RPG trilogie Void

Diskuze k českým a slovenským hrám, které nemají samostatnou sekci.
Odpovědět
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Void: Sci-Fantasy

Příspěvek od York »

Gediman píše:Mno, můžu se pokusit, ale aby to mělo přijatelně nízký počet stránek (tak deset?), hodně věcí tam nebude.
To je v pořádku. Aspoň si ujasníš, co je opravdu podstatné.
Uživatelský avatar
Gediman
Příspěvky: 1257
Registrován: 10. 3. 2010, 16:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Void: Sci-Fantasy

Příspěvek od Gediman »

Mno, tak jsem se do ní pustil... Na hrubo to má zatím 30 stránek, a asi bych to tak i nechal.
Nicméně budu muset vyhodit některé specializace, nejspíš tam nechám jen střelce a zápasníka.
Uživatelský avatar
skew
Příspěvky: 2519
Registrován: 30. 1. 2008, 18:25
Kontaktovat uživatele:

Re: Void: Sci-Fantasy

Příspěvek od skew »

Možná bys mohl zkusit nadhodit co všechno tam máš?
Cizím lidem se to bude prořezávat snáz 8). Vsadím se, že aspoň na dvacet by to šlo zredukovat.
Where thou'rt cut off upon thy neck, kind brother, the falling of one head lifts up another.

I know this, which I never learnt in schools, the world's divided into knaves and fools.
Uživatelský avatar
Gediman
Příspěvky: 1257
Registrován: 10. 3. 2010, 16:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Void: Sci-Fantasy

Příspěvek od Gediman »

1. POSTAVA

1.1 Atributy
1.2 Další hodnoty
1.3 Zápasník
1.4 Střelec

2. OBECNÁ PRAVIDLA

2.1 Putování
2.2 Pohyb
2.3 Další činnosti

3. PRAVIDLA PRO BOJ

3.1 Boj zblízka
3.2 Boj zblízka, dodatečné efekty
3.3 Střelba
3.4 Střelba, dodatečné efekty
3.5 Vrhání
3.6 Vrhání, dodatečné efekty
3.7 Speciální akce
3.8 Bojové modifikátory

4. EFEKTY

5. MISE

6. TERÉN

7. PROTIVNÍCI




EDIT: To je 30 stránek. Teď už i se zbraněmi a vybavením.
Naposledy upravil(a) Gediman dne 21. 10. 2013, 12:36, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
Gediman
Příspěvky: 1257
Registrován: 10. 3. 2010, 16:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Void: Sci-Fantasy

Příspěvek od Gediman »

VÝCVIKOVÝ TÁBOR


Ok, demoverze Voidu je hotova.

Stahujte zde:
http://www.gediman.cz/seznamclanku.php? ... kovy-tabor


Dotazy pište do komentů na webu... a nebo přímo sem. V příručce je dost volného místa, které je možné nějak užitečně zaplnit (třeba dalšími příklady nebo komentáři).
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Void: Sci-Fantasy

Příspěvek od York »

Nečetl jsem to celé. 30 stránek je stále moc na to, abych se s tím louskal čistě ze zájmu bez toho, že bych to chtěl zkoušet hrát.

Docela to ve mě vzbudilo nostalgii. Zavzpomínal jsem si na doby, kdy jsme hrávali Warzone a Battletech a jimi volně inspirované RPG. Dneska už by mě to sice asi tolik nelákalo, ale i tak si myslím, že podobná hra v češtině určitě má svoje místo.


Některé věci by mě nicméně od hraní Voidu odradily ještě před tím, než bych začal zkoumat vlastní pravidla. První z nich je logo. Nechci sice moc shazovat tvé grafické úsilí, sám jsem v tomhle směru marný, ale faktem je, že grafika prodává, a to i když nejde o komerční produkt. Zatímco silueta vojáka s terčema je ok - není to žádný zázrak, ale je to jednoduché a tematické a vcelku koukatelné, logo na mě hned na první pojem působí nevkusně. Chápu sice použitou symboliku, ale podle mě tady není na místě. Tři různé fonty dohromady nepůsobí dobře. Doporučoval bych se na to vykašlat a prostě si vybrat nějaký pěkný font a prostě to jím napsat, bez ruky a černé díry. To samé i tvůj podpis tady na fóru. Nebo, ještě lépe, zkusit najít někoho, kdo graficky schopný je. Logo je natolik zásadní věc, že by se vyplatilo do toho i zainvestovat.

Druhá věc je jazyk. Například "pět peněz" říkají malé děti tak do pěti let a ve vážně míněné hře to působí komicky. Sice tím trochu zkazíš OnGemu radost, ale říkat místo toho "pět kreditů" tomu fakt hodně pomůže. Podobný termín je "brnění". Chápu, že to je sice "sci-fantasy", ale to ještě neznamená, že se do toho hodí středověce znějící termíny. Brnění je plechové nebo kroužkové, combat armor z moderních kompozitních materiálů je zbroj. Podobných věcí ve skutečnosti v textu není moc, ale i těch pár výskytů je dost znát.

Pak už je to jen pár drobností: Sloupec vpravo je imho dobrý nápad, ale zarovnal bych ho do bloku, ne na střed. Na střed se zarovnávají verše (text pod logem Creative commons je výjjimkou, tam je zarovnání na střed v pořádku).

Pojmout to jako výcvikový tábor je pěkný nápad, ale chybí tam stručný popis světa - ten úvod by totiž seděl stejně tak do Warzone jako do Battletechu. Stručným úvodem myslím opravdu stručný, v případě světa Mutant Chronicles by to bylo něco ve stylu: Pět válčících megakorporací ovládajících celou sluneční soustavu, příchod černé legie, černá symetrie, povstání Bratrstva, umění (samozřejmě přepsáno do čitelných vět, ale co se informací týče, tak opravdu jen to skutečně zásadní, klidně i bez vyjmenovávání toho, jak se ty korporace jmenujou a jací apoštolové vedou legii, to zatím vědět nepotřebuju).

Vlastní pravidla komentovat nebudu - OnGe to hraje, takže to očividně hratelné je a víc bych u první edice hry, která v češtině nemá konkurenci, asi neřešil. To podstatné je najít, oslovit a získat hráče.
Uživatelský avatar
Gediman
Příspěvky: 1257
Registrován: 10. 3. 2010, 16:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Void: Sci-Fantasy

Příspěvek od Gediman »

Nečetl jsem to celé. 30 stránek je stále moc na to, abych se s tím louskal čistě ze zájmu bez toho, že bych to chtěl zkoušet hrát.
Snažil jsem se, ale méně stránek z toho opravdu neudělám. Co taky chtít víc, z 520 stránek je to slušný výsledek.
Tři různé fonty dohromady nepůsobí dobře.
V tom je systém. Nápis Void bude pro všechny tři hry společný. Void: Fantasy bude mít jen tu fantasy část, Void: Sci-Fi bude mít nápis celý "digitální". Tohle je kombinace obou - tedy i nápis má svůj význam.
"pět peněz"
Termín "kredit" ale obvykle znamená, že tak se jmenuje ta měna. Tohle ale není název měny... spíš to jsou "body".
"brnění"
Věc vkusu. Já termín "zbroj" (pokud si pamatuju) nikdy nikde nepoužil. Prostě jsem ovlivněný různými zdroji tak, že "brnění" pro mě znamená stejně tak středověké kovové brnění, jako hi-tech kompozitní brnění.
Sloupec vpravo je imho dobrý nápad, ale zarovnal bych ho do bloku, ne na střed
Ani já nejsem fandou zarovnávání na střed, ale v takhle úzkém sloupci zarovnání do bloku vypadalo blbě - velké mezery mezi slovy a tak.
stručný popis světa
Bral jsem to čistě z pohledu toho, co "testovacího hráče" bude zajímat nejvíc. Širší fluff na tuhle demo-hru (její prostředí) nemá žádný význam. Zde jde jen o pravidla jako taková. I ten popis tábora, který tam je teď, jsem napsal v podstatě až na poslední chvíli. Původně tam neměl být.
Uživatelský avatar
skew
Příspěvky: 2519
Registrován: 30. 1. 2008, 18:25
Kontaktovat uživatele:

Re: Void: Sci-Fantasy

Příspěvek od skew »

Co tak projíždím, přijde mi, že spousta drobností by šla klidně vynechat, nicméně to by nejspíš stejně nezmenšilo počet stran :-? , protože je to často tak jedna dvě věty, a předpokládám, že chceš zachovat nadpisy / sekce tak, aby začínaly na nové stránce... I přes to:
  • Nepotřebuju vědět, jaké je minimum a maximum atributů, ale bylo by slušné shrnout jednou větou, co to ty atributy jsou.
  • Sanity points jsou imo zbytečné. Hráči je můžou ztrácet jen po jednom při hladovění a únavě a failnutých Will hodech, ale stejně jich mají 40 takže na 0 se nedostanou.
  • Opravný a kazící hod - nenašel jsem, kde bys to využíval, takže zbytečnost.
  • Velikost - nevím, přijde mi celkem zbytečné ji zmiňovat. Teda, ona se objevuje všude možně v jiných pravidlech, ale ty by šlo buď vynechat (ie. zahodit všechny ty skoky, pády, cenu stanu atp.). Nebo by šlo ji všude na tvrdo nahradit dvojkou (a případně nahradit chiméru za nějakou dvojkou potvoru).
Na straně 13 máš spoustu místa - myslím, že by se hodilo vysvětlit boj trochu víc, hezky obecně, tak pěti šesti větama. Že se boj časově dělí na kola, že bojovníci jdou jeden po druhém, že v každém kole mohou provést jednu akci. Až pak můžeš vyjmenovat všechny ty bonusy k iniciativě a co je to damage.
Jo mimochodem, přijde mi, že omráčení je podstatně lepší než sražení a valná většina nepřátel má STR == DUR (a z těch co ne je více těch, co mají STR > DUR → omráčení je nejen lepší, ale i jednodušší).
Dál na straně 19, u textu popisujícího vlastnosti brokovnicí, by se hodilo začít "Všechny zbraně brokovnicového typu..." nebo tak nějak, chvilku jsem myslel, žes omylem přeházel tabulky / zapomněl na nějakej nadpis. Možná jen moje blbost no, nevim.

Jinak 1 rasa a 2 povolání jsou nejspíš tak akorát, za to palec nahoru.
(oh, a na str. 15 jsem si všiml hrubky, Boj zblízka beze zbraní - strenght)
Where thou'rt cut off upon thy neck, kind brother, the falling of one head lifts up another.

I know this, which I never learnt in schools, the world's divided into knaves and fools.
Uživatelský avatar
Gediman
Příspěvky: 1257
Registrován: 10. 3. 2010, 16:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Void: Sci-Fantasy

Příspěvek od Gediman »

Sanity points
Tak jasně, tady v demu asi tolik využití mít nebudou, ale ve full verzi je už víc efektů, které s nimi mohou zahýbat. Proto bych to tu nechal, aby si na to hráči zvykli.
Opravný a kazící hod
Taky tak...
Velikost
Pravda, tady jde hlavně o tu dvojku... možná ten popis trochu zkrouhnu. Nicméně chtěl jsem mít v demu i nějakou větší potvoru :)
Na straně 13 máš spoustu místa...
Ok, to by šlo.
Jo mimochodem, přijde mi, že omráčení je podstatně lepší než sražení
Mno... většinou asi bude, no. Tak mě napadá... jde omráčit robot? :lol: Možná bych do verze 1.4 měl uvést, na koho to nefunguje.
Dál na straně 19, u textu popisujícího vlastnosti brokovnicí
Ok, doplním.
(oh, a na str. 15 jsem si všiml hrubky
Dammit. Ok.
Uživatelský avatar
skew
Příspěvky: 2519
Registrován: 30. 1. 2008, 18:25
Kontaktovat uživatele:

Re: Void: Sci-Fantasy

Příspěvek od skew »

Gediman píše:
Jo mimochodem, přijde mi, že omráčení je podstatně lepší než sražení
Mno... většinou asi bude, no. Tak mě napadá... jde omráčit robot? :lol: Možná bych do verze 1.4 měl uvést, na koho to nefunguje.
Možná by si u omráčení mohl házet jak na durability tak armor (kterej celkem logicky nepomáhá u sražení ani odhození).
Where thou'rt cut off upon thy neck, kind brother, the falling of one head lifts up another.

I know this, which I never learnt in schools, the world's divided into knaves and fools.
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15029
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Void: Sci-Fantasy

Příspěvek od Pieta »

Gediman píše:Tak jasně, tady v demu asi tolik využití mít nebudou, ale ve full verzi je už víc efektů, které s nimi mohou zahýbat. Proto bych to tu nechal, aby si na to hráči zvykli.
A nemělo by větší smysl v demu nechávat jen to, co je v demu opravdu potřeba? Přece jen to má být zjednodušené, a cpát lidem pravidla, která stejně nevyužijí, jde přímo proti duchu zjednodušování.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Void: Sci-Fantasy

Příspěvek od York »

Gediman píše:
Nečetl jsem to celé. 30 stránek je stále moc na to, abych se s tím louskal čistě ze zájmu bez toho, že bych to chtěl zkoušet hrát.
Snažil jsem se, ale méně stránek z toho opravdu neudělám. Co taky chtít víc, z 520 stránek je to slušný výsledek.
To byla spíš poznámka pro mě. Ono dost záleží, k čemu tahle verze má sloužit. Předpokládám, že především k tomu, aby si to někdo skutečně zkusil zahrát - potom je těch 30 stran celkem ok.
Gediman píše:
Tři různé fonty dohromady nepůsobí dobře.
V tom je systém. Nápis Void bude pro všechny tři hry společný. Void: Fantasy bude mít jen tu fantasy část, Void: Sci-Fi bude mít nápis celý "digitální". Tohle je kombinace obou - tedy i nápis má svůj význam.
Ano, to je z toho zjevné. A já se ti snažím říct, že přestože je to v zásadě pěkná myšlenka, jejím výsledkem je, že mě to odrazuje od toho, abych se na to vůbec podíval. A to určitě není dobře, účel loga/banneru je přesně opačný.
Gediman píše:
"pět peněz"
Termín "kredit" ale obvykle znamená, že tak se jmenuje ta měna. Tohle ale není název měny... spíš to jsou "body".
Znáš nějakou existující měnu s názvem "kredit"? Já teda ne. Právě naopak, kredity se používají třeba ve Starwars, nebo v tom zmíněném Mutant Chronicles jako obecný pojem pro "zástupnou měnu". Používání kreditů ve scifi laděné hře každopádně nikoho neurazí, i kdyby si to náhodou vyložil jako název měny.
Gediman píše:
stručný popis světa
Bral jsem to čistě z pohledu toho, co "testovacího hráče" bude zajímat nejvíc. Širší fluff na tuhle demo-hru (její prostředí) nemá žádný význam. Zde jde jen o pravidla jako taková. I ten popis tábora, který tam je teď, jsem napsal v podstatě až na poslední chvíli. Původně tam neměl být.
Na to, co zajímá hráče, je docela dobré se zeptat právě (potenciálních) hráčů. Za sebe můžu říct, že ten úvod tomu docela hodně pomohl. Je stručný a nastiňuje, o čem ta hra asi tak bude. Je to přesně ten důvod, proč to ve mě vzbudilo nostalgii a vzpomínky na Warzone a Battletech, a tudíž proč bych si to možná i chtěl zkusit zahrát. Nástin zákulisí settingu já osobně nepotřebuju, protože ho znám z diskusí o Voidu. Kdybych je ale nečetl, tak bych si to neměl jak zařadit. Na zkušební hru to sice asi opravdu potřeba není, ale na to, abych se rozhodl, že to vůbec chci zkoušet, docela jo.
Odpovědět

Zpět na „České a slovenské hry“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů