Domácí pravidla (house rules)
Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles
Re: Domácí pravidla (house rules)
Teď mi jen tak bleskl hlavou nápad, tak ho sem plácnu a uvidí se
Co kdyby se přesně vyjmulo z manévrů zdarma (nedávaly by ho zbraně ani zběhlost).
Zároveň by se placené mocně a lstivě bralo jako velmi mocně a velmi lstivě. (tj. zběhlost a zbraně by dávaly obyč mocně/lstivě zdarma, placením zdoje by se získalo velmi mocně či velmi lstivě, mistři by velmi mocně a velmi lstivě mohli mít zadarmo tam, kde jim to zbraň či zběhlost umožní).
Proč taková změna? Přesně je jednoznačně nejlepší manévr pro úrovně 0 až 3. Má reprezentovat větší snahu o úspěch a tudíž mi přijde zcestné mít ho zdarma. Taktéž to odbourá repetitivní faktor, protože kdo má přesně zdarma a nedá ho vypadá jako debil a prohrává střety, takže přesně se dává vpodstatě furt a na všechno na co to jde (čímž vpodstatě padá smysl manévru, který by měl být něco speciálního a variabilního). Mocně je ve své podstatě dost často nevýhodné. Hráč zaplatí zdroj aby i jeho protivník zaplatil zdroj - tady je to vyrovnané. Jenže když hráč dá za zdroj mocně a cíl se nevyčerpá, tak vlastně vítěz jeden zdroj tratí (ano, uskuteční se jeho akce, ale to nemusí být až taková výhra, záleží na situaci). Taky si myslím, že možnost použít posílené manévry mocně a lstivě v jakémkoliv střetu urychlí konflikty a udělá je dynamičtější.
Co kdyby se přesně vyjmulo z manévrů zdarma (nedávaly by ho zbraně ani zběhlost).
Zároveň by se placené mocně a lstivě bralo jako velmi mocně a velmi lstivě. (tj. zběhlost a zbraně by dávaly obyč mocně/lstivě zdarma, placením zdoje by se získalo velmi mocně či velmi lstivě, mistři by velmi mocně a velmi lstivě mohli mít zadarmo tam, kde jim to zbraň či zběhlost umožní).
Proč taková změna? Přesně je jednoznačně nejlepší manévr pro úrovně 0 až 3. Má reprezentovat větší snahu o úspěch a tudíž mi přijde zcestné mít ho zdarma. Taktéž to odbourá repetitivní faktor, protože kdo má přesně zdarma a nedá ho vypadá jako debil a prohrává střety, takže přesně se dává vpodstatě furt a na všechno na co to jde (čímž vpodstatě padá smysl manévru, který by měl být něco speciálního a variabilního). Mocně je ve své podstatě dost často nevýhodné. Hráč zaplatí zdroj aby i jeho protivník zaplatil zdroj - tady je to vyrovnané. Jenže když hráč dá za zdroj mocně a cíl se nevyčerpá, tak vlastně vítěz jeden zdroj tratí (ano, uskuteční se jeho akce, ale to nemusí být až taková výhra, záleží na situaci). Taky si myslím, že možnost použít posílené manévry mocně a lstivě v jakémkoliv střetu urychlí konflikty a udělá je dynamičtější.
Sem chlap! (pro ty co sou zmateni mym nickem)
- Sarsaparillos
- Příspěvky: 1166
- Registrován: 27. 8. 2011, 10:15
Re: Domácí pravidla (house rules)
Není to náhodou tak, že mocně se platí až potom, co protivník řekne, že se vyčerpá? Aspoň my to takto hrajeme a stejně využíváme i lstivě (zahlášení a platba až potom, co protivník řekne, že se čerpat nebude). Žádný zdroj se tedy neutratí zbytečně.vzteklina píše:Jenže když hráč dá za zdroj mocně a cíl se nevyčerpá, tak vlastně vítěz jeden zdroj tratí (ano, uskuteční se jeho akce, ale to nemusí být až taková výhra, záleží na situaci).
Jinak teď nemám moc času představit si to komplexně, co všechno by ta změna provedla. Jen si nemyslím, že přesně je tak ultimátně výhodné a zároveň alespoň u nás neplatí, že by ho hráči používali pořád. Není-li fikční zdůvodnění, není ani manévr a vymyslet argument pro přesně prostě vždycky nejde, stejně jako pro ostatní manévry.vzteklina píše:Teď mi jen tak bleskl hlavou nápad, tak ho sem plácnu a uvidí se
Re: Domácí pravidla (house rules)
Podle mě je to dobrý nápad a já bych to přímo rozvedl na to co jsem navrhoval.
Zběhlost, mistrovství a nadání by neposkytovaly to co poskytují, ale bonus k hodu 1 až 3. '
Povolání by poskytovaly bonus 2 max 3, 4 a 5 úroveň, by dávali jen ZS.
A zběhlost, nadání a mistrovství bych nechal na zbraní. Takže by s toho mohlo vzniknout několik druhů zbraní.
1 ta co dává manévr zdarma / umožňuje dělat manévr
2 ta co dává zběhlost / zběhlost s aktivací
3 ta co dává mistrovství / mistrovství bez aktivace
4 ta co dává nadání
Zběhlost, mistrovství a nadání by neposkytovaly to co poskytují, ale bonus k hodu 1 až 3. '
Povolání by poskytovaly bonus 2 max 3, 4 a 5 úroveň, by dávali jen ZS.
A zběhlost, nadání a mistrovství bych nechal na zbraní. Takže by s toho mohlo vzniknout několik druhů zbraní.
1 ta co dává manévr zdarma / umožňuje dělat manévr
2 ta co dává zběhlost / zběhlost s aktivací
3 ta co dává mistrovství / mistrovství bez aktivace
4 ta co dává nadání
- MarkyParky
- Příspěvky: 16381
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Domácí pravidla (house rules)
Sasparillos:
Mocně se platí po hodu, před vyčerpáním.
Jeho použití ovlivňuje soupeřovo rozhodování se, zda se vyčerpat nebo ne.
Mocně se platí po hodu, před vyčerpáním.
Jeho použití ovlivňuje soupeřovo rozhodování se, zda se vyčerpat nebo ne.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16381
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Domácí pravidla (house rules)
Tohle je ale regulérní součást té minihry mezi vítězem a poraženým. Aktér volí důsledek a sám tedy nejlépe ví, jestli se mu stojí za to ho zkusit protlačit za cenu zdroje. A zároveň ví, že jak fikční silou hlášené akce, tak případným přihozením manévru, může ovlivnit soupeřovo rozhodnutí se vyčerpat.Vzteklina píše: Jenže když hráč dá za zdroj mocně a cíl se nevyčerpá, tak vlastně vítěz jeden zdroj tratí (ano, uskuteční se jeho akce, ale to nemusí být až taková výhra, záleží na situaci).
Do třetice všeho dobrého pak šikovně zaplacené mocně může být přesně ten moment, který způsobí, že se soupeř prostě nemůže vyčerpat (pokud např. množství zdrojů, co má zaplatit, přesahuje hranici nebo to vytvoří příliš velký tlak na Sudbu co má GM do konce encounteru).
Re: Domácí pravidla (house rules)
Aha tak to jsme hráli blbě.
Můžu se zeptat na upřesnění. Hodím, zahlásím a zaplatím mocně on se čerpá nebo ne a já pak hlásím a platím lstivě, nebo taky před čerpáním?MarkyParky píše:Sasparillos:
Mocně se platí po hodu, před vyčerpáním.
Jeho použití ovlivňuje soupeřovo rozhodování se, zda se vyčerpat nebo ne.
Elen síla lûmen omentielvo.
<Hvězda svítí na hodinu našeho setkání.>
<Hvězda svítí na hodinu našeho setkání.>
- MarkyParky
- Příspěvky: 16381
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Domácí pravidla (house rules)
Lstivě se platí až po rozhodnutí se nevyčerpat.
Doporučuju se podívat do tohoto dokumentu http://www.drd2.cz/sites/default/files/ ... 141010.pdf na stranu 28, První doporučený postup hlášení a vyhodnocování akce (nadpis Nejprve stručně, vítěz si popíše své vítězství, kdo se vyčerpá, opravuje popis), je rozpracovaný detailně, včetně toho, kdy se hlásí jednotlivé manévry.
Jinak Fafrin měl na tohle takový hezký obrázek... (Fafrine, mohl bys ho sem upnout? Já jsem na chatě a mám tu mizerný internet).
Doporučuju se podívat do tohoto dokumentu http://www.drd2.cz/sites/default/files/ ... 141010.pdf na stranu 28, První doporučený postup hlášení a vyhodnocování akce (nadpis Nejprve stručně, vítěz si popíše své vítězství, kdo se vyčerpá, opravuje popis), je rozpracovaný detailně, včetně toho, kdy se hlásí jednotlivé manévry.
Jinak Fafrin měl na tohle takový hezký obrázek... (Fafrine, mohl bys ho sem upnout? Já jsem na chatě a mám tu mizerný internet).
Re: Domácí pravidla (house rules)
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Re: Domácí pravidla (house rules)
Díky moc.
Elen síla lûmen omentielvo.
<Hvězda svítí na hodinu našeho setkání.>
<Hvězda svítí na hodinu našeho setkání.>
- Sarsaparillos
- Příspěvky: 1166
- Registrován: 27. 8. 2011, 10:15
Re: Domácí pravidla (house rules)
No jo, to je tak, když si člověk na houserules tolik zvykne, že zapomene, jak to bylo správně. A na ten Fafrinův obrázek si přitom pamatuju
- Pan Banán
- Příspěvky: 50
- Registrován: 6. 4. 2014, 22:50
- Bydliště: Tam, kam lidská noha nevkročila
- Kontaktovat uživatele:
Re: Domácí pravidla (house rules)
Nedá mi to a musím rýpnout- Na tom obrázku systému manévrů chybí "Velmi Rozsáhle"
"Včerejšek, ten je ten tam.
Zítřek, ten nám není znám.
Ale dnešek, to je dar.
Tak si toho daru náležitě važ."
- Mistr Oogway
Zítřek, ten nám není znám.
Ale dnešek, to je dar.
Tak si toho daru náležitě važ."
- Mistr Oogway
Re: Domácí pravidla (house rules)
Jestli to nebude tím, že velmi rozsáhle není? Docela by mě zajímalo, jak by sis ho představoval... Postava nahlásí akci a podle protiakcí se rozhodne, zda její akce směřuje na víc než jednoho protivníka?Pan Banán píše:Nedá mi to a musím rýpnout- Na tom obrázku systému manévrů chybí "Velmi Rozsáhle"
- Sarsaparillos
- Příspěvky: 1166
- Registrován: 27. 8. 2011, 10:15
Re: Domácí pravidla (house rules)
Velmi rozsáhle zavedly Hry mocných a je to oblast o velikosti hradiště. V obrázku by to bylo na stejném místě, jako rozsáhle, ale ten obrázek vznikal dříve.Arten_CZ píše:Jestli to nebude tím, že velmi rozsáhle není? Docela by mě zajímalo, jak by sis ho představoval... Postava nahlásí akci a podle protiakcí se rozhodne, zda její akce směřuje na víc než jednoho protivníka?
Re: Domácí pravidla (house rules)
Moje chyba, HM už nastudovány tak podrobně nemám. Název Velmi rozsáhle ve mě ale evokoval souvztažnost s dalšími Velmi manévry. V revizi pravidel bych ho tedy přejmenoval, když už máme Ukrutně i Velmi ukrutně, tak třeba na Sakra rozsáhle?Sarsaparillos píše:Velmi rozsáhle zavedly Hry mocných a je to oblast o velikosti hradiště. V obrázku by to bylo na stejném místě, jako rozsáhle, ale ten obrázek vznikal dříve.Arten_CZ píše:Jestli to nebude tím, že velmi rozsáhle není? Docela by mě zajímalo, jak by sis ho představoval... Postava nahlásí akci a podle protiakcí se rozhodne, zda její akce směřuje na víc než jednoho protivníka?
Re: Domácí pravidla (house rules)
Velmi ukrutně nemáme. Máme Ukrutně přesně/mocně/lstivě. Pravda, že ukrutně rozsáhle nemáme. Ale také nemáme velmi obrana, takže úplně nevidím problém.
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů