Hybrid drd 1.6 a drd+

Sekce zabývající se tvorbou RPG produktů a souvisejícími tématy.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22590
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Hybrid drd 1.6 a drd+

Příspěvek od Jerson »

Oba si budou házet svou schopností (vlastností, to je jedno). Rozdíl je jen v tom, že podle tvého uvažování kroll dosáhne maxima a už se nezlepší, ať dělá co dělá, zatímco elf ho o pár předem definovaných stupňů dříve či později překoná.
A nebo v horším případě budou vlastnosti pevné od začátku do konce, a pak takové soupeření během rozvoje postavy nebude mít smysl nikdy.
Uživatelský avatar
Sarsaparillos
Příspěvky: 1166
Registrován: 27. 8. 2011, 10:15

Re: Hybrid drd 1.6 a drd+

Příspěvek od Sarsaparillos »

Jerson: Já bych v tom v zásadě taky neviděl problém (pokud ty atributy - vlastnosti, schopnosti,... - nejsou skutečně dané pevně), pokud přihlédnu k tomu, že:
- těch atributů je více (v tom DrD+ jich myslím bylo 6)
- existují hráčské taktické preference (hraji bojovníka, inteligenci nepotřebuji)
- existují hráčské fikční preference (chci hrát těžkopádného elfa, nebudu mu zvyšovat obratnost)
- dosáhnout maxima je běh na dlouhou trať

Myslím, že na podobných principech funguje DnD 5e (tj. jsou tam vlastnosti a jsou tam bonusy pro povolání) a zatím jsem nezaregistroval stížnosti hráčů, že by jim takové nastavení vadilo (a možná právě z těch důvodů, které jsem vypsal výše).
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22590
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Hybrid drd 1.6 a drd+

Příspěvek od Jerson »

K poslednímu bodu - ti, kterým nastavení vlastností v DnD vadí ho spíše nehrajou, takže si na něj budou méně stěžovat. Já bych zase mohl operovat (a obvykle operuju) tím, že když jsem zrušil rozlišení ras podle maximální výše vlastností, poměr lidí k nelidským rasám ve skupině se změnil z cca 2:5 na 5:2 až 1:1, a nelidské rasy byly obecně hrány zajímavěji - protože nebyly hrány primárně nebo jedině kvůli co nejvyšším číslům.
Na problém, že "hobit by mohl být silnější než kroll" jsem nikdy nenarazil - hobita chtěli hrát dva lidé ze sta, jeden to vzdal, když jistil že jako hobit nebude mít nejvyšší obratnost, krolla nechtěl hrát nikdo. Na druhou stranu hráči chtěli hrát skuruta nebo goblina, což jsem jim bez problémů povolil (i když se museli herně vypořádávat s předsudky).

Jaká je podle tebe výhoda toho, že se maxima vlastností pro jednotlivé rasy liší?
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Hybrid drd 1.6 a drd+

Příspěvek od eerieBaatezu »

Jerson píše:Oba si budou házet svou schopností (vlastností, to je jedno). Rozdíl je jen v tom, že podle tvého uvažování kroll dosáhne maxima a už se nezlepší, ať dělá co dělá, zatímco elf ho o pár předem definovaných stupňů dříve či později překoná.
A nebo v horším případě budou vlastnosti pevné od začátku do konce, a pak takové soupeření během rozvoje postavy nebude mít smysl nikdy.
Dovednosti zlepšuješ celej život hrdiny, takže zlepšování krolla se zastaví až na max levelu, stejně jako zlepšování elfa. Problém mi nějak uniká... Prostě elf na max levelu, kterej namaxuje akrobacii, bude pořád o něco lepší, než kroll na max levelu, co namaxuje akrobacii, akorát že ten kroll bude hafo lepší než ostatní, kteří akrobacii nenamaxují, včetně elfů. Dává mi to v pohodě smysl.
Obrázek
Uživatelský avatar
Sarsaparillos
Příspěvky: 1166
Registrován: 27. 8. 2011, 10:15

Re: Hybrid drd 1.6 a drd+

Příspěvek od Sarsaparillos »

Jerson: Rozumím, tvůj zmíněný "operátor" jsem už někde četl a znám ho :)

Já to maximum vnímám jen jako důsledek jiných nastavení:
a) Počáteční hodnoty se pro různé rasy mohou lišit.
b) Je stanoven maximální počet "bodů", které lze do každé vlastnosti vložit (aby bylo zabráněno rozpadu systému při absurdních hodnotách jedné vlastnosti).

