Warhammer Fantasy Roleplay
- Bajo
- Malý princ; Moderátor
- Příspěvky: 7757
- Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Warhammer Fantasy Roleplay
Rodina her zasazených do Starého světa, fantasy variace na naši renesanční Svatou říši římskou.Německé vlivy jsou patrné na kultuře i jménech (často slovních hrátkách s němčinou). Říše je ohrožovaná vlivem Chaosu, zhmotňujícího se v tajných kultech chaotických bohů, v mutantech a zvěrolidech, kteří se ukrývají v hlubokých lesích, ale i v armádách zelenokožců a chaotických válečníků, kteří nikdy nepřestávají plánovat další invazi. Ladění je drsnější, temné. Hry používají systém kariér.
Jednotlivé tituly:
Warhammer: The Mass Combat Fantasy Role-Playing Game (1983) – První prototyp warhammerovského RPG
Warhammer Fantasy Roleplay (1e) (1986)
Warhammer Fantasy Roleplay (2e) (2005)
Warhammer Fantasy Roleplay (3e) (2009)
Warhammer Fantasy Roleplay (4e) (2018)
Zweihänder, retroklon starých edic WFRP, má samostatnou diskuzi
Jiné diskuze:
Shrnutí pravidel třetí edice
Zápis: [WFRP] Můj první Warhammer
Zápis: [WFRP] Séria one-shot dobrodružstiev
Další odkazy
Markusův článek o historii WFRP a další články o WFRP
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
Re: Warhammer Fantasy Roleplay
Ono je vždycky těžké udržet nesourodou skupinku. Proto náš GM, a já jsem to od něj převzal, vždy výběr či hody na profese nějak omezil. Kdyby jste měli štěstí a padl by vám šlechtic, tak v The Enemy Within ani nemůžete začít nebo jen velmi obtížně. Co si pamatuji, tak určitě jsme nesměli mít šlechtice a pit-fightera.
Dodržovat striktně pravidla je, mám pocit, proti pravidlům. Nějak si nedokážu vybavit, žádná, kde by bylo řečeno, že se musí striktně dodržovat. Vždy je někde napsáno, pravidla ano, ale logika světa a zábava je důležitější. Opačný přístup je deskovkářský a nemá v RPG co dělat. To jen tak na okraj
A tak se zednický synek do Begenhafenu dostal. Super bylo jak, jsme lovili uprchlého zmutovaného goblina v kanálech. On se bál nás, my se báli jeho. Nalezli jsme skrytou svatyni nějakého zakázaného kultu a už to jelo. Byť jsme se pomalu zlepšovali, pořád nám byl někdo v patách. Čas na to, aby se naše postavy někde nudili, nebyl a když se stalo, že jsme se týden někde flákali, tak naše tajné vědomosti nás zase svedli dohromady. Ale to se stalo tak dvakrát.
Postup na jinou profesi byl za 100 expů, byla-li v předchozí. Za 200 expů, patřila-li do stejného odvětví, tzn. válečnická např. A za 300 expů, jakákoliv jiná. Nicméně vše muselo být herně logické. Přestup v rámci profese mohl být problém, když jste se tak nechovali a naopak, když jeden z hráčů pracoval herně na přístupu na magickou kolej, nakonec se mu, za neskutečných 300 expů, podařilo stát se čarodějovým učněm.
Takže nehrozilo, že by se jen tak někdo stal templářem či zabijákem. Většinou se končilo na lovci čarodějnic, ale to byli asi dva lidé. Templáři apod. byli další postavy za zabité. Ač začínali relativně nezkušení, měli výbavu a zázemí, čímž doháněli zkušenější kolegy.
Tím se dostávám ke zranění. Mezi námi moc mrzáků nebylo. Přežít v divočině (nebo jen na cestě mezi městy) useknutou ruku či nohu, se podařilo asi jen dvěma lidem. Většinou chyběli oči prsty a podobné drobnosti. Co si pamatuji tak se nikomu do lékařského učení dostat nepodařilo. V jedněch Apokryfech (dodatku), byla skvěle rozpracovaná chirurgická léčba.
Co však dostalo všechny, bylo šílenství Body šílenství, sbírané za masakry či zkušenosti s nezemskými věcmi, nás pomalu dostávali na hranici příčetnosti. Po nějaké době byli všichni nějak poznamenáni, viz. spousta psychiatrických diagnóz v pravidlech, což vedlo zpětně k úžasným herním komplikacím.
Dodržovat striktně pravidla je, mám pocit, proti pravidlům. Nějak si nedokážu vybavit, žádná, kde by bylo řečeno, že se musí striktně dodržovat. Vždy je někde napsáno, pravidla ano, ale logika světa a zábava je důležitější. Opačný přístup je deskovkářský a nemá v RPG co dělat. To jen tak na okraj
A tak se zednický synek do Begenhafenu dostal. Super bylo jak, jsme lovili uprchlého zmutovaného goblina v kanálech. On se bál nás, my se báli jeho. Nalezli jsme skrytou svatyni nějakého zakázaného kultu a už to jelo. Byť jsme se pomalu zlepšovali, pořád nám byl někdo v patách. Čas na to, aby se naše postavy někde nudili, nebyl a když se stalo, že jsme se týden někde flákali, tak naše tajné vědomosti nás zase svedli dohromady. Ale to se stalo tak dvakrát.
Postup na jinou profesi byl za 100 expů, byla-li v předchozí. Za 200 expů, patřila-li do stejného odvětví, tzn. válečnická např. A za 300 expů, jakákoliv jiná. Nicméně vše muselo být herně logické. Přestup v rámci profese mohl být problém, když jste se tak nechovali a naopak, když jeden z hráčů pracoval herně na přístupu na magickou kolej, nakonec se mu, za neskutečných 300 expů, podařilo stát se čarodějovým učněm.
Takže nehrozilo, že by se jen tak někdo stal templářem či zabijákem. Většinou se končilo na lovci čarodějnic, ale to byli asi dva lidé. Templáři apod. byli další postavy za zabité. Ač začínali relativně nezkušení, měli výbavu a zázemí, čímž doháněli zkušenější kolegy.
Tím se dostávám ke zranění. Mezi námi moc mrzáků nebylo. Přežít v divočině (nebo jen na cestě mezi městy) useknutou ruku či nohu, se podařilo asi jen dvěma lidem. Většinou chyběli oči prsty a podobné drobnosti. Co si pamatuji tak se nikomu do lékařského učení dostat nepodařilo. V jedněch Apokryfech (dodatku), byla skvěle rozpracovaná chirurgická léčba.
Co však dostalo všechny, bylo šílenství Body šílenství, sbírané za masakry či zkušenosti s nezemskými věcmi, nás pomalu dostávali na hranici příčetnosti. Po nějaké době byli všichni nějak poznamenáni, viz. spousta psychiatrických diagnóz v pravidlech, což vedlo zpětně k úžasným herním komplikacím.
Re: Warhammer Fantasy Roleplay
Vyhrabal jsem z jedné staré bedny pravidla. I žena z toho měla hroznou radost
Body šílenství se dostávají za: kritické zranění, minimálně jeden bod
za prožití děsu (terror), ten způsobují některé příšery
za požití některých jedů
a z uvážení GM
Když jich máte šest, hází se na chladnokrevnost (cool), když uspějete pokračujete k další šestce, když ne máte chorobu a začínáte od nuly.
psychických poruch je 25, jen některé: alkoholismus, klaustrofobie, arachnofobie, katatonie, drogová závislost, megalomanie, maniodeprese, schizofrenie a menší postižení, což je dalších 11 drobností jako třes apod. Hráč si má na postižení hodit nebo ho má určit GM. Nás náš GM nechával vybrat, aby jsme to zahráli co nejlépe.
I když to vypadá hrozivě, myslím, že je to jednoduché a přehledné, na devadesátá léta
Teď už si vybavuji jen jednu scénu, kdy jsme nevěřili nikdo nikomu, můj hrbatý vykradač hrobů, se sčuchnul s dalším paranoikem a v kajutě lodi, na řece Reik, jsem naší kolegyni vzal lopatou po hlavě, samozřejmě ve spánku. No a pak se nám to rozpadlo Zůstala jen ta postižená, tuším bylinkářka, okolo které vznikla nová skupina.
Body šílenství se dostávají za: kritické zranění, minimálně jeden bod
za prožití děsu (terror), ten způsobují některé příšery
za požití některých jedů
a z uvážení GM
Když jich máte šest, hází se na chladnokrevnost (cool), když uspějete pokračujete k další šestce, když ne máte chorobu a začínáte od nuly.
psychických poruch je 25, jen některé: alkoholismus, klaustrofobie, arachnofobie, katatonie, drogová závislost, megalomanie, maniodeprese, schizofrenie a menší postižení, což je dalších 11 drobností jako třes apod. Hráč si má na postižení hodit nebo ho má určit GM. Nás náš GM nechával vybrat, aby jsme to zahráli co nejlépe.
I když to vypadá hrozivě, myslím, že je to jednoduché a přehledné, na devadesátá léta
Teď už si vybavuji jen jednu scénu, kdy jsme nevěřili nikdo nikomu, můj hrbatý vykradač hrobů, se sčuchnul s dalším paranoikem a v kajutě lodi, na řece Reik, jsem naší kolegyni vzal lopatou po hlavě, samozřejmě ve spánku. No a pak se nám to rozpadlo Zůstala jen ta postižená, tuším bylinkářka, okolo které vznikla nová skupina.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Warhammer Fantasy Roleplay
Jsem koukal, že práva na distribuci Warhammerských rpgéček získali Cubicle 7, maníci za The One Ring, Adventures in Middle-earth a Doctor Who RPG, atd., takže třeba udělají 4. edici.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Warhammer Fantasy Roleplay
Kááámoo, mocnosti chaosu mě vyslyšely!!!!
Jo a pak teda ještě bude 4. edice...
Jo a pak teda ještě bude 4. edice...
Re: Warhammer Fantasy Roleplay
Super, ta 4. edice, o které tvrdí, že bude vycházet z 1. a 2. zní hodně zajímavě!!
Age of Sigmar, k tomu je podle mě dotlačil GW, to mi na Cubicle styl vůbec nesedí =P =D.
Age of Sigmar, k tomu je podle mě dotlačil GW, to mi na Cubicle styl vůbec nesedí =P =D.
Hry hraju a ještě radši dělám - doma i v práci.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Warhammer Fantasy Roleplay
Jóóój, ti trpaslíci v Age of Sigmar jsou přepíčeňo-verneovsky hustí...
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Warhammer Fantasy Roleplay
No nic, tak sem nasr*nej.
Když vyšel Age of Sigmar, tak to dost lidí dost nakrklo, že to kua není jako starej WH, že to vypadá jako Space Marines v Old Worldu, že je to moc high epic fantasy, atd. No, po nějaký době to čím dál víc lidí začalo akceptovat, je to novej svět, novej setting, kterej má kořeny ve WH, ale je to něco svýho. Navíc ohlásili, že budou ty věci dvě RPG, jedno pro WH, jedno pro AoS, jedno víc dark and grim a druhý pro ten high epic fantasy svět... sem si myslel... Pže evidetně autoři AoS začali po tom nárazu ze strany WH fandů reakcionářsky dělat, že jako to zas tak uber epic není, WTF ku*va, se podívejte na ty figurky a obrázky, je to nejvíc over the top high epic stuff, co jsem kdy viděl, a začali tam ládovat příběhy o obyčejných lidech, dělající obyčejné každodenní záležitosti... Co to má do **** bejt tohle? Prej stormcast crusader přijde po bitvě proti chaosu v cizím plejnu existence domů a jde píct chleba se svými vnoučaty???!!! Cožeeeeeeeeeeee???!!! Na čem to do****le jedete??? Tak já teď asi začnu nenávidět ten AoS taky!
Prostě projíždím ty totálně epický miniatury na Games Workshopu a jediný, co mě při tom teď napadá je... http://i.imgur.com/FjSZpuC.jpg
Když vyšel Age of Sigmar, tak to dost lidí dost nakrklo, že to kua není jako starej WH, že to vypadá jako Space Marines v Old Worldu, že je to moc high epic fantasy, atd. No, po nějaký době to čím dál víc lidí začalo akceptovat, je to novej svět, novej setting, kterej má kořeny ve WH, ale je to něco svýho. Navíc ohlásili, že budou ty věci dvě RPG, jedno pro WH, jedno pro AoS, jedno víc dark and grim a druhý pro ten high epic fantasy svět... sem si myslel... Pže evidetně autoři AoS začali po tom nárazu ze strany WH fandů reakcionářsky dělat, že jako to zas tak uber epic není, WTF ku*va, se podívejte na ty figurky a obrázky, je to nejvíc over the top high epic stuff, co jsem kdy viděl, a začali tam ládovat příběhy o obyčejných lidech, dělající obyčejné každodenní záležitosti... Co to má do **** bejt tohle? Prej stormcast crusader přijde po bitvě proti chaosu v cizím plejnu existence domů a jde píct chleba se svými vnoučaty???!!! Cožeeeeeeeeeeee???!!! Na čem to do****le jedete??? Tak já teď asi začnu nenávidět ten AoS taky!
Prostě projíždím ty totálně epický miniatury na Games Workshopu a jediný, co mě při tom teď napadá je... http://i.imgur.com/FjSZpuC.jpg
Re: Warhammer Fantasy Roleplay
Pečení chleba je dobrý způsob odbourávání stresu. Myslím, že takový stormcast crusader musí napéct hromady chleba, aby mu z toho neruplo v kouli.
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Warhammer Fantasy Roleplay
Před začátkem hry hoď za každého křižáka, když padne 6, napek spoustu chleba. Můžeš si snížit cenu jednoho oddílu o 1 bod, protože proviant.
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Warhammer Fantasy Roleplay
http://cubicle7.co.uk/warhammer-fantasy ... d-resolve/
Totálně FitM.Fate and Fortune
Fate & Fortune are familiar to players of previous editions of Warhammer, with some additional uses. They represent your destiny, perhaps your favour with the gods, and your overall luck.
You can use a Fortune point to:
Reroll a failed Test.
Add +1 Success Level to a Test after it is rolled.
At the start of the Round, choose when to act in that Round disregarding Initiative order.
You can use a Fate point to:
Survive an event that would kill you, although you are incapacitated for the rest of the scene/encounter.
Ignore damage from a single event through the intervention of fate — slipping as a blow is about to land, for example.
You regain Fortune points at the start of each session and sometimes during play. Fate points are much harder to come by…
Resilience and Resolve
Resilience and Resolve represent your personal drive and determination to endure, and overcome, no matter the obstacles you face. The Old World is a hard and cruel place, and you’ll need reservoirs of internal strength to endure.
You can use a Resolve point to:
Become immune to Psychology until the end of the next round.
Ignore all modifiers from all Critical Wounds until the beginning of the next round.
Remove one Condition. (More on these in a future preview.)
You can use a Resilience point to:
Defy Corruption and resist mutation, though you lose no Corruption points. (More about this in a future preview, too.)
Choose the number instead of rolling for it as part of a Test, allowing you to succeed in even the direst of situations.
Resolve is regained whenever you act according to your Character’s Motivation, which is a short phrase describing your character’s inner drive, and the GM might (very rarely) grant a Resilience point for an act of extreme importance to your Motivation.
Re: Warhammer Fantasy Roleplay
Stretli ste sa s novým Zweihänderom? Je to d100-kový systém zachytávajúci atmosféru Warhammeru (prípadne iných temnejších fantasy - ako je napríklad svet Čiernej Légie od Glena Cooka) s rozšíreném pre W40k.
Systém je veľmi podarený. Mal som pocit, že trochu zložitejší na prvé čítanie, ale to bol len dojem. Spôsobilo to to, že zbrane sa nelíšia zranením ale kvalitami, ktoré im dávajú bonusy. Remeslá (a je ich spolu s rozšírením Main Gauche okolo 200) sa tiež líšia hlavne špeciálnymi črtami alebo dovednosťami povolania, plus talentmi. Rovnako mágia je veľmi krásne a bohato popísaná. V rozšírení Main Gauche je popísaná i temná mágia Princov Chaosu, runy pre hranie vo svete Zaklínača a podobne.
Pre fanúšikov sveta Warhammeru, určite odporúčam hodiť očkom týmto smerom.
Systém je veľmi podarený. Mal som pocit, že trochu zložitejší na prvé čítanie, ale to bol len dojem. Spôsobilo to to, že zbrane sa nelíšia zranením ale kvalitami, ktoré im dávajú bonusy. Remeslá (a je ich spolu s rozšírením Main Gauche okolo 200) sa tiež líšia hlavne špeciálnymi črtami alebo dovednosťami povolania, plus talentmi. Rovnako mágia je veľmi krásne a bohato popísaná. V rozšírení Main Gauche je popísaná i temná mágia Princov Chaosu, runy pre hranie vo svete Zaklínača a podobne.
Pre fanúšikov sveta Warhammeru, určite odporúčam hodiť očkom týmto smerom.
Hope is the beginning of unhappiness.
Wisdom is the beginning of fear.
Wisdom is the beginning of fear.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 7 hostů