[staré, nedokončené, ne-DnD] Jeskyně a Draci - starší projekt
[staré, nedokončené, ne-DnD] Jeskyně a Draci - starší projekt
Upozornění: Tahle diskuze se týká jiného projektu, než je stejnojmenná česká adaptace páté edice D&D: Jeskyně a draci. Tenhle projekt mu předcházel, po jeho zrušení byl původní název použit pro úplně jiný projekt (asi protože je cool).
Naposledy upravil(a) skaven dne 20. 2. 2016, 22:43, celkem upraveno 10 x.
- Ladislav.Karpianus
- Příspěvky: 152
- Registrován: 5. 3. 2014, 20:04
Re: Jeskyně a Draci
Tak to je dobře... Já totiž nevidím problém v tom mít komerční projekt, jehož prioritou je vyplodit kvalitní dílo...
Vyvíjím se svým týmem setting i pravidla pro interaktivní RPG Končina
Re: Jeskyně a Draci
Příkladem toho, o čem mluvím, je Kingdom Come: Deliverance. Takový projekt by žádný standardní publisher nezafinancoval, protože je to prostě příliš riskantní. To studio by mohlo místo toho dělat třeba další hru z prostředí Star Wars, což je naopak z komerčního pohledu sázka na jistotu. Pak by sice nejspíš taky vytvořili kvalitní hru, ale pořád by to byla jen další tuctová starwarsovka.
Ok, co se našeho rpg trhu týče, tak to není úplně dobrý příklad, protože cokoliv se tu komukoliv povede, bude s výjimkou Dračího doupěte unikát, i kdyby to bylo Tabletop WoW RPG Ale vystihuje to, myslím, komerčně motivovaná rozhodnutí (respektive rozhodnutí, které naopak nemělo komerční aspekt jako hlavní prioritu).
Ok, co se našeho rpg trhu týče, tak to není úplně dobrý příklad, protože cokoliv se tu komukoliv povede, bude s výjimkou Dračího doupěte unikát, i kdyby to bylo Tabletop WoW RPG Ale vystihuje to, myslím, komerčně motivovaná rozhodnutí (respektive rozhodnutí, které naopak nemělo komerční aspekt jako hlavní prioritu).
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Jeskyně a Draci
Existují věci jako roll20, což je jakýsi mezistupeň mezi sezením u počítače a hraním stolního rpg. Osobně si myslím, že na hraní u stolu nic nemá, ale nevím co si o to myslí začínající hráči, odchovaní třeba mmóčkama.
Další věc je, že v poslední době je velká obroda těch klasických PC dungeonů, viz třeba Legend of Grimrock nebo Might and Magic X Legacy. Lidi po tom docela jdou. Nehledě na to, že budou Pillars of Eternity a nový Torment, což jsou přímí dědicové odkazu Baldurů, Icewindů, Tormentů a Neverwinterů, tedy DnD na PC.
Další věc je, že v poslední době je velká obroda těch klasických PC dungeonů, viz třeba Legend of Grimrock nebo Might and Magic X Legacy. Lidi po tom docela jdou. Nehledě na to, že budou Pillars of Eternity a nový Torment, což jsou přímí dědicové odkazu Baldurů, Icewindů, Tormentů a Neverwinterů, tedy DnD na PC.
Re: Jeskyně a Draci
Jdeš pozdě, Tabletop WoW RPG už existujeOk, co se našeho rpg trhu týče, tak to není úplně dobrý příklad, protože cokoliv se tu komukoliv povede, bude s výjimkou Dračího doupěte unikát, i kdyby to bylo Tabletop WoW RPG
Ukázková verze RPG trilogie Void - Výcvikový tábor
Void 2.0: Systém, Tvorba postavy, Dovednosti a vybavení, Zápasník, Střelec, Technik, Lékař, Kouzelník, Kněz, Infiltrátor, Víra a korupce, Mise, Zbraně, Implantáty a talismany, Zvířata, Protivníci, Dopravní prostředky, Svět
Novinky: Starship Troopers 1.2 (Void-mod), Aliens vs Predator: Dodatek (Void-mod), Smrtící divočina 2.0, Velkolepé zázraky 2.0, Nespoutaná magie 2.0, Temná ruka 2.0, Aliens vs Predator 1.3 (Void-mod), Arzenál zkázy 2.0
RPG trilogie Void je nyní též na Imago.cz + představení
Void 2.0: Systém, Tvorba postavy, Dovednosti a vybavení, Zápasník, Střelec, Technik, Lékař, Kouzelník, Kněz, Infiltrátor, Víra a korupce, Mise, Zbraně, Implantáty a talismany, Zvířata, Protivníci, Dopravní prostředky, Svět
Novinky: Starship Troopers 1.2 (Void-mod), Aliens vs Predator: Dodatek (Void-mod), Smrtící divočina 2.0, Velkolepé zázraky 2.0, Nespoutaná magie 2.0, Temná ruka 2.0, Aliens vs Predator 1.3 (Void-mod), Arzenál zkázy 2.0
RPG trilogie Void je nyní též na Imago.cz + představení
Re: Jeskyně a Draci
York: přiznám se, že teď vůbec nevím, co si z toho příkladu vzít.
eerieBaatezu: To není o obrodě, ale o tom, že posledních 10 let je trend dělat remaky starých věcí, protože značka. Krásně je to vidět na filmech.
eerieBaatezu: To není o obrodě, ale o tom, že posledních 10 let je trend dělat remaky starých věcí, protože značka. Krásně je to vidět na filmech.
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Re: Jeskyně a Draci
onge píše:York: přiznám se, že teď vůbec nevím, co si z toho příkladu vzít.
Třeba přesně tohle.onge píše:To není o obrodě, ale o tom, že posledních 10 let je trend dělat remaky starých věcí, protože značka. Krásně je to vidět na filmech.
- Ladislav.Karpianus
- Příspěvky: 152
- Registrován: 5. 3. 2014, 20:04
Re: Jeskyně a Draci
Díky za ty příklady... Dungeon crawlery nejsou úplně dobré - myslel jsem, že se bavíme o settingu, což není jen nekonečný dungeon, ale jo - je spousta hráčů, kteří chtějí Baldurs gate 3ky... Ale to pořád není ta cílovka, o které jsem se bavil...eerieBaatezu píše:Existují věci jako roll20, což je jakýsi mezistupeň mezi sezením u počítače a hraním stolního rpg. Osobně si myslím, že na hraní u stolu nic nemá, ale nevím co si o to myslí začínající hráči, odchovaní třeba mmóčkama.
Další věc je, že v poslední době je velká obroda těch klasických PC dungeonů, viz třeba Legend of Grimrock nebo Might and Magic X Legacy. Lidi po tom docela jdou. Nehledě na to, že budou Pillars of Eternity a nový Torment, což jsou přímí dědicové odkazu Baldurů, Icewindů, Tormentů a Neverwinterů, tedy DnD na PC.
Já bohužel taky ne... Vždyť Deliverence nedělá moc nějaké kompromisy...onge píše:York: přiznám se, že teď vůbec nevím, co si z toho příkladu vzít.
A to?Gediman píše:Jdeš pozdě, Tabletop WoW RPG už existujeOk, co se našeho rpg trhu týče, tak to není úplně dobrý příklad, protože cokoliv se tu komukoliv povede, bude s výjimkou Dračího doupěte unikát, i kdyby to bylo Tabletop WoW RPG
Vyvíjím se svým týmem setting i pravidla pro interaktivní RPG Končina
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15087
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jeskyně a Draci
Gediman píše:Jdeš pozdě, Tabletop WoW RPG už existuje :)
http://en.wikipedia.org/wiki/World_of_W ... aying_GameLadislav.Karpianus píše:A to?
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
- Ladislav.Karpianus
- Příspěvky: 152
- Registrován: 5. 3. 2014, 20:04
Re: Jeskyně a Draci
Jo tohle... Takhle jsem to ale vůbec nemyslel... Uff... Tohle je RPG, který vydělává na značce, jak už se tady řeklo. Já myslel převzít určité "počítačové" principy přímo ze hry a poskytnout je hráčům stolních RPG pro vizualizace, interaktivitu a pocit něčeho známého a moderního pro velký počet lidí... Ale zůstat stále u stolu a kostek...
Vyvíjím se svým týmem setting i pravidla pro interaktivní RPG Končina
Re: Jeskyně a Draci
Tak což o to, technologické pomůcky určitě nejsou od věci. Super by byla třeba mapa dungeonu na tabletu s aplikací na fog of war (takže by GM mohl prostě jezdit prstem po mapě a postupně ji tak odkrývat).
Ani computer-aided roleplaying určitě není špatná cesta. Skoro 20 let se ostatně podílím na vývoji a provozu jednoho českého MUDu - není sice zaměřený roleplayově, ale nástroje na to má a jsou velmi silné. I tak si ale myslím, že tabletop forma je pro RPG nejvhodnější, a že má smysl designovat hru tak, aby žádné technologické pomůcky nevyžadovala. Respektive že je tu prostor pro více než jednu variantu - měly by existovat jak "pure tabletop" hry, tak online prostředí pro hraní pure tabletop her, tak nativně počítačové hry s podporou roleplaingu - každý z těch modelů má své výhody a každý generuje trochu jiný typ zážitku.
Ani computer-aided roleplaying určitě není špatná cesta. Skoro 20 let se ostatně podílím na vývoji a provozu jednoho českého MUDu - není sice zaměřený roleplayově, ale nástroje na to má a jsou velmi silné. I tak si ale myslím, že tabletop forma je pro RPG nejvhodnější, a že má smysl designovat hru tak, aby žádné technologické pomůcky nevyžadovala. Respektive že je tu prostor pro více než jednu variantu - měly by existovat jak "pure tabletop" hry, tak online prostředí pro hraní pure tabletop her, tak nativně počítačové hry s podporou roleplaingu - každý z těch modelů má své výhody a každý generuje trochu jiný typ zážitku.
Re: Jeskyně a Draci
no takze tu mame dva smery: bud klasika - papir, tuzka, pastelky, kostky nebo - tablet, CARPG no snad se doziju, ze nova genrace nebude takto chtit hrat:( zive vidim ten trend, jak sedi 5 typku maji jednu appku, daji do ni session id od pj a ten povida a tuka a a hraic vidi vse a vidi jak se objevuje enemy, hitpointy, traps, maps.... hmmm to nebude pro me, ale bojim se, ze za 5 let to tu bude. ted jen otazkou kdo dojde prvni. Tady zel bohu lec nerad vidim osobne potencial, mit rpg, ktere umi nejake universal prostredi pouzit a ty si zaplatis 2 dolce mesicne za toto...
- Ladislav.Karpianus
- Příspěvky: 152
- Registrován: 5. 3. 2014, 20:04
Re: Jeskyně a Draci
Já vůbec netvrdím, že je to jediná cesta. Jen má troška do mlýna, jak přilákat nové lidi. A pokud půjdeme po rovnici: kdo vzal spousty hráčů z tabletop - počítačová MMO - jak je získat zpět - vytvořit prostředí pro ně známé z MMO, ale stále aby bylo tabletop RPG a neohýbal se hlavně obsah (což dělají wizardi a rozdělení na tanky, healery a podobně je podle mě opravdu nešťastné) - došel jsem právě k tomuto názoru.York píše:I tak si ale myslím, že tabletop forma je pro RPG nejvhodnější, a že má smysl designovat hru tak, aby žádné technologické pomůcky nevyžadovala. Respektive že je tu prostor pro více než jednu variantu - měly by existovat jak "pure tabletop" hry, tak online prostředí pro hraní pure tabletop her, tak nativně počítačové hry s podporou roleplaingu - každý z těch modelů má své výhody a každý generuje trochu jiný typ zážitku.
Co se týče tvrzení, že tabletop forma je pro RPG nejvhodnější, tam už jsme asi právě u těch konvencí, o kterých jsem mluvil výše...
Naposledy upravil(a) Ladislav.Karpianus dne 15. 4. 2014, 12:38, celkem upraveno 1 x.
Vyvíjím se svým týmem setting i pravidla pro interaktivní RPG Končina
- Ladislav.Karpianus
- Příspěvky: 152
- Registrován: 5. 3. 2014, 20:04
Re: Jeskyně a Draci
My v tom právě vidíme podobný potenciál, ale i tohle jde ukočírovat s mírou... Jde jen o to, kde si vývojáři něčeho takového nastaví hranice... (může být interaktivní mapa, může být tablet připojený na televizi, kde Strůjce ukáže hráčům postavu, se kterou se setkali), ale aby se házelo kostkou, vše jede jako při starém (útok, obrana atd.)... Kombinuje se papír a ipad... Vlastně si dokážu představit, že Ipad má jen Strůjce, kterému to usnadňuje vedení hry a vizualizaci...PetrH píše:no takze tu mame dva smery: bud klasika - papir, tuzka, pastelky, kostky nebo - tablet, CARPG no snad se doziju, ze nova genrace nebude takto chtit hrat:( zive vidim ten trend, jak sedi 5 typku maji jednu appku, daji do ni session id od pj a ten povida a tuka a a hraic vidi vse a vidi jak se objevuje enemy, hitpointy, traps, maps.... hmmm to nebude pro me, ale bojim se, ze za 5 let to tu bude. ted jen otazkou kdo dojde prvni. Tady zel bohu lec nerad vidim osobne potencial, mit rpg, ktere umi nejake universal prostredi pouzit a ty si zaplatis 2 dolce mesicne za toto...
Vyvíjím se svým týmem setting i pravidla pro interaktivní RPG Končina
Re: Jeskyně a Draci
Částečně to už existuje. EotE má takové speciální kostky, které nejsou všude k sehnání, tak k němu vytvořili aplikaci s virtuálními kostkami. Ve wargamingu např. Games Workshop má sadu aplikací na sestavování armády, používání kouzel atd, takže při hře už ani knihu pravidel + codexy nepotřebuješ.no takze tu mame dva smery: bud klasika - papir, tuzka, pastelky, kostky nebo - tablet,
Ukázková verze RPG trilogie Void - Výcvikový tábor
Void 2.0: Systém, Tvorba postavy, Dovednosti a vybavení, Zápasník, Střelec, Technik, Lékař, Kouzelník, Kněz, Infiltrátor, Víra a korupce, Mise, Zbraně, Implantáty a talismany, Zvířata, Protivníci, Dopravní prostředky, Svět
Novinky: Starship Troopers 1.2 (Void-mod), Aliens vs Predator: Dodatek (Void-mod), Smrtící divočina 2.0, Velkolepé zázraky 2.0, Nespoutaná magie 2.0, Temná ruka 2.0, Aliens vs Predator 1.3 (Void-mod), Arzenál zkázy 2.0
RPG trilogie Void je nyní též na Imago.cz + představení
Void 2.0: Systém, Tvorba postavy, Dovednosti a vybavení, Zápasník, Střelec, Technik, Lékař, Kouzelník, Kněz, Infiltrátor, Víra a korupce, Mise, Zbraně, Implantáty a talismany, Zvířata, Protivníci, Dopravní prostředky, Svět
Novinky: Starship Troopers 1.2 (Void-mod), Aliens vs Predator: Dodatek (Void-mod), Smrtící divočina 2.0, Velkolepé zázraky 2.0, Nespoutaná magie 2.0, Temná ruka 2.0, Aliens vs Predator 1.3 (Void-mod), Arzenál zkázy 2.0
RPG trilogie Void je nyní též na Imago.cz + představení
Re: Jeskyně a Draci
Já jsem se pak vzápětí popřel, jen jsem to už nezeditoval zpětněLadislav.Karpianus píše:Co se týče tvrzení, že tabletop forma je pro RPG nejvhodnější, tam už jsme asi právě u těch konvencí, o kterých jsem mluvil výše...
Správně jsem měl napsat, že mě osobně tabletop forma pro roleplaying vyhovuje nejvíc (i když jak v čem, třeba ženskou postavu je rozhodně lepší hrát v textové online hře).
Včera jsem při balení věcí na konci hry řekl "Hoďte si někdo na hledání mojí druhé kostky." A Ant mi na tabletu ukázal, že mu padla šestkaGediman píše:Částečně to už existuje. EotE má takové speciální kostky, které nejsou všude k sehnání, tak k němu vytvořili aplikaci s virtuálními kostkami.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů