[RPG Kuchyně 2014] Krvavy sneh (LEGO powered saga telling)
- crowen
- Administrátor
- Příspěvky: 3749
- Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
- Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
- Kontaktovat uživatele:
[RPG Kuchyně 2014] Krvavy sneh (LEGO powered saga telling)
Krvavy sneh
LEGO POWERED SAGA TELLING
Krvavý sneh je sci-fi hra na hrdinov.
Hráči sú členovia Komanda 274 tvoriaceho posádku korvety Arthwen 0710, elitnej jednotky Snowtrooperov cvičených na špeciálne operácie na ľadových svetoch Galaxie.
Postavy a ich vybavenie sú v hre reprezentované Lego figúrkami a ich doplnkami. Schopnosti postáv určujú karty, ktoré hráč na začiatku hry dostane. Zranenie a liečenie postáv sa zaznamenáva odoberaním a pridávaním jednotlivých častí Lego figúrok. Ako počítadlo šťastia postavy sa používajú spinky na papier, ktoré zároveň slúžia aj na značenie zmeny významu kariet.
Sutaznu verziu pravidiel Krvaveho snehu stahujte tu.
- crowen
- Administrátor
- Příspěvky: 3749
- Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
- Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
- Kontaktovat uživatele:
Re: [RPG Kuchyně 2014] Krvavy sneh
Pocas pisania som rozmyslal aj nad fantasy variantou, ale nemal som dostatok cool obrazkov Hodim to sem, aby to neostalo len v mojom supliku.
Lindisfarne 793 A.D.
Hraci predstavuju severanov - posadku drakkaru Dravec. Misiou je vyplienenie klastora Lindisfarne. Vyhoda je Husta hmla, komplikacia je prichod druziny anglickych ozbrojencov.
LOKACIE
VII - Fjord / Jazero
VIII - Hory
IX - Hvozd / Les
X - Pristav
J - Dedina
Q - Hradisko
K - Mesto
A - More / Ladova plan
BESTIAR / NPC
VII - Vlk / Lovec
VIII - Medved / Bojovnik
IX - Puma / Remeselnik
X - Kraken / Obchodnik
J - Skret / Pastier
Q - Draugr / Skald
K - Troll / Saman
A - Drak / Earl
UDALOSTI
VII - (Snehova) burka
VIII - Neobvykle teplo
IX - Krvna pomsta
X - Extremny mraz
J - Lavina, zosun pody
Q - Vybuch sopky, zemetrasenie
K - Vojna / Vpad utocnikov
A - Epidemia
TECHNICKE PORUCHY
VII - Diera v lodi
VIII - Zlomeny stazen
IX - Roztrhnuta plachta
X - Zlomene kormidlo
J - Pokazene zasoby
Q - Rozbity navigacny krystal
K - Rozbite sudy na vodu
A - Zlamane vesla
SCHOPNOSTI
VII - Zapas
VIII - Lov
IX - Moreplavba
X - Lukostrelba
J - Chladne zbrane
Q - Remeslo
K - Sagy
A - Obchod
RUNOVA MAGIA (SILA)
VII - Telo hrdinu - postava ma +2k6 k jednemu telesnemu atributu - Sila, Reflexy, Rychlost, Odolnost
VIII - Plast
IX - Podmanivy hlas - +2k6 ked postava vplyva hlasom / slovami na inych
X - Zostrene zmysly
J - Vnutorny zrak
Q - Ochrana run - Postava dokaze vycitit nebezpecie a ma +2k6 pri hodoch na obranu
K - Vyliec
A - Pocasie - Postava dokaze ukludnit alebo rozburit zivly do konca sceny
POKUSENIE (MOC IMPERIA)
VII - Zdobena zbran
VIII - Sperky a peniaze
IX - Protisluzba
X - Kon
J - Poda
Q - Otrokyna
K - Lod
A - Tvrdza
ZBROJNICA
Kontaktne zbrane
Noz
Vrhaci noz
Sekera
Kladivo
Mec
Ostep
Tazke zbrane
Bojova sekera
Obojrucny mec
Kyj
Strelne zbrane
Luk
Kusa
Prak
Ine vybavenie
Helma
Stit
Brnenie
Lindisfarne 793 A.D.
Hraci predstavuju severanov - posadku drakkaru Dravec. Misiou je vyplienenie klastora Lindisfarne. Vyhoda je Husta hmla, komplikacia je prichod druziny anglickych ozbrojencov.
LOKACIE
VII - Fjord / Jazero
VIII - Hory
IX - Hvozd / Les
X - Pristav
J - Dedina
Q - Hradisko
K - Mesto
A - More / Ladova plan
BESTIAR / NPC
VII - Vlk / Lovec
VIII - Medved / Bojovnik
IX - Puma / Remeselnik
X - Kraken / Obchodnik
J - Skret / Pastier
Q - Draugr / Skald
K - Troll / Saman
A - Drak / Earl
UDALOSTI
VII - (Snehova) burka
VIII - Neobvykle teplo
IX - Krvna pomsta
X - Extremny mraz
J - Lavina, zosun pody
Q - Vybuch sopky, zemetrasenie
K - Vojna / Vpad utocnikov
A - Epidemia
TECHNICKE PORUCHY
VII - Diera v lodi
VIII - Zlomeny stazen
IX - Roztrhnuta plachta
X - Zlomene kormidlo
J - Pokazene zasoby
Q - Rozbity navigacny krystal
K - Rozbite sudy na vodu
A - Zlamane vesla
SCHOPNOSTI
VII - Zapas
VIII - Lov
IX - Moreplavba
X - Lukostrelba
J - Chladne zbrane
Q - Remeslo
K - Sagy
A - Obchod
RUNOVA MAGIA (SILA)
VII - Telo hrdinu - postava ma +2k6 k jednemu telesnemu atributu - Sila, Reflexy, Rychlost, Odolnost
VIII - Plast
IX - Podmanivy hlas - +2k6 ked postava vplyva hlasom / slovami na inych
X - Zostrene zmysly
J - Vnutorny zrak
Q - Ochrana run - Postava dokaze vycitit nebezpecie a ma +2k6 pri hodoch na obranu
K - Vyliec
A - Pocasie - Postava dokaze ukludnit alebo rozburit zivly do konca sceny
POKUSENIE (MOC IMPERIA)
VII - Zdobena zbran
VIII - Sperky a peniaze
IX - Protisluzba
X - Kon
J - Poda
Q - Otrokyna
K - Lod
A - Tvrdza
ZBROJNICA
Kontaktne zbrane
Noz
Vrhaci noz
Sekera
Kladivo
Mec
Ostep
Tazke zbrane
Bojova sekera
Obojrucny mec
Kyj
Strelne zbrane
Luk
Kusa
Prak
Ine vybavenie
Helma
Stit
Brnenie
- crowen
- Administrátor
- Příspěvky: 3749
- Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
- Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
- Kontaktovat uživatele:
Re: [RPG Kuchyně 2014] Krvavy sneh (LEGO powered saga tellin
Namiesto Pokusenia (Moci Imperia) mozete vyuzit priazen severskych bohov
PATRON
Raz za herne sedenie moze hrac vyvolat priazen svojho bozskeho patrona, hrac si moze zobrat 2k6. Kartu po vyuziti otoci obrazkom dole az do konca sedenia.
VII - Bragi - boh poezie a hudby
VIII - Eir - bohyna liecenia
IX - Freya - bohyna lasky a plodnosti
X - Loki - boh lsti a uskokov
J - Ran - bohyna mora
Q - Odin - kral bohov, boh mudrosti a magie
K - Thor - boj hromu a boja
A - Ullr - boh sikovnych ruk a lovu
PATRON
Raz za herne sedenie moze hrac vyvolat priazen svojho bozskeho patrona, hrac si moze zobrat 2k6. Kartu po vyuziti otoci obrazkom dole az do konca sedenia.
VII - Bragi - boh poezie a hudby
VIII - Eir - bohyna liecenia
IX - Freya - bohyna lasky a plodnosti
X - Loki - boh lsti a uskokov
J - Ran - bohyna mora
Q - Odin - kral bohov, boh mudrosti a magie
K - Thor - boj hromu a boja
A - Ullr - boh sikovnych ruk a lovu
Re: [RPG Kuchyně 2014] Krvavy sneh (LEGO powered saga tellin
na začiatok disclaimer: podarilo sa mi discartnúť všetky poznámky z pdfka, takže idem po pamäti. môže sa stať, že budem písať strašné blbosti, v takom prípade je treba ma opraviť a ignorovať
Star Wars ma celkom minul, Legovú figúrku po ruke nemám ani jednu. ak si to ale odmyslím, mohla by to byť v skutočnosti celkom príjemná hra
tam by som vlastne začal - hra je pomerne náročná na materiál. ak som to správne pochopil, je to ťažké hrať, ak si každý hráč neprinensie vlastný balíček kariet (k tomu neskôr) a bez lega sa veľmi nepohneme. možno to sa to bude dať obísť iným náhodným generátorom a postavičkou z papiera, ale už to proste nebude ono. hru si tak nezahrá zďaleka toľko ľudí, koľko by mohlo. ako nápad ale veľmi oceňujem, pomerne dosť to trčí z radu a to veľmi sviežim a príjemným spôsobom
hra je šialene chaoticky zoradená. prvý dojem mi pokazil cheat sheet na prvej strane (čo má svoju logiku, aby som ho nehľadal kade-tade, ak sa k hre vraciam, ale rovnako dobre by slúžil na konci... hrou navyše aj tak budem listovať, keď budem generovať jednotlivé veci pomocou kariet), ale povedal som si, že to skusnem, možno to ďalej bude lepšie. lenže ono vlastne nie je. podnetný markusov článok, čo sa vyhrabal pred kuchyňou tento rok, má niečo do seba a ty si stvoril presne takú malú hru s veľkými problémami.
až príliš často som mal pocit, že sa zbytočne odkazuješ niekam, kam sa dočítam len zachvíľu, keď sa to dalo obísť inak. text tak, ako je rozvrhnutý, rozhodne nie je hráčovi nápomocný v pochopení hry, čo je strašná škoda, lebo to nie je nutne tým, žeby v ňom niečo chýbalo, ale len tým, v akom poradí je napísaný. spravil si vlastne zmenšenú verziu obrieho rulebooku a - okrem toho, že nie som celkom fanúšik týchto vecí - to proste celkom dobre nezafungovalo
je mi jasné, že v tvojej hlave a v tvojej aure hra funguje perfektne, ale mne trvalo viacero čítaní, kým som prišiel na to, ako to asi hrať a to si vlastne nie som istý, či je to správny výklad...
nepomohli mi v tom ani strašne zložité pravidlá na výklad kariet, doteraz si nie som celkom istý, ako funguje generátor, keď nemá každý hráč vlastný balíček, ba pozerajúc sa na to spätne, vlastne ani, či si karty losujem náhodne, alebo si ich vyberám cielene. niektoré operácie s balíčkom boli popísané priam šialene (zabrať mi dalo napríklad generovanie osadenstva stanice pred začiatkom hry a obsadenie sektorov impériom/rebelmi) a musel som si vytiahnuť karty a nasimulovať si to, aby som to pochopil (ale bez tých poznámok, čo som k tomu mal, je to aj tak zbytočné, lebo tie som k tomu potreboval, ak by som to šiel hrať, musel by som si to rovnakým spôsobom prelúskať znova)
hra sa celkom nepokryte inšpiruje niektorými inými vecami (čo nie je zle ), najmä otázka "čo robia vaše postavy" (aj keď uprednostňujem priame "čo robíte") mi je odniekiaľ povedomá (ale ani aspekty nevidím prvý raz a podobných vecí je tam mnoho. vykradnúť dobré hry nemusí byť na škodu, ak to celé funguje a aj keď som tebou použitú kockovú mechaniku matematicky nepitval, nevidím dôvod, prečo by to, ak sa to vezme zo správneho konca, fungovať nemalo.
je to vlastne celkom dobrý nápad, celkom dobre modifikovateľný do rôznych prostredí, poteší mnoho ľudí a nielen fanúšikov Lega a je to strašne svieži vietor v Kuchyni. bohužiaľ má strašne veľa múch, ktorých prekonávanie a obchádzanie tú hru môže celkom dobre potopiť. aspoň u mňa kvôli tomu zostala akási podivná pachuť...
Star Wars ma celkom minul, Legovú figúrku po ruke nemám ani jednu. ak si to ale odmyslím, mohla by to byť v skutočnosti celkom príjemná hra
tam by som vlastne začal - hra je pomerne náročná na materiál. ak som to správne pochopil, je to ťažké hrať, ak si každý hráč neprinensie vlastný balíček kariet (k tomu neskôr) a bez lega sa veľmi nepohneme. možno to sa to bude dať obísť iným náhodným generátorom a postavičkou z papiera, ale už to proste nebude ono. hru si tak nezahrá zďaleka toľko ľudí, koľko by mohlo. ako nápad ale veľmi oceňujem, pomerne dosť to trčí z radu a to veľmi sviežim a príjemným spôsobom
hra je šialene chaoticky zoradená. prvý dojem mi pokazil cheat sheet na prvej strane (čo má svoju logiku, aby som ho nehľadal kade-tade, ak sa k hre vraciam, ale rovnako dobre by slúžil na konci... hrou navyše aj tak budem listovať, keď budem generovať jednotlivé veci pomocou kariet), ale povedal som si, že to skusnem, možno to ďalej bude lepšie. lenže ono vlastne nie je. podnetný markusov článok, čo sa vyhrabal pred kuchyňou tento rok, má niečo do seba a ty si stvoril presne takú malú hru s veľkými problémami.
až príliš často som mal pocit, že sa zbytočne odkazuješ niekam, kam sa dočítam len zachvíľu, keď sa to dalo obísť inak. text tak, ako je rozvrhnutý, rozhodne nie je hráčovi nápomocný v pochopení hry, čo je strašná škoda, lebo to nie je nutne tým, žeby v ňom niečo chýbalo, ale len tým, v akom poradí je napísaný. spravil si vlastne zmenšenú verziu obrieho rulebooku a - okrem toho, že nie som celkom fanúšik týchto vecí - to proste celkom dobre nezafungovalo
je mi jasné, že v tvojej hlave a v tvojej aure hra funguje perfektne, ale mne trvalo viacero čítaní, kým som prišiel na to, ako to asi hrať a to si vlastne nie som istý, či je to správny výklad...
nepomohli mi v tom ani strašne zložité pravidlá na výklad kariet, doteraz si nie som celkom istý, ako funguje generátor, keď nemá každý hráč vlastný balíček, ba pozerajúc sa na to spätne, vlastne ani, či si karty losujem náhodne, alebo si ich vyberám cielene. niektoré operácie s balíčkom boli popísané priam šialene (zabrať mi dalo napríklad generovanie osadenstva stanice pred začiatkom hry a obsadenie sektorov impériom/rebelmi) a musel som si vytiahnuť karty a nasimulovať si to, aby som to pochopil (ale bez tých poznámok, čo som k tomu mal, je to aj tak zbytočné, lebo tie som k tomu potreboval, ak by som to šiel hrať, musel by som si to rovnakým spôsobom prelúskať znova)
hra sa celkom nepokryte inšpiruje niektorými inými vecami (čo nie je zle ), najmä otázka "čo robia vaše postavy" (aj keď uprednostňujem priame "čo robíte") mi je odniekiaľ povedomá (ale ani aspekty nevidím prvý raz a podobných vecí je tam mnoho. vykradnúť dobré hry nemusí byť na škodu, ak to celé funguje a aj keď som tebou použitú kockovú mechaniku matematicky nepitval, nevidím dôvod, prečo by to, ak sa to vezme zo správneho konca, fungovať nemalo.
je to vlastne celkom dobrý nápad, celkom dobre modifikovateľný do rôznych prostredí, poteší mnoho ľudí a nielen fanúšikov Lega a je to strašne svieži vietor v Kuchyni. bohužiaľ má strašne veľa múch, ktorých prekonávanie a obchádzanie tú hru môže celkom dobre potopiť. aspoň u mňa kvôli tomu zostala akási podivná pachuť...
- crowen
- Administrátor
- Příspěvky: 3749
- Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
- Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
- Kontaktovat uživatele:
Re: [RPG Kuchyně 2014] Krvavy sneh (LEGO powered saga tellin
Vdaka za komentar Morech.
To bude asi preto, lebo tato hra je tvorena ako Lego RPG
1 - o com je hra a co potrebujes
2 - jednostranove zhrnutie (ale toto mohlo byt aj na konci, a asi to tam prehodim)
3 - hraci si sadnu okolo stola a vygeneruju hru - prostredie, protivnikov a udalosti. Toto by malo zabrat asi 2-3 minuty.
4 - prostredie je hotove, hraci si vytvoria postavy.
5 - na konci generovania postavy su vzorove postavy a NPC
6 - ked je vsetko vytvorene (herne prostredie aj postavy), pridu na rad herne mechaniky:
7 - nasleduje Vybavenie (toto mozno mohlo byt pri tvorbe postavy)
8 - nasleduje popis priebehu hry - delenie na sceny, ako uviest scenu, blizsie vysvetlenie pocitadiel (nie len) casu
9 - po konci hry, ak sa to ludom zapaci a chcu hrat dalsie misie, maju kratky navod, ako generovat misie a rozvoj postavy.
10 - pravidla koncia mojimi poznamkami k tvorbe
11 - priloha - vyznam vsetkych kariet na jednej strane a Zaznam z misie.
Ako inac by si tie kapitoly prehadzal, aby davali lepsi zmysel?
Tento isty postup sa uplatni pri tvorbe postavy pri urcovani vsetkych stats, kde sa vyuzivaju karty.
Kde prosim ta vidis aspekty?
Dakujem Ta modifikovatelnost je demonstrovana vikingami v mojich post-kuchynovych komentaroch.
Na oneshot stacia dva balicky kariet, ak by to niekto chcel hravat dlhsie, tak kazdy hrac potrebuje vlastny balicek sedmovych kariet. Verim, ze to nebude problem, ja som dnes namatkovo nasiel dve sady, o ktorych som ani nevedel, ze ich mam doma.ak som to správne pochopil, je to ťažké hrať, ak si každý hráč neprinensie vlastný balíček kariet (k tomu neskôr)
a bez lega sa veľmi nepohneme.
To bude asi preto, lebo tato hra je tvorena ako Lego RPG
Rozmyslal som, ze spravim aj verziu s dennikom, a teda eliminujem dve zakladne veci - lego a karty. Ale nie som si tym celkom isty.možno to sa to bude dať obísť iným náhodným generátorom a postavičkou z papiera, ale už to proste nebude ono. hru si tak nezahrá zďaleka toľko ľudí, koľko by mohlo.
Dakujemako nápad ale veľmi oceňujem, pomerne dosť to trčí z radu a to veľmi sviežim a príjemným spôsobom
Naozaj?hra je šialene chaoticky zoradená.
1 - o com je hra a co potrebujes
2 - jednostranove zhrnutie (ale toto mohlo byt aj na konci, a asi to tam prehodim)
3 - hraci si sadnu okolo stola a vygeneruju hru - prostredie, protivnikov a udalosti. Toto by malo zabrat asi 2-3 minuty.
4 - prostredie je hotove, hraci si vytvoria postavy.
Kód: Vybrat vše
1 - meno
2 - kodove oznacenie
3 - vybavenie - co vies na figurku navesat, predpokladam, ze helmu, ruksak/kyslik alebo plast, nejaku zbran do jednej a este jednu vec do druhej ruky. Mozno lyze na nohy.
4 - dve karty predstavujuce vlastnosti
5 - dalsie dve karty, bud 2xSchopnost, alebo nejaku kombinaciu Schopnosti a Sily, alebo 2xSilu.
6 - jednu karty Moc Imperia
7 - hodis k6, dostanes Stastie
8 - hodis druhu k6, dostanes pocet kusov dodatocneho Vybavenia
6 - ked je vsetko vytvorene (herne prostredie aj postavy), pridu na rad herne mechaniky:
Kód: Vybrat vše
- kedy je konflikt
- ako sa sklada bank kociek
- ako sa hodi a ako sa urci vitaz
- prejav uspechu z mechanickej stranky
- odstranovanie negativnych nasledkov
8 - nasleduje popis priebehu hry - delenie na sceny, ako uviest scenu, blizsie vysvetlenie pocitadiel (nie len) casu
9 - po konci hry, ak sa to ludom zapaci a chcu hrat dalsie misie, maju kratky navod, ako generovat misie a rozvoj postavy.
10 - pravidla koncia mojimi poznamkami k tvorbe
11 - priloha - vyznam vsetkych kariet na jednej strane a Zaznam z misie.
Pravidla som pisal v casovej postupnosti tak, ako v relnom zivote jednotlive situacie nastavaju, ked sa parta manikov zide k hre.až príliš často som mal pocit, že sa zbytočne odkazuješ niekam, kam sa dočítam len zachvíľu, keď sa to dalo obísť inak. text tak, ako je rozvrhnutý, rozhodne nie je hráčovi nápomocný v pochopení hry, čo je strašná škoda, lebo to nie je nutne tým, žeby v ňom niečo chýbalo, ale len tým, v akom poradí je napísaný. spravil si vlastne zmenšenú verziu obrieho rulebooku a - okrem toho, že nie som celkom fanúšik týchto vecí - to proste celkom dobre nezafungovalo
Ako inac by si tie kapitoly prehadzal, aby davali lepsi zmysel?
S ktorymi pasazami si mal konkretne problem? Pozriem sa na to s odstupom, ci by sa nieco nedalo vysvetlit jednoduchsie alebo inac, tak, aby to bolo lahsie pochopitelne.mne trvalo viacero čítaní, kým som prišiel na to, ako to asi hrať a to si vlastne nie som istý, či je to správny výklad...
Ktory odstavec presne? Hraci na zaciatku tahaju karty roznych farieb, ktore maju rozny vyznam, a tym vygeneruju, kto ovlada ktore lokacie, kde sa nachadza aka NPC, a stats jednotlivych postav.nepomohli mi v tom ani strašne zložité pravidlá na výklad kariet,
Mas niekolko moznosti Generovanie herneho prostredia je vzdy nahodne. Pri tvorbe postavy mas na vyber. Bud nahodne, alebo cielene, je to tam popisane.doteraz si nie som celkom istý, ako funguje generátor, keď nemá každý hráč vlastný balíček, ba pozerajúc sa na to spätne, vlastne ani, či si karty losujem náhodne, alebo si ich vyberám cielene.
Kód: Vybrat vše
Každý hráč si vytiahne dve karty reprezentujúce Vlastnosti jeho postavy. Môžete
to urobiť niekoľkými spôsobmi:
1. Náhodným losovaním - každý hráč si náhodne vytiahne jednu kartu.
Keď majú všetci hráči jednu kartu, ťah sa opakuje.
2. Dohodou - hráči sa dohodnú, kto si zoberie ktorú Vlastnosť.
3. Postupným výberom - karty Vlastností sa vyložia na stôl tak, aby
každý videl ich hodnoty. Hráči si postupne vyberú po jednej Vlastnosti.
Keď majú všetci hráči jednu kartu, výber sa opakuje.
Co je zlozite na vybrani kariet jednej farby, hodeni k6, a nahodnom vylosovani tolkych kariet, kolko padlo na kocke????niektoré operácie s balíčkom boli popísané priam šialene (zabrať mi dalo napríklad generovanie osadenstva stanice pred začiatkom hry a obsadenie sektorov impériom/rebelmi) a musel som si vytiahnuť karty a nasimulovať si to, aby som to pochopil (ale bez tých poznámok, čo som k tomu mal, je to aj tak zbytočné, lebo tie som k tomu potreboval, ak by som to šiel hrať, musel by som si to rovnakým spôsobom prelúskať znova)
Mechanika kociek (dva pooly proti sebe, musis hodit viac, ako najvyssie cislo supera) je z nejakej indie hry, kedysi som o nej cital, ale uz sa vazne nepamatam, kde to bolo. Mozno Sorcerer?hra sa celkom nepokryte inšpiruje niektorými inými vecami (čo nie je zle ), najmä otázka "čo robia vaše postavy" (aj keď uprednostňujem priame "čo robíte") mi je odniekiaľ povedomá (ale ani aspekty nevidím prvý raz a podobných vecí je tam mnoho. vykradnúť dobré hry nemusí byť na škodu, ak to celé funguje a aj keď som tebou použitú kockovú mechaniku matematicky nepitval, nevidím dôvod, prečo by to, ak sa to vezme zo správneho konca, fungovať nemalo.
Kde prosim ta vidis aspekty?
je to vlastne celkom dobrý nápad, celkom dobre modifikovateľný do rôznych prostredí, poteší mnoho ľudí a nielen fanúšikov Lega a je to strašne svieži vietor v Kuchyni.
Dakujem Ta modifikovatelnost je demonstrovana vikingami v mojich post-kuchynovych komentaroch.
To ma mrzi, ale z tvojho komentara neviem presne urcit, co konkretne nefunguje.bohužiaľ má strašne veľa múch, ktorých prekonávanie a obchádzanie tú hru môže celkom dobre potopiť. aspoň u mňa kvôli tomu zostala akási podivná pachuť...
Re: [RPG Kuchyně 2014] Krvavy sneh (LEGO powered saga tellin
sakra... tak... som ešte rozpoltenejší, ako predtým, lebo to, čo tu tvrdíš je z obrovskej časti pravda a napriek tomu si ma mojich pocitov nezbavil.
a musím pri tom vyzerať fakt divne... aha, aha, jasne, uhm, hm... (povytiahnem obočie, spomalím), okej, uhm, čo? (povytiahnem druhé obočie), aha, alebo, nie?... och... okej, áno, fajn, WHAT THE?!... a som v riti, stratený, utopený, úplne mimo.
pozerajúc sa na to takto môj komentár teda nemusí objektáívne zachytávať problémy hry, ale moje pocity, ktoré mám (tak, ako má väčšina ľudí u Tolkiena pocit, že sa strašne vlečie a on pritom nevyplýva jedinú vetu, aby sa niečo nestalo)
možno by pomohlo inak to vysadiť. takto prerušuješ flow pravidiel tým, že do nich vkladáš zoznamy vecí, ktoré generuješ kartami a mňa to vlastne nezaujíma, ak hľadám v pravidlách nejaký väčší rámec.
pozri sa na môj post touto optikou a bude nám lepšie obom (lebo ma fakt mrzí, že znel môj post tak zle, keď vlastne asi väčšinu času nemám pravdu. ak ale bude mať podobný problém/pocit ako ja viacero ľudí, tak sa niekde predsalen stala chyba.)
možno skús do ďalšej verzie prihodiť ten cheat sheet tak, ako si ho dal sem mne
skúsim nanovo porobiť tie poznámky do pdfka a hodím ho po tebe, možno ti to lepšie objasné moje pocity pri čítaní a ja to možno na ten dvestý pokus konečne pochopím, ale nebude to hneď, ešte ma pár hier v kuchyni čaká a vôbec, nepôjde to rýchlo...
(OT: aspekty bol hlavne strašný hlod, lebo definuješ postavu prídavnými menami. vôbec ho neber vážne, ja už FATE vidím všade a robím si z toho tak trochu prdel [a asi najviac sám zo seba, lebo ten systém mi nikdy nefungoval ])
to je ostatne aj môj najväčší problém s Krvavým snehom... čítal som to zo všetkých hier rozhodne najviac krát, snažil som sa zohľadniť tvoj post tu a nech robím, čo robím, do piatej strany sa v tom proste utopímcrowen píše:To ma mrzi, ale z tvojho komentara neviem presne urcit, co konkretne nefunguje.
a musím pri tom vyzerať fakt divne... aha, aha, jasne, uhm, hm... (povytiahnem obočie, spomalím), okej, uhm, čo? (povytiahnem druhé obočie), aha, alebo, nie?... och... okej, áno, fajn, WHAT THE?!... a som v riti, stratený, utopený, úplne mimo.
pozerajúc sa na to takto môj komentár teda nemusí objektáívne zachytávať problémy hry, ale moje pocity, ktoré mám (tak, ako má väčšina ľudí u Tolkiena pocit, že sa strašne vlečie a on pritom nevyplýva jedinú vetu, aby sa niečo nestalo)
možno by pomohlo inak to vysadiť. takto prerušuješ flow pravidiel tým, že do nich vkladáš zoznamy vecí, ktoré generuješ kartami a mňa to vlastne nezaujíma, ak hľadám v pravidlách nejaký väčší rámec.
pozri sa na môj post touto optikou a bude nám lepšie obom (lebo ma fakt mrzí, že znel môj post tak zle, keď vlastne asi väčšinu času nemám pravdu. ak ale bude mať podobný problém/pocit ako ja viacero ľudí, tak sa niekde predsalen stala chyba.)
možno skús do ďalšej verzie prihodiť ten cheat sheet tak, ako si ho dal sem mne
skúsim nanovo porobiť tie poznámky do pdfka a hodím ho po tebe, možno ti to lepšie objasné moje pocity pri čítaní a ja to možno na ten dvestý pokus konečne pochopím, ale nebude to hneď, ešte ma pár hier v kuchyni čaká a vôbec, nepôjde to rýchlo...
(OT: aspekty bol hlavne strašný hlod, lebo definuješ postavu prídavnými menami. vôbec ho neber vážne, ja už FATE vidím všade a robím si z toho tak trochu prdel [a asi najviac sám zo seba, lebo ten systém mi nikdy nefungoval ])
Re: [RPG Kuchyně 2014] Krvavy sneh (LEGO powered saga tellin
"Lego a RPG? Jde to vůbec dohromady?" Takovou jsem si kladl otázku, když jsem tuto hru otevřel poprvé. Inu, zkusím se této hře podívat na zoubek...
Grafika a layout
Obrázky ze zasněženého Star Wars Lega se mi moc líbí. Celkově je layout příjemný a oceňuji zvýraznění klíčových slov a odlišení příkladů jinou barvou.
Pomůcky
Je sice pravda, že se hráči obejdou bez osobních deníků, ale zase potřebují spoustu dalších věcí. Lego, karty (možná i několik balíčků), kostky. To není úplně nejmíň věcí...
Balíčky karet
Má-li před sebou hráč vyložené listové eso a kulovou osmičku, neříká mi to vůbec ale vůbec nic. Vždy (!) budu potřebovat tu vysvětlující tabulku, protože i když to na chvíli budu vědět, po chvíli to zase zapomenu. Proto si kladu otázku, proč se vlastně ty karty používají a všechno se do nich takto "kóduje"? Klidně bych všechny věci napsal na lístečky a hrál s lístečky... (Pokud ses tomu vyhnul jenom proto, aby bylo té "nepsací" ingredienci učiněno zadost, tak to chápu, ale je to prostě jenom pravidlo pro pravidlo. Přehledné to teda vůbec není...)
Ještě poznamenám, že míchat karty, na kterých jsou zapíchnuté sponky, asi není zase tak úplně snadné...
Lokace
Bylo by pěkné, kdyby spolu lokace tak nějak sousedily a podle toho se mohly dobývat. (V podstatě by to byl takový jako "dungeon".) Takhle to jsou jenom (nepropojená) místa. Navíc mi přijde nelogické, že může nastat situace, kdy třeba důl a farma patří Rebelům, ale obytný komplex Stormtrooperům. Kde teda ti horníci spí...?
Teď ještě nějak nevím, jestli Rebelové můžou (a jak) dobývat lokace. (Je to jenom ryze příběhově?) Ptám se proto, že to je jedna z možných podmínek ukončení hry.
Síla (červené karty)
Přijde mi, že za Sitha budou chtít hrát hráči všichni. (Nejenom proto, že budou moci používat červené karty, ale taky proto, že to je prostě "cool" ) Proto bych možnost hrát za "obyčejné" Stromtroopery snad ani nebral v úvahu... (Nějaké nevýhody (příběhové ani mechanické) ten Sith přece nemá.)
Vybavení
Konflikt
Vyhodnocovací mechanika asi funguje. Jenom mám pocit, že hráč může mít k dispozici v každou chvíli poměrně hodně kostek a tak nevím, jestli doporučené 3 kostky na velmi náročnou činnost (bez opozice) stačí. Spíš bych dal třeba: Běžná - 2k6, Náročná - 4k6, Velmi náročná - 6k6.
Zbrojnice
Takovýto soupis určitě chválím. Ale existuje pro každou z uvedených věcí odpovídající lego součástka?
Závěr
Tvorba mise, tvorba postavy, vyhodnocovací mechanika, způsob značení zranění, lečení, aktivování Síly, možná pokračování, náměty na nové mise, vylepšování postavy... To vše tam je a to všechno funguje. Přesto prostě nevím...
Karty bych vynechal (psal bych ty všechy věci prostě na papírky) a lego možná i taky. (Zranění a výbava (možná i ty vzdálenosti) se dají znázorňovat i jinak, i když tím by ta hra přišla asi o hodně ze své zábavnosti.) Tím bych tu hru ale tak moc změnil, že by najednou tak nějak vlastně asi nebylo o co stát... Takže opravdu nevím...
Lego si dokážu představit v deskovce, případně i ve wargame, ale v RPG vážně poměrně těžko. Ale chce-li někdo znázorňovat výbavu, zranění a vzdálenosti netradičním způsobem, doufám, že si k němu tato hra cestu najde. Tobě chci rozhodně moc poděkovat, protože tvůj nápad je opravdu zajímavý a možná dostaneš nějakou cenu za "nejinovativnější nápad".
Grafika a layout
Obrázky ze zasněženého Star Wars Lega se mi moc líbí. Celkově je layout příjemný a oceňuji zvýraznění klíčových slov a odlišení příkladů jinou barvou.
Pomůcky
Je sice pravda, že se hráči obejdou bez osobních deníků, ale zase potřebují spoustu dalších věcí. Lego, karty (možná i několik balíčků), kostky. To není úplně nejmíň věcí...
Balíčky karet
Má-li před sebou hráč vyložené listové eso a kulovou osmičku, neříká mi to vůbec ale vůbec nic. Vždy (!) budu potřebovat tu vysvětlující tabulku, protože i když to na chvíli budu vědět, po chvíli to zase zapomenu. Proto si kladu otázku, proč se vlastně ty karty používají a všechno se do nich takto "kóduje"? Klidně bych všechny věci napsal na lístečky a hrál s lístečky... (Pokud ses tomu vyhnul jenom proto, aby bylo té "nepsací" ingredienci učiněno zadost, tak to chápu, ale je to prostě jenom pravidlo pro pravidlo. Přehledné to teda vůbec není...)
Ještě poznamenám, že míchat karty, na kterých jsou zapíchnuté sponky, asi není zase tak úplně snadné...
Lokace
Bylo by pěkné, kdyby spolu lokace tak nějak sousedily a podle toho se mohly dobývat. (V podstatě by to byl takový jako "dungeon".) Takhle to jsou jenom (nepropojená) místa. Navíc mi přijde nelogické, že může nastat situace, kdy třeba důl a farma patří Rebelům, ale obytný komplex Stormtrooperům. Kde teda ti horníci spí...?
Teď ještě nějak nevím, jestli Rebelové můžou (a jak) dobývat lokace. (Je to jenom ryze příběhově?) Ptám se proto, že to je jedna z možných podmínek ukončení hry.
Síla (červené karty)
Přijde mi, že za Sitha budou chtít hrát hráči všichni. (Nejenom proto, že budou moci používat červené karty, ale taky proto, že to je prostě "cool" ) Proto bych možnost hrát za "obyčejné" Stromtroopery snad ani nebral v úvahu... (Nějaké nevýhody (příběhové ani mechanické) ten Sith přece nemá.)
Vybavení
Může mít postava nějaké vybavení i v "batohu"? (Prostě si vylosuju dvě přilby a tři ruční zbraně, ale na panáčka můžu dát max. jednu helmu a držet může dvě zbraně. Tak ty zbylé budou zatím někde stranou?) Ono totiž taky čím víc výbavy postava má, tím víc má jako kdyby "životů".Krvavy sneh píše:Okrem toho si každý hráč hodí 1k6 a zo škatule s Legom si môže vybrať toľko kusov ďalšieho vybavenia, koľko mu padlo na kocke.
Konflikt
Vyhodnocovací mechanika asi funguje. Jenom mám pocit, že hráč může mít k dispozici v každou chvíli poměrně hodně kostek a tak nevím, jestli doporučené 3 kostky na velmi náročnou činnost (bez opozice) stačí. Spíš bych dal třeba: Běžná - 2k6, Náročná - 4k6, Velmi náročná - 6k6.
Zbrojnice
Takovýto soupis určitě chválím. Ale existuje pro každou z uvedených věcí odpovídající lego součástka?
Závěr
Tvorba mise, tvorba postavy, vyhodnocovací mechanika, způsob značení zranění, lečení, aktivování Síly, možná pokračování, náměty na nové mise, vylepšování postavy... To vše tam je a to všechno funguje. Přesto prostě nevím...
Karty bych vynechal (psal bych ty všechy věci prostě na papírky) a lego možná i taky. (Zranění a výbava (možná i ty vzdálenosti) se dají znázorňovat i jinak, i když tím by ta hra přišla asi o hodně ze své zábavnosti.) Tím bych tu hru ale tak moc změnil, že by najednou tak nějak vlastně asi nebylo o co stát... Takže opravdu nevím...
Lego si dokážu představit v deskovce, případně i ve wargame, ale v RPG vážně poměrně těžko. Ale chce-li někdo znázorňovat výbavu, zranění a vzdálenosti netradičním způsobem, doufám, že si k němu tato hra cestu najde. Tobě chci rozhodně moc poděkovat, protože tvůj nápad je opravdu zajímavý a možná dostaneš nějakou cenu za "nejinovativnější nápad".
- crowen
- Administrátor
- Příspěvky: 3749
- Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
- Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
- Kontaktovat uživatele:
Re: [RPG Kuchyně 2014] Krvavy sneh (LEGO powered saga tellin
Vdaka za komentar, cez tyzden sa pokusim podrobnejsie odpovedat
Re: [RPG Kuchyně 2014] Krvavy sneh (LEGO powered saga tellin
Zkouším se tím prokousat a hned ze začátku mám připomínku: není z toho hned jaké, že jde o Star Wars. Došlo mi to asi až na stránce 7, kde se zmiňujou Sithové. SW jsem sice hrála, ale jen KOTOR, tam žádní Stormtroopeři ani Algara VI nejsou. Takže jsem z toho byla akorát zmatená. Slušelo by se na začátku explicitně napsat, že se to odehrává ve světě Star Wars a možná rok.
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
- MarkyParky
- Příspěvky: 16463
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [RPG Kuchyně 2014] Krvavy sneh (LEGO powered saga tellin
Kratší komentář odemne:
Nápad, atmosféra, celkový dojem
Začínám číst.... RPG s LEGOvými figurkami ze světa STARWARS, kde vybavení znázorňují legové dílky a HPčka části figurek? SUPER - má to atmosféru, má to nápad, takovou hru CHCI hrát. Vzápětí pokračuju - používání karet, tabulky které vykládají jejich význam ... BRRRR, atmosféra je v tahu. Tahle hra si zaslouží vytištěné kartičky na míru (a jejich tisk je v porovnání se zbytkem přípravy marginální záležitost).
Hratelnost a provedení
Mechanika hodů kostek je zřejmá a jednoduchá, i když mám pocit, že zvlášť z počátku bude pro hráče dost problém odvodit si, kolik kostek vlastně může použít.
Jeden potenciální problém vidím v tom, že hra hodně závisí na shodě hráčů v tom, jak se vlastně Vlastnosti nebo Úspěch projevují ve fikci. Díky tomu, že se hlásí jen záměr a ne důsledek, který přichází až s hozeným počtem úspěchů, se některý hráč může rozhodnout nereagovat, šetřit akci a pak být nepříjemně překvapen tím, co ho potkalo. A hra také může být náchylná na dohady o tom, co vlastně úspěch je po fikční stránce, případně kolik "úspěchů" mám zaplatit, pokud chci do fikce protlačit nějaký větší zvrat.
Ucelenost, srozumitelnost a podání
Celý text pravidel byl poměrně dobře čitelný a pochopitelný. Zasloužil by si asi trochu víc příkladů, hlavně ohledně toho, jaké akce mohou postavy hlásit a jak vypadá aplikace jejich vybavení/vlastností v hlášené akci a konfliktu. Jednu výtku bych ale přecijen měl - přehled pravidel až na konec. Zahlcení čtenáře pojmy, kterým nerozumí bez kontextu hned na druhé stránce je hodně nešťastné + navíc vede k vytvoření falešných očekávání, která později nejsou naplněna (resp. z těmi pojmy se pracuje trochu jinak, než co mi dal první dojem ze stránky č.2).
Mechanika omezeného počtu scén a "časového" limitu z toho vyplývajícího se mi celkem zamlouvá.
Co se týká opakovaného hraní, tak chybí mi nějaká reflexe úspěchu či neúspěchu v předcházejících misí v misi následující - a tedy jakési hráčské dilema, zda mi záleží víc např. na přežití mé postavy nebo na misi.
Zapojení ingrediencí
- pevný počet scén jako časový rámec hry - není úplně přesně "časem" v pravém slova smyslu, ale inspiraci chápu a líbí se mi
- nepoužívání deníků - znázorňování vybavení a HPček legovými figurkami je super
- střep - legový dílek jako střep je OK
- (space) opera - geniální ;o)
- obrázek "Rudá krev na bílém ledu" - jako asociace na bitvu o Hoth na první pohled trochu za roh, ale v podstatě proč ne ;o) - líbí se mi to...
Celkový dojem
Hra, kterou bych si chtěl zahrát, kdyby nebylo tak náročné si ji připravit (a až dostanu hezké hrací karty místo tabulek pro překlad těch obyčejných) ;o)
Nápad, atmosféra, celkový dojem
Začínám číst.... RPG s LEGOvými figurkami ze světa STARWARS, kde vybavení znázorňují legové dílky a HPčka části figurek? SUPER - má to atmosféru, má to nápad, takovou hru CHCI hrát. Vzápětí pokračuju - používání karet, tabulky které vykládají jejich význam ... BRRRR, atmosféra je v tahu. Tahle hra si zaslouží vytištěné kartičky na míru (a jejich tisk je v porovnání se zbytkem přípravy marginální záležitost).
Hratelnost a provedení
Mechanika hodů kostek je zřejmá a jednoduchá, i když mám pocit, že zvlášť z počátku bude pro hráče dost problém odvodit si, kolik kostek vlastně může použít.
Jeden potenciální problém vidím v tom, že hra hodně závisí na shodě hráčů v tom, jak se vlastně Vlastnosti nebo Úspěch projevují ve fikci. Díky tomu, že se hlásí jen záměr a ne důsledek, který přichází až s hozeným počtem úspěchů, se některý hráč může rozhodnout nereagovat, šetřit akci a pak být nepříjemně překvapen tím, co ho potkalo. A hra také může být náchylná na dohady o tom, co vlastně úspěch je po fikční stránce, případně kolik "úspěchů" mám zaplatit, pokud chci do fikce protlačit nějaký větší zvrat.
Ucelenost, srozumitelnost a podání
Celý text pravidel byl poměrně dobře čitelný a pochopitelný. Zasloužil by si asi trochu víc příkladů, hlavně ohledně toho, jaké akce mohou postavy hlásit a jak vypadá aplikace jejich vybavení/vlastností v hlášené akci a konfliktu. Jednu výtku bych ale přecijen měl - přehled pravidel až na konec. Zahlcení čtenáře pojmy, kterým nerozumí bez kontextu hned na druhé stránce je hodně nešťastné + navíc vede k vytvoření falešných očekávání, která později nejsou naplněna (resp. z těmi pojmy se pracuje trochu jinak, než co mi dal první dojem ze stránky č.2).
Mechanika omezeného počtu scén a "časového" limitu z toho vyplývajícího se mi celkem zamlouvá.
Co se týká opakovaného hraní, tak chybí mi nějaká reflexe úspěchu či neúspěchu v předcházejících misí v misi následující - a tedy jakési hráčské dilema, zda mi záleží víc např. na přežití mé postavy nebo na misi.
Zapojení ingrediencí
- pevný počet scén jako časový rámec hry - není úplně přesně "časem" v pravém slova smyslu, ale inspiraci chápu a líbí se mi
- nepoužívání deníků - znázorňování vybavení a HPček legovými figurkami je super
- střep - legový dílek jako střep je OK
- (space) opera - geniální ;o)
- obrázek "Rudá krev na bílém ledu" - jako asociace na bitvu o Hoth na první pohled trochu za roh, ale v podstatě proč ne ;o) - líbí se mi to...
Celkový dojem
Hra, kterou bych si chtěl zahrát, kdyby nebylo tak náročné si ji připravit (a až dostanu hezké hrací karty místo tabulek pro překlad těch obyčejných) ;o)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti