Eberron OG - FAQ
- Dalcor
- Vévoda z Knightlundu
- Příspěvky: 4971
- Registrován: 3. 4. 2004, 19:41
- Bydliště: Černá skála a Praha
- Kontaktovat uživatele:
Eberron OG - FAQ
Sem můžete směřovat dotazy ke hře Eberron, zároveň sem může Nendril uploadovat jakékoliv informace které bude chtít sdělit hráčům
A já hned začnu - Můžeš nějak zobecnit co je Eberron?
A já hned začnu - Můžeš nějak zobecnit co je Eberron?
I am Alpharius!!!!
Kulka je hlupák, ale bodák, to je panečku jiný chlapík!
WargamingASP - nevážně nejen o wargamingu.
Kulka je hlupák, ale bodák, to je panečku jiný chlapík!
WargamingASP - nevážně nejen o wargamingu.
- Dalcor
- Vévoda z Knightlundu
- Příspěvky: 4971
- Registrován: 3. 4. 2004, 19:41
- Bydliště: Černá skála a Praha
- Kontaktovat uživatele:
I am Alpharius!!!!
Kulka je hlupák, ale bodák, to je panečku jiný chlapík!
WargamingASP - nevážně nejen o wargamingu.
Kulka je hlupák, ale bodák, to je panečku jiný chlapík!
WargamingASP - nevážně nejen o wargamingu.
- Tůma's Revenge
- Příspěvky: 139
- Registrován: 9. 2. 2004, 11:48
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Eberron je nejnovější svět z dílny Wizardů, je kompatibilní s DnD v3.5.
Bude vás zajímat několik fakt o tomto světě, pokusím se je shrnout stručně a pochopitelně: Okruhy jsou Poslední válka, Témata Eberronu, Nové Rasy, Dračí proroctví (+rasy ze základních příruček), Magie, Roleplaying ("powerplaing").
Poslední válka:
Celá campaň se odehrává v době kdy skončila Poslední válka, obrovský zničující konflikt, který postihl 90% obyvatel kontinentu, jednalo se o válku o dědictví galifarova trůnu, pět velkých spojených národů za pomocí žoldáckých armád a svých vlastních zdrojů vedly proti sobě masivní válku, ta skončila tragicky zničením cyre (jednoho z oněch národů).
válka přinesla několik aspektů, které se projevují ve hře...
1. vše je na ostří nože. Nikdo neví co bude dál, jestli již dva roky trvající mír vydrží, nebo khorvaire čeká další válka.
2. Vznik třetího světa, pět národů osláblo a některé jejich državy se staly samostanými státy (příkladem může bát Daargun... gobliní království, nebo Valenar, elfy dobyté území)
3. Příležitost pro dobrodruhy a oportunisty, aby se uplatnili ve spleti intrik.
Témata ebrronu:
Eberron je založenej na filmových akcí, měl by se držet v žánru noirovejch filmů, temný fantasy... Autor uvedl několik příkladů filmů e kterých můžete najít inspiraci, takže já bych si je dovolil napsat.
Bratrstvo vlků, Casablanca, From hell, The Maltese falcon, The Mummy, jméno růže, Priráti z Karibiku, Indiana Jones a Ztracená Archa, Ospalá Díra.
v těhle filmech se dá najít, to co se pak odráží v dobrodružstvích eberronu, je to tajemno, neuvěřitelný výkony hrdinů, hrobky, Vraždy a detektivové.
Všiměte že autor oslovuje dnešní mládež, klasický fantasy je totiž postavený na knížkách.
Nové rasy:
Warforged: je magický construct, který byl stvořen proto aby bojoval v poslední válce, je to nejdokonalejší bojový stroj, magie v něm simuluje umělou inteligenci, je výborný pro řešení nebezpečných bojových misí... po válce doslatali Warforgedi svobodnou mysl, mnoho jich začalo existovat jako dobrodruzi, bodygardi, někteří se přidali k vsionáři (nebo spíš teroristovi) jménem Lord of the Blades, který ve zničeném Cyre buduje svoji armádu a vlastní národ.
