Hraní podle modulů
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Hraní podle modulů
Tohle je téma věnované hraní fantasy RPG podle modulů/dobrodružství/jeskyní. V modulech se otevírá fascinující svět nápadů jiných autorů. Dobře psané moduly ve vás vzbuzují touhu si je zahrát, inspirují vás k dalšímu rozvíjení jejich myšlenek, využívání jejich prvků v dalších hrách. Dobré moduly vám dají zážitek, který pak navíc můžete sdílet s ostatními lidmi, kteří je hráli - "A jak jste tuhle příšeru vyřešili vy?" A především: moduly vám dají něco, co můžete s trochou přípravy vzít a hrát a máte garantovanou zábavu, aniž byste museli doma dlouhé hodiny všechno vymýšlet sami. Proto se dělají, proto se tisknou, proto dnes existuje kvetoucí scéna webových modulů s tisíci a tisíci PDF ke koupení a stažení.
Pojďme si o nich povídat. Uvítám vše od vašich obecných zkušeností s dobrodružstvími (Prokletí Karaku? muhehe), přes zážitky, recenze, doporučení a varování. Nebo snad sháníte nějaký modul s konkrétními parametry a chcete doporučit? Nebo máte nějaký obecný názor na hraní s moduly, o které se chcete podělit? Sem s tím.
Odkazy:
Všechna dobrodružství v databázi.
Diskuze s doporučeními konkrétních skvělých modulů
Separátní diskuze k dobrodružstvím pro 5e (je jich hodně, zaslouží si zvláštní diskuzi)
Recenze dobrodružství na Markusově blogu
A něco podobného ve zvukové podobě jako podcast Dinosaurium obskurních světů
Markusův dloooooooooouhý seznam doporučených modulů pro D&D a podobné hry - anglické moduly, výběr na základě recenzí, většinu osobně neznám
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hraní podle modulů
Stydlivý Quentin mi v PMce poslal odkaz na své dílo, ale já si myslím, že se stydět nemusí, tak ho prásknu
Trosské panství a jeho dungeony
(Je to Drakkar 45, kdyby přestal fungovat odkaz.)
Takový nástřel minisettingu, město a jeho okolí, pár minidungeonů. Obsah soudit nebudu - jednak, protože jsem to pořádně nečetl, jednat protože si na to prostě netroufám - ale chci říct jednu věc: ten způsob organizace a prezentace je fakt super. Vypadá to od pohledu hrozně šikovně, prakticky.
Mě osobně nevadí ani větší, podrobnější dobrodružství/jeskyně - například jedna jeskyně na 20 stran místo na 2, což vám dá možnost mít to trochu komplexnější, nebo mít třeba podrobnější magické předměty a jiné fíčury. Ale jako sbírka minidungeonů pro okamžitě vzetí a hození do hry vypadá tohle velmi dobře. Z té organizace ucvrkávám.
Trosské panství a jeho dungeony
(Je to Drakkar 45, kdyby přestal fungovat odkaz.)
Takový nástřel minisettingu, město a jeho okolí, pár minidungeonů. Obsah soudit nebudu - jednak, protože jsem to pořádně nečetl, jednat protože si na to prostě netroufám - ale chci říct jednu věc: ten způsob organizace a prezentace je fakt super. Vypadá to od pohledu hrozně šikovně, prakticky.
Mě osobně nevadí ani větší, podrobnější dobrodružství/jeskyně - například jedna jeskyně na 20 stran místo na 2, což vám dá možnost mít to trochu komplexnější, nebo mít třeba podrobnější magické předměty a jiné fíčury. Ale jako sbírka minidungeonů pro okamžitě vzetí a hození do hry vypadá tohle velmi dobře. Z té organizace ucvrkávám.
Re: Hraní podle modulů
V takovém případě se těš na další Drakkar, kdy tě tam čeká příjemné překvapení
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hraní podle modulů
¨York píše:Ty mapy vztahů nedávám, strašně mi to připomíná práci :\
Souhlas, pokud bych měl něco vytknout, tak je to zrovna tohle. Přehlcení mozku.
Re: Hraní podle modulů
Výjimka potvrzující pravidloYork píše:No nic, tak budu ctít přání autora a debaty se nezúčastním, protože tohle je přesně to, o co se snažím. Možná nové téma? Jakékoliv zkušenosti z téhle oblasti, ať už z pohledu hráče, Vypravěče nebo autora, bych velice uvítal.Markus píše:Moduly nejsou pro hry, ve kterých řešíte primárně osobní konflikty postav, jejich sny, rodiny a stihomamy, a potřebujete mít situace šité postavám na míru.
Tradiční jasnozřivost depresivních, často popisovaná jako radikální nezúčastněnost ve vztahu k lidským starostem, se projevuje v první řadě nezájmem o problémy, které vskutku nejsou příliš zajímavé.
(M. Houellebecq)
Re: Hraní podle modulů
Fortitude je super, ale je to spis setting. "Kampan" je Glass Maker's Dragon.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hraní podle modulů
Já je taky moc nedávám. Chtěl jsem to jen zkusit. Dřív než jsem to hrál, tak jsem ji stihl zapomenout a během hry se zajímal jen o to jedno npc, se kterým mluví, a případně se nechal inspirovat souvisejícími vztahy.Markus píše:¨York píše:Ty mapy vztahů nedávám, strašně mi to připomíná práci :\
Souhlas, pokud bych měl něco vytknout, tak je to zrovna tohle. Přehlcení mozku.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hraní podle modulů
Oživuji tohle téma svým novým „projektem“ - recenzemi modulů dostupných v češtině nebo slovenštině.
Tady je úvodní povídání:
Jak jsem recenzoval dobrodružství
A tady první dobrodružství:
Recenze modulu: Jednorožec
Sám moc nevěřím tomu, že zvládnu udělat ucelený katalog všech dostupných modulů. Ale snad se mi podaří napsat dost materiálu aspoň na to, abychom se mohli bavit o designu, o tom, co v modulech funguje a co ne. Uvidíme, jak dlouho mi to vydrží.
Kromě reakcí na články ocením i odkazy na dobrodružství, která byla stála za recenzi. Zatím mám v merku moduly ze stránek Dračí hlídky (protože je to čerstvě vyvíjená, vysokoprofilová hra) a chtěl bych se podívat i na překlady modulů pro 5e z kostky, byť tam je trochu překážkou jejich délka. Budu moc rád za další odkazy.
Jo a jestli víte o něčem dobrém, rád bych příště pro změnu recenzoval něco, co třeba i pochválím. Tak uvítám doporučení.
Tady je úvodní povídání:
Jak jsem recenzoval dobrodružství
A tady první dobrodružství:
Recenze modulu: Jednorožec
Sám moc nevěřím tomu, že zvládnu udělat ucelený katalog všech dostupných modulů. Ale snad se mi podaří napsat dost materiálu aspoň na to, abychom se mohli bavit o designu, o tom, co v modulech funguje a co ne. Uvidíme, jak dlouho mi to vydrží.
Kromě reakcí na články ocením i odkazy na dobrodružství, která byla stála za recenzi. Zatím mám v merku moduly ze stránek Dračí hlídky (protože je to čerstvě vyvíjená, vysokoprofilová hra) a chtěl bych se podívat i na překlady modulů pro 5e z kostky, byť tam je trochu překážkou jejich délka. Budu moc rád za další odkazy.
Jo a jestli víte o něčem dobrém, rád bych příště pro změnu recenzoval něco, co třeba i pochválím. Tak uvítám doporučení.
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hraní podle modulů
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hraní podle modulů
Jednorožce jsem shodou okolností četl, a neíbil se mi, jen jsem nějak netušil proč. Ale vidím, že jiní to umí přesně popsat za mě.
Naprosto souhlasím. Je to takové všechno moc pěkné, ale nevím moc, co s tím.
A skutečnost, že DH tým vydává dobrodružství pro DH, které do ní nejsou implementovány, je dost WTF. Ale asi je to tím, že chtějí zaháčkovat lidi, a přitom ta pravidla nejsou hotová.
Naprosto souhlasím. Je to takové všechno moc pěkné, ale nevím moc, co s tím.
A skutečnost, že DH tým vydává dobrodružství pro DH, které do ní nejsou implementovány, je dost WTF. Ale asi je to tím, že chtějí zaháčkovat lidi, a přitom ta pravidla nejsou hotová.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
Re: Hraní podle modulů
Většina dobrodružství (nebo alespoň ty, které jsou prošel) na stránkách DH jsou recykláty nějakých starších výtvorů. Jak moc jsou pravidlově ohnuté netuším, ale měl jsem pocit, že jsou jen přesázené, případně redakčně upravené. Je to celkem pochopitelný krok (sám jsem chtěl z kapacitních důvodů u Kam postupovat stejně, ale nakonec jsem si raději nechal napsat něco "na míru"; dneska bych šel spíše do překladu...).
Re: Hraní podle modulů
Potvrzuju. "Mam" tam tri kousky, z toho dva vysly i v Drakkaru. Autori DH me kdysi oslovili, jestli to muzou pouzit, souhlasil jsem.
Moje RPG Laboratorium a k němu vlákno na fóru. Malý svět pro osobní potřebu. Třeba se bude něco hodit i někomu jinému.
Konfigurátor substancí a nástrah pro DrD II
Deníky pro DrD II podle revize pravidel
Baltazar Paprika, trpaslík, knihvazač
Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
Konfigurátor substancí a nástrah pro DrD II
Deníky pro DrD II podle revize pravidel
Baltazar Paprika, trpaslík, knihvazač
Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
- Bifi
- Motivátor; Moderátor
- Příspěvky: 7484
- Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
- Bydliště: hanzové mesto Brémy
Re: Hraní podle modulů
Ja som asi pred dvoma mesiacmi zo záujmu - predsalen, 18 dobrodružstiev v češtine! - náhodne otvoril Soumrak nad Blaty.
Dáva k dispozícii peknú počiatočnú situáciu, pekný opis lokácií, skvelé mapy (jedna vyzerá ako ukradnutá od Dysona Logosa, ehm) a má veľmi dobre zvládnutú časovú osu.
Avšak od momentu vstupu postáv na scénu (T+0) začínajú veľmi zvláštne railroadové prvky ("družina dopoludnia zistí to a to, odpoludnia urobí to a to" - tzv. "predpokladaný priebeh udalostí"). Z 21 strán modulu, resp. 14 strán samotného textu dobrodružstva, je 6 strán venovaných tomu, čo družina bude robiť a v akom poradí. Šlo to celé štrukturovať inak (nie primárne podľa času, ale podľa lokácií) a viac GM-friendly pre samotnú hru a zároveň, aby to nezvádzalo k railroadu.
Okrem toho nula pravidlového textu/implementácie do DH.
V princípe to celé nemá prečo mať viac ako 8 strán (vrátane stat blokov!), takže je to rozsahom nafúknuté na viac ako dvojnásobok.
Po tejto (povedzme neutrálnej) skúsenosti som už ďalšie moduly neskúšal.
Dáva k dispozícii peknú počiatočnú situáciu, pekný opis lokácií, skvelé mapy (jedna vyzerá ako ukradnutá od Dysona Logosa, ehm) a má veľmi dobre zvládnutú časovú osu.
Avšak od momentu vstupu postáv na scénu (T+0) začínajú veľmi zvláštne railroadové prvky ("družina dopoludnia zistí to a to, odpoludnia urobí to a to" - tzv. "predpokladaný priebeh udalostí"). Z 21 strán modulu, resp. 14 strán samotného textu dobrodružstva, je 6 strán venovaných tomu, čo družina bude robiť a v akom poradí. Šlo to celé štrukturovať inak (nie primárne podľa času, ale podľa lokácií) a viac GM-friendly pre samotnú hru a zároveň, aby to nezvádzalo k railroadu.
Okrem toho nula pravidlového textu/implementácie do DH.
V princípe to celé nemá prečo mať viac ako 8 strán (vrátane stat blokov!), takže je to rozsahom nafúknuté na viac ako dvojnásobok.
Po tejto (povedzme neutrálnej) skúsenosti som už ďalšie moduly neskúšal.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Re: Hraní podle modulů
Zajímalo by mě, proč někdo z vás ošlehaných tvůrců konečně nedělá nějaké pořádné dobrodružství. Už dávno jsme měli mít nějakou zaběhnutou edici, klidně bych ji vydával v malo, v případě zájmu i velko nákladu, kde mohly být konečně tolik kýžené a nedostatkové kvalitní dobrodružství...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů