[staré, nedokončené, ne-DnD] Jeskyně a Draci - starší projekt

Sekce zabývající se tvorbou RPG produktů a souvisejícími tématy.
Odpovědět
Uživatelský avatar
RPG Fórum
Příspěvky: 106
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00

[staré, nedokončené, ne-DnD] Jeskyně a Draci - starší projekt

Příspěvek od RPG Fórum »

Upozornění: Tahle diskuze se týká jiného projektu, než je stejnojmenná česká adaptace páté edice D&D: Jeskyně a draci. Tenhle projekt mu předcházel, po jeho zrušení byl původní název použit pro úplně jiný projekt (asi protože je cool).
Naposledy upravil(a) skaven dne 20. 2. 2016, 22:43, celkem upraveno 10 x.
Uživatelský avatar
Ladislav.Karpianus
Příspěvky: 152
Registrován: 5. 3. 2014, 20:04

Re: Jeskyně a Draci

Příspěvek od Ladislav.Karpianus »

Tak to je dobře... Já totiž nevidím problém v tom mít komerční projekt, jehož prioritou je vyplodit kvalitní dílo... :-D
Vyvíjím se svým týmem setting i pravidla pro interaktivní RPG Končina
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17485
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Jeskyně a Draci

Příspěvek od York »

Příkladem toho, o čem mluvím, je Kingdom Come: Deliverance. Takový projekt by žádný standardní publisher nezafinancoval, protože je to prostě příliš riskantní. To studio by mohlo místo toho dělat třeba další hru z prostředí Star Wars, což je naopak z komerčního pohledu sázka na jistotu. Pak by sice nejspíš taky vytvořili kvalitní hru, ale pořád by to byla jen další tuctová starwarsovka.

Ok, co se našeho rpg trhu týče, tak to není úplně dobrý příklad, protože cokoliv se tu komukoliv povede, bude s výjimkou Dračího doupěte unikát, i kdyby to bylo Tabletop WoW RPG ;-) Ale vystihuje to, myslím, komerčně motivovaná rozhodnutí (respektive rozhodnutí, které naopak nemělo komerční aspekt jako hlavní prioritu).
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Jeskyně a Draci

Příspěvek od eerieBaatezu »

Existují věci jako roll20, což je jakýsi mezistupeň mezi sezením u počítače a hraním stolního rpg. Osobně si myslím, že na hraní u stolu nic nemá, ale nevím co si o to myslí začínající hráči, odchovaní třeba mmóčkama.

Další věc je, že v poslední době je velká obroda těch klasických PC dungeonů, viz třeba Legend of Grimrock nebo Might and Magic X Legacy. Lidi po tom docela jdou. Nehledě na to, že budou Pillars of Eternity a nový Torment, což jsou přímí dědicové odkazu Baldurů, Icewindů, Tormentů a Neverwinterů, tedy DnD na PC.
Obrázek
Uživatelský avatar
Gediman
Příspěvky: 1257
Registrován: 10. 3. 2010, 16:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Jeskyně a Draci

Příspěvek od Gediman »

Ok, co se našeho rpg trhu týče, tak to není úplně dobrý příklad, protože cokoliv se tu komukoliv povede, bude s výjimkou Dračího doupěte unikát, i kdyby to bylo Tabletop WoW RPG ;-)
Jdeš pozdě, Tabletop WoW RPG už existuje :)
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: Jeskyně a Draci

Příspěvek od OnGe »

York: přiznám se, že teď vůbec nevím, co si z toho příkladu vzít.

eerieBaatezu: To není o obrodě, ale o tom, že posledních 10 let je trend dělat remaky starých věcí, protože značka. Krásně je to vidět na filmech.
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17485
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Jeskyně a Draci

Příspěvek od York »

onge píše:York: přiznám se, že teď vůbec nevím, co si z toho příkladu vzít.
onge píše:To není o obrodě, ale o tom, že posledních 10 let je trend dělat remaky starých věcí, protože značka. Krásně je to vidět na filmech.
Třeba přesně tohle.
Uživatelský avatar
Ladislav.Karpianus
Příspěvky: 152
Registrován: 5. 3. 2014, 20:04

Re: Jeskyně a Draci

Příspěvek od Ladislav.Karpianus »

eerieBaatezu píše:Existují věci jako roll20, což je jakýsi mezistupeň mezi sezením u počítače a hraním stolního rpg. Osobně si myslím, že na hraní u stolu nic nemá, ale nevím co si o to myslí začínající hráči, odchovaní třeba mmóčkama.

Další věc je, že v poslední době je velká obroda těch klasických PC dungeonů, viz třeba Legend of Grimrock nebo Might and Magic X Legacy. Lidi po tom docela jdou. Nehledě na to, že budou Pillars of Eternity a nový Torment, což jsou přímí dědicové odkazu Baldurů, Icewindů, Tormentů a Neverwinterů, tedy DnD na PC.
Díky za ty příklady... Dungeon crawlery nejsou úplně dobré - myslel jsem, že se bavíme o settingu, což není jen nekonečný dungeon, ale jo - je spousta hráčů, kteří chtějí Baldurs gate 3ky... Ale to pořád není ta cílovka, o které jsem se bavil...
onge píše:York: přiznám se, že teď vůbec nevím, co si z toho příkladu vzít.
Já bohužel taky ne... Vždyť Deliverence nedělá moc nějaké kompromisy...
Gediman píše:
Ok, co se našeho rpg trhu týče, tak to není úplně dobrý příklad, protože cokoliv se tu komukoliv povede, bude s výjimkou Dračího doupěte unikát, i kdyby to bylo Tabletop WoW RPG ;-)
Jdeš pozdě, Tabletop WoW RPG už existuje :)
A to?
Vyvíjím se svým týmem setting i pravidla pro interaktivní RPG Končina
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15087
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Jeskyně a Draci

Příspěvek od Pieta »

Gediman píše:Jdeš pozdě, Tabletop WoW RPG už existuje :)
Ladislav.Karpianus píše:A to?
http://en.wikipedia.org/wiki/World_of_W ... aying_Game
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
Ladislav.Karpianus
Příspěvky: 152
Registrován: 5. 3. 2014, 20:04

Re: Jeskyně a Draci

Příspěvek od Ladislav.Karpianus »

Jo tohle... Takhle jsem to ale vůbec nemyslel... Uff... Tohle je RPG, který vydělává na značce, jak už se tady řeklo. Já myslel převzít určité "počítačové" principy přímo ze hry a poskytnout je hráčům stolních RPG pro vizualizace, interaktivitu a pocit něčeho známého a moderního pro velký počet lidí... Ale zůstat stále u stolu a kostek...
Vyvíjím se svým týmem setting i pravidla pro interaktivní RPG Končina
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17485
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Jeskyně a Draci

Příspěvek od York »

Tak což o to, technologické pomůcky určitě nejsou od věci. Super by byla třeba mapa dungeonu na tabletu s aplikací na fog of war (takže by GM mohl prostě jezdit prstem po mapě a postupně ji tak odkrývat).

Ani computer-aided roleplaying určitě není špatná cesta. Skoro 20 let se ostatně podílím na vývoji a provozu jednoho českého MUDu - není sice zaměřený roleplayově, ale nástroje na to má a jsou velmi silné. I tak si ale myslím, že tabletop forma je pro RPG nejvhodnější, a že má smysl designovat hru tak, aby žádné technologické pomůcky nevyžadovala. Respektive že je tu prostor pro více než jednu variantu - měly by existovat jak "pure tabletop" hry, tak online prostředí pro hraní pure tabletop her, tak nativně počítačové hry s podporou roleplaingu - každý z těch modelů má své výhody a každý generuje trochu jiný typ zážitku.
Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4725
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Jeskyně a Draci

Příspěvek od PetrH »

no takze tu mame dva smery: bud klasika - papir, tuzka, pastelky, kostky nebo - tablet, CARPG no snad se doziju, ze nova genrace nebude takto chtit hrat:( zive vidim ten trend, jak sedi 5 typku maji jednu appku, daji do ni session id od pj a ten povida a tuka a a hraic vidi vse a vidi jak se objevuje enemy, hitpointy, traps, maps.... hmmm to nebude pro me, ale bojim se, ze za 5 let to tu bude. ted jen otazkou kdo dojde prvni. Tady zel bohu lec nerad vidim osobne potencial, mit rpg, ktere umi nejake universal prostredi pouzit a ty si zaplatis 2 dolce mesicne za toto...
Uživatelský avatar
Ladislav.Karpianus
Příspěvky: 152
Registrován: 5. 3. 2014, 20:04

Re: Jeskyně a Draci

Příspěvek od Ladislav.Karpianus »

York píše:I tak si ale myslím, že tabletop forma je pro RPG nejvhodnější, a že má smysl designovat hru tak, aby žádné technologické pomůcky nevyžadovala. Respektive že je tu prostor pro více než jednu variantu - měly by existovat jak "pure tabletop" hry, tak online prostředí pro hraní pure tabletop her, tak nativně počítačové hry s podporou roleplaingu - každý z těch modelů má své výhody a každý generuje trochu jiný typ zážitku.
Já vůbec netvrdím, že je to jediná cesta. Jen má troška do mlýna, jak přilákat nové lidi. A pokud půjdeme po rovnici: kdo vzal spousty hráčů z tabletop - počítačová MMO - jak je získat zpět - vytvořit prostředí pro ně známé z MMO, ale stále aby bylo tabletop RPG a neohýbal se hlavně obsah (což dělají wizardi a rozdělení na tanky, healery a podobně je podle mě opravdu nešťastné) - došel jsem právě k tomuto názoru.

Co se týče tvrzení, že tabletop forma je pro RPG nejvhodnější, tam už jsme asi právě u těch konvencí, o kterých jsem mluvil výše...
Naposledy upravil(a) Ladislav.Karpianus dne 15. 4. 2014, 12:38, celkem upraveno 1 x.
Vyvíjím se svým týmem setting i pravidla pro interaktivní RPG Končina
Uživatelský avatar
Ladislav.Karpianus
Příspěvky: 152
Registrován: 5. 3. 2014, 20:04

Re: Jeskyně a Draci

Příspěvek od Ladislav.Karpianus »

PetrH píše:no takze tu mame dva smery: bud klasika - papir, tuzka, pastelky, kostky nebo - tablet, CARPG no snad se doziju, ze nova genrace nebude takto chtit hrat:( zive vidim ten trend, jak sedi 5 typku maji jednu appku, daji do ni session id od pj a ten povida a tuka a a hraic vidi vse a vidi jak se objevuje enemy, hitpointy, traps, maps.... hmmm to nebude pro me, ale bojim se, ze za 5 let to tu bude. ted jen otazkou kdo dojde prvni. Tady zel bohu lec nerad vidim osobne potencial, mit rpg, ktere umi nejake universal prostredi pouzit a ty si zaplatis 2 dolce mesicne za toto...
My v tom právě vidíme podobný potenciál, ale i tohle jde ukočírovat s mírou... Jde jen o to, kde si vývojáři něčeho takového nastaví hranice... (může být interaktivní mapa, může být tablet připojený na televizi, kde Strůjce ukáže hráčům postavu, se kterou se setkali), ale aby se házelo kostkou, vše jede jako při starém (útok, obrana atd.)... Kombinuje se papír a ipad... Vlastně si dokážu představit, že Ipad má jen Strůjce, kterému to usnadňuje vedení hry a vizualizaci...
Vyvíjím se svým týmem setting i pravidla pro interaktivní RPG Končina
Uživatelský avatar
Gediman
Příspěvky: 1257
Registrován: 10. 3. 2010, 16:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Jeskyně a Draci

Příspěvek od Gediman »

no takze tu mame dva smery: bud klasika - papir, tuzka, pastelky, kostky nebo - tablet,
Částečně to už existuje. EotE má takové speciální kostky, které nejsou všude k sehnání, tak k němu vytvořili aplikaci s virtuálními kostkami. Ve wargamingu např. Games Workshop má sadu aplikací na sestavování armády, používání kouzel atd, takže při hře už ani knihu pravidel + codexy nepotřebuješ.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17485
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Jeskyně a Draci

Příspěvek od York »

Ladislav.Karpianus píše:Co se týče tvrzení, že tabletop forma je pro RPG nejvhodnější, tam už jsme asi právě u těch konvencí, o kterých jsem mluvil výše...
Já jsem se pak vzápětí popřel, jen jsem to už nezeditoval zpětně ;-)

Správně jsem měl napsat, že mě osobně tabletop forma pro roleplaying vyhovuje nejvíc (i když jak v čem, třeba ženskou postavu je rozhodně lepší hrát v textové online hře).
Gediman píše:Částečně to už existuje. EotE má takové speciální kostky, které nejsou všude k sehnání, tak k němu vytvořili aplikaci s virtuálními kostkami.
Včera jsem při balení věcí na konci hry řekl "Hoďte si někdo na hledání mojí druhé kostky." A Ant mi na tabletu ukázal, že mu padla šestka ;-)
Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů