Fate: Rozcestí (4. edice Fate)
Fate: Rozcestí (4. edice Fate)
Anotace v Databázi RPG
Česká verze čtvrté edice Fate. Vyšla v tištěné i v pdf verzi. Vznikla za přispění desítek českých RPG fanoušků.
Obsahuje pravidla totožná s příručkou Fate Accelerated z roku 2013. Text je upravený a doplněný o dodatky na základě odezvy od českých hráčů. Česká verze mohla vzniknout díky licenci Creative Commons.PDF ke stažení tady:
Fate je univerzální herní systém, se kterým si zahrajete cokoli od středověké romance po vybíjení zombií ve 23. století. Váš hrdina může být člověk, anděl i mluvící kung-fu opice. Hra má tak jednoduchý základ, že ji lze doporučit i pro úplné začátečníky a děti. Zkušení hráči se pak mohou vyřádit při vymýšlení speciálních schopností a dovedností svých postav.
Kostka: http://link.d20.cz/fate-rozcesti
Facebook: https://www.facebook.com/fatecz
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Re: Fate: Rozcestí
Ne nezbytně, magický talent totiž nemusí být dědičný. Navíc pokud nejde o nějaké supermágy, tak moc vladařská pořád výrazně převyšuje magickou moc jednotlivců - ten vladař ji ostatně má k dispozici taky, nejspíš mu pár mágů slouží.Sparkle píše:například by vůbec nevznikla třída aristokratů, protože by moc získali lidé s magickým talentem
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Fate: Rozcestí
Mě se taky líbí magie přítomná odjakživa. Sedí to víc do té alternativní historie. Když už chceš tvrdit, že všechny supernatural legendy z viktoriánské doby jsou pravda, tak proč neuznat i Artuše a Merlina, Herkula a jeho úkoly, Bohy v egyptě, draky v číně etc...
Nemusíš se starat, jestli to dává nebo nedává smysl. Je to v "reálné" historii Země, tak proč to nepoužít.
Nemusíš se starat, jestli to dává nebo nedává smysl. Je to v "reálné" historii Země, tak proč to nepoužít.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: Fate: Rozcestí
Já jsem to uvedla pouze jako příklad. Stojím si za tím, že každý pilíř současné civilizace by se při existenci magie mohl vyvinout úplně jinak. Tudíž pro mě představa, že na Zemi existuje od pradávna magie a přitom viktoriánská Anglie vypadá tak jak vypadá (nemagická lidská královna vládne, legitimita panovníka je daná křesťanskou filosofií, ženy mají podřadné postavení, společnost je rozvrstvená do tříd podle původu a magický talent není zohledněn, pravidla chování na veřejnosti vycházejí z lidské kultury a ne vílí / skřetí apod.), je už příliš málo uvěřitelná a pracuje se mi s ní blbě, takže já osobně při svých hrách to chci mít jinak.York píše:Ne nezbytně, magický talent totiž nemusí být dědičný. Navíc pokud nejde o nějaké supermágy, tak moc vladařská pořád výrazně převyšuje magickou moc jednotlivců - ten vladař ji ostatně má k dispozici taky, nejspíš mu pár mágů slouží.Sparkle píše:například by vůbec nevznikla třída aristokratů, protože by moc získali lidé s magickým talentem
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Re: Fate: Rozcestí
Já ti variantu nedávno probuzené magie nevyvracím, ta je nepochybně velice zajímavá, viz třeba ten Shadowrun (magické cykly stranou, pro všechny praktické účely je tam magie nedávno probuzená). Pouze mě zaujala ta úvaha o kompetitivitě magického talentu a vládnutí.
Re: Fate: Rozcestí
Ona se hlavne existence magie brala velkou cast historie ve velke casti kultur jako fakt. Jen neslo o firebally.Quentin píše:Mě se taky líbí magie přítomná odjakživa. Sedí to víc do té alternativní historie. Když už chceš tvrdit, že všechny supernatural legendy z viktoriánské doby jsou pravda, tak proč neuznat i Artuše a Merlina, Herkula a jeho úkoly, Bohy v egyptě, draky v číně etc...
Nemusíš se starat, jestli to dává nebo nedává smysl. Je to v "reálné" historii Země, tak proč to nepoužít.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Fate: Rozcestí
Jj, přesně tak jsem to myslel. Proč měnit realitu/historii, aby dávala smysl, když už ho dáváOna se hlavne existence magie brala velkou cast historie ve velke casti kultur jako fakt. Jen neslo o firebally
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Fate: Rozcestí
Souhlasím, že s fungující magií a nelidskými rasami tak jak je umožňuje Fate by viktoriánská Anglie vypadala a fungovala úplně jinak. Jenže ona by vypadala úplně jinak, i kdyby magie existovala i těch 400 let. Na úplnou změnu světa by stačilo dvacet let - vezmi svět před 1. světovou válkou a po 2. světové válce, který byl úplně jiný, a to se jen objevil komunismus, nacismus a fašismus + nějaké ty technologie.Sparkle píše:Oproti tomu, pokud by magie dorazila teprve před 400 lety, zas takovou revoluci v zaběhlém společenském zřízení by nemusela stihnout udělat.
Magie a nelidské rasy by musely být hodně skromné co do projevů nebo nějak omezené, aby svět vypadal téměř jako ve skutečné historii.
hraju: Ω Projekt Omega
- Ecthelion
- Moderátor
- Příspěvky: 12359
- Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
- Bydliště: Brno/Rezno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Fate: Rozcestí
Quentin: +1
My naopak vycházíme z toho, že ono to vlastně není potřeba vymýšlet. Po většinu historie totiž magie utvářela v našem světě dějiny tak mocně, že je celkem jedno, jestli fungovala nebo ne. Ta víra lidí v ní vždy byla a ovlivňovala jejich život. Na naše dějiny se dá dívat tou příběhovou optikou fungující magie - je celkem jedno jestli bitvu v Teutoborském lese rozhodli druidové, když probudili naštvané stromy, nebo sekerky týchž druidů, které nasekly zmíněné stromy. Celá společnost římského impéria byla postavena na magických rituálech, jež ovlivňovaly její chod - to že ta magie z našeho pohledu nefungovalo, bylo těm lidem fuk. Je celkem jedno, jestli byl Merlin mocný mág s plameny šlehajícím praporem, který rozhodl bitvu, nebo jen chytrý králův rádce, který dobře zfanatizoval vojska. To samé se dá aplikovat na téměř všechno. Jak ovlivňovali život ve viktoriánském Londýně elfové? Hodně. Kdejaký Ir věřil na povídačky o podvržencích a kotlících se zlatem a celkem nesejde na tom jestli existovali nebo ne. Islanďané na elfy věří dodnes a ovlivňují jejich skutečný život víc než by bylo zdrávo. A čím víc do historie jdeš, je svět magičtější (= lidi pověrčivější) a tyhle věci ovlivňovali jejich život víc.
V Příbězích Impéria prostě říkáme, že ty kouzla fungovaly.
Aha jo, už chápu, odkud se na to díváš. Ale mám trochu pocit, že z tohohle pohledu jsou obě ty věci neřešitelné a nepředstavitelné stejně. Myslím, že nasimulovat a vymyslet, co by se světem stalo v jednom nebo druhém případě prostě není v lidských silách. A ocitli bychom se někde úplně jinde, než jsme. Je to holt fantastika - pracujeme s fantazií a ne simulátorem reality, u kterého jsme prohodili pár proměnných.Sparkle píše:Já vycházím z toho, že základní pilíře toho, jak vypadá novověká civilizace, byly položeny v pravěku / starověku / raném středověku. Tj věci jako dělba práce, postavení žen, antická filosofie, křesťanská morálka o milosrdenství, třídní systém, legitimita panovníka jakožto zástupce Boha apod... tohle jsou tak zásadní věci, že podle mě, pokud už by v té době, kdy se toto formovalo, existovala magie a elfové z Férie, dost pravděpodobně by se některá z těch věcí zformovala výrazně jinak a civilizace v 19. století by tím pádem vypadala výrazně jinak (například by vůbec nevznikla třída aristokratů, protože by moc získali lidé s magickým talentem, následkem toho by se vyvinuly spíše meritokracie než monarchie apod...)
Oproti tomu, pokud by magie dorazila teprve před 400 lety, zas takovou revoluci v zaběhlém společenském zřízení by nemusela stihnout udělat.
My naopak vycházíme z toho, že ono to vlastně není potřeba vymýšlet. Po většinu historie totiž magie utvářela v našem světě dějiny tak mocně, že je celkem jedno, jestli fungovala nebo ne. Ta víra lidí v ní vždy byla a ovlivňovala jejich život. Na naše dějiny se dá dívat tou příběhovou optikou fungující magie - je celkem jedno jestli bitvu v Teutoborském lese rozhodli druidové, když probudili naštvané stromy, nebo sekerky týchž druidů, které nasekly zmíněné stromy. Celá společnost římského impéria byla postavena na magických rituálech, jež ovlivňovaly její chod - to že ta magie z našeho pohledu nefungovalo, bylo těm lidem fuk. Je celkem jedno, jestli byl Merlin mocný mág s plameny šlehajícím praporem, který rozhodl bitvu, nebo jen chytrý králův rádce, který dobře zfanatizoval vojska. To samé se dá aplikovat na téměř všechno. Jak ovlivňovali život ve viktoriánském Londýně elfové? Hodně. Kdejaký Ir věřil na povídačky o podvržencích a kotlících se zlatem a celkem nesejde na tom jestli existovali nebo ne. Islanďané na elfy věří dodnes a ovlivňují jejich skutečný život víc než by bylo zdrávo. A čím víc do historie jdeš, je svět magičtější (= lidi pověrčivější) a tyhle věci ovlivňovali jejich život víc.
V Příbězích Impéria prostě říkáme, že ty kouzla fungovaly.
Re: Fate: Rozcestí
(ad Island: zaregistrovali jste, jak nedávno rozhodli o změně rozvrhu stavby dálnice, aby dali dost času elfům a skřítkům na opuštění její trasy a nalezení nového domova? )
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Re: Fate: Rozcestí
Rozcestí koupíte v dalších dvou obchodech:
Ráj deskovek, Lidická 36, Praha 5
Jotunheim, Fügnerova ul., druhé patro obchodního centra DELTA, Liberec
V pátek budu předvádět Rozcestí v Brně na Larpvíkendu, snad při tom přibyde i nové prodejní místo.
Ráj deskovek, Lidická 36, Praha 5
Jotunheim, Fügnerova ul., druhé patro obchodního centra DELTA, Liberec
V pátek budu předvádět Rozcestí v Brně na Larpvíkendu, snad při tom přibyde i nové prodejní místo.
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Re: Fate: Rozcestí
Rozcestí má recenzi: http://www.contejner.cz/fate-rpg-pro-vsechny/
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Re: Fate: Rozcestí
Prodaných Rozcestí je momentálně cca 250. Přesný číslo nepovím, protože něco je v komisích, něco u distributora atd.
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Re: Fate: Rozcestí
Ne, protože část knížek jsem prodala za menší cenu než je maloobchodní - něco šlo distributorovi, něco bylo na tamtom conu.
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Re: Fate: Rozcestí
To je ovšem dost dobré, gratuluju!Sparkle píše:Prodaných Rozcestí je momentálně cca 250. Přesný číslo nepovím, protože něco je v komisích, něco u distributora atd.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů