Teoretizování ohledně remaku

Oficiální diskuze věnované Dračímu doupěti, nejstarší české hře na hrdiny.

Moderátor: Bouchi

Odpovědět
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od OnGe »

Tak a je po remaku :)
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Uživatelský avatar
Tavicz
Příspěvky: 70
Registrován: 27. 8. 2010, 13:45
Bydliště: Albireo, Dálavy

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od Tavicz »

Amen.
Uživatelský avatar
Cor
Příspěvky: 1190
Registrován: 26. 3. 2013, 10:10

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od Cor »

Remake nikdy neumírá. Uvidíte.
Argonantus
.
Příspěvky: 18102
Registrován: 31. 10. 2006, 17:35

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od Argonantus »

Nějaký můj post zjevně neodešel, ale asi je to nepodstatné.
Kdovíjak starý Yorkův 1.9 těžko může být remake DrD, neb s ním souvisí velmi volně, a není to vývoj, neb je vyvinutý.
U něj zbývá propagace, šíření, testování atd., tedy přesně to, co dělat nemohu.
Tím je za mne asi hotovo - cíl byl konečně odhalen a ukazuje se, že skoro nic z toho, co jsem předpokládal, není pravda.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od York »

Hrubý nástřel prvních tří povolání (do quickstart pravidel, tj. s předvybranými schopnostmi):

(Ještě bych chtěl ke každému povolání přidat 3 varianty backgroundu - což určí i výbavu. Ideálně Corovy z AGTNAN.)

edit: Ještě jedna poznámka: Čísla, jako třeba kolik vyléčí hraničářské léčivé kouzlo, jsem zatím nepřepočítával. Skoro učitě se budou měnit.


Válečník

1. úroveň

Válečnický výcvik
● +2 k ÚČ se všemi zbraněmi i beze zbraně, včetně střelných a vrhacích
● +2 k OČ se všemi druhy zbrojí i beze zbroje


Zastrašení
O zastrašení se může pokusit kdokoliv a pokud je k tomu příznivá situace a protivník má dobrý důvod z boje utéct, tak se mu to nejspíš i podaří. Pokud se o to ale pokusí válečník s touto schopností, tak je efekt mnohem silnější: nepřátele postihne náhlá úzkost či dokonce hrůza a budou se muset hodně přemáhat, aby těmto pocitům nepodlehli. Válečníkovo zastrašování tedy může uspět i v případě, že jsou protivníci bojově naladěni a nemají žádný zjevný důvod k útěku.
Jak přesně zastrašování probíhá záleží na hráči postavy válečníka. Může se jednat o výhružné zavrčení, o autoritativní rozkaz, nebo třeba o prosté prohlášení: „A teď jste na řadě vy!“ po té, co jednoho protivníka rozpoltil vedví.

● Charisma + 2 (za povolání) + 1k6 proti Bojovnosti

Bojovnost určí PJ podle následujících vodítek:

● Protivníci vůbec bojovat nechtějí
Triviální (0 + 1k6)

● Protivníci se jen brání, nechtějí vlastně nikomu ublížit:
Lehká (4 + 1k6)

● Protivníci chtějí bojovat, ale nechtějí tu umřít
Střední (8 + 1k6)

● Protivníci tě chtějí za každou cenu zabít
Těžká (12 + 1k6)

Když je protivníků víc a jsou různě krvežízniví, je možné, že se ti podaří zastrašit jen některé z nich. Některé protivníky (například nemrtvé) není možné zastrašit.


Regenerace zranění
Každý den se ti po vydatném spánku vyléčí dva životy za každou tvou úroveň.


2. úroveň

Vícenásobné útoky
Tréninkem při přestupu na druhou úroveň se tvé bojové schopnosti zlepší natolik, že občas dokážeš zaútočit dvakrát za kolo. V boji si počítáš bonus +1 k hodu na iniciativu.
Vícenásobné útoky se automaticky zlepšují každou druhou úroveň:
2. úroveň: +1
4. úroveň: +2
5. úroveň: +3
6. úroveň: +4
8. úroveň: +5
10. úroveň: +6


3. úroveň

Útok na dva cíle
Za cenu -2 k ÚČ dokážeš jedním útokem zasáhnout dva cíle. Oba musí být v dosahu boje na blízko.


Hraničář

1. úroveň

Hraničářský výcvik
● +2 k ÚČ při boji beze zbraně, s lehkými a středními zbraněmi pro boj zblízka a se všemi střelnými a vrhacími zbraněmi
● +2 k OČ při boji v lehké nebo střední zbroji nebo beze zbroje
● +2 na stopování, skrytý pohyb v přírodě a přežití v divočině


Kouzlo „Uzdrav lehká zranění“
Cena: 3 magy
Dosah: dotek

Toto kouzlo vyléčí zranění za 2-7 životů.


Pouto se zvířetem
Hraničáři jsou zpravidla provázeni psy nebo divokými zvířaty. Pořídit si ochočené zvíře může kdokoliv, ale jen hraničář znalý této schopnosti dokáže se svým zvířecím společníkem navázat magické pouto, díky němuž zvíře rozumí slovním příkazům podobně, jako by jim rozuměl člověk. Zvíře si stále zachovává pouze svoji inteligenci a nemůže s hraničářem komunikovat (takže mu například nemůže po návratu říct, co vidělo a slyšelo), ale díky tomuto poutu porozumí i složitým pojmům a příkazům a dokáže je provést asi tak, jako by je hraničář v těle zvířete plnil sám.
Pouto dokážeš navázat pouze se zvířetem se stejnou nebo nižší životaschopností, než je tvoje úroveň. Můžeš si také vybrat mládě (s nižší životaschopností) s tím, že ti postupně doroste (domluv se na tom s Pánem jeskyně).
Navázání pouta se zvířetem trvá sedm dní. Současně můžeš mít pouto pouze s jedním zvířetem. Pokud je navážeš s divokým, neochočeným zvířetem, bez tvých příkazů se bude chovat podle své obvyklé přirozenosti.


2. úroveň

Kouzlo „Mluv se zvířaty“

Cena: 2 magy
Rozsah: 1 zvíře

Toto kouzlo účinkuje pouze na nefantastická zvířata (medvěd, jelen, pěnkava). Zvíře bude komunikovat v pojmech, kterým samo rozumí – rozliší například „den“ a „noc“, ale nedokáže ti říct, kolik dní a nocí uplynulo.
Kouzlo nedokáže zvíře přinutit, aby se s tebou bavit chtělo. Když tě například chce sežrat, na rozhovor o počasí už je nejspíš pozdě.


3. úroveň

Hbitost
Díky své mrštnosti a reflexům dokážeš čas od času zaútočit dvakrát v jednom kole. V boji si počítáš bonus +1 k hodu na iniciativu.
Hbitost se automaticky zlepšuje každou druhou úroveň:
3. úroveň: +1
5. úroveň: +2
7. úroveň: +3
9. úroveň: +4


Alchymista
Ačkoliv samozřejmě existují i alchymisté, kteří za celý svůj život nevystrčí nos ze štiplavým dýmem zaplněné laboratoře plné bublajících baněk a křivulí, ti, o kterých se píší příběhy, se nebojí vyjít na denní světlo a používat své znalosti v praxi.

Achymistická práce s magenergií
Alchymista pracuje s magenergií jinak než kouzelníci a hraničáři. Na rozdíl od nich ji neváže přímo na svou mysl, ale zvláštním postupem ji extrahuje z předmětů, ve kterých je přirozeně vázána.
Díky tomu teoreticky nemá omezené množství dostupné magenergie, prakticky ale existuje určité limitní množství extrahované magenergie, se kterým může najednou pracovat.

Extrakce magenergie
Extrakce magenergie je náročný proces, trvá zhruba půl hodiny a je k němu potřeba přenosná alchymistická souprava (vejde se do malé brašny).
Kromě magenergie stojí výroba předmětů ještě různé suroviny. Některé běžné, například vodu, víno nebo hlínu, jiné dražší – třeba zlatý prsten na výrobu kouzelného zlatého prstenu.

„Dočasné“ předměty
Magie předmětů, které vyrobíš přímo ze surové magenergie (tedy ve všech uvedených v Pravidlech pro začátečníky), vydrží jen zhruba půl hodiny. Pokud nejsou do té doby použity, své kouzelné vlastnosti ztratí.


1. úroveň

Alchymistická studia a základní bojový výcvik

● +2 k ÚČ při boji, s lehkými zbraněmi pro boj zblízka, s lehkými vrhacími a se všemi střelnými zbraněmi
● +2 k OČ při v lehké zboji nebo beze zbroje
● +2 k hodům na odolávání jedům

Vidění magenergie
Po kratším zkoumání dokážeš rozpoznat, zda je v předmětu přítomna magenergie a kolik jí tam zhruba je. Nedokážeš takto detekovat magenergii vázanou v mysli živých tvorů (například kouzelnickou a hraničářskou).

Lektvar rudého kříže

Cena: 5 magů
Suroviny: flakón vína

Vyléčí zranění za 3-8 životů, nebo odstraní ochromení, oslepení, mdloby, a podobně. V tom případě již neléčí.


2. úroveň
Ohnivá hlína

Cena: 1 mag
Suroviny: hrst hlíny

Ohnivá hlína účinkuje jako vrhací zbraň 8/0. Zasáhne všechny cíle do vzdálenosti dvou sáhů od místa dopadu.


3. úroveň

Antigravitační cloumák

Cena: 2 magy
Suroviny: flakón medoviny
Trvání: 10 minut

Antigravitační cloumák je kapalina připomínající hustou sójovou omáčku, má příjemnou lehce kořenitou chuť a vůni.
Ten, kdo jej vypije, se po dobu trvání může volně vznášet, asi jako ve stavu beztíže. Nemůže volně „létat“, ale může např. slézat zeď bez obavy z pádu. Může při tom nést nejvýše takový náklad, jaký dokáže zvednout.
Měj na paměti, že i když postava zdánlivě nic neváží, tak si přesto zachovává svou hmotnost a setrvačnost, takže si s ní například není možné pohazovat jako s balónkem. Pokud odněkud spadne, nebo když vyprší působení lektvaru, snáší se pomalu k zemi.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od eerieBaatezu »

Seš king Yorku. Obrázek Zatímco já o remaku furt jen dokola přemýšlím, Ty za chvíli budeš mít na triku dva hotové. :)
Obrázek
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od York »

eerieBaatezu píše:Ty za chvíli budeš mít na triku dva hotové. :)
Asi máme trochu jiné představy o tom, co je to hotová hra ;-)
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od eerieBaatezu »

Každopádně bych Ti rád pomohl, ale moje nápady se netěší zdejší přízni, takže raději budu jen sledovat zpovzdálí. :D

:arrow? Btw, může mě zde někdo přesvědčit, že dračákovské užívání magenerie pro kouzelníky je super?
Obrázek
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od York »

eerieBaatezu píše: :arrow? Btw, může mě zde někdo přesvědčit, že dračákovské užívání magenerie pro kouzelníky je super?
Když jsem kdysi začínal hrát, tak mi přišlo celkem fajn ;-)

Existují i zajímavější systémy, ale fakt je, že ten Dračákový celkem funguje a očividně se hodí k hráčským úpravám - snadno se v něm dělají nová kouzla a tak. To teda není jen vlastnost magenergie, ale celkového pojetí kouzel v DrD.

Jinak dělá v zásadě to, že volíš mezi levnými a drahými kouzly (pokud je teda dobře nastavený), občas ti kouzla dojdou (a musíš si poradit bez nich), a způsobuje, že kouzelníci občas meditují (což je takovej celkem definující rys kouzelníka v DrD a je to chvíle, kdy je ovzvlášť zranitelný).
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od eerieBaatezu »

York píše:Když jsem kdysi začínal hrát, tak mi přišlo celkem fajn ;-)

Existují i zajímavější systémy, ale fakt je, že ten Dračákový celkem funguje a očividně se hodí k hráčským úpravám - snadno se v něm dělají nová kouzla a tak. To teda není jen vlastnost magenergie, ale celkového pojetí kouzel v DrD.

Jinak dělá v zásadě to, že volíš mezi levnými a drahými kouzly (pokud je teda dobře nastavený), občas ti kouzla dojdou (a musíš si poradit bez nich), a způsobuje, že kouzelníci občas meditují (což je takovej celkem definující rys kouzelníka v DrD a je to chvíle, kdy je ovzvlášť zranitelný).
Většinou to ale z mých zkušeností vypadá tak, že máš nějaký super kouzlo, co stojí všechny tvoje magy, použiješ ho, a celej zbytek dne jsi bez kouzel. To je, IMO, jeden z nejhorších přístupů, co můžeš lidem, co chtějí hrát kouzelníky, dát.

Čekám na nějakej argument, co fakt ukáže, proč je to hodně dobré řešení.
Obrázek
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od York »

eerieBaatezu píše: Většinou to ale z mých zkušeností vypadá tak, že máš nějaký super kouzlo, co stojí všechny tvoje magy, použiješ ho, a celej zbytek dne jsi bez kouzel.
Však říkám, že to musí být dobře nastavené. A už jsme tu o tom mluvili - nejdražší kouzlo, které můžeš seslat, prostě nesmí stát celou tvoji magenergii (jinak řečeno nesmí existovat pravidlo, že můžeš seslat libovolné kouzlo, na které máš dostatek magenergie).
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od eerieBaatezu »

York píše:
eerieBaatezu píše: Většinou to ale z mých zkušeností vypadá tak, že máš nějaký super kouzlo, co stojí všechny tvoje magy, použiješ ho, a celej zbytek dne jsi bez kouzel.
Však říkám, že to musí být dobře nastavené. A už jsme tu o tom mluvili - nejdražší kouzlo, které můžeš seslat, prostě nesmí stát celou tvoji magenergii (jinak řečeno nesmí existovat pravidlo, že můžeš seslat libovolné kouzlo, na které máš dostatek magenergie).
Hodil bych sem pro představu tu svou předělávku magenergie, ale nemám nervy na Argovo vřískání, že to nechápe a jak je to celé blbě. $lol$

Myslím, že to řeší všechny problémy, co jsem kdy s magenergií měl, balancuje to kouzelníka a navíc to dává super možnosti při jeho hraní, ale nemám na to prostě nervy. $lol$

Argo funguje skvěle jako Pavlovské podmiňování, jen si na něj vzpomenu tak utíkám od klávesnice.
Obrázek
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32274
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od Vallun »

Však říkám, že to musí být dobře nastavené. A už jsme tu o tom mluvili - nejdražší kouzlo, které můžeš seslat, prostě nesmí stát celou tvoji magenergii (jinak řečeno nesmí existovat pravidlo, že můžeš seslat libovolné kouzlo, na které máš dostatek magenergie).
Proč?


Kouzelník se tak stavá equivalentem atomovky a to fungujerozhodně lepe než wowkaření. Navíc souboje trvají stejně 2 kola. Takže jednokolová pauza poté co zásadně zasahl se snese:)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od York »

Vallun píše:Kouzelník se tak stavá equivalentem atomovky a to fungujerozhodně lepe než wowkaření. Navíc souboje trvají stejně 2 kola. Takže jednokolová pauza poté co zásadně zasahl se snese:)
Povolit si seslání neomezeného počtu blesků v jednom kole houserulem můžeš vždycky, když ti to tak vyhovuje. Obráceně se to dělá hůř - stará kouzla bude potřeba celá projít a přenastavit.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od eerieBaatezu »

Hlavně přenastavit jak Int figuruje ve vztahu k magům a kouzlení, jinak zase uděláte hru, kde bude kroll kouzelník úplně na ho....
Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti