Teoretizování ohledně remaku

Diskuzní fórum věnované Dračímu doupěti, nejstarší české hře na hrdiny.

Moderátor: Bouchi

Odpovědět
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 10461
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od OnGe » 6. 12. 2016, 10:14

ShadoWWW píše:
Neni Jersonovi 30 neco?
Většina i světových RPG designérů (her, dobrodružství aj.) se svým "koníčkem" končí po třicítce, protože jím nedokážou smysluplně uživit rodinu. Pak navazují obvykle kolem padesátky, když už mají odrostlé děti a zase víc času.

Je to prostá matematika: "Kolik jste ochotni utratit za rok za svou oblíbenou hru na hrdiny? A kolik skutečně utrácíte?" Můžete si o D&D nebo Pathfinderu myslet cokoli, ale faktem je, že jen hráči těchto her dokáží konstantně a dlouhodobě platit špičkové designéry, grafiky a editory.

Třeba Fate je super a Fate Core dokázal vydělat na KickStarteru velmi pěkné peníze. Ale přesto autoři Fatu napsali, že všechny peníze spolkla propagace (před-produkční ukázky pro KS kampaň) a zbytek vyšel na slíbené bonusy jen tak tak. Rozhodně to nevydělalo tolik, aby mohli za pár měsíců vydat další velký Fate Core produkt.
Existuje nějaký důvod, proč to sem píšeš?
Nežít je jediná životní prohra

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:?: Horní progressbar - to se budete divit... možná
:?: Dolní progressbar - dávám tomu rok... maximálně dva

Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 3100
Registrován: 21. 8. 2007, 10:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od ShadoWWW » 6. 12. 2016, 10:17

Jistě.
:think:

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 10461
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od OnGe » 6. 12. 2016, 10:44

Nevěřím.
Nežít je jediná životní prohra

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:?: Horní progressbar - to se budete divit... možná
:?: Dolní progressbar - dávám tomu rok... maximálně dva

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 16805
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od Jerson » 6. 12. 2016, 13:22

ShadoWWW píše:Nebo to napsat do poznámkového bloku (notepad.exe) a pak ctrl+c a ctrl+v sem.
To se mi pak špatně cituje. Ale nějak si poradím.

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 9138
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od eerieBaatezu » 6. 12. 2016, 13:41

OnGe píše:Nevěřím.
Čekám, kdy přijde Sosáček a řekne Ti, jak moc vážně máš ShadoWWWovy příspěvky brát. $lol$

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 16805
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od Jerson » 6. 12. 2016, 14:31

Takže znovu a lépe:
York píše:Proč o tom mluvím: Znamená to, že na jedné z mála RPG akcí v Praze hráčské složení říkalo přesný opak než ty.
Jak ti vysvětlili ostatní, když uděláš hru s nabídkou silně mechanických her, přijdou ti hráči, kteří chtějí hrát silně mechanické hry. Z jednoho nebo několika málo vzorků se nedá dělat statistika.
eerieBaatezu píše:Jerson: To co píšeš beru a dává mi to smysl. Jenže já nechci dělat rpg pro holky, co se nechtějí prát s draky. Prostě jako když se chci dívat na hustý sci-fi, tak si nepustím Včelku Máju, žejo. A zjistil jsem, že se mi generická řešení nelíbí. Mám radši, když už má hra být více pravidlová, aby systém odrážel, o co v té hře jde. A prostě Dračák má životy, protože se tam propichují postavy se skřetama. $lol$
Já to chápu, prostě nechceš dělat hru pro lidi, pro které žádné sepsané RPG neexistuje, a raději chceš dělat hru pro lidi, pro které existuje tisíc dalších podobných systémů. V pořádku, tvoje volba. Moje volba je, že tvé volbě nebudu věnovat příliš mnoho času a myšlenek, protože mi prakticky nemám jak kreativně pomoci. Můžu ti zkrizizovat mezery v konceptu a podobné věci.
Navíc kdyby ses těch holek zeptal, možná bys došel i k těm drakům. Jen by asi nesmělo být natvrdo dáno, že draci jsou jen na zabíjení. To statně nebyli ani v původním DrD.
eerieBaatezu píše:Holce, co chce hrát málo-pravidlové fantasy, doporučím Fate 2e, kde nejsou ty všechny advantage/overcome, bla, bla nesmysly, kde si vymyslí 4 aspekty, 5 skillů a je hotovo.
Fate je z jejich pohledu příliš pravidlové. Pokud dokážeš přijmout tuto myšlenku, může ti dojít i to ostatní. I když asi ne, protože:
York píše:Mimochodem, proč pořád píšeš o těch holkách? Proč by měly být nějakou preferovanou nebo jakou skupinou hráčů?
Holky ať si jdou pařit Fate o bárbínách.
Co já vím, co chtějí pařit holky ve fantasy? $D A jestli chtějí balit prince, tak ať si nahouserulujou pravidla pro balení, ne? $lol$ Charisma vs Vůle, počet love-resist hápéček je 3x hodnocení atributu. Víno a sporá oděnost dávají bonus na oblbnutí. $lol$ $lol$
Až ti někdo bude říkat, že koukat na filmy je v podstatě pitomost, a že by ti stačilo přečíst si knížku a tu scénu si představit, asi ho taky pošleš do háje s tím, že to není to samé.
A ty kecy o sporé oděnosto jako bonusu na oblbnustí raději neříkej nahlas, holky by ti mohly namítnout, že pokud se odhalí, tak už to rozhodně není o pravděpodobnosti. I když pokud bych chtěl jejich názor na tuhle myšlenku, spíše by mě poslaly do háje.

Nicméně první otázka má smysl. Holky preferuju proto, že podle mých odhadů zřejmě existuje několik tisíc, možná až deset tisíc hráček, na které všichni tvůrci RPG hážou bobek. Potenciálně obrovská cílové skupina, o které se dvacet let tvrdilo, že prakticky neexistuje, protože holky nezajímá RPG, nebo holky nezajímá fantasy, nebo jiné kecy. Některé z nich jsem říkal i já (třeba ten menší zájem o fantasy). Pokud bych dělal pro někoho pravidla, tak pro potenciálních pár tisíc hráček, které nemají žádná pravidla, než pro Dračákisty, kteří pravidla mají, a pokud nemají, tak jim tisíc tvůrců rádo poskytne svou verzi. Tedy dělej co myslíš, ale na mou pomoc už nečekej. Důvody viz dále.

Pieta píše o tom, že klasická RPG vyžadují závazek hrát opakovaně a pravidelně, aby si člověk užil možnosti hry a (číselného) rozvoje postavy. To je taky dost omezující podmínka, protože to vyřazuje hráče, kteří chtějí hrát různé postavy, případně různá prostředí.

[quote="ShadoWWW]Co se týče open gamingů, škoda, že jich není víc. Hráči by se našli. Lidi obecně mají zájem hrát a zkoušet nové hry, ale je málo ochotných GMů[/quote]
Tohle je podle mě kámen úrazu od začátku hraní RPG u nás – GMmů bylo vždycky málo a těch dobrých ještě méně. A i když se to trochu lepší, pořád to není ono.
Řešení existuje – možnost vyřadit potřebu GMma a přitom zachovat plnohodnotnou hru. Prakticky všechny hry o kterých mluvím se hrajou bez GMma, jakkoliv je to pro mnoho lidí tady kacířské a nepředstavitelné, a nějak to funguje. Samozřejmě ne dokonale, protože tyhle holky (kluků je tam fakt minimum) ve věku 12 – 26 let se učí hrát a nacházet zábavou metodou pokus omyl. Některým to jde, jiným ne. Jako hlavní kvalitu spoluhráčů vidí v tom umět se rozepsat, ale to samozřejmě nestačí, když chybí směřování příběhu či příběh samotný, který se někdy vytvoří během hry, ale někdy ne. Takže dochází k cyklům, kdy hra začne upadat, lidé hrajou stále méně, až všichni začnou shánět nové hráče, opět se spárují a jede se znovu. Tyhle cykly trvají tak dva až pět měsíců, co jsem zatím vypozoroval. Prostor pro zlepšení tam je, a jako spoluhráč samozřejmě snadno vyčnívám, protože nějaké povědomí o konstruování zajímavého děje mám a dokážu to i současně s hraním postavy, i když ani pro mě to není jednoduché, mám sklony sklouzávat do role GM NPC, ale ne vždy.

K těm dříve vypsaným požadavkům jako možnost hrát prakticky kdykoliv s minimem poznámek bych přidal ještě možnost symetrické hry, tedy kdy jsou všichni hráči na stejné úrovni a nikdo nedělá GMma. Samozřejmě pak vyplavou na povrch problémy pravidel (psaných i nepsaných), které se v klasických RPG obvykle smetou ze stolu s tím, že dobrý GM je umí řešit.
Další věc je, že pravidla by měla být postavená na to, aby v nich v pohodě hráli dva lidé. A třetí věc, že je hra často postavená na představě nějaké postavy, ať z filmu, seriálu nebo jen na základě zajímavého obrázku. Nějaké archetypy a předdefinované schopnosti jsou úplně pasé. A pokud si někdo myslí, že tyhle holky chtějí hrát upíry a vlkodlaky, tak jo – trošku. Nicméně mnohme častěji zřejmě chtějí hrát yaoi (i když jeho podoba se liší od toho, co jsem si vygooglil), ale i furry, a pak samozřejmě démony a anděly a hromadu normálních lidí. Upíři jsou někde na konci.

Jinak si taky v vzpomínám, jak Markus na jednu slezinu přivezl Bachanal či jak se ta hra jmenovala, a sliboval něco o dekadenci a možná sexu, a zájemců měl hromadu, protože to byla exotika. A sex obecně se v RPG řeší zvlášť, jestli jo nebo ne … no, a zjevně jsou hráči, kteří ho (prakticky bez ohledu na věk) dokážou řešit jako normální součást hry a nedělají z toho vědu, jen se člověk od člověka lidí úroveň detailů a frekvence výskytu takových situací.

Když vedle toho postavím pravidla zaměřená na kydlení skřetů, je to jak postavit vymazlenou motorku vedle fakt velkého autobazaru – možná je průměrná kvalita horší, ale výběr a množství zájemců nesrovnatelně větší.

Poslední věc. Nápad, který jsem chtěl původně rozepsat spočíval ve stavění na popisech, na které by se v případě potřeby naroubovaly pravidla, čísla, hody a podobně. Pokud chceš svůj nový Dračák stavět na pravidlech a HP, tak ti nemám co nabídnout.

Tím vším chci říct, aby ses na mě se svou tvorbou nevázal a nečekal na mé nápady, mohl bych je rozepsat, ale k ničemu by ti nebyly.

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 11798
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od York » 6. 12. 2016, 14:58

Jerson píše:Holky preferuju proto, že podle mých odhadů zřejmě existuje několik tisíc, možná až deset tisíc hráček, na které všichni tvůrci RPG hážou bobek.
V sobotu jsem neměl ten pocit.

Jerson píše:Potenciálně obrovská cílové skupina, o které se dvacet let tvrdilo, že prakticky neexistuje, protože holky nezajímá RPG, nebo holky nezajímá fantasy, nebo jiné kecy.
To je nesmysl.

Že je výrazně míň hráček než hráčů stolních RPG, je fakt. Nic jiného ale nikdo netvrdil. Dokonce tu ani nikdo netvrdil, že Dračák (nebo libovolné jiné RPGčko) musí vyhovovat všem, nebo že není možné udělat RPGčko, které osloví i hráče (nebo hráčky), které neoslovují stávající RPGčka.

Nic z toho ale přece neznamená, že si kdokoliv nemůže udělat jakoukoliv hru se mu líbí, nehledě na potenciální cílové skupiny. Když chce eB dělat remake Dračáku, tak dokud to není v konfliktu s autorskými právy, tak na tom není vůbec nic špatného. Pokud chceš hru pro nějakou konkrétní cílovkou skupinu, tak přestaň rýt do ostantích, co mají dělat, a napiš ji - zkušenosti na to máš.