Changeling: rasa která vznikla křížením Měñavců a lidí, její schopnosti měnit se nejssou tak dokonalé, dokáží změnit pouze tvář, jsou skvělími zloděj a pomáhají mnohým k uskutečnění jejich intrik.
Kalashtar: V planární svéře zvané Quori došlo před mnoha a mnoha lety k revoluci, rasa astrální já kalshtarů museli opustit sféru a usadit se na eberronu, na místo zvané Adar na kontinentě Riedra, zde si našli své lidské hostitele a jejich mysl splynula s astrálním já, nyní je najdete hlavně v khorvairu kde bojují se svými nepřátely ze sféry quori s Inspirovanými, je to tajný boj rozvědných služeb, při kterém obě dvě strany využívají svých psionických schopností.
Shifter: V krvi některých lidí koluje krev dlakovitých bytostí, jeich vlastnosti jsou oproti jejich předkům malé, shifter přebírá pouze zlomkový aspekt celé proměny, ale díky tréninku může shifter tyto své schopnosti rozvít.
Staré rasy:
Velké množství lidí a ostatních ras žije pohromadě pod patronací jednoho z národů (rozdíl je trpaslík z Karnathu, nebo trpaslík z Brelandu, najdeme zde ale také království jediné rasy.
dračí proroctví: Z common races pochází několik významných ekonomických a podnikatelských rodů, které ovládají určitá odvětví, díky svému dračímu daru (magická značka v podobě tetování).
Lidé: jsou klasičtí, narozdíl od Forgottenů lidé tolik neutiskují ostaní rasy, není to po ně zas tak výhodné. Z lidí pochází hned několik dračích rodů (Deneith dar Ochrany, Canith dar výroby, Orien dar cestování, Vadalis dar ochočování)
Trpaslíci: Začali se zabývat obchodem a bankovnictvím, ale stále přetrvává jejich tradice mocných bojovníků, nejvíc trpaslíků žije v Mrorových državách. Trpaslíci z domu Kundharak mají dar hlídání (bankovnictví, zabezpečování, hlídání vězňů, bodyguardi)
Elfové: Pocházejí z xendriku, kde byli otroki obrů, posléze se osamostatnili a začali obývat ostrov Aerenal, kde uctívají své neumírající předky a strážce, někteří elfové se dotrhli a dobily území na jihu khorwairu zvané Valenar. takže rozeznáváme elfy Domestikované (žijící ve městech po celém khorwairu), elfy Valenarské (skvělé jezdce a bojovníky žijící v pouštích a oázách valenaru, a naposled Aerenalské elfy a prapředky temné elfy žijící v džunglích a obřích chrámech Xen'ďriku.
Elfové z domů Phirlian a thuranni se dělí (spíš bojují) o Dar Stínu.
Půlelfové: jen málo půlelfů se rodí ze svazku elf člověk, spíš si vytvořili svoji kulturu a v ní žijí, jsou fascinováni smrtí a praktikymi Aerenalských elfů. Dům Lyrandar dar bouře (lodní a vzdušná doprava, přivolávači deště) dům Medani dar detekce (ochutnávači a kdo ví co ještě). Gnomové: mají svoji vlatní zemi Zilargo, jsou skvělí alchimisté, výrazní svým uměním zpoutat elementála do stroje aby využil elementálovy síli k práci. Dům Sivis má dar písma.
půlčíci: kočovný národ žijící hlavně na pláních Talenta, jezdí na ochočených dinosourech, nebo žijí ve velkých Khorwaiských městech, jako zloději a kapsáři. Dům Ghallanda vlastní dar pohostinství (síť hospod), zatímco dům Jorasco má dar léčení.
Půorkové: Žijí jak ve městech tak v divočině, bažinatá země Q'barra je půlorky nejvíce obydlená, jsou to dobří válečníci, ale něktří z nich se zajímají o dávnou druidskou tradici Strážců Brány.
Půorkové z domu Tarashk nosí marku Hledání (průzkumníci a lovci zpadlýcj hvězd takzvaných dragonshardů)
Pokračování zejtra
Bude vás zajímat několik fakt o tomto světě, pokusím se je shrnout stručně a pochopitelně: Okruhy jsou Poslední válka, Témata Eberronu, Nové Rasy, Dračí proroctví (+rasy ze základních příruček), Magie, Roleplaying ("powerplaing").
Poslední válka:
Celá campaň se odehrává v době kdy skončila Poslední válka, obrovský zničující konflikt, který postihl 90% obyvatel kontinentu, jednalo se o válku o dědictví galifarova trůnu, pět velkých spojených národů za pomocí žoldáckých armád a svých vlastních zdrojů vedly proti sobě masivní válku, ta skončila tragicky zničením cyre (jednoho z oněch národů).
válka přinesla několik aspektů, které se projevují ve hře...
1. vše je na ostří nože. Nikdo neví co bude dál, jestli již dva roky trvající mír vydrží, nebo khorvaire čeká další válka.
2. Vznik třetího světa, pět národů osláblo a některé jejich državy se staly samostanými státy (příkladem může bát Daargun... gobliní království, nebo Valenar, elfy dobyté území)
3. Příležitost pro dobrodruhy a oportunisty, aby se uplatnili ve spleti intrik.
Témata ebrronu:
Eberron je založenej na filmových akcí, měl by se držet v žánru noirovejch filmů, temný fantasy... Autor uvedl několik příkladů filmů e kterých můžete najít inspiraci, takže já bych si je dovolil napsat.
Bratrstvo vlků, Casablanca, From hell, The Maltese falcon, The Mummy, jméno růže, Priráti z Karibiku, Indiana Jones a Ztracená Archa, Ospalá Díra.
v těhle filmech se dá najít, to co se pak odráží v dobrodružstvích eberronu, je to tajemno, neuvěřitelný výkony hrdinů, hrobky, Vraždy a detektivové.
Všiměte že autor oslovuje dnešní mládež, klasický fantasy je totiž postavený na knížkách.
Nové rasy:
Warforged: je magický construct, který byl stvořen proto aby bojoval v poslední válce, je to nejdokonalejší bojový stroj, magie v něm simuluje umělou inteligenci, je výborný pro řešení nebezpečných bojových misí... po válce doslatali Warforgedi svobodnou mysl, mnoho jich začalo existovat jako dobrodruzi, bodygardi, někteří se přidali k vsionáři (nebo spíš teroristovi) jménem Lord of the Blades, který ve zničeném Cyre buduje svoji armádu a vlastní národ.
Changeling: rasa která vznikla křížením Měñavců a lidí, její schopnosti měnit se nejssou tak dokonalé, dokáží změnit pouze tvář, jsou skvělími zloděj a pomáhají mnohým k uskutečnění jejich intrik.
Kalashtar: V planární svéře zvané Quori došlo před mnoha a mnoha lety k revoluci, rasa astrální já kalshtarů museli opustit sféru a usadit se na eberronu, na místo zvané Adar na kontinentě Riedra, zde si našli své lidské hostitele a jejich mysl splynula s astrálním já, nyní je najdete hlavně v khorvairu kde bojují se svými nepřátely ze sféry quori s Inspirovanými, je to tajný boj rozvědných služeb, při kterém obě dvě strany využívají svých psionických schopností.
Shifter: V krvi některých lidí koluje krev dlakovitých bytostí, jeich vlastnosti jsou oproti jejich předkům malé, shifter přebírá pouze zlomkový aspekt celé proměny, ale díky tréninku může shifter tyto své schopnosti rozvít.
Staré rasy:
Velké množství lidí a ostatních ras žije pohromadě pod patronací jednoho z národů (rozdíl je trpaslík z Karnathu, nebo trpaslík z Brelandu, najdeme zde ale také království jediné rasy.
dračí proroctví: Z common races pochází několik významných ekonomických a podnikatelských rodů, které ovládají určitá odvětví, díky svému dračímu daru (magická značka v podobě tetování).
Lidé: jsou klasičtí, narozdíl od Forgottenů lidé tolik neutiskují ostaní rasy, není to po ně zas tak výhodné. Z lidí pochází hned několik dračích rodů (Deneith dar Ochrany, Canith dar výroby, Orien dar cestování, Vadalis dar ochočování)
Trpaslíci: Začali se zabývat obchodem a bankovnictvím, ale stále přetrvává jejich tradice mocných bojovníků, nejvíc trpaslíků žije v Mrorových državách. Trpaslíci z domu Kundharak mají dar hlídání (bankovnictví, zabezpečování, hlídání vězňů, bodyguardi)
Elfové: Pocházejí z xendriku, kde byli otroki obrů, posléze se osamostatnili a začali obývat ostrov Aerenal, kde uctívají své neumírající předky a strážce, někteří elfové se dotrhli a dobily území na jihu khorwairu zvané Valenar. takže rozeznáváme elfy Domestikované (žijící ve městech po celém khorwairu), elfy Valenarské (skvělé jezdce a bojovníky žijící v pouštích a oázách valenaru, a naposled Aerenalské elfy a prapředky temné elfy žijící v džunglích a obřích chrámech Xen'ďriku.
Elfové z domů Phirlian a thuranni se dělí (spíš bojují) o Dar Stínu.
Půlelfové: jen málo půlelfů se rodí ze svazku elf člověk, spíš si vytvořili svoji kulturu a v ní žijí, jsou fascinováni smrtí a praktikymi Aerenalských elfů. Dům Lyrandar dar bouře (lodní a vzdušná doprava, přivolávači deště) dům Medani dar detekce (ochutnávači a kdo ví co ještě). Gnomové: mají svoji vlatní zemi Zilargo, jsou skvělí alchimisté, výrazní svým uměním zpoutat elementála do stroje aby využil elementálovy síli k práci. Dům Sivis má dar písma.
půlčíci: kočovný národ žijící hlavně na pláních Talenta, jezdí na ochočených dinosourech, nebo žijí ve velkých Khorwaiských městech, jako zloději a kapsáři. Dům Ghallanda vlastní dar pohostinství (síť hospod), zatímco dům Jorasco má dar léčení.
Půorkové: Žijí jak ve městech tak v divočině, bažinatá země Q'barra je půlorky nejvíce obydlená, jsou to dobří válečníci, ale něktří z nich se zajímají o dávnou druidskou tradici Strážců Brány.
Půorkové z domu Tarashk nosí marku Hledání (průzkumníci a lovci zpadlýcj hvězd takzvaných dragonshardů)
Pokračování zejtra
- Tůma's Revenge
- Příspěvky: 139
- Registrován: 9. 2. 2004, 11:48
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Dalcor
- Vévoda z Knightlundu
- Příspěvky: 4971
- Registrován: 3. 4. 2004, 19:41
- Bydliště: Černá skála a Praha
- Kontaktovat uživatele:
Případně je sem můžeš dát sám, kdo se ozval, ať mám i já přehled!
Díkes
Díkes
I am Alpharius!!!!
Kulka je hlupák, ale bodák, to je panečku jiný chlapík!
WargamingASP - nevážně nejen o wargamingu.
Kulka je hlupák, ale bodák, to je panečku jiný chlapík!
WargamingASP - nevážně nejen o wargamingu.
- Tůma's Revenge
- Příspěvky: 139
- Registrován: 9. 2. 2004, 11:48
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Dalcor
- Vévoda z Knightlundu
- Příspěvky: 4971
- Registrován: 3. 4. 2004, 19:41
- Bydliště: Černá skála a Praha
- Kontaktovat uživatele:
Stejně jako jakákoliv jina DnD 3,5 Hra
I am Alpharius!!!!
Kulka je hlupák, ale bodák, to je panečku jiný chlapík!
WargamingASP - nevážně nejen o wargamingu.
Kulka je hlupák, ale bodák, to je panečku jiný chlapík!
WargamingASP - nevážně nejen o wargamingu.
- Dalcor
- Vévoda z Knightlundu
- Příspěvky: 4971
- Registrován: 3. 4. 2004, 19:41
- Bydliště: Černá skála a Praha
- Kontaktovat uživatele:
Meldin my právě potvrdil že by dorazil, takže Fibrozo, Meldin, Bryan,Svoba, případně já
I am Alpharius!!!!
Kulka je hlupák, ale bodák, to je panečku jiný chlapík!
WargamingASP - nevážně nejen o wargamingu.
Kulka je hlupák, ale bodák, to je panečku jiný chlapík!
WargamingASP - nevážně nejen o wargamingu.
- Tůma's Revenge
- Příspěvky: 139
- Registrován: 9. 2. 2004, 11:48
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Tůma's Revenge
- Příspěvky: 139
- Registrován: 9. 2. 2004, 11:48
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Eberron je svět magie, ale nesmíte to pochopit tak, že je ebrron svět maximalizované magie, skutečná mocná kouzla, jsou pro mnohé tajemstvím, kterého je těžké dosáhnout, ale kouzel nízké úrovně, hlavně těch které nějajým způsobem zlehčují život je v Eberronu požehnaně.
V továrnách pomáhají dělníkům zvláštně cvičení mágové (magewright), pomocí magie, můžete jezdit vlaky, vzducholoděmi, posílat dopisy na daleké vzdálenosti, v bankách jsou vztyčeny magické ochrany, dokonce i pouliční osvětlení je zde dílem magie.
Tento magický servis v Eberronu dodávají hlavně Rodiny (organizace o kterých jsem se zmínil v základních rasách)
Roleplaying: Eberron je svět o postavách na nízkém levelu, nepřítel není silný podle toho na kolikátý je, ale jakou moc má mezi ostatními, jestli disponuje armádou, jestli má dostatek financí na to pořídit si vrahy atd...
Hráčské postavy zde fungují jako totální hrdinové, celá hra je ještě posílena tzv. akčními body, na každé úrovni jich má postava určitý počet, použití akčního bodu má za důsledek, přidání hodu d6 k k celkovému hodu d20, stabilizování postavy (když umírá), nebo nové použití class feature, i když byl počet použití na den vyčerpán.
Tuto schopnost mají jenom pC a nikdo jiný, to dává PC možnost přežít některé těžké situace a přežít zdánlivě nepřežitelné.
Obyvatelé tohoto světa mají hlavně NPC, někdy třeba v kombinaci s pc classem (např král Boranel je aristocrat 2/fighter 8 ).
Proto každý s PC classem si ho musí zasloužit, věšínou jsou hrdinové různí odpadlíci, kteří hledají svoje uplatnění, postavy zde působí jako specialisti ve svém oboru. kteří se seskupují do družin, protože víc hlav dokáže zvádnout větší problém.
V továrnách pomáhají dělníkům zvláštně cvičení mágové (magewright), pomocí magie, můžete jezdit vlaky, vzducholoděmi, posílat dopisy na daleké vzdálenosti, v bankách jsou vztyčeny magické ochrany, dokonce i pouliční osvětlení je zde dílem magie.
Tento magický servis v Eberronu dodávají hlavně Rodiny (organizace o kterých jsem se zmínil v základních rasách)
Roleplaying: Eberron je svět o postavách na nízkém levelu, nepřítel není silný podle toho na kolikátý je, ale jakou moc má mezi ostatními, jestli disponuje armádou, jestli má dostatek financí na to pořídit si vrahy atd...
Hráčské postavy zde fungují jako totální hrdinové, celá hra je ještě posílena tzv. akčními body, na každé úrovni jich má postava určitý počet, použití akčního bodu má za důsledek, přidání hodu d6 k k celkovému hodu d20, stabilizování postavy (když umírá), nebo nové použití class feature, i když byl počet použití na den vyčerpán.
Tuto schopnost mají jenom pC a nikdo jiný, to dává PC možnost přežít některé těžké situace a přežít zdánlivě nepřežitelné.
Obyvatelé tohoto světa mají hlavně NPC, někdy třeba v kombinaci s pc classem (např král Boranel je aristocrat 2/fighter 8 ).
Proto každý s PC classem si ho musí zasloužit, věšínou jsou hrdinové různí odpadlíci, kteří hledají svoje uplatnění, postavy zde působí jako specialisti ve svém oboru. kteří se seskupují do družin, protože víc hlav dokáže zvádnout větší problém.
Naposledy upravil(a) Tůma's Revenge dne 24. 11. 2005, 22:31, celkem upraveno 1 x.
- Tůma's Revenge
- Příspěvky: 139
- Registrován: 9. 2. 2004, 11:48
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
S Dalcorem jsem se domluvily že by to mělo eberron jakoby přiblížit, postavy budou na 3. levelu a sám je budu tvořit, vytvoří 6 postav a vy si je rozeberete, každýmu napíšu stručnou historii, aby si mohl udělat obrázek o postavě, kterou bude hrát.
Postavy jsou:
Locky, changeling bard- (Sharnský detektiv, mistr v odhadování lidí a jejich příštích činů)
Anvil, warforged fighter- (Jeden z mála, kteří přežili devastaci Cyre, výborný bojový stroj)
Uraden d'Tarashk, halforc ranger (cestovatel a objevovatel nového, s darem hledání, hrdina a člen domu Tarashk na cestách)
Faladon, human artificier (Ÿádný komplex pro něj není dost složitý, sám je výborným tvořitelem magických předmětů, zastává úlohu zloděje oppasťovatele, zásobuje družinu lektvary a svitky)
Dajork, shifter druid (skrze svoji zvířecí podstatu se sžívá s přírodou, léčitel a když je příležitost i dobrý bojovník, díky své krvi)
Absinthirion, elf necromancer (vášniví mág, který se vše co umí se naučil doma na Aerenalu ve městě mrtvých, nejsou mu cizí pohřební rituály jeho předků, uctívač Dvoru neumírajících).
Takhle by měla vypadat družina napište mi co kdo budete hrát, jednoduše, kdo dřív přijde ten dřív mele, všechny postavy jsem se snažil dělat zajímavými a neotřelými.
Pro každou postavu připravím krátkou historiia beground, aby jste mohli nějakým způsobem roleplayovat....
Postavy jsou:
Locky, changeling bard- (Sharnský detektiv, mistr v odhadování lidí a jejich příštích činů)
Anvil, warforged fighter- (Jeden z mála, kteří přežili devastaci Cyre, výborný bojový stroj)
Uraden d'Tarashk, halforc ranger (cestovatel a objevovatel nového, s darem hledání, hrdina a člen domu Tarashk na cestách)
Faladon, human artificier (Ÿádný komplex pro něj není dost složitý, sám je výborným tvořitelem magických předmětů, zastává úlohu zloděje oppasťovatele, zásobuje družinu lektvary a svitky)
Dajork, shifter druid (skrze svoji zvířecí podstatu se sžívá s přírodou, léčitel a když je příležitost i dobrý bojovník, díky své krvi)
Absinthirion, elf necromancer (vášniví mág, který se vše co umí se naučil doma na Aerenalu ve městě mrtvých, nejsou mu cizí pohřební rituály jeho předků, uctívač Dvoru neumírajících).
Takhle by měla vypadat družina napište mi co kdo budete hrát, jednoduše, kdo dřív přijde ten dřív mele, všechny postavy jsem se snažil dělat zajímavými a neotřelými.
Pro každou postavu připravím krátkou historiia beground, aby jste mohli nějakým způsobem roleplayovat....
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů