Akce defend

Fate je moderní hra s málo pravidly, orientované na rozvíjení dramatu a příběhu. Diskutujte také o českém Fate: Rozcestí, nebo o Fate Core či Fate Accelerated
Odpovědět
Pepa
Příspěvky: 2798
Registrován: 25. 5. 2013, 14:00

Akce defend

Příspěvek od Pepa » 29. 1. 2014, 23:26

Když jsem četl FAE, tak mě něco takového taky nebylo úplně jasné (a ve FC jsem se k tomu zatím nedostal).

Může postava tedy mimo svůj tah udělat "neomezeně" "protiakcí" (akcí Defend)?

A jak to vypadá, když si postavy pořád budou chtít pomáhat? Například Skřet A zaútočí na barbara, všichni nahlásí Defend (protože ho budou chtít nějakým způsobem bránit), pak v témže kole Skřet B zaútočí na elfa a opět všichni zahlásí Defend, atd... (?)

(Asi jsme ale OT, takže to můžeme jít řešit do nějakého z vláken Fateu...)

Odděleno z tématu Fate rozcestí
Faskal

Uživatelský avatar
morech11
Příspěvky: 3924
Registrován: 28. 11. 2011, 18:47
Bydliště: Žltá ponorka

Re: Fate Rozcestí [CZ]

Příspěvek od morech11 » 30. 1. 2014, 00:42

1) Fate je fiction first, akýkoľvek iný prístup rozbíja hru
2) (viaže sa na 1)) už tu padlo vysvetlenie, ktoré vylučuje tvoju otázku
Aljen píše:Mozes sa akrobatikou vyhybat aj 4om letiacim tenisovym loptickam alebo fireballom ... ak to tvojej skupine prave v danej scene dava zmysel (co nemusi. Napriklad pri prvom defend hode si vybral hrac uspech za istu cenu a fikcne skoncil rozplacnuty na zemi. Nasledne pouzitie akrobatiky nemusi byt mozne ... ale to je zavisle na danej skupine.)
to ja len tak, že nie každý systém je pre každého a občas treba prepólovať myslenie, než začneš s niečím novým :) (ale aspoň sa rýchlo pozná starý dračákista :D)

Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 2434
Registrován: 21. 8. 2007, 10:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Fate Rozcestí [CZ]

Příspěvek od ShadoWWW » 30. 1. 2014, 01:24

1) Fate je fiction first, akýkoľvek iný prístup rozbíja hru
Toho jsem se dřív děsil a té hry jsem se proto obával. Ale naštěstí to tak není (díky Siriene!). Fate je svým pojetím dost klasická hra. A ve světě ji hráči vnímají mnohem gamističtěji než někteří tady na RPG F.
Lidi, co RPG skutečně rozuměli, tohle fórum už dávno opustili.

Uživatelský avatar
morech11
Příspěvky: 3924
Registrován: 28. 11. 2011, 18:47
Bydliště: Žltá ponorka

Re: Fate Rozcestí [CZ]

Příspěvek od morech11 » 30. 1. 2014, 02:01

určite ju rules-first prístupom rozbiješ menej, ako DrD2, to sa hádať nebudem. dokonca je dosť dobre možné, že tá hra je tak dobre navrhnutá, že to nejak nakoniec ustojí. len mám z mojich málo pár skúseností pocit, že fiction-first funguje omnoho lepšie.
ak zoberieš pepov príklad - áno, fate by to umožnil a áno, asi by sa svet nezrútil. otázka je, či nie je lepšie si pre tieto veci nevziať vhodnejší systém namiesto vyjebabrávania s fateom a ten použiť skutočne tak, ako funguje najlepšie.*

ak budem niekomu odporúčať fate, bude to preto, lebo je to fiction-first, ale stále tradične sa tváriaci systém a nie preto, lebo sa v ňom dá hrať rules-first.

__________
*to je skoro ako s fiascom u mňa - moje fiasco, keď mám na to grupu a chuť, vyzerá celkom inak, než čokoľvek, na čo navádza príručka. ten systém to umožňuje a tie hry sú skvelé. ale ak by niekto chcel hrať podobné veci, buď ho naučím fiasco po mojom, alebo mu nemám čo doporučiť, lebo som nenašiel systém, ktorý by na toto bol určený.
analogicky k fate - ak niekomu odporúčam fiasco, robím to preto, lebo je to kopa zábavy v dobrej hre a nie preto, lebo sa v tom dá zahrať niečo katarzické.

(inak som za oddelenie - ak na nás alef zabudol, tak už mu to svieti červene :>;o) )

Uživatelský avatar
Sirien
Pragmatik
Příspěvky: 7052
Registrován: 6. 6. 2004, 17:10
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Fate Rozcestí [CZ]

Příspěvek od Sirien » 30. 1. 2014, 03:03

morech11 píše:1) Fate je fiction first, akýkoľvek iný prístup rozbíja hru
Každý RPG je "first fiction", otázka jen je, jak robustní jsou mechaniky za tím a jak moc to zkouší skrývat nebo protěžovat (popř. jak dobře to je udělané... takové first fiction DrD2 je hezká ukázka toho, že first fiction může skončit také fikční genocidou)

FATE má robustní jádro postavené na protěžování jádrových mechanik a naopak volné zaměnitelnosti periferních mechanik. Protože základní mechanikou FATE jsou aspekty, které jsou z principu velmi fiction-positive, zejména od doby F3CR s jeho brutálním protížením situačních aspektů, tak FATE dokáže kombinovat plnou fikci s plnou mechanickou robustností, což je poměrně unikátní... takže si autoři mohou dovolit fikci hodně moc protěžovat přímo v textu pravidel, protože jakýkoliv výkřik fikce snadno transformuješ do situačního aspektu a v okamžiku, kdy z toho máš situační aspekt máš obratem plnou těžce-dělostřeleckou podporu jádrových mechanik. (a naopak, jádrové mechaniky produkují výsledky ve formě aspektů nebo aspekty ovlivňujících výsledků, takže se celá ta razantnost té aspektové dynamiky okamžitě promítá přímo do fikce aniž by vytvářela paradoxní nebo přímo wtf situace.

To jen tak na úvod :D


Dále - k tomu co píše Aljen, ano, Aljen má pravdu, ALE zapomněl podotknout, že se skilly mají také svou pevnou definici užití a to, zda můžeš Athletics používat proti střelbě z kalacha nebo fireballům JE hard-rules záležitost (viz zejména rámeček F3CR p98 - plus samozřejmě všechny ostatní které se týkají definování dovedností popř. hraní si se soubojovým systémem)
Může postava tedy mimo svůj tah udělat "neomezeně" "protiakcí" (akcí Defend)?
Teoreticky ano (rules as written), prakticky ne (taktéž rules as written).

Akce "defense" můžeš provádět dle libosti, dokud dávají smysl, tedy dokud Ti spoluhráči žerou to, jak je popisuješ.
Řekněme, že mám vysoké Athletics a nějaký stunt pro akční akrobacii k tomu: uskočím před trolem (1) tak, abych narazil do skřeta sažícího se hodit na síť na kouzelníka (2) a ve skoku strhnu na zem spolubojovnici na kterou střílí goblin (3), převalím se a postavím se do cesty dalšímu orkovi, který se kolem nás snaží proběhnout (4) a přitom na mě ještě střílí dva skřepaslíci z římsy, jenže se jim bráním tím, jak jsem v pohybu - to je krásných 6 Defense akcí v jedné výměně, když je ošperkuju hezkým filmovým popisem aby to bylo akční, dramatické a působil jsem u toho hodně "awesome", tak pohoda klídek.
Pokud bych při tom ale ještě chtěl tvrdit, že bráním lichovi na druhé straně místnosti setřít hranice se záhrobím (create adventage), tak to už mi asi nikdo nesežere, protože to nemám jak ospravedlnit (popsat) i kdyby nakrásně byl pořád v té samé zóně (tzn v dosahu mého pohybu v rámci jedné výměny)

dále...
A jak to vypadá, když si postavy pořád budou chtít pomáhat?
Jakákoliv pomoc je vyjádřena akcí "create advantage", při jejímž úspěchu získáš jedno free invocation na stávající aspekt ve scéně (nebo na touto akcí nově vytvořený situační aspekt - podle toho co je vhodnější).

Toto free invocation můžeš použít sám (obvykle když si tvoříš výhodu proti nepřátelům) nebo jej můžeš "předat" jinému hráči (když se Tvoje postava snaží nějak, v něčem, jakkoliv, pomoci jiné postavě)
Například Skřet A zaútočí na barbara, všichni nahlásí Defend (protože ho budou chtít nějakým způsobem bránit)
Nikdo nenahlásí defense (to to v tom FAE je fakt tak nejasný nebo si to jen nečetl pořádně?)

Všichni ve své akci nahlásí create advantage a ti úspěšní předají barbarovi své free invokes

Akce defense se používají vůči věcem, které Tě přímo ovlivňují (útoky na Tebe, snaha vytvořit výhodu nad Tvými aspekty atp.) nebo vůči věcem, které někdo dělá v Tvém dosahu a kterým bys teoreticky mohl nějak jednoduše zabránit (skočit do cesty, nastavit nohu, uskočit z místa kam něco hází, přetnout lano od lustru přes který se někdo snaží zhoupnout pryč pokud u něj zrovna stojíš a máš v ruce sekyru...) Akce Defense se používají tehdy, pokud se snažíš zabránit obdržení stess, consequence nebo umístění situation aspectu na svou postavu (teoreticky na místo, kde stojí atp., dokážeš-li to odůvodnit) viz info box F3CR p. 142 dole, dále pak také popis akce "defend" u skillu "Shoot" p. 124.

Akce, které jsou nějak složitější, časově náročnější nebo by samy mohly být bráněné (není to jen o tom skočit do cesty, ale pár kroky ho doběhnout a chňapnout po něm, není to o nastavení nohy, ale o přetlačování a podkopávání, není to o uskočení dvěma kroky, ale o opuštění celé zóny, není to o rychlém přetnutí lana co je poruce, ale o přetnutí lana na druhé straně sálu nebo o přetnutí lana před kterým někdo stojí nebo o vypáčení úchytu řetězu ze stěny...), resp. akce, v nichž se sám nebráníš ohrožení, vyžadují Overcome nebo Attack (případně Create Adventage)

U akcí, které se Tě nějak týkají, ale přitom Tě neohrožují ani necílí, můžeš vyhlásit active opposition (viz rámeček F3CR 142, druhý odstavec) - není to tak cool jako Defense, ale účel to splní. Viz také F3CR celá strana 131 včetně rámečku.

Pokud někdo na někoho útočí a ty jej chceš bránit akcí defense, pak:
- musíš mít příslušný stunt a splnit jeho podmínky (stát hned vedle, zaplatit bod osudu nebo tak něco - stunty se mohou hodně lišit) - viz např. stunt "Provoke Violence" str. 120 F3CR
- musíš se ve SVÉM tahu přesunout tak, abys bráněného vytlačil a sebe dostal mezi něj a útočníka, což je Overcome action (proti této akci útočník logicky může v 90+% případů sám vyhlásit Defense, ale bráněný ji může podpořit přes Create Adventage nebo Tvou akci "zdublovat" a zkusit se odpoutat a skočit se schovat za Tebe) viz k tématu také přímo se vztahující rámeček F3CR p. 170
- nebo můžeš prohlásit, že skočíš do cesty a slízneš tu ráno za něj (útočník hází náhle proti Tobě, ale Tvá efektivní obrana je 0 a poskytuješ pouze passive opposition - tzn. neházíš si. Good luck) - viz rámeček F3CR p. 160



(ježiš, to je až děsivý, jak se v tý příručce člověk orientuje, když jí překládá...)


EDIT: jo mimochodem, omlouvám se, už je pozdě a jsem dost groggy z učení: nahoře v příkadu s počtem akcí a pak trošku i dál tam kde jsem popisoval kdy se dá vyhlásit defense jsem maličko zmotal dohromady akci Defend a pravidlo o Call for active opposition - už nemám manu na to to přepisovat, u toho příkladu s počtem akcí to nevadí, u toho druhého se řiďte tučně zvýrazněným textem - Defense slouží k obraně před braním stressu, následků nebo umístění aspektu na vaší osobu (v odůvodnitelných případech umístění aspektu, který by vůči ní šlo využít, tzn. obvykle různých "area-effects"), ve zbylých případech používáte active opposition.

Active opposition funguje dost podobně jako Defend, jenom v případě úspěchu pouze zmaříte záměr a nic víc - tedy nezískáte případné bonusy které některé Defend akce dávají a případně pokud to hodně dobře nezdůvodníte a nepřesvdčíte GMa a ostatní hráče tak ani nemůžete použít stunty vázané k akci defend
Kostka, http://www.d20.cz
- překlady her (DnD, Fate a další)
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí
- skupinové sekce s rozsáhlou podporou
...a mnohé další.

Překlady Fate: Překlad Fate 4e Core, Překlad FAE: Fate Accelerated, DnD 5e: Dungeons and Dragons 5e

Uživatelský avatar
morech11
Příspěvky: 3924
Registrován: 28. 11. 2011, 18:47
Bydliště: Žltá ponorka

Re: Fate Rozcestí [CZ]

Příspěvek od morech11 » 30. 1. 2014, 03:33

zareagujem len na tu cast, ktora sa tyka priamo mna (a aj tak mam pocit, ze to zo sirienovej strany bol half-troll)
terminologia
fiction-first: hrac pri stole popise co robi jeho postava a najdeme k tomu odpovedajucu mechaniku: "skacem rybicku pod trolom, ako sandokan s tygrom, bude to, hm... *roll roll* utok cez akrobaciu za 10+2" */ze ani toto nie je ten rp, ktory ja vyhladavam, je uz vedlajsie/*
(teda tak, ako bolo zamyslane drd2, ako vyzera DW, ked sa hrac neobtazuje studovat moves, na co davaju vseobecne vacsi doraz narativne hry a ako z mojho pohladu funguje fate)
rules-first: hrac povie, aky ma mechanicky umysel a potom vymysli fikciu: "pouzivam akrobaciu +2 *roll roll*, spolu za 12, hm... to by som mohol skocit rybicku ako sandokan s tygrom"
(teda viac menej akykolvek C&L, cely middleschool a vobec hry, ktore ja nemusim. podla teba aj fate, co sa nehadam, ze by nesli, netrufnem si to povedat, nepoznam ten system dostatocne, len si nemyslim, ze bol s tymto umyslom primarne designovany)

cely tvoj kec o tom, ze kazde rpg je fiction first je ideologicky spravny (ale trufnem si povedat, ze doskovka v podani DnD3.x [dufam, ze tamta edicia, nedrzim si v dnd prehlad] rozbija aj toto), ale ako taky ako odpoved na mna strasne mimo

rant over

Uživatelský avatar
Sirien
Pragmatik
Příspěvky: 7052
Registrován: 6. 6. 2004, 17:10
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Fate Rozcestí [CZ]

Příspěvek od Sirien » 30. 1. 2014, 04:01

Můžeš mi vysvětlit, jak b,y pro všechny bohy Asgardu, mohl být post věnující se čistě vysvětlení pravidel proložený několika citacemi a hromadou odkazů na konkrétní stránky a pasáže pravidel trolling, byť jen half?

rules-first: hrac povie, aky ma mechanicky umysel a potom vymysli fikciu
jako třeba, moment, nech mě přemejšlet... "hej, já vytvořim pomocí create advantage nějakej situační aspekt a předám Ti free invoke aby sis mohl vzít na tu další akci +2 zdarma - jo, moment, tak čim to udělám, tenhle skill mám vysokej... tak si hodim... a hele, uspěl jsem, tak chviličku, hnedka mě napadne, co jsem to vlastně provedl..."

Víš, že tenhle přístup je v pravidlech F3CR přímo a výslovně zmíněný jako návrh, jak akci create advantage můžeš také (mimo jiné možnosti) přistupovat? (už se mi nechce dohledávat kde přesně, ale věř že to tam opravdu je, vím to najisto, protože mě to pobavilo, když jsem tu pasáž překládal)

Takže je F3CR rules-first? A nebo to je jen hra, která je indiferentní k tomu zda zvolíš fiction-first nebo rules-first, protože je navržená takovým způsobem, že dokáže zpracovat bez problémů oboje? (viz první odstavec mého předchozího postu o efektu, který má hluboká integrace situačních aspektů přímo do jádra systému)


DÁLE - to co popisuješ (hodím rybičku - na co si mám hodit / hodím si, pak popíšu jak jsem hodil rybičku) NENÍ otázka fiction-first nebo rules-first, to co popisuješ se vztahuje k herním termínům "roll first", "roll after" a "roll in medias res" a všechny tyto přístupy jsou použitelné v 80-90% her (tj. všech, které explicitně nepracují s jedním konkrétním typem, a takových je málo) a jsou používané ve hrách napříč generacemi od I. až po současnou III. generaci RPGček. Mimochodem ano, FATE není v tomto směru vyhraněný a umožňuje pracovat se všemi třemi přístupy dle libosti.



(jo a tohle si neodpustim - pojem "middleschool" je nesmysl, kterej ve skutečnosti nic neoznačuje - je to negativní vymezení vůči hrám, které se někomu (obvykle fanouškům "novodobých indie") nelíbí, ale které spolu fakticky nemají nic moc společného, technicky to je "nepatří to mezi mé oblíbené skupiny her" termín - ostatně i samotná formulace, kterou se tu takhle proti němu vymezuješ přičemž FATE řadíš do ne-middleschool kategorie, i když (viz výše) nemá problém fungovat způsobem, který sám jako middle-school označuješ, ukazuje, jakej hroznej nesmysl ten pojem je)


PS - sice Ti nevidím dohlavy, ale tipuju, že jsi chtěl tou deskovkou zanadávat na DnD 4e, nikoliv 3.xe. 3.x e je například i Pathfinder...
...každopádně kdybys o tom něco věděl, věděl bys, že to je hroznej blábol - DnD 4e se podle "fiction first" (i podle "roll after") hraje naprosto na pohodu, když ten systém trochu znáš (což Ty očividně neznáš, ale nebrání Ti to ho odsuzovat - cool) - což říkám jako někdo, kdo v tom mimo jiné hrál například sovětského olympionika ve vrhu kladivem který se při cestě na Olympiádu v '60. letech propadl do Ravenloftu... ale co bych se snažil, asi zbytečné přesvědčovat někoho, kdo se už pevně rozhodl jaký má názor na hru, u které se ani neorientuje v tom jaká to je edice, přičemž to je hra u které každá edice je v podstatě úplně odlišné RPGčko...
Kostka, http://www.d20.cz
- překlady her (DnD, Fate a další)
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí
- skupinové sekce s rozsáhlou podporou
...a mnohé další.

Překlady Fate: Překlad Fate 4e Core, Překlad FAE: Fate Accelerated, DnD 5e: Dungeons and Dragons 5e

Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5283
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Fate Rozcestí [CZ]

Příspěvek od Aljen » 30. 1. 2014, 08:31

resp. akce, v nichž se sám nebráníš ohrožení, vyžadují Overcome nebo Attack
blbo sa mi zo smartfonu cituje a komentuje takze vyberam tuto pasaz.

Defend mozes pouzit na obranu niekoho/niecoho ineho ako seba aj bez stuntu A FP. Musis byt vo fikcii v takej pozicii ze to urobit mozes a normalne pri tom pouzivas svoj skill.
Priklad ktory spominas je o tom ze sa postava hodi do drahy letiaceho sipu. Vtedy si nehadzes a utocnik ide proti Mediocre DC. Podotknem ze to plati len pre konkretne nastavenie hry, na ktorom sa hraci na zaciatku dohodnu. V pravidlach sa riadia default skill listom a default obsahom.
Pri inom nastaveni moze postava vykryt sip ci letiacu gulku mecom, pohladom alebo myslienkou.

Inak si to pekne rozpisal. Rant som v tom nejak nevidel.

Provoke violence je o niecom dost inom
Rant: to mate zato ze sa hadate nad ranom. Middleschool je dobry pojem a nieje mysleny pejorativne rovnako ako oldschool. Ina debata.
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

sq

Re: Fate Rozcestí [CZ]

Příspěvek od sq » 30. 1. 2014, 08:43

Omlouvám se tímto Sparkle, že jsem tady svým dotazem rozpoutal zase nějakou zbytečnou přestřelku - založte někdo obecné vlákno o FAE a můžeme se přesunout tam.

Sirien: jen upozorňuji na rizika, že některé věci nemusí být z FAE stoprocentně jasné. A pokud bude někomu něco nejasné z pravidel, tak dle mého není úplně legitimní odpověď "přečti si jiná pravidla", obzvláště pro nováčky to není vhodné.

Tady v ČR a SR se dá očekávat, že část potenciálních hráčů může být nějak poznamenána DrD old - proto bych možná i přidal kapitolku na jednu až dvě strany, jejíž název by mohl být něco "Znám dračák, jak přejít na FAE" nebo tak něco. Věřím, že teoretiků, kteří by něco takového mohli napsat za hodinu, je tady dostatek :-)

Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 2824
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: Fate Rozcestí [CZ]

Příspěvek od Sparkle » 30. 1. 2014, 09:58

sq píše:Omlouvám se tímto Sparkle, že jsem tady svým dotazem rozpoutal zase nějakou zbytečnou přestřelku - založte někdo obecné vlákno o FAE a můžeme se přesunout tam.

jen upozorňuji na rizika, že některé věci nemusí být z FAE stoprocentně jasné. A pokud bude někomu něco nejasné z pravidel, tak dle mého není úplně legitimní odpověď -přečti si jiná pravidla-, obzvláště pro nováčky to není vhodné-
Souhlas. Ono je trošku pitomý, že většina z nás co tu jsme, četla dřív FC (nebo druhou edici / Příběhy Impéria / atd.) a až pak FAE. A strašně těžko se objektivně vnímá srozumitelnost FAE člověku, který už Fate předtím někde jinde četl nebo hrál. Proto bude potřeba tu příručku, až bude přeložená (dělám na tom, ale momentálně mám 2 ze 3 dětí nemocný, takže je to docela záhul) prohnat pořádným playtestem mezi lidma, co Fate nikdy předtím nehráli. Vrazit jim to do ruky, ať to přečtou a povědí, jestli z toho jednoznačně pochopili, jak to hrát. Už mám předběžně domluvených asi 10 takových šmoulů, a je jasný že tohle se bude muset udělat pořádně.
sq píše: Tady v ČR a SR se dá očekávat, že část potenciálních hráčů může být nějak poznamenána DrD old - proto bych možná i přidal kapitolku na jednu až dvě strany, jejíž název by mohl být něco "Znám dračák, jak přejít na FAE" nebo tak něco. Věřím, že teoretiků, kteří by něco takového mohli napsat za hodinu, je tady dostatek :-)
Toho se trošku bojím, protože Drd má poněkud blbý jméno mezi lidma - Jerson by mohl vyprávět, jak se snaží furt dostat k RPG nějaký holky a jakmile ony mají pocit, že to je "něco jako dračák" tak mají hnedka předsudky. Zvažuju, že zmínku o dračáku naopak zcela v knížce vypustím a budu se tvářit, že dračák neexistuje. Ještě nejsem rozhodnutá.

Tu debatu o Defend akci navrhuju přesunout do vedlejšího vlákna.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Otevřená hraní RPG v Praze všichni jste srdečně zváni
RPG pro děti ve vývoji

Uživatelský avatar
Sirien
Pragmatik
Příspěvky: 7052
Registrován: 6. 6. 2004, 17:10
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Akce defend

Příspěvek od Sirien » 30. 1. 2014, 11:54

když to Faskal oddělil tak jen krátce a na závěr (nebudu tohle téma dál sledovat), protože i když času uplynulo se mi pořád nechce poflakovat se RPG Fórem,
A pokud bude někomu něco nejasné z pravidel, tak dle mého není úplně legitimní odpověď "přečti si jiná pravidla", obzvláště pro nováčky to není vhodné.
Upozorňuju, že nic podobného jsem nikdy nenapsal. Napsal jsem, že pokud ve FAE není něco zjevné a člověk neznalý FC vznese dotaz k tomu, co ve FAE není jasné, pak by na základě faktu, že FAE je derivát FC, měl ideálně obdržet (od někoho kdo FC zná) odpověď, která je založená / kompatibilní s FC.

O "přečti si jiná pravidla" jsem nenapsal ani čárku, naopak jsem odepsal myslím plnohodnotnou odpověď na tu otázku a jen jsem ji proložil odkazy ke konkrétním pasážím FC pro případ, že by si to někdo dohledat chtěl.
Kostka, http://www.d20.cz
- překlady her (DnD, Fate a další)
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí
- skupinové sekce s rozsáhlou podporou
...a mnohé další.

Překlady Fate: Překlad Fate 4e Core, Překlad FAE: Fate Accelerated, DnD 5e: Dungeons and Dragons 5e

Pepa
Příspěvky: 2798
Registrován: 25. 5. 2013, 14:00

Re: Akce defend

Příspěvek od Pepa » 30. 1. 2014, 20:17

Ještě sem postnu tohle od jinud, aby to tady bylo.
Morech11 píše:to ja len tak, že nie každý systém je pre každého a občas treba prepólovať myslenie, než začneš s niečím novým :) (ale aspoň sa rýchlo pozná starý dračákista :D)
Spíš bych řekl, že nový dračákista, ne? DrD II totiž všechny naučilo "protiakčnit", takže kolikrát a na co všechno můžu nahlásit Defend, je podle mě dost důležitá otázka. (Mimoto zase se má přepólovat myšlení z DrD II na Fate...??)

V souvislosti s tím chci ještě upozornit na
ShadoWWW ve vlákně o powergamingu píše:Vhodné hry pro hraní s PG:
(...)
- Fate (Core): Toto je víc příběhová hra než klasické DnD (které má podobný styl jako DrD), a přesto oproti DrD 2 drží velmi konzistentně. Power gamer ji jen tak nezboří. Překlad tu teď dělá Sirien (viz jiné vlákno tady na RPG F nebo na Kostce).
...protože mi přijde, že zrovna powergameři jsou ti, kteří chtějí být vždycky všude a na fikci kašlou. Takže to se u toho Defend musí krotit. Nebo ne?

@Sirien: Zanalyzuju to později, jenom mě teda přijde děsivý, že mě osmkrát odkazuješ na Fate Core. Přitom já se ptal na Fate Accelerated a to je to, co se má vydávat. Takže jste si jistí (Sparkle?), že to ty lidi/začátečníci jenom z toho opravdu pochopí?

Uživatelský avatar
Sosacek
Příspěvky: 19732
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Re: Akce defend

Příspěvek od Sosacek » 1. 2. 2014, 14:49

Morechu, Fate neni fiction first. Ta hra je jinak strukturovana, a vztah mechanik a fikce je jiny nez u Apocalypse Engine her. Fate je fraktalni, zatimco AE hry jsou ploche, a GMovani funguje fundamentalne odlisne.
It’s incredible how when you look through rose colored glasses, all the red flags...just look like flags.

Uživatelský avatar
morech11
Příspěvky: 3924
Registrován: 28. 11. 2011, 18:47
Bydliště: Žltá ponorka

Re: Akce defend

Příspěvek od morech11 » 2. 2. 2014, 14:58

rozveď prosím myšlienku, nie som si istý, čo si pod tým mám predstaviť.

jediné, čo som sa snažil povedať je bolo, že kedykoľvek sa fate v mojej prítomnosti hralo bez fikcie na prvom mieste, tak sa tá hra viac či menej rozsýpala
(ale GMoval som cez víkend "tvoj" one-shot v DW a skoro mám chuť zasa začať GMovať fantasku. AE je skvelý, skvelý, skvelý... ale to je na iné vlákna. a ja idem ďalej študovať rulebooky)

Uživatelský avatar
Sosacek
Příspěvky: 19732
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Re: Akce defend

Příspěvek od Sosacek » 2. 2. 2014, 18:00

morech11 píše:rozveď prosím myšlienku, nie som si istý, čo si pod tým mám predstaviť.

jediné, čo som sa snažil povedať je bolo, že kedykoľvek sa fate v mojej prítomnosti hralo bez fikcie na prvom mieste, tak sa tá hra viac či menej rozsýpala
Hm, jak rozsypala?

Vsimni si, ze treba v AE hrach tagy nemaji mechanickou funkci, nebo nektere maji (ap, autofire), ale vetsina nema (loud, messy, tag). Ve Fate ma vsechno mechanickou funkci, a treba pouzivani aspektu bez FP je takove zvlastni. Nebo treba harm/dmg versus ctverecky stresu ve Fate -- harm/dmg je vzdycky pevne dana vec co ma jasnou fikcni reprezentaci, zatimco ctverecky stresu nereprezentuji zraneni, ale to jak blizko ses k tomu prohrat konflikt, bez ohledu na duvod.

Obecne, mam pocit, ze pouzivat "fiction first" na Fate znamena, ze ignorujes pravidla, zatimco u AE her je nasledujes. Ale ono se do toho plete "say yes or roll", ktere v tom dela trochu zmatek.
It’s incredible how when you look through rose colored glasses, all the red flags...just look like flags.

Odpovědět

Zpět na „Fate“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host