Star Wars bez přípravy - debriefing
Re: Star Wars bez přípravy - debriefing
Je dost zásadní rozdíl mezi oneshotem pro hráče, kteří systém znají, a oneshotem pro "ochutnavače". Pokud chceš, aby to byla normální hra, tak za tři hodiny ochutnávání není možné jít jakkoliv do hloubky, to by ochutnavače akorát spolehlivě znechutilo.Nekra píše:Akorát mi přijde nezvyklý názor, že oneshoty jsou nevhodné na feedback - obecně s tím nemohu souhlasit.
Takže jako jo, můžu si otestovat, jak dobře se ta hra ochutnává, ale tím ji neodladím. Výsledkem bude tak maximálně sladká poleva na práchnivém základu.
edit: Je fakt, že zrovna Marky s Pietou byli dost extrémní hráči, protože průběžně předhazovali věci jako: "A kdy už konečně uvidíme ten systém?"
Re: Star Wars bez přípravy - debriefing
To beru. A taky záleží na tom, co vlastně chceš testovat, takže v tvém specifickém případě ti to fakt může být "na nic".
I když to, že to je zásadní rozdíl (jestli hráči znají systém) o tom systému taky něco říká. Jako třeba něco ke "košatosti a snadné/rychlé vysvětlitelnosti".
I když to, že to je zásadní rozdíl (jestli hráči znají systém) o tom systému taky něco říká. Jako třeba něco ke "košatosti a snadné/rychlé vysvětlitelnosti".
Pro slušný lidi: Do uvolnění schránky mi nepište SZ!
(130829092016)
Herní preference:
Fyzický crossgender <3.(hráč-postava)
--Akceptovatelné styly hraní (dle systému):
Hack and Slash-Plnění cílů, boje. Kostky. Málo RP, možná simulace.
(Imerzivně) Simulační hra okořeněná dramatem- Ztvárňování charakterů. Gamismus ruší. Občas drama.
Dramatická hra s případnou imerzí/simulací-Dramatické akce. Občas hlubší prožitky.
-Mám problém s kombinací gamismu A dramatu. (Vyjma Wushu)
(130829092016)
Herní preference:
Fyzický crossgender <3.(hráč-postava)
--Akceptovatelné styly hraní (dle systému):
Hack and Slash-Plnění cílů, boje. Kostky. Málo RP, možná simulace.
(Imerzivně) Simulační hra okořeněná dramatem- Ztvárňování charakterů. Gamismus ruší. Občas drama.
Dramatická hra s případnou imerzí/simulací-Dramatické akce. Občas hlubší prožitky.
-Mám problém s kombinací gamismu A dramatu. (Vyjma Wushu)
Re: Star Wars bez přípravy - debriefing
Jedna věc je něco vysvětlit a druhá věc jsou hromady schopností a podobných věcí, určené pro dlouhodobou hru. Základní mechaniky DnD 4e se dají vysvětlit za pár desítek minut, ale testování různých buildů, kombinací schopností, budování encounterů a takových věcí rozhodně záležitost na pár minut není. Je to sice extrémní příklad, ale imho celkem dobře ukazuje, proč hry tohoto typu na oneshotu otestuješ jen velice povrchně.Nekra píše:I když to, že to je zásadní rozdíl (jestli hráči znají systém) o tom systému taky něco říká. Jako třeba něco ke "košatosti a snadné/rychlé vysvětlitelnosti".
A třeba takový Shadowrun pro zkušené shadowrunery je úplně jiná hra než Shadowrun pro začátečníky, a to i když ho budeš hrát bez mechanických pravidel. Není hra jako hra a není oneshot jako oneshot.
Re: Star Wars bez přípravy - debriefing
No. Taky díky za hru.
Dal jsem se do psaní toho zápisu a nějak jsem se rozvášnil a vzal jsem to možná až moc dopodrobna.. Ve wordu to má už dvě strany a to jsem si ještě řekl, že na poslední encounter s pravidlama kašlu.. Jak moc velký je váš zájem?
Dal jsem se do psaní toho zápisu a nějak jsem se rozvášnil a vzal jsem to možná až moc dopodrobna.. Ve wordu to má už dvě strany a to jsem si ještě řekl, že na poslední encounter s pravidlama kašlu.. Jak moc velký je váš zájem?
Re: Star Wars bez přípravy - debriefing
Prima!fogs píše:Dal jsem se do psaní toho zápisu...
Nedočkavě čekám
Re: Star Wars bez přípravy - debriefing
Díky.
