Střet vyhraje vždy obránce (chápu-li dobře)

Oficiální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Pepa
Příspěvky: 3233
Registrován: 25. 5. 2013, 15:00

Re: Střet vyhraje vždy obránce (chápu-li dobře)

Příspěvek od Pepa »

Nejsem si jistý.

Protože třeba Střepy snů (a místy i Fate) se také trochu hrají ve "scénáristickém" či "režisérském" módu (než vyloženě "hráčském") a přesto je pak možné utvořit "first-person zápisy" poměrně snadno...
Uživatelský avatar
Nekra
Nadšený blázen
Příspěvky: 959
Registrován: 15. 7. 2008, 16:45
Bydliště: Praha

Re: Střet vyhraje vždy obránce (chápu-li dobře)

Příspěvek od Nekra »

Jerson:
No, moje úvaha vychází z (předpokladů?, domněnky?) toho, že při zápisu z pohledu postavy víc vynikne ta imerze - jak se postava cítí, ztotožnění čtenáře/řky s postavou atd. K jiným účelům si myslím, že dost dobře poslouží i zápis psaný zvnějšku - tak mne napadlo, že ti jde o imerzi, když vyloženě zmiňuješ "zápis z pohledu postavy".

gunware: Originální! O třešních tam předtím nepadlo ani slovo :).

PS: To je hrozný psát zápisky v průběhu diskuze, protože pak akorát zjistím, že na to, co píšu už přišel někdo jinej, dřív a líp. :(
Pro slušný lidi: Do uvolnění schránky mi nepište SZ!
(130829092016)

Herní preference:
Fyzický crossgender <3.(hráč-postava)
--Akceptovatelné styly hraní (dle systému):
Hack and Slash-Plnění cílů, boje. Kostky. Málo RP, možná simulace.
(Imerzivně) Simulační hra okořeněná dramatem- Ztvárňování charakterů. Gamismus ruší. Občas drama.
Dramatická hra s případnou imerzí/simulací-Dramatické akce. Občas hlubší prožitky.
-Mám problém s kombinací gamismu A dramatu. (Vyjma Wushu)
Kryton2

Re: Střet vyhraje vždy obránce (chápu-li dobře)

Příspěvek od Kryton2 »

Ono to ani tak nezáleží na tom, co dovolují pravidla (extrémní situace jako "zabití v protiakci", viz celá diskuze ve vláknu), ale na zdravém selském rozumu, kam až mohou hráči - a tím spíš jejich postavy - zajít. Tohle by si měl umět pohlídat každý Průvodce, když už jeho spoluhráči ne a vymýšlejí takové vylomeniny.
Petrish
Příspěvky: 172
Registrován: 15. 10. 2015, 09:55
Bydliště: Úpice

Re: Střet vyhraje vždy obránce (chápu-li dobře)

Příspěvek od Petrish »

Jak říkáš. Jde o to nejen, co dovolí průvodce/vypravěč, ale i na čem se domluvíme jako skupina...každá skupina, která hraje DrD2 si ta pravidla malinko upraví, ať chce nebo ne...a jde o to, že se jim v tom pak hraje dobře...ale je dobré znát pravidla a domluvit se na případných změnách ;)

příklad úpravy pravidel naší skupiny: máme dvě skupiny a jedna z nich je pro mladší hráče a oni mají problémy s tím, že při konfliktech se těžce orientují v kolech, takže kola v této skupině probíhají tak, že ten s nej iniciativou nahlásí akci, ta se vyhodnotí a ten další na to může reagovat (nedokáží prostě zahrát to, že postavu někdo v tomto kole zabije, ale jejich postava to ještě neví...a že to nastane až na konci kola...)
u druhé skupiny se prostě nahlásí akce, protiakce, naháže se,vyčerpá se, popíše se a jede se další kolo...

(je to prostě homesetting a všichni hráči se na tom domluvili a je jim v tom dobře) ;) hru si prostě lépe užijí...a o to přesně u DrD2 jde, no ne? ;)

chci tím říci: průvodce má slovo, ale hlavní slovo má vždy celá skupina, protože si představ, že by se ti hráči sebrali s tím, že je to takhle nebaví (do jednoho), tak si průvodce bude hrát sám?? :D :D :D
Dračí doupě 2 (DrDII) hraji od roku 2013 jako vypravěč i hráč.
Hraji postavy, které jsou zaměřené na magii, lovení nebo kejkle -> žádný boj na blízko, to mi přijde moc lehké a nudné :P
Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů