[DrDII: Hry mocných] Oficiální diskuze

Oficální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Odpovědět
Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3263
Registrován: 11. 9. 2004, 11:51
Bydliště: bb [svk] / dublin [irl]
Kontaktovat uživatele:

Re: [DrDII: Hry mocných] Oficiální diskuze

Příspěvek od crowen » 23. 3. 2015, 13:57

Tichy pohyb by som pochodujucim dubom asi nedal, ale inac zaujimave :-)

Uživatelský avatar
T.T
Příspěvky: 27
Registrován: 7. 2. 2015, 20:09

Re: [DrDII: Hry mocných] Oficiální diskuze

Příspěvek od T.T » 23. 3. 2015, 22:43

Noo, trochu jsem se inspiroval fluffem Žrece, kdy se znenadání zvednou ze země stromy a zaútočí, tak mě napadlo jak by mohly mít stromy v lese na tyhle sneaky věci charakteristiku...ale na akce podobného typu ji vlastně nepotřebujou. Tichý pohyb je tak trochu úlet, přiznávám :D
Fafrin píše:(Proč mají Duši a Vliv 5?)
Hranice Duše jsem dal vysoké kvůli své představě zákeřného oddílu nenápadně se ploužícího lesem. Vliv 5 mi smysl dává, přecejenom oživlé duby vypadají hruzostrašně a vlivové akce je moc nepoznamenají. Takže Duše určitě 4.

Rodario
Příspěvky: 371
Registrován: 11. 3. 2015, 06:46

Re: [DrDII: Hry mocných] Oficiální diskuze

Příspěvek od Rodario » 24. 3. 2015, 17:41

Kdyžtak to že má Stín jen 11 ZS zatímco všichni ostatní mají 12 ZS je omyl nebo prostě došly nápady? :)

Uživatelský avatar
T.T
Příspěvky: 27
Registrován: 7. 2. 2015, 20:09

Re: [DrDII: Hry mocných] Oficiální diskuze

Příspěvek od T.T » 25. 3. 2015, 21:37

To je docela zajímavý postřeh :)

Já bych měl ještě pár doplňujících otázek k schopnosti Žrece Lesní ztrážci, kterou jsme diskutovali výše. Popis:
Lesní strážci Podmiňující dovednost: Zvířecí magie (šaman), Hraničářská zběhlost (hraničář), Magie dřeva
(druid)
Žrec pomocí kterékoli podmiňující dovednosti nezvykle rychle vyvolá několik netvorů podoby obřích plazů, hmyzu, pavouků nebo přerostlých pohyblivých rostlin. Obludy tvoří hrstku s charakteristikou rovnou úrovni použitého povolání. Tito netvoři nemají k žrecovi žádný vztah (oddanost, nenávist) a nevšímají si ho, ale to neplatí pro ostatní v jeho okolí, ať už se jedná o žrecovy přátele či nepřátele. K těm se netvoři obvykle chovají nepřátelsky. Kouzlo skončí s nejb ižším úsvitem či soumrakem. (aktivace: 2 Vliv)
Měli jsme s družinou mírnou diskuzi o téhle schopnosti, obzvláště po srovnání s kapitolou o vyvolávání bytostí obecně. Zatímco normální vyvolávání je rituál na dlouho, až na den, tady je napsáno, že to Žrec provede "nezvykle rychle". Co si pod tím představit? Zvládne to za jedno kolo, nebo to stále bude rituál nepoužitelný v boji? A potřebuje na to jako při obyčejném vyvolání suroviny? Může určit nebo ovlivnit, co teda vyvolá? Oceňuju květnaté vyprávení o vyvolávání bytostí, ale rád bych se dozvěděl konkrétnější informace.
Nejlepší by bylo udělat u téhle schopnosti příklad, jak to někdo používá.

Rodario
Příspěvky: 371
Registrován: 11. 3. 2015, 06:46

Re: [DrDII: Hry mocných] Oficiální diskuze

Příspěvek od Rodario » 25. 3. 2015, 21:41

Tak podle mě je to prostě normální akce použitelná v boji, protože jinak by to bylo příliš slabé.

MarkyParky
Příspěvky: 6876
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: [DrDII: Hry mocných] Oficiální diskuze

Příspěvek od MarkyParky » 25. 3. 2015, 23:09

"Nezvykle rychle" mělo vyjadřovat, že narozdíl od běžného vyvolání, které opravdu trvá dlouho, tahle dovednost je použitelná v boji.

Všechny ostatní podmínky vyvolání platí dál - musí tedy zaplatit suroviny. A vyvolaní netvoři budou odpovídat fikční podobě jak samotného rituálu, tak prostředí a podmínek (např. denní doba, počasí), ve kterém je rituál vyvolán.

Příklady:
- žrec provádí rituál v poledne na poušti. Je tedy velmi pravděpodobné, že vyvolaní tvorové budou svou podobou tomu odpovídat - budou to nějací obří skarabové, štíři nebo pouštní červi. Žrec může podobou svého rituálu tohle dále usměrnit, popsat, proč zrovna v důsledku jeho rituálu jsou to právě štíři. Jen těžko však zdůvodní např. přítomnost oživlého křoviska nebo zvětšených vos - takoví tvorové se ani ve své přirozené podobě na poušti nevyskytují a sebelepší rituál je nevyvolá.

Uživatelský avatar
T.T
Příspěvky: 27
Registrován: 7. 2. 2015, 20:09

Re: [DrDII: Hry mocných] Oficiální diskuze

Příspěvek od T.T » 26. 3. 2015, 14:47

Díky moc za vysvětlení, oceňuju to. Už mám ve schopnosti jasno.

MarkyParky
Příspěvky: 6876
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: [DrDII: Hry mocných] Oficiální diskuze

Příspěvek od MarkyParky » 7. 4. 2015, 15:45

Rodario píše: Kdyžtak to že má Stín jen 11 ZS zatímco všichni ostatní mají 12 ZS je omyl nebo prostě došly nápady? :)
Pravděpodobně je to omyl. Kde přesně a kdy vznikl, netuším ;o)

Rodario
Příspěvky: 371
Registrován: 11. 3. 2015, 06:46

Re: [DrDII: Hry mocných] Oficiální diskuze

Příspěvek od Rodario » 7. 4. 2015, 16:12

Kdybych měl hádat tak to asi bylo tím že Stín má všech schopností strašně dlouhý popis, takže ta jedna schopnost se zapomněla :D

Dairon

Re: [DrDII: Hry mocných] Oficiální diskuze

Příspěvek od Dairon » 6. 6. 2015, 19:03

Jsem jediny, komu se zdá Paladin tak trochu nudný a spatne udelany? Všechny ostatní povolání sou super, ale Paladin mezi ne tak trochu moc nezapadá a ty jeho schopnosti sou bud slabe nebo nudne a nektere se k němu ani tematicky nehodi, je to spíš takový pseudo-kněz než bojovník se zlem. A to me dost zklamalo, protoze paladiny zboznuju a když toho v Drd 2 srovnám třeba s tim v Dnd 5e tak je to povolání dost o ničem a taky o něčem jiném :(

Jsem jediny, co si to myslí?

Uživatelský avatar
T.T
Příspěvky: 27
Registrován: 7. 2. 2015, 20:09

Re: [DrDII: Hry mocných] Oficiální diskuze

Příspěvek od T.T » 8. 6. 2015, 09:38

Možná bude problém v tvé představě Paladina, DnD neznám, ale třeba toho z World of Warcraft? :)

Mně přijde ok. Slabé schopnosti rozhodně nemá, je teda pravda že vyloženě bojovník to není, ale např. Vnitřní zrak, Úsvit či Rytíř světla by měl bojechtivé Paladiny uspokojit, a to nemluvím o dalších jeho schopnostech které ti umožní kvalitní přípravu před bojem nebo se situačně pro boj hodí.

Osobně mě moc neoslovil Vůdce - skoro jen samá zběhlost, mistrovství, rozsáhle zadarmo a tak. Ale to je osobní preferencí, takže chápu i tvůj pohled na Paladina.

Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2088
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: [DrDII: Hry mocných] Oficiální diskuze

Příspěvek od Fafrin » 8. 6. 2015, 09:49

Paladinovi se v boji hodí i Boží přízeň, díky níž může žehnat sám sebe. Což může efektivně nakombinovat se Svatými slovy, kdy to začne dělat mistrovsky.
Svatá zbroj je obecným ochranným bonusem, který se v boji velmi hodí. (Mít s těžkou zbrojí ochranu 3 ti umožní jít bez větších problémů proti nerozumným nestvůrám na Ohrožení 4).

Které schopnosti jsou dle tebe nudné, které se k paladinovi - který má být bojovníkem boha, bojujícím s jeho požehnáním a ochranou proti zplozencům temnot a noci - nehodí?
Obrázek
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Dlouholetý ORG, občasný LARPař. Teď DrDII.
Kahla o.s.

Dairon

Re: [DrDII: Hry mocných] Oficiální diskuze

Příspěvek od Dairon » 8. 6. 2015, 15:08

Paladina z wowka tu nechci :-D Ten má na mě až moc světelnejch efektů a těch už Paladin má podle mě dost. A vůdce já osobně mám rád, možná má pár schopností co nejsou absolutně super cool, zase je ale koncepčně dost jasný. Zato ten Paladin mi připadá jako nějaká popelnice, do který se nastrkalo kdeco co zrovna chybělo. Možná je to tím že si paladina představuju jinak, tohle je ale Vědmák 2.0 Myšleno že je přesně tak nudnej a nelogickej :-(

Ale teda k těm schopnostem jak ste chtěli. Tohle bude dlouhý.

Boží přízeň: Proč tohle není už v základu? Zbytečně to jen oslabuje Zaříkávače a ruší to koncept, který jsem tu už párkrát viděl. Teda bojovníka, co se sám posiluje požehnáními. Ta moje postava co mám teď měla taková být, ale zjistil sem, že se sám žehnat nemůžu, což mi celou postavu dost rozhodilo. Nakonec sme si to vyřešili tak, že jsme se s dalším hráčem žehnali navzájem, takže efekt byl v podstatě stejný, ale koncept postavy byl o něčem úplně jiným. Taky to byl důvod, proč sem si vyhlídl Paladina. Myslel sem, že to bude aspoň rozvinovat tu jedinou trochu zajímavou část vědmáka, tedy tu kdy používá znamení na svoje posílení (v praxi je to dost jinak).

Boží soud: S tímhle není problém, tuhle schopnost zbožňuju a naprosto konceptuálně zapadá.

Svatá slova: Mistrovství v zaříkávání takhle pozdě? To jako vážně? A ještě jako samostatná schopnost? Ne, díky. Když už tak aspoň to zkombinovat s Boží přízní, jestli Boží přízeň vážně nemůže být už v základu (nebo aspoň jako ZS pro Zaříkávače). Navíc tohle spíš využije někdo, kdo se specializuje na magii (jako například "kněz" nebo "kouzelník") a žehná svým spolubojovníkům než někdo, kdo se chce s mečem vrhnout mezi partu skřetů. S Boží přízní je to lepší, ale stále ne o moc.

Svatá zbroj: Předpokládám, že se to sčítá, že? Mě to sčítání nepovolili, ale asi to tak být nemá, přotože jinak nevidím, k čemu by ta schopnost byla. Asi se mi na to nejvíc nelíbí to, že je to omezené jen proti nemrtvým, oživeným a běsům. Proč nemůže mít Paladin něco tak silného jako Ničitel? To nemůže mít zbroj, co dává o 1 větší slevu a z toho bude mít i slevu 1 proti magii? Fakt se mi nezdá, že by to bylo až moc silný. A hodilo by se to tak i pro ty paladiny, co bojujou třeba se zlými lidmi, skřety nebo draky. Anebo pro "temné paladiny". Jakožto ochrana od toho jejich boha. Paladin už není vědmák, který je v podstatě jen zaměřený na boj s nemrtvými a nic jiného v něm není.

Svěcená voda: Bez problémů, ale možná to mohlo být už u Vědmáka, aby se vysvětlilo proč vychází z mastičkáře a ne ze zaříkávače. Šaman vyrábí omamné látky, co má Vědmák? Znamení, což sou kletby proti nemrtvým, co se můžou sesílat na dohled. Ke kombinaci Bojovník/Zaříkávač by se hodil o hodně víc než Čaroděj.

Posvátné místo: Tohle se mi nehodí ke konceptu rytíře a bojovníka světla, který má cestovat krajem a napravovat křivdy, lovit všemožné hnusy a poůsobit jako ozbrojená paže svého řádu. A ne se starat se o nějaký chrám nebo kapli v lese. Spíš to je jako ta jedna schopnost, co byla vymyšlená pro hypotetický povolání "Kněze" nebo se nevešla do Živlomága/Divotvůrce.
Schopnost samotná je asi v pohodě, ale není to to, co sem od Paladina očekával. A zase je to něco, co se hodí spíš kouzelníkům. Většinou to asi prospěje spíš někomu jinému, než samotnému Paladinovi, což nevadí, ale mě se to k němu nehodí.
Navíc nechápu, proč je to omezené na "kapli nebo chrám svého boha". Co když žádného nemá? Co když je třeba součástí řádu lovců nemrtvých, kteří se o víru nestarají a zajímá je hlavně to, kolik upírů dneska ulovili? Boží soud tuhle variantu předpokládá, tohle ale ne. Proč je to takhle striktně omezený a nemůže to být třeba "kterékoliv vhodné místo" nebo už rovnou "kterékoliv místo". Navíc bych si myslel, že chrám nebo kaple by byla většinou aspoň slabé magické zřídlo i tak, bez toho aby Paladin musel použít tuhle schopnost. A to by znamenalo, že je celá tahle schopnost buď úplně nanic, nebo v tom lepším případě vytvoří o něco silnější zřídlo, než je onen chrám/kaple.

Přísaha: Koncepčně se to hodí, ale fakt nevím, jestli to za to stojí. Navíc, proč tohle má aktivaci? Myslím, že je to dost omezený na to, aby to mohlo být zadarmo. A taky, zase to pomůže nejvíc kouzelníkům, protože na magii není nadání, až v jiných mistrovských povoláních a taky dost omezené (a ne pro všechny). V boji se zbraní to maximálně umožní si přidat vždycky rozsáhle, což třeba takový čaroděj v ohnivé magii zase zužitkuje lépe. Jelikož nadání je dost k tomu, abych moh použít mocně a lstivě dohromady, velmi přesně se většinou použít nemusí, tohle dá max. možnost ho použít, kdyby náhodou bylo potřeba. A zase Lstivě je nanic při vyřazovacích akcích, takže tam ho taky nevyužiju. Takže neomezený manévry zase až taková výhoda nejsou. A ještě k tomu to neplatí na všechny konflikty.
Taky se tam píše "při každé akci", takže na protiakce se to nevztahuje? Nebo jo? Osobně sem zmatenej, jak se ty termíny používaj.
A co se týká těch omezení... Nepřesně, Chabě a Hloupě? Není to trochu overkill? Tady asi záleží na to, jak to posoudí PJ, ale předpokládám, že by se to třeba vztahovalo i tehdy, kdybych se chtěl třeba stáhnout nebo ujet jelikož sem přesílen. A ještě k tomu i jizva na Vlivu, které se dost těžko léči? Nestačilo by jedno z toho?

Rytíř světla: ...eh, to jako fakt? Tak nemrtví a běsi většinou asi budou schovaní někde v podzemí nebo v těch nejhlubších lesích, kde se s koněm manévruje jen těžko (jestli se tam vůbec vejde). Ale ok, možná bych to ještě bral, můj největší problém s tímhle je, že ničitel má obdobnou schopnost, která mu dává možnost počítat si vědmáka k jakémukoliv boji proti nemrtvým. A navíc ještě má i mistrovství v boji zdálky proti nemrtvým a běsům. Protože proč ne, že. Ničitel je nakonec ten největší frajer, Paladin je jen nějaká divná žárovka, která je tu jen proto aby ostatním svítila na cestu.
Jako chápu, že každej je na něco jinýho, ale tohle mi přijde trochu ujetý. Navíc si ani jeden z nich nemůže tyhle věci počítat proti oživeným. A to hlavně paladin při jízdním boji zblízka, i když při pěším boji zblízka by jako vědmák moh. A to jako dává smysl?

Vnitřní zrak: Jestli to chápu správně, tak je to znamení Othala s Velmi rozsáhle. A navíc to nedokáže najít ty, kteří jsou chráněni magií nebo co. A vážně nechápu, jak tohle má něco společnýho se samotným bojem. Tohle je spíš schopnost k jejich nalezení. Ale jo, tahle schopnost se k Paladinovi hodí.

Žalář: Tak dobře, proč ne. Paladin má v sobě i Čaroděje a potřebuje nějaký kouzla. Ať už jich má dost nebo ne. Udělá to z něj ale zase nehybný sloup, který v podstatě pár kol nic nedělá a jen čeká, až bude čas přestat s tím kouzlem a zapojit se do boje. Spíš než v boji se to asi uplatní ve fikci, třeba když potřebujete někoho na čas zastavit, abyste tak získali čas nebo něco. Navíc je to omezené Hranicí Duše, takže jestli Paladin není moc na magii tak tam uvězní max. pitomého skřeta. Ale ok, tohle je pro kouzelníky. Ale vážně by bylo moc silné, kdyby Paladin aspoň mohl něco dělat? Technicky se něco podobnýho může stát, když kolem někoho čaroděj vytvoří dlouhodobou vzdušnou/telekinetickou zeď společně s aktivací Síly vichřice, ne?

Úsvit: Sčítá se to, nebo ne? Legendární bojovník se nesčítá, takže asi ne. Jedna z těch schopností, co dávají náročnost. Tahle navíc funguje jen na nemrtvý a běsy. Technicky je to asi z nich ta nejsilnější, protože je nejlevnější a v boji s nemrtvými či běsy většinou kolem tma bude. A taky to asi nefunguje jen na protiakce. Zase je ale, jak je u Paladina zvykem hodně omezená. Kromě omezení na tip protivníka stojí akci, takže paladin své kolo stráví tím, že bude svítit jako žárovka a oslabí tak nemrtvé či běsy, zatímco ostatní se na ně vrhnou. A jelikož je to tak hodně výhodné, tak zřejmě bude svítit každý kolo a ostatní zatím budou bojovat s dotyčnými. A z paladina je krásná bójka, která tam jen stojí, svítí ostatním na cestu a oslepuje nemrtvý. A zase je tak degradován do pozice přenosného debuffera/lucerny, která tak spíš bude koncepčně nějaký mág nebo zaříkávač, který nepřátele oslabuje než bojovník se zlem, který se na ně vrhne. Takový byl osud mojí postavy, když sme prolézali kobky pod zřívceným hradem. Nakonec sem se na to vykašlal a přestal to používat, protože to vážně zábava nebyla (zase to ale bylo dost silný!).
Tady bych asi radši viděl nějakou auru, která posiluje Paladina a jeho spojence. Protože takhle nějak nechápu, co tam jinak dělá "Vedení lidí v boji".

Sebeobětování: Tohle je asi pro "bojového paladina" ta nejhorší schopnost". Takže se zmrzačím pro to, aby někdo jiný mohl být funkční a já zatím budu sedět někde v rohu? A ještě to stojí tolik zdrojů? Když už, tak proč to aspoň není zadarmo nebo aspoň zlevněný? Proč tam nemůže být něco jako je v Dnd "přikládání dlaní", neboli léčení dotekem. Možná by se léčení zase hodilo spíš tomu "knězi", ale jelikož ten tam není tak Paladin (nebo Žrec) je asi nejlepší kandidát a tradičně něco takovýho Paladin většinou má.

Dairon

Re: [DrDII: Hry mocných] Oficiální diskuze

Příspěvek od Dairon » 11. 6. 2015, 20:42

Asi teda už nebudu hrát za Paladina. Jen sem chtěl vědět, jestli někdo se mnou tady souhlasí.

Uživatelský avatar
T.T
Příspěvky: 27
Registrován: 7. 2. 2015, 20:09

Re: [DrDII: Hry mocných] Oficiální diskuze

Příspěvek od T.T » 12. 6. 2015, 20:37

Je to příliš dlouhé :D

Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Baidu [Spider] a 0 hostů