Jinak až teď mí došlo, že vlastně nevím, proč se tu o tom bavíme :) Z diskuze "DrD 1.6 vs. DrD+" jsme se přes eB a jeho revizi dostali k otázce rozdělení na vlastnosti, dovednosti etc. a teď jsme rozdílných vlastností různých ras a jejich maximálního stropu :D Ne, že by to nebylo zajímavé, ale v tomto vláknu to myslím už ničemu nepomůže. A navíc si dovolím disclaimer (≈ zabiják diskuze): Mně osobně to nastavení různých atributů nevadí, ale sám nehraji žádnou hru, která by to využívala. Můžeme si o tom popovídat, můžeme spolu souhlasit nebo ne, ale to je asi tak všechno, co s tím uděláme.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Hybrid drd 1.6 a drd+

Příspěvek od eerieBaatezu »

Jerson píše:že když jsem zrušil rozlišení ras podle maximální výše vlastností, poměr lidí k nelidským rasám ve skupině se změnil z cca 2:5 na 5:2 až 1:1, a nelidské rasy byly obecně hrány zajímavěji - protože nebyly hrány primárně nebo jedině kvůli co nejvyšším číslům.
Tak hlavně já bych ty rasy odlišil ne jen čísly žejo. A právěže bych klidně i těžil z rasových stereotypů, aby rasy nebyly jen o číslech, třeba bych klidně dal elfům domů pravidlo, že si v určitých situacích mezi lidmi musí házet na vůli, jinak se budou chovat povýšeně a tak. Dal bych třeba na výběr z několika takových vlastností, aby to tak úplně hráče netlačilo hrát jak on nechce, ale na druhou stranu, aby prostě elf nebyl jen +X na Obratnost -Y na Odolnost.
Obrázek
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Hybrid drd 1.6 a drd+

Příspěvek od eerieBaatezu »

Sarsaparillos píše:Jinak až teď mí došlo, že vlastně nevím, proč se tu o tom bavíme :) Z diskuze "DrD 1.6 vs. DrD+" jsme se přes eB a jeho revizi dostali k otázce rozdělení na vlastnosti, dovednosti etc. a teď jsme rozdílných vlastností různých ras a jejich maximálního stropu :D Ne, že by to nebylo zajímavé, ale v tomto vláknu to myslím už ničemu nepomůže. A navíc si dovolím disclaimer (≈ zabiják diskuze): Mně osobně to nastavení různých atributů nevadí, ale sám nehraji žádnou hru, která by to využívala. Můžeme si o tom popovídat, můžeme spolu souhlasit nebo ne, ale to je asi tak všechno, co s tím uděláme.
Tak to téma je o tom, jak mít v DrDo víc atributů, takže trochu off-topic to je, a trochu není, ale víc je, než není. $D

:arrow? Takže On-topic. Ne, takový pravidlový hybrid k dispozici nemám. :)
Obrázek
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22590
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Hybrid drd 1.6 a drd+

Příspěvek od Jerson »

eerieBaatezu píše:Problém mi nějak uniká...
Problém je existence pravidla, které není reálně potřeba a vede k dohadům mezi hráči. Podle mě žádné pravidlo o maximu pro vlastnosti potřeba není, takže pryč s ním. Nic víc a nic méně.
To celé ovšem píšu o ohledem na dřívější disclaimer, aby sis dělal pravidla, jak chceš (protože podle nich stejně skoro nikdo nebude hrát :-) ), a bral mé komentáře jen jako připomínky člověka, který rasová maxima tak dlouho testoval, až je zrušil.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Hybrid drd 1.6 a drd+

Příspěvek od Quentin »

EB píše:Atributy jsem měl jen od toho, abych odlišil rasy
Opravdu má rasa takový význam, aby se kvůli ní zatěžovala base mechanika?

Rasy bys mohl uvést do hry i jinak, pokud to teda musí být. Zkusím příklady:

1) Rasa ti dává speciální schopnost (elf má kouzlo do začátku, člověk rychleji expí...)
2) Rasa ti dává vybrat z několika rasových přesvědčení, která fungují jako v DW (Trpaslík se opil, na konci hry +1xp)
3) Rasa ovlivňuje startovní vybavení a peníze (Kroll začíná s kyjem a rouškou, Hobit s krosnou roztomilého vybavení...)
4) Rasa ovlivňuje použe startovní nastavení dovedností (elf +1 stopování +1 magie, kroll +1 atletika +1 zastrašování...)
5) Rasa omezuje výběr povolání (Kroll nemůže být čaroděj, Hobit nemůže být válečník...)
6) Rasa nemá vliv na tvorbu postavy, ale projevuje se později ve hře (některá kouzla mohou mít jen lawful rasy, elfí zbraně fungují jen elfům, pouze člověk může být král lidské země, cizí jazyky hrajou roli...)
...
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Hybrid drd 1.6 a drd+

Příspěvek od eerieBaatezu »

Jerson píše:a vede k dohadům mezi hráči.
A ohledně čeho se dohadují?
Quentin píše:Opravdu má rasa takový význam, aby se kvůli ní zatěžovala base mechanika?

Rasy bys mohl uvést do hry i jinak, pokud to teda musí být. Zkusím příklady:

1) Rasa ti dává speciální schopnost (elf má kouzlo do začátku, člověk rychleji expí...)
2) Rasa ti dává vybrat z několika rasových přesvědčení, která fungují jako v DW (Trpaslík se opil, na konci hry +1xp)
3) Rasa ovlivňuje startovní vybavení a peníze (Kroll začíná s kyjem a rouškou, Hobit s krosnou roztomilého vybavení...)
4) Rasa ovlivňuje použe startovní nastavení dovedností (elf +1 stopování +1 magie, kroll +1 atletika +1 zastrašování...)
5) Rasa omezuje výběr povolání (Kroll nemůže být čaroděj, Hobit nemůže být válečník...)
6) Rasa nemá vliv na tvorbu postavy, ale projevuje se později ve hře (některá kouzla mohou mít jen lawful rasy, elfí zbraně fungují jen elfům, pouze člověk může být král lidské země, cizí jazyky hrajou roli...)
...
Atributy jsou de facto bod 3, akorát že se to přenese i na konec stupnice, kdy jsou všichni max level. A ostatní příklady jsou samozřejmě taky možné, proč by ne.
Obrázek
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Hybrid drd 1.6 a drd+

Příspěvek od Quentin »

EB píše:Atributy jsou de facto bod 3, akorát že se to přenese i na konec stupnice, kdy jsou všichni max level. A ostatní příklady jsou samozřejmě taky možné, proč by ne.
Počítám, že myslíš bod 4. Ty maximální hodnoty (ke kterým se většina lidí stejně nedostane) jsou hrozně slabej důvod pro atributy ve hře.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Hybrid drd 1.6 a drd+

Příspěvek od York »

Quentin píše:Opravdu má rasa takový význam, aby se kvůli ní zatěžovala base mechanika?
U starších her ano. Respektive obráceně - zadrátování rasy do základní mechaniky jí dává značný machanický význam.

Není to tak dávno, co jsem coby zdaleka nejčastější "výtku" dostával "nejsou tam atributy". Z velké části je to o zvyku (který postupně upadá, jak se stále méně hrají atributové hry a stále více bezatributové), ale není to samoúčelné. Hráči chápou atributy jako úplný základ systému - ostatně se lze podívat, čím začíná prakticky každý, kdo zkouší vytyvořit nějakou formu remaku starší hry. A u těchhle her to skutečně je základ systému - sada rozumného počtu atributů je mechanicky robustní a při tom dostatečně popisný nástroj, abys na něm mohl postavit hru, která se z velká části v těchle mechanikách odehrává.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Hybrid drd 1.6 a drd+

Příspěvek od eerieBaatezu »

Quentin píše:Počítám, že myslíš bod 4. Ty maximální hodnoty (ke kterým se většina lidí stejně nedostane) jsou hrozně slabej důvod pro atributy ve hře.
Ale to přece není o maximálních hodnotách, atributy se projeví na jakémkoliv levelu, přece.
Obrázek
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Hybrid drd 1.6 a drd+

Příspěvek od Quentin »

Já vůbec netuším, jak tvůj systém vypadá. Jen jsem vytrhl z kontextu tvojí hlášku o tom, že tam máš atributy hlavně proto, abys odlišil rasy. A na to mi to přijde jako zbytečná komplexita. Pokud např. máš skill systém a vlastnosti zvažuješ vyloženě kvůli rasám, tak bych na rasy ně raději navěsil jen ty "rodové" skill bonusy a hotovo.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Hybrid drd 1.6 a drd+

Příspěvek od eerieBaatezu »

Quentin píše:Já vůbec netuším, jak tvůj systém vypadá.
Atribut + dovednost. Klasika. Atributy se nemění, Dovednosti ano.
Quentin píše:abys odlišil rasy. A na to mi to přijde jako zbytečná komplexita. Pokud např. máš skill systém a vlastnosti zvažuješ vyloženě kvůli rasám, tak bych na rasy ně raději navěsil jen ty "rodové" skill bonusy a hotovo.
Právě je mnohem jednodušší napsat Síla +2, než +2 na kovářství, plavání, šplhání, zvedání, zastrašování, na zranění s těžkými zbraněmi, a na to, co skupina u stolu rozhodne, že je něco společného se silou... že stejně nakonec to tam nějak vyplave samo a je jednodušší napsat Síla +2 a hotovo.
Obrázek
Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů