56/57. číslo vydáno!
Moderátor: Raven
- Ecthelion
- Moderátor
- Příspěvky: 12359
- Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
- Bydliště: Brno/Rezno
- Kontaktovat uživatele:
56/57. číslo vydáno!
Právě vychází 56/57. dvojčíslo časopisu Drakkar!
56/57. dvojčíslo můžete stahovat zde.
Obsah 56/57. dvojčísla:
Comics
Bezejmenný hrdina - Díly XXIII. Bez odpočinku a XXIV. Změna image (boubaque)
Recenze
Headspace (Kelton)
Povídka
Dvojčata (Zdislava Pavlůsková)
Literatura
Věda ve službách SF: Tajemství dávné historie člověka (Julie Nováková)
Technika psaní dialogu (Argonantus)
Gamedesign
Ako píšem experimentálne hry do RPG Kuchyne (Ján „Crowen“ Rosa)
Doplňky a materiály
Dobrodružstvo: Kalmerský maják (Skenderax)
Kolektivní článek: Malé dungeony (ilgir, Pepa, Zob, Sarsaparillos, Vallun, Skenderax)
Redaktoři i autoři vám budou velice vděční za veškeré komentáře, připomínky a reakce na články. Pokud najdete chvíli, abyste jim napsali, budeme my i oni velice rádi.
Úvodní haiku píše:Parno i bouře,
čekání, naplnění.
Dvojitá kořist.
56/57. dvojčíslo můžete stahovat zde.
Obsah 56/57. dvojčísla:
Comics
Bezejmenný hrdina - Díly XXIII. Bez odpočinku a XXIV. Změna image (boubaque)
Recenze
Headspace (Kelton)
Povídka
Dvojčata (Zdislava Pavlůsková)
Literatura
Věda ve službách SF: Tajemství dávné historie člověka (Julie Nováková)
Technika psaní dialogu (Argonantus)
Gamedesign
Ako píšem experimentálne hry do RPG Kuchyne (Ján „Crowen“ Rosa)
Doplňky a materiály
Dobrodružstvo: Kalmerský maják (Skenderax)
Kolektivní článek: Malé dungeony (ilgir, Pepa, Zob, Sarsaparillos, Vallun, Skenderax)
Redaktoři i autoři vám budou velice vděční za veškeré komentáře, připomínky a reakce na články. Pokud najdete chvíli, abyste jim napsali, budeme my i oni velice rádi.
- crowen
- Administrátor
- Příspěvky: 3748
- Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
- Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
- Kontaktovat uživatele:
- Ecthelion
- Moderátor
- Příspěvky: 12359
- Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
- Bydliště: Brno/Rezno
- Kontaktovat uživatele:
Re: 56/57. číslo vydáno!
Kruci.crowen píše:A moja jaskyna je kde?
Asi se zapomněla zasázet. Moc se omlouváme, uděláme opravu.
- Sarsaparillos
- Příspěvky: 1166
- Registrován: 27. 8. 2011, 10:15
Re: 56/57. číslo vydáno!
Vím, že mám přezdívku na cypa, ale i tak si dovolím upozornit, že ji máte v obsahu špatně (Budete-li dělat opravu s crowenovou jeskyní, přidejte to ke změnám).
- boubaque
- bubák; Moderátor
- Příspěvky: 6644
- Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
- Bydliště: Brno/Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: 56/57. číslo vydáno!
Promiň, jak se to neposlalo na mail, tak jsem to při sázení neviděl. Přidal jsem ho na konec čísla.crowen píše:A moja jaskyna je kde?
Promiň, psal jsem to v rychlosti a zapomněl si to po sobě přečíst Už je to opravené.Sarsaparillos píše:Vím, že mám přezdívku na cypa, ale i tak si dovolím upozornit, že ji máte v obsahu špatně
A proto tedy...
Stáhněte si prosím Drakkar 56/57 znovu, ať máte aktuální verzi!
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Re: 56/57. číslo vydáno!
Argo, díky za článek o dialozích. Není sice tak detailně analytický a rozsáhlý, jak to míváš ve zvyku, ale i tak paráda. Už bys z toho pomalu mohl poskládat nějakou příručku o tvůrčím psaní.
Těm, co vytvořili "minidungeon" na 5 a více stránek, bych jen rád vzkázal - jste grafomani. V tomto chci poděkovat Pepovi, který se mnou držel partu a držel se formátu mini.
Zob zaujal originálním konceptem risk/zisk, Skenderax luxusními ilustracemi - to je vlastní výroba?
Ještě budu číst dál...
Těm, co vytvořili "minidungeon" na 5 a více stránek, bych jen rád vzkázal - jste grafomani. V tomto chci poděkovat Pepovi, který se mnou držel partu a držel se formátu mini.
Zob zaujal originálním konceptem risk/zisk, Skenderax luxusními ilustracemi - to je vlastní výroba?
Ještě budu číst dál...
Re: 56/57. číslo vydáno!
Číslo vypadá velice pěkně a až se do něho zakousnu, tak napíšu víc.
Zatím jenom: Moc se mi líbí Ilgirův obrázek jeskyně a Skendíkovy pasti jsou... hodně oldschool
Zatím jenom: Moc se mi líbí Ilgirův obrázek jeskyně a Skendíkovy pasti jsou... hodně oldschool
Re: 56/57. číslo vydáno!
Pepa píše:Zatím jenom: Moc se mi líbí Ilgirův obrázek jeskyně a Skendíkovy pasti jsou... hodně oldschool
Jaskyňu, ktorú som poslal mala v sebe i PS:ilgir píše:Skenderax luxusními ilustracemi - to je vlastní výroba?
PS: Pasce a ich obrázky sú použité z prekrásnej knihy Grimtooths Ultimate Traps Collection (https://www.kickstarter.com/projects/14 ... collection).
Moja jaskyňa je príbehom postaveným na základe hodov zadania s pridaním niektorých mojich obľúbených pascí z tejto perfektnej knihy.
Ak som tým niekoho zklamal, tak sa veľmi ospravedlňujem...
Hope is the beginning of unhappiness.
Wisdom is the beginning of fear.
Wisdom is the beginning of fear.
- Vallun
- Příspěvky: 32275
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: 56/57. číslo vydáno!
Ilgir - parádní dung a suprový obrázek:)
Jsem přemýšlel, kdo asi napsal minidung na 5 stránek...já to preci být nemohl, když jsem to honil na poslední chvíli...
Jsem přemýšlel, kdo asi napsal minidung na 5 stránek...já to preci být nemohl, když jsem to honil na poslední chvíli...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Re: 56/57. číslo vydáno!
Díky za pochvaly. Konečně jsem si zkusil dungeon na výšku a bylo to fajn.
Skenderax: Nevadí. Zmátlo mě, že u obrázků nejsou odkazy na zdroj, které se jinak v těchto případech v Drakkaru vyskytují. Taky mi přišlo divné, že by ses tak dělal s ilustracemi kvůli minijeskyni.
Přečetl jsem povídku. Hodnocení: Půvabné.
Skenderax: Nevadí. Zmátlo mě, že u obrázků nejsou odkazy na zdroj, které se jinak v těchto případech v Drakkaru vyskytují. Taky mi přišlo divné, že by ses tak dělal s ilustracemi kvůli minijeskyni.
Přečetl jsem povídku. Hodnocení: Půvabné.
-
- .
- Příspěvky: 18102
- Registrován: 31. 10. 2006, 17:35
Re: 56/57. číslo vydáno!
Ilgir:
Díky za pochvalu. A není tak analytický a rozsáhlý, protože píšu o tématu, kterému moc nerozumím, jak kajícně doznávám.
Ale navzdory tomu, že jsem považoval téma za uzavřené a vyčerpané, napadlo mne ještě pár témat, o kterých by se možná psát dalo a mohlo, například nálada nebo postava.
Díky za pochvalu. A není tak analytický a rozsáhlý, protože píšu o tématu, kterému moc nerozumím, jak kajícně doznávám.
Ale navzdory tomu, že jsem považoval téma za uzavřené a vyčerpané, napadlo mne ještě pár témat, o kterých by se možná psát dalo a mohlo, například nálada nebo postava.
Re: 56/57. číslo vydáno!
Děkuji za malé jeskyně rád jsem si je přečetl. Klidně by mohly být i častěji.
Nejvíce se mi líbili ilgirovi skřeti, jednoduché, logické, nápadité a přímo použitelné a hlavně, hned z úvodu bylo jasné o co jde a nemusel jsem to pracně luštit z dalšího textu.
Potom se mi ještě líbl Crowenův Poklad na Caer Arthddyn, i když mi u něho trvalo déle než jsem pochopil, co že je tam vlastně za záhadu.
Ještě jednou díky.
Plž
Edit: jen oprava chyb
Nejvíce se mi líbili ilgirovi skřeti, jednoduché, logické, nápadité a přímo použitelné a hlavně, hned z úvodu bylo jasné o co jde a nemusel jsem to pracně luštit z dalšího textu.
Potom se mi ještě líbl Crowenův Poklad na Caer Arthddyn, i když mi u něho trvalo déle než jsem pochopil, co že je tam vlastně za záhadu.
Ještě jednou díky.
Plž
Edit: jen oprava chyb
Naposledy upravil(a) Plz dne 21. 9. 2016, 08:58, celkem upraveno 1 x.
Padouch nebo hrdina my jsme jedna rodina.
Re: 56/57. číslo vydáno!
Máte ještě někdo nějaký feedback na jeskyně v Drakkaru? (Právě jsem přečetl ty dvě krátké...)
Re: 56/57. číslo vydáno!
Schválně jsem nepsal, co se mi nelíbí, abych příliš nezvlnil místní stojaté vody, ale když se ptáš tak přece jen něco napíši.
Kostnice,
Zápletka kostnice, místo, ale kde je vlastně ta zápletka? Hned v úvodu je sice kupa otazníku k řešení, ale jsou to jen úvahy, nebo už je to zápletka. Pokud by se někdo ztratil v malé vesnici tedy vísce tak to asi budou hlavní zprávy celého měsíce a bude se to probírat vrchem spodem a tady jsou to hned tři nebo čtyři lidé (nebo jich bylo více, to se už nedozvíme, vesničané to ale vědět budou přesně i se jmény a kdy a kde se ztratili, vypravěči domysli si). Až čtením dál jsem pochopil, o co vlastně jde a co je vlastně předmětem zápletky. Neuškodilo by hned na začátek nějaké shrnutí.
Osobně se mi také nelíbí popisy. Možná jsou pěkně napsané, ale pro hru samotnou k ničemu. Já bych hráčům popisy nepředčítal, spíše bych popisoval po svém a v jednoduchých odrážkách by se mi přímo při hře lépe orientovalo. Navíc kostnice je léta opuštěná, skutečně by byli dobrodruzi první, kdo vstoupí dovnitř, aby tam našli třeba kostěnou kuši? Něco co se dá zpeněžit? Za ty dlouhé roky? A proč se zde vlastně usadila čarodějnice? Co je jejím záměrem? To se zase z textu nedozvíme.
Plž
Kostnice,
Zápletka kostnice, místo, ale kde je vlastně ta zápletka? Hned v úvodu je sice kupa otazníku k řešení, ale jsou to jen úvahy, nebo už je to zápletka. Pokud by se někdo ztratil v malé vesnici tedy vísce tak to asi budou hlavní zprávy celého měsíce a bude se to probírat vrchem spodem a tady jsou to hned tři nebo čtyři lidé (nebo jich bylo více, to se už nedozvíme, vesničané to ale vědět budou přesně i se jmény a kdy a kde se ztratili, vypravěči domysli si). Až čtením dál jsem pochopil, o co vlastně jde a co je vlastně předmětem zápletky. Neuškodilo by hned na začátek nějaké shrnutí.
Osobně se mi také nelíbí popisy. Možná jsou pěkně napsané, ale pro hru samotnou k ničemu. Já bych hráčům popisy nepředčítal, spíše bych popisoval po svém a v jednoduchých odrážkách by se mi přímo při hře lépe orientovalo. Navíc kostnice je léta opuštěná, skutečně by byli dobrodruzi první, kdo vstoupí dovnitř, aby tam našli třeba kostěnou kuši? Něco co se dá zpeněžit? Za ty dlouhé roky? A proč se zde vlastně usadila čarodějnice? Co je jejím záměrem? To se zase z textu nedozvíme.
Plž
Padouch nebo hrdina my jsme jedna rodina.
Re: 56/57. číslo vydáno!
Obecně asi takto:
Losování (nebo třeba i přímé určování) zápletky se mě osobně příliš nelíbilo. A to proto, že si to stejně každá družina z praktických účelů přizpůsobí ku obrazu svému. Tudíž nevím, jak by se moje jeskyně lišila, kdyby postavy lákala zvědavost nebo poklad. Myslím, že v konečném důsledku by ta jeskyně vypadala stejně.
Možná by bylo šikovné, kdyby v každém příspěvku (na začátku či na konci) byla uvedena ta vylosovaná kombinace zápletky, prostředí a nepřítele. Jako ne, že by to nešlo z textu pochopit, o čem kdo píše, ale bylo by to s tím asi prostě lepší...
Nyní k mojí jeskyni a Plžovým poznámkám:
(Mimochodem před psaním jsem se ptal, v jaké formě ten text má být. Přišlo mi, že jsme se na nějakém strukturovaném zápisu domluvili, ale Vallun tam má zase "nekonečně dlouhé statě", ve kterých při praktické hře nikdy nic nenajdu. (Ale ještě jsem tvůj příspěvěk nečetl, Vallune. Takže až přečtu, tak dám vědět víc, protože třeba se pletu...))
Losování (nebo třeba i přímé určování) zápletky se mě osobně příliš nelíbilo. A to proto, že si to stejně každá družina z praktických účelů přizpůsobí ku obrazu svému. Tudíž nevím, jak by se moje jeskyně lišila, kdyby postavy lákala zvědavost nebo poklad. Myslím, že v konečném důsledku by ta jeskyně vypadala stejně.
Možná by bylo šikovné, kdyby v každém příspěvku (na začátku či na konci) byla uvedena ta vylosovaná kombinace zápletky, prostředí a nepřítele. Jako ne, že by to nešlo z textu pochopit, o čem kdo píše, ale bylo by to s tím asi prostě lepší...
Nyní k mojí jeskyni a Plžovým poznámkám:
Opravdu potřebuješ tu zápletku tak explicitně napsat? Opravdu ji raději nevymyslíš/nevybereš sám na základě toho, co se pro tvoji kampaň aktuálně hodí?Plž píše:Zápletka kostnice, místo, ale kde je vlastně ta zápletka? Hned v úvodu je sice kupa otazníku k řešení, ale jsou to jen úvahy, nebo už je to zápletka.
Však já také ne. To totiž nejsou popisy pro hráče, ale pro GMa. A jak ten s nimi naloží a jak je přibarví a přetlumočí družině, to už je zcela na něm.Plž píše:Osobně se mi také nelíbí popisy. Možná jsou pěkně napsané, ale pro hru samotnou k ničemu. Já bych hráčům popisy nepředčítal...
(Mimochodem před psaním jsem se ptal, v jaké formě ten text má být. Přišlo mi, že jsme se na nějakém strukturovaném zápisu domluvili, ale Vallun tam má zase "nekonečně dlouhé statě", ve kterých při praktické hře nikdy nic nenajdu. (Ale ještě jsem tvůj příspěvěk nečetl, Vallune. Takže až přečtu, tak dám vědět víc, protože třeba se pletu...))
Tak třeba dobrodruzi nebyli první, ale třeba všechny ty předchozí dobrodruhy čarodějnice zabila nebo vyhnala...Plž píše:Navíc kostnice je léta opuštěná, skutečně by byli dobrodruzi první, kdo vstoupí dovnitř, aby tam našli třeba kostěnou kuši?
Nevím, jestli tě tahle odpověď uspokojí, ale čarodějnice tam "prostě bydlí". (Protože proč ne? Když čarodějové mohou bydlet v odlehlých věžích a čarodějnice v domcích na kuří noze, tak tahle čarodějnice prostě bydlí v kostnici.) Každopádně jestli chceš, aby čarodějnice zosonovala nějaké staletí dlouhé plány (rituál, atd.), tak může být. Ale to ať už si zase každý GM doupraví ku obrazu svému.Plž píše:A proč se zde vlastně usadila čarodějnice? Co je jejím záměrem?
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů