[Fate 4.0] Čtvrtá edice Fate - obecná diskuze

Fate je moderní hra s málo pravidly, orientovaná na rozvíjení dramatu a příběhu.
Odpovědět
Uživatelský avatar
RPG Fórum
Příspěvky: 106
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00

[Fate 4.0] Čtvrtá edice Fate - obecná diskuze

Příspěvek od RPG Fórum »

ObrázekObrázekObrázekObrázek
( :idea: Anotace v Databázi RPG)
Fate je univerzální, žánrově orientovaný systém s jednoduchými, ale komplexními pravidly nabízejícími bohatou paletu možností. Je vytvořený s důrazem na snadné úpravy a přizpůsobení, ať už hernímu prostředí, zvolenému žánru nebo stylovým preferencím vaší skupiny. Základem Fate jsou aspekty - krátké fráze, které fungují zároveň jako herní popisy a zároveň jako mechaniky. S jejich pomocí Fate udržuje soulad mezi tím, co říkají pravidla, a tím, co se děje ve fikci. Na aspekty je dále navázaný jednoduchý systém dovedností (či přístupů nebo profesí) a triků (speciálních či unikátních schopností). Tyto prvky dohromady tvoří jednoduchá, ale robustní a velmi silná pravidla vhodná pro jednorázové hry i dlouhé kroniky.
4. edice Fate existuje v několika různě komplexních variantách. Seznam produktů najdete pod jejím záznamem v databázi. Za vypíchnutí stojí:
:arrow? Fate Core - defaultní základní pravidla
:arrow? Fate Accelerated - zjednodušená verze
:arrow? Fate Condensed - jiná zjednodušená verze
:arrow? Fate Rozcestí je česká varianta Fate Accelerated

Tohle je obecná diskuze pro případy, kdy máte jen nějaký stručný postřeh/dotaz a nechcete mu zakládat novou diskuzi. Obšírnějším tématů se nebojte založit vlastní diskuzi s tagem [Fate 4.0], případně ji některý z moderátorů oddělí.
Naposledy upravil(a) fenikso dne 5. 12. 2013, 09:37, celkem upraveno 18 x.
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8902
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Re: FATE Core

Příspěvek od sirien »

chrrrrchrch... jednoho dne se za tohle uškrtim.

Moje chyba. Napraveno. Omlouvám se.
A díky za upozornění
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5282
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: FATE Core

Příspěvek od Aljen »

Hodil som si do pocketu, rad precitam a mozno aj vyuzijem.

BTW sice suhlasim ze rychloucinkujuce jedy mozu byt nudne pre hru, ale definitivne existuju (prirodne ako Kurare funguju za par minut a zabaci batrachotoxin ochromi vraj sakra rychlo a ked sa dostaneme k neprijemnostiam ako ricin, sarin ci Agent15 ... a Faskalevie k comu vsetkemu) a teda aj v hre sa objavia.

Tsotha-Lanti a jeho Purpurovy lotos zlozil Conana za asi stvrt sekundy ;)

Edit:
Je to dost komplikovane. Uz teraz ani neviem kolko druhov jedu si vymyslel nieto pravidla k nim
Poison track, posilnenie konsekvencie (hodne silna vec) ci blokovanie stress tracku (uplne by mozno, stacilo jednej krabicky) su fajn prvky.

Zvazil by som delenie na okamzity a dlhodoby efekt substancie (jedy, drogy, kuzla, pozehnanie, kliatby, cyber). Vela typov je podla mna zbytocnych. Idealne ak by si vedel na mieste vymysliet ako sa dana substancia prejavi a prirafit mechaniku.
KISS ;)
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8902
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Re: FATE Core

Příspěvek od sirien »

Aljen: Tak rychlé jedy existují, to určitě, ale nejsou zrovna běžné. Ten článek byl psaný spíš s myšlenkou fantasy, tj. nějaké jedy od bylinkářů či alchymistů popř. jako powera nějaké ošklivé creapy co potkáš po cestě dungeonem, takže takové věci jako sarin nebo VX jsem moc neřešil. Hlavně takové jedy je myslím relativně snadné zapracovat (i když zrovna věci jako VX a jiné bojové plyny nejsou moc jedy, to bych prostě označil za environmental hazard na celé zóně a čau)

Jinak ohledně té komplikovanosti - mě to ani nepřijde. Time track je prostě jednoduchý odpočet a to ostatní jsou jen takové twisty existujících věcí.
Ono to hlavně není zamýšlené jako něco, co by se Ti ve hře objevovalo pořád (jedině snad že bys měl nějakou PC co by se na podobné věci specializovala a pak bys to stejně musel asi rozpracovat ještě o něco víc), spíš to je taková jednorázovka když chceš hru okořenit nějakou hnusnou potvorou nebo nějakou zrádností nějakého NPCčka a v takovém případě si prostě vybereš jen jednu dvě věci z toho jako speciálku pro danou příležitost, nebudeš to používat všechno. Kromě toho mi to hlavně přijde jako herně o hodně zajímavější než mít jedy stylem "tenhle dává +1, tenhle +2, tenhle +3, tenhle +1..."


EDIT: jinak u toho přetrvávajícího jedu sem doplnil tu možnost blokovat jen pár čtverečků namísto celého stress-tracku, díky za upozornění na tohle.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5282
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: FATE Core

Příspěvek od Aljen »

to ze je to zaujimavejsi styl ako jednoduchy aspekt ci zadelena konsekvencia suhlasim, len to na mna posobi este trochu ako protomodel.

Zaujimavy sposob nie nepodobny tvojmu je tu:
https://ironbombs.wordpress.com/2014/03 ... -poisons/
Pekne na nom je pravidlove zfraktalizovanie takze si viem dost rychlo spravit svoj jed :P a to ze vlastne utocis odolnostou proti jedovej vytrvalosti (ako tazko sa ho da zbavit) :D

Ta casova osa je ale vcelku fajn (aj ked mi uz tak nejak zavana prilis chrumkavym opruzom). Ak by sa dala spravit nejak sikovnejsie ako cez arbitrarne minuty-mesiace. Rozmyslam ci by mi vadilo ak sa jedovy budicek ozyval podla scen -sessien. Viem ze to nemusi davat zmysel ked zrazu GM povie "a o mesiac neskor" (si mrtvy :P). Ale na druhej strane ak nebude mat skupina pocit ze to treba riesit tak nech jed vyprcha a postava ho rozchodi na pozadi. ... teda ak nejde o radost typu polonium.
Proste ak by sajed ozyval (utocil) podla scen, alebo este lepsie ze by mal nastavene "X krat za session" tak by sa dal vytiahnut na svetlo sveta v pre pribeh zaujimavom momente. Ak by utok uspel so stylom tak vyzeres konsekvenciu (pricom ak mas existujucu suvisiacu s jedom tak sa upgradne na vyssiu a horsie znejucu). Naviac by prislusny boost mohol vysiet na postave a Jed by ho pri dalsom utoku mohol pouzit :)

Je fakt ze VX ci purpurovy lotos do tejto kategorie nepatria. Ak sa dostane do postavy tak nejake hody na vydrz nemaju zmysel. Zato spracovanie rychlych jedov ktore sa prejavia v tom istom kombate ako si ich utrzil isto ma zmysel (kurare a viacere prirodne jedy co ucinkuju za par minut, slzny plyn ci Frenzon). Staci mozno ze casova osa bude v kolach :)
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8902
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Re: FATE Core

Příspěvek od sirien »

díky za link, neznal sem, potom se mrknu podrobně (při zběžném pohledu mi to přijde takové suché - resp. jednotvárné. Jako fér, samozřejmě, do hry kde se jedy objevují často, tudíž nejsou středobodem scén, ale mají mít svůj význam, bych si taky vytvořil nějaké podobné šablonové řešení - jak jsem psal, ten můj článek je spíš určený pro případy kdy ve hře jedy nijak moc nefigurují, a GM tam nějaký chce dát pro zajímavost (tudíž je i zájem na tom aby se projevil nějakým neotřelým a nečekaným způsobem, i za cenu aplikace pár speciálních pravidel pro daný případ) - to platí i k tomu time tracku: na něco co se ukáže každou (druhou) session bych to nepoužil, ale jako taková perlička ke zpestření mi to přijde zajímavé.


S těmi scénami to je zajímavá úvaha. Osobně bych proti ní v podstatě nic moc neměl, asi bych se rozhodoval hru od hry (případně session od sessiony podle toho jak nám zrovna příběh plyne)
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8902
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Re: FATE Core

Příspěvek od sirien »

Tak jsem ten článek s jedy podle fraktálu přečetl a moc awesome mi to nepřijde... super-rychlý překlad obsahu s pár poznámkami ode mě jsem hodil do diskuse
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3749
Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
Kontaktovat uživatele:

[Fate 4.0] Consequences

Příspěvek od crowen »

Ako riesite nasledky, ak mate viacero pocitadiel stresu, nez len Fyzicky/Mentalny?

Povedzme, ze mam pocitadla Stres (na konflikty rozneho typu od boja cez hadky a vyjednavanie), Bohatstvo (nakupovanie veci, status, ...), Cest (hlavne na zaznamenavanie podvodov a klamania atd). Ak postava urobi nejaky velky podvod, ktory jej nevyjde, dostane povezme nasledok "Klame, az sa hory zelenaju (4)".

Pri dostupnosti nasledkov (2, 4, 6) sa mi zda nelogicke to hodit do nasledkov, ak v nasledujucej scene bojuje postava s banditmi, a v dosledku "Klame, ..." jej ostanu len [2] a [6] nasledky na vstrebavanie zraneni v boji.

:think:
Uživatelský avatar
Skenderax
Příspěvky: 1219
Registrován: 3. 12. 2011, 15:28
Bydliště: Malacky
Kontaktovat uživatele:

Re: Consequences

Příspěvek od Skenderax »

crowen píše:Pri dostupnosti nasledkov (2, 4, 6) sa mi zda nelogicke to hodit do nasledkov, ak v nasledujucej scene bojuje postava s banditmi, a v dosledku "Klame, ..." jej ostanu len [2] a [6] nasledky na vstrebavanie zraneni v boji.

:think:
Možno to nie je logické, ale z pohľadu mechaniky FATE, ako ho chápem ja, je to jediný spôsob. Inak by si sa začal utápať v compel-och. Naviac, zmyslom následkov nie je nesmrtelnosť postavy, ale zaujímavosť, možno reálnosť, príbehu postavy.

Naviac mám pocit, že ak prehráš súboj "dobrovolne", tak získaš +1 Bod Osudu. To znamená, že stále vyhrať nemusí byť vhodná stratégia hrania.

Ale ja nie som odborník 4dF a som zvedavý, ako sa vyjadria tý, čo majú viac odohrané.
Hope is the beginning of unhappiness.
Wisdom is the beginning of fear.
Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 4148
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: Consequences

Příspěvek od Sparkle »

Ty společné consequence jsou holt velká abstrakce no. IMHO daň za to, že systém je rules-light. Daly by se rozdělit, podobně jako stres, myslím že by to mělo být lehké houserule.
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Sosacek
Příspěvky: 25784
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: Consequences

Příspěvek od Sosacek »

Nebo je to feature a když někoho sociálně zničíš a mentálně vyčerpáš, bude ho snazší porazit v boji 8)
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9342
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Consequences

Příspěvek od Quentin »

Ty společné consequence jsou holt velká abstrakce no. IMHO daň za to, že systém je rules-light. Daly by se rozdělit, podobně jako stres, myslím že by to mělo být lehké houserule.
Třeba to neni bug, ale feature. Možná to dává smysl s ohledem na gradaci nebo spotlight.

edit: Sos mě předběhl o dvě vteřiny :D
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
bbq nepřihl.

Re: Consequences

Příspěvek od bbq nepřihl. »

Pokud máš víc počítadel, tak můžeš třeba přidat další mírný následek, ale jak přidané následky, tak větší počet počítadel postavu posilují. Druhá věc je, že i podle klasických pravidel máš následky společné pro fyzické i mentální konflikty, takže např. strach z pavouků tě oslabuje, i když se biješ "jen" se skřety.

Co se týče konkrétně zmíněného Bohatství (pokud to nebylo jen úplně náhodně vycucané z prstu), jsi si jistý, že by to utáhlo tolik konfliktů, aby mělo smysl řešit to zvláštním počítadlem? Spíš bych to vydělil jako samostatnou sadu následků, která neovlivňuje ty společné, a na počítadlo se třeba úplně vykašlal. (Ostatně mírné následky je možné zrušit hned po scéně, takže pro "pár drobných" si můžu "skočit do bankomatu").
Pepa
Příspěvky: 3233
Registrován: 25. 5. 2013, 15:00

Re: FATE Core

Příspěvek od Pepa »

Děkuji za odpovědi ve vedlejším vláknu. Další otázky budu směřovat sem.

Dnes jsem hrál Fate se svojí dlouholetou družinou a myslím, že moc se nám to všem líbilo. Zeptám se ale na dvě věci (další mi třeba dojdou až časem).

(1) Místní rváč z hostince se nebezpečně přiblížil ke zloději v družině s očividným útočným úmyslem. Útok (pěstmi) měl ale proběhnout až v dalším kole, nyní byl na řadě zloděj. Ten zahlásil: "Vytáhnu ze skrytu pláště dýku a podržím mu ji pod krkem." Jak byste tohle řešili? (Ptám se jen tak na názory, sám jsem to asi vyřešil jednoduše a elegantně, ale možná zase právě až příliš jednoduše.)

(2) Myslím, že jsme ve Fateu objevili díru, kterou umožňuje následující pravidlo:
Fate Core, strana 140 píše:When you succeed with style on an attack, it works like a normal success, but you also have the option to reduce the value of your hit by one to gain a boost as well.
Představte si situaci, kdy útočník (či jeho spojenci) mají boost. Útočník hodí na útok 4, obránce hodí 3. Útočník má nyní dvě volby:

(a) Udělí obránci jedno zranění.
(b) Využije boost na scéně, čímž bude mít víc o tři. To už je ovšem úspěch se stylem a on se nyní rozhodne udělit o jedno zranění méně (udělí tedy dvě) a získá boost zpátky.

(b) je tedy jasně lepší než (a), nebo ne?

(Stejně tak to vychází, když útočník hodí víc o dva. Pak může buďto udělit dvě zranění, nebo využije boost, bude mít víc o čtyři, udělí zranění tři a získá boost zpátky.)
Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 4148
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: FATE Core

Příspěvek od Sparkle »

Pepa píše: (1) Místní rváč z hostince se nebezpečně přiblížil ke zloději v družině s očividným útočným úmyslem. Útok (pěstmi) měl ale proběhnout až v dalším kole, nyní byl na řadě zloděj. Ten zahlásil: "Vytáhnu ze skrytu pláště dýku a podržím mu ji pod krkem." Jak byste tohle řešili? (Ptám se jen tak na názory, sám jsem to asi vyřešil jednoduše a elegantně, ale možná zase právě až příliš jednoduše.)
Můžeš to pojmout jako akci Create advantage s cílem získat bonus na následný "surrender check" oponenta či jak to nazvat. Nebo jako akci "overcome", kterou chceš boj utnout tím, že oponenta paralyzuješ. Oponent s nožem pod krkem bude pak mít brutální postihy na další útok, nebo si před útokem hodí na morálku, jestli se nevzdá apod. Asi by byla i další řešení, ale teď z fleku mě nic nenapadá.

Pepa píše:
Představte si situaci, kdy útočník (či jeho spojenci) mají boost. Útočník hodí na útok 4, obránce hodí 3. Útočník má nyní dvě volby:

(a) Udělí obránci jedno zranění.
(b) Využije boost na scéně, čímž bude mít víc o tři. To už je ovšem úspěch se stylem a on se nyní rozhodne udělit o jedno zranění méně (udělí tedy dvě) a získá boost zpátky.

(b) je tedy jasně lepší než (a), nebo ne?

(Stejně tak to vychází, když útočník hodí víc o dva. Pak může buďto udělit dvě zranění, nebo využije boost, bude mít víc o čtyři, udělí zranění tři a získá boost zpátky.)
ona je tam ještě

c) spálím boost a udělím 3 zranění (někdy je rozdíl mezi zraněním za 2 a zraněním za 3 dost markantní, zvlášť pokud potřebuješ oponentovi spustit zranění do consequence a tím získat na něj další volnou invokaci).
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Pepa
Příspěvky: 3233
Registrován: 25. 5. 2013, 15:00

Re: FATE Core

Příspěvek od Pepa »

O možnosti (c) vím, ale mě šlo jenom o to "kombo" mezi (a) a (b).

Jestli je rozdíl mezi 2ma zraněními a 3mi markantní, tak na to bych řekl, že

- mezi jedním a dvěma tedy taky (a "kombo" prostě "inflací" umožňuje vytvořit jedno zranění zdarma)

- bojuje-li se s nějakým drsnějším protivníkem, tak je jasné, že zpočátku rozdíl jednoho zranění nějakou konsekvenci hned tak neudělá, takže tam se určitě vyplatí "kombo"

- "kombo" funguje i ze strany vypravěče směrem k hráčům. Navíc protože boosty jsou na straně GMových monster téměř ekvivalentní fate pointům těchto monster, tak to je ještě efektivnější. GM hodí 4, hráč na obranu 3, GM spálí bod osudu, uspěje se stylem, sníží zranění o jedna, takže dá dvě zranění a boost má "zpátky". (Takže kdykoliv hodí GM na útok o jedna víc, než obránce na obranu, tak GM zraňuje za dva.)
Odpovědět

Zpět na „Fate“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti