[Fate 4.0] Čtvrtá edice Fate - obecná diskuze

Fate je moderní hra s málo pravidly, orientovaná na rozvíjení dramatu a příběhu.
Odpovědět
Uživatelský avatar
RPG Fórum
Příspěvky: 106
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00

[Fate 4.0] Čtvrtá edice Fate - obecná diskuze

Příspěvek od RPG Fórum »

ObrázekObrázekObrázekObrázek
( :idea: Anotace v Databázi RPG)
Fate je univerzální, žánrově orientovaný systém s jednoduchými, ale komplexními pravidly nabízejícími bohatou paletu možností. Je vytvořený s důrazem na snadné úpravy a přizpůsobení, ať už hernímu prostředí, zvolenému žánru nebo stylovým preferencím vaší skupiny. Základem Fate jsou aspekty - krátké fráze, které fungují zároveň jako herní popisy a zároveň jako mechaniky. S jejich pomocí Fate udržuje soulad mezi tím, co říkají pravidla, a tím, co se děje ve fikci. Na aspekty je dále navázaný jednoduchý systém dovedností (či přístupů nebo profesí) a triků (speciálních či unikátních schopností). Tyto prvky dohromady tvoří jednoduchá, ale robustní a velmi silná pravidla vhodná pro jednorázové hry i dlouhé kroniky.
4. edice Fate existuje v několika různě komplexních variantách. Seznam produktů najdete pod jejím záznamem v databázi. Za vypíchnutí stojí:
:arrow? Fate Core - defaultní základní pravidla
:arrow? Fate Accelerated - zjednodušená verze
:arrow? Fate Condensed - jiná zjednodušená verze
:arrow? Fate Rozcestí je česká varianta Fate Accelerated

Tohle je obecná diskuze pro případy, kdy máte jen nějaký stručný postřeh/dotaz a nechcete mu zakládat novou diskuzi. Obšírnějším tématů se nebojte založit vlastní diskuzi s tagem [Fate 4.0], případně ji některý z moderátorů oddělí.
Naposledy upravil(a) fenikso dne 5. 12. 2013, 09:37, celkem upraveno 18 x.
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12359
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: FATE Core

Příspěvek od Ecthelion »

Zkusím odpovědět alespoň za nás, jak hrajeme upravený příběhový Fate s prvky Core v rámci naší Středozemě.
Pepa píše:Pomáhání
Jak řešíte pomáhání postav? Hází si jenom ten, kdo danou činnost vykonává s tím, že mu dáte bonus +1 za pomoc (což je podle FAE či Rozcestí), nebo u těch pomocníků vyžadujete hody na Create Advantage, které (pokud uspějí) pak dají "vykonávací postavě" bonus +2?
Pokud chce postava pomáhat, musí hodit proti cílovému číslu (nechávám ho většinou na jedničce, ale může se měnit, pokud jsou okolnosti nepříznivé) a pokud uspěje, dostane cílová postava +1 k hodu. Pokud ne, bonus nedostane a pomáhat nemůže.
Pepa píše:Zpětné pomáhání?
Postava A se pokouší o jakousi činnost a hráč hodí málo. Hráč jiné postavy to vidí a říká: "A tak já mu teda při tom pomůžu," a přitom již bere kostky do ruky... Smí se to? Není už na ohlášení "pomáhání" pozdě? Nemělo by se to "pomáhání" hlásit před (hlavním) hodem?
Pomáhání se musí házet před hodem, zpětně už to nedovoluji - jak se jednou hodí, tak už je na pomáhání pozdě. Měnit to ještě zpětně by byl strašný zmatek a hru by to podle mě dost bouralo.
Uživatelský avatar
Sarsaparillos
Příspěvky: 1166
Registrován: 27. 8. 2011, 10:15

Re: FATE Core

Příspěvek od Sarsaparillos »

Já Fate hraji dost volně, takže předkládám asi dost neoficiální řešení.

Pomáhání: Obojí je možné, podle toho, jak postava pomáhá. Řekněme, že se Jarda snaží hrubou silou vyrazit zamčené dveře. Jeden pomocník zahlásí, že do těch dveří vrazí také, beru to jako stejný typ akce a dám +1 Jardovi k hodu. Jiný pomocník zahlásí, že chce zapáčit na pantech a povolit je. Je to jiný druh pomoci, nechám ho hodit na Výhodu (nebo případně Překonání) Jardovi to pomůže podle výsledku.

Zpětné pomáhání: Tu první variantu s +1, jak jsem psal výše, bych dovolil i zpětně (fiction first - dokud dává smysl někomu jednoduše pomoci ve chvíli, kdy se mu nedaří, nechám to projít), Tu druhou variantu, která stojí na samostatné akci, dovolím pouze před hlavním hodem (tam souhlasím s Ecthelionem, byl by v tom borčus).
Uživatelský avatar
Plz
Příspěvky: 194
Registrován: 11. 10. 2004, 08:22
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: FATE Core

Příspěvek od Plz »

Ecthelion (Nepřihlášen) píše:
Pepa píše:Zpětné pomáhání?
Postava A se pokouší o jakousi činnost a hráč hodí málo. Hráč jiné postavy to vidí a říká: "A tak já mu teda při tom pomůžu," a přitom již bere kostky do ruky... Smí se to? Není už na ohlášení "pomáhání" pozdě? Nemělo by se to "pomáhání" hlásit před (hlavním) hodem?
Pomáhání se musí házet před hodem, zpětně už to nedovoluji - jak se jednou hodí, tak už je na pomáhání pozdě. Měnit to ještě zpětně by byl strašný zmatek a hru by to podle mě dost bouralo.
Postava A zvedá těžké břemeno, nějakou kládu. Hodí si málo zaúpí a je na první pohled vidět, že neuspěje. Přiskočí tedy postava B silný barbar a pomůže postavě A kládu zvednout.

Nebo klasický pohádkový případ. Princ na koni má skočit a vzít od princezny prstýnek. Princ jede kůň skočí (zachřestí kostky a nic). Princezně se ale princ libí a navíc je s ním domluvená takže sama dá ruku o těch 10 cm níže co princi chybí.

Skutečně se nenajdou případy kdy ten bonus zpětně dává smysl?

Plž
Padouch nebo hrdina my jsme jedna rodina.
Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 4138
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: FATE Core

Příspěvek od Sparkle »

U nás:
Pepa píše: Pomáhání
Jak řešíte pomáhání postav? Hází si jenom ten, kdo danou činnost vykonává s tím, že mu dáte bonus +1 za pomoc (což je podle FAE či Rozcestí), nebo u těch pomocníků vyžadujete hody na Create Advantage, které (pokud uspějí) pak dají "vykonávací postavě" bonus +2?
Buď automatický bonus +1 bez házení, nebo CA který se ale oponent může bránit a háže si na Defend (případně je tam environmentální DCčko), a zároveň pokud v ní neuspěje, může se něco podrbat. Hráč si může vybrat, jestli radši vezme jistou +1 nebo riskne CA. Snažím se hráči říct dopředu, jaká rizika to ponese, pokud veme CA, a proti čemu by házel.
Pepa píše: Zpětné pomáhání?
Postava A se pokouší o jakousi činnost a hráč hodí málo. Hráč jiné postavy to vidí a říká: "A tak já mu teda při tom pomůžu," a přitom již bere kostky do ruky... Smí se to? Není už na ohlášení "pomáhání" pozdě? Nemělo by se to "pomáhání" hlásit před (hlavním) hodem?
Hráči vědí méně než postavy a neměly by za to být svačeni. Já to beru tak, že hrdinové jsou zkušení lidé, mají spolu naputováno a nabojováno měsíce / roky a jsou sehraní v pomáhacích akcích. Pokud dává logicky smysl, že hrdina by si v dané situaci dokázal včas uvědomit, že by mohl kamarádovi držet to lano a odhánět ty harpyje mácháním meče a křikem, ale hráč si to uvědomil až po hodu, měl by dostat možnost tu pomoc si zpětně započítat.
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12359
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: FATE Core

Příspěvek od Ecthelion »

Plz píše:Skutečně se nenajdou případy kdy ten bonus zpětně dává smysl?
Samozřejmě, že najdou a není jich málo. Mě jde ale spíš o herní rovinu - hráč má už nyní možnost se za pomoci bodu osudu pokusit zpětně opravit nepovedený výsledek (za cenu toho, že za to něco zaplatí). Zpětné pomáhání je de facto stejná oprava výsledku, jen za ni hráč postavy nemusí nic platit. Pokud je hráčů dost, pak mohou zpětným pomáháním teoreticky zvrátit každý neúspěšný hod bez placení bodů osudu... což není podle mě vůbec dobře a docela to bourá mechaniky (snižuje mechanický význam bodů osudu).

Připadá mi, že jednoduché ustanovení "pokud chcete pomáhat, tak před hodem" funguje z hlediska mechanik více než dobře a hráč má stejně možnost pokusit se neúspěšný hod zvrátit, pokud je ochoten něco obětovat a zaplatit bod osudu. Za mě rozumné řešení.
Plz píše:Nebo klasický pohádkový případ. Princ na koni má skočit a vzít od princezny prstýnek. Princ jede kůň skočí (zachřestí kostky a nic). Princezně se ale princ libí a navíc je s ním domluvená takže sama dá ruku o těch 10 cm níže co princi chybí.
Zrovna tady se musí princezna rozhodnout dopředu, že mu pomůže - protože ve chvíli, kdy princ projede a ruka máchne do prázdna... je už pozdě bycha honit. $D Tedy viz výše - princezna už pomoci nemůže, ale hráč může zaplatit bod osudu, aby se pokusl ještě neúspěšný hod zvrátit.
Pepa
Příspěvky: 3233
Registrován: 25. 5. 2013, 15:00

Re: FATE Core

Příspěvek od Pepa »

Jupí :) Lidi Fate hrajou :)

Ad zpětné pomáhání: I když to zní (z GMovského křesla) tvrdě, tak zde asi souhlasím s Ectheliony. Protože když se bavíme konkrétně o Fateu, tak ten už má dost prostředků pro to, aby s výsledkem šlo nějak šolíchat (přehození kostek, bonus +2). Takže proto mi to "zpětné pomáhání" opravdu přijde už takové nadbytečné a (jak píší Ecthelioni), tak by to asi i pak umenšovalo vliv a používání bodů osudu... :think:

Jak se pomáhá? Tady stále nevím... Ta "jistá +1" je taková nejelegantnější (nemusí se házet), ale zase snadno zneužitelná. Pak by totiž vždycky všichni pomáhali všem při čemkoli (protože proč ne, když to je "zadarmo" a "bez rizika"), což by hře asi moc neprospělo...

Na druhou stranu: Když se hází i na tu pomoc, to je (otravný?) hod navíc... Ale asi to je tak nějak v duchu hry. (Vytváření výhody/boostů + kdyby se třeba uspělo se stylem, tak by poskytnutý bonus mohl být ještě větší (?)) Tady mi řešení Ecthelionů přijde (opět) poměrně tvrdé, protože to skloubuje oboje: "musí se házet" + "dává to jenom +1".

Mimochodem kdyby pomájící postava hodně neuspěla, dali byste pak hlavnímu aktérovi třeba i postih? (Případně byste vymysleli "jenom" :) příběhové komplikace?)
Uživatelský avatar
Sarsaparillos
Příspěvky: 1166
Registrován: 27. 8. 2011, 10:15

Re: FATE Core

Příspěvek od Sarsaparillos »

Pepa píše:Pak by totiž vždycky všichni pomáhali všem při čemkoli (protože proč ne, když to je "zadarmo" a "bez rizika"), což by hře asi moc neprospělo...
V pravidlech Core je napsáno, že může pomáhat jen ten, kdo má v dané dovednosti alespoň +1, takže to je první omezení. Druhým jsou fikční možnosti a třetím fakt, že pomáhající přijdou o své akce. Takže jednak to nebude vždycky všichni při čemkoliv jak z hlediska pravidel, tak výhodnosti.
Pepa píše:Mimochodem kdyby pomájící postava hodně neuspěla, dali byste pak hlavnímu aktérovi třeba i postih? (Případně byste vymysleli "jenom" :) příběhové komplikace?)
Když už pomáhající neuspěje při vytváření výhody, vytvoří se komplikace vázaná na jeho neúspěch a nemyslím si, že je potřeba dávat aktérovi ještě další postih (resp. ten nějak může vyplývat z předchozího).
Pepa
Příspěvky: 3233
Registrován: 25. 5. 2013, 15:00

Re: FATE Core

Příspěvek od Pepa »

Alchymista ve Fate

Chtěl bych se zeptat, jak byste nadesignovali alchymistu (jako hráčkou postavu) ve Fateu. Pomocí aspektů, skillu Alchymie, nebo třeba i pomocí stuntů? Ano, může být. Ale otázka spíše zní, co tomu alchymistovi povolíte a nepovolíte...

Hráč se vás pak totiž začne ptát: Můžu vyrobit lektvar rychlosti? Můžu vyrobit lektvar neviditelnosti? Můžu vyrobit lektvar obří síly? Můžu vyrábět jedy a protijedy? Můžu vyrobit elfí boty, létající koberec a pytel beztíže? Můžu vyrábět výbušniny? Kouzelné svitky? Prsteny? Golemy? ...

Je zřejmé, že skill "Create anything" by byl asi téměř pro každou hru overpowered a skill "Create anything magical" by byl overpowered na n-tou. Takže co s tím? :think:

Nabízí se řešení omezit alchymistu pomocí množství potřebných surovin (respektive jejich ceně, dostupnosti, atd.), ale to vede jednak k účtaření (suroviny, případně magy, se musí zapisovat) a druhak by se pak stejně musely udělat "seznamy kouzelných předmětů" (aby se vědělo, co kolik čeho stojí), čemuž se chci vyhnout.

Máte někdo nějaké nápady, případně zkušenosti?
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3812
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: FATE Core

Příspěvek od Selhan »

Me to teda neni zrejme, ze by skill "Create anything" mel byt overpowered. Dokud to neni "create anything instantenously" nebo "create anything out of thin air" tak nevidim, kde je problem - klidne at si na BBEG zacnou stavet atomovku, akorat mi jako vypraveci steri praci, protoze to je potom uplne jasny, ze pekne pujdou shanet nejaky radioaktivni sajrajt do lesa prerostlych hub a sviticich dvouhlavych jezevcu. Nemluve o spionech z temne rise na dalnem severovychode, co se jim ty plany pokusi vyfouknout a postavit si vlastni. Ne vazne, artificieri jsou snad nejvdecnejsi hrackse postavy, ti si tu kampan vetsinou vymysli sami, staci jim jen pekne popisovat "jasne ze muzes vyrobit x, budes k tomu potrebovat jen y, z, bž a shrubbery". To mi spis prijde, ze "create anything" muze byt pro hrace prilis volne, takze potom nebude vedet co s tim. Mozna bych ho navrhoval nejak specializovat.

(A seznamy kouzlenych predmetu, to uz se uplne ztracim. Proboha proc? Jakoze ok, jestli v tom chces nejake simulationistike rules-heavy PvP orgie, tak prosim, ale to potom asi FATE neni uplne nejvhodnejsi system. Ja jim tam proste vzdycky ad hoc prsknu nejakeho McGuffina, co musi k vyrobe sehnat, a je to.)
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3748
Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
Kontaktovat uživatele:

Re: FATE Core

Příspěvek od crowen »

Daj postave skill Alchemy. To uplne staci.

Ak chce nieco skumat, daj jej k tomu urcitu obtiaznost. Podobne pri tvorbe, obtiaznostou zmanazujes vyrobu predmetov.

Nieco male, jednorazove, s malym ucinkom bude mat malu obtiaznost vyroby. Nieco s velkym alebo dlhotrvajucim ucinkom bude mat tu obtiaznost vyssiu, pripadne spojenu s podmienkou vlastnictva vzacnych ingrediencii.

Skill sa nemeni, male liecive lektvary (ekvivalenty ibuprofenu) moze alchymista sekat jeden za druhym, ale vyroba artefaktu bude spojena s dobrodruzstvom (alebo rovno kampanou) a podari sa mozno niekolko krat za zivot.
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12359
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: FATE Core

Příspěvek od Ecthelion »

Pepa píše:Chtěl bych se zeptat, jak byste nadesignovali alchymistu (jako hráčkou postavu) ve Fateu. Pomocí aspektů, skillu Alchymie, nebo třeba i pomocí stuntů? Ano, může být. Ale otázka spíše zní, co tomu alchymistovi povolíte a nepovolíte...
Opět odpovím jen za druhou edici (takže se stunty nepomohu), ale rozhodně bych to modeloval za pomoci dovednosti "Alchymie" nebo nějakého podobného (případně dvou, pokud to člověk chce nějak dál rozdělit) a zároveň aspektu. Aspekt umožňuje přehazovat nepovedené hody z konfliktu, takže je leogické, že jeden z aspektů se bude alchymii nějak věnovat, aby pomáhal mechanicky postavě... a zároveň je dovednost to nejzajímavější, co na postavě je - co ji nějak popisuje a definuje... a tam tohle rozhodně patří.
Pepa píše:Hráč se vás pak totiž začne ptát: Můžu vyrobit lektvar rychlosti? Můžu vyrobit lektvar neviditelnosti? Můžu vyrobit lektvar obří síly? Můžu vyrábět jedy a protijedy? Můžu vyrobit elfí boty, létající koberec a pytel beztíže? Můžu vyrábět výbušniny? Kouzelné svitky? Prsteny? Golemy? ...
V podstatě je tu otázka, jak chceš pojmout alchymistu (podle mě třeba většina magických předmětů nemá být v kompetenci alchymisty, ale to je jiná otázka)... ale dělat pro Fate seznam kouzelných předmětů a lektvarů je ptákovina. My jsme pro Příběhy řešili trochu podobnou situaci s vynálezcem (částečně je to řešené v Knize dobrodružství), což je podobná situace. Taky má prostor vyrábět věci, ale vynálezce/inženýr je troško lépe představitelný, takže tam tolik problémů nevzniká... každý tuší, že když máš den volno, tak vynálezce může zkusit vyrobit pár granátů, ale těžko dá dohromady za večer složitý stroj, který má vyčerpat vodu z dolů... na to potřebuje alespoň řádově týdny. Je to tak nějak víc blízké naší představě. Alchymista je trochu dál, ale tahle logika, co máš možnost dát dohromady podle mě funguje taky... a čas je podle mě limitujícím faktorem, který ti dá měřítko, co je a co není možné (protože postavy jsou na čase často dost závislé a málokdy ho je dost). Uvařit pár lektvarů za večer je v pohodě, vytvořit protijed pro celou vesnici ti potrvá déle, to dá rozum. Dalším omezením jsou dostupné zdroje - uvařit pár lektvarů v zásobené laboratoři je bez problémů, někde na cestě bez laboratorního skla a jen s náhražkami některých ingrediencí, bez hořáku, který by udržoval stálou teplotu a odhadujíc dobu vaření bez hodin... to už je jiná věc. Když tyhle dvě věci zkombinuješ, vyleze ti většina situací bez problému - budeš tušit, co postava zvládne v daném čase a s danými prostředky a co ne.

Osobně moc rád pojímám alchymistu jako improvizátora - jako někoho, kdo u sebe nosí spoustu lahviček, které možná nedělají přesně to, co potřebujeme... ale jsou blízko! Stejně tak rád házím na úspěch při výrobě něčeho ne při výrobě, ale až při použití daného lektvaru/whatever. Alchymista prostě uvaří lektvar o kterém se domnívá, že je to uspávadlo, přestože ve skutečnosti je to obdoba metamfetaminu (pokud při použití padne špatně). $D Hře to dodává na napětí, ale zároveň jí to lehce posouvá směrem k méně vážnému hraní, protože dělá z alchymisty divného týpka, který je lehce zmatený a sice má vždycky řešení... ale jeho lektvary ne vždycky dělají to co mají. $lol$
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Pepa
Příspěvky: 3233
Registrován: 25. 5. 2013, 15:00

Re: FATE Core

Příspěvek od Pepa »

Díky moc za vaše nápady, ale nevím, nevím... :think:
Selhan píše:Me to teda neni zrejme, ze by skill "Create anything" mel byt overpowered. Dokud to neni "create anything instantenously" nebo "create anything out of thin air" tak nevidim, kde je problem
Jako právě. A teď řeš, co je "instantenously", co není, a na co je potřeba kolik surovin... :(
Crowen píše:Daj postave skill Alchemy. To uplne staci.
Ano. (Ale dál jsi v podstatě napsal totéž, co já, jenom jinými slovy, takže jsi mi moc nepomohl...)

Ecthelion:
:arrow? Čas - Ano, samozřejmě. Ale pak zase hrozí, že mi ten hráč třeba řekne, že "mezi dobrodružstvími mám tolik času, že si připravím mraky lektvarů a mraky kouzelných věcí." Takže čistě čas asi nestačí...

:arrow? Dostupné zdroje - Ano, samozřejmě. Ale zase: Chcete ty zdroje zaznamenávat? A i když to jejich zaznamenávání bude v podobě "suroviny za x zlatých", tak zase: kolik "surovin" bude potřeba na lektvar obří síly?

----------------------------------

Ačkoli mě zajímá ten problém obecně (opravdu není alchymie v nějaké Fateovské příručce?), tak se ještě zeptám konkrétně: Ta postava je v podstatě bojovník a má zájem o bojové lektvary (třeba na motivy zaklínačových). Máte nějaké nápady, jak to udělat? (Protože ono takové "vypils lektvar obří síly, tak dostaneš po celou dobu boje bonus +2" je vlastně dost silné, a o věcech jako "dvojnásobná rychlost" ani nemluvě...)
Uživatelský avatar
Sarsaparillos
Příspěvky: 1166
Registrován: 27. 8. 2011, 10:15

Re: FATE Core

Příspěvek od Sarsaparillos »

Pepa:
Přiznám se, že mám pocit, že snad bys nějaké seznamy nebo tabulky i uvítal, nebo fakt nevím :)
Zkusím popsat polopaticky, co bych s tím asi udělal já. Pokud by to nebylo jasné nebo v tom byly očividné nesmysly, dej vědět.

Alchymii bych zařadil do dovedností. Pro výrobu v jednotlivých alchymistických oborech (to by se hodilo už proto, aby to nebylo owepowered) jako jsou lektvary nebo výbušniny bych stanovil triky (jeden trik pro jeden obor). A trik by zněl asi takto: V době mezi sezeními (popř. lépe definovaný časový úsek) máš možnost vytvořit alchymistické *výrobek dle oboru* s celkovým množstvím *X* volných vyvolání. Výbava by potom sloužila jako aspekt, na který má postava volné vyvolání (tj. na ten lektvar obří síly by jich měl omezený počet, nebylo by to na celou scénu). Počet volných vyvolání, které je alchymista schopný při výrobě do svých výrobků nacpat je o citu a vašem herním nastavení, s tím asi neporadím. Stejně tak je otázka, zda by nemělo být nějaké rozumné maximum i na každý jednotlivý výrobek (obojí by mohlo být navázáno na úroveň dovednosti alchymie, pokud to chceš mít mechanicky robustnější). Každopádně je na hráči, co si vyrobí, kolik toho bude a jak svůj bank volných vyvolání mezi výrobky rozdělí.

Výsledek by měl dát možnost hráči kreativně vymýšlet alchymistické výrobky s omezením pouze v podobě celkové "síly" (=počet volných vyvolání). Pochopitelně bych zachoval fikční podmínky dostatku času, peněz, prostoru a případně i nějak stanovil (obzvláště na lektvarech) expirační dobu, po které ztrácí lektvar své schopnosti, popř. se může dostat zajímavé vedlejší účinky.
Pepa
Příspěvky: 3233
Registrován: 25. 5. 2013, 15:00

Re: FATE Core

Příspěvek od Pepa »

Sarsaparillos píše:Přiznám se, že mám pocit, že snad bys nějaké seznamy nebo tabulky i uvítal, nebo fakt nevím :)
Ani ne tak moc já, jako mí Dračákem odkojení hráči. Protože teď, když jsem jim slíbil pravidla, kde "se může cokoliv" (a fantazii nějaké tabulky nesvazují), tak je potřeba zase vyřešit, jak toho "cokoliv" nezneužívat. :think:

Můžete mi říci, že: "Na kouzelnické magii jste se také museli nějak dohodnout, tak se přece dokážete dohodnout i na alchymii". Ano i ne. Háček je totiž v tom, že tu kouzelnickou magii jsme přezvali z Legends of Anglerre (a rozdrobili ji na jednotlivé magické směry: Power of Life, Nature, Time, Telekinesis, ...) a líbí se nám, kdežto Alchymie tam popsaná se nám nelíbí (alchymista totiž může vyrábět pouze lektvary od těch kouzelnických směrů, které sám ovládá => automaticky už musí být kouzelník; plus tu Alchymii na jednotlivé směry už "nerozdrobujeme", protože to už by nám připadalo dost zbytečné a hutné...?) Takže jako skoro mám pocit, že jsme narazili na povolání, které se Fateu rozumně hrát nedá... :think:

Ad volná vyvolání (s určitým počtem, expirací, atd.): Ano, takto nějak to asi být musí. A v případě lektvarů to je nejspíš ok. Pak tu ale stále budou nejrůznější divotvorné předměty jako pytle beztíže, létající koberce, atd. :-?
Uživatelský avatar
Sarsaparillos
Příspěvky: 1166
Registrován: 27. 8. 2011, 10:15

Re: FATE Core

Příspěvek od Sarsaparillos »

Pepa píše:Ani ne tak moc já, jako mí Dračákem odkojení hráči. Protože teď, když jsem jim slíbil pravidla, kde "se může cokoliv" (a fantazii nějaké tabulky nesvazují), tak je potřeba zase vyřešit, jak toho "cokoliv" nezneužívat. :think:
Nabízí se blbá otázka, jestli by hráči odkojení Dračákem měli hrát Fate, pokud nejsou ochotni přijmout jeho filozofii. Holt není hra jako hra. Ale to je fakt spíše řečnická otázka.

EDIT: K tomu mne ještě napadá, že podle mne je Fate systém snadno zneužitelný a vyžadující dost disciplinované hráče (což je ale jen má domněnka a možná by ji zkušenější v vrátili). Takže možná než přemýšlet, jak udělat alchymistu, by ses měl ptát, jak to naučit hrát tvé hráče bez nutnosti lámat hru přes koleno.
Pepa píše:plus tu Alchymii na jednotlivé směry už "nerozdrobujeme", protože to už by nám připadalo dost zbytečné a hutné...?) Takže jako skoro mám pocit, že jsme narazili na povolání, které se Fateu rozumně hrát nedá... :think:
Inu, mám pocit, jestli jste si nevytvořili povolání, které se rozumně hrát nedá. Já osobně znám alchymistu jen dle pravidel DrD II a toho bych do Fate dokázal převést náročně, ale věřím, že hratelně a zajímavě. Chtělo by to volnější přístup k mechanikám, viz co jsem psal výše s těmi triky, ale šlo by to. Pokud je vaše pojetí alchymisty nutně podložené mechanikou, kterou Fate neumí, tak to skutečně asi nepředěláte.
Pepa píše:Pak tu ale stále budou nejrůznější divotvorné předměty jako pytle beztíže, létající koberce, atd. :-?
Tu je zas ten problém (s možností ti poradit), co vlastně má a nemá ten alchymista umět. Speciální předměty nějak více rozebírá Fate Toolkit, doporučuji se tam podívat. Myslím, že jako nejhrubější pravidlové ošetření se nabízí aktivace za bod osudu, pořízení za obnovu a nebo počet použití na sezení (což je pro mne dost zvláštní jednotka obecně, ale u nějakých triků jsem ji myslím také viděl).

Nakonec jedna filozofická: Co z toho všeho skutečně potřebujete mít ošetřené mechanikou? Nestačilo by se dohodnout, že jedna postava u sebe tahá pytel beztíže, do kterého může naházet odhadem domluvený počet věcí a tečka? Pokud vážně potřebujete pravidlo, které vám poví jak takový pytel vyrobit a kolik toho reálně unese, máš asi dvě možnosti: Změnit systém z Fate na něco, kde je takový pytel popsán v pravidlech. Nebo si všechny potřebné parametry ad hoc nastavit a dál to neřešit. :think:
Odpovědět

Zpět na „Fate“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů