Revize pravidel - veřejná diskuse

Oficální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Zamčeno
Uživatelský avatar
Korhul
Příspěvky: 327
Registrován: 15. 3. 2006, 22:40
Bydliště: Moravská Nová Ves
Kontaktovat uživatele:

Re: Revize pravidel - veřejná diskuse

Příspěvek od Korhul » 4. 6. 2016, 08:49

trajda píše:
Korhul píše:Prošel jsem si teď revizi ohledně nástrah a substancí a vytvořil si následující tabulku pro přehled výroby, protože to není zas tak jednoduché a moji hráči v tom pořád dost plavou i před změnami. Budu rád, jestli někdo překontroluje správnost.

Jinak jsem si přitom uvědomil, že tu není Dovednost a ZS na tvorbu pastí pro nadpřirozené bytosti, která by se hodila pro vědmáka. Napadlo už někdy někoho to takhle doplnit? Zaříkávač má možnost nadpřirozené bytosti přilákat, ale chytat je do magických pastí by taky mohlo být zajímavé. I když tuto roli asi částečně plní magické obrazce.
Byl jsem do teď přesvědčený, že pasti nejsou omezené tím, kdo do nich šlápne, takže lovec a lupič by měli stačit i na netvory, nemrtvé, oživené a běsy.
To je samozřejmě pravda. Myslel jsem na selektivní pasti, které budou působit jen na nadpřirozené tvory. Ono je jich dost, kteří ani nemají hmotnou podstatu - třeba duch. Nebo mají příliš velkou sílu, takže lovecká past pro ně nebude problém.
Jedy, působící na tělo nemrtvých a běsů umí až Paladin z Her mocných. Jedy působící na Duši a Vliv nemrtvých a běsů umí Černokněžník. Jedy působící na Duši a Vliv běsů umí i Zřec. Zřec umí také půsboit na Tělo, Duši a Vliv netvorů.
Jasně, to vím, akorát jsem to do tabulky nezapsal, poněvadž to zatím nepotřebuju.
Edit: Podle mě tam chyby nemáš, jen ti tam chybí zvláštní schopnosti, které mohou do té tabulky ledacos přidat. A magické obrazce dokáže nejen zaříkávač, ale i každé povolání, které se vytváří ze zaříkávače + Vědmák + Šaman.
Chyba, nahrál jsem špatné PDFko, nevšiml jsem si, že se mi vyexportoval jiný list v Excelu. Viz původní příspěvek. Teď už by tam mělo být snad vše a přehledně ;-)
Moje RPG Laboratorium a k němu vlákno na fóru. Malý svět pro osobní potřebu. Třeba se bude něco hodit i někomu jinému.
Konfigurátor substancí a nástrah pro DrD II
Deníky pro DrD II podle revize pravidel
Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity

trajda
Příspěvky: 597
Registrován: 1. 6. 2015, 21:11

Re: Revize pravidel - veřejná diskuse

Příspěvek od trajda » 4. 6. 2016, 15:52

1. Do lektvarů patří i Alchymistova živá voda, ale psát si jí tam samozřejmě nemusíš.
2. Z té tabulky to vypadá, jakože pokud chci třaskaviny, které zabíjí a zároveň ničí dřevo, tak musím zaplatit dvakrát. To samozřejmě není pravda. Nejlevnější možnost zabíjí a ničí dřevo, střední zabíjí a ničí....
3. ZS neobvyklé jedy se nedá použít na třaskaviny a žíraviny. U nich totiž nedává smysl mít nenápadnou barvu či chuť, protože oni vydávají zvuk a zápach.
4. Je divné tvrdit, že kontaktní jedy si mohou zaplatit ZS Čarovné nápoje a plynné jedy ZS Dotykové jedy, mě osobně by to mátlo, ale jestli ty se v tom vyznáš...

Uživatelský avatar
Korhul
Příspěvky: 327
Registrován: 15. 3. 2006, 22:40
Bydliště: Moravská Nová Ves
Kontaktovat uživatele:

Re: Revize pravidel - veřejná diskuse

Příspěvek od Korhul » 4. 6. 2016, 16:05

trajda píše:1. Do lektvarů patří i Alchymistova živá voda, ale psát si jí tam samozřejmě nemusíš.
2. Z té tabulky to vypadá, jakože pokud chci třaskaviny, které zabíjí a zároveň ničí dřevo, tak musím zaplatit dvakrát. To samozřejmě není pravda. Nejlevnější možnost zabíjí a ničí dřevo, střední zabíjí a ničí....
3. ZS neobvyklé jedy se nedá použít na třaskaviny a žíraviny. U nich totiž nedává smysl mít nenápadnou barvu či chuť, protože oni vydávají zvuk a zápach.
Pravda. Živou vodu jsem zcela přehlédl.
4. Je divné tvrdit, že kontaktní jedy si mohou zaplatit ZS Čarovné nápoje a plynné jedy ZS Dotykové jedy, mě osobně by to mátlo, ale jestli ty se v tom vyznáš...
Dejme tomu, že někdo, např. nějaký alchymista, bude mít kouzelnou masku proti plynným jedům. Myslím, že dává smysl, aby šel vyrobit i plynný jed, který se vstřebává pokožkou kombinací dovedností lupiče a alchymisty.

Stejně tak omamná látka, kterou šaman dokáže vytvořit jen ve formě pro pozření nebo vypití. Při kombinaci s alchymistou dokáže vytvořit i plynnou formu. I když tady je možná jen nedotaženost v pravidlech a šaman dokáže normálně tvořit "inhalovatelné" omamné látky. Takže v tom problém nevidím.

EDIT: Ještě mě u té živé vody napadá, jak to chápat. Stačí jen vrazit těch 12 gr. do lektvaru, nebo tam musím dávat i zdroje na to samotné léčení té jizvy (tj. min. jeden). Jinými slovy, bude stát zázračný lektvar vždy 12 gr. nebo 12 gr. + min. 1 gr.

EDIT 2: Oprava překlepu lupič -> alchymista
Naposledy upravil(a) Korhul dne 4. 6. 2016, 16:55, celkem upraveno 1 x.
Moje RPG Laboratorium a k němu vlákno na fóru. Malý svět pro osobní potřebu. Třeba se bude něco hodit i někomu jinému.
Konfigurátor substancí a nástrah pro DrD II
Deníky pro DrD II podle revize pravidel
Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity

trajda
Příspěvky: 597
Registrován: 1. 6. 2015, 21:11

Re: Revize pravidel - veřejná diskuse

Příspěvek od trajda » 4. 6. 2016, 16:49

Korhul píše:Dejme tomu, že někdo, např. nějaký alchymista, bude mít kouzelnou masku proti plynným jedům. Myslím, že dává smysl, aby šel vyrobit i plynný jed, který se vstřebává pokožkou kombinací dovedností lupiče a alchymisty.

Stejně tak omamná látka, kterou šaman dokáže vytvořit jen ve formě pro pozření nebo vypití. Při kombinaci s lupičem dokáže vytvořit i plynnou formu. I když tady je možná jen nedotaženost v pravidlech a šaman dokáže normálně tvořit "inhalovatelné" omamné látky. Takže v tom problém nevidím.
Šaman samozřejmě nedokáže vytvořit plynné jedy, ani sám, ani s pomocí lupiče. Šaman v kombinaci s lupičem dokáží vytvořit například:
- poživatelný jed, působící na Tělo (což je obyčejnej mastičkář)
- kontaktní jed, působící na Duši či Vliv + ZS Dotykové jedy + ZS Čarovné nápoje

Omamná látka působící po styku s pokožkou neexistuje. Je to jen jiná (a špatná) formulace pro dotykový jed, působící na Duši a Vliv.

Alchimista + Lupič sice dokáží vytvořit plyn, který se spouští i jinak, než vdechnutím, ale to raději zkombinuji plynný jed a žíravinu, protože díky tomu Lupiče vůbec nepotřebuji.

Tady si opět dokážu představit kontaktní jed v plynné podobě, ale jen těžko plynný dotykový jed. Přestože to dělá to samé, v mé hlavě zkrátka jedna z těch formulací nesedí. Čarovné nápoje bych hold nechal, tak jak jsou, ale Dotykové jedy by se měli dát použít jedině na kontaktní jedy, dle mého. Jak říkám. Není to špatně, ale mě by to mátlo.
Korhul píše:EDIT: Ještě mě u té živé vody napadá, jak to chápat. Stačí jen vrazit těch 12 gr. do lektvaru, nebo tam musím dávat i zdroje na to samotné léčení té jizvy (tj. min. jeden). Jinými slovy, bude stát zázračný lektvar vždy 12 gr. nebo 12 gr. + min. 1 gr.
12 gr + min. 1 gr. je správně. Živá voda pouze dovoluje:
1) léčit neléčitelné tělesné jizvy
2) léčit okamžitě a nečekat na přirozené hojení jizev
Ale sama o sobě živá voda nic neumí, pouze dovoluje.

Uživatelský avatar
Korhul
Příspěvky: 327
Registrován: 15. 3. 2006, 22:40
Bydliště: Moravská Nová Ves
Kontaktovat uživatele:

Re: Revize pravidel - veřejná diskuse

Příspěvek od Korhul » 4. 6. 2016, 17:14

trajda píše:Šaman samozřejmě nedokáže vytvořit plynné jedy, ani sám, ani s pomocí lupiče. Šaman v kombinaci s lupičem dokáží vytvořit například:
- poživatelný jed, působící na Tělo (což je obyčejnej mastičkář)
- kontaktní jed, působící na Duši či Vliv + ZS Dotykové jedy + ZS Čarovné nápoje
Samozřejmě jsem měl na mysli alchymistu. Chybu v původním příspěvku jsem opravil. Myslím, že zkombinovat dovednost šamana a alchymisty k výrobě plynné omamné látky pravidla nezakazují.

Jinak to že se inhaluje kouř nebo pára z různých rostlin (tabák, konopí) za účelem změny psychiky je běžné i v našem světě a k šamanovi mi to sedí, tak si říkám, proč mu to rovnou nedat do základu. Což je ovšem úvaha mimo současný text pravidel.
trajda píše:Omamná látka působící po styku s pokožkou neexistuje. Je to jen jiná (a špatná) formulace pro dotykový jed, působící na Duši a Vliv.
Lupič nedokáže vytvořit duševní ani vlivový jed. Takže jedině v kombinaci se šamanem.
trajda píše:Alchimista + Lupič sice dokáží vytvořit plyn, který se spouští i jinak, než vdechnutím, ale to raději zkombinuji plynný jed a žíravinu, protože díky tomu Lupiče vůbec nepotřebuji.
Akorát když nechci, aby po mě zbyla poleptaná mrtvola, tak žíravinu nepoužiju. Nevím, jestli reálně existuje nějaký plyn, který by na člověka účinkoval vstřebáním přes pokožku jinak než vyvoláním puchýřů á la yperit, ale jsem ochoten připustit, že je alchymista v DrD schopný jej vynaleznout ;-)
trajda píše:Tady si opět dokážu představit kontaktní jed v plynné podobě, ale jen těžko plynný dotykový jed. Přestože to dělá to samé, v mé hlavě zkrátka jedna z těch formulací nesedí. Čarovné nápoje bych hold nechal, tak jak jsou, ale Dotykové jedy by se měli dát použít jedině na kontaktní jedy, dle mého. Jak říkám. Není to špatně, ale mě by to mátlo.
Možná je to trochu přiohnuté, ale já jsem pro to připustit co nejvíc kombinací. ;-) Jinak kontaktní jed v plynné podobě mě zase nesedí fikčně, protože dosáhnout toho, aby ten plyn vešel do kontaktu s tělesnou šťávou (tzn. typicky přes nějakou otevřenou ránu) bude dost nepraktické. Kdežto přes holou kůži už je to jiná.
trajda píše:12 gr + min. 1 gr. je správně. Živá voda pouze dovoluje:
1) léčit neléčitelné tělesné jizvy
2) léčit okamžitě a nečekat na přirozené hojení jizev
Ale sama o sobě živá voda nic neumí, pouze dovoluje.
Taky to chápu spíše takto.
Moje RPG Laboratorium a k němu vlákno na fóru. Malý svět pro osobní potřebu. Třeba se bude něco hodit i někomu jinému.
Konfigurátor substancí a nástrah pro DrD II
Deníky pro DrD II podle revize pravidel
Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity

Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2107
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Revize pravidel - veřejná diskuse

Příspěvek od Fafrin » 4. 6. 2016, 17:34

Pěkná věc.
Máš k tomu zdroj, upravil bych si podle sebe.

Poznámky:
1) Jedy a Lektvary jsou úplně jiné věci, nevím, proč by měli být v jedné tabulce, mimochodem, Alchymista umí při jedné ZS vyrábět lektvary léčící těla nadpřirozených bytostí, takže doporučuju to fakt oddělit.
2) Osobně považuju třaskaviny a žíraviny spíše za pasti než za jedy (mají spolu více společného), takže bych to přesunul.
3) Elixíry a Obrazce nemají společného lautr nic, doporučuju oddělit. (Obrazce mají poměrně blízko k Lektvarům - obojí jsou to zásobníky zdrojů pro určitou činnost)
4) Ovlivnění konání osoby konkrétním způsobem se týká toliko omamných látek - lze to samozřejmě aplikovat třeba i na plynnou kontaktní omamnou látku, ale pokud to není látka omamná, tuhle ZS použít nelze.
5) U aktivace slovem/zvukem jsme se naopak ve vývojovém týmu bavili, že by to mělo jít použít na vše, rozhodně na všechny pasti.
6) Látka působí po doteku se naopak opět vztahuje jen na kontaktní jedy. Může to být klidně plynný kontaktní jed, ale musí být kontaktní.
7) Zničí dřevo, zničí kov, zničí kámen myslím má být v nějaké ZS, ale teď si nejsu jist.

... jdu projít diskuzi ...
... dskuze v pohodě.
Obrázek
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Dlouholetý ORG, občasný LARPař. Teď DrDII.
Kahla o.s.

Rodario
Příspěvky: 371
Registrován: 11. 3. 2015, 06:46

Re: Revize pravidel - veřejná diskuse

Příspěvek od Rodario » 4. 6. 2016, 18:08

1) Jedy a Lektvary jsou úplně jiné věci, nevím, proč by měli být v jedné tabulce, mimochodem, Alchymista umí při jedné ZS vyrábět lektvary léčící těla nadpřirozených bytostí, takže doporučuju to fakt oddělit.
Jestli myslíš mystického ranhojiče, tak tam není o lektvarech ani zmínka. Navíc, pokud by se to týkalo výroby tak by tam byla cena v surovinách? Nemám problém s tím, aby to takhle fungovalo, ale vůbec mě nenapadlo, že ta schopnost byla takhle myšlena.

Uživatelský avatar
Korhul
Příspěvky: 327
Registrován: 15. 3. 2006, 22:40
Bydliště: Moravská Nová Ves
Kontaktovat uživatele:

Re: Revize pravidel - veřejná diskuse

Příspěvek od Korhul » 4. 6. 2016, 18:11

Ke spojení některých kategorií: Je to dané tím, aby mi to vše vyšlo na jednu stranu A4. Mám i pomocnou tabulku, kde je to vše v samostatných tabulkách. Viz příloha.

ZS Mystický ranhojič u Alchymisty jsem přehlédl. Akorát u ní je napsána aktivace 1 duše a nikoli surovina... Pokud revize směřuje k tomu, že se platba změní na surovinu, tak by to v tabulce mělo být. Ale to se mi nezdá.

Jinak je problém, že ta tabulka má jen dva rozměry. Proto je ale v každém sloupci napsáno, že je potřeba konkrétní vyhrazená ZS, což IMHO implikuje i příslušnou dovednost pokročilého povolání. Jestli máte nápad, jak to znázornit přesněji, sem s ním.

Jinak jsem vycházel z tištěných pravidel + poslední revize. Tam ničení kovu a kamene zvláštní ZS podmíněno není.

Je pravda, že tu ještě chybí to, co bylo v materiálech k testování ohledně vyhrazených dovedností na léčení duševních a vlivových jizev. Teď jsem ztratil nit, jestli se s tím počítá, nebo se to pomocí lektvarů řešit nebude.
Přílohy
tabulka substancí a nástrah.ods
(14.93 KiB) Staženo 11 x
Moje RPG Laboratorium a k němu vlákno na fóru. Malý svět pro osobní potřebu. Třeba se bude něco hodit i někomu jinému.
Konfigurátor substancí a nástrah pro DrD II
Deníky pro DrD II podle revize pravidel
Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity

Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2107
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Revize pravidel - veřejná diskuse

Příspěvek od Fafrin » 4. 6. 2016, 22:10

Ad Mystický ranhojič. Tak jsem se na něj podíval. V tuto chvíli bych ho asi interpretoval tak, že pokud si ho postava aktivuje, může vyrábět Lektvary na léčení těla nadpřirozených bytostí. Nebo prostě léčit tělo nadpřirozené bytosti. (Čili jednou aktivovat na výrobu lektvaru a podruhé na jeho podání, pokud jsou to dva samostatné okamžiky.)

Lektvary na vlivové a duševní Jizvy budou, kde přesně, to zatím sám nevím.

Ad ničení věcí - pravděpodobně bude ZS, která bude právě umožňovat vyrábět třaskaviny a žíraviny schopné ničit kámen, kov, dřevo apod. - resp. to bude součást nějaké ZS zaměřené právě na třaskaviny a žíraviny. To že v jedné platbě je jak ničení dřeva tak zabití se mi úplně nelíbí.

S tabulkou si ještě trošku pohraju, pak sem hodím výsledek
Obrázek
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Dlouholetý ORG, občasný LARPař. Teď DrDII.
Kahla o.s.

Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2107
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Revize pravidel - veřejná diskuse

Příspěvek od Fafrin » 5. 6. 2016, 00:57

Nemůžu najít ZS, která by umožňovala dělat jedy, jejichž účinek trvá až do slunovratu. To vážně neexistují? Celou dobu jsem měl za to, že jo. (A stojí 3 suroviny.)
Obrázek
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Dlouholetý ORG, občasný LARPař. Teď DrDII.
Kahla o.s.

trajda
Příspěvky: 597
Registrován: 1. 6. 2015, 21:11

Re: Revize pravidel - veřejná diskuse

Příspěvek od trajda » 5. 6. 2016, 01:45

Co ja vim, tak jedy do ted umeli pouze zvysit ohrozeni do vychodu slunce. Do ted jedy neumeli kouzelne postihy. Jelikoz postihy neumeli a silne pochybuji, ze existuje jed, ktery by zvysil ohrozeni na ctvrt roku,...tak otazka zni: "Ktera cast efektu by presne mela trvat tak dlouho?"

Jelikoz jedy odted davaji magicke postihy, zacal bych zkontrolovanim vsech tech ZS, ktere jeste nevysli...

Nebo jsi mohl mit na mysli Hry Mocnych...Vecna kouzla, Runotepec, Morova rana...

Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2107
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Revize pravidel - veřejná diskuse

Příspěvek od Fafrin » 5. 6. 2016, 12:25

Jedy samozřejmě uměli postihy; viz strana 183, Následky podle pravidel, druhý odstavec: "Silný účinek může spočívat zejména v tom, že oběť zemře, usne, bude ochromena nebo bude pociťovat bolesti. Pokud má jed pouze vyvolat postih, musí se stanovit, na jakou se bude vztahovat činnost (dovednost, výjimečně skupina dovedností) a zda ji oběť bude vykonávat nepřesně, chabě, nebo hloupě, případně zda bude při získávání iniciativy ve všech situacích reagovat pomalu. Stejně jako u jiných nástrah může mastičkář rozhodnout, že jed navíc k silnému účinku způsobuje i tělesnou jizvu. " - čili jeden jed mohl Vyřadit(zabít, nebo třeba jen ochromit nebo uspat) + Postih(což se hodí, pokud někdo vyřazení zruší, nově pokud se oběť rozhodne proti Vyřazení vyčerpat) + Jizvu(místo změny Ohrožení).
Obrázek
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Dlouholetý ORG, občasný LARPař. Teď DrDII.
Kahla o.s.

trajda
Příspěvky: 597
Registrován: 1. 6. 2015, 21:11

Re: Revize pravidel - veřejná diskuse

Příspěvek od trajda » 5. 6. 2016, 16:02

Děkuji, to je něco, co jsem nevěděl. Stále ale platí, že slovo "slunovrat" v příručce pro začátečníky pouze u Prokletí a u Obrazců a rituálního předmětu, nikde jinde. Takže pokud jsi přesvědčený, že něco takového existuje, zkus Mocný a testovací verze revize.

trajda
Příspěvky: 597
Registrován: 1. 6. 2015, 21:11

Re: Revize pravidel - veřejná diskuse

Příspěvek od trajda » 5. 6. 2016, 17:53

trajda píše:Co kdyz mam mistrovstvi na spousteni pasti, ale spoustim past, kterou vyrobil nekdo jiny? Resp.: Co kdyz chci pouzit Velmi mocne u nastrahy, ve ktere je zabudovane pouze mocne? Muzu vylepsit ten manevr, co tam je (tudiz bude zadarmo a ja muzu pouzit lstive, protoze jeste jsem svuj manevr nepouzil) nebo si musim ten manevr zaplatit a tim ho "prebit"?
Jelikož se to zakecalo, postuju znovu.

Kdyby nástraha byla zbraň, tak vím, jak se zachovat. Meč, Ozdoba, Pomůcka, Návod - to všechno dává manévr zdarma a ten manévr se dá vylepšit na mistrovský manévr, pokud ho použiji k tomu, k čemu byl vytvořený a zároveň na tu akci mám mistrovství.

Ale nástraha není zbraň. Manévr, který nástraha poskytuje zdarma se nepočítá do maximálního počtu manévrů za kolo. Takže pokud mám v nástraze manévr mocně a mám mistrovství na spouštění té dané nástrahy, mohu ho vylepšit na velmi mocně? Stoprocentně. Otázka zní...bude ten manévr stále zdarma a stále se nebude počítat do maximálního počtu manévrů?

Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2107
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Revize pravidel - veřejná diskuse

Příspěvek od Fafrin » 6. 6. 2016, 00:44

Omlouvám se, ale slíbil jsem, že pošlu tohle, takže:
tabulka substancí a nástrah_new.pdf
(24.88 KiB) Staženo 30 x
Vidím to takhle.
Není tam posílení elixíru, protože to spadá do podání, nikoliv do výroby (stejně jako tam není Hraničářské zdarma rozsáhle nastražování v divočině pro přepadení.)

Používám S jako zkratku pro Suroviny (a Z pro Zdroje) místo gr. protože Groše jsou jednotka měny.

Nějaké věci uvažuju, že bych ještě změnil/doplnil v té první tabulce, uvidím.
Obrázek
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Dlouholetý ORG, občasný LARPař. Teď DrDII.
Kahla o.s.

Zamčeno

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host