postava získala.
Teoreticky stačí si na to artefakt, ale jestli se už do něčeho takového nějaký hráč pustí, tak to rozhodně nebude jen na úroveň povolání 6.
Re: Domácí pravidla (house rules)
Drak, Lesij, Kraken a Veleobr povazuji za tytany a vsechny tytany povazuji za polobohy.
Re: Domácí pravidla (house rules)
Dotaz na hráče DrD II:
Jak moc používáte domácí úpravy pravidel? Hrajete více méně podle pravidel, jak jsou napsána?
Vymýšlíte jen nový obsah (schopnosti, nestvůry a podobně), nebo měníte i herní mechaniky?
Jak moc používáte domácí úpravy pravidel? Hrajete více méně podle pravidel, jak jsou napsána?
Vymýšlíte jen nový obsah (schopnosti, nestvůry a podobně), nebo měníte i herní mechaniky?
- Sarsaparillos
- Příspěvky: 1166
- Registrován: 27. 8. 2011, 10:15
Re: Domácí pravidla (house rules)
York:
Používáme domácí úpravu pro sbírání zkušeností a postup po úrovních.
Do většiny oneshotů pod mým vedením připravuji postavy na čistě dovednostním systému, tj. zcela chybí nějaká povolání.
Jinak co si pamatuji, jiná pravidla jsem nezaváděl ani existující neměnil.
Jediná větší úprava, kterou jsme dělali, byla v kampani, kterou jsme hráli za neživé - hráčské postavy byly upír, vlkodlak a podobně. Tam jsme upravili a vymysleli několik herních mechanik v oblasti odpočinku, zranění, silných a slabých stránek apod.
Používáme domácí úpravu pro sbírání zkušeností a postup po úrovních.
Do většiny oneshotů pod mým vedením připravuji postavy na čistě dovednostním systému, tj. zcela chybí nějaká povolání.
Jinak co si pamatuji, jiná pravidla jsem nezaváděl ani existující neměnil.
Jediná větší úprava, kterou jsme dělali, byla v kampani, kterou jsme hráli za neživé - hráčské postavy byly upír, vlkodlak a podobně. Tam jsme upravili a vymysleli několik herních mechanik v oblasti odpočinku, zranění, silných a slabých stránek apod.
Re: Domácí pravidla (house rules)
Domácí úpravy žádné nepoužíváme, hrajeme jen podle oficiálních pravidel. Výjimkou je zisk zkušeností.
Re: Domácí pravidla (house rules)
Nevím nakolik jsem ještě hráč.
Sběr zkušeností/úrovní upavujem prakticky vždy.
Pak máme super pravidlo: "Kdo donese nějaké občerstvení pro všechny(víc než sebe), dostane Výhodu."
Nové nestvůry vymýšlím běžně, nové ZS vzácně, občas nějaké nové zvláštní předměty a tak.
Sběr zkušeností/úrovní upavujem prakticky vždy.
Pak máme super pravidlo: "Kdo donese nějaké občerstvení pro všechny(víc než sebe), dostane Výhodu."
Nové nestvůry vymýšlím běžně, nové ZS vzácně, občas nějaké nové zvláštní předměty a tak.
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host