Jerson píše:Pieta píše o tom, že klasická RPG vyžadují závazek hrát opakovaně a pravidelně, aby si člověk užil možnosti hry a (číselného) rozvoje postavy. To je taky dost omezující podmínka, protože to vyřazuje hráče, kteří chtějí hrát různé postavy, případně různá prostředí.
Viz výše - co je na tom špatně? Nikdo nikoho nenutí, aby ta "klasická" rpgčka hrál. Existuje třeba Fate, které rozjedeš s minimem přípravy. Existuje Hra bez přípravy, kterou můžeš hrát od okamžiku, kdy si sedneš ke stolu.

Jerson píše:Řešení existuje – možnost vyřadit potřebu GMma a přitom zachovat plnohodnotnou hru.
To sice je řešení, ale nikoliv problému nedostatku GMů. Stejně jako Hra bez přípravy není řešením pro hráče, kteří chtějí hrát připravené scénáře. Hra bez vypravěče generuje jiný herní zážitek než hra s vypravěčem. Každopádně pořád nevidím problém - jestli chceš hru bez GMa a žádná taková neexistuje, tak ji prostě napiš.

Jerson píše:Prakticky všechny hry o kterých mluvím se hrajou bez GMma, jakkoliv je to pro mnoho lidí tady kacířské a nepředstavitelné, a nějak to funguje. Samozřejmě ne dokonale, protože tyhle holky (kluků je tam fakt minimum) ve věku 12 – 26 let se učí hrát a nacházet zábavou metodou pokus omyl. Některým to jde, jiným ne. Jako hlavní kvalitu spoluhráčů vidí v tom umět se rozepsat, ale to samozřejmě nestačí, když chybí směřování příběhu či příběh samotný, který se někdy vytvoří během hry, ale někdy ne. Takže dochází k cyklům, kdy hra začne upadat, lidé hrajou stále méně, až všichni začnou shánět nové hráče, opět se spárují a jede se znovu. Tyhle cykly trvají tak dva až pět měsíců, co jsem zatím vypozoroval. Prostor pro zlepšení tam je, a jako spoluhráč samozřejmě snadno vyčnívám, protože nějaké povědomí o konstruování zajímavého děje mám a dokážu to i současně s hraním postavy, i když ani pro mě to není jednoduché, mám sklony sklouzávat do role GM NPC, ale ne vždy.
Už pár let se s tímhle snažím hráčům pomoci. Nevšiml jsem si, že by to tu někoho zajímalo.

Jerson píše:Poslední věc. Nápad, který jsem chtěl původně rozepsat spočíval ve stavění na popisech, na které by se v případě potřeby naroubovaly pravidla, čísla, hody a podobně. Pokud chceš svůj nový Dračák stavět na pravidlech a HP, tak ti nemám co nabídnout.
Proč to pořád roubuješ na Dračák? To je úplně jiná hra. Shodou okolností taky RPGčko, ale tím podobnost končí.
Naposledy upravil(a) York dne 6. 12. 2016, 16:36, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 9138
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od eerieBaatezu » 6. 12. 2016, 16:26

Jerson: O jakém Fatu, který je pro holky moc-pravidlový, se tu bavíme? Fate Core je hodně crunchy, Fate 2e skoro vůbec. Pokud je pro ně i Fate 2e moc crunchy, tak fakt nevím, protože tam de facto pravidla nejsou. $lol$ Porovnáš hod s obtážností a popisuješ.

Jinak si myslím, že máš docela představu, co by ty holky, které znáš, chtěly a zní to, jakože vlastně ani moc nechtějí, protože to má být extrémně minimalistické, tudíž mě překvapuje, že jsi to už dávno za večer nesepsal.

Teď jsem si třeba uvědomil, že ta má mechanika vlastně skvěle podporuje hru bez PJ. Pořád Ti přijde, že dělám děsně konzervativní dračák jen kvůli tomu, že se tam měří fyzická výdrž postav, když do nich někdo kopne? $D Navíc třeba pořád koketuju s tím, kolik druhů "životů" udělat. Zda jen na fyzickou výdrž, a psychické věci řešit formou postihů, a nebo na duševní nebo i vlivové věci podobně jako DrD II a najednou z toho máš hru, kde vůbec nemusíš nic kydlit a můžeš hrát okecávače, nebo cokoliv, protože prostě máš sjednocenou vyhodnocovací mechaniku a zdroje na to, že herně vyhodnotíš i nemlátičské konflikty. To je zase otázka na to, jak moc to má generovat ten old-school přístup, že popisuj jak to děláš, než abys házel na skilly, ale nevidím v tom takový problém, protože jsem ho už docela elegantně obešel. $D (Pokud někoho zajímá jak, nebo jak vlastně vypadá ta mechanika, tak bych to se možná mohl sepsat, ale ještě nevím, ta otevřená diskuze někdy vedla k dost krizovým výsledkům, když sem přijdou "to není dračák" lidi. :D)

Takže jako základ je jasnej, prostě máte postavu, co má číselně zaneseno, jak je v čem dobrá, aby to bylo při hodech poznat, na tom asi nic měnit nebudu. Ale celej zbytek hraní je jen o hráčích. Asi teda budete elfové a hobiti, ale to, zda budete intrikařit u krále, kydlit kostrouny nebo balit prince, to je fakt na družině, ne na hře. Tak jako je dovednost na sekání mečem a různé finty, stejně tak jsou schopnosti na jednání s lidmi, apod. A teda navíc se to dá hrát v poho i bez PJ, protože ta mechanika podporuje interpretování výsledku celou skupinou, jelikož přímo v jejím jádru je poskytování nebinárních výsledků hodu, takže se mohou aktivně připojit i ti, co právě neházejí, což je taky bonus, protože jsou věšichni u stolu pořád zapojení do hry. A jinak jsem teda ještě vymyslel gamistickou verzi, implementovanou na tu samou mechaniku, která je spíš pro klasické DnDo/DrDo soubojácké hráče. Hází se úplně stejně, ale s výsledkem se dělají jiné věci.

Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 3046
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od Sparkle » 6. 12. 2016, 16:39

York píše:
Už pár let s tímhle snažím hráčům pomoci. Nevšiml jsem si, že by to tu někoho zajímalo.
Protože to, aspoň podle mého názoru, neděláš zajímavě. Neumíš to zabalit do cool hávu, do cool kulis. Nemáš k tomu setting. Lidi zajímají příběhy a pocity. Taky nejsi schopný (či ochotný) dojít za těma lidma tam, kde se vyskytují, a oslovit je na jejich půdě, jejich jazykem. Jerson aspoň fakt chodí do té facebookové grupy, socializuje se tam s těma holkama, reaguje na jejich výzvy a pracuje s nima. Tvou snahu tu spousta lidí už ocenila a mnozí ji obdivují, takže tvrdit, že jsme se k tomu nevyjádřili ani ti nezkusili poradit / pomoct, není pravda.
Jerson píše:prostě nechceš dělat hru pro lidi, pro které žádné sepsané RPG neexistuje, a raději chceš dělat hru pro lidi, pro které existuje tisíc dalších podobných systémů.
Což je v pořádku, pokud pak nebude fňukat, že o jeho produkt není zájem, a obviňovat z toho ostatní.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Otevřená hraní RPG v Praze všichni jste srdečně zváni
RPG pro děti ve vývoji

Uživatelský avatar
Selhan
Příspěvky: 204
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: New Crobuzon

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od Selhan » 6. 12. 2016, 21:09

Já teď úplně nevím, proč se na Jersona durdíte, však to jasně píše, že si eerieBaatezu má dělat co chce, jen mu zdůvodňuje, proč už se tím nechce zabývat. Je fakt, že se při tom v tématu "Teoretizování ohledně remaku [DrD]" pouští do teoretizování o úplně jinačí hře, ale osobně mám pocit, že to se zcela zákonitě dříve nebo později stává v každé diskuzi o rpg, že si někdo mimoděk začne vymýšlet vlastní systém. Mě popravdě ta Jersonova vize docela zajímá - nechceš si založit vlastní téma?
And in that very moment, away behind in some courtyard of the City, a cock crowed. Shrill and clear he crowed, recking nothing of wizardry or war, welcoming only the morning that in the sky far above the shadows of death was coming with the dawn.

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 9138
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od eerieBaatezu » 7. 12. 2016, 09:02

Selhan píše:Já teď úplně nevím, proč se na Jersona durdíte
Kdo se tu na něj durdí? Mu nikdo neřekl půl křivého slova.

A podle toho, co o těch holkách píše, se prostě jen divím, že jim se svými zkušenostmi už dávno nějakou takovou totálně mini pravidlovou hru nenapsal.

A já navíc ani nechci, aby nějaké nové DrD dělal. Všechno co chci je, aby když sem něco postnu, se na to svým zkušeným okem podíval a řekl, "to bude mít za následek tohle a tohle" a já to pak vezmu v potaz.

Uživatelský avatar
Selhan
Příspěvky: 204
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: New Crobuzon

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od Selhan » 7. 12. 2016, 09:48

No, o tobě zrovna nemluvím, ale York si teda podle mě trošku zadurdil, a Sparkle pak opakuje, že to je přece ok, že si ten remake uděláš - nicméně to přeci Jerson nerozporuje, na konci vyloženě říká, ať si to napíšeš podle sebe.
And in that very moment, away behind in some courtyard of the City, a cock crowed. Shrill and clear he crowed, recking nothing of wizardry or war, welcoming only the morning that in the sky far above the shadows of death was coming with the dawn.

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 10461
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od OnGe » 7. 12. 2016, 09:52

Nerad mluvím takhle kolektivně, ale my tu spíš nechápeme, co to tu shadowww krafe. Jersona pouze portrétujeme :)
Nežít je jediná životní prohra

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:?: Horní progressbar - to se budete divit... možná
:?: Dolní progressbar - dávám tomu rok... maximálně dva

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 16805
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od Jerson » 7. 12. 2016, 11:10

Yorku, eerie čekal dva měsíce na mou odpověď. Přišlo mi lepší dát mu vysvětlení, proč jsem se rozhodl na něj vybodnout, než mu jen napsat, že jsem se na něj vybodnul.

Eerie - vím že je to pro tebe obtížné, ale zkus si představit, že jakékoliv RPG, ve kterém bys musel definovat postavu pomocí určitého vyčtu schopností, popsat je čísly, které ve výsledku znamenají nějakou pravděpodobnost úspěchu, je pro tyhle lidi stejné myšlenkové cvičení jako uvažovat nad rozkrájením mísy plné vody. Stojí nad ní v nožem ruce, koukají jak puk a říkají "Proč proboha krájet vodu, vždyť se to v normálním životě nedělá a ani to normálně udělat nejde."

Prostě ... zapomeň na Fate. To co mám namysli je systém, který má k Fate libovolné edice a DnD libovolné edice stejně daleko. I když si nedělám iluze, že bys našel důvod to chápat a tedy to chtěl chápat :-)
Jinak si myslím, že máš docela představu, co by ty holky, které znáš, chtěly a zní to, jakože vlastně ani moc nechtějí, protože to má být extrémně minimalistické, tudíž mě překvapuje, že jsi to už dávno za večer nesepsal.
Pokud pominu, že nemám volný večer (s prací končím ve dvě ráno a v šest vstávám), tak je problém v tom, že mechanicky minimalistický není ani zdaleka to samé jako stručný. A hlavně některé věci, nad kterými bys mávl rukou, protože "si je každý hráč dodělá sám" musím napřed vymyslet, či spíše zjistit, které z nich vůbec mám vymýšlet a které nikoliv.

Jakmile řekneš "postih" nebo "zdroje", tak v tom vidím ten konzervativní přístup. Jaké dovednosti máš ty jako Eerie, jaký máš momentálně bonus či postih a jako moc jsi vyčerpal své zdroje na tuhle debatu, jak dnes, tak celkově za těch 170 stran? A pokud tohle vymyslíš, můžeš mi to samé předvést třeba na Tristanovi z Hvězdného Prachu? (kterého jsem si vybral proto, že se za týden hodně změní, abys to neměl moc jednoduché :-) )
Nicméně ve skutečnosti nechci odpověď - spíše ti chci ukázat, že se nad mechanickým vyjádřením téměř určitě budeš muset poměrně dlouho zamýšlet, budeš si ho muset sepsat, dost možná nebude komplexní a vůbec to potrvá rozhodně déle, než když si řekneš "budu hrát Tristana z Hvězdného Prachu". Viděl jsi film, spoluhráč viděl film, takže to pro začátek stačí. Žádná pravidlová formalizace není potřeba, žádné "dokážu vysvětlit pravidla jen za 20 minut" - ideálně by měly stačit tři věty.

Ta tvá mechanika mě zajímá z principu, ale určitě se to téhle mé představě nebude ani blížit.

A třetí důvod - svůj výzkum dělám s bídou deset měsíců, jen po netu a až poté, co si s lidmi pár měsíců zahraju (protože hraju fakt pomalu, díky minimu času). Takže zatím nemám dost informací, mám omezený vzorek konkrétních jedinců, kterých se ani nemůžu ptát obvyklým způsobem jako "co bys ve hře chtěla mít?", protože na to neumí odpovědět, takže odpovědi získávám hlavně pozorováním a zkoušením.
A to nemluvím o tom, že jsem si musel založit profil, ze kterého není patrný můj věk, protože jakkoliv žádné z nich nevadí, kolik je mi let, tak samotná informace "37letý chlap hledá spoluhráče" je sama o sobě odrazující. Všeobecný postoj společnosti typu "je divné, když se chlap tvého věku baví s mladšíma holkama" tomu taky moc nepomáhá a od některých svých kamarádů jsem si už vyslechl dobře míněné rady o nebezpečí pedofilie. Takže asi tak.
A já navíc ani nechci, aby nějaké nové DrD dělal. Všechno co chci je, aby když sem něco postnu, se na to svým zkušeným okem podíval a řekl, "to bude mít za následek tohle a tohle" a já to pak vezmu v potaz.
To je právě věc, na kterou bych nechtěl, abys čekal. Prosba o napsání názoru je pro mě pořád velké polechtání ega, abych mu odolal, ale vymýšlení vlastní věcí, které bys mohl použít (a na které jsi v posledních týdnech čekal), to už ti slibovat nechci. V poslední době jsem reaktivní ještě víc než předtím.
Selhan píše:Mě popravdě ta Jersonova vize docela zajímá - nechceš si založit vlastní téma?
To bych mohl, ale v poslední době jsem fakt špatný odpovídač a dlouhodobě ještě horší vykopávač témat. Že se teď rozepisuju je dané tím, že mám práci, do které se mi ani trochu nechce.
Nicméně pokud to téma založíš ty, tak do něj napíšu

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 9138
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od eerieBaatezu » 7. 12. 2016, 11:39

Jerson píše:Eerie - vím že je to pro tebe obtížné, ale zkus si představit, že jakékoliv RPG, ve kterém bys musel definovat postavu pomocí určitého vyčtu schopností, popsat je čísly, které ve výsledku znamenají nějakou pravděpodobnost úspěchu, je pro tyhle lidi stejné myšlenkové cvičení jako uvažovat nad rozkrájením mísy plné vody. Stojí nad ní v nožem ruce, koukají jak puk a říkají "Proč proboha krájet vodu, vždyť se to v normálním životě nedělá a ani to normálně udělat nejde."

Prostě ... zapomeň na Fate. To co mám namysli je systém, který má k Fate libovolné edice a DnD libovolné edice stejně daleko. I když si nedělám iluze, že bys našel důvod to chápat a tedy to chtěl chápat :-)
Hele, mě zrovna tohle zajímá. Jak dělat věci úplně jinak. Asi je to off-topic, tak o tom založ vlákno. Kde nastíníš jak by mechaniky v takové hře měly vypadat, apod.

Jinak ale nevím, zda nemám rozporovat, že je pro někoho nepochopitelné, když mu řeknu "hodíš si kostkou a přičteš bonus, čím vyšší bonus, tím seš v dané věci lepší.". Fakt mi to nepřijde jako něco kontraintuitivního jako krájení vody. Spíš naopak je to to nejjednodušší, přičíst +1 nebo přidat kostku do poolu, co jednoduššího na vyjádření rozdílu ve hře, kde se háže kostkou, můžeš mít?

Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host