Zvědavost, co se tam dělo (ve hře). Na otázku "Jak velký je můj zájem o zápis?" nedokážu smysluplně odpovědět - ani odpověď z množiny {malý, střední,velký} nebude míti vypovídací hodnotu, když nemáme vzájemně srovnané škály.
Zvědavost, co se tam dělo (ve hře). Na otázku "Jak velký je můj zájem o zápis?" nedokážu smysluplně odpovědět - ani odpověď z množiny {malý, střední,velký} nebude míti vypovídací hodnotu, když nemáme vzájemně srovnané škály.
Pro slušný lidi: Do uvolnění schránky mi nepište SZ!
(130829092016)
Herní preference:
Fyzický crossgender <3.(hráč-postava)
--Akceptovatelné styly hraní (dle systému):
Hack and Slash-Plnění cílů, boje. Kostky. Málo RP, možná simulace.
(Imerzivně) Simulační hra okořeněná dramatem- Ztvárňování charakterů. Gamismus ruší. Občas drama.
Dramatická hra s případnou imerzí/simulací-Dramatické akce. Občas hlubší prožitky.
-Mám problém s kombinací gamismu A dramatu. (Vyjma Wushu)
(130829092016)
Herní preference:
Fyzický crossgender <3.(hráč-postava)
--Akceptovatelné styly hraní (dle systému):
Hack and Slash-Plnění cílů, boje. Kostky. Málo RP, možná simulace.
(Imerzivně) Simulační hra okořeněná dramatem- Ztvárňování charakterů. Gamismus ruší. Občas drama.
Dramatická hra s případnou imerzí/simulací-Dramatické akce. Občas hlubší prožitky.
-Mám problém s kombinací gamismu A dramatu. (Vyjma Wushu)
Re: Star Wars bez přípravy - debriefing
Všem se omlouvám, chvilka na počítači se mi naskytla až teď. Zároveň předem varuji, že jsem to psal hodně v noci, nejsem úplný pisálek a je to hlavně můj náhled na hraní. Možná se událo něco trochu jinak, takhle to mám v hlavě já, po několikadenním odstupu.
Zároveň sorry, ale poslední část (tedy tu, kde nastala pravidla/iniciativa/kola) jsem uřízl.. ale snad jste to tady už mezitím stihli probrat, takže o nic moc nepřijdete.
Sraz v čajovně Shangri-la, čekání na spoluhráče. První doráží York, probíráme všechno možné, poprvé podrobněji slyším o Dakaře, jeho systému. Líbí se mi část, kde říká, že mechanická pravidla vlastně ani nebývá moc potřeba.
Postupně přichází Marky a po nějaké době doráží i Pieta, rychle si objednává tuarega a hrajeme.
Začínáme vymýšlením scény… z ničeho. Svět jsme znali (každý s různými preferencemi, „překvapivě“), doba se přizpůsobí příběhu, scéně, kterou načrtneme. Stejně tak postavy: „Nevymýšlejte postavu, ale scénu.“
Začátek tedy nakonec vypadá takhle: „Letíme v malé obchodní lodi, s minimem zbraní a slabými štíty. Za námi nažhavený bounty hunter v plné polní, šije do nás o sto šest. Kolem planety probíhá vesmírná bitva.“ Scéna zajímavá, akční, fajn. Následuje krátké upřesnění proč: „Ukradli jsme na planetě něco huttům. Máme to v krabici na repulzorovém vozíku v nákladovém prostoru.“
Výtvor společného úsilí, ani to netrvalo tak dlouho. Dokonce jsme věděli, že Marky se stal naším chlupatým pilotem (Wookieem), Pieta s postavou stále v rozpacích, mě zaujal příběh -> posuňme ho dál.
Má postava ukazuje: „Vidíš támhle ten křižník? Zrovna z něj vylétá letka supích droidů, co takhle tam zakotvit a zkusit chytit jinou loď? S touhle rachotinou to nevypadá dobře.“ Další chvilka upřesňování, čí je to loď a co. Měl jsem o ní trochu jinou představu původně, ale budiž, byla tam a tam se jal příběh ubírat.
Těsně (přišli jsme o horní kanón, jedinou zbraň lodi) jsme vlétli do hangáru – po „pravidlovém“ řešení Yorka v duchu– wookie, dovednost pilota 4, to by měl zvládnout. Žádná pravidla, pohoda, příběh jede dál. Super.
Po vyvolání zmatku v hangáru, kdy se droidi začali divit, že nejsme úplně jejich druh a po napojení na lodní počítač skrz naši loď… normální terminály se na droidích lodích prý nevedou... jsme se rozhodli vydat do hangáru 5A, kde zrovna kotvila soukromá loď nějakého supervisora.
Scéna zase vznikla po nějaké vzájemné domluvě, co by se mohlo dít, co tam na té lodi bude, atd.
Náš plán jít údržbářskými šachtami bohužel zkolaboval. Díra v lodi nás zaskočila a znemožnila naučenou cestu (v tu chvíli si říkáte, technik se naučil cestu, místo toho aby si ji nahrál do datapadu? „Kdyby to nebyl wookie, tak jsem šel domů“ )
Podání od Markyho mi přišlo možná až moc nevýrazné, když se na to po hře při debriefu snažil navázat, že jeho nahozená udička na pokračování příběhu nechytila. Možná bylo očekáváno víc od PJe z jeho strany (to, že se toho chytne). Stane se, ničí chyba z mého pohledu.
Takových failů, ale pak začalo asi přibývat a celá hra tak občas trochu stála.
V díře do vesmíru jsme viděli, jak loď bounty huntera přilákala nějaké republikové křižníky. Něco aby se připomnělo, proč jsme se tam vlastně dostali a že nehrajeme bezcílně. Každopádně jsme se vydali „tím směrem, kterým by to mělo být.“
Po cestě jsme narazili na Jedie se skupinkou clonetrooperů. „Rychle běžte do komunikační místnosti!“
V tuhle chvíli, my bloudíc už tak po lodi a týpek nás pošle někam? Z hlediska postav trochu ztracených, proč tam vůbec jsou… Těžký háček od Yorka, kterého se nikdo nechytil imo.
Náhoda nám přála, dostali jsme se na můstek, kde se konečně projevil Pieta a jeho postava postaršího výřečného človíčka.
Krátká scéna, konverzace mezi Velitelem lodi, Supervisorem a Pietou se zvrhla ve zmatek na můstku a neřešení toho, co tam vlastně děláme a kdo jsme. Rozhodli jsme se to řešit diskrétně, ne před ostatními droidy, takže nás vzal Supervisor „ven“, kde jsme na nic nečekali. Můj blaster nastavený na omráčení - „puf“ - a kamrlík na košťata plný Neimodiana. Dokonce u sebe měl i klíčky k jeho lodi.
Těsně po téhle situaci kolem nás znovu prochází Jedi a řve po nás: „Neposílal jsem vás do komunikační místnosti? Co tu děláte?“ Všichni pokerface. „Trochu jsme zabloudili. Už jsme na cestě.“ Hurá na další cestu do hlubin lodě, na kterou ve velkém útočí republikové křižníky.
Tady jsem si (asi) uvědomil Yorkův popud, kdy předtím chtěl, abychom řekli těm republikovým křižníkům, ať po nás přestanou pálit. Bohužel, nikdo se toho nechytl a nátlak na to nebyl tak vysoký, takže ta situace vlastně vyšuměla.
Já už jsem měl s postavou také jisto. Ale nejhezčí projevení postavy bylo ve chvíli, kdy jsme potkali dva troopery jdoucí nám chodbou naproti. Vypadal jsem, jak pistolník z apokalypsy, 4 blastery různě po těle, x granátů s různými účinky, těžký kožený kabát, kloubouk a lehké spojení se silou (dovednost na 2).
„Kdo jste? Co tu děláte?“
„My nejsme ti, které hledáte.“
Fungovalo to zaručeně a pokračovali jsme dál. Jasně, nebylo to úplně dobré, přeskočit další situaci, která nám padla pod nos, ale nemohl jsem si to odpustit.
V poslední scéně před „epilogem“ si snad ale všichni užili i trochu ta pravidla a mechaniku.
Dostali jsme se k hangáru 5A, za kterým byla loď zaslíbená. Samozřejmě se to potýkalo s přesvědčováním zástupce supervizora, že nás poslal Supervisor, dal nám klíče, ať rozehřejem motory a připravíme odlet. Zavřená vrata hangáru, překvapení za nimi. Dočkali jsme se i na opožděného Jedie s jednotkou trooperů a supervizorem na ramenou.
Několik hodů, x kol. Příběhová hodnota pro mě docela nulová… Jediný posun, otevřely se hangárové dveře, Marky oslabil loď bounty huntera, letíme pryč. A ani ne tak úplně. Při odletu odpálil Marky energické pole, které drží v hangáru vzduch. Vytvořeným pod tlakem jsme chtěli zasypat loď huntera před hangárem haraburdím a zároveň se zbavit trooperů a Jedie. Ne úplně se povedlo… Znáte to ne? Force juuump! Chytil se lodi, a s Pietou vyjednal příměří, přeci jen nechtěl skončit jako kus ledu ve vesmíru. Zavolal letku (teď už najednou komunikovat s republikou mohl) a ta odstranila bounty huntera, abychom mohli v klidu odletět.
Epilog, kde jsme uzavřeli dohodu s Jediem, předali mu zajatce a sami se vydali vstříc dalším dobrodružstvím, dobrý.
Celkový pocit ze hry v pohodě, jen mi tam chyběl hlubší cíl "příběhu". Prostě i oneshot bez přípravy něco takového mít musí.
S tímto se s RPGF zase na nějaký čas loučím, mějte se.
Zároveň sorry, ale poslední část (tedy tu, kde nastala pravidla/iniciativa/kola) jsem uřízl.. ale snad jste to tady už mezitím stihli probrat, takže o nic moc nepřijdete.
Sraz v čajovně Shangri-la, čekání na spoluhráče. První doráží York, probíráme všechno možné, poprvé podrobněji slyším o Dakaře, jeho systému. Líbí se mi část, kde říká, že mechanická pravidla vlastně ani nebývá moc potřeba.
Postupně přichází Marky a po nějaké době doráží i Pieta, rychle si objednává tuarega a hrajeme.
Začínáme vymýšlením scény… z ničeho. Svět jsme znali (každý s různými preferencemi, „překvapivě“), doba se přizpůsobí příběhu, scéně, kterou načrtneme. Stejně tak postavy: „Nevymýšlejte postavu, ale scénu.“
Začátek tedy nakonec vypadá takhle: „Letíme v malé obchodní lodi, s minimem zbraní a slabými štíty. Za námi nažhavený bounty hunter v plné polní, šije do nás o sto šest. Kolem planety probíhá vesmírná bitva.“ Scéna zajímavá, akční, fajn. Následuje krátké upřesnění proč: „Ukradli jsme na planetě něco huttům. Máme to v krabici na repulzorovém vozíku v nákladovém prostoru.“
Výtvor společného úsilí, ani to netrvalo tak dlouho. Dokonce jsme věděli, že Marky se stal naším chlupatým pilotem (Wookieem), Pieta s postavou stále v rozpacích, mě zaujal příběh -> posuňme ho dál.
Má postava ukazuje: „Vidíš támhle ten křižník? Zrovna z něj vylétá letka supích droidů, co takhle tam zakotvit a zkusit chytit jinou loď? S touhle rachotinou to nevypadá dobře.“ Další chvilka upřesňování, čí je to loď a co. Měl jsem o ní trochu jinou představu původně, ale budiž, byla tam a tam se jal příběh ubírat.
Těsně (přišli jsme o horní kanón, jedinou zbraň lodi) jsme vlétli do hangáru – po „pravidlovém“ řešení Yorka v duchu– wookie, dovednost pilota 4, to by měl zvládnout. Žádná pravidla, pohoda, příběh jede dál. Super.
Po vyvolání zmatku v hangáru, kdy se droidi začali divit, že nejsme úplně jejich druh a po napojení na lodní počítač skrz naši loď… normální terminály se na droidích lodích prý nevedou... jsme se rozhodli vydat do hangáru 5A, kde zrovna kotvila soukromá loď nějakého supervisora.
Scéna zase vznikla po nějaké vzájemné domluvě, co by se mohlo dít, co tam na té lodi bude, atd.
Náš plán jít údržbářskými šachtami bohužel zkolaboval. Díra v lodi nás zaskočila a znemožnila naučenou cestu (v tu chvíli si říkáte, technik se naučil cestu, místo toho aby si ji nahrál do datapadu? „Kdyby to nebyl wookie, tak jsem šel domů“ )
Podání od Markyho mi přišlo možná až moc nevýrazné, když se na to po hře při debriefu snažil navázat, že jeho nahozená udička na pokračování příběhu nechytila. Možná bylo očekáváno víc od PJe z jeho strany (to, že se toho chytne). Stane se, ničí chyba z mého pohledu.
Takových failů, ale pak začalo asi přibývat a celá hra tak občas trochu stála.
V díře do vesmíru jsme viděli, jak loď bounty huntera přilákala nějaké republikové křižníky. Něco aby se připomnělo, proč jsme se tam vlastně dostali a že nehrajeme bezcílně. Každopádně jsme se vydali „tím směrem, kterým by to mělo být.“
Po cestě jsme narazili na Jedie se skupinkou clonetrooperů. „Rychle běžte do komunikační místnosti!“
V tuhle chvíli, my bloudíc už tak po lodi a týpek nás pošle někam? Z hlediska postav trochu ztracených, proč tam vůbec jsou… Těžký háček od Yorka, kterého se nikdo nechytil imo.
Náhoda nám přála, dostali jsme se na můstek, kde se konečně projevil Pieta a jeho postava postaršího výřečného človíčka.
Krátká scéna, konverzace mezi Velitelem lodi, Supervisorem a Pietou se zvrhla ve zmatek na můstku a neřešení toho, co tam vlastně děláme a kdo jsme. Rozhodli jsme se to řešit diskrétně, ne před ostatními droidy, takže nás vzal Supervisor „ven“, kde jsme na nic nečekali. Můj blaster nastavený na omráčení - „puf“ - a kamrlík na košťata plný Neimodiana. Dokonce u sebe měl i klíčky k jeho lodi.
Těsně po téhle situaci kolem nás znovu prochází Jedi a řve po nás: „Neposílal jsem vás do komunikační místnosti? Co tu děláte?“ Všichni pokerface. „Trochu jsme zabloudili. Už jsme na cestě.“ Hurá na další cestu do hlubin lodě, na kterou ve velkém útočí republikové křižníky.
Tady jsem si (asi) uvědomil Yorkův popud, kdy předtím chtěl, abychom řekli těm republikovým křižníkům, ať po nás přestanou pálit. Bohužel, nikdo se toho nechytl a nátlak na to nebyl tak vysoký, takže ta situace vlastně vyšuměla.
Já už jsem měl s postavou také jisto. Ale nejhezčí projevení postavy bylo ve chvíli, kdy jsme potkali dva troopery jdoucí nám chodbou naproti. Vypadal jsem, jak pistolník z apokalypsy, 4 blastery různě po těle, x granátů s různými účinky, těžký kožený kabát, kloubouk a lehké spojení se silou (dovednost na 2).
„Kdo jste? Co tu děláte?“
„My nejsme ti, které hledáte.“
Fungovalo to zaručeně a pokračovali jsme dál. Jasně, nebylo to úplně dobré, přeskočit další situaci, která nám padla pod nos, ale nemohl jsem si to odpustit.
V poslední scéně před „epilogem“ si snad ale všichni užili i trochu ta pravidla a mechaniku.
Dostali jsme se k hangáru 5A, za kterým byla loď zaslíbená. Samozřejmě se to potýkalo s přesvědčováním zástupce supervizora, že nás poslal Supervisor, dal nám klíče, ať rozehřejem motory a připravíme odlet. Zavřená vrata hangáru, překvapení za nimi. Dočkali jsme se i na opožděného Jedie s jednotkou trooperů a supervizorem na ramenou.
Několik hodů, x kol. Příběhová hodnota pro mě docela nulová… Jediný posun, otevřely se hangárové dveře, Marky oslabil loď bounty huntera, letíme pryč. A ani ne tak úplně. Při odletu odpálil Marky energické pole, které drží v hangáru vzduch. Vytvořeným pod tlakem jsme chtěli zasypat loď huntera před hangárem haraburdím a zároveň se zbavit trooperů a Jedie. Ne úplně se povedlo… Znáte to ne? Force juuump! Chytil se lodi, a s Pietou vyjednal příměří, přeci jen nechtěl skončit jako kus ledu ve vesmíru. Zavolal letku (teď už najednou komunikovat s republikou mohl) a ta odstranila bounty huntera, abychom mohli v klidu odletět.
Epilog, kde jsme uzavřeli dohodu s Jediem, předali mu zajatce a sami se vydali vstříc dalším dobrodružstvím, dobrý.
Celkový pocit ze hry v pohodě, jen mi tam chyběl hlubší cíl "příběhu". Prostě i oneshot bez přípravy něco takového mít musí.
S tímto se s RPGF zase na nějaký čas loučím, mějte se.
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15028
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Star Wars bez přípravy - debriefing
Mimochodem, nedá mi se nezeptat - co si ten Jedi původně myslel, že jsme? Na klony jsme moc nevypadali, obzvlášť ten wookie...
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Re: Star Wars bez přípravy - debriefing
Nemám tuchu. Ale určitě ne droidiPieta píše:Mimochodem, nedá mi se nezeptat - co si ten Jedi původně myslel, že jsme? Na klony jsme moc nevypadali, obzvlášť ten wookie